Galoppera mot patriarkatet

I Stockholm ska man galoppera mot patriarkatet. De är vuxna (nåja) kvinnor som galopperar som barn gör med trähäst, fast utan trähästen, mot patriarkatet. Man gör det i protest mot män som är skulpturer.

Nu kan man tro att jag skojar men det gör jag inte alls.

Kolla själva så får ni se…

De på Kulturnyheterna kunde knappt dölja sin kollektiva spontanorgasm under rapporteringen.

**********

Sen är det dags för obligatorisk tourettes igen

Den är från idag. Man ska prata om Ninnis Kön tycker fittan. Nej nu blev det fel med versalerna, mellanslagen och ordningen på orden. Ninni Skön tycker att man ska prata om fittan såklart!

Har sett någon på twitter som undrade om det möjligtvis ringer någon klocka om Dalarna, falukorv och film men jag har inte en aning om vad man menar!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

136 kommentarer

  1. Vad sägs om att istället komma med förslag på kvinnor som förtjänar statyer istället? Jag kan faktiskt tänka mig en del. Men å andra sidan så tar sådant engagemang mer än något symboliskt språng och det är ju tråkigt.

    Ang. fittan – ja, det är som en speciellt mörk och snårig skog. Men jag vill ändå inte lära mig mer om den.

    Svara
    • Klimathotet

       /  05/27/2017

      Börje Lundins kräftkalas 1988 😛

      Svara
      • Pelle2

         /  05/27/2017

        Uppenbarligen var inte legenden Eddie Meduza rätt person att uttala sig om fittor eftersom han fick tummen ner.Skulle vilja säga att få har gjort mera än Eddie vad gäller att prata öppet om fittan på ett naturligt sätt 😉

        Svara
        • Klimathotet

           /  05/27/2017

          Precis. På ett vulgärt, taffligt och infantilt sätt. Han var alkoholist men smart så det räckte och blev över. Motsägelsefull som en tvilling.

          Svara
    • Ca 50 meter från mitt hus står en större staty om en kvinna. Men hon råkade bli minnesvärd genom eget arbete.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/27/2017

      Jag vågade först inte titta på inslaget med de galoperande feministerna, sedan tog jag mod till mig – det var som jag gissade, min skämskudde var inte tillräckligt stor, jag rykte snabbt åt mig min nödskämsfilten, drog den över huvudet, stoppade fingrarna i öronen och mumlade högt för mig själv.

      -SVT:s nyheter, och kulturnyheterna står för saklighet och opartiskhet. Det som de publicerar är sant, och inte mindre superpeppigt och superrelevant. Vid akuta nyhetslägen om feminstisk konst kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, och det är i sådana fall inte nödvändigt med kritiska frågor. I sådana fall behöver SVT bara återge den feministiska propagandan.

      ”Konstnären” uttalar sig:

      ”Det vi har sett, när det kommer en stor grupp med kvinnor som tar plats på ett starkt sätt och visar en styrka så är det nästan lite provocerande, att folkt tittar, det är inte så himla vanligt, det behövs en motvikt till alla stora horder av män (glada betusade Ajaxsupportrar klipps in i bild) som intar staden på olika sätt, det här är ett alternativ kan man säga.”

      ”nästan lite provocerande” är nog inte särskilt mycket provocerande för att vara något exakt.

      ”– När man tittar på staden och vilken skulpturpark vi har, så är det några män på hästar och andra män. De flesta kvinnor som finns är nakna och ganska små, säger koreografen Anna Källblad.”

      Struntsnack. Gå en promenad i Göteborg, Malmö eller Stockholm. Det hon påstår stämmer inte. En rekommendation, ta av dig genusglasögonen före du tittar efter.

      Två framstående kulturpersoner som omtykta skulpturer:

      1. Margaretha Krook vid Dramaten. Större än originalet, fullt påklädd.

      2. Evert Taube på Järntorget, betydligt mycket mindre än sin förlaga.

      Off topic.

      En av mina personliga favoriter är Strindberg som bajsnödig muskelsuperhjälte i Tegnérlunden.

      Mycket bättre än den påklädda Astrid-Lindgrenskulpturen i samma park, som för den sakens skull inte är dålig.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/27/2017

        Feminister hatar statyer, med all rätt. De har givetvis rätt till sina kroppar, helt oavsett om hen är gjord av sten, brons eller kött och blod.

        Nedan, peppig feminist i Palmyra som kräver rätt till sin kropp.

        Ytterligare lite queeraktivism från Irak, moderna idealister som sätter hårt mot hårt. När det kommer till unken patriarkal skulpturkonst finns bara ett svar: hårda tag och mer feminism!

        Och förresten, om en nu vill identifiera mig som en travertinstaty så får en faktiskt göra det.

        Härmed kräver jag särskillda toaletter för oss kroppsskulpturer.

        /Frida

        Svara
  2. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  05/26/2017

    @MiT
    ”Har sett någon på twitter som undrade om det möjligtvis ringer
    någon klocka om Dalarna, falukorv och film men jag har inte
    en aning om vad man menar!”

    Öh, öh, inte jag heller…………. (”Fäbodjäntan, 1978”)

    Svara
    • Sådana korvar går inte att få tag i längre.
      (Jag menar det bokstavligen – att falukorven gentrifierats och anpassats för mindre hushåll – men tolka för all del hur ni vill.)

      Svara
      • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

         /  05/26/2017

        @Kristian
        ”Sådana korvar går inte att få tag i längre.”

        Du menar väl ”sådana korvar görs inte längre”?
        Vilket man givetvis kan tolka på två olika sätt:
        1. Den storleken har slutat att tillverkas
        2. Den var så stor, att det går inte att få tag i en större

        Falukorven i filmen ser ut att vara minst dubbel
        så grov i diametern mot en falukorv idag –
        så jag håller med dig att dagens falukorv har anpassats
        för mindre hushåll.

        Svara
        • Ja. Inte idag görs sådana korvar, menade jag.

          Svara
          • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

             /  05/28/2017

            @Kristian
            ”Ja. Inte idag görs sådana korvar, menade jag.”

            Det görs inga sådana porrfilmer (som till exempel
            Fäbodjäntan) idag heller för den delen. 😦

  3. Eftersom nazister dyker upp då och då på denna blogg så känns det viktigt att posta denna video:

    Svara
    • Dreadlock

       /  05/26/2017

      Tänkvärt av Leo Kramar. ” Ignorera typerna (Nazisterna) Låtsas som om de inte fanns ” Det är helt och hållet sant.

      Eller hur Arnstad ?

      Svara
    • Flowers

       /  05/27/2017

      ”Om du vill veta vem som styr dig ta reda på vem du inte får kritisera”

      Svara
      • Sant, men varför tror du inte att jag har kontroll på vem du är?

        Tvärtom. Om du vill övertala mig om något så…

        Svara
      • Ivar L

         /  05/27/2017

        Stämmer ju lika bra på romer, samer och muslimer, de får inte heller kritiseras. Dessutom lyfter ju medierna knappt ett ögonbryn när det gäller förföljelse av judar i Malmö så du behöver nog ut och ta dig en nypa frisk luft.

        Svara
        • Flower

           /  05/27/2017

          @Ivar L
          En grupp är det helt tabu att kritisera, även prata om i positiva ordalag, såsom smarta mycket makt etc. De övriga grupperna kan kritiseras i varierande grad och det slås inte på några större trummor.

          Svara
          • Ivar L

             /  05/27/2017

            Jag vet inte vilken regelbok du syftar på men om du på fullt allvar tror att de där sakerna på något sätt bevisar att de 2 promille av jordens befolkning som är judar styr alla de övriga så är det ju bara tragiskt.

            Dessutom är det ju så ologiskt i och med den judefientliga utveckling vi ser i Västvärlden för tillfället där vissa stadsdelar och städer i princip blir obeboeliga för judar.

          • Flower

             /  05/28/2017

            @ Ivar L

            Det är inte konstigt att en liten grupp kan styra mycket. Trump har nu äntligen infört en enhet för att bekämpa den djupa staten med Steve Brannon som ledare. Rekommenderar boken Non Dare To Call It A Conspiracy för de som tvivlar att en liten grupp kan styra det mesta.

    • gorby

       /  05/27/2017

      Men vi vet ju vilka som låg bakom revolutionen i ryssland 1917.
      Novemberrevolutionen i tyskland 1933,han vars namn man knappt törs andas,sade:dom (folkslaget) tog nästan över tyskland.
      Därav hans förakt för marxistisk kommunism.
      För min del så är valet givet historien klart,har jag att välja på stort inflöde av mena människor,och nationalsocialism som faktiskt bryr sig om sitt folk,blir valet mycket lätt.

      Svara
      • Senior

         /  05/27/2017

        Socialister som socialister, samma smörja allihop.
        Enda skillnaden är att retoriken riktas mot olika målgrupper.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/27/2017

        @gorby
        ”För min del så är valet givet historien klart,har jag att välja på stort inflöde av mena människor,och nationalsocialism som faktiskt bryr sig om sitt folk,blir valet mycket lätt.”

        Du menar alltså helt seriöst att Hitler som störtade sitt folk in i Andra Världskriget med följd att miljoner av dem dog brydde sig om sitt folk? Han begick självmord istället för att ta sitt straff dessutom.

        Jag kollade inte på videorna ovan men känner igen kvinnan på den nedersta, har sett henne tidigare, och hon verkar ju vara totalt vansinnig. Hon är knappast representativ för judar och vad judar tycker. Det är lite som att ta Arnstad som representant för svenskar.

        Svara
        • gorby

           /  05/27/2017

          Här är hon tvåa fr vänster med miljömuppar.
          Hitler kämpade mot marxistisk kommunism nwo judar
          https://goo.gl/images/yvwAuL

          Svara
          • gorby

             /  05/27/2017

            Hon har fått 40miljoner i bidrag av sossarna,för att främja invandring och öka mångkulturen,så helt obetydlig är hon inte.
            Det land hon kommer ifrån vill flöda länder i europa med mena folk,märkligt då judar hatar araber…

          • Ivar L

             /  05/27/2017

            Jag sade inte att hon var obetydlig, jag sade att hon är galen och inte representativ, precis som Arnstad i förhållande till svenskar.

            Oavsett vad Hitler påstod sig kämpa för tog hans projekt kål på en förskräcklig massa tyskar vilket visar att omsorg om det egna folket knappast är ett särskilt utmärkande drag för nazism när den verkligen får reell makt. Ganska likt kommunism som också på olika sätt förstör för och mördar det egna folket när den kommit till makten.

        • gorby

           /  05/27/2017

          Hitler vart tvungen att ta sig an
          nwo judarna och för många fiender fick den mäktiga tyska makten på fall.
          Jag beundrar inte allt,men han vek inte ner sig för rotschild och goldman sachs,all heder åt han för det. Ryssland begick en del hemskheter

          de allierades bombningar av bla dresden och andra tyska städer,med speciella bomber utvecklade att brinna och förstöra mot civilbefolkning ,borde enligt krigslag varit ett brott. Men den ”goda”sidan skrev historien.

          En dag kanske,kommer folk att börja vakna upp,och se lögnerna från usa(judar) och judiska ryssar. Är ni glada nu när samma människor flödar med migranter,och hetsar mot ryssland och kina osv.
          Ja dom vann,deras herravälde är snart fullbordat.
          Och alla som skriker om nazis,ett sådant vackert rike,får jag med sorg i hjärtat säga,kommer aldrig tillbaka
          NWO globalister har nu vunnit tyvärr…..

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  05/27/2017

            Milda matilda. Ingen subtil kärlek till tredje riket där inte. Gorby, om du nu inte är nazist så är du så nära man kan komma.

            Min erfarenhet av personer på nätet som fastnat i konspirationsteorier om superhemliga elitnätverk med elaka och ondskefulla judar är att det inte riktigt finns något som biter. Inget argument är starkt nog, oavsett hur logiskt och sakligt det är uppbyggt. Därför nöjer jag mig med att önska dig en fortsatt trevlig kväll och hoppas att du i framtiden kommer ur din tankebana och på något sätt begriper hur mycket du har varit ute och cyklat.

            /Frida

      • Jonas

         /  05/27/2017

        Jag tycker faktiskt att historien om judarnas inblandning i ryska revolutionen är intressant, inte som anledning till varför vi skulle hata dem idag utan varför man ogillade dem så mycket på 30-talet. Det ger ännu ett lager till förståelsen.

        Svara
        • Ivar L

           /  05/27/2017

          Ja, jag läste om den nyligen. Det är ju tydligt att det talats om detta lite väl lite, det är en intressant dimension helt klart.

          Svara
      • gorby

         /  05/28/2017

        @frida gustavlin
        Har du ens tittat på hemskheter det civila tyska folket utsattes för?.
        Enligt mig hade hans järnhand behövts nu mer än någonsin,för att freda oss från globalisterna.
        En stark alphaledare som inte
        tålt denna sörja av feminism och tokig
        genusvetenskap.
        Han reste tyskland ur ruiner och gjorde
        en välfärdsstatav tyskland på endast 6år.
        Mycket är lögner från både öst o väst
        angående tysklands göromål under ww2.
        Men men,87an gillar ju mena folk i massor,tyvärr.
        Det jag skulle vilja se,är oavsett man lr kvinna en stark ledare aom sätter stopp för vansinnet,
        och ser till sitt folk och värnar dom i första hand.
        Mvh//gorby

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  05/28/2017

          Den gode Adolf Hitler och hans sympatiska nazistparti var alltså inte den enskilt största och helt utlösande orsaken till att det Tyska folket utsattes för hemskheter, ca 10% strök med under kriget. Men som jag förstår det på dig så ligger skulden givetvis på alla de andra.

          Jag har ju som sagt redan listat ut att inget biter på din bild av 1900-talets historia. Så jag säger återigen. Tack och god natt. /Frida

          Svara
  4. Senior

     /  05/26/2017

    Egentligen saknar jag ord.
    Det enda jag kommer på är att Monty Python också galopperade, det var också skrattretande, fast med en viss medvetenhet och låg budget till filmen.

    Svara
    • Klimathotet

       /  05/27/2017

      Där maffian styr utses idioter till ledande poster.
      Giovanni Falcone

      Svara
    • Jag hoppas innerligt att de galopperar med kokosnötter i händerna. Fast kanske finns det nötter nog i tåget redan.

      Svara
  5. Mirage

     /  05/26/2017

    Protestera mot något som inte finns på hästar som inte finns. Det är en ironi i det hela.

    Svara
  6. Svenne

     /  05/26/2017

    Avdelningen ‘Anfall är bästa försvar’… 😛

    Svara
  7. ”Inte alla hästar hemma.”
    ”… som en häst travar.”
    ”Sätta sig på höga hästar.”

    Mycket som passar.

    Svara
  8. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  05/26/2017

    Ramlade ur datorstolen av gapskratt!

    Svara
  9. Pelle2

     /  05/26/2017

    Feministerna måste lida av en kollektiv Tourettes eftersom dom helt maniskt måste prata om fittor och mens så ofta dom kan.
    De flesta vuxna människor har inte något problem med dessa företeelser eftersom de är helt naturliga men har heller inget behov av att prata vitt och brett om dom.
    Tokfeministerna,som verkar befinna sig på en femårings intellektuella nivå, tror dock att vi alla lider av något slags fobi kring fittor och mens.

    Svara
    • Ivar L

       /  05/27/2017

      Jag brukar tänka på befälet i Dr. Strangelove som är besatt av sina ”bodily fluids”. Lite samma grej, upptagenhet med egna kroppsvätskor och organ är hos vuxna ofta tecken på psykisk sjukdom.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/28/2017

      Tourettesfeminism har myntats tidigare 🙂

      Svara
  10. Dreadlock

     /  05/26/2017

    Som parantes i Sveriges försök till terroristbekämpning. Såhär ser det ut i praktiken :

    https://www.svt.se/svttext/tv/pages/117.html

    Svara
    • Dreadlock

       /  05/27/2017

      Sidan 117 är inte längre i sänding står det om man klickar på ovanstående länk.

      Kollade efter på TV:n. Rubriken är kvar Sid 100. Men sidan 117 finns inte längre. Hmmm ?

      Svara
    • Ser en historia om rättegång mot en etiopisk läkare där 85 (!) vittnen kallas in.

      Svara
      • Dreadlock

         /  05/27/2017

        Sida 117 handlade om en av SÄPO internerad 30-årig Syrier som bedöms som för farlig att vistas ute i samhället ( Satt i rättegång för förberedelse för terror samt för mordbrand).
        Efter rättegången där Säpo och åklagare yrkade på hastig utvisning, får denne lilla kaoskrabat gå fri eftersom (Nu kommer det bästa) ” Han riskerar avrättning i både Saudi och Syrien”

        Så nu vet ni det.
        Det spelar ingen roll vad politiker än säger och lovar. Det kommer aldrig att verkställas några avvisningar/deporteringar av grova MENA- brottslingar om de riskerar allvarliga straff i sina forna hemländer.
        Den frigivne ser sig själv som blivande martyr och kommer självmant att återvända till Syrien,efter frigivningen, för att ansluta sig till slaktargänget som mördar allt i sin väg för att upprätta ett retarderad kalifat.
        Cirkeln är sluten.

        En analogi jag kommer att tänka på : En hängiven Nazist smiter in till Sverige mitt under andra världskriget , har inga id papper , söker politisk asyl från nazistockuperat område, och får uppehållstillstånd i sverige baserat på egna uppgifter.
        Denne hängivne Nazist är misstänkt för ett brandattentat på en judisk synagoga i Sverige, dessutom har man hittat mängder med Nazistpropaganda i form av affischer under sängen.
        SÄPO lägger ihop två och två tar mannen i förvar i ett antal månader och vill ha rättegång.
        Rätten anser att Nazisten riskerar liv och lem om han återförs till de nya myndigheterna som tagit makten ifrån nazisterna i hemlandet.
        Nazisten går fri och beger sig frivilligt till de sista kvarvarande stridande fickor där nazister fortsätter med folkutrensning och terror mot svältande befolkning.

        Inte vad jag trodde skulle hända… Man saknar ord.

        Svara
  11. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  12. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  13. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
    • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

       /  05/27/2017

      Att be om mindre muslimska terrordåd borde väl egentligen
      vara självklart, men vad fan vet jag?

      Otroligt glad att inte vara med i en kyrka som sympatiserar
      med könsstympning av pojkar (Antje ”Klipp Kuken” Jackélen)
      och som sympatiserar med människor som utför terrordåd.

      Om Ramadan hjälper mot terrordåd,
      kunde det ju vara Ramadan varje dag!

      Svara
      • Pelle2

         /  05/27/2017

        Jag är också glad att jag gick ur Svenska kyrkan pg.a dess politisering .

        Svara
        • Senior

           /  05/27/2017

          Dito.
          Svenska kyrkan är sedan länge politiserad, dock börjar de nu bli våghalsiga och sticker ut sina fula trynen så långt ut att det nu inte råder någon tvekan längre.

          Svara
        • Ivar L

           /  05/27/2017

          Jag stannar kvar och röstar SD i år. Om många gör det kan det bli roligt.

          Svara
          • Ivar L

             /  05/27/2017

            Kyrkoval i september i år alltså.

          • Nej för tusan, rösta på Frimodig Kyrka istället, för en kristen kyrka. Vi är om möjligt än mer hatade än SD. Att tala om Jesus i kyrkan är inte populärt.

    • Bedjande gemenskap?
      Jag hade en god vän som var ledamot i kyrkofullmäktige. Han föreslog att man skulle börja möten med bön som prästen skulle hålla i.
      Pinsamt tystnad först.
      Vem reagerade starkast mot?
      Prästen. Hon sa: sånt trams håller vi inte på möten.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/27/2017

        Det säger väl en hel del om den svenska kyrkan om dess företrädare skäms över sin religion…

        Svara
    • Önskar jag kom ihåg vem det var som ganska nyss sade att om en kristen och en muslim är vänner, så är det inte på grund av utan trots religionen.
      (Känns som någon på DGS eller Dagens Samhälle.)

      Svara
  14. Robert

     /  05/27/2017

    Min enda fråga är ‘hur mycket av våra skattepengar kostar detta?’

    Det finns ju liksom behov i vård,skola, omsorg,polis,rättsväsende,pensioner, järnväg,försvar osv bara för att nämna några områden.

    Jag tvivlar på att detta görs på ideell basis, fan vad trött jag blir…:(

    #jagstårinteut

    Svara
    • Senior

       /  05/27/2017

      ”Man skall inte ställa grupp mot grupp” -Har du inte fått lära dig det?

      Det är nämligen förbehållet de identitetspolitiker som yttrar påståendet ovan.

      Svara
      • Precis. Varje grupp får ändå bara en ändlig mängd ur en oändlig guldgruva.

        Svara
        • Senior

           /  05/27/2017

          Ja, men när de ställer grupp mot grupp heter det fördelningspolitik och är helt ok…

          Svara
      • Grodan Boll

         /  05/28/2017

        Den regeln gäller bara tills mäns och pojkars behov hamnar i fokus, då är det helt plötsligt väldigt viktigt med skygglappar och en sak i taget.

        Svara
        • Senior

           /  05/28/2017

          Förvisso, men då är det fortfarande fördelningspolitik…

          Svara
  15. Johan

     /  05/27/2017

    Varje svensk borde kontinuerligt begära ersättning från staten för den dagliga feministiska sexismen/rasismen, även om det är lönlöst. Alternativet är att bryta sig ut.

    Svara
  16. Jan

     /  05/27/2017

    Kulturnyheterna borde döpas om till Kulturmarxistnyheterna. Rimligen borde folk med ett vanligt kulturintresse protestera. För övrigt så borde programmet inte ingå i Aktuellt-blocket. Det bara stör och drygar ut. istället borde de ha ett veckoprogram på en halvtimme. Helst med en helt ny redaktion.

    Svara
  17. Pelle2

     /  05/27/2017

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver bra om att det nu är dags att slå tillbaka mot islamistisk terror genom att t.ex ta ifrån det svenska medborgarskapet hos de som har krigat för iS,utvisa predikanter som stödjer is med mera.
    https://ledarsidorna.se/2017/05/den-rationella-ondskan/
    Och personligen skiter jag i om dessa människor riskerar att dödas i t.ex Syrien om dom skickas dit. Dom har förverkat sin rätt att tyckas synd om..

    Alice Teodorescu på GP är inne på samma spår.
    http://www.gp.se/ledare/teodorescu-sk%C3%A4ms-inte-f%C3%B6r-din-r%C3%A4dsla-1.4306486

    Svara
  18. En sjuk syster

     /  05/27/2017
    Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2017

      Klockrent skrivet av Eberhard.
      Nu kommer förmodligen den församlade genusmaffian gå i spinn av indignation när någon ifrågasätter genusteologin…

      Svara
  19. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
    • Bra formulering. Inte bara är det inte ”vetenskap”, det är därtill tveksamt om man kan kalla det ”studier.”

      Svara
  20. mred

     /  05/27/2017

    Feminister är roliga.

    Hästen som maktsymbol. Ridsporten domineras som bekant till 90% av kvinnor. Det krävs verkligen en feminist för att bli kränkt av en gammal staty på stan, som är vackrare än henne själv.

    ”– Det behövs en motvikt till alla stora horder av män som intar staden på olika sätt. Det här är ett alternativ, säger Helena Byström.”

    Alla stora horder av män?

    Antar att detta hen inte talar om den nya taharrush-kulturen med gruppövergrepp och massvåldtäkter som det rapporterats om i media de senaste åren.

    Nej dessa övergrepp anser dessa hen inte vara några som helst problem. Men några hundra år gamla statyer på stan då jävlar!

    Hur mycket skattepengar går till att finansiera feministisk sinnessjukdom?

    Det positiva är om manifestationen involverar fler än 25 inhyrda dansare, eftersom alla vet att feminister kan behöva en hel del motion.

    Flodhästens dag. Galopp!

    Svara
    • Av någon anledning så är detta det första jag kommer och tänka på när jag läser ordet ”häst”:

      Och det finns inte ens en häst i bilden! Tolka det som du vill.

      Svara
      • mred

         /  05/27/2017

        Fine köper symboliken men feministisk frigörelse är nonsens.

        Svara
  21. Ivar L

     /  05/27/2017

    Jag hörde från en Södermalmskompis att det varit ett större bråk mellan ensamkommande/gatuungdomar och Södermalmsbor kring Sofia. Det lär ha varit ett jäkla pådrag, pikebussar och allt, men knäpptyst i media. Inte ens på Flashback finns särskilt mycket att hämta men en svensk pappa verkar ha drämt till en ensamkommande med ett slagträ efter någon slags incident, kanske att den ensamkommande kladdat på dottern:
    https://www.flashback.org/t2841893

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/28/2017

      Då var den svenske pappan en ”svensk” pappa. Troligen jugge.

      Svara
  22. Dan

     /  05/27/2017

    Den bästa ledare jag läst i en svensk dagstidning. http://www.gp.se/ledare/eberhard-rensa-upp-i-genusdårskapen-1.4305384

    Svara
  23. Öh, vem fan har en get i en bil?

    Svara
    • A.Den som vill ha riktigt färskt kött?
      B.Den som vill ha udda husdjur?
      C.Ett konstprojekt?

      Svara
      • nepp

         /  05/27/2017

        D. Halalslakt

        I Malmöregionen har djurägare sen ”en tid” tillbaks omfattande problem att freda både får- och getbeståndet från lokala stöldligor (svinfarmar klarar sig av ngn anledning), halalslakter utförs i förortsgarage och kadaver hittas dumpade i containrar.

        Rapporteringen om detta i pressen är minimal… börjar misstänka att journalisterna getts strikt munkavle och djurägarna fått nått ersättnings-deal av kommunen.

        Känsligt värre säkert, och barngiftermålen har ju redan läckt ut så djurplågeriet måste väl döljas så inte ”värdegrunden” och ”Sverigebilden” kollapsar ihop helt?

        Svara
    • Klimathotet

       /  05/27/2017

      Det är nån zigenarbil där de hittade den stulna geten.

      Svara
      • Max

         /  05/27/2017

        Lukrativa nya nischer: häleri, vapen, koppar, guld, kvinnor och getter… Utbud och efterfrågan, Yes Special prize for you

        Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2017

      Miljötalibanerna förnekar sig inte. Dom vill ge permanent uppehållstillstånd till dom som var under 18 när dom kom hit men där migrationsverket inte har hunnit behandla deras ansökan innan de fyllde 18.
      Som vanligt har dom ingen aning om var pengarna skall komma ifrån för att ta hand om dom,var dom skall bo och så vidare utan det skall bara fungera automagiskt.
      Dessutom vlile dom utöka Sveriges flyktingkvot och vårt samhälle skall bara klara det.
      Maken till verklighetsfrånvända utopister och godhetsapostlar får man leta efter.
      Må dom åka ur riksdagen 2018…

      Svara
  24. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  25. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  26. MiT

     /  05/27/2017

    Apropå Miljöpartiets kongress, fanns ju några miljöpartister i Stockholms kommunfullmäktige också för ett tag sedan

    Svara
  27. Pelle2

     /  05/27/2017

    OT:
    Anna Dahlberg på expressen visar på hur regeringen har satt press på Försäkringskassan att ha strängare bedömning av sjukskrivningarna för att få ner sjuktalen.
    Detta är naturligtvis inget som Sossarna vill stå för eftersom dom klagade på den förra regeringens strängare krav på de sjukskrivna…
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/smartaste-tjejganget-sparar-medan-du-sover/

    Svara
    • Senior

       /  05/28/2017

      Ja, och att ingen, ingen alltså, reagerar på detta ministerstyre är ofattbart.

      Svara
      • ib

         /  05/28/2017

        Hela iden med personer som Dan eliasson och den utbredda sossefieringen av myndigheter, att de kan styras i skymundan. Sverige är sjukt på många sätt.

        Svara
  28. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  29. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  30. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  31. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  32. MiT

     /  05/27/2017

    https://twitter.com/LvgrenLouise/status/868488177069305858

    https://twitter.com/LvgrenLouise/status/868490220769079296

    Svara
    • Ja. Breivik var organiserad, däremot ensamt organiserad. Vi kan, via olika saker (internethistoria, t. ex.) kartlägga hur Breivik resonerade och hur han organiserade sig. Vi kan läsa hans rätt förvirrade manifest som är mest c+ctrl. Det vi däremot inte sett är några som direkt plockat upp hans idéer och bestämt sig att föra krig mot civilsamhället.

      Äpplen och päron.

      Svara
    • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

       /  05/28/2017

      För att vara en deckarförfattarinna
      verkar Läckberg vara en riktigt ”bäng dräng”.

      Okej Camilla: 1 + 1 = ?

      Svara
  33. MiT

     /  05/27/2017

    Svara
  34. Svenne

     /  05/28/2017

    Terroristen drog ”islamofobikortet”…

    Svara
  35. Svenne

     /  05/28/2017

    WTF…

    Svara
  36. Svenne

     /  05/28/2017

    SMP: ‘Peak samtid’…? https://archive.is/DNVoF

    ”– De ska ha hållit på i över en timme, barnen skulle demonstrera olika sexställningar på varandra . När dottern kom hem i går rabblade hon upp missionären, doggystyle, 69:an, ja hon räknade upp flera. Sedan skulle de tävla om vem som juckade och hånglade bäst.”

    Svara
    • Någonstans så fanns det någon som tyckte detta var en bra idé. Troligen fler än en.

      Svara
    • Ville

       /  05/28/2017

      Övergrepp nästan? iom att de är så hmm lättpåverkade och springer åt samma håll. Hade tränarna sagt åt dem att hoppa runt och galoppera som hästar hade de gjort det.

      Svara
  37. MiT

     /  05/28/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/28/2017

      Satir/parodi är en överdrift som uppfattas som uppenbart absurd. Det här är Poes lag i sitt esse.

      Svara
  38. G

     /  05/28/2017

    Undrar om det finns någon öht på Migränpartiets kongress som för fram något sånt här…

    ”Lägg drömmen om öppna dörrar bakom oss”
    https://gront.mp.se/debatt/lagg-drommen-om-oppna-dorrar-bakom-oss/

    Svara
  39. Pelle2

     /  05/28/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver om att Muslimska företrädare måste ta avstånd från terrordåden som begås av islamisterna.
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-den-muslimska-diasporan-har-en-egen-rost/

    Svara
    • G

       /  05/28/2017

      ”Dagens ledartext är ett tecken på detta då han sist av alla förstått de kommunicerande kärlen mellan nazism och islamism.”

      Hahaha! Bättre sent än aldrig herr Lindberg lol! 😀

      Svara
  40. G

     /  05/28/2017

    ”Ska man vara lite elak kan man säga att Miljöpartiet nu har hittat ett sätt att två sina händer och säga: Det är ju inte vårt fel att de här ungdomarna mår så dåligt. Vi vill ju att de ska få stanna, det är de andra partierna som är inhumana.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inte-troligt-att-s-stodjer-mp-forslag-om-amnesti-for-ensamkommande

    Svara
  41. En sjuk syster

     /  05/28/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  05/28/2017

      Skjortan heter Gunner Girls. alohaland.com

      Svara
  42. G

     /  05/28/2017

    Agenda SVT2 21:15…

    ”Miljöpartiet kongressar i kraftig motvind. Går det att vända den nedåtgående trenden? Språkröret Isabella Lövin (MP) i ”Agenda”. Terrorn i Manchester. Hur kan en dödssekt som mördar skolbarn behålla sin dragningskraft? I studion Sveriges Radios Cecilia Uddén, professor Mohammad Fazlhashemi och Evin Ismail, som forskar om IS-propaganda. Strängare straff för att få ned brottsligheten. Krav från allt fler politiker men forskningen ger inget stöd. Debatt mellan Tomas Tobé (M), partisekreterare, och Linda Snecker (V), rättspolitisk talesperson. Utan Sverigedemokraterna ingen regering? Reportage om det nya, unikt låsta läget inför valet 2018.
    Programledare: Anders Holmberg.”

    Haha, kan bli en kul och jobbig debatt när Snecker är med, och med tanke på att Tobe är en så usel debattör så är det inte alls säkert att han går segrande ur den här debatten.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/28/2017

      Att fröken Snecker är med borgar för underhållning. Hennes verklighetsuppfattning är milt sagt något eljest.

      https://toklandet.files.wordpress.com/2014/01/j60.jpg?w=459&h=266

      Tror inte nödvändigtvis att högre straff är lösningen, man skulle kunna pröva att lagföra de som begår brott. Vi skulle, för en mängd mängdbrottstyperl, kunna pröva att lämna dagens nära-nolltolerans mot lagföring och istället satsa på det omvända, en hudraprocentstolerans istället. Men för ett sådant förhållningssätt finns det varken tillräckligt med poliser, åklagare, domare, fängelseceller eller fotbojor.

      Om polisen nu fick jobba som poliser istället för att agera fritidspedagoger för tjugoplusåringar så skulle det nog vara en bra början i alla fall.

      Förresten, undra hur det blir med polisstationen i Rinkeby? Det sista vi hörde om saken var i mitten på Mars. Sossarna är rimligtvis angelägna om att få bygget klart i god tid till valet – vilket det inte ser ut att klara. Om de bara påbörjar bygget så är nog risken rätt stor att ”bus” uppstår och att det ger Sossarna dålig PR, så låt se hur det här slutar. En gissning är att de kommer försöka påbörja bygget i slutet på valrörlesen 2018.

      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/inga-anbud-pa-ny-polisstation-i-rinkeby

      ”– Det är alldeles för farligt att bygga en polisstation i området, säger flera poliser som vill vara anonyma.”

      ”– Det måste vaktas dygnet runt. Det handlar både om risk för stölder men också hot mot personalen som ska jobba på bygget.”

      Svara
  43. Var det nån som nämnde feministisk tourettes syndrom?
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3940&artikel=6625968

    Svara
  1. Svenska feministkvinnor frustar, gnäggar och “galopperar” på stan | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 5 | WTF?
  4. Business as usual i Sverige | WTF?

Lämna ett svar till Frida Gustavlin Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.