Stort eller litet problem?

Samhällsproblemen i Sverige är ju ganska stora inom många områden och de kan i många fall kopplas direkt till en okontrollerad asylinvandring, ja man kan kalla det fri invandring även om Sverige alltid, officiellt, haft reglerad invandring. Så är det bara, problem är direkt kopplade till detta vare sig man vill det eller inte.

(klicka på bilden för att komma till intervjun). Han säger att de som får avslag ska lämna landet och att det är reglerad invandring. Och det kan man ju hålla med om, att det åtminstone ingår i begreppet.

Men på vilket sätt är det reglerad invandring att släppa in alla i landet FÖRST och sen låta det i princip vara frivilligt att återvända om man får utvisningsbeslut? Ja så frivilligt att man t o m ge de som inte har rätt att vara här en massa bidrag?

Hur många har vi hindrat att komma in i landet pga att de inte ska få komma in mellan t ex 2010 och nov 2015? Ex grova brottslingar? Krigsbrottslingar? Terrorister? Terrorsympatisörer? Mördare? Hur många har stoppats vid gränsen? Har alla som kommit in i landet registrerats (nej det har de inte…)? Vet vi vilka som kommit in i landet (nej, det vet vi inte…)? Osv. Att INTE kontrollera ger de facto en oreglerad invandring.

Hur kan man säga att vi alltid haft reglerad invandring när ALLA kunnat åka in och ut genom okontrollerade svängdörrar hur de velat? Eller ja inte ens dörrar har det ju varit. Om man inte ens vet vilka som kommit in i landet, hur kan man då prata om reglerad invandring? Om man inte ens vet att de som kommit har registrerat sig, hur kan man då prata om reglerad invandring? Om man inte har hindrat en enda att komma in, hur kan man då prata om reglerad invandring?

Snart är det val och man försöker få enskilda frågor att, isolerade från andra, vara mer eller mindre viktiga men alla andra frågor hänger ihop hårt med migrationsfrågan. Vi har bostadskris, skolkris, sjukvårdskris, poliskris, brottskris, våldtäktskris, sexövergreppskris osv. Migrationsfrågan är den enda fråga som obönhörligt skär genom alla andra frågor. Man hör politiska reportrar t ex säga ”Vård och omsorg är den viktigaste frågan för väljare” utan att samtidigt också berätta att man kommer ALDRIG att lösa den frågan utan att också lösa migrationsfrågan. Samma gäller för alla andra områden.

Nu kan man tänka att vi redan har dessa problem, vad hjälper det att hela tiden älta det här? Det handlar om sjukdomsinsikt! Man måste öppet erkänna problemen, man måste öppet deklarera varför man tillät det att bli såhär mot bättre vetande! Som det är nu så vill samma politiker som medvetet skapade det låtsas som om de inte alls har skapat det och att man nu minsann måste lösa problem som genom magi har uppstått.

Ledsen, det funkar inte så.

Om vi 2010 hade ca 200 jihadister (eller om det är öppna sympatisörer?) så är det nu 2000 st. Under samma tid som vi haft ”reglerad invandring”. Och till de där 2000 får man nog räkna in rätt många som sympatiserar i det tysta…

Det är en ”utmaning” tycker SÄPO…

Hade då Sverige varit ett paradis utan kollapsen på migrationsområdet de senaste 25-30 åren? Nädå, vi har allt haft en hel del problem innan de sista 25-30 åren också, nassar t ex har varit, och är, ett problem sen länge tillbaka. Nu har vi förutom några hundra sådana i landet OCKSÅ tusentals islamistiska extremister att handskas med och de hatar oss mer än de älskar livet. Nassarna hade varit ett relativt litet problem att handskas med, sett ur samhällsperspektiv alltså, inte från de enskilda som drabbas av dem, för dem är det ett stort problem såklart. Plus att det är VÅRT problem! Islamismen är inte VÅRT problem, det är en direkt följd av migrationspolitiken, alltså ett importerat problem! Ett problem vi skapat åt oss själva! Islamismen är dessutom ett stort samhällsproblem!

Mängden sexualbrott är t ex en direkt konsekvens av migrationspolitiken. Så är det bara. Har vi inte haft sexualbrott tidigare i Sverige då? Jodå, det har alltid funnits, det finns ingen som påstått något annat. Däremot har vi massor av korkade idioter som påstår att det finns de som säger att det aldrig förekommit förut, det är alltså enbart ideologiskt hittepå. Det finns ingen seriös som påstått att det aldrig har förekommit.

Det som skiljer mest mellan då och nu är omfattningen, det är ett obestridligt faktum som alla utom idioter fattar att utan de senaste 25-30 årens migration så skulle antalet vara väsentligt mycket lägre, ökningen är nämligen inte i relation till ökat antal medborgare. Ökningen per capita mellan år 2000 och 2016 är över 100%. Utan invandringen hade detta varit ett litet problem, sett ur samhällsperspektiv, sett ur den drabbades är det såklart ett stort problem. Problemet vi hade haft hade varit relativt lätt att handskas med på samhällsnivå. Nu har vi ett stort samhällsproblem eftersom detta inte bara händer på festivaler utan överallt. Detta är ett stort samhällsproblem som vi skapat åt oss själva. Det som hade varit vårt lilla problem har nu blivit vårt jättestora problem.

Ovan antal anmälda sexualbrott (siffrorna i diagrammet kommer från BRÅ) per 100 000 invånare mellan 1980 och 2016. Antalet för 1980 är 37 st och för 2016 är det 212 stycken. En nätt ökning med 473%. Sveriges befolkning har vad jag vet inte ökat med 473% under samma tid…

I den groteska ökningen finns det såklart också med ändrad lagstiftning vid några tillfällen, nya brott har troligtvis tillkommit till kategorin sexualbrott, och även ökad anmälningsbenägenhet. Andra brott som tidigare räknats som sexualbrott men har ”uppgraderats” till t ex våldtäkt får ju inte kategorin sexualbrott att öka utan det är bara om helt nya brott tillförs som det ska öka. Men det tillsammans med ökad anmälningsbenägenhet orsakar knappast en ökning på 473%…

Man kan göra exakt samma analys på område efter område. Utan de öppna gränserna och kravlösheten på de som kommit hade vi haft ganska små problem att brottas med. I stället har vi gigantiska problem! Hade vi haft samma omfattning av bilbränder? Skolbränder? Gäng i förorterna? Skottlossningar? Gruppvåldtäkter? Massexövergrepp? Gäng av vuxna män som omringar småtjejer och river och sliter i dem? Osv? Knappast va…? Även om Sarnecki tror att om inte invandrarna hade kommit så hade svenskar stått för samma mängd brott. Jo han tror ungefär så.

Vad får man då för ”svar” på allt det här av media? Vilka går de till för att få svar på vad som ligger bakom? Vilka ställer de frågorna till?

Jo man frågar ideologerna på ”Jämställd festival” t ex (ca 30 min in i sändningen). Johanna säger att de delar BRÅ:s uppfattning att det INTE är antalet som ökar utan att det är anmälningsbenägenheten som ökar. Här ljuger antingen Johanna genom att säga att BRÅ påstår något sådant eller så ljuger BRÅ i sin NTU.

För sådär ser nämligen den sk ”anmälningsbenägenheten” ut i siffror som kommer från deras NTU. Så om BRÅ vill föra ut budskapet att det är ökad anmälningsbenägenhet som ligger bakom så underkänner de samtidigt grovt sitt egna flaggskepp till undersökning. Jag tror nog mer på BRÅ än på ideolog Johanna i den här frågan faktiskt.

Johanna tycker det är jättebra att det anmäls fler övergrepp på festivaler utan att ens reflektera över att hon faktiskt tycker det är jättebra att övergreppen faktiskt ÖKAR i antal… Så korkat kan man endast resonera om man faktiskt tror att det inte påverkar att ösa in nästan 1 miljon människor från de värsta länderna/områdena i världen vad gäller just synen på kvinnor. Endast då kan man resonera så korkat! Hon tycker också att man måste jobba med normarbetet och t ex Make Equal (som hennes kompis i Jämställd festival också ”råkar” vara engagerad i…) och deras #killmiddagar där man ska problematisera ”maskulinitetsnormer”, här står lite om hur effektivt det visade sig vara

Hon avslutar med att säga att föräldrarna ska prata med sina tonårspojkar om det här. Jaha. vilka pratar med som kommit hit utifrån då? Det är ju där nästan hela problemet finns? Inte hela men den absolut största delen. En totalt menlös intervju med rubbade svar från Jämställd festival.

Så här blir det när man från medias sida inte är intresserad av fakta och verklighet utan nöjer sig med besvärjelser från religiösa.

Varför bjuder man in en ideolog som inte har kunskap och som inte är intresserad av fakta Vad förväntar man sig för svar? Fakta för Johanna verkar vara vad hon och hennes polare känner när de sitter i ring och värker fram sina känslor om saker och ting. På den nivån är det i den här viktiga frågan. Inte ett enda ljud om elefanten i rummet. Man erkänner inte ens att den står där trots att den fyller upp hela rummet.

Man säger att problemen är ännu större i skolan och så är det garanterat! Vad får man för svar på vad det kan bero på då? Jo först frågar man Krimi… Ideologen Nina Rung förstås, det var hon som kom på idén med #tafsainte-armbanden och hon är även känd för att inte begripa någon fakta alls som rör sånt här. Hon vill inte veta helt enkelt. Men vad säger hon och de andra om problemet då? Det gamla vanliga tugget såklart. Inte ett enda ord om elefanten i rummet där heller. För det är samma elefant som står där och trumpetar och försöker få uppmärksamhet. Sådana som Nina Rung borde ha sparken på stående fot för tack vare henne och hennes ideologikompisar som sitter och värker fram känslor om hur man tror det är som gör att man inte kommer en enda centimeter framåt. Sådana som hon och den där Johanna från Jämställd festival och alla deras polare MOTARBETAR all form av kunskap och fakta.

Vilka tycker SVT mer är intressant att fråga?

Jo Emma Knyckare. En ideologisk komiker som tror man kan kvotera humor. Om jag får gissa så tror jag att hon hoppas att skattepengar ska vara mest intresserade av en sådan festival. Ideologer brukar nämligen vara osunt intresserade av just skattepengar. Nämnde hon elefanten i rummet då? HAHAHAHA!

Det var såklart Kulturnyheterna som frågade henne om detta. Just Kulturnyheterna var igår i en egen propagandaklass, det gick inte ens 1 minut innan de började mata ut tung politisk propaganda och samtliga inslag var genomdränkta i det.

Emma Knyckare, är inte det lite bekant?

Jodå, det är samma Knyckare som skämtade lite om manliga författare som tagit livet av sig. Visst är hon tokrolig?

Vilka frågar man mer?

Jo, man frågar MÄN (fd Män För Jämställdhet) som är så radikalfeministiska att Gudrun Schyman är ett högerspöke i jämförelse (ca 15 min in i sändningen). En sak man ska veta när sådana som MÄN och liknande säger att ”massa forskning visar” och liknande så menar de ALLTID ”forskning”. Dvs genusvetenskap och liknande ideologisk verksamhet, det är ideologiproduktion man menar. Inte riktig forskning.

Kommer ni ihåg den Vetenskapliga Triangeln som Ida Östensson (från Make Equal…) ritade upp med händerna hos Flippan Och Freddan när de var upprörda över Paolo Robertos humor?

Det är den ovan hon syftade på. Skämt och traditionella könsroller leder obönhörligen till mord enligt den Vetenskapliga Triangeln!

Ritade Lineo från MÄN upp samma triangel med händerna?

Jajamen! Den Magiska Triangeln! Illuminati!

SVT hade i alla fall en liten debatt så ideologen inte fick stå och hitta på en massa utan motstånd. Det var Erik Helmersson som var debattmotståndare och han gjorde bra ifrån sig.

Men varför ens ha en debatt? MÄN har ju absolut INGET att komma med? I själva verket är det just MÄN och liknande, sådana som när de upptäcker att karta och terräng inte matchar så anser de att kartan gäller, som faktiskt har en stor skuld till att det ser så illa ut som det gör! De är ormoljeförsäljare helt enkelt.

Sjukdomsinsikt är det första och absolut nödvändiga steget, utan det steget kan man inte åstadkomma någonting alls. Så här i juli 2017 har man fortfarande NOLL sjukdomsinsikt. Man tror att elefanten som fyller upp hela rummet är osynlig. Man tror att de som har önsketänkande och besvärjelser som argument också har lösningar på svåra samhällsproblem. Tips: det har de inte.

Samtliga STORA samhällsproblem vi ser nu hade varit mycket små samhällsproblem utan invandringen de senaste 25-30 åren. Det måste man erkänna. SEN kan man gå vidare. Utan att erkänna är det helt omöjligt att göra något alls eftersom STORA samhällsproblem aldrig har löst sig av sig självt. Inte små heller för den delen.

Man är fortfarande fartblind helt enkelt. Man tror på riktigt att elefanten inte syns.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

92 kommentarer

  1. MiT

     /  07/04/2017

    Svara
    • LOL, jo men precis. Försök att som förälder att ens hänga på din 16-åring på en festival, mycket mindre någon som är 20+ och se hur bra det går. Jag lovar att 16-åringen kommer göra resten av tonåren mer av ett helvete i vilket fall som helst…

      Svara
    • morsan

       /  07/05/2017

      Inte alls dum han Eliasson.
      Äntligen kan mamsingen gå på festival och få ha lite kul.

      Svara
  2. Johan

     /  07/04/2017

    Otäck sekt som styr det här landet.

    Svara
  3. hllviken

     /  07/04/2017

    Bra skrivet av Thomas Gür:

    Svara
  4. Jan

     /  07/04/2017

    Det billigast och bästa hade varit att stoppa dem redan vid gränsen. Asylsystemet fungerar inte och är för kostsamt när hundratusentals söker asyl. Att det ständigt går åt helvete i Mena-länder är inte Sveriges problem. Österrike och Australien gör rätt som motar Olle i grind. Det har ingenting med rasism att göra. Det handlar om självbevarelsedrift. Och ansvar för det egna landets befolkning. Ytterst om moral faktiskt.

    Mellanöstern och Afrika måste styra upp och ta ansvar för sina egna befolkningar. Räcker inte maten till får de väl drastiskt minska sina befolkningar. Vi i Europa har ingen skyldighet att ta hand om dem. Och konsekvenserna av deras inbördeskrig är knappast heller Europas sak att ta hand om. Vi kan hjälpa till i flyktingläger via FN och Röda korset. Längre än så kan knappast vårt ansvar sträckas.

    Svara
  5. Murray: ”From Italy to Sweden, Europe is dying”
    https://blogs.spectator.co.uk/2017/07/italy-sweden-europe-dying/

    Kort. För den som inte orkar läsa:
    1) Italien funderar på att stänga sina hamnar
    2) Danmarks säkerhetstjänst är bekymrade över religösa extremister – från Sverige.

    Svara
  6. Dreadlock

     /  07/04/2017

    Våldspyramidens kausalitet är helt uppåt väggarna. I stort sett betyder den att den breda massan i pyramidens bas innehåller en del framtida mördare i toppen.

    I stort sett betyder det att vanliga killar i tonåren slutar med sina puerila skämt någongång efter gymnasiet. Och tjejerna slutar oftast att spela sexuella åtråvärda objekt under samma period.
    Sedan börjar det bli knepigt i nästa hopp upp i pyramiden. Detta är individer som är skadade och har av någon anledning passerat gränsen , och längre upp blir det bara absurt.

    Sambandet är lika giltig som Butterfly-Effect i meterologin. Ett slags metafysiskt samband. Och ungarna behöver inte lära sig New-Age teorier i späd ålder. Tycker jag inte.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/05/2017

      Maos lilla röda – förlåt – Gudruns lilla rosa.

      Den här typen av feminismen är paradoxalt nog mer modernistisk än postmodern, den tvekar inte att komma med tvärsäkra påståenden och påföljande manifest, samtidigt som den tycks älska idéen att sanningar inte existerar.

      Feminstbimbons årtionde, 2010 – 2019. Om trettio år kommer en uppdaterad version av spelfilmen ”Tillsammans”, lagomt överslätande för hur jävla korkat det var, kommer den få oss att skratta som om det aldrig hänt.

      /Frida

      Svara
  7. hllviken

     /  07/04/2017

    Svara
  8. Rikard

     /  07/04/2017

    Hej.

    För länge sedan (sociologiskt, inte geologiskt) fanns det ett tankespår om dåliga flickor, som lär ha sett ut ungefär såhär:

    ”En flicka som tuggar tugg-gummi börjar skolka, och en flicka som skolkar börjar röka, och en flicka som röker börjar dricka, och en flicka som dricker – ja det vet ju alla hur en sådan flicka är”.

    Ungefär lika vetenskapligt som den där pyramiden.

    Att ens värderingar och kontextuella förståelse av omgivningens diskursivitet formas av densamma i en återkopplingsdynamik är inte fel per se, men så enkelt och ödesbestämt som i pyramiden är det inte.

    Å andra sidan blir pyramiden en nödvändighet om man inte vill se att olika folk är olika, gör olika och ofta gillar att vara olika – för om man nu råkar se att beteenden och tankar om dessa är etnicitets- och kulturbundna (i sannolikhet och frekvens samt acceptans/fördömande från samhälle och stat) så blir också tvungen att värdera dessa olika, åtminstone i termer av mer eller mindre önskvärda idé-element.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  9. Att håna folk som tar livet av sig är nedrigt, intelligensbefriat och tyder på egen diagnos. Har man inte mer att säga om författare och litteratur än spyor, ska man hålla käften och inte röra tangentbordet.

    Svara
  10. Vic

     /  07/04/2017

    Hm, tjejfestival, varför inte egentligen? Givetvis inte för skattepengar men man får ju förhålla sig till hur samhället ser ut. Finns det en bas med kvinnor som är rädda för att bli antastade och helst vill hålla sig borta från okända män så absolut. Däremot är det ju tragiskt att sådana åtgärder ska behövas i ett land där kvinnor och män så sent som för några år sen kunde byta om och bada ihop utan att nuvarande problematik var i närheten av lika utbredd.

    Men varför är folk mer rädda nu än då? Det är ju bara anmälningsbenägenheten som ökat eller?

    Svara
  11. michael.

     /  07/04/2017

    Den feministiska stollepyramiden är lika sann som att lyssna på hårdrock gör människor till mördare.

    Svara
  12. Håller inte med om att Helmersson gjorde bra ifrån sig- han hade ju inget emot diskriminerande könssegregerade festivaler.
    Vad är skillnaden på detta och på skolbussar där flickorna åker där bak och pojkarna där fram? Vad är skillnaden på detta och på könssegregerade badtider i badhusen? Vad är skillnaden på detta och på att kvinnorna håller sig hemma? Sverige håller ju för fan på att bli Afghanistan utan att ens veta om det- med god hjälp av feministerna.

    Svara
    • Vic

       /  07/06/2017

      Skillnaden är väl det offentliga och det privata. Att könssegregera offentligt finansierade verksamheter är diskriminerande (eftersom att alla betalar skatten för detta) men privat får man väl diskriminera hur man vill utanför arbetsmarknaden. Ladies night har ju funnits i många år precis som otaliga ordenssällskap (som bara accepterar män). Jag förstår dock din utgångspunkt och jag håller med om att utvecklingen är mycket obehaglig även om jag inte håller med per se om att könssegregerade festivaler är diskriminerande.

      Svara
  13. QED

     /  07/05/2017

    Samma problem i Kanada …

    Svara
  14. QED

     /  07/05/2017

    Saul Alinskys regler för radikaler, som många vänsteraktivister följer …

    5 ”Ridicule is man’s most potent weapon.” There is no defense. It’s irrational. It’s infuriating. It also works as a key pressure point to force the enemy into concessions.

    13 ”Pick the target, freeze it, personalize it, and polarize it.” Cut off the support network and isolate the target from sympathy. Go after people and not institutions; people hurt faster than institutions.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Rules_for_Radicals

    Svara
  15. G

     /  07/05/2017

    ”Roks på koks: Porren är källan till festivalövergreppen”
    https://unvis.it/aftonbladet.se/a/998Ed

    Svara
    • G

       /  07/05/2017

      *Inga finnar tittar på porr*…

      ”Inga fall av sexuella ofredanden under festivaler i Finland”
      https://svenska.yle.fi/artikel/2016/07/04/inga-fall-av-sexuella-ofredanden-under-festivaler-i-finland
      http://archive.is/c1fxq

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/05/2017

      Ja jävlar, här hålls det inte tillbaka:

      Pornografi är dokumenterade sexköp och övergrepp

      Jag hade gärna hört hur hon tänkt, med tanke på att:
      1. Män och kvinnor är båda betalda av en producent (vars kön varierar från produktionsbolag)
      2. Männen i den branschen tenderar att få sämre betalt än kvinnorna.

      Vild gissning på att de höjt Gail Dines idioti till kanon. Lite som de gjorde med Eva Lundgrens ”Slagen dam”. Varför bry sig om sanningshalt när det passar så bra i narrativet?

      Svara
    • G

       /  07/05/2017

      Svara
      • G

         /  07/05/2017

        Utgår ifrån att Orka beskriver sig själv: ”Äckel som sitter med toarulle, öl och askkopp vid dator och ser på drogade tjejer.”

        Svara
      • G

         /  07/05/2017

        ”In her first television interview since being sexually assaulted two months ago, the CBS News chief foreign correspondent and ”60 Minutes” reporter reveals what happened to her in Tahrir Square in an interview with Scott Pelley.”

        Svara
  16. G

     /  07/05/2017

    ”Misstänkt våldtäkt på Pitholmsheden

    Polisen i Piteå utreder en misstänkt våldtäkt mot en ung kvinna natten emot måndag.”
    http://www.pt.se/nyheter/misstankt-valdtakt-pa-pitholmsheden-10569791.aspx

    Svara
    • Hypocrita

       /  07/05/2017

      Centerpartist också….. Södertörn-Centerpartiet-Feminist, den nya heliga tre-enigheten…

      Svara
  17. G

     /  07/05/2017

    Oops, Thomas och hans käresta brukar ju skriva bra, vad hände nu, måste va porren…
    https://archive.is/Du4Am
    https://twitter.com/daccraft/status/882218240172273665

    https://twitter.com/kidahl/status/882311099433013249
    https://twitter.com/mallemattias/status/882307433854644224

    Svara
    • Kalle

       /  07/05/2017

      Vilken svag och liten man som inte kan stå för det han säger, istället så raderar han och hoppas på att ingen såg.
      Patetiskt liten liten man.

      Svara
  18. hllviken

     /  07/05/2017

    ”Om man klär sig anständigt när man går ut så blir man inte sexuellt trakasserad” –

    Svara
    • hllviken

       /  07/05/2017

      Det är osvenskt.
      Härskarklassen i Sverige består knappast av etniska svenskar.

      Svara
  19. G

     /  07/05/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/05/2017

      Vad är mer demokrati och mer männsklig rätt än ett riktigt proletariatets diktatur, förstår verkligen inte vad de skrattar åt.

      /Frida Zedong

      Svara
  20. G

     /  07/05/2017

    https://twitter.com/Herrtidning/status/882147433073061889

    Svara
  21. G

     /  07/05/2017

    Tino Sanandaji: ”Den mest känsliga frågan man kan tänka sig”

    Hur ska man förklara den explosiva ökningen av våldtäkter? Varför blir utanförskapsområdena allt fler? Och hur ska vi undvika framväxten av en underklass med etniska förtecken?

    Per Gudmundson intervjuar honom i trettio minuter som inte väjer för någon av de svåraste samtidsfrågorna.”
    https://www.svd.se/tino-sanandaji-den-mest-kansliga-fragan-man-kan-tanka-sig

    Har inte sett själv än så kan inte säga nåt om samtalet, men låter intressant!

    Svara
    • Gorby

       /  07/05/2017

      Kan rekommendera intervjun.
      Tino tydlig som vanligt.

      Svara
  22. Gorby

     /  07/05/2017

    Iotakt kommenterare ROKS inlägg att det är porren som är orsaken till det sexuella våldet

    ”Den allmänna värnplikten var en stor konsument av porr. På varenda lucka fanns det en hög med porrtidningar. Varenda gång man hade beredskapstjänst skickade man iväg några kamrater för hyra film. Varje gång kom de som man hade skickat iväg tillbaka med en Mel Brooks komedi, någon Clintan-action och sex-sju porrfilmer. Alla med ungefär samma handling, skådespelare och förutsägbarhet. Varje år under den allmänna värnplikten var 40-50.000 unga svenska män mer eller mindre stora konsumenter av porr. När de sedan muckade var det inte så att det skickades ut 40-50.000 tafsande, vidriga presumtiva våldtäktsmän i det civila livet. De som hamnade där var det något fel på redan innan.”

    http://iotakt.se/porren-och-politiken/

    Svara
    • Det är fantastiskt hur man nästintill maniskt försöker dansa runt frågan…

      Porr har kanske funnits hur länge nu? Nästintill minuten då internet slog så var det nedlusat med porr, så 20-25 år av internetporr. Minuten då VHS slog så producerades mängder av videoporr, så 35-40 år där. Innan dess snuskbiografer. För helvete, redan när kameran uppfanns så började människor producera snusk. Innan dess så var Marquis de Sades Justine en kioskvältare på 1790-talet. Tidiga konstverk från stenåldern har ofta sexakter/statyer av nakna kvinnor och män. Osv osv.

      Att det helt plötsligt skulle skett en omställning där porr förstör unga sinnen till att bli sexualförbrytare samtidigt som vi har haft massinvandring från några av världens mest konservativa länder med, ärligt talat, skitsyn på kvinnor har inget samband givetvis.

      Svara
      • MiT

         /  07/05/2017

        Utan porren hade internet varit några servrar med bara textdokument, vi hade haft svartvita skärmar, man hade inte kunnat handla på internet osv osv. Det är nog porren som driver utvecklingen framåt på nätet. Eller var det i alla fall på 90-talet och minst halva 00-talet. Utan porren hade inte internet varit det internet vi ser och använder idag.

        Svara
        • Klimathotet

           /  07/05/2017

          På 90-talet sa en bekant att 2/3 av programmen folk tittade på i kabelnätet i Stockholm var porr. Eller som en representant för ett av näten sa: ”utan hårig gubbpung i rutan blir det inget klirr i kassan”. Idag lägger folk själva ut sina ”böjelser” på nätet.

          Svara
    • G

       /  07/05/2017

      ”Här är anmälningarna från ”We are Sthlm” ”.
      http://archive.is/2fW64

      Svara
  23. G

     /  07/05/2017

    https://twitter.com/ndimberg/status/882243141042044928

    facebook.com/Polisforbundet/videos/10156436896518289/

    Svara
  24. G

     /  07/05/2017

    ”Bättre sexualundervisning skulle ge färre sexövergrepp”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/battre-sexualundervisning-skulle-ge-farre-sexovergrepp

    Är det inte rosa så är det blått. Normkritiskt hår är ett måste för den där gruppen människor verkar det som.

    Svara
    • Jag har förvisso inget mot att förbättra sexualundervisningen men det är inget jag har förtroende för RFSU att hålla i då de har visat sig vara helt verklighetsfrånvända i material de producerar…

      Svara
    • G

       /  07/05/2017

      Svara
  25. G

     /  07/05/2017

    Svara
  26. G

     /  07/05/2017

    Svara
  27. G

     /  07/05/2017

    https://twitter.com/MarkDice/status/882475577416056832
    https://twitter.com/oberoendemedia/status/882496334179291136

    Svara
  28. G

     /  07/05/2017

    https://twitter.com/Kvinnolobbyn/status/881892308131749888

    https://twitter.com/Nisshult/status/882312146692038656
    https://twitter.com/Repeat_again99/status/882226685512470529

    Svara
    • realisten

       /  07/05/2017

      Porren på Com Hem behövs inte nu längre när alla i kvinnolobbyn har minst en äkta afghan inneboende hos sig…

      Svara
    • Jan

       /  07/05/2017

      Feministerna gör allt vad de kan för att dölja de verkliga orsakerna till vågen av våldtäkter och sexuella trakasserier. Vilket är konstigt egentligen. De blir ju på så sätt indirekt ansvariga för utvecklingen eftersom de motarbetar kartläggningen av problemet. Uppenbarligen sätter de invandringen före våldtäktsoffren.De sätter också sin egen politiska agenda före verkligheten. Det kan låta en cyniskt men är en rimlig tolkning.

      Svara
  29. G

     /  07/05/2017

    Hahahaha 😀 herregud så sjukt, den där jävla idioten Anna igen. Rasist kastar hon mot alla. Och ateisten Hanif är islamist ? LOL. Hon måste väl tillhöra brunvänstern eller nåt.

    https://twitter.com/KettilsMead/status/881847151172702209

    Svara
  30. Jan

     /  07/05/2017

    Det verkar som att invandringsfrågan håller på att splittra Moderaterna. Anhängarna av fri invandring går till massinvandringsförespråkande populisten Annie Lööf. Kanske framförallt kvinnor. Det verkar vara AKB:s närmande till SD som orsakade det här.

    Innan dess hade man en väljarflykt till SD. Som AKB försökte täppa till med väljarflykt till C som resultat. Visst, man kan byta ut AKB. Men grundproblemet försvinner väl inte för det?

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/7rBWo/vad-hander-nar-c-gar-forbi-m

    Svara
    • G

       /  07/05/2017

      Nej, grundproblemet och trovärdighetsproblemet är större och går djupt. Det är lite som om en del av gänget som kallat dig rasist (pga partiet bytte inriktning men inte du) nu vill bjuda upp dig på dansgolvet (rösta på oss igen) och frågar: får jag lov ?. Nej, skulle inte tro det.

      ”..[..]..Annars är det just arvet efter Fredrik Reinfeldt som är det som ställer till det för Anna Kinberg Batra och Moderaterna. En del av de förändringarna under Reinfeldt, Borg och Schlingmann var nödvändiga men det blev för mycket förändringar för förändringarnas egen skull. Nymoderaterna slängde ut det ideologiska barnet med badvattnet och kvar finns ett parti som är tomt på idéinnehåll. Man skulle vara ett pragmatiskt parti och företräda ett inte närmare definierat allmänintresse. Men när idéer nu börjar komma i ropet igen så har man inga svar.

      När partiet ändå bestämde sig för att lägga om kursen i bland annat i invandringspolitiken, decemberöverenskommelsen, synen på en gemensam alliansbudget och förhållandet till Sverigedemokraterna så upplevs det med rätta som vingligt och obegripligt. Det är helt enkelt inte trovärdigt att samma gäng som en gång utan problem målade allt ljusblått med Reinfeldt nu från en dag till en annan står för något helt annat.

      Därför kommer det inte att räcka med att byta ut Kinberg Batra. Större delen av hela det nuvarande moderata ledarskiktet kommer att ha samma trovärdighetsproblem som hon. Och dessutom kommer det att krävas att man gör upp med Reinfeldteran.”
      http://archive.is/wi9gJ

      Svara
      • Jan

         /  07/05/2017

        Visst, men en del av Reinfeldts (och Slingerbultens) framgångsrecept var just att man var otydlig med delar av politiken för att locka andra än kärnväljarna att rösta på dem. Att göra upp med Reinfeldteran är väl precis det AKB försöker göra nu. Även om hon själv var en del av den… För att hålla ihop partiet. Resultatet har dock varit ytterligare väljarflykt. Nu till populistpartiet Centern. Så min tes kvarstår. Invandringsfrågan klyver Moderaterna.

        Svara
        • G

           /  07/05/2017

          Ja. Försöker gör hon allt, otydlig är ju varken AKB eller M längre, vilket väl är positivt. Förutom när det kommer till ”relationen” till SD. Men AKB kan inte flytta bort M från Reinfeldteran då hon är en del av Reinfeldteran. Nån gång kanske M inser att ”rasisterna” inte är så pigga på att komma tillbaka och lyfta M:s opinionssiffror som partiet så gärna vill. ”titta! nu har vi lagt om politiken… igen, varför röstar ni inte på oss!?!?!?”

          Det blir väl så när partiernas identitet och riktning suddas ut. Vissa vänstersossar förvandlas ibland till kommunister och röstar V när S är för mycket höger. Och nu gillar inte reinfeldtmoderaterna partiets ”nya” riktning, som egentligen inte är ny utan mer lik ”gamla” moderaterna. Så de ”nya” reinfeldtmoderaterna går då istället till C som är det parti som mest liknar ”nya M” fast med Lööf. Det är ju lite partierna som skapar onödigt mycket förvirring för väljarna när de hoppar mellan olika inriktningar och på så sätt byter ut sina väljarbaser, nya väljare tillkommer och andra byter parti, som partierna tror kommer tillbaka på beställning så fort partiet går tillbaka till sitt gamla jag. Men det funkar ju inte så, de gamla kanske inte kommer tillbaka, och de nytillkomna som gillade partiets ”nya” riktning kanske inte gillar att partiet går tillbaka till vad partiet var innan förändringen, då blir det ju dubbeltapp i opinionen när nya väljare (reinfeldtmoderater) drar och gamla väljare (gammelmoderater) inte kommer tillbaka, fast omlagd politik. Lättast om partierna höll fast vid vad de nu vill, vill väljaren ha annan riktning så är det bara rösta på ett annat parti istället.

          Svara
          • Jan

             /  07/05/2017

            Gammelmoderater finns knappt längre. De har gått i pension sedan länge. I princip lades kursen för Moderaterna redan under Gösta Bohmans tid. Det var då nyliberalismen fick fäste i USA och Europa (Storbritannien). Prioritet nummer ett har alltid varit skattesänkningar för Moderaterna. Såväl på 70-talet som nu.

            Det är först nu, i invandringsfrågan, som man börjar glida isär. Den invandringspositiva linjen började knappast med Reinfeldt. Även Carl Bildt var positiv till stor invandring. Invandringskritiken har främst kommit fram på kommunal nivå. Ofta i rika kommuner utanför Stockholm eller i södra Sverige. Reinfeldt höll tillbaka kritiken. AKB var tvungen att ta hänsyn till den.

          • G

             /  07/05/2017

            Med gammelmoderater menar jag alla moderater som inte gillade Reinfeldts nya linje i politiken, både väljare och politiker. Såna som Antonsson/Iotakt. Inte nödvändigtvis kopplat till ålder eller period. Och det även inom partiet. Typ: ska M bli trovärdiga igen måste nästa PL bli en moderat som hela tiden (i det tysta pga omöjligt öppna käften när Reinfeldt styrde) motsatte sig Reinfeldts ide, vad den nu egentligen var. En av dessa moderater kanske kan vara Jan Ericson Ubbhult, han kommer nog aldrig bli PL, och framför allt vill han nog inte det heller, men bara för att ge ett exempel.

          • Jan

             /  07/05/2017

            Okej. Men de kan inte ha varit många de där ”gammelmoderaterna”. Reinfeldt var ju uppe över 30 procent i opinionsundersökningarna ett tag. Historiskt höga siffror för Moderaterna. Varannan stockholmare var moderat. Kritiken mot Reinfeldt dröjde länge, i princip ända till 2014. Och den började på kommunal nivå i de moderata kommuner som motsatte sig invandring i just deras kommuner.

            Reinfeldts, och Slingerbults, idé? Att locka väljare utanför den moderata kärnan på 15 procent att rösta på Moderaterna. Det lyckades han med. Det kan ingen ta ifrån honom.

  31. MiT

     /  07/05/2017

    Svara
    • Jan

       /  07/05/2017

      Vi har alltså levande frågetecken som chefer på våra tidningsredaktioner. Har vi jämställdheten att tacka för det? Är det en god utveckling?

      ”Småländska (hon bor väl i Stockholm…) ….stå upp för öppenhet och mångfald”. Det är väl precis det hon inte gör. I en annan del av talet var hon upprörd över jihadister och terrorister i Europa. Ingen reflekterade över att Annie Lööf stått upp även för dem. Hur har de tagit sig hit? Genom den massinvandring som Annie Lööf varit med att driva på naturligtvis. Publiken applåderade i alla fall… (de förstår väl inte bättre…).

      Svara
  32. Jan

     /  07/05/2017

    Här har vi den nya tiden. Nyliberalismen i sitt esse. Krämarmentaliteten. Girigheten. Narcissismen. Satsa på dig själv. individen före gruppen. Kärlekslösheten. Att lura på äldre och sjuka abonnemang de inte behöver som affärsidé. Alla dessa tele- och elbolag. Valfrihet till döds. En skojare bakom varje buske. Tilliten och samhällskontraktet bryts så småningom.

    Slå på tv:n. Sannolikheten att du träffar på reklam från spelbolagsskojare på Malta är väldigt stor. De verkar ha hundratals miljarder i annonskostnader. Är det inte spelbolagsskojare så är det Lendo och andra ränteskojare. Affärsidé: Lura människor som inte borde ta lån att ta lån till höga räntekostnader. Är det så här vi ska ha det? Är det här det bästa av tänkbara samhällen? Girighetens lov. Kärlekslösheten. Satsa på dig själv. Skit i andra.

    http://www.expressen.se/dinapengar/domd-lurade-aldre-teckna-abonnemang/

    Svara
    • mamsingen

       /  07/05/2017

      @Jan
      ”Krämarmentaliteten. Girigheten. Narcissismen. Satsa på dig själv. individen före gruppen. Kärlekslösheten. Att lura på äldre och sjuka…”.
      Det låter som en beskrivning på vilken sosse som helst.

      Svara
      • Jan

         /  07/05/2017

        Nja, visst finns det ruttna ägg i socialdemokratin också. Men den här mentaliteten förknippar jag främst med nyliberaler, Svenskt Näringsliv (SN) och moderater. Där är skojeriet förklätt till ideologi. Socialdemokratin kan man anklaga för mycket men knappast krämarideologi.

        Svara
        • mamsingen

           /  07/05/2017

          Jaha, vad kallar du försäljningen av folkaktien i Telia för då?

          Svara
          • Jan

             /  07/05/2017

            Björn Rosengren-effekten. Björn var mer nyliberal än sosse. Som K-O Feldt för övrigt. Kanslihushögern.

  33. Jan

     /  07/05/2017

    Hittade det här på Murbräckans blogg. En sossa som anser att demokratin och debatten gynnas främst genom att de som inte tycker som henne håller tyst:

    ”Det minsta du kan göra är att vara tyst och låta människor överleva i fred. Låt de dra sina andetag av vår friska luft. Du betalar inte. Du behöver inte göra något. Du behöver inte bjuda in. Gör det gärna, men du måste inte.
    Men i stället för att lägga energin på att hata och dra slutsatser du inte vet något om, ta en chokladkaka, sätt på en film och var tyst så att vi som vill göra skillnad åtminstone slipper lägga energi på att reparera skadan du åsamkar utan i stället fokusera på att hjälpa. Du kommer inte skadas av det. Var tyst. Låt det vara.”

    http://www.expressen.se/debatt/jag-vet-varfor-det-nastan-bara-ar-man/?social=twtr

    Svara
  34. G

     /  07/05/2017

    Via MiT:s retweets….

    Svara
    • Jan

       /  07/05/2017

      Det sista man ska göra är att lyssna på irakier eller syrier om orsakerna till deras problem. Många gjorde det misstaget under ”arabiska våren”. Du får olika svar beroende på vem du frågar. Det här rör sig om klansamhällen med svag demokratisk grund. Det har ingenting med rasism att göra. Snarare realism.
      (Och om man nu vill kalla kritik av skitstater som Irak eller Syrien för rasism så är det i så fall en befogad rasism. De raser som befolkar Irak och Syrien (och andra stater i MÖ) tycks vara särskilt duktiga på att misslyckas med allting.)

      Svara
  35. Jan

     /  07/05/2017

    Jag förstår varför Stefan Löfvén är ganska populär bland folket. Han är folklig och verkar genuint snäll. Sådant går ofta hem i långa loppet. Någon politiker verkar han dock inte vara. Att profilera S som en mittenparti verkar konstigt. Men det är hans huvudparoll. Ett slags avpolitisering av partiet för att vara alla, även borgare, till lags.

    Det är möjligt att han kan få med Björklund på båten. Men vilken skillnad gör 5-6 procent i slutändan? Lööf är, precis som Fälldin och Maud Olofsson, sossehatare i grunden. KD kan han glömma.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/bVQVd/tung-kritik-mot-lofvens-mittensvang-bryter-sonder-svenska-modellen

    Svara
    • Känner ingen som gillar Löfvén. Mmen om jag kände någon sa de väl adjö till mig på direkten.

      Svara
      • Jan

         /  07/05/2017

        Uppenbarligen är han populär. Populärare än partiet. Det är nog han ensam som håller dem runt 30 procent. Kanske det är så att du umgås mest i borgerliga kretsar? Där är sossar aldrig någonsin populära i alla fall…

        Svara
  36. Jan

     /  07/05/2017

    Dåligt omdöme att bjuda in manshataren och utvikningsflickan Zara Larsson till hovet. Både Prins Daniel och kronprinsessan verkar lida av genuint banal musiksmak. Och varför tog hon med mamman?

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/a/bV4al/zara-larssons-hemliga-mote-med-kronprisessan-victoria

    Svara
    • mamsingen

       /  07/05/2017

      @Jan
      Har du inte fattat varför hon tog med mamman?
      Det är för att Eliasson har bestämt att flickor inte ska gå på fester utan sina mamsingar, annars kan de råka illa ut.

      Svara
  37. Jan

     /  07/05/2017

    Ser just nu på SVT från Almedalen. De debatterar näthat. Helt otroligt. Bara feministiska och anti-rasistiska föreningar är inbjudna. Djupt tendentiöst. Och allt betalas av staten. När det blir för många unga vänsterkvinnor i debatten blir det dessutom alldeles för pladdrigt. De håller med och förstärker varandras positioner hela tiden. Den här debatten borde egentligen anmälas till radionämnden. Den uppfyller inte kravet på objektivitet.

    Svara
  38. https://www.rmv.se/aktuellt/det-visar-tre-manader-av-medicinska-aldersbedomningar/
    Synd att vi alla väldigt misstänksamma personer får rätt. Tack MiT för otaliga larm som myndigheter sket i.
    Men vi får väl tillbaka pengarna från de som ljuger? Inte? Min kommun skulle behöva de slantarna. De håller på att ta död på hela äldreomsorgen i stället.

    Svara
    • Jan

       /  07/05/2017

      Du har nog, dessvärre, rätt där. En hel del äldre svenskar har nog dött i förtid på grund av att dessa asyllögnare tagit resurser i anspråk som annars kunnat användas inom äldrevården. Nästan alla har ljugit dessutom. Inte bara några få. Och de som organiserat dessa brott, alltifrån flyktingsmugglare till myndigheter och organisationer, går fria allihop. Samhällets svaga drabbas främst. En del får till och med plikta med livet. Fast det bryr sig inte ”de goda” om. De värnar främst om asyllögnarna.

      Svara
    • mamsingen

       /  07/05/2017

      @Elina
      Visst är det märkligt för om någon råkar få för mycket i bostadsbidrag så blir de återbetalningsskyldiga.
      Har någon däremot ätit och sovit på kommunens bekostnad så får de behålla pengarna.

      Svara
  39. Ernest Riffe

     /  07/06/2017

    Hur kommer det sig att det har blivit så otroligt bra skidföre för enkla bondfångare som vill åka slalom genom politik och medier här i landet??

    Svara
  1. Inte ”vi” utan DU lever i en kollektiv masspsykos | WTF?
  2. Miljonmjölkarna | WTF?
  3. Genushockey i Karlstad i stället för ishockey den här säsongen! | WTF?
  4. Inbördeskrig i Feministiskt initiativ | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.