Hatet mot Lamotte

Förra året i aug så spelade en Farraj in ett klipp med avgrundshat mot Lamotte för att han polisanmält en känd radikalfeministisk bloggare som bl a kallat honom parasit i en artikel. Det fick en annan radikalfeminist att totalt tappa det och spela in ett 16 min hatklipp mot Lamotte där hon upprepade gånger kallade honom för ”mansäckel”, ”parasit”, ”rasist”, ”kukhuvud”, ”misogynt jävla as”, ”fanskap till människa”, ”skadedjur” osv.

Där kan man se hur hon går loss. Hon uppmanade alla att sprida klippet så mycket det gick så det gjorde jag.

Nu har det kommit fram att den där miljöpartisten som kryssade sig in i riksdagen tack vare etnoröstning uppskattade det där klippet i aug förra året och tyckte det var bland det bästa hon sett på länge.

Lamotte upptäckte detta igår

och undrade hur det stod till med Miljöpartiets sk ”värdegrund. Att Miljöpartiet inte vet hur de ska ställa sig till detta är inte så konstigt, för en vecka sedan visste de inte ens vem Leila var, det fick de reda på när hon etnokryssade sig ända in i riksdagen för Miljöpartiets räkning…

Hon blev som sagt ertappad och skrev vad som ska vara ett försvar. Grejen är ju att hon inte bara ”delade” ett inlägg med ”ett dumt språk” utan inlägget med det ”dumma språket” var bland det bästa hon sett på länge. Man kan råka dela nåt av misstag men knappast om man samtidigt skriver att det var bland det bästa man sett på länge.

Varför hatar de som finns en bit ut på vänsterflanken Lamotte så intensivt? Min gissning är för att han, innan de t ex lyckades jaga bort honom från skolorna, var så enormt mycket mer effektiv och lyckosam än skrikhalsarna var. Han lyckades bättre där de misslyckades gång på gång samtidigt som deras metoder, de radikalfeministiska som alltså innebär ett garanterat misslyckande, är det som förespråkas över nästan hela linjen. Och inte så konstigt, vem tror man vet vad de talar om? En blåhårig ung hatisk radikalfeminist med ring i näsan som kallar sig expert på män och som förespråkar ett kollektivt självhat eller på Joakim Lamotte? Jag vet vem jag skulle sätta min tilltro till alla dagar i veckan i alla fall…

Det som jag också tror stör dem är att Lamotte har upptäckt vad enorm överrepresentation faktiskt har för effekt ute i verkligheten. Det är därför de skriker ”rasist” osv till honom. De säger att han bara tar upp fall där det är invandrare som är gärningsmän. Och det kan nog upplevas så men det är faktiskt vad en enorm överrepresentation innebär. Det är inte bara en siffra i en tabell som man kan vifta bort utan den betyder något i verkligheten. Det har Lamotte upptäckt och det är det man ser i hans reportage och i fallen han uppmärksammar. Det är inte han som selekterar ut det så utan det är verkligheten.

Och är det något som de på vänsterkanten är livrädda för så är det just verkligheten.

MVH

MiT

Annons
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. Senior

     /  09/19/2018

    OT
    Angående valet och 144 mot 143 mandat (plus de 66 som elefanten i rummet har)….

    Om nu vänstern anses ha 144 mandat när V räknas in där trots att de officiellt inte ingår i en ”vänsterallians” borde med samma resonemang Sverigedemokraterna läggas till alliansens 143 mandat då alliansen anses ”höger” liksom SD anses ”högerextrema”…..

    Svara
    • Olof

       /  09/19/2018

      Hela diskussionen är helt genomkorkad. Det är vem som har 175 mandat eller fler som spelar någon som helst roll. Hur fördelningen ser ut mellan olika andra grupperingar som inte själva kan nå upp till 175 mandat är fullständigt ointressant… förutom möjligtvis för människor som vill återinföra DÖ.

      Svara
      • Senior

         /  09/19/2018

        Jag skulle vilja dra ditt resonemang lite vidare faktiskt:

        Det är vilken fråga som får minst 175 riksdagsledamöters röster vid voteringen som spelar roll, oavsett hur olika grupperingar är konstituerade. Dags att börja ta hänsyn till demokrati på riktigt i riksdagen istället för taktiska finter och utfrysning av ett demokratiskt valt SD.

        Tyvärr kommer ju sjuklöverns politiska skådespel att fortsätta, och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om ”alliansen” spricker, med följd att C & L nu överger alliansen när den spelat ut sin roll och stöder S. -Allt för att stoppa SD.

        Synopsis börjar utkristallisera sig gällande skådespelet, och bygger så sakteliga upp detta scenario med Annie´s hot om att lämna alliansen om SD blir inbjudna, L kommer därefter också att lämna.

        Förutom SD skulle jag (återigen) hävda att vi har, och har länge haft DÖ, eller en motsvarighet. Alla sjuklöverpartier spelar ett skådespel med låtsad opposition där man kivas om smådetaljer och några små kronor hit och dit på nivåer gällande skatter och bidrag, aldrig dess existensberättigande. -Det är alltid S som legat i bakgrunden (tillsammans med dess dolda samarbetspartner V) och satt upp ramarna de andra partierna måste hålla sig inom.
        -Vänsterns så kallade ”tolkningsföreträde”…..

        Det var egentligen det jag försökte påpeka i kommentaren ovan, när V räknas in som vänster trots att de (officiellt) inte ingår i vänsterblocket men SD står utanför högerblocket. -Trots att de anses vara högerextrema(!)

        Likheten med DDR och dess ”olika” valbara partier är kuslig, vilket kanske inte är så underligt eftersom Sveriges politiker har samarbetat med dem i många år innan muren föll…

        Dock blir det nu svårare och svårare för sjuklövern att bibehålla detta skådespel nu när SD vuxit sig så stora att de inte längre kan ignoreras, och deras agenda blir tydligare för varje steg de tar, tex. DÖ.

        Svara
  2. Svara
    • G

       /  09/19/2018

      Ehum. Och den länkade tweeten var ju inte mer upplyftande…

      Svara
    • Olof

       /  09/19/2018

      Hmmm, låter närliggande ‘tjejforska – att ängsligt snegla på sitt tjejgängs alster och anpassa sina slutsatser för att inte stöta sig med någon annans preferenser’.

      Svara
  3. G

     /  09/19/2018

    ”Bland det bästa jag sett på länge”

    Jaså det säger du?

    ”Självklart var det ett dumt språk i videon som jag inte står bakom”

    Njaee. Det var ju BÄST alldeles nyss.

    Svara
    • Går utmärkt att kombinera. Lägg märke till ”sett” och ”språk”.
      Skademinimeringen kommer att följa någon av följande mallar:
      1) Såg utan ljud, läste kommentarer om att samhället skall stå upp för drabbade, höll med.
      2) Såg med ljud, men hoppade till just de delar där inget sades om Lamotte.
      3) Såg med ljud, med ”det var dåligt ljudkvalitet” eller ”har lärt mig svenska mycket bättre nu.”

      Har jag glömt någon version?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  09/19/2018

        ”I have smoked weed, but I didn’t inhale!”

        Svara
        • ”I’m going to say this again: I did not have sexual relations with that woman …”

          Svara
          • G

             /  09/19/2018

            …”well, my penis may have been in her mouth a few times, but that doesn’t actually count, does it?…”

      • Weasel

         /  09/19/2018

        ”Jag skulle skriva ”värsta” men slant med fingrarna och eftersom b sitter precis bredvid v på tangentbordet så blev det ”bästa” istället”… ?

        Svara
  4. G

     /  09/19/2018

    ”CHINA’S dictatorship will introduce personal scorecards where citizens will be monitored 24/7 and ranked on behaviour.

    “If your best friend or your dad says something negative about the government, you’ll lose points too,” the ABC reports.”
    https://www.news.com.au/technology/online/big-brother-chinas-chilling-dictatorship-moves-to-introduce-scorecards-to-control-everyone/news-story/6c821cbf15378ab0d3eeb3ec3dc98abf
    http://www.abc.net.au/news/2018-09-18/china-social-credit-a-model-citizen-in-a-digital-dictatorship/10200278?pfmredir=sm

    Svara
    • Cain

       /  09/19/2018

      Försök förstå vilken sorts människor de kommer att forma i det landet.

      Svara
  5. MiT

     /  09/19/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/1959666980794550/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARCO04PsZeN_OeThxOzK8aKSTfZG95wZ0z3mrOfNQNt3WulShc82Hb1yOsrXGf_DAZCVZP88H0gZWZ1mDvZqH7bk7L3W7VGWrLow5hevHF09GuUkijKDOBAXEPeFBJrN2maxSqCpezxELqDCRNVsGt08DCrGiC1JfPLu-pnEp1mxnLZsh-9VsG8EdePwtMX1Ji-eOCiL2FLeNY0QboQ-H1_k0FXSQjE-ye5857rd&__tn__=-R*

    Svara
    • weasel

       /  09/20/2018

      Okej, Leila, då vet vi att det är helt ok att lajka filmer där någon säger att Gustav Fridolin är ett jävla kukhuvud och ett skadedjur.
      Åtminstone om man sedan svarar ”So what, det var ju ett intressant inlägg i debatten” om någon skulle kritisera att man lajkat filmen.

      Nu väntar jag bara på att någon ska göra en film där dom näthatar Leila så att jag kan lajka det intressanta inlägget…

      Svara
  6. G

     /  09/19/2018

    ”I en tidigare version av Facebook-inlägget skriver dock Ali Elmi att
    ”Jag delade en länk. So what, det var ett intressant inlägg i en viktig debatt”.
    https://nyheteridag.se/personkryssad-mp-riksdagsledamot-delade-hatvideo-om-lamotte/

    Svara
    • G

       /  09/19/2018

      ”På Facebook kommenterade MP-politikern först kritiken från Lamottes så här:

      ”Jag delade en länk. So what, det var ett intressant inlägg i en viktig debatt. Både Lamotte och Farraj kan säkert stå för sina åsikter på egna ben. Det jag står för är att samhället behöver stå upp tydligt för alla som drabbas av sexualbrott.”

      Nio timmar senare redigerar hon kommentaren som nu lyder:

      ”Jag delade ett gammalt inlägg. Självklart var det ett dumt språk i inlägget som jag inte står bakom. Både Lamotte och Farraj kan säkert stå för sina åsikter på egna ben. Det jag står för är att samhället behöver stå upp tydligt för alla som drabbas av sexualbrott.”

      – Ett intetsägande svar, säger Joakim Lamotte.”
      https://www.expressen.se/gt/mp-ledamot-delade-film-dar-journalist-kallas-skadedjur/

      Svara
    • G

       /  09/19/2018

      Svara
  7. G

     /  09/19/2018

    ”Frågetecknen kvarstår kring Leila Ali Elmi”
    https://uvell.se/2018/09/18/fragetecknen-kvarstar-kring-leila-ali-elmi/

    För bra och viktigt för dra ut några citat, läsa hela istället.

    Svara
  8. G

     /  09/19/2018

    Och om man vill kan man scrolla lite i tråden där man ser det ena värre än det andra.

    Svara
  9. Att Laila inte fattar vad som är stötande & att hon inte ens ansträngt sig för att sätta in sig i MPs politik är lite oroande. Är hon så dum eller tror hon att vi är så dumma & lättmanipulerade? Förmodligen båda.

    Svara
  10. Det som skulle hända rent konkret är väl att alla ser att himmelen inte faller. Det vore ju tråkigt för de flesta. Det är aldrig kul när man sagt att allt går åt helvete och det sedan inte gör det. Pinsamt.

    (PS. MED: så länge Fredric är kvar var det väl värt riksdagsobligationen, vare sig ni kommer in eller inte!)

    Svara
  11. G

     /  09/19/2018

    Undrar om Leila tycker det här också är bland det bästa hon sett….

    Svara
    • ”Hej, jag hatar dig, och nu tycker jag att du skall ta mig på allvar och debattera sakligt.”

      PS.
      ”NÄR män skadar mig.” Inte OM, utan NÄR.
      Hon aktar sig för, inte litar på och skyddar sig från män … hur klarar de då att – konsekvent och regelbundet, låter det som – skada henne?

      Svara
    • Sune

       /  09/19/2018

      Det verkar alltså inte bara vara unga män som får repektstörningar av adidaskostym, utan även kvinnor.

      Svara
    • Olof

       /  09/19/2018

      Kort sagt, ”lev er in i min psykiska sjukdom och ta till er av den”.

      Hon behöver inte övertalas, hon behöver hjälp för hon är uppenbarligen rätt sjuk.

      ”Tycker ni inte?”

      Nej. Och det faktum att hon är så ofattbart bekräftelsesökande att hon ens kommer på tanken att avsluta en hatisk rant på det sättet vittnar om att hon har grava problem.

      Jag tror den ‘feministiska kampen’ skulle må bra mycket bättre om man såg till att sådana här människor fick den hjälp de behöver snarare än uppmuntra en publik utlevnad av sådant här.

      Svara
    • Kalle

       /  09/19/2018

      Om jag inte missminner mig så har soc tagit hennes barn, det säger väl allt om det där psykfallet.

      Svara
    • Arne Post

       /  09/25/2018

      ”Jag hatar Kristna.(*)
      Jag vill göra det glasklart, jag hatar alla Kristna.Hela Gruppen Kristna,I egenskap att de är just Kristna.
      Det är en enligt mig väldigt sund och naturlig reaktion på trossamfundet och mitt Krist-hat har hjälpt mig väldigt mycket.”

      (* sätt in valfri folkgrupp )

      Hur Fan är du funtad Carolina? på Allvar ?
      Troligen, kommer du inte förstå liknelsen och du kommer heller inte att förstå vilken retorik du använder. Kommer du ihåg han Hitler ?
      Du kommer helt enkelt att fortsätta vara ignorant och ignorant i denna meningen är någon som inte vill förstå bättre och därmed en liknelse till dum.

      Du är alltså Dum, av eget val.
      Bra jobbat.

      PS.
      Jag får uppenbarligen inte posta här som ”Inge Post” längre,varför har jag ingen aning om. Jag vill nog påstå att jag oftast tillhör den mer ”sansade” skaran som kommenterar här.
      Så MIT kanske kan förklara ?

      Svara
      • MiT

         /  09/26/2018

        Har inte en aning, har inte hamnat i spam heller vad jag kan se.

        Svara
        • Arne Post

           /  09/27/2018

          Tack för svar.

          Lite konstigt var det.
          Men jag hoppade tillfälligt över till ett Holländskt IP och bytte namn och mail så det gick iallafall.
          Det var sannolikt bara något tillfälligt.

          Svara
  12. G

     /  09/19/2018

    ”Heberlein: Lättkränkta studenter i Lund”
    https://ledarsidorna.se/2018/09/lattkrankta-studenter-i-lund/

    Svara
  13. Pistolekors

     /  09/19/2018

    Jag spenderade precis 5 minuter av mitt liv till att lyssna på denna kvinna (Yes, I assumed her gender) och det är 5 minuter jag aldrig kommer att få tillbaka, Hur kan man bli så här rabiat hatiskt, hur är det ens möjligt? Tro fan Per Ström drog sig ur debatten, detta är ju inte helt friskt.

    Svara
  14. Kyeyune: Sverige förändras i grunden
    http://www.gp.se/ledare/kyeyune-sverige-f%C3%B6r%C3%A4ndras-i-grunden-1.8360033
    ”I det gamla Frankrike var en av de pelare monarkin vilade på en allmän accepterad sanning: det var kungens jobb att se till att det fanns bröd.
    […]
    Fanns det inte bröd hade kungen inte gjort sitt jobb, punkt slut, och kravallerna kom som ett brev på posten.
    […]
    Under lång tid har man i norra Sverige dragit in på välfärden, och framförallt på sjukvården. Men mycket pekar på att socialdemokratin befinner sig i samma politiska rävsax som stackars Ludvig XVI: man kan faktiskt inte sluta göra ”sitt” jobb bara sådär. Så fort man försöker börjar hela situationen koka över.”

    Svara
  15. x3

     /  09/19/2018

    Har aldrig lyssnat på Lamotte (bokstavligt talat) men fröken på filmen framstår som en simpel mobbare som aldrig växt upp och utvecklingsmässigt stannat på skolgården.

    Lyssnade inte på damens ström av tillmälen och invektiv mot mobboffret, men desto mer till vad hon hade för argument.

    Feminister är trasiga skivor som aldrig slutar upprepa sig.

    ”De män som är mest benägna att våldta är de männen man är gift med […]”

    Tror man det kanske det är dags att se över sitt äktenskap eller umgängeskrets.

    ”Det är manligheten som är problemet.”

    Den trasiga skivan spelar igen.

    Manligheten aka mansnormen aka machorollen är problemet.

    Det är ett dogmatiskt påstående.

    Lustigt med genus- och feministretorik det är att ‘manlighet’ inte bara är problemet när det kommer till våldtäkter. Det som är så praktiskt med manlighet är att det går att applicera på precis vilket problem som helst.

    Arbetsolyckor.
    Korruption.
    Våldtäkter.
    [Skriv valfritt samhällsproblem här].

    Alla rapporter med genusvinkling drar samma sågspånslutsats.

    Nej Nej.
    Det spelar ingen som helst roll vad problemet är.

    Manlightet™ är problemorsaken till allt.

    Tanken är minst sagt bisarr men det basuneras dagligen ut som om det vore en sanning och det faktum att det ens behöver basuneras ut är ett gott tecken på att det rör sig om ideologisk propaganda.

    De flesta inser att åtgärda ‘manligheten’ varken leder till färre arbetsolyckor, mindre korruption eller färre våldtäkter mot kvinnor.

    Det är en synnerligen extrem världsåskådning som fått stort samhällsinflytande inom media, myndigheter, utbildningsväsende och politik.

    Än värre är att stora resurser som spenderas på den här typen av ideologiska felslut.

    Det är resurser som hade kunnat läggas på att förebygga och förhindra verkliga problem. Det är resurser som hade kunnat satsas på att skapa en säkrare arbetsmiljö eller ett säkrare samhälle för kvinnor.

    Nej.
    Det vore ju fel.
    Hur skulle det se ut.

    Nej vi bränner resurser och skattemedel på ideologiska jämställdhet- och genuskonsulter istället.

    För att jämställdhet.

    Förvirrade fröken på filmen är ett symptom på ett mycket större problem än henne själv. Hon har trots allt bara lärt sig att spotta ut fraserna som fradga likt en rabiessmittad papegoja och använder det för mobbing.

    Feminism och genus är en synnerligen bisarr scam.

    Manlightet™ gör att man kan reducera alla verkliga och komplexa problem till ett kön.

    Feminister är extremt könsfixerade.

    Det är radikalfeminism att likställa utfall och könsrepresentation med ojämställdhet och kvinnoförtryck.

    Det görs förvisso endast i de fall där kvinnor är underrepresenterade. Nej inte som sopåkare men om kvinnor som grupp är underrepresenterade inom något område som är förknippat med makt och status som styrelseposter exempelvis.

    Hur har feminister mage att hävda att de kämpar för kvinnor, samtidigt som de offrar kvinnor på könsrepresentationens altare.

    De samhällsresurser som hade kunnat läggas på att förebygga våld mot kvinnor och rädda kvinnors liv. De skatteslantarna bränns på att skapa en ideologisk könsrepresentation istället.

    Kvinnofientligt är bara förnamnet.

    Genom sitt eget omdömeslösa partnerval om man får tro dem på orden.

    Får feministiska surfittor vad de förtjänar.

    Inte en Lamotte, men en Lavett.

    Svara
    • Olof

       /  09/19/2018

      ”Genom sitt eget omdömeslösa partnerval om man får tro dem på orden.”

      Ja, det faktum att partnervåld är mest frekvent inom lesbiska par stöder ju den teorin…

      Men ärligt talat tror jag mer partnervåld skulle förebyggas om man lärde kvinnor att inte slå än att lägga ytterligare energi på att få män att inte slå. En majoritet av partnervåldet är ömsesidigt, och överrepresentationen hos lesbiska par tyder på att det oftare är kvinnoinitierat, även om det oftare, av rena fysiska skäl, avslutas av mannen. Alla män är helt enkelt inte kapabla att freda sig på ett bra sätt och avsaknaden av stöd för att göra det möjligt att retirera ut ur ett skadligt och våldsamt förhållande för män innebär att det är tveksamt vad ytterligare insatser vad gäller mäns beteende kan förbättra situationen.

      Samtidigt är insatser för att stoppa våldsamt beteende hos kvinnor sannolikt inte är fullt utbyggda och därigenom skulle man genom sådana kunna minska antalet konflikter som alls eskalerar till fysiskt våld.

      Men som sagt, det förutsätter att det skulle finnas något egentligt intresse av att få ner mängden relationsvåld, och mitt tips är att feminister skiter fullständigt både de män och kvinnor som drabbas.

      Svara
      • x3

         /  09/19/2018

        Håller med till fullo.

        Finns många aspekter.

        Lavett var med glimten i ögat och tänkte i första hand på feministers offermentalitet. På deras ändlösa gnäll och oförmåga att ta ansvar för sina livsval. Vare sig de ingår relationer eller tar sig ur relationer så är de dömda att upprepa sina misstag med män om de inte kan rannsaka sig själva och sitt beteende.

        En del kvinnor dras till problem som flugor dras till socker (tänkte först skriva ett annat ord som börjar på ‘s’ men kan missförstås) och det innefattar såklart även män som behandlar dem illa och misshandlar dem. Andra kvinnor har otur i livets lotteri, men i de flesta fall finns det varningstecken som kvinnor säkert ser men väljer att blunda för eller rationalisera bort.

        Men istället för att erkänna för sig själva att de gör dåliga livs- eller relationsval och ifrågasätta sitt eget omdöme eller vad de kan förbättra hos dem själva för att lyckas bättre nästa gång så är det mycket enklare att skylla på män (kön) och skjuta ifrån sig problemet.

        Feminism uppmuntrar till detta beteende, till könsförakt och den typ av ansvarsbefrielse som är en central och starkt bidragande orsak till att den feministiska rörelsen tilltalar dessa kvinnor.

        Aspekten du tar upp är än mer intressant.

        Det är sant att partnervåld är väldigt frekvent förekommande bland lesbiska par.

        Men det är inte politiskt korrekt att prata om det. Det är trots allt ett identitetspolitiskt dubbeloffer i att vara både kvinna och HBTQ. För att någon ska ses som förövare måste man nästan bryta sönder hela den ruttna identitetspolitiska sandlådan.

        Problemet med det är att alla teoretiska offer rinner ut i sanden och många har investerat hela karriärer för att positionera sig i detta system och åtnjuter status medan andra tjänar pengar på att sprida dess teorier.

        Då är det bäst att sitta still i båten och tala väldigt tyst om relationsvåld bland lesbiska par och istället prata om något roligare som ”mäns våld mot kvinnor™”. Där har vi en identitetspolitisk förövargrupp i dubbel bemärkelse om man blandar in hudfärg i ekvationen.

        Visst, det är inte särskilt schysst mot den misshandlade lesbiska kvinnan med blåklocka och trasiga revben som osynliggörs i samhällsdebatten, men något måste offras för kampens skull. Precis som kvinnor som kastas från balkonger i hedersrelaterade kvinnomord. Eller kvinnor som blir gruppvåldtagna på väg hem på kvällen. Övergrepp mot tjejer på festivaler tystas ner av Sveriges största dagstidning. Det är bisarrt att allt detta förekommer i världens mest land, men har du hört talas om ”mäns våld mot kvinnor™”.

        Det gäller att flytta fokus så att ideologerna kan kapitalisera.

        Du har helt rätt i att det saknas intresse av att stävja relationsvåld hos dessa människor. Precis som det saknas ambitioner att lösa några verkliga problem över huvud taget som drabbar människor och kvinnor på individnivå. Det är trots allt en kollektivistisk ideologi och de bryr sig inte ett skvatt om att kvinnor blir våldtagna (ideologerna förespråkar exempelvis en integrationspolitik som får allt fler kvinnor våldtagna) om det inte gynnar kampen på något sätt, så varför skulle de bry sig om relationsvåld i någon egentlig mening.

        Du har också rätt i att partnervåld skulle förebyggas om man lärde kvinnor att inte slå eller lära kvinnor att lägga band på sig själva.

        Det talas aldrig om hur män uppfostras från unga år i att lägga band på sig själva. De rabiata ideologerna har aldrig själva genomgått en ”manlig” uppfostran så de kan inte riktigt förstå eller relatera till att det andra könet (män) har åratal av uppfostran och träning i självbehärskning och att lägga band på sig själva samt att inte bruka våld mot det motsatta könet.

        De rabiata ideologerna har istället en pervers teoretisk idé om att killar uppmuntras till att använda fysiskt våld mot kvinnor (att de uppmuntras till att dra i flätor i håret för att ”boys will be boys” och att detta på något sätt sedan eskalerar och accelererar som en sten i rymden) när inget påstående kunde vara mer falskt, men kvinnorna de tutar i dessa idéer saknar själva den erfarenhet det innebär att uppfostras som man och deras motiv att gå med i rörelsen är personliga så det går att hitta på vad fan som helst.

        Kvinnor får ingen motsvarande uppfostran och det blir lite märkligt.

        Män har sina händer mer eller mindre bakbundna och måste hela tiden förhålla sig till detta och försvara sig passivt för att inte bli stämplad som en kvinnomisshandlare och ses ner på av samhället.

        Män behöver inte ens försvara sig utan det räcker med att kvinnan ljuger och säger att mannen har slagit henne eller gjort något annat sexuellt mot henne för att påkalla uppmärksamhet från omgivningen. Det har gjorts många experiment på detta och har själv bevittnat många gånger som tredje person att kvinnor ljugit om sådant och på det sättet är jag inte unik utan det är allmänt känt. Det är ett maktmedel.

        Lägg därtill att kvinnor ofta även har ett psykologiskt övertag.

        Är den misshandlade partnern en kvinna finns kanske inte de osynliga restriktioner som män är belagda med gentemot det motsatta könet, men å andra sidan kanske hon saknar den fysiska förmågan att försvara sig på ett bra sätt. Plus att hon som sagt osynliggörs av ideologiska skäl för att det skulle bryta mot de identitetspolitiska normerna.

        Ser inte män som offer på något sätt (även om rättsystemet kan diskuteras) så det är inte någon kamp om offerkoftan på något sätt, men det är relevanta aspekter och är dig i din kommentar helt enig.

        Det är en stor topic och ingen orkar läsa min kommentar ända ner hit så passar på att sätta punkt.

        Svara
  16. G

     /  09/19/2018

    Svara
  17. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • lensof

       /  09/19/2018

      Hin onde kommer aldrig i samma skepnad två gånger.

      Churchill

      Svara
  18. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • G

       /  09/19/2018

      Svara
      • G

         /  09/19/2018

        Bara för att folk tjatar hål i huvudet på Eric i tråden så förtydligar jag väl här också..

        Svara
  19. Svara
    • G

       /  09/19/2018

      ”Valundersökning: Rekordmånga arbetare röstar höger

      Arbetarväljarna har gjort en kraftig högergir i årets val. Mer än varannan arbetare uppger att de har röstat på allianspartierna eller Sverigedemokraterna.

      Den stora skillnaden syns i stödet för Sverigedemokraterna, som ökar från 11 procent till 26 procent bland dem som definierar sig som arbetare – mer än en fördubbling jämfört med förra valet. Det framgår av SVT:s vallokalsundersökning, Valu.”
      https://www.svt.se/nyheter/val2018/rodgrona-tappar-stort-bland-arbetare

      Svara
      • Har redan nämnt den här:
        Hanif Bali visar att Fox News kan få genomslag också i Sverige
        http://usapol.blogspot.com/2018/01/hanif-bali-visar-att-fox-news-kan-fa.html
        ”Hanif Balis medverkan på Fox News vittnar klart och tydligt om att paradigmskifte är i rullning i Sverige. En ny svensk höger växer fram. Inte primärt snobbarnas och ciggarrökarnas höger. Utan en ny, mer amerikansk slags höger bestående av vanligt folk: arbetarhögern. ”

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/19/2018

          Moderaterna lade till ett NYA som prefix och blev sossar, sossarna borde rimligtvis även de uppdatera sitt partinamn, Sveriges Socialdemokratiska arbetslöshetsparti stämmer trots allt bättre med deras väljare.

          Svara
          • Senior

             /  09/20/2018

            Nya Social Demokratiska Arbetar Partiet, NSDAP.

            Det känns ganska passande på något vis….

    • G

       /  09/19/2018

      För att inte tala om varför någon i helvete skulle vilja rösta på ett parti som inte vill ha ”fel” röster?….

      ”Riksdagsledamot (V) till orolig väljare: ”Tror inte jag vill ha din röst”
      https://nyheteridag.se/riksdagsledamot-v-till-orolig-valjare-tror-inte-jag-vill-ha-din-rost/

      Svara
      • Lönen blir väl densamma, och med under 10% behöver man ju inte åstadkomma någonting.
        Win-Win!
        Utom för skattebetalarna.

        Svara
  20. G

     /  09/19/2018

    ”Bred EU-majoritet för att ta emot krigsflyktingar

    En kraftig majoritet bland EU-medborgarna är positiv till att ta emot människor som flytt undan våld och krig, visar en opinionsmätning som gjorts av den amerikanska tankesmedjan Pew.

    77 procent av de tillfrågade i tio EU-länder stöder mottagandet. Starkast är stödet i Spanien (86 procent), före Nederländerna (83), Tyskland (82) och Sverige (81).

    I Ungern säger bara 32 procent av de tillfrågade ja.

    När det gäller hur EU hanterat flyktingfrågan är missnöjet störst i Grekland (92 procent) före Sverige (84) och Ungern (80).”
    https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/bred-eu-majoritet-for-att-ta-emot-krigsflyktingar

    Svara
  21. G

     /  09/19/2018

    Svara
  22. G

     /  09/19/2018

    ”Norsk statsmedia: 47 procent av alla barn som utsätts för våld inom familjen tillhör invandrarfamiljer

    I Norge har NRK, deras motsvarighet till vårt SVT, genomfört en undersökning där de granskat alla domar från mars, april och maj i år, där barn har varit målsägande mot sina närmaste. Undersökningen omfattade 85 domar, med totalt 135 barn inblandade. Av dessa var 63 procent födda i invandrarfamiljer, det vill säga hela 47 procent, trots att andelen invandrare i Norge ligger på ungefär 15 procent. Av dessa kommer ungefär hälften från andra västländer.”
    https://nyheteridag.se/norsk-statsmedia-47-procent-av-alla-barn-som-utsatts-for-vald-inom-familjen-tillhor-invandrarfamiljer/

    Svara
  23. G

     /  09/19/2018

    Aktivister och Rädda barnen låter i Norge precis som i Sverige! Men en skillnad är att NRK inte mörkar fakta utan skriver i klartext att det är Afghaner, det gör inte SVT!

    ”Høyre om KrFs asylbarnforslag: – Tragisk å skyve hendelsen i Trondheim foran seg

    Høyre stusser over timingen på KrFs forslag om at enslige, mindreårige asylsøkere skal tas hånd om av barnevernet. Frps Jon Helgheim går enda lenger. – Man kan ikke skylde på samfunnet for slike hendelser, sier Helgheim

    Alle de fire personene som var involvert i dobbeltdrapet i Trondheim mandag, kom til Norge som mindreårige, enslige asylsøkere fra Afghanistan.

    Mannen som er siktet for drapet på 18 år gamle Håvard Pedersen i Vadsø i juli har samme bakgrunn.

    NTNU-forsker Berit Berg er og Redd Barna er svært kritisk til at enslige asylsøkere mellom 15 og 18 år ikke ivaretas av barnevernet, men Utlendingsdirektoratet.

    Onsdag varslet KrF at de kommer til å fremme forslag om at barnevernet skal ivareta enslige, mindreårige asylsøkere.

    KrFs nestleder Kjell Ingolf Ropstad sa i den forbindelse til NTB at «det er innen barnevernet disse barna kan få den oppfølgingen de virkelig trenger».
    ..[..]..
    – Vi har lenge ment at det bør tilføres ressurser for å gi asylbarna god, faglig oppfølging og kompetanse. I dag tar ikke Arbeiderpartiet og Høyre det ansvaret man har for barn på alvor, noe FNs barnekomité tidligere har påpekt, kontrer Ropstad.
    ..[..]..
    Frps innvandringspolitiske talsperson Jon Helgheim er på sin side mindre kritisk til KrFs timing, men slakter samtidig selve forslaget.

    Helgheim sier regjeringen har gitt etter for politisk press om at unge enslige, mindreårige skal bosettes mens de venter på asylavklaring, og mener dette fungerer dårlig.

    – Man kan ikke skylde på samfunnet for slike hendelser. Det er ingen unnskyldning for å drepe, sier Helgheim, som mener KrF «angriper problemet i feil ende».

    Helgheim mener den viktigste måten å unngå hendelser som mandagens dobbeltdrap i Trondheim, er å ta imot færre, enslige, mindreårige asylsøkere.

    – Men hvor skal de som likevel kommer oppholde seg inntil dere situasjon er avklart?

    – Mange sitter i asylmottak, men flere blir bosatt i kommunen med tett oppfølging. Det bør holde. Det er ingenting ved den behandlingen asylsøkere får i Norge som tilsier at man skal begå en kriminell handling. Det er en avsporing.

    – Det brukes enormt med ressurser på unge asylsøkere, og om vi lurer oss selv til å tro at grunnen til at det skjer slike ting fordi Norge gjør en dårlig jobb, så er det helt feil.
    ..[..]..
    Justis-, beredskaps og innvandringsminister Tor Mikkel Wara (Frp) er for tiden på jobbreise i Danmark, men skriver i en e-post at man «skal være veldig forsiktig med å trekke noen konklusjoner ett døgn etter en tragisk hendelse hvor to gutter mistet livet».

    – Jeg kjenner ikke disse enkeltsakene, men generelt kan jeg si at regjeringens hovedmål er å hindre at barn legger ut på en farefull reise til Norge og Europa.

    – Derfor arbeider vi også med å opprette et eget omsorgssenter i Afghanistan for mindreårige som vi returnerer, sier Wara, som vil understreke at «enslige mindreårige prioriteres i alle ledd i utlendingsforvaltningen; ved registrering, innkvartering, saksbehandling og bosetting».(Forts)
    ..[..]..
    Enslige, mindreårige asylsøkere

    103 personer bor på asylmottak i Norge nå.
    73 av dem bor på tilrettelagte plasser.
    30 av dem bor i transittmottak.
    Fra januar til august 2018 oppga 418 personer at de er under 18 år og uten foreldre med foreldreansvar da de søkte asyl. De fleste er fra Afghanistan.
    325 av dem er såkalte «oktoberbarn», som ikke nødvendigvis befant seg i Norge da de søkte.

    Kilde: Utenriksdirektoratet”
    https://www.nrk.no/norge/hoyre-om-krfs-asylbarnforslag_-_-tragisk-a-skyve-hendelsen-i-trondheim-foran-seg-1.14214148

    Svara
  24. G

     /  09/19/2018

    ”Statslös” arab begärs häktad för våldtäkten mot läraren

    Det är en ung invandrare som nu begärs häktad för våldtäkten mot en lärare i Småland i fredags.
    ..[..]..
    Fria Tider kan nu avslöja att den misstänkta är en ung invandrare utan svenskt medborgarskap.

    Enligt häktningsframställan, som vi tagit del av, är mannen född 1999. Exakt vilket land han kommer ifrån är dock oklart. Enligt tingsrättens dokument är mannen ”statslös”.

    Den misstänkte behöver också tolk på arabiska.

    Fria Tider vet även vilken skola våldtäkten ska begåtts på, men av respekt för känsligheten i ärendet väljer vi att inte offentliggöra det. Händelsen ska dock ha inträffat runt 13-tiden i fredags.

    Mannens namn finns publicerad på gymnasieskolans hemsida, och uppges där gå på ”Språkintroduktion”.

    Den misstänkte gärningsmannen förvaras hos polisen i Eksjö. Han nekar till brott.”
    http://www.friatider.se/statsl-s-arab-beg-rs-h-ktad-f-r-v-ldt-kt-mot-l-rare

    Svara
  25. Weasel

     /  09/19/2018

    Jaha. Då vet vi att Fridolin och miljöpartiets värdegrund går ut på att kalla människor för ”skadedjur”.
    ALLA MÄNNISKOR SKA BEHANDLAS LIKA!!!!!
    Och detta gäller oavsett om människan heter Fridolin eller Åkesson.
    Därför bör alla från Skavlan till Lars Lindström ställa Fridolin till svars för den här videon. Och oavsett vad Fridolin än säger så kommer jag betrakta näthat och avhumanisering som MPs värdegrund och partikultur under de närmaste 30 åren.

    Svara
  26. G

     /  09/19/2018

    ”Police force unveils more modest uniform for female Muslim officers with a looser tunic as part of a drive to recruit more recruits from ethnic minorities

    West Yorkshire Police’s loose-fitting uniform ‘designed not to show female form’

    Officers hope that the move will attract under-represented groups put off in past

    A police force has created a less revealing uniform for Muslim women which is ‘designed not to show the female form’.

    West Yorkshire Police hopes that the looser fit will result in more ethnic minority recruits.

    Many forces already allow female officers to wear the hijab, or headscarf, but the new uniform is believed to be a UK first.

    Assistant Chief Constable Angela Williams said: ‘For the last month we have been trialling a new uniform for women which is designed not to show the female form.

    ‘This was suggested by a Muslim female officer and was designed by our Clothing Manager in conjunction with the officer.”
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-6175813/Police-force-unveils-new-revealing-uniform-female-Muslim-officers.html

    Storbritannien visar vägen till….

    Svara
    • Tja, klarade sig svensk polis i decennier med ”koppel” för buset att hålla i, så blir det säker bara lättare för damerna att hävda sig i långa kjolar!
      Sedan har jag väldigt svårt att se skillnaden mot den gamla versionen.

      Svara
      • Grundprincipen att man skall ändra på uniformen för att få in ”mångfald” är naturligtvis alldeles på tok. Det finns redan deltids- och låtsaspoliser – Community Support Officer – låt dem söka dit.

        Svara
  27. G

     /  09/19/2018

    ”Is this the worst sex grooming case of all? Abducted as a teen and held prisoner for 12 YEARS, Sarah was repeatedly raped, twice forced into marriage and had EIGHT abortions”
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-6169489/Sarah-repeatedly-raped-twice-forced-marriage-EIGHT-abortions.html

    Svara
  28. G

     /  09/19/2018

    ”– Why don’t Swedes understand that the Somalis and other Muslims are here to take over your country, says ex-Muslim Mona Walter.”
    https://www.ingridochmaria.se/2018/09/17/ex-muslim-mona-walter-swedes-will-lose-sweden-in-50-years/

    Svara
  29. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • G

       /  09/19/2018

      ”fritidspolitiker (s) i Väsby.”

      Svara
  30. Ytterligare en femetta signerad Kyeyune:
    ”Stadsplanering: Man räknade inte med rån mot barn”
    https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/
    ”I länder med stora skillnader i ekonomi och brottslighet är stadsplaneringen ofta anpassad därefter: Genom att begränsa kollektivtrafik mellan stadsdelar i olika inkomstskikt, placera medelklassens bostadsområden utanför stadskärnan och undvika blandad bebyggelse, har man låtit medelklassen isolera sig från sociala problem. Så byggdes inte Sverige – och vi har nått punkten där ingen längre kan flytta från kriminaliteten
    […]
    I Sverige 2018 börjar en sak framträda, en liten miss inbyggd i det svenska projektet som ingen av de gamla gråsossarna eller avloppsmoderaterna tänkte på eller planerade inför. De senaste åren har den svenska gatubilden förändrats snabbt, och en sak börjar framträda: Sverige är inte byggt för att hantera den kriminalitet vi nu står inför.
    […]
    i USA byggde man helt enkelt ett annorlunda samhälle, ett samhälle avpassat för de mycket större slitningarna och konflikterna som då fanns. I Sverige däremot byggde vi för en framtid av jämlikhet, samförstånd och homogenitet; ett samhälle där alla kunde mötas, förstå varandra, och jobba för det gemensamma bästa.

    Sedan slog vi sönder det samhället. ”

    Svara
    • G

       /  09/19/2018

      Svara
  31. Gorby

     /  09/19/2018
    Svara
    • Gorby

       /  09/19/2018

      Äh.
      Blev ju fel länk.

      Svara
      • G

         /  09/19/2018

        Han är en av Sveriges bästa satiriker, så är det bara. Och det är totalt idiotiskt, men säger ju samtidigt också något om alla s.k ”seriösa” tidningarna och deras gigantiska beröringsskräck för allt som kanske inte platsar till 100% inom PK-mallen, att INGEN har tagit kontakt för att höra sig för om att få StegetEfter:s superba satir publicerad i sin tidning, det är något att stoltsera med. Men nä, ingen.

        Svara
  32. G

     /  09/19/2018

    Svara
  33. G

     /  09/19/2018

    Svara
  34. G

     /  09/19/2018

    Svara
  35. G

     /  09/19/2018

    Svara
  36. G

     /  09/19/2018

    ”Maduros middag med ”Salt bae” möts av hård kritik

    Matbristen i det krisdrabbade Venezuela är utbredd. På landets president Nicolás Maduro tycks det dock inte gå någon nöd.

    ”Medan venezuelanerna lider och dör av hunger njuter Nicolás Maduro och Cilia på en av världens dyraste restauranger, allt för pengar stulna från det venezuelanska folket”, skriver oppositionspolitikern Julio Borges på Twitter.

    I ett av filmklippen från kvällen hörs Maduro säga mellan tuggorna att middagen är av ett slag som man bara får uppleva en gång i livet. I ett annat klipp bolmar presidenten på en cigarr.”
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/folket-hungrar-maduro-ater-fin-biff

    Svara
  37. G

     /  09/19/2018

    Svara
  38. G

     /  09/19/2018

    Svara
  39. G

     /  09/19/2018

    Svara
  40. MiT

     /  09/19/2018

    Rätt bra ändå med 300 000 visningar 😛

    *https://www.facebook.com/1544331802517750/videos/240497586635965/?__xts__%5B0%5D=68.ARDqi1Q5OhDPuwltDockyTZhXhTTlXntlHvTlRWT0LJwVTlXl54T1jc-imRTzxJHm0TXIPLBNcE3KIThvv5CE57h16iTjos4crUNgrBeUsNWHQ4Isne1T-OTRhbM2iWPmOnM6uWT8iTaYXKtJe_GEm5fo3iPN6Wl1mojAQzkrMHmPCWqy5Cl&__tn__=-R*

    Svara
  41. G

     /  09/19/2018

    ”Orten, det här är för er

    De enda som inte är överraskade över min riksdagsplats är de som vet att förorten behöver en röst. Jag ska prata för ”orten”, inte om och till den. Diskussionen om min riksdagsplats är inte bara av ondo utan blottlägger de krafter som inte vill att jag ska lyckas, skriver riksdagsledamoten Leila Ali Elmi (MP).

    Hej Göteborg. Jag är er riksdagsledamot nu. Några är överraskade över det. Inte minst jag själv. Men de som inte är överraskade är alla de som vet att förorten behöver en röst. Som vet att det inte räcker med ledamöter i riksdagen som pekar på förorten och pratar om den. Det behövs också ledamöter i riksdagen som kommer från förorten och pratar för den. Det är alla ni som har burit fram mig med era röster.

    Tack.
    ..[..]..
    Jag vill använda min röst för att fortsätta det arbete med att skapa en mer jämlik skola som nuvarande regering med utbildningsminister Gustav Fridolin i spetsen har påbörjat. Stora satsningar på skolan, på lärarna och på elevhälsan har påbörjats, och måste fortsätta. En jämlik skola där alla unga får möjlighet att lyckas är en helt avgörande faktor för att vi ska kunna bryta det utanförskap som finns på många platser i Sverige. Vi måste börja där – för att stävja kriminalitet, för att få människor i jobb, för att hålla vårt lands stolta traditioner av att vara ett land som står för allas lika värde högre än de rasistiska undertoner som just nu sliter oss isär.
    ..[..]..
    Under hela valrörelsen har jag träffat och pratat med många göteborgare om politik. Mitt driv har varit att få så många människor som möjligt att rösta på det parti jag företräder, för att Miljöpartiet ska kunna fortsätta med det arbete för att bryta segregation som man har påbörjat men som behöver bli ännu starkare. Att jag nu blir en av riksdagens 349 ledamöter är stort inte bara för mig utan för alla i mitt valdistrikt som sätter sin tillit till mig. Det är inte många som klär sig som jag och som kommer från Hammarkullen som har tagit plats i talarstolen i riksdagens kammare tidigare. Faktum är att ingen som jag blivit invald till Sveriges riksdag förut. Det är omtumlande, men jag ser fram emot att ta mig an det fina förtroendeuppdraget.

    Och det är väl därför min plats i riksdagen har väckt starka reaktioner på vissa hörn av nätet. Reaktioner från folk som i stället för att kritisera den politik jag vill driva väljer att kritisera den jag är, hur jag har bedrivit min kampanj – man väljer till och med att ifrågasätta dem som har röstat på mig.

    Men diskussionen om min riksdagsplats är inte bara av ondo. Den blottlägger också de krafter som inte vill att jag ska lyckas, som ser mitt engagemang för jämlikhet och jämställdhet som ett hot, och som är snabba att titta på bilden av mig och sortera in mig i ett fack. Nu om inte förr vet jag vad som står emot mig. Det ger mig extra glöd i kampen för ett mer jämlikt och hållbart samhälle.

    Orten – det här är för er!

    Leila Ali Elmi (MP)
    Riksdagsledamot från Göteborg”
    https://web.archive.org/web/20180919193156/https://www.expressen.se/gt/debatt-gt/orten-det-har-ar-for-er/

    Svara
    • Ser fram emot att höra henne driva Miljöpartiets skolpolitik, som andra nämnt:
      https://www.mp.se/om/partiprogram/manniskan#2.4
      ”Alla elever ska ha tillgång till sex- och samlevnadsundervisning med ett tydligt normkritiskt perspektiv. Stereotypa könsroller, mobbning och diskriminering av elever och skolpersonal ska aktivt motarbetas. Homo-, bi- och transfobi och sexism ska inte tolereras i skolan eller någon annanstans.
      […]
      Alla förskolor bör tillämpa en genusmedveten pedagogik så att barnen får möjlighet att vara sig själva och inte tvingas in i samhällets snäva könsmallar. Alla barn ska ha lika möjligheter att utvecklas och leva sina liv utan att hämmas av rådande könsroller.”

      (Man vill också ”få bort köer från barn- och ungdomspyskiatrin”. Jamen dåså!)

      Svara
  42. G

     /  09/19/2018

    Svara
  43. G

     /  09/19/2018

    Men nu är inte Alliansen ett parti som genomför moderat politik. Alliansen, vilket C är en del av ska vi påminna herrn om, genomför Allianspolitik och inget annat. Så steg 1 är lägga ner hobbyprojektet alliansen (som redan är halvdöd) och sedan se vad det möjligen kan leda till. Sluta snacka och gå in i verkstaden.

    Svara
    • Senior

       /  09/20/2018

      ”Pratade inte om väljarna nu utan om faktiska konsekvenser som politikerna borde ha bättre koll på än väljarna.”

      …..Och här har vi vänsterns stora problem.
      De har inte fattat att det skall vara folkviljan som styr politikerna, inte tvärtom.
      -Hon har just satt fingret på skillnaden mellan vänster diktatur och höger demokrati.

      Svara
  44. G

     /  09/19/2018

    Hahahaha WTF! Detta land alltså….

    Svara
  45. Ja, hahahah!, det är ju viktigare vad 8,61%+5,49% av väljarna tycker än 19,84%.

    Fast egentligen är det väl omkring 19,3% av väljarna, utspritt bland de fyra ”borgerliga” partierna. Där är potentiella SD-väljare nästa gång det beger sig.
    https://samnytt.se/stort-stod-bland-alliansvaljare-for-att-regera-med-sd/

    Kasta ut C, för bövelen!

    Svara
    • Sune

       /  09/19/2018

      Jo, om en regering stödd av SD släpps fram lär nog de sanna antidemokraterna omgående börja marschera på våra gator, vandalisera, slåss, elda bilar, skrika och kräva att riksdagen ska besättas på ett annat sätt än vad valresultatet visade!

      Svara
      • G

         /  09/19/2018

        Svara
    • G

       /  09/19/2018

      Svara
  46. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • Rikard

       /  09/20/2018

      Hej.

      Borde inte men kan inte låta bli:

      Hahahahahaha! (hånskratar med hela magen, modell Jabba the Hutt)

      Ojsan ojsan då, sprang lilla snöflingan med huvudet före rätt in i den kulturberikande ökenvinden? Ajaj, först bränner det, sedan svider det…

      Men så är det inte Skogstads väninnas fel (oddsen är höga, rent statistiskt, för att det är ett flickebarn på ca 25-27 år gammal) att skolan är som den är, eller att hon inte utbildats i konflikthantering av serbisk modell, eller fått träna nedtagningar, eller hur man (nästan) stryper någon så att den lugnar sig.

      Nej, lärare sade jag – inte ordningsvakt. Den förra behöver den senares kunskaper och träning, men den senare behöver inte den förras akademiserade långtidsutbildning.

      Ja kära nån, vad skall det bli av denna skola när de viker sig som vårblomster i en snöstorm? Lite får man tåla, och man kan faktiskt, konsekvent och rakryggat göra följande:

      1) Anmäla alla hot till polis och socialtjänst (orosanmälan skall göras separat)
      2 Anmäla alla kränkningar (åter: orosanmälan; osund hemmiljö utifrån de värderingar eleven ger uttryck för)
      3 Anmäla alla situationer som vållat obehag/olust till skyddsombud
      4 Redogöra öppet för detta på lärarlagsmöten, skolmöten och på föräldramöten
      5) Anmäla till rektor och kräva flyttning av eleven(-erna) – gör anmälan och res detta krav vid varje tillfälle
      6 Försöka få kollegor att göra likadant (du har bättre odds att polisen faktisk hinner fram, men ändå)

      Varje anmälan bör göras skriftligen, eller via e-post, och man skall då alltid begära bekräftelse – skriftlig, fysisk och undertecknad i tjänsten! – av varje enskild anmälan. Varje incident skall anmälas separat – ingen hopklumpning till att ”idag har [eleven] varit jobbig”; skriv ut allt som du minns det, och se till att det registreras. Vid eventuell process blir sådan dokumentation ammunition. Var medveten om att du kommer att bli svartlistad – du kommer att ses som problemet av kvinnorna som styr skolan. Där är gott om gyllne ringar inom skolan, om man säger så…

      Tips till Skogstads kollega:

      1 Byt jobb, och bransch, eller börja jobba på en skola med enbart svenska/vita elever
      2 Kom ihåg att det inte är din sak att lösa elevens, områdets eller samhällets social problem
      3 Kom ihåg att din enda uppgift är att lära ut dina ämnen
      4 Se till att ha jobbat mer än tolv månader; du kommer att vilja varva sjukskrivning med a-kassa

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  47. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • Rikard

       /  09/20/2018

      Hej.

      På vilket sätt blir Sverige ett bättre land för att Fouad Saleh får leva? Den som anser dödsstraff moraliskt fel – inte rättstekniskt komplicerat, vilket är en separat fråga – har ett styvt jobb att förklara varför det är moraliskt rätt och gott att Saleh lever.

      Jag anser att Sverige blir bättre om han läggs i en omärkt grav.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS Elakt sätt att lägga fram det? Inte då, den som förespråkar dödsstraff måste vara beredd på att gå ronder om hur felaktiga avrättningar med mera skall hanteras; varför skulle då inte motståndaren vara tvungen att förklara varför det är bra att sådant som Akilov eller som här Saleh lever? DS

      Svara
  48. G

     /  09/19/2018

    Svara
  49. G

     /  09/19/2018

    Svara
  50. G

     /  09/19/2018

    Hahahaha, åh herregud.

    Svara
  51. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • Rikard

       /  09/20/2018

      Hej.

      Är det någon som sett hur en räv, eller en iller, mink eller mård kan fara fram i ett hönshus?

      Det är därför man inte släpper in dem i hönshuset.

      Man behöver inte jaga dem om de håller sig borta från gården, men inkräktar de måste de skjutas eller tas med fällor; idealet är fångstfällor för utsättning långt bort igenom.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  52. G

     /  09/19/2018

    ”sitt partis ansvar för det destabiliserade parlamentariska läget” ?

    Svara
    • Pelle2

       /  09/20/2018

      Irving är verkligen en idiot !
      Åkesson har gjort sitt jobb och dragit till sig många röster. Det är alltså fel enligt Irving.
      Har inte Sjöstedt, i så fall, bidragit till att destabilisera det parlamentariska läget genom att bidra till att vänstern har en chans att bilda regering utan att V blir en del av regeringen ??

      Svara
    • Senior

       /  09/20/2018

      Demokrati verkar vara verklighetsfrånvänt för vissa…..

      ”Vad är demokrati för dig Mattias?”

      ”-Ett parlament där ett parti, och endast ett, innehar en majoritet av riksdagsmandaten. För stabilitetens skull. Ett stabilt, statiskt, oföränderligt läge där man känner trygghet i sin vardag och slipper obekväma övertaskningar.”

      Svara
  53. G

     /  09/19/2018

    Svara
    • G

       /  09/20/2018

      ”ALLA som tänker bli gamla borde önska att de ensamkommande får bli kvar här där de efter så många år nu hör hemma.”

      Tina = (L) Inger = (V)

      Svara
    • G

       /  09/20/2018

      ”Vad händer om tjänstemän gör som Elin Ersson?” Och kvinnorna här ovan vill.
      https://kvartal.se/artiklar/vad-hander-om-tjansteman-gor-som-elin-ersson/

      ”Att Migrationsverket agerar för en mer liberal migration än vad lagen ger stöd för, är ett utslag av antidemokratisk aktivism från enskilda tjänstemän.”
      https://kvartal.se/artiklar/nurnberg-star-inte-for-dorren/

      Svara
    • Motkraft

       /  09/20/2018

      En osanning blir inte sannare för att den upprepas igen och igen.

      I ett avsnitt av Studio Ett förra året så fick vi veta att Migrationsverkets utsända i Afghanistan rapporterade ”De allra flesta utvisade afghaner möts av sin familj på flygplatsen. Vårt mottagningscenter står tomt”.

      Har detta ändrats på något sätt?

      När ska Svenskar lära sig att en flykting som skickats av sin familj hit för att garantera en bättre framtid åt dem alla säger lite vad som helst för att få stanna. Det skulle vi också göra om vore i samma situation. Men det ger inte någon rätt att stanna.

      Sedan är det naturligtvis så att bland alla som ljugit och skickats ut så finns det några få som talat sanning och som råkar illa ut vid hemkomst. Vilket är djupt tragiskt. Men ett samhälle kan inte ge alla som vill en framtid i Sverige för att undvika att några få råkar illa ut. Är så samhällen fungerar, det kan inte garantera att det inte blir fel i enskilda fall utan ser till helheten.

      Svara
  54. weasel

     /  09/20/2018

    ”Bland det bästa som jag sett på länge”
    ”Självklart var det ett dumt språk i inlägget som jag inte står bakom”

    Den schizofrena ( ? ) Leila Ali redovisar sin syn på ett inlägg.
    :/

    Svara
  55. G

     /  09/20/2018

    ”Ann Charlott Altstadt: Farväl till vänstern

    Ödesvalet 2018 borde ha handlat om Sveriges ökande befolkning.

    I söndags kryssade jag Amineh. En proteströst för Kakabaveh som kalasjnikov i arslet på Vänsterpartiets alla kulturrelativistiska islamistkramare. Och det var också ett långt farväl till vänstern. Mina värderingar och åsikter kvarstår, men som en exaktivist textade mig: »Väns­tern is a lost cause, våga ge upp!«

    Valet visade dock att V:s jakt på postsocialistiska projekt till slut träffat rätt: asylaktivism i kamp mot fascism-nazism. De lyckades utplåna Fi och vinna över den principiellt världsfrånvända urbana me­delklassvänstern. Lockade av karisman kring partiets viktigaste engagemang och största seger i mannaminne – att 9 000 mestadels vuxna män, som ljugit om sin ålder och av flera instanser bedömts sakna asylskäl, ändå beviljades amnesti om de, trots avsaknad av identitetsbevis, har intentionen att gå gymnasiet.

    Hur kan asylaktivism ens kallas väns­terpolitik? Jag kan bara konstatera det absurda med att den sociala statusen – outbildad, vit, marginaliserad man – dumförklarar SD:s väljare. Men när välutbildade kvinnor, som inte ens kan skylla på socioekonomiska faktorer, vänsterchansar med vägledning av värdegrundsflum i stället för att skaffa sig relevant kunskap, undkommer de offentlig sociologisk diagnosticering.

    Ja, jag antar att den marginaliserade medelklassens okunnighet möjliggjorde partiledarnas patetiska pajaseri under valkvällen. En charad som symboliseras av de välsituerade som på V:s valvaka skanderade: »Inga rasister på våra gator!« och faktiskt trodde – uppbackade av medier och politiker – att de på skarpen tog itu med det största av samhällsproblem.

    Så oavsett regering förlorade vi alla valet då partiledarna slapp kampanja kring den demografi som verkligen skulle belyst begreppet ödesvalet 2018.(forts)”
    https://www.fokus.se/2018/09/farval-till-vanstern/
    https://web.archive.org/web/20180916001300/https://www.fokus.se/2018/09/farval-till-vanstern/

    Hahaha! Pang! Boom! Baam! Vilken leverans! Läs hela för tusan!

    Svara
  56. G

     /  09/20/2018

    ”Förskola tvingades stänga akut

    En förskola i Uppsala har tvingats stänga med mycket kort varsel då personalens arbetsmiljö varit för dålig. Enligt Upsala nya tidning är det en enskild förälder till ett barn på förskolan som ligger bakom problemen.

    Föräldern ska ha vägrat lämna förskolan, försökt styra personalen och ibland uppträtt med en aggressiv attityd. Situationen blev till slut så ansträngande för personalen att de vägrade gå till jobbet.

    – Vi har hamnat i en situation där vi inte kan garantera en rimlig arbetsmiljö för vår personal. Det är i nuläget omöjligt att bedriva en pedagogisk verksamhet på ett måluppfyllande sätt. Därför stänger vi förskolan, säger ansvarig chef för förskolan till UNT.

    Chefen vill dock inte uttala sig om vad som orsakat den dåliga arbetsmiljön. Förhoppningen är att öppna förskolan igen på måndag.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C3%B6rskola-tvingades-st%C3%A4nga-akut-1.8518443

    Svara
  57. G

     /  09/20/2018

    ”Två unga män skjutna – hittades nära skola

    Två unga män har skjutits i stadsdelen Markbacken i Örebro. De vårdas på sjukhus med allvarliga skador.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/tv%C3%A5-unga-m%C3%A4n-skjutna-hittades-n%C3%A4ra-skola-1.8478329

    ”Skottlossning i södra Stockholm – tre skadade

    Flera personer har skadats vid en skottlossning i Bagarmossen i södra Stockholm.”
    http://www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/skottlossning-i-s%C3%B6dra-stockholm-tre-skadade-1.8523929

    ”Skjuten kvinna hittad i Järfälla

    En kvinna har hittats skottskadad i Järfälla kommun norr om Stockholm. Kvinnan, som är i 20-årsåldern, är skadad i axeln.”
    http://www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/skjuten-kvinna-hittad-i-j%C3%A4rf%C3%A4lla-1.8536539

    :/

    Svara
  58. G

     /  09/20/2018

    TT-artikel från EU-mötet i Salzburg. Tydligt att Löfven inte ger sig ang sitt tjat om ”hela EU ska solidariskt dela på…”

    ”Svensk skepsis till asylsamarbete med Kairo

    Samarbete med Egypten kan bli nästa steg i EU:s försök att få bukt med flykting- och migrationskrisen.

    Sverige tvekar – och vill fortsatt kämpa för en gemensam asylpolitik i EU, trots allt hårdare motstånd.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/svensk-skepsis-till-asylsamarbete-med-kairo-ntm12762670.aspx

    Svara
    • G

       /  09/20/2018

      Svara
  59. G

     /  09/20/2018

    ”L-politiker: Vill ersätta Björklund med Sabuni

    Det är dags att L-ledaren Jan Björklund lämnar över ledarskapet – och det till Nyamko Sabuni, skriver de två liberala kommunpolitikerna Anders Cnattingius och Henrik Thorsell på SvD Debatt.

    Anledningen är bland annat att L för andra gången gjorde ett dåligt riksdagsval och att Sabuni skisserat på ”en migrations- och integrationspolitik som hänger ihop”, skriver de.
    ”Björklunds nästa insats för partiet och för Sverige bör nu vara att ge plats för någon annan”.
    https://omni.se/l-politiker-vill-ersatta-bjorklund-med-sabuni/a/EoM5y3

    Svara
  60. G

     /  09/20/2018

    ”Hårdför religionspolitik leder Sverige på fel väg”

    Om religionspolitiken fortsätter i samma aggressiva riktning riskerar det leda till att den liberala staten ersätts av en auktoritär stat. Nu krävs en postsekulär politik som balanserat och rationellt hanterar mångfald och de värderingskonflikter som uppstår, skriver teologen Joel Halldorf.”
    https://www.svd.se/hardfor-religionspolitik-leder-sverige-pa-fel-vag

    Åh, herregud Joel. Nej, detta funkar inte längre.

    Svara
    • G

       /  09/20/2018

      Tre bra kommentarer under Joels debattartikel……

      ”Sapere aude:…

      Först och främst är det här en avsiktligt skapad situation som bara en minoritet av svenskarna har velat ha. Ur min synpunkt vilar ansvaret på de som bjudit in dem, inte den övriga befolkningen. Bjuder man in gäster utan att den övriga familjen vill det, får man underhålla gästerna själva. Nu vill man inte ta det ansvaret utan säger att det är allas ansvar, men så kan det naturligtvis inte vara. Man måste ta ansvar för sina egna handlingar om man har någon heder.

      Anledningen till sekularismen i Sverige beror på den höga bildningsnivån som har sin grund i upplysningen och dess tankar. Däremot finns det en sorts ny-religiositet som baseras på ideologi, inte tro, som enligt mig har uppstått i samband med att skolorna har blivit mer ideologiskt styrda, men fungerar på samma sätt som religion. Skillnaden mellan religion och ideologi är hårfin. Ur den troendes synvinkel, handlar båda bara om att tro, inte att veta.

      Religion florerar framförallt bland människor med lägre bildning eller sådana som har vuxit upp med en religion eller ideologi där man framställt de tankar som finns där som sanningar. Men det finns även hos många människor en önskan att tro, som förmodligen är nedärvd men är olika stark hos olika individer.

      Religionsfrihet är jag för, men nu har man gått så långt att man vill tvinga på andra människor andras religion. Det manifesteras i sådant som att alla religiösa seder som de som kommer hit, tar med sig, ska andra tvinga att böja sig för. T.ex. böneutrop och att vägra ta i hand. Men religionen är inte samma sak som religiösa seder. Tidigare har många kristna samfund som Jehovas och Livets ord fått stå tillbaka för resten av samhället. Plötsligt ska det inte gälla längre utan nu ska hela samhället böja sig för Islam i någon sorts omvänd religionsfrihet. D.v.s. att alla ska stå tillbaka för den. Aldrig i livet säger jag.

      Jag kan bara säga för min egen del har jag inte tänkt böja mig för varken Islam, kristna, andra religioner eller ideologier. För precis som alla andra, har jag rätt att försvara mina tankar och idéer och ska inte behöva böja mig för andra som tror på ren vidskepelse.

      Det finns helt enkelt ingen Gud. De flesta som kommer hit har helt enkelt blivit lurade av präster, imaner och föräldrar att tro det. Det här är helt enkelt en tillbakagång till medeltida tankar då man inte visste bättre och kan inte vara något som samhället ska bejaka.

      Vill man tro ska man ha rätt till det. Men andra ska inte behöva bli påtvingad deras religiösa seder. De får helt enkelt ta seden dit de kommer. Vill de inte anpassa sig till sederna i samhället, får de väl skapa ett eget samhälle, skilt från det övriga. Det är ändå vart det här kommer att leda i slutändan. En splittring av landet som redan är lång gången.”
      ————————–.

      ”Jakob:…..

      Eftersom jag själv är kristen och tillsammans med en muslimsk kvinna så vet jag hur svårt det kan vara att få de båda religionerna att gå ihop.

      Islam accepterar inga giftemål utan föräldrarnas godkännande, och utan att båda blir muslimer, med obligatorisk omskärelse som en del av riten.

      Islam accepterar inte heller förhållanden utan giftemål.

      Det spelar ingen roll hur öppen och tollerant jag är eftersom jag ändå inte har något annat val än att bli muslim eller leva ett osäkert liv där jag inte vet om min älskade plötsligt försvinner och aldrig kommer tillbaka.

      Det här är faltiskt ingen kultur jag önskar någon att behöva ”tollerera”, inte mina barn och inte någon annan heller, men så är det i alla fall.”

      ——————————-.
      Nedan svar till Jakob ovan…….
      ——————————

      ”Professor Kalkyl:…

      Det är just det som är problemet med islam. Nu är det upp till dig. Antingen lämnar du din flickvän, frågar om hon är beredd att i hjärtat acceptera Jesus som Herre eller själv konvertera. Unga svenska flickor som inte har någon aktiv religion blir ofta hänförda av unga män från Mellanöstern och just flickornas brist på religiös identitet gör dem till lätta offer för islam. Följden blir att nya generationer föds in i islam

      Deras söner omskärs och deras döttrar måste från unga år ha duk på huvudet. Jesus sade: ”ingen kommer till Fadern utom genom mig”. Vilken framtid vill du ge dina barn? Du bestämmer.”

      Svara
  61. G

     /  09/20/2018

    Svara
  62. Skrämmande att såna som hon får springa lös bland normalt folk. Dags att återinföra mentalsjukhusen.

    Svara
  63. Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:
    Ett skrämmande exempel på hur vissa odemokratiska personer beter sig i dagens Sverige.
    Joakim Lamotte gör ett digert arbete, det som många svenska journalister borde ha utfört i ett antal decennier.

    Svara
  64. S Eriksson

     /  09/21/2018

    Väldigt intressant. Det ska bli roligt och spännande att följa detta.

    Svara
  1. Det nyväckta somaliska miljöintresset | WTF?
  2. Smått och gott från 2018, del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: