Om radikalfeminister och kommunister

Ekvalist hittade ett inlägg från ”Den rabiata orakade flat-feministen Fanny!” och som enligt henne ska vara satir och att Ekvalist har missförstått det hela.

Problemet kommer när något som är galet och ska vara satir inte egentligen är mer galet än det som vanligtvis genustrumpetas ut. Är t ex den tweeten humor eller inte? Hade JAG skrivit det hade det omedelbart uppfattas som tydligt skämt om hur löjligt mycket är i Sverige, men hur är det när någon radikalfeminist skriver det? Den är ju tyvärr radikalfeministisk verklighet…

Tror jag att Fanny vill skära picken av män? Nej, naturligtvis inte! Inte på något sätt!

Men det finns ju ett antal galningar inom feminismen som är så totalt otillräkneliga att de borde vara inlåsta i madrasserade rum. Är det satir eller verklighet? Ja det kan uppfattas som satir även av en så knäpp typ som jag men då har jag hela tiden den ”fantastiskt roliga satiren” scum och upphovskvinnan i bakhuvudet och vet att det finns galningar som hyllas av just radikalfeminister.

Det finns nog inga som tror att någon vill skära picken av män utan problemet är att det finns så mycket som är helt galet inom feminismen att en sån här grej passerar som en ”jaha, sedärja” och är ganska lika till innehållet som normalt skrivs av radikalfeminister och då menar jag i stort, inte specifikt just hennes inlägg.

När verkligheten är så galen att det kan vara satir så är det ganska illa. Normalt sett borde Fannys inlägg fått reaktionen ”WTF? Haha så jävla galet”, ”Kul humor” och liknande reaktioner. Men hur vet man vad som är verklighet eller satir i den feministiska världen?

Är detta satir eller verklighet? I min värld är det klockren satir men hur är det i den feministiska världen? Detta är precis lika galet men visar att den feministiska verkligheten lika gärna kan vara satir för vilka tror ni tog det på allvar?

Fittpyssel är tydligen verklighet… Det borde vara satir!

Det finns en stor feministisk sjö att ösa ur när det gäller saker som BORDE vara satir men som tyvärr är verklighet. Så när något som är galet skrivs av radikalfeminister så passerar det som ”det vanliga” tugget. Inget förvånar längre, så tänkte jag när jag såg det.

Varför detta inlägg? Jo hon har ju skrivit ett till och tagit min första kommentar som exempel på ”orimligt resonemang”. Hur många exempel på saker som ovan behövs för att visa att det som BORDE vara grovt överdriven satir är verklighet? Det handlar inte om att någon skulle tro att Fanny skulle vilja skära picken av män eller att man vill tolka allt bokstavligt utan att sånt som borde uppfattas som satir eller humor passerar som ett ”jaha” för att det finns så mycket galenskaper att en galenskap till rycker man på axlarna åt. Och jag skrev även flera kommentarer under Ekvalists inlägg som kan vara bra att läsa…

Och rubriken då? Ja hon är uttalad kommunist och ska faktiskt ha cred för att hon står för det öppet! Alla har rätt att drömma om ett annat samhälle eftersom det vi har inte är perfekt på något sätt. Jag, som enligt henne är knäpp, vill dra lärdom av historien och drömmer inte om de samhällen som historiskt visat sig sämst för människor och som dessutom stått för över 100 miljoner döda… Man måste nog vara väldigt knäpp om man inte drömmer om ett sådant paradis! (sista meningen är ironi…)

61459_382310678472061_71691066_n

Det onda Patriarkatet som alltid ska stå i vägen. Allt skulle vara bättre med radikalfeministisk verklighet!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

37 kommentarer

  1. Genusföljaren

     /  05/29/2013

    Henne har man försökt bytta ord med, men hon vägrar ju debattera med folk som inte är kommunister. Torde bli tråkigt i längden dock för henne, även om hon blir oemotsagd?
    Jag måste erkänna att när jag läste hennes inlägg (det aktuella) så lyfte jag inte ens på ögonbrynet utan suckade bara i förtröstan (sicket fjaller, som vi plägar säga hos oss)

    Dock är det bara bra att hon, Cissi och alla de andra bräker ur sig sådana saker och att vi hjälps åt att sprida det vidare. Så att folk inser vilka stolpskott det rör sig om.

    Man kan även undra hur hennes radikala kommunism lirar med hennes välbeställda medelklassbakgrund och nuvarande studier? (Läser man hennes blogg ser man att hon inte riktigt lever som hon lär, trots målande beskrivningar om plankande på T-bana och plockande av mat i sop-containers)

    MVH

    Svara
    • Genusföljaren:
      Visst är det ett enkelt liv att bara prata med såna som håller med? Gissar att hon skulle tycka att ryska hamburgare är något bra, dvs en köttkupong mellan två brödkuponger…

      Svara
  2. Tyvärr Toklandet, rationellt resonemang fungerar inte!
    Jag har med nöje följt Fanny Åström både på Twitter och när hon bloggar. Nöjet består i hur hon lockar fram skratt när hon drar sina slutsatser men de är ändå många gånger underfundiga och inte sällan träffsäkra ehuru aldrig intelligenta eller begåvade. Nöjet består också i att läsa hennes följares kommentarer som verkligen har samma åsikt, fast lite mer.
    Att hon kallar sig själv rabiat understryks av att det inte sker någon märkbar diskussion. Hon avlägger sitt statement och så var det de med det! Alla håller med.
    Jag tror att Fanny är runt 22 år gammal men bedriver sin argumentation ur ett perspektiv som verkar vara erfarenhetsbaserat, Det beskriver väl lite om vad rabiat betyder när det dessutom paras med ett fundamentalt motstånd mot dem som skulle ha en avvikande åsikt än hon själv.

    Svara
    • @Benanderii:
      Det är klart att det är enklare att hålla monologer för troende, då slipper man ju fundera på den där jobbiga petitessen som vi andra kallar verklighet.

      Svara
  3. Jonte

     /  05/29/2013

    Om man vill studera likheterna mellan radikalfeminism och religion är hennes blogg ett utmärkt studieexempel. I den här bloggposten låter hon som en nyfrälst born-again christian tex http://www.arsinoe.se/tack-feminismen/ och diskussionen fortsätter sen här http://www.arsinoe.se/mot-denna-erfarenhet-vager-den-skeptiskas-invandningar-latt/

    Hennes blogg har slagit världsrekord i Confirmation Bias tusen gånger om. Hon tror benhårt på det hon vill tro på för att det ska bekräfta hennes teorier. Så att debattera med henne är ganska meningslöst, tro mig jag har försökt.

    Svara
    • Jonte:
      Feminism är ju religion rakt igenom. Tro är det viktigaste, skitsamma vad verklighet kommer fram till, kartan övertrumfar verklighet om de inte matchar.

      Svara
  4. Bra skrivet! Tack för länk! Den feministiska satiren dog när SCUM-manifestet blev teater.

    Svara
    • Ekvalist:
      Men det finns ju så mycket inom feminismen som BORDE vara grov satir men som dessvärre är verklighet. Det skulle inte ens förvåna mig om de som ville bedriva fittpyssel själva tycker att de förtjänar nobelpriset…

      Svara
  5. Jonte

     /  05/29/2013

    Tycker bara att det är ett kul självmål att propagera för en politisk åsikt med argumentet ”jag mår bra av att tro på det här” utan att inse hur puckat det är. Det är nämligen genomgående hennes starkaste argument för sin radikalfeminism.

    Svara
    • Jonte:
      Och för att inte prata om det där med ”hen”… Jag ska nog säga ”det” om henne i fortsättningen, könsneutralt och bra! Dets användning av ordet visar precis vad syftet är, inte fan är det ett ”könsneutralt pronomen” i alla fall utan ett sätt att försöka förminska andra människor.

      Svara
  6. Jonte

     /  05/29/2013

    Tror hennes syfte med att använda ordet ”hen” och ”en” istället för ”man” är att hon tror på fåniga postmodernistiska teorier om språkets makt. Om vi alla börjar prata könsneutralt så blir vi typ könsneutrala, har stött på flera människor som faktiskt tror det. Att dom teorierna empiriskt motbevisats 1000 ggr om bekommer inte sådana människor (i persiska så har dom exempelvis könsneutrala pronomen inte fan har det luckrat upp könsrollerna i Iran). Vill dom tro på det så fortsätter dom att tro på det.

    Men Fanny hjälpte mig iallafall att förstå varför feminister blir så kränkta och fly förbannade när du ifrågasätter deras teorier. Du angriper inte bara deras politiska åsikt, du angriper deras självkänsla. Tror man på något för att må bra och stärka självkänslan är det klart att man känner sig personligt kränkt när den tron ifrågasätts, ytterligare en likhet mellan feminism och religion.

    Svara
    • Jonte:
      Fast när någon säger ”en” istället för man så undrar man ju vad ”två” säger…

      Svara
  7. QED

     /  05/29/2013

    Verkligheten överträffar dikten (parodin) som så ofta i den branschen.

    Svara
    • QED:
      Verkligheten överträffar dikten lite för ofta när radikalfeminister är inblandade på något sätt!

      Svara
  8. QED

     /  05/29/2013

    Länktips: Sverige – ondskans imperium

    ”Sverige er Ondskabens Imperium, fordi vi her ser 2000-tallets ny totalitarisme udfoldet. Denne -isme adskiller sig fra det forrige århundredes totalsystemer ved hverken at være militant, voldelig eller eksplicit populistisk. Men det gør den ikke mindre farlig: kombinationen af akademikerbårne ideologier som multikulturalisme og feminisme og virkelighedsforagt i et politisk korrekt meningsregime, er fatalt for et samfund. Hermed konstitueres et holdningsfængsel for de borgere, der skal leve med konsekvenserne af magtelitens beslutninger. Mens Oversverige messer ’inklusion’, ’tolerance’ og ’mangfoldighed’ fra deres privilegerede trädgårdsidyl, plages stadig flere menige svenskere af en hverdag, der er langtfra’tolerant,’ men hvor utryghed, vold og politisk dæmonisering af anderledes tænkende fylder mere og mere.”

    http://www.b.dk/kommentarer/ondskabens-imperium

    Svara
  9. Genusföljaren

     /  05/29/2013

    Fast, ändå? Det måste vara väldigt tryggt att vara så troende! vare sig det gäller en -ism eller religion.
    Att aldrig behöva tveka på att man har ”rätt” och att man alltid har någon annan att skylla på. Att alltid ha en ursäkt liksom, och att aldrig behöva tänka efter och reflektera över saker bortom den värdegrund som man anamat.

    *tankvärt* men det blir ju en grund verklighet man lever i.

    Svara
    • Genusföljaren:
      Visst är det tryggt att vara troende, när något börjar bli lite jobbigt så förklarar man det med osynliga saker.

      Svara
  10. Anders Senior

     /  05/29/2013

    ”hen” är en feministisk ekvivalent till ”kamrat”, med likvärdigt syfte.

    Feminism idag är bara en ursäkt för att införa kommunism.

    Svara
    • Anders Senior:
      Kamrat Kommunist finns överallt 🙂 Fattar inte hur man kan bortse från hur de länder som har/haft kommunistiskt styre egentligen funkar/funkade…

      Svara
  11. Jonte

     /  05/29/2013

    Patriarkatet fyller lite samma funktion för feminister som ”den store satan” gör för islamister. Tacksamt att kunna projicera alla sina egna misslyckanden och tillkortakommanden på någon annan.

    Svara
  12. Jonte

     /  05/29/2013

    @Toklandet

    Problemet med inlägget du länkar till i din senaste kommentar är att man inte heller där kan vara säker på att det är parodi, jag har haft en liknande diskussion med en genusfrälst feminist som var nästan identisk, ersätt bara ”Ledaren” med ”Judith Butler” så var det nästan ord för ord korrekt återgivet.

    Svara
    • Jonte:
      ”Problemet med inlägget du länkar till i din senaste kommentar är att man inte heller där kan vara säker på att det är parodi, jag har haft en liknande diskussion med en genusfrälst feminist som var nästan identisk, ersätt bara “Ledaren” med “Judith Butler” så var det nästan ord för ord korrekt återgivet.”

      Haha, ja det visar hur svårt det är när verkligheten alltid är värre!

      Svara
  13. Jag försökte debattera med henne en gång när hon citerade min blogg, men hon var uppenbart inte intresserad av någon debatt. Jag insåg sen att hon bara var ute efter att pissa på mig via Twitter. Samma dag skrev hon även på Twitter att hon inte trodde på demokratiska metoder, så hon är att betrakta som hopplöst fall, att sätta på ignore.

    Svara
    • bashflak:
      Det var det som handlade om misandrilistan va? Har för mig att det var något med den i alla fall.

      Och det där med sommarpratarna, kanske en god ide att förekomma… 🙂 Det kommer ju ändå garanterat att innehålla samma dynga som vanligt. Fast hon kanske har ”vänt blad” fullständigt och insett hur gigantiskt fel hon haft och kommer att ägna hela programmet åt att be om ursäkt? Haha, skojar bara, klart det kommer att vara som vanligt!

      Svara
  14. OT: Det var förvånande få kända feminister bland årets sommarvärdar, men det uppvägs ju av att några av de allra värsta finns med, Maria Sveland 22 juli och Katrine Kielos 16 augusti. Man skulle kanske lägga till dem i misandri-listan redan nu?

    Svara
  15. Fanny ska också ha lite cred för att hon ogillar manliga feminister.

    Svara
  16. Genusföljaren

     /  05/29/2013

    Skrattatde hysteriskt åt er pågående käbbel inne på http://ekvalist.blogspot.se/2013/05/man-uppmanas-byta-kon.html just nu.
    Mycket underhållande, på min ära.

    Läsförståelse är ju viktigt, men konsten att uttrycka sig är viktigare ändå.

    ”Jag skrev ju faktiskt att mitt inlägg var menat som en kommentar till ett anat resonemang jag fann korkat, ” säger hon? Det hon borde ha skrivit var *raljerar* om dte är meningen att man skall påtala att det är frågan om ”Ironi”

    Fast de påstår ju att svenskakunskaperna är undermåliga på skolorna idag, så vad vet man?

    Svara
    • Genusföljaren:
      Allt som har med kunskap är undermåligt idag, framför allt det som har med historia att göra. Helst ska man uppfinna både hjulet och elden gång på gång…

      Svara
  17. Hjalmar

     /  05/30/2013

    Jösses. Ja, inte konstigt att förskrivningen av psykofarmaka ökar för varje år…

    @Malte Skogsnäs
    Inte mycket att yvas över, h*n verkar ogilla alla män.
    Undrar om h*n vet hur barn blir till…? En regnbågsfärgad stork som kommer flygande med ett litet knyte…

    Svara
  18. Hjalmar

     /  05/30/2013

    Den där Axel Edgren verkar vara en riktig stjärna – retweetar Megafonen tex…
    En 23-åring kommunistfeminist som tror att h*n är Strindberg, när h*n rökt på…?
    Oj, vad skitnödig Edgren är! Eller håller Schyman h*n i ett skamgrepp?

    Svara
    • Hjalmar.
      Jo han dyker upp så fort det är något med genus eller liknande inblandat. han gick tydligen också i ett första majtåg för vänsterpartiet… Och just det ja, han gillar också att tala om var biljettkontroller finns eftersom det alltid ska vara någon annan som alltid ska betala. Det var visst viktigt också för honom vilken månad han tjänat pengar eftersom han tydligen inte är så villig att betala skatt eller nåt i sann vänsteranda. Eller så är det så att han vill maximera sina egna stålar…

      https://twitter.com/AxelEdgren/status/336935496938819584

      Svara
  1. Fanny Åströms parafrasering om att män borde sluta kalla sig män | bittergubben
  2. Twittershit « Toklandet
  3. Hook, line & sinker och fångsten blir en genustorsk! « Toklandet

Lämna ett svar till Genusföljaren Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.