Man vill dölja det Nya Sverige

Nämnde igår om Putte i Parken i Karlstad och massor av sexuella övergrepp som vi kommer att bli tvungna att vänja oss vid i det Nya Sverige. Nu har polisen hittills fått in 35 anmälningar, den yngsta är 12 år.

putte i parken sexualbrottsanmälningar

Jag gissar att det kommer att trilla in ännu fler inom några dagar. Liksom under resten av sommaren på många ställen…

Fria Tider hade igår pratat med polisen och de trodde att det var armbanden som gjort nytta, att fler anmäler, att det som sker nu är att man naggar i ett mörkertal som då ska bli mindre.

putte i parken karlstad1

Det är alltså så här man ska dölja det faktum att Sverige har importerat ett stort överskott av sexualbrott av just den här typen? Man ska påstå att man naggar mörkertalet i kanten med hjälp av armband? I förra inlägget finns en länk till BRÅ och deras senaste (eller sista eftersom man har stoppat en några år senare då den inte visade de resultat politikerna önskade och man beslutade då att inte presentera sådana här rapporter mer) rapport av det här slaget. Man vill dölja hur det ser ut helt enkelt. Men det spelar ingen roll så länge denna finns, siffrorna ändrar sig knappast märkbart på några år.

I den senaste rapporten kan man se att överrepresentationen i den här typen av brottslighet i Sverige, våldtäkter och andra typer av sexuella övergrepp, från just de delar av världen där de flesta har kommit ifrån de senaste 10-15 åren är cirka 5 gånger högre jämfört med svensken. Går man in ännu djupare så kan man säkert hitta ännu högre överrepresentation ju mer man snävar in det. Vi har alltså importerat ett stort överskott av just sådan här brottslighet, det är alltså helt förväntat att de SKA öka och då säger polisen alltså att man bara naggar mörkertalet i kanten, man ska alltså förledas att tro att det alltid har sett ut så här i Sverige. Det är en ren lögn och inget annat. Polisen ljuger alltså svenskarna rakt i ansiktet…

Man vill nog också gärna dölja det genom att kalla så många som möjligt ”svenskar” så fort det bara går, genom att inte registrera härkomst och så vidare. Då kommer med tiden allt blandas till en grå sörja som inte går att reda upp i och försöka få fram något användbart som kan användas som underlag för någonting.

VPalm om Karlstad

VPalm om Karlstad 1

Eller så gör man som Veronica Palm, nu har man gått från social konstruktion till kulturell konstruktion. Hon borde läsa Brå:s rapport från 2005, hon borde också lära sig att man strävar efter minsta gemensamma nämnare, inte största… Det får barn lära sig i skolan…

brås rapport

Brå:s tabell för misstänkta för olika brott. Man kan se att för just våldtäkt är överrepresentationen cirka fem gånger svensken.

brås rapport1

Gissa vilka delar av världen de flesta Sverige tagit emot de senaste 15 åren kommit från…

Det här har svenska politiker och journalister vetat om hela tiden. Man har medvetet VALT att strunta i den fakta som finns. Man har inte haft minsta lilla plan. Nu ska priset betalas av småtjejer runtom i landet.

Så politiker, journalister, krönikörer, kolumnister, tyckare och alla andra kan sluta låtsas vara förfärade över det som sker, det är helt enligt förväntningarna som baseras på fakta och inte på ormolja och magi. De kan också sluta låtsas som om det är anmälningsbenägenhet som har ökat och som om problemet var likadant innan Sverige började ta emot massor från just de länderna. Jo, det har funnits sådana problem i Sverige innan också men långtifrån i samma omfattning! Plus att nya fenomen har uppenbarat sig, har det någonsin funnits ett enda fall där 7-8 vuxna svenska män har omringat en småtjej i nedre tonåren och skrikit upphetsat och kladdat?

Talande är också att media inte har skrivit ut vilka det rörde sig om i Karlstad (några undantag finns).

irena pozar om karlstad

Jo det är jättekonstigt då det inte alls saknar betydelse utan tvärtom har stor betydelse eftersom det beteendet skiljer sig markant från svenskens beteende. Det saknar bara betydelse om man tror på magi, ormolja och trolldom. För det är endast om man tror på de sakerna som man inte förstår att saker och ting skiljer sig mellan länder/kulturer/folkgrupper/religioner. Om man inte ens tror på det fast till och med officiell statistik säger det så är det ganska illa ställt med intellektet. Det är också jättekonstigt om man kämpar för att smeta ut detta på så många oskyldiga som möjligt, som om man vill skydda de som håller på av någon anledning, som om man vill att de ska kunna fortsätta, som om man vill att de inte ska kunna ställas till svars, som om de inte kan hjälpa det och så vidare.

Om man inte vill allt det, varför gör man då allt för att det ska bli så? Varför kämpar man så hårt för att försöka göra det omöjligt att komma åt problemet? Tror man att man hjälper någon mer än den kriminella? För de kriminella är nog de enda de hjälper med sitt beteende, de hjälper dem att komma undan, att inte behöva ta sitt ansvar, att inte behöva förändra sig och så vidare. Resten är ju inte skyldiga, vad ska de förändra? Vad ska de ta ansvar för? Hur slutar man med något man aldrig gjort? Hur förändrar man sig från något man aldrig varit? Om man vet att ett problem är stort inom en ganska liten grupp, vad vinner man på att INTE rikta insatserna dit utan riktar dem mot alla som man vet inte har problemen alls?

I bästa fall är det faktiskt barn det rör sig om men troligast att det handlar om vuxna män mellan 20 och 40 år. Trots att de bor på HVB_hem…

barbro sörman om karlstad

Det är alltså bara en rasistisk struktur att överrepresentationen är cirka 5 gånger jämfört med svensken för sådana här brott? Fattar man verkligen inte att omfattningen av dessa problem är enormt mycket större än det varit förut? Inser man verkligen inte det? Klarar man inte av att räkna ut 2+2? Planen är alltså att smeta ut vad en ganska specifik grupp gör på 4 miljoner oskyldiga svenskar, vad löser det att anklaga DEM för detta? Upphör problemen då? På vilket sätt löser det någonting att de som aldrig gjort något tar ansvar för något de aldrig gjort?

Nej, man har medvetet valt att importera ett ordentligt överskott av sådan här brottslighet, helt utan plan att handskas med det, eftersom man vet att den följer med ”på köpet”. Politiker som Sörman har vetat om att exakt denna typ av brottslighet kommer att öka markant men hon och andra försöker kallt dölja det på alla sätt. Det är vad det handlar om, att kallt försöka dölja att konsekvensen av den förda politiken man kämpat för är att man samtidigt också kämpat för att just sånt här ska öka. Och man har vetat om det. Priset får svenska småtjejer betala.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

130 kommentarer

  1. Jan

     /  07/03/2016

    Här är några politiskt inkorrekta sanningar om övergreppen:

    – Feminister lägger skulden på oskyldiga män. Det är omoraliskt.
    – Feminister skyddar de skyldiga. Också det är fel.
    – Feminister har indirekt orsakat brotten. Genom att bifalla massinvandringen.
    – Yrkesfeminister har fått miljoner av staten för att förebygga problemen. Det har de inte gjort. Istället håller de på med sin älsklingssysselsättning: Att demonisera män (och förmera sig själva).

    Fast det här kommer vi inte höra något om i Almedalen och Aktuellt till veckan!

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/03/2016

      Irena Posörs logik är klockren.

      De flesta snattare är kvinnor, det är ett kvinnoproblem, vi måste prata om kvinnostrukturer, alla kvinnor har ett ansvar här, alla kvinnor är potentiella snattare.

      Lite tillspetsat.

      De flesta prostituerade är kvinnor… …alla kvinnor är potentiella fnask.

      /Frida

      Svara
  2. Jan

     /  07/03/2016

    Veronica, Irena och Barbro förtjänar inte att tas på allvar. De struntar i verkligheten eftersom de har en agenda: att lägga all skuld för precis allting på svenska män.

    Jag antar att de har haft otur i sina romantiska förhållanden. Och nu är det payback time. Feminismen tycks passa försmådda kvinnor som handen i handsken.
    Egentligen tror jag att dessa kvinnor skulle må bättre av att uppsöka en psykolog. De har råd med det dessutom. Kanske kan de dra av kostnaden i deklarationen? Eller ansöka om anslag från staten? Det är de ju mästare på…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/05/2016

      Ung, vit, vänster och mediafeminist?
      Bi-polär med dålig eller ingen relation till sin far under barndomen. Korrelationen är löjligt pricksäker.

      Svara
  3. T

     /  07/03/2016

    Skyddande av brottsling finns fortfarande med i lagboken. Om lagen skulle tillämpas i nämnda fall får man hålla rättegångar på större idrottsarenor.

    Svara
  4. Kristian

     /  07/03/2016

    OT: Inte bara sverige:
    ”Elite K-8 school teaches white students they’re born racist”
    http://nypost.com/2016/07/01/elite-k-8-school-teaches-white-students-theyre-born-racist/

    Svara
    • Jans

       /  07/03/2016

      Den där inriktningen tror jag riskerar att rasera alla möjligheter till att skapa ett ”färgblint” samhälle i USA och andra länder. Rasism finns naturligtvis på båda sidor, vilken sida som är värst kan diskuteras men att de där metoderna motverkar sitt påstådda syfte är jag helt säker på. Icke vita blir mer hatiska mot vita eftersom de hela tiden får lära sig att de är förtryckta och vita blir hatiska mot ickevita eftersom de hela tiden får skulden för saker som de själva inte ens gjort, som någon slags arvssynd som sitter i deras hud. Det är så fruktansvärt tragiskt alltihop.

      Svara
  5. När omyndiga barn hindrats från att få blodtransfusion pga av att föräldrarna tillhört Jehovas Vittnen; då har det varit stora, feta rubriker i MSM.

    Asylsökande som begår brott skyddas av MSM mot allmänhetens rätt till korrekt samhällsinformation.

    Desinformationen är konsekvent sedan decennier tillbaka.

    VILKA STYR BAKOM KULISSEN?

    Svara
    • Dessutom gick trasfusionsproblemet att lösa mot föräldrarnas vilja även om det var obehagligt. Socialtjänsten omhändertog barnet om det var klar fara för livet, död eller blod. Sedan släppte man omhändertagandet när livet var räddat.

      Svara
      • Nisse

         /  07/03/2016

        I tillägg så är det gjort studier i Danmark som visar att det är mångt mycket större risk att dö av blodtransfusion än om man opererat utan, i Danmark pågår disukution om att sluta med blod, ingen som vågar ta den diskutionen i Sverige

        Svara
        • Bo

           /  07/04/2016

          Rent skitsnack. Om du förlorat blod innan eller gör det under operationen måste det ersättas pga nödvändigheten av syresättning och blodtryck.

          Svara
        • Lövet

           /  07/04/2016

          Aha, så det är alltså större risk att dö i en operation där du fått en blodtransfusion än i en operation där du inte fått det….
          Hmm… Jag undrar varför….
          Jo det m å s t e vara transfusionen som är orsaken!

          Svara
  6. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
  7. MiT

     /  07/03/2016

    https://twitter.com/KFSK_SE/status/749559602618961921

    Svara
    • Jans

       /  07/03/2016

      Det här är alltså vad politiker och medieelit tycker är viktigt att diskutera under Almedalen 2016? För en gångs skull har Löfven rätt. Något har gått sönder i Sverige. Det är bra mycket mer än en enskild skruv lös. Tänk att man får glädjen att vara med och betala detta med sina skattepengar.

      Svara
    • Leffe Karlqvist

       /  07/03/2016

      Izobel RTar det här och hävdar att det är antisemitiskt. Kan någon förklara det antisemitiska budskapet? https://twitter.com/haaretzcom/status/749701798672281601
      Skapat av alternativhögern (livsfarlig rörelse) och även använt av den inflytelserika (ironi) nynazistiska rörelsen. Man ska absolut läsa på och bilda sig en egen uppfattning, men det är ganska intressant hur man genom att se vilka som hyllar respektive fördömer olika politiker/politiska rörelser direkt kan se vad som går emot det ”progressiva” etablissemanget. 2016 har potential att bli en historisk vändpunkt. Brexit + Trump!

      Svara
      • Kristian

         /  07/04/2016

        Davidsstjärna och pengar. Tillräckligt vagt för att de flesta skall säga ”vad är det för fel med det?”, tillräckligt tydligt för att de invigda skall säga ”aha, han är en av oss.”

        Daily Stormer meddelade enligt sägandes att:
        ”Glorious Leader Tweets Hillary Image with Dollars and Jew Star”
        (Tänker inte försöka hitta det från jobbdatorn.)

        Tror inte Trump är antisemit eller del av den subkulturen. Någon lat person som jobbar åt honom har hittat en käck bild och i princip skickat den vidare utan att kontrollera avsändaren.

        Svara
    • Bo

       /  07/04/2016

      Alltså, jag tror att Malmö och Skåne har betydligt större problem att ta itu med än detta svammel. Av ngn anledning tror jag invandrargängen och den grova brottsligheten, blivande jihadister mfl struntar i manskungar, mansförfattare och vilka kläder ungarna har på sig. Skånes kommunförbundet verkar vara en avstjälpningsplats för genusvetare.

      Svara
  8. MiT

     /  07/03/2016

    Någon ljuger här, antingen är det Liberalerna eller så är det media. För bara ett år sedan så regnade det kompetens över Sverige, civilingenjörerna och läkarna stod som spön i backen. Utbildningsnivån på de som kom var ju t o m högre än svenskarnas påstod SVT? Nu är de flesta lågutbildade helt plötsligt? Det är något som inte stämmer…

    Svara
    • Skeptisk

       /  07/03/2016

      Återskapa enkla jobb som manuella gatsopare, skoputsare, kabelskomontör och murbruksbärare? Vet de varför dessa enkla jobb försvann? De slet ut folk och mekanisering var mycket mer effektiv. En sopmaskinförare sopar mer än vad 50 gatsopare manuellt kan göra. Utan axelskador . Men lycka till att återskapa 50 talet.

      Svara
      • Kristian

         /  07/04/2016

        Som Westerholm sade, nu kliver vi in i tidsmaskinen.
        Har vi tur stannar vi på 50-talet. Det kan bli 30-tal eller 10-tal.

        Svara
  9. Jans

     /  07/03/2016

    OT
    En annan sak som kanske inte döljs men som definitivt inte uppmärksammats:
    http://www.di.se/artiklar/2016/7/1/aterhamtning-for-londonborsen/

    ”Londonbörsen verkar inte dras ned i ett brexit-ras. På fredagen stängde den på en högre nivå än innan folkomröstningen.”

    Ganska mycket högre nivå dessutom. I artikeln kommer sedan diverse brasklappar om valutakurs med mera, men faktum kvarstår. Börsen tror på UK och den tillfälliga svackan handlade om andra saker (kortsiktig spekulation gissningsvis) än en generell tro att UK kommer att gå under.

    Svara
  10. Ivar L

     /  07/03/2016

    Ja jädrar vad du har rätt, armbandens egentliga syfte var kanske att dölja att de sexuella ofredandena ökar. Detta låter naturligtvis som en rejäl foliehatthypotes men det obehagliga är att jag tror den stämmer. För hela idén verkade ju so totalt meningslös i grunden, armband mot sexuella ofredanden, men som metod att prata bort en ökning är de inte längre meningslösa utan faktiskt oerhört verkningsfulla sålänge stormedierna är med på tåget. Och det är de naturligtvis.

    Svara
  11. Bamse

     /  07/03/2016

    Den som faktiskt är intresserad av att förhindra att såna här saker händer borde verkligen vara intresserad av att veta vem förövarna är och varför de agerar som de gör. Hur ska vi annars kunna göra något åt saken?

    Gällande vad media publicerar brukar väl argumentet vara att om man nämner exempelvis etnicitet så ökar man risken att någon annan knäppgök går ut och spöar upp första bästa person (mycket möjligt en helt oskyldig sådan) den associerar med denna etnicitet. Detta är förstås en reell risk man måste ta på allvar och försöka förhindra.

    Å andra sidan, om man i detta fall inte nämner att det råkar vara en viss sorts grupper av unga män som är överrepresenterade för dessa brott blir chansen att tafsarna hittar nya lätta offer kanske större.

    Många brottsoffer har blivit just offer delvis på grund av visad välvilja mot gärningsmannen. Vanliga väluppfostrade människor vill ofta bete sig artigt mot folk, inte verka osociala eller fördomsfulla – ibland även i situationer då alla varningsklockor borde ringa för fullt. Faktum är att yrkesbrottslingar ofta är mycket skickliga på att utnyttja just denna mekanism.

    I dessa tafsar fall kan det eventuellt göra hela skillnaden om någon står kvar och tänker ”inte kan jag ju tro dem om illa bara för att de har arabiskt utseende” några sekunder för länge istället för att så snabbt som möjligt försöka sätta sig i säkerhet.

    Som jag ser det är det i dessa sammanhang bättre att agera oartigt en gång för mycket (och be om ursäkt efteråt ifall det finns fog för detta) snarare än en gång för lite. En princip som för övrigt är bra att hålla sig till för killar såväl som tjejer.

    Plattityder som att ”den gemensamma nämnaren för de som begår övergrepp är att de är män” är inte bara i sak felaktigt utan helt värdelös information för den som vill förse tjejer och kvinnor med information som faktiskt är relevant för deras personliga säkerhet.

    Svara
    • trollan

       /  07/04/2016

      Helt klart har du rätt i det du skriver. Tror heller inte att det är bara ”inte kan jag ju tro dem om illa bara för att de har arabiskt utseende” utan handlar om att man absolut inte ska diskriminera och känna sig främlingsfientlig mot grupper som konstant utmålas som ”utsatta”.

      Jag har en gång varit med om att blivit väldigt tafsad på baken när jag blev uppbjuden till dans (de gamla tryckarna från min tid..) av en kortväxt. När jag analyserade varför jag inte agerade bryskt vid tillfället och bara gick så handlade det helt enkelt om att det kändes som att jag skulle behandlat honom sämre på grund av att han var kortväxt. Sanningen var ju att jag särbehandlade honom av detta skäl. En vanlig full kille som haft svårt att veta vart han skulle placera händer hade jag mycket snabbt tagit mig ifrån utan att det ens hunnit bli obehagligt.

      Svara
  12. Jan

     /  07/03/2016

    Medieutbudet är dåligt eftersom kvinnor inte släpps fram anser den verkställande direktrisen Marie Strömberg. Ica-Stig, till exempel, borde vara en kvinna fortsätter hon.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23055176.ab

    Svara
    • ”Mitt bolag Moviemall har varit involverat i mer än 1 000 produktioner genom åren. Mindre än 100 av dessa är skapade av kvinnor och max 20 av dessa har regisserats av kvinnor.”

      Problemet kanske ligger med DIG, Marie?

      De flesta av oss (hoppas jag) bryr oss inte ett piss om det är en kvinnlig regissör eller inte – när jag ser på film så vill jag bli road och fly från mitt avskyvärda liv en stund, punkt!

      Svara
    • Jans

       /  07/03/2016

      Varför enbart fokusera på medverkande i reklamfilmerna? Jag har ingen aning om könen på dem som står bakom kameran. Hur ser det t.ex. ut i sminklogen och med de som gör kläderna?

      Svara
      • Törs jag säga att alla sminköser och klädansvariga samt de som fixade kaffe var kvinnor i alla produktioner min gubbe spelade/statistade i. Och alla med kameran var män.

        Det var säkert på grund av förtryck.

        Svara
  13. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
    • … min julgran brinner inte.

      Antar jag, har inte kollat.

      Svara
    • Min farmor har blivit dement i sin äldsta ålder och behöver hjälp från soc.

      Hon påverkas inte ALLS av att vi helt plötsigt har 30-35 000 ”ensamkommande”? Menar korken allvar?

      Vissa behöver inte oroa sig för att drunkna och Anders Danielsson är en av dom.

      Svara
      • Jans

         /  07/03/2016

        Min dotter kunde inte ändra sin tandläkartid, det var fullbokat i månader framåt. Helt djävla fullbokat. Gissa varför!

        Svara
        • T

           /  07/03/2016

          Skippa folktandvården. De är fullbokade till 100% i år framåt.

          Svara
          • Jans

             /  07/03/2016

            Faktiskt precis vad jag går och lurar på. Synd dock för det var bra tandläkare och nära både skola och hem.

        • Vissa har inte råd med annat.

          Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2016

      Jag sparade denna episka tweet i Wayback machine:
      https://web.archive.org/web/20160703165158/https:/twitter.com/Migrationsverk/status/749626481530273792

      Kan ju bli intressant att plocka upp cirka 2020. Rätt bra drag i svaren på tweeten, det finns hopp om nya opinionsvindar. Han som heter Johan Wirfält som tror sig få övertag i debatten i början och som är så pinsam så man skäms bor för övrigt på…
      …trumvirvel…
      SÖDERMALM!

      Svara
    • Kristian

       /  07/03/2016

      Vissa kalkoner, grisar mm tycker livet är toppen. Sedan blir det dags för jul.

      Svara
      • T

         /  07/04/2016

        ”Grisar ska inte ha roligt. Grisar ska man äta upp” (Anton Svensson, Katthult, Lönneberga)

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/04/2016

      Kul med tjänstemän som fattat sin uppgift. Varför ska vi ha så många ministrar, Stefan Löfven borde istället anlita den allvetandes Anders Danielsson som en kombinationsminister och skrota posterna nedan. Det skulle också bli billigare, Danielsson tjänar över 133 kakor i månaden som generaldirektör, en enkel minister tjänar blott 127. Det skulle ge ynka besparing om 10 miljoner, vilket med Virtanen motsvarar 170000 flaskor Gato Negro, eller 4200 personers årsranson.

      Anders Danielssons kombinationsministerium skulle alltså ansvara för följande tidigare portföljer:

      *Finansministerns
      *Migrationsministerns
      *Inrikesministerns
      *Bostadsministerns
      *Migrationsministerns
      *Samordningsministerns

      Varför får jag upp följande videoklipp i huvet när jag läser tjänstemannens citat?

      Svara
  14. Jans

     /  07/03/2016

    Ny taktik,
    det är fel på hemmen för de ensamkommande:

    Tweeten är dum på flera sätt. Dels låtsas den att det är barn som tafsar, inte unga män sedan kan man ju fråga sig på vilket sätt ett hem för ensamkommande skall kunna uppfostra redan vuxna eller nästan vuxna män. Tror killen på allvar att det går att formattera om hårddisken i huvudet på dessa män med lite svensk normkritik? Några juridiska möjligheter att hindra ouppfostrade ensamkommande att åka på festival tror jag dessutom är helt utom räckhåll. Total strutsmentalitet således.

    Svara
    • Alltså: tweeten är inte fel i sig.

      Att tränga åtta (eller fler) nationaliteter i ett rum för ”viss problematik” (som det heter). Men tweeten vill samtidigt förneka att det finns en problematik, vilket gör det hela lite roande, antar jag?

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2016

        Om någon kan påvisa att trångbodda asylanter är överrepresenterade i dessa fall så kanske han har en poäng. Jag tror inte trångboddeheten är det avgörande här.

        Svara
    • Nilsson

       /  07/03/2016

      Klart det är fel på de fantastiskt dyra HVB-hemmen, men varför? Det kan väl inte vara så att den svenska flyktingmottagningen går på knäna? Återigen, klarar inte feminister/godhetsvänstern av att tänka mer än ett steg?

      Svara
    • Rikard

       /  07/03/2016

      Hej.

      JB Andreas har tydligen ingen som helst insyn i hur svenskfödda barn med funktionsnedsättningar/-hinder av kognitiv karaktär kan behandlas. Fullt lagligt och utan möjlighet till hjälp då deras utsagor per automatik har lägre värde än vårdare, assistenter eller annan personal.

      (Med de kommande lagändringarna av LSS kommer institutionalisering att bli normen igen inom ett fåtal år – inget lika värde där inte.)

      Isolering, disciplinbestraffning, offentlig förnedring, objektifiering i ordets sanna bemärkelse (för barnet märker och förstår när de vuxna talar till barnet – inte med barnet).

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • trollan

       /  07/04/2016

      Skicka de nyanlända på seminariet som A Johansson Heinö beskriver ovan så får man se vad resultatet blir. Kommer de bli ideala medborgare månne? Eller kommer de fly tillbaka till brinnande krig som kanske frestar mer?

      Svara
  15. Svenne

     /  07/03/2016

    Hanif Bali (M) är vass:

    Svara
  16. Jan

     /  07/03/2016

    Sossebimbon Monica Green (hon har suttit i riksdagen i snart ett kvartssekel) hittar på att det är brist på jämställdhet i Sverige som ligger bakom övergreppen på festivalerna. Hon föreslår en lösning på problemen: FN-kampanjen HeForShe som hon påstår förändrar världen. Kommentarer svarar hon bara på om man håller med….
    http://monicagreen.webblogg.se/2016/july/stall-upp-for-varandra.html

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/03/2016

      Spridningen av den här patetiska HeForShe-kampanj visar bara på hur den svenska elitfeminismen befinner sig på en unken bastuklubb.

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/03/2016

        Och för den delen, SheForHe, SheForShe, HeManForSheMale och så vidare…

        /Frida

        Svara
  17. Jans

     /  07/03/2016

    Vet inte om jag är ute och cyklar men känns inte Almedalen lite som franska hovet under Ludvig XVI innan franska revolutionen? De festar och glammar för folkets pengar och pratar strunt och försöker omge det med en gloria av viktighet och upphöjdhet.

    Svara
    • T

       /  07/03/2016

      Har folket inget bröd? Låt dem äta brioche!

      Svara
    • Jan

       /  07/03/2016

      Ja, Monica Green är ett utmärkt sådant exempel. Hon reser runt hela världen (på riksdagens bekostnad) och ställer upp på den ena FN-kampanjen efter den andra. Naturligtvis åstadkommer hon ingenting men får se världen och grundlägga en egen förmögenhet.

      Svara
  18. Har Expressen vaknat upp till det jag tjatat om?

    ”Igor är inte en SD-röstande homofob, utan en homosexuell invandrare”: http://www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2016

      RFSL håller fast vid mantrat ”sociekonomisk” och ”nämn för guds skull inte [raderat]”
      Vill minnas att det är vad motsvarande rörelser gör i USA just nu efter Orlando.

      Svara
    • Pether

       /  07/03/2016

      Läste artikeln igår, bra, men tråkigt att de lägger skulden på ett påhittat monster, ‘machokulturen’ istället för stenålderskultur.

      Svara
      • Sorgligt att ingen VÅGAR säga nej till en viss kultur.

        Min mor, som är min idol, är en person som bara skriker tillbaka. Våga konfrontera henne och du vågar ditt liv!

        Svara
    • Kan jag påpeka: jag har aldrig mött homohat från ”vita” heterosexuella män. Det är nog inte accepterat i deras kultur.

      Svara
  19. MiT

     /  07/03/2016

    En som inte är så glad på Försäkringskassan

    Svara
  20. Tror faktiskt att Arpi har fel. Aftonbladet skrev just ”ensamkommande” i sin artikel. De kan dock ha städat efter misstaget…

    Svara
    • MiT

       /  07/03/2016

      Det kanske de gjorde? Men i stort har han rätt ändå, man har förtvivlat svårt att skriva vad det handlar om.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2016

        Tidningarna håller också på och schackrar fram och tillbaka på nätet, tar bort ibland, lägger till ibland. Svårt att ibland förstå exakt varför, kanske en redaktör som ”rättar”, eller att någon får kalla fötter. Arpi måste ta screenshots med klockslag om han vill vara säker på hur det varit vid tidpunkten för sin mätning.

        Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/03/2016

      Arpi borde prata med sin egen redaktion isåfall dom har haft minst två artiklar utan att nämna vilka som är förövare eller pikanta ledtrådar som hvb-hem eller likheterna med övriga tafsghan attacker som den i kungsträdgården.

      Tråkigt att inte SvD tar steget fullt ut och släpper allt vad åsiktskorridorer , lilla saltsjöbadsavtalet och falska värdegrunder ställt till med vi behöver en konservativ motvikt till vänstertramset vi kallar press.

      Helt ofattbart att dom släpper den bollen till tvivelaktiga aktörer som friatider m.m

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2016

        Jag läser papperstidningen SvD och kan berätta att det ENBART är några ledarskribenter som tagit bladet från munnen i dessa frågor. I övrigt är tidningen full av reportage av olika slag som mer eller mindre inlindat propagerar för stor invandring, flytktingmottagande med gängse argument om ”flyr för sina liv” och vinklade skildringar av t.ex. barnfamiljer (men aldrig stora skaror män) på flykt. Utrikesrapporteringen är under all kritik, bleka intetsägande avskrifter av utländska tidningar, grunda menlösa analyser som väjer för svåra frågor, ständiga reportage på ungefär samma teman (stackars flyktingar, dumma rasister, otäcka ledare i östeuropa och brexitanhängare förstår inte sitt eget bästa e.t.c.). Jag vet att jag borde sluta prenumerera men jag har mina skäl.

        Svara
  21. Mike E

     /  07/03/2016

    Självklart så föraktar alla dessa unga arabiska män Sverige och svenskarna, och inte bara för att svenskarna är ”infidels”.
    Vilken annat folk skulle acceptera att utlänningar från en annan kultur i stor skala våldför sig på landets egna kvinnor och flickor?
    Vilket land skulle, istället för att försvara sina kvinnor och flickor, försöka dölja det de utländska männen gör och försvara dem?
    Det är helt groteskt.

    Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2016

      Ja den som funderar på om araber eventuellt föraktar svenskar kan ju ta och läsa Duraid Al-Khamisi och fundera på om denne vältalige arab är ett undantag eller om det kanske finns en hel del som känner precis likadant för Sverige och svenskar:

      Bara dra!

      Svara
  22. Den första konkreta åtgärden i #Sheforhe blir alltså en uppmaning till laglydiga män att bjuda våldtäktsmän på middag?

    http://www.metro.se/metro-debatt/bjud-in-till-killmiddag-och-prata-om-sex-vald-och-karlek/EVHpgc!8F6PhIyph9JMo/

    Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2016

      Så tänker en person som inte förstår vad det betyder i praktiken att enbart 4% av männen ligger bakom ALLT sexuellt våld. Jag, liksom de flesta andra, tänker inte bjuda in vilt främmande och potentiellt farliga personer till mitt hem. Jag känner (såvitt jag vet) inga våldtäktsmän ens i den yttre delen av min bekantskapskrets. Ida Östensson är faktiskt mer ansvarig för det här problemen än jag eftersom hon får pengar för att hon påstår sig vilja lösa det men använder dem till totalt nonsens. Pengar som skulle kunna gå till konkreta åtgärder med mätbar effekt kastas i sjön och Ida är delvis ansvarig. Mest ansvarig är politikerna som beviljar pengar till kvacksalvare för detta är inget annat än rent kvacksalveri. Som om sjukvårdspengar skulle gå till homeopater.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/03/2016

        Yrkesfeminister vill också ha mat på bordet, full respekt för det, de bor i dyra bostadsrätter i Stockholms innerstad, det är inte billigt.

        SheForHe är ett av de mest nedlåtande och dryga påhitt som dessa yrkesfeminister hittat på, att använda någon slags påhittad omtanke om män för att uteslutande hata män. Att de får stålar i parti och minut kan bara bero på den totala infiltration som den feministiska överideologin har lyckats implementerat i alla de institutioner som strösslar pengarna till höger och vänster.

        /Frida

        Svara
      • Skeptisk

         /  07/03/2016

        Rent statistiskt känner du ett par våldtäktsmän eftersom du känner mer än 50 män. Men det är antagligen bland dem du inte tänker bjuda hem på middag. Antingen är det den där kufiske socialt klumpige eller mer sannolikt den bufflige manipulativa som tar vad han vill ha.

        Svara
        • Jans

           /  07/04/2016

          Nej, det är inte ett korrekt sätt att se det hela statistiskt våldtäktsmännen är inte jämt fördelade i populationen och inte heller är de flestas bekantskapskrets är ett slumpmässigt urval av ”mer än 50 män” ur Sveriges befolkning. Sannolikheten är stor att många har 0 våldtäktsmän i en bekantskapskrets om 50 män.

          Svara
      • Inge Post

         /  07/04/2016

        Det går fint det Ida.
        Jag kan tänka mig att ta emot en lista på alla våldtäktsmän/sexuella trakassörer i Sverige.
        Så ”ska de bjudas in till Gille”
        Får jag listan via Metro eller sitter du personligen på den?

        Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  07/03/2016

    Expressens senaste artikelserie bekräftar visserligen redan det man redan visste, RFSL är en stor självgod struts med huvudet långt nerkörd i sanden.

    ”– Det ni försöker få fram är att förtrycket skulle vara värre på vissa platser och det kan vi ju utifrån våra privilegierade positioner påstå, men en lesbisk transperson som blir hotad av sin kristna familj i Askim har det lika jobbigt som den unga lesbiska tjejen som blir hotad av sin muslimska familj i Biskopsgården, säger Tasso Stafilidis, ordförande för West Pride i Göteborg.”

    http://www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/

    /Frida

    Svara
    • … och detta är vad jag försökt poängtera .- du kan inte leva fritt i Sverige idag.

      Och nej, det är inte så enkelt som ”ah, du är kvinna”-grejen. Håll handen med en kille eller någon annan som är kodad ”samkönad” (förlåt) i en förort och se reaktionerna. Jag har det lätt då jag är vit i kombination att min mamma kommer spöa alla som tittar på mig snetti.

      Men ändå.

      /Tomas i Hjällbo.

      Svara
    • Skeptisk

       /  07/04/2016

      Förtrycket i Askim är att bli socialt utstött från den religiösa familjen. I förorten var det att bli tvångsgift eller mördad av familjen tillsammans med lillasyster som gisslan. Men det är samma? Alltså hur är vissa ihopskruvade? Det är som när vänsterpartister från fina ställen förra året sade till invandrarkvinnor som vittnade om förtryck i förorten att det var precis som överallt och om man pekade ut förorten var man rasistisk. Till de kvinnor som faktiskt upplevt det.
      En orsak att få anmäler i förorten kan vara att de egna organisationen känns främmande och inte ger det stöd som de homosexuella i förorten behöver. Om de säger ”jag blir hotad till livet av min familj” och får svaret ”Det är samma förtryck över allt”.

      Svara
      • Jans

         /  07/04/2016

        I grund och botten är det väl bara att kolla upp problemen i Askim respektive Tensta och inrikta diskussionen och eventuella insatser i proportion till hur stora problemen är på respektive plats.

        Svara
  24. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/03/2016

      Synonymer till mindre priviligerad?

      * Talanglös
      * Medelmåttig
      * Obegåvad

      /Frida

      Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Om de hade varit för kvotering inom alla yrken så hade de i varje fall varit konsekventa. Men det är alltid andra som skall kvoteras.

      Svara
    • Bo

       /  07/04/2016

      Det kvinnan snackar om är inget annat än marxism i ny förpackning.

      Svara
    • Rikard

       /  07/04/2016

      Hej.

      Relaterat: hur många yrkespolitiker har föräldrar (eller mor- och farföräldrar) inom politiken? Hur många kulturbidragsarbetare har föräldrar eller släkt inom sin bransch? Kanske dags att kvotera till alla yrken rätt upp och ner, så får vi det statistiskt korrekta urvalet istället för via svågerpolitik, vänskapskorruption, buksvåger-avtal, och till äventyrs meriter och förtjänster i konkurrens om tjänster.

      Journalister kan visa vägen, och förorda kvotering till respektive redaktioner, och löner.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  25. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/04/2016

      Som vanligt har det urartat i semantik. ”Definiera ‘att knäcka'”
      Det land jag växte upp i för länge sedan existerar inte. Är det Gobiöknen? Nej. Är det medeltid? Nej. Svältupplopp på Söder? Det lär dröja.

      Men det fungerar inte särskilt bra. Där har vi motfrågan: Tycker du att det fungerar bra? Jämfört med fem år sedan? Jämfört med tjugo år sedan? För andra än medelklassen?

      Svara
  26. ”Bara för att Sverige har blivit mer tolerant och vi springer runt i parader betyder det inte att något har hänt i förorten. Tvärtom, jag tycker det har blivit ett hårdare klimat de senaste åren, säger Igor.”

    Tack, Igor.

    Att folk går i parader är trevligt, men vad gör du med dina medmänniskor?

    Svara
    • Kristian

       /  07/04/2016

      Rubrik från The Onion:
      ”In College, I Marched Against Racism—And It Worked ”

      Svara
  27. MiT

     /  07/04/2016

    ”Kommentar gällande övergreppen på festivalen Putte i Parken”
    http://www.pernillaandersson.com/kommentar-gallande-overgrepp-i-putte-i-parek/

    Svara
    • Jan

       /  07/04/2016

      Notera att Pernilla vet vilka män det är som tafsat på festivalen. Ändå väljer hon, i akt och mening att skydda förövarna, att lägga skulden på oskyldiga män. På så sätt blir Pernilla en del av problemet istället för en del av lösningen. Om man vill komma tillrätta med brott så håller det inte att skydda förövarna, Pernilla. Då förringar du de övergrepp kvinnor blivit utsatta för. Samt bidrar till att mörklägga brottslighet.

      Svara
  28. Svenne

     /  07/04/2016

    Ännu en ”balanserad” krönika av Frida Boisen…
    https://twitter.com/MedborgareX/status/749732791852630016
    ”Att tjejer känner sig tvingade att bära kyskhetsbälten från medeltiden, återuppståndna i form av shorts och byxor, är oacceptabelt.

    Så tjejer och kvinnor i alla åldrar: Vi ses i sommar i vilka kjolar vi vill. Män, killar – sluta bete er som vidriga svin. Sluta tafsa!”

    Svara
    • Jan

       /  07/04/2016

      Hennes krönika är en orgie i desinformation. Hon har dessutom mage att angripa oskyldiga grupper. Lika kaxig som hon är borde hon få sparken. Att desinformera är väl knappast något en journalist på en stor kvällstidning skall syssla med. Hon borde be om ursäkt.

      Svara
    • Frida skriver avskyvärt men hon har ett mycket vackert hårsvall!
      Alltid något….

      Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Och hon tror att målgruppen ens läser det hon skriver?

      Svara
  29. Svenne

     /  07/04/2016

    Avdelningen #Logik…

    Svara
    • Jan

       /  07/04/2016

      Logiken är oantastbar. Ingen mångkultur och värdegrund där inte. Snacka om främlingsfientlighet!

      Svara
  30. Svenne

     /  07/04/2016
    Svara
  31. G

     /  07/04/2016

    OT

    Sophie är så jävla bra, vilken grävare hon är ❤

    PS.
    Haha, jaha ja, jag ser att V-partisten Barbro Sörman har raderat sin tweet, det var ju väntat.

    Svara
  32. G

     /  07/04/2016

    Eva Dahlgren fäller upp sina skygglappar…

    Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Någon tuttar på en planerad flyktingförläggning = rasistvåg.
      Många antastar festivaltjejer = anmälningsvåg.

      Svara
      • Kristian

         /  07/04/2016

        Svara
  33. Inge Post

     /  07/04/2016

    Jag ber om ursäkt för dubbelpost av det här

    Emelie Roslund skriver i Expressen:
    http://archive.is/MjSBW

    Jag var på förra inlägget ”utan armband i Karlstad” och läste

    Svara
  34. G

     /  07/04/2016

    Johan ringer Expressen och Aftonbladet och frågar varför de inte är kritisk mot Zara Larssons attack på alla män.

    Svara
    • G

       /  07/04/2016

      ”Nu måste vi ta tag i den här attityden i samhället, säger journalisten Emelie Roslund som bevakat festivalen inifrån och rasar över att allt fler anmälningar om sexuellt ofredande.”

      Ja, för det är ju en attityd i ”samhället” som det är fel på och som ligger bakom dessa ofredanden. *suck*

      Svara
      • Motkraft

         /  07/04/2016

        Lite lustigt att hon hela tiden försöker få det till ett problem där alla män har ansvar, men sedan råkar säga att trakasserierna ofta begås av män i grupp. Vi vet att detta beteende finns bland svenska killar också men väldigt väldigt sällan i grupp.

        Alltså erkänner hon indirekt att det i huvudsak handlar om invandrade män. Men naturligtvis klarar hon inte av att säga det utan skuldbelägger alla män istället.

        Svara
      • Bamse

         /  07/04/2016

        Visst, hon har rätt. Det ÄR det fel på attityden i samhället. Brukar låta ungefär så här: ”naturligtvis har en tjej (läs: fjortis) rätt att klä sig hur utmanande hon vill och sedan supa sig medvetslös i ett stort gäng med drogpåverkade styvpittar i åldrarna 14–22. Det är INTE hennes ansvar att se till att hon då slipper råka ut för något otrevligt. En tjej har RÄTT att ha svinkul!”

        På sätt och vis håller jag med. Det värsta ”tjejen” borde drabbas av är världens värsta bakfylla. Alltid då ett övergrepp/brott bevisligen begåtts bör förövaren straffas – oavsett hur naivt eller rent ut sagt korkat offret betett sig.

        Men. Sett till vår världs realiteter är ovanstående attityd kort sagt ett jättebra recept på att få fler kvinnor och tjejer våldtagna. Och det är en attityd som många feminister och deras hantlangare propagerar hårt för. Snacka om kvinnofientlig inställning!

        Svara
  35. QED

     /  07/04/2016

    Kan inte förövarna få en grisstämpel i pannan med färg som sitter i några veckor, så kommer de inte tillbaka i första taget.

    Svara
  36. Jan

     /  07/04/2016

    Jag, och många andra, varnade för det här för flera decennier sedan. Ingen lyssnade då. Särskilt inte feminister.
    Tredje världens och (särskilt) islams kvinnosyn går inte inte ihop med västvärldens kvinnosyn och feminismen. Det är ett avgrundsdjup mellan en svensk tonårstjej klädd i minikjol och topp som slutar mitt på magen och en muslimsk tjej klädd i fotsida dress och hijab. Kulturkrocken kan knappast bli större.
    Lägg ovanpå det importerade män i 25-årsåldern som lever om sina tonår på nytt bekostat av svenska staten och vi får facit!

    Svara
  37. Frida Gustavlin

     /  07/04/2016

    Bidragsparasiterna kör full offensiv.

    http://www.gp.se/nyheter/debatt/könsrollerna-måste-förändras-för-att-vi-ska-kunna-förhindra-våldtäkter-1.3448267

    ”Många festivaler och krogar vet hur de ska hantera fysiskt våld män emellan men de har inte utbildning kring bemötande vid sexuellt våld.”

    Ge oss pengar…

    ”Men vi måste också se till att utbildning i de här frågorna når en bred målgrupp.”

    Ge oss ännu mer pengar…

    ”Trygghet är en känsla som kan skapas till exempel genom att du som festivalbesökare vet att det arbetats förebyggande för att förhindra att övergrepp sker – snarare än att det finns mer vakter på plats än tidigare ifall att något skulle hända.”

    Vi är inte intresserad av själva problemet, men ge oss gärna mer pengar…

    ”Men få, nästintill ingen, pratar om förövarna och hur vi kan förebygga att fler förövare skapas.”

    För vi struntar i att det finns fakta om förövare, vi struntar i riktigt förebyggande arbete, så länge vi får pengar. Att extrem asylinvandring ”skapar” fler förövare, det struntar vi i.

    /Frida

    Svara
    • G

       /  07/04/2016

      Haha orkar inte med dessa kalkoner!

      Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Rätt läskigt hur en massa krämare och kvacksalvare nu försöker mjölka pengar ur detta under sken av att lösa problemen. Jag hatar verkligen kvacksalvare, de är faktiskt på ett sätt värre än parasiter eftersom de låtsas att de hjälper. En renodlad parasit rycker bara på axlarna och spelar i vart fall inte helig.

      Svara
    • Kristian

       /  07/04/2016

      ”Jag känner mig ändå trygg trots det som skett, eftersom jag vet att festivalen är genuscertifierad.”
      Sade ingen någonsin.

      Svara
  38. G

     /  07/04/2016

    Pictured: The Phoenix mom, 29, and her three young sons that she ‘stabbed to death before stuffing their dismembered bodies in a closet and suitcase and trying to kill herself’
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3622130/Phoenix-police-Woman-kills-3-young-sons-stabs-herself.html

    Mother charged with murder following deaths of 4 children

    Mother charged with murder following deaths of 4 children

    Police: Mother killed her 3 children, took own life
    http://www.cbs46.com/story/27953163/bodies-found-at-cobb-county-apartment-complex

    ”Den gemensamma nämnaren är att de är kvinnor. Den här mördar kulturen bland kvinnor måste få ett slut! Hatar alla kvinnor. Hatar Hatar Hatar”

    ”Den gemensamma nämnaren är att de är mammor. Den här mördar kulturen bland mammor måste få ett slut! Hatar alla mammor. Hatar Hatar Hatar”

    I två av fallen….

    ”Den gemensamma nämnaren är att de är svarta kvinnor. Den här mördar kulturen bland svarta kvinnor måste få ett slut! Hatar alla svarta kvinnor. Hatar Hatar Hatar”

    Osv Osv….
    Bara några exempel på hur illa det skulle kunna låta från vissa håll & kanter.
    Men jag kommer aldrig ens försöka att förstå hur det kan anses vara acceptabelt och helt okej att generalisera på ett sådant grovt och hatiskt sätt, oavsett vad/vem/vilka det gäller, som vissa nu helt öppet & ogenerat väljer att göra i sociala medier, dessutom med sitt eget samvetet i behåll och inget spår av ånger syns till, verkar snarare vara så att det ger en boost för dessa personers samvete att uttrycka sig så mot andra. Men nån gång kanske även dessa personer tänker till en extra gång innan de uttalar sig; ”vad är det jag säger egentligen ?”

    Svara
  39. Jans

     /  07/04/2016

    Ännu en text om festivalövergreppen, denna gång är det arrangörerna som är skyldiga. Enligt Sara-Märta Höglund är det vissa förhållanden på festivaler som är: ”avgörande för om en risig kvinnosyn levs ut eller inte”.
    http://web.archive.org/web/20160704083509/http://www.svd.se/risig-kvinnosyn-ar-arrangorernas-ansvar/av/sara-marta-hoglund

    Naturligtvis inte helt poänglöst men svårt att tolka som annat än ännu en dimridå i syfte att skydda det egentliga problemet, som hon inte nämner med minsta lilla stavelse.

    Däremot vittnar hon i vanlig ordning om att det minsann inte var bättre förr:
    ”Jag bär – precis som många andra kvinnliga festivalbesökare – på skräckinjagande minnen av bryska manshänder som uppenbarat sig i publikhavet och letat sig in under lager av kläder. Då, i tonåren, saknade många av oss ord för vad vi utsatts för.”

    Jag måste säga att jag har svårt att ta till mig den meningen. Naturligtvis har det hänt att tjejer att de blivit kladdade på även förr, men har verkligen ALLA journalister utsatts och plötsligt börjat komma ihåg detta? Det känns inte riktigt sannolikt och vaddå ”saknade — ord för vad vi utsatts för”. Skulle inte en tjej på 90/00-talet kunnat säga ifrån i Sverige om en kille i publiken är inne och gräver i kläderna? Rent struntprat.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/04/2016

      Nä, en journalist som levde ut på festivaler under 90-talet hade inte de viktiga och peppiga kunskaperna, då fanns inte ord som rasifierad, intersektionalitet, könsmaktsordning – utan dessa ord så går dessa händelser nämligen inte att begripa.

      Jag drar mig till minnes ett festivalbesök som jag gjorde på nittiotalet, det var på inga sätt och vis någon ungdomsfestival med vänsterorienterade ungdomar, snarare en festival med en blandning av raggare, hippies och allmänt märkliga typer. En tjej blev ofredad, killen som betedde sig illa fick lägga benen på ryggen och lämna området illa kvikt. Detta skedde utan några som helst feministiska verktyg.

      Det är skillnad på djur, en akvariefisk är på många sätt inte lika mycket värd som en utrotningshotad elefant. Lika lite är en ouppfostrad tafsning lika allvarlig som en fullbordad gruppvåldtäkt. Allvarligt blir det när debattörer försöker få det till att det första ärrar själen på den utsatta i lika stor utsträckning som det senare. Feministiska debattörer har verkligen svårt för nyanser.

      /Frida

      Svara
  40. Frida Gustavlin

     /  07/04/2016

    Vi ser fler och fler anmälningar. Bra tycker jag. Betyder det att mörkertalet viker nedåt? Det vore ju fint, eller är mörkertalet kanske konstant? Om man frågar en yrkesfeminist så kommer de gissningsvis hävda det senare, deras levebröd bygger på att det saknas ”kunskaperna” i frågan.

    BRÅ:s sista rapport om invandrares kriminallitet är från 2005, den har över tio år på nacken. Vore det inte lämpligt med en uppdaterad version. Som det ser ut nu så används bristen på statistik till att polarisera frågan om hur invandrare uppför sig något så in i helvete.

    Invandringspositiva hävdar att de som är negativa är cyniska rasister, de invandringsnegativa hävdar å andra sidan de positivas naivitet. Hur svårt kan det vara att få fram färsk saklig fakta i frågan för en statlig förvaltningsmyndighet vars enda jobb är att bidra till kunskapsutvecklingen inom det kriminalpolitiska området och främja det brottsförebyggande arbetet? Jävla slappt.

    /Frida

    Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2016

      Det vore inte bara lämpligt av BRÅ att göra en ny rapport, det borde vara deras förbannade skyldighet att göra en ny OFFENTLIG rapport. Hemliga rapporter har förmodligen politikerna redan.

      Svara
  41. Senior

     /  07/04/2016

    Retorisk fråga till Palm.
    Om det nu är så att vi i sverige har en (social eller kulturell) norm med dessa problem, vilket parti är det som regerat landet i nästan 100 år, och därmed skapat dessa normer?

    Och vad är då lösningen, ännu mer av samma vara?

    Svara
    • Rikard

       /  07/04/2016

      Hej.

      Med min s-märkta strumpdocka:

      ”Utan de socialdemokratiska arbetarkvinnornas solidariska och feministiska kamp för frihet och jämlikhet hade sett ännu värre ut!”

      Så ja, för alla sorters socialister är svaret alltid mer av det som orsakat problemet. Ungefär som hur en del alkoholister botar baksmälla.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  42. Ivar L

     /  07/04/2016

    Jag har funderat lite på vad som hade hänt om festivalscenariet istället vanligtvis varit något av dessa:

    1. Gäng med svenska killar mobbar och misshandlar nyfikna flyktingkillar (män?) som kommit till festivalen.

    2. Om det varit fler tjejer bland de ensamkommande: Gäng med svenska killar drar av slöja och tafsar på samt i något fall våldtar flyktingtjejer som kommit till festivalen.

    Framförallt det senare scenariot, föreställer den konvulsion som hela medie/politiker och polissverige hade genomgått. Vilket pådrag det skulle blivit, rent bibliska proportioner om jag får gissa.

    Svara
  43. Kristian

     /  07/04/2016

    Det där ständiga att ”alla män borde ta ansvar” känns väldigt modernt, faktiskt:
    1) Förhistorisk tid: en kvinna behöver en man som skyddar och försörjer henne.
    2) De senaste par hundra åren: kvinnor behöver en man för försörjning, vissa lagar finns nu vilket gör att andra än starka och burdusa män har något värde.
    3) Modern tid: välfärdsstat tar över både skydd och försörjning. Män verkar onödiga för de flesta kvinnor annat än i nöjesändamål
    4) Ännu modernare: Hoppsan, ”historiens slut” har tydligen inte inträffat. Välfärdsstaten räckte tydligen inte. Kvinnor vädjar till det de minns – kollektivet ”män” – att göra sin plikt.

    Ingen modern kvinna kan tänka sig att vara beroende av en enda man. Det var ju så man gjorde på medeltiden. ”Män” som grupp, däremot, bör göra vad män som grupp trodde de gjorde via staten.
    Förvirring. Tablå.

    Svara
  1. Byfånevarningar | WTF?
  2. Utmaningar™ del 2 | WTF?
  3. Statistik och Gotland | WTF?
  4. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.