Varför kan vi inte bara vara lite mer normala?

En del grejer är lite typiskt för Sverige gissar jag, saker som är så häpnadsväckande att det knappast kan ske någon annanstans.

T ex nu i Göteborg, där har Socialdemokraterna till slut, efter att ha ignorerat problemet under massor av år, tänkt att det där med att ge massa skattepengar till extremister, det är kanske inte så bra. Om det bara beror på att det är valår vet jag inte, Göteborg kallas ju Muteborg av en anledning, men oavsett så är det bra att det uppmärksammas även om det är typ 25 år för sent.

Det handlar om Burka Songs såklart och extremisterna som var delaktiga den, bl a Fatima Doubakil som är en VÄLKÄND extremist. Men extremisten vill inte att man kallar henne extremist så hon har anmält Hermansson i Mute… Göteborg för förtal.

Kommunstyrelsen har möte under onsdagen. Och tre yttranden har lämnats in om arrangemanget Burka Songs 2.0.

Kommunstyrelsen skulle ha möte och tre yttranden hade kommit in.

Socialdemokraterna kräver bland annat att det ska utredas hur MR-avdelningen (avdelningen för mänskliga rättigheter) i Göteborg kunde ordna det arrangemang som sen ställdes in.

De flesta undrar nog varför bidrag överhuvudtaget ska betalas ut till extremister, inte bara islamister som Doubakil, för det mesta som ges ut i bidrag går ju till extremister. Mest till vänsterextremister i någon form gissar jag utan att veta. Och då inte bara i Göteborg utan i hela landet. Och med mest så menar jag minst 95% av bidragen. Finns nog t ex inte en enda teaterpjäs som får bidrag som inte är vänsterextremistisk. Så det är verkligen på tiden att man börjar stänga av bidragskranarna. Varför ska skattebetalarnas pengar t ex gå till Antiffa Vänsterfitta och hennes ”Vem ska knulla pappa”? Är det en mänsklig rättighet att för skattepengar leka med sin lilla tramshobby som förmodligen inte ens ett tresiffrigt antal människor är det minsta intresserad av?

Men så kommer det då. När S äntligen får ur tummen ur r*ven och gör nåt

Då står de där i givakt, de som älskar extremism och islamism i alla former och undrar varför man stoppat islamisterna. Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Hand i hand. Du och jag V säger MP. Du och jag MP säger V. V tycker t o m att det saknas grund för påståendet om extremism. Som om allt som MMRK har bevisats stå för, antisemitism, hatpredikanter, Muslimska Brödraskapet osv inte räcker för att kallas extremist.

Islamisten Doubakil, Miljöpartiets Alice Bah Kuhnkes vän som ska lära svenskarna om islam, undrar vad de gjort

En annan grej som jag fan tror att Sverige är ensamma om är den totala galenskapen som uppvisas ibland

Eller vad sägs om regeringsproposition 2017 2018:155?

I vilket annat land kan sånt där läggas fram av en regering? ”En man som föder barnet ska anses vara far till barnet” men ska omfattas av det som omfattar mödrar och moderskap… ”En kvinna som bidrar med spermier ska anses vara mor till barnet”. Osv. Vad är detta? Har de rökt MP-tobak?   O_o

Vilket stort problem löser man med det där? Löser man ens ett problem alls? Män som föder barn, kvinnliga spermier, de är fan inte friska alltså.

Men det ligger väl i linje med Karolinska som 2016 ville komma i kontakt med män som hade erfarenhet av att bära och föda barn eller män som var gravida.

Sverige alltså, folk får föda i bilar vid vägkanten i minusgrader, i parkeringshus, i Finland osv pga resursbrist (jo, platsbrist, brist på barnmorskor osv är brist på resurser). Då lägger man resurser på att undersöka gravida män för en studie…

Ytterligare en grej, Scouterna uppmärksammades häromdagen med att man som aktivitet skulle sitta i ring och fundera på vithetsprivilegier men det är borta från deras sida nu av någon anledning. Poff, spårlöst borta bara. Som tur är så finns Wayback Machine så man kan se vad det handlade om.

Värsta fördomen och BRYT! har man använt.

Den forskning som har använts som tolkningsram behandlar det svenska samhällets utveckling ur ett intersektionellt perspektiv och rör forskningsämnena genusvetenskap, konstvetenskap, ekonomisk historia och kritiska vithetsstudier

Det ovan kunde man läsa här på bloggen redan för 4 år sedan om Scouterna. Redan då var de gravt infekterade.

Det bisarra BRYT! som de har som utgångspunkt kan man läsa mer om här.

Varför kan vi inte bara vara lite mer normala?

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

153 kommentarer

  1. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/22/2018

      Vem är förvånad? Terrorfinansiärer brukar väl gilla hatiska människor.

      Svara
  2. Micke

     /  03/22/2018

    Kan jag få mitt människohat klassat som arbetsskada?!

    Finns det ingen som är sansad mera?!
    Och vad hände med Özz svartarbete?

    Svara
  3. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Bockar bara av i listan. Den här gången är meningsmotståndarna grisar eller möjligen vildsvin.

      Inget att se, cirkulera.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2018

      Jag är här är oftast värre än dom som dom kritiserar och kallar för hatare..

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      ”En annan sociala medier-profil som anslutit sig till kampanjen är copyrightern Ulrika Good. Good anlitas ofta av medier som proffstyckare när de vill ha en åsikt om olika reklamkampanjer.

      Ulrika Good förklarar för Samhällsnytt att hon känner medlidande med Martin Estvall efter att hans twittrande uppmärksammats i media.

      – Jag har inte skaffat mig tillräckligt djup bild av det, jag har bara en väldigt ytlig bild, säger hon.

      – Jag uttalade mig utifrån det jag såg och vad jag förstår att han är utsatt för. Jag har själv varit i samma läge, så jag ville stötta honom helt enkelt.

      Du tänker inte att en lärare som är partipolitiskt aktiv borde vårda sitt språk och inte sprida hot och hat i sociala medier ?

      – Det har jag inte satt mig in i tillräckligt mycket för att ha synpunkter på. Man måste inte alltid skriva att man står bakom allting en person gör, annars skulle jag inte stötta. Jag är jag och jag gör som jag gör, men jag kan stötta honom som individ.

      Ulrika Good vill inte kommentera vad hon tycker om de grova saker som Martin Estvall skrivit på Twitter.

      – Det har jag ingen åsikt om än så länge för jag är inte så insatt i sakfrågan, säger hon.”
      https://samnytt.se/ozz-nujen-stoder-estvall-i-hans-kamp-mot-rasister-och-deras-drev-och-logner/

      Svara
      • Pelle2

         /  03/23/2018

        Men det gick bra för Good att stötta Estvall ”in blanco” bara för att han tillhör den fina vänstern. Då utgår hon ifrån att han är en bra människa och bryr sig inte om att ta reda på hur han beter sig på twitter.
        För en på högersidan räcker det att ha kontakt med någon som vänstern anser är en hatare för att de skall ge sig på den personen.
        Är ju extra graverande att en person från Jag är här, som anser sig så moraliskt högtstående,stöttar en näthatare…

        Svara
  4. Klimathotet

     /  03/22/2018

    Män som är gravida! Det kan bara vara hemafroditen som är Cartmans mamma i South Park.

    Svara
  5. Rikard

     /  03/22/2018

    Hej.

    Mängden problem med islam och muslimer motsvarar alltid mängden muslimer i ett land. Vill man slippa de problem islam medför ser man till att vara så fri från muslimer det går.

    Det finns inga problem med muslimer som inte kan lösas genom att minska antalet muslimer.

    Ni som är gamla nog att minnas: är Sverige bättre eller sämre med hundratusentals muslimer i landet?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Upprepar vad Nima Dervish sade:
      ”När jag var liten och nyinkommen till Sverige fanns det inte ens överhuvudtaget på världskartan att diskutera Muhammedavbildningar, inställda föreläsningar och utställningar, konstnärer under polisskydd, Hizbullahflaggor, burka, nikab och självmordsdåd i Sverige. Det var just därför vi kom till Sverige.”

      Kan bekräfta att det var så på 80-talet. Även 90-talet, men då har jag aldrig bott i Malmö.

      Det var bättre.

      Svara
    • Senior

       /  03/22/2018

      För första gången håller jag nog inte riktigt med dig i din retorik.
      Byt ut muslimer till Judar så förstår du varför.

      Faktum är att de flesta muslimer faktiskt flytt för att slippa skiten som missionärerna som gömmer sig bland dem för med sig. Tyvärr har de ju förtrycket så färskt i minnet att de låter missionärerna bland dem fortsätta styra dem. -Det tar tid innan indoktrinering av detta slag släpper om de inte tillåts slippa undan den, där har du problemet. Att dessa extrema missionärer tillåts predika och uppvigla ungdomar i dessa moskéer. Att förtrycket tillåts fortsätta i Sverige.

      Det stora problemet är varken islamister eller muslimer, utan svenska myndigheters flathet när islamisterna breder ut sig och inför sina sharialagar inom Sverige, i dessa no-go zoner. Att detta tillåts över huvud taget, där har du problemet..

      -Och att det dessutom uppmuntras av våra lagstiftande politiker!
      -Att det sitter en massa riksdagsledamöter, lagstiftande politiker, och försöker röstfiska bland dessa illegala demonstrationer!
      -Att detta orkestreras av en massa vänsterextrema organisationer som infiltrerat media!

      Sveriges regering försöker ju att kringgå sina egna lagar gällande 9000 illegala Afghaner!
      -Samtidigt som de utvisar skötsamma människor som arbetat hårt i landet i flera år!

      Hade vi haft likhet inför lagen, och en polismakt som ser till att den efterlevs hade vi inte haft några problem, vare sig med tiggare, islamister, eller muslimer.

      Israel har massor muslimer i landet, och förhållandevis väldigt lite problem med dem.

      -Men de har heller inte en ordningsmakt som beter sig som socialkärringar i uniform…

      Lösningen:
      Likhet inför lagen och en ordningsmakt och ett rättsväsende som ser till att det verkligen förhåller sig så..

      P.S. Vi bevittnar just i realtid hur det gick till när Romarriket föll, och den dekadens som förebådade det hela. D.S

      Svara
      • Senior

         /  03/22/2018

        Men visst, landet var bättre innan, men att påstå att det tack vare muslimerna blivit sämre dock är tveksamt, utan statens ovilja att kuva dem till att integrera sig eller flytta.

        -Palmes jävla grundlagsändring om mångkultur!

        Svara
      • Förvisso, det är skillnad på muslimer och ”muslimer”. Känner personligen några som kommer från Turkiet och tillhör den senare gruppen.

        Svara
      • Senior

         /  03/22/2018

        Eller… Du har ju de facto rätt i sak i det du skriver Rikard.

        Mängden problem med x står ju alltid i relation med antal x, med faktor y.
        Oavsett vad x står för.

        -Egentligen är det ju mina assosciationer till tänkbara ”lösningar” på det du framställer som ger det hela den obehagliga klangen….

        Svara
      • Rikard

         /  03/22/2018

        Hej.

        Judar agerar inte som muslimer. De håller sin tro och sina regler för sig själva och kvetchar möjligen om man förbjuder könsstympning av småpojkar.

        Islam jämförs ofta med nationalsocialismen, ibland orättvist, men det som gör liknelsen träffande är just dess oförsonlighet. Som idé kan den inte samexistera med andra, och dess anhängare erkänner inga rättigheter annat än åt sig själva.

        Sedan hör demografi till saken: det finns ca 7 500 000 till 8 000 000 svenskar, och 1 300 000 000 eller fler muslimer, dessutom med betydligt högre födelsetal.

        Att vi alla känner eller jobbat i lag med en eller annan muslim som helst sett religionen satt under förmyndarskap á la kristendomen i Kina är som att tro att ens släktning vilken rökte som en torvbrand och blev nittionio år motbevisar rökningens farlighet.

        Tyvärr.

        Vi har i nuläget bara dåliga spelöppningar kvar: hade dagens insikter om islam varit accepterade och allmänt kända 1975 och inte glömts, så hade mitt ovanstående bara varit att avfärda som obehagligt svammel. Men så är inte läget i Sverige idag.

        Vi har alternativen segregation (skjuter upp konflikten; se Libanon), assimilation via våld och tvång (tänk omhändertagande och social ingenjörskonst modell Sovjet/DPRK), eller en allt snabbare islamisering, eller massutvisningar av tiotusentals – om inte hundratusentals – muslimer.

        Vi har bara dåliga alternativ, skulle jag vilja påstå. I det läget väljer jag det som mest gynnar min egen sort – med öppna ögon, och utan att hymla: Jag sätter svenskarna och Sverige före andra folk och före andra principer.

        Gudarna give att det inte vore som det är.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  03/22/2018

          Detta kan jag hålla med om.

          Dock lever jag fortfarande i villfarelsen(?) att det finns en hel drös, rent av flertalet av dem, ”sekulariserade muslimer” som hellre slipper det de flytt ifrån än att få uppleva det igen här i Sverige. Dvs de är egentligen inte muslimer men kallar sig för detta.
          (Precis som jag felaktigt kallar mig kristen fast jag är agnostiker i praktiken.)

          -Sådana som behövs för att islam skall kunna reformeras på samma sätt som kristendomen gjorde under upplysningstiden.

          Jag anser att alternativen för troende muslimer är: anpassa er och er religion efter svensk lag eller försvinn.

          Bägge två alternativen kommer högst troligt behöva ha en hel del våld i genomförandet.

          För övrigt: slog av misstag på tv’n och hamnade i svt’s debattprogram vars fråga var:
          ”Skall vi förbjuda böneutrop?”

          -Frågan är helt fel ställd från början, det är redan förbjudet enligt religionsfrihetslagens 1:a paragraf.

          Svara
          • Senior

             /  03/23/2018

            Sedär!
            Klart och tydligt!

            ”1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.”

            Är det något som skall göras vore det väl möjligen att anmäla svenska kyrkan för sitt brott mot lagen om religionsfrihet.

            Jag fattar inte hur vänstern alltid lyckas med konststycket att vända på allt 180 grader mot hur det är avsett att tolkas…

          • Senior

             /  03/23/2018

            Redan diskussionen angånde utropen har ju redan åstadkommit allmän förargelse……

  6. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/22/2018

      Den där DrEstvall, han är väl Jesus? Är det lite sektvibbar vi känner… Han verkar vara en magisk person.

      Svara
    • Bo

       /  03/22/2018

      Är folk helt tappade bakom en vagn? Det är ju bara att läsa innantill vad den gode Dr Estvall skriver på twitter! Med inkognitoläge på webbläsaren om man är blockad (vilket de flesta till höger om Pol-pot verkar vara).

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Svara
      • Pelle2

         /  03/23/2018

        Den dag jag fick kärlek från extremisten Sundman skulle jag bli allvarligt oroad..

        Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Problemet är att vänstern själva nu blivit de vars deras egna låtar handlar om.

      -Fast som vanligt i deras värld, 70 resor värre.

      Alla länder, utan undantag, har blivit än värre diktaturer efter en socialistisk revolution än vad de någonsin varit innan.

      Svara
      • Senior

         /  03/23/2018

        Och det spelar ingen roll om man gjort en snabb våldsam revolt eller en långsam med infiltration, resultatet blir detsamma i slutändan.

        Svara
  7. Murray:”Britain’s flawed definition of extremism is storing up trouble”
    https://blogs.spectator.co.uk/2018/03/britains-flawed-definition-of-extremism-is-storing-up-trouble/
    ”The British state currently has to find a reason to explain why saying ‘Allah is gay’ is a fundamental assault on British values, but admitting to being a trained member of Isis is not. It has to explain why approaching the borders legally can lead to expulsion but breaking into the country illegally cannot.
    […]
    In order to sustain this equation it appears that for the time-being one must draw a moral equivalence between Muslims who blow things up and non-Muslims who do not, but have mean views. And an equivalence between Muslims who call for murder and non-Muslims who do not. ”

    Svara
    • Ivar L

       /  03/22/2018

      Ja, citatet visar väl att sjukan inte är begränsad till Sverige om det nu kan vara en tröst… Sjukan finns i hela Västvärlden även om Sverige är ett av de hårdast drabbade länderna.

      Svara
      • Senior

         /  03/23/2018

        Först inför man styrelseskicket, själva eller med hjälp av nyttiga idioter med likvärdig totalitär ideologi. -Med eller utan våld.

        Sedan ser man till att själv ta makten över det införda styret.

        Kan man bara destabilisera landet tillräckligt innan kommer lokalbefolkningen att se invasionsmakten som en befriare.

        Svara
  8. MiT

     /  03/22/2018

    *https://www.facebook.com/Tinkzorg/posts/10155139540527117*

    Svara
  9. Grattis, investerare.

    https://www.mynewsdesk.com/se/paradiset/pressreleases/paradiset-uppgraderar-styrelsen-med-lisa-farrar-och-sofia-falk-2450444
    ”Sofia Falk är expert på jämställdhetsfrågor, före detta underrättelseofficer och grundare av We Are The StoryDoers. Hon hjälper flera av Sveriges största företag att bli bättre på att tänka jämlikhet vilket både ökar lönsamheten och stärker varumärket.”

    (Varning för den som söker ”Sofia Falk”: Hon är jävligt peppig. Nästan på jämställdhetsfeministern-nivå.)

    Svara
  10. Pelle2

     /  03/22/2018

    Förstår att Fatima Doubakil anmäler kommunen för om deras beslut blir prejudicerande så är det väl slut på hennes bidragssnyltande och hon måste försöka hitta ett riktigt arbete.
    Dessutom förlorar hon en plattform där hon kan normalisera sin extremism..

    Är inte ett dugg förvånad att extremisterna i V och Mp vill fortsätta göda henne med bidrag.

    Svara
  11. Metro:”13 röster: De kommer styra landet”
    https://www.metro.se/artikel/13-r%C3%B6ster-de-kommer-styra-landet-efter-valet

    Helle Klein analyserar så det står härliga till:
    ”3. Vad tror du skulle kunna bli valets stora överraskning?

    – Att Feministiskt initiativ kommer in i riksdagen och att SD åker ur. Det förstnämnda är troligare än det sistnämnda.”

    Ja, lite mer troligt är det nog…
    Men Valrosspartiet, då, kan de inte få egen majoritet? ”SAP med Kristersson”? ”Jättenya M med Löfvén”? ”Gröt på lördagar”?

    Svara
  12. LocalFluff

     /  03/22/2018

    Pappa pappa, hur blir barn till?
    Löfvén:
    ”- Jag har ingen jäkla aaaning överhuvudtaget.”

    Svara
  13. Ok, ibland så blir pappa med barn.

    Svara
  14. MiT

     /  03/22/2018

    ”Hepatitmannen fångas av kameran – innan han våldtar 13-åring på Icas toalett”
    http://www.friatider.se/hepatitmannen-f-ngas-av-kameran-innan-han-v-ldtar-13-ring-p-icas-toalett

    Svara
    • Ivar L

       /  03/22/2018

      ”Afghanen hade dock under rättegången förklarat att han hade ljugit om våldtäkten eftersom han nu ”är kristen”.
      – Om jag skickas till Afghanistan blir jag stenad till döds, påstod han.”

      Inte för att jag förstår varför man måste ljuga när man blir kristen, det hör väl inte till de kristna dygderna men alla begriper ju att de är hittepå. Han har garanterat inte gått och blivit kristen. Har han ens visat medlemskap i något samfund? Om svenska kyrkan ställde samma krav som den katolska skulle antalet nyfrälsta immigranter från muslimska länder sjunka till ungefär noll. Då skulle de behöva gå till kyrkan på riktigt och lära sig evangeliet. Lär ju inte hända.

      Svara
      • weasel

         /  03/22/2018

        ”Om jag skickas till Afghanistan blir jag stenad till döds”

        Jaha…, och…?

        Svara
  15. godnatt

     /  03/22/2018

    Retoriken ”minska antalet muslimer” kan misstolkas som dehumaniserande om det inte tydligt framgår vad som avses.

    I den diskussionen vill man inte ens hamna.

    Repatriering av våldsbrottslingar, kriminella och bedragare en masse är ett hypotetiskt alternativ. Inte specifikt utifrån religionstillhörighet.

    Radikal islam och islamisk fundamentalism utgör allvarliga problem. Det har begåtts så mycket terrordåd i religionens namn att folk har tappat räkningen.

    Islamisering utgör ett stort problem för hela det västerländska samhället. Islam är inte kompatibelt med västerländska värderingar. Vi behöver inte fler parallella samhällen.

    Tolkningen är att religionsfriheten måste regleras och begränsas om västerlandet ska ha en chans. Det går inte att vara naiv och frikostig när målet är att skapa en islamistisk stat.

    Den politiska viljan finns inte varken att skicka hem förbrytare, reglera radikal religiös verksamhet eller styra upp någonting egentligen. Regeringen är upptagen med att skriva om män som föder barn och kvinnor som bistår med sperma. Hallå!

    I Sverige sitter gamla gubbar och debatterar kyrkklockor eller om man kanske inte kan bygga en mobilapp för böneutrop. Samtidigt pågår multikulturellt kaos med parallella samhällen och destabilisering.

    Det kommer sluta illa. Hur det än slutar.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/22/2018

      Jag tror inte ens man behöver stifta lagar mot religionsfrihet. Enbart genom att införa strikta regler kring sådant som muslimska fundamentalister gillar och genom att sluta dela ut bidrag och ha orimligt generösa regler kring immigration kommer Sveriges attraktionskraft minska betydligt. Om fundamentalistisk islam försvinner blir helt enkelt landet inte något för alla de muslimer som i grund och botten vill flytta arabvärlden hit, inte ens om de är lite ”moderata”.

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/22/2018

        Politikernas skräck. Stängs bidragskranen blir det intifada. Eller vänta nu, det är det redan trots att kranen står på max.

        Svara
      • Senior

         /  03/22/2018

        Man skulle ju kunna börja med att se till att befintliga lagar efterlevs, oavsett religion, kön, eller annat. -Likhet inför lagen.

        Alla lagar, även lagen om religionsfrihet.

        Svara
        • Gigas

           /  03/22/2018

          ”Visst, det råder religionsfrihet i Sverige. Vill muslimer gå till sina moskéer och be till Allah och utföra sina ritualer, då får de göra det. De får passa tiderna precis som alla andra med hjälp av sina klockor och mobiltelefoner.”

          https://www.aftonbladet.se/debatt/a/rLGw5A/muslimer-behover-inte-boneutropet-langre

          Svara
          • weasel

             /  03/22/2018

            Det finns redan – sedan ganska så lång tid – dagsattgåtillmoskenochbe- appar.
            Dessa kan användas av muslimer, men naturligtvis vill inte islamisterna använda några sådana.
            Detta eftersom böneutropet signalerar en form av makt och övertagande, vilket ju är målet .

        • Senior

           /  03/23/2018

          En vanlig missuppfattning är att lagen om religionsfrihet handlar om att du skall vara fri att utöva din religion. Det är precis tvärtom.

          Det handlar om att folk skall vara fria från religion i det offentliga samhället.
          Du är fri att ha en egen religion under förutsättning att du inte stör eller förargar någon annan, och håller den inom privata väggar, vilket normalt sett borde strypa debatten böneutrop omgående.

          ”1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.”

          Svara
          • Jans

             /  03/23/2018

            Oj, den paragrafen borde verkligen vara tillämpbar här. Böneutrop har över hälften av befolkningen mot sig. Det måste ju rimligen vara ”allmän förargelse”.

          • Senior

             /  03/23/2018

            Precis så.

          • Senior

             /  03/23/2018

            Däri ligger även svaret gällande slöja.

    • Kristian

       /  03/23/2018

      Anosh Ghasri: Innebär tolerans verkligen acceptans av alla religiösa traditioner?
      https://www.dagenssamhalle.se/kronika/innebar-tolerans-verkligen-acceptans-av-alla-religiosa-traditioner-21350
      ”Trots att debatten orienterat sig utifrån tolerans och minoriteters rättigheter, har inget svar formulerats på var gränser för toleransen går. Ska exempelvis även slakt av djur, ibland på offentliga platser, tillåtas i samband med Eid al Adha? ”

      Svara
  16. MiT

     /  03/22/2018

    ”Växjö moské, del 2”

    Växjö moské, del 2

    Svara
    • Rp

       /  03/22/2018

      Jag såg att pewdiepie med 50 miljoner följare delade samma så nog får hon genomslag.

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Annie gör det för att förbättra den dåliga Sverigebilden…

      Svara
  17. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • G

       /  03/22/2018

      https://twitter.com/Bassamius/status/976823262763208715

      Svara
      • Pelle2

         /  03/23/2018

        Så Ahl menar att vi skall acceptera antisemitism och hatpredikanter för att skydda muslimer? Är inte judar skyddsvärda menar han ?

        Svara
        • Jans

           /  03/23/2018

          Är det ens särskilt vanligt att muslimska kvinnor blir attackerade som Ahl påstår? Det känns som att de argumenterar enligt en mall som inte korresponderar med verkligheten. I Malmö däremot är det vanligt att judar blir attackerade och i de muslismkt dominerade områdena är det också vanligt att blåljuspersonal attackeras. På riktigt.

          Svara
  18. Gorby

     /  03/22/2018

    Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Frågan är fortfarande fel ställd.
      Det skall stå ”ska man tillåta böneutrop?”

      En del av vänsterns strategiska ”tolkningsföreträde”.

      Svara
    • Kristian

       /  03/23/2018

      Svara
  19. Henrik Berg

     /  03/22/2018

    OK jag skapade ettt litet ståhej på Twitter idag med Dan Hylander … jag hoppas det är okej!

    Svara
    • Henrik Berg

       /  03/22/2018

      Jag tycker fortfarande att Dan Hylander är en fantastisk textförfattare/kompositör … skulle bara säga det.

      Svara
    • MiT

       /  03/22/2018

      Nemas problemas. Är ju inget fel på honom, tycker bara det är lite underligt att han hoppar på en sådan sak 😛

      Svara
  20. G

     /  03/22/2018

    ”Hanif Balis tweet var i syfte att *sänka* en journalist, Patrik Oksanen” Säger Lindberg i Opinion Live. Han säger vidare att ”alla vet” att journalister får s.k tips från e.g UD. Hanif visste inte det, vilket var syftet med tweeten att uppmärksamma detta, och inte jag heller visste det. Men nu vet jag det.

    P.S
    Ni med Facebook, kolla om Hanif skriver något om detta, jag misstänker att han eventuellt kikade på Opinion Live. 🙂

    Svara
    • Frågan är – om ”alla vet” betyder det att det är oproblematiskt?

      Svara
      • Jans

         /  03/23/2018

        Men om ”alla vet” det faller ju hela DN:s signalspaningsnarrativ. Dessutom, om alla vet att redaktionerna sitter i departementens knä så har vi ett demokratisproblem som är bra mycket större än inbillade troll från Ryssland. Det finns inga förmildrande omständighter i bluffballongen kring Baligate. Den blottar hur genomfalsk den poltiska rapporteringen är och hur extremt otäcka reflexer både media och politiker uppvisar så fort någon närmar sig detta bluffskådespel.

        Svara
      • Olof

         /  03/23/2018

        Nej, tvärt om. Om UD ‘premierar’ vissa journalister med uppslag (erbjuder de till och med inbjudningar/resor/något mer??) så har UD också makten att inte premiera journalister med motsvarande, och kan därigenom belöna/bestraffa journalister enligt eget godtycke.

        Det gör naturligtvis att man kan ifrågasätta dessa journalisters oberoende. Och än värre om de inte rapporterar att de ombetts skriva om något. Och att ‘alla vet’ säger ju ett och annat… det tycks ju inte längre alls konstigt att UD kommit undan med en del rena lagbrott utan jättedrev och huvuden som rullat…

        Vad hade problemet varit med att öppet publicera en lista uppslag som UD vill ha press runt?

        Men det är ju väldigt typiskt ‘svensk’ korruption. Pengar som byter händer är så krasst, tjänster och gentjänster med bästa kompisgänget är det som gäller.

        Helt plötsligt är jag glad att vi har fått en tillväxt inom alternativ media av nya anledningar. Det verkar ju som journalistkåren kanske inte sköter sitt jobb så väl inom rätt många områden.

        Svara
  21. G

     /  03/22/2018

    ”Polisen ska satsa ännu mer resurser – på att utreda ”hatbrott”

    Polisen i region Syd ska nu lägga extra fokus på att bekämpa och utreda så kallade hatbrott som ”hets mot folkgrupp”. En särskild regional grupp ska bildas med ansvar för att utreda och stötta i ärenden av detta slag i hela regionen, skriver polisen på sin hemsida. Enligt polisen ska utredningarna genomföras med skyndsamhet och särskild kompetens.”
    http://www.friatider.se/polisen-ska-satsa-nnu-mer-resurser-p-att-utreda-hatbrott

    Svara
    • Jans

       /  03/23/2018

      Den centrala frågan är om allt hat kommer att utredas. Min gissning är att det enbart är vissa typer av hat (från svenskar mot immigranter) som kommer att utredas. I princip samtliga överfalls och gruppvåldtäkter under senare år borde kunna rubriceras som hatbrott mot svenska kvinnor men det är det ingen som vågar göra.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/23/2018

        Man har väl sagt att hets mot folkgrupp inte gäller om en med utländsk bakgrund hetsar mot en infödd svensk….

        Svara
        • Senior

           /  03/23/2018

          Ja, Lambert införde ju vänsterns godtyckliga motto att det är ok om man ”sparkar uppåt” som praxis…….

          Personligen anser jag att riktningen är oväsentlig.

          Svara
  22. G

     /  03/22/2018

    “Att lagen om hets mot folkgrupp har skärpts och ändrats utan att allmänheten informerats är inget annat än maktmissbruk”

    De senaste månaderna har ett flertal av landets medborgare blivit förhörda och även utsatts för husrannsakan enbart för vad de skrivit på nätet. Myndighets-Sverige har inte gjort skillnad på satir och verkligt förtal. Låt gå för att en hel del av skriverierna varit onödigt grova, men är detta fortfarande skäl till att den redan hårt ansträngda polisen ska ta sina knappa resurser till jakt på mestadels pensionärer som uttryckt oro och bestörtning över hur Sverige förändras till det sämre? Dagens debattör Emma Reins skriver om den polisiära jakten på oliktänkande och att det är dags att ta upp kampen mot censuren. “Det är dags att dra på sig boxningshandskarna och slå tillbaka”. ”.
    http://katerinamagasin.se/att-lagen-om-hets-mot-folkgrupp-har-skarpts-och-andrats-utan-att-allmanheten-informerats-ar-inget-annat-an-maktmissbruk/

    Svara
  23. G

     /  03/22/2018

    ”Rektor i Malmö förbjöd anställda att berätta för media om muslimska sexövergrepp mot elever

    Verksamheten på Johannesskolan i Göteborg har under en längre tid kantats av missförhållanden relaterade främst till elever med utomvästlig asylrelaterad invandrarbakgrund. Så unga elever som 6 år har utsatts för sexuella trakasserier och misshandel. Flickor som inte ansågs uppträda tillräckligt muslimskt fick kläder avslitna och hotades med våldtäkt. Nu framkommer att skolans rektor i strid med grundlagen belade lärare och andra anställda med munkavle – ingen fick berätta för media om vad som försiggick på skolan.”
    https://samnytt.se/rektor-i-malmo-forbjod-anstallda-att-beratta-for-media-om-muslimska-sexovergrepp-mot-elever/

    Svara
    • Nisse Hult

       /  03/23/2018

      Intressant att se denna text men det var väl som vanligt åsiktskorridoren. Samtidigt är det ju bra att många muslimer är så öppet rasistiska och utåtagerande så att folk får upp ögonen själva. Alla som trakasserats av en invandrare men blivit tystad av ”korridoren” bör ju rimligen ta till sig erfarenheten och agera mer självbevarande i framtiden. Som kanske Ann-Katrin Hermansson i Göteborg.
      Är det något mer klarlagt om scouterna och deras ”vithetskurs”? Håller scouterna verkligen på med sånt orimligt agerande? Det är troligtvis ett ganska naturligt sätt att agera att fundera på varför någon valt att flytta. Sätt några ursprungssvenskar i Nigeria och kolla om de blir behandlade neutralt och som om de vore infödda nigerianer.

      Svara
      • Rp

         /  03/23/2018

        Scouternas aktivitetsbank tjänar som insperation och är inte endel av scouternas program i sig.
        Med det sagt så kan jag föreställa mig att endel ledare skulle kunna använda den då SJW tendenserna är ganska genomgående i organisationen.

        Svara
      • Jans

         /  03/23/2018

        Det vore faktiskt intressant om hela det där fältet kring ”vithetsstudier” fördjupades till att omfatta hela frågekomplexet. Inte minst hur det kan komma sig att dessa fasansfulla förtryckande länder befolkade av vita utgör en sådan extrem lockelse för alla ickevita världen runt. De har kämpat i sina frihetskrig mot sina kolonialherrar i decennier och nu, ett halvt århundrade senare när de är fria och har sina egna länder strömmar de till sina forna kolonialherrar i aldrig skådad omfattning. Här finns en berättelse (alltid ”berättelser i postmodernism) om en aspekt kring vithet som aldrig berörs. Eller nja, hudfrg har ju inget med saken att göra egentligen men eftersom hela vithetsstudiefältet fokuserar på hudfärg måste ju uppenbarligen analysen ändå utgå från denna irrelevanta detalj.

        Svara
        • Senior

           /  03/23/2018

          ”Vithetsavund”, för att travestera lite på Freuds penisavund….

          Svara
      • Vithetsstudier

        Svara
    • Rikard

       /  03/23/2018

      Hej.

      Känner väl till den skolan. Den har varit sådan sedan mitten av nittiotalet.

      Glöm inte att Malmö ligger tio till femton år före övriga landet, så vill ni veta vad som väntar er bör ni noga studera och observera Malmö.

      Malmö är Sveriges framtid.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Jonas

         /  03/23/2018

        Vi kanske ska trycka upp klisterlappar med den texten ”Malmö är Sveriges framtid”. Skulle ställa till det i huvudet på alla globalister.

        Svara
  24. G

     /  03/22/2018

    ”Finland: Det känt och belagt att många kom för ett bättre liv och tusentals irakier valde också att lämna Finland frivilligt redan innan deras ansökningar var avgjorda: ”Finland motsvarar inte våra förväntningar”. ”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-det-kant-och-belagt-att-manga-kom-for-ett-battre-liv-och-tusentals-irakier-valde-ocksa-att-lamna-finland-frivilligt-redan-innan-deras-ansokningar-var-avgjorda-finland-motsvarar-inte-vara-f/

    Svara
    • Jans

       /  03/23/2018

      Om man som flykting är missnöjd med Finland så är man nog snarare ”flykting”.

      Svara
    • Jans

       /  03/23/2018

      Kampen fortsätter!

      Svara
    • Kristian

       /  03/23/2018

      Jens Ganman i intervjun hos DGS-tv: När jag lyssnar på P1 och SVT känner jag att jag blir dum i huvudet.

      Svara
  25. G

     /  03/23/2018

    ”Twitterkontot alla pratar om – här är Hanif Balis mest delade tweets

    SVT Opinion har gått igenom samtliga tweets från riksdagsledamoten sedan november 2016 och tagit fram en lista på de 20 mest spridda. Det här är inte en kvantitativ undersökning av vilka ämnen Bali oftast tagit upp, utan visar endast vilka inlägg som fått mest spridning.”
    https://www.svt.se/opinion/twitterkontot-alla-pratar-om-har-ar-hanif-balis-mest-delade-tweets-1

    Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Hahaha!
      Utan att de vet om det själva så har de just lyft Hanif Bali till skyarna.

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      ”Vi ../../.. vet att det har förekommit att de (SUM) bjudit in talare som varken vi eller SUM står bakom” *okej*

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Som sagt. Rashid ”Protestera högljutt och bestämt” mot rasism. *okej*
      https://archive.is/AlcsS

      Svara
      • Jans

         /  03/23/2018

        Rasism, islamism och girighet i skön förening. Finfint. Tack MP och kompani för att ni spenderar mina skattepengar väl.

        Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2018

      Om Sum inte står bakom talaren borde dom väl inte ha bjudit in honom…

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Hahaha, den där jäkeln som kör med ”islamofobi” mot dig på twitter hela tiden 😛 Men okej, han har iaf lite humor trots att han följer vidskepelseboken.

      Svara
      • MiT

         /  03/23/2018

        Haha, men han är en rolig typ samtidigt, har humor och drar sig inte för att kasta sig och trolla vem som helst 😛

        Svara
  26. Nu är jag för transpersoner och deras rättigheter. Om de kallas mamma eller pappa på födelsepappret är nog irrelevant. Men fortsätt kämpa MP!

    Svara
    • Jonas

       /  03/23/2018

      Varför inte göra hela lagen könsneutral och skriva ”den personen som föder barnet skall anses vara förälder” och ”den personen som bidrar med spermier skall anses vara förälder”

      Svara
      • Jans

         /  03/23/2018

        Om lagen vore könsneutral så vore det inget problem men lagen är inte könsneutral och vad hela det där komiska resonemanget om mamma och pappa i grunden handlar om är att kvinnor skall få behålla sina privilegier när det gäller reproduktion och barn även som ”män”. Skrivningen uttrycker helt enkelt ett underkännande av hela idén om att könsbyten är på riktigt. Den som byter kön är helt enkelt samma kön som från början enligt detta sätt att se på saken. Det är ju faktiskt oerhört komiskt.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  03/23/2018

        Surrogatfadern?
        Du vill nog ändra till ”äggläggaren” och ”spermiesprinklaren”, eller som de poppulärt och juridiskt kallades förr

        modern och fadern.

        Svara
      • elina

         /  03/23/2018

        Men då måste alla som anser sig har bidragit med spermier fadeskapstestas för ca 10 % är inte den rätta spermiebidragaren.

        Svara
  27. Gorby

     /  03/23/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2018

      Helt jävla sjukt att man vill tillåta barnäktenskap och polygami. Något som har varit förbjudet i Sverige hur länge som helst.
      Och allt det förmodligen för att de inte vill stöta sig med de kulturer som håller på med sådant.

      Undrar om de som förespråkade barnäktenskap skulle vilja se sina barn bli bortgifta eller tillåta sin make gifta sig med flera kvinnor ??

      Hoppas att de som ville rösta på dårarna inte gör det nu när man kan se vilka extremister dom är.

      Svara
      • Jans

         /  03/23/2018

        MP och V kan man ju bortse från men att S går islamisternas ärenden på detta sätt visar hur djupt insyltade i islamism de är. S är ett farligt parti numera.

        Svara
        • Senior

           /  03/23/2018

          S är väl det parti som till och med skrivit en överenskommelse med något ”arabförbund” att det skall finnas x muslimer företrädda i x antal riksdagsplatser, kommunfullmäktige, inom x tidsram, etc.

          -Ett ganska detaljerat samarbetsavtal.

          Detta är ju i så fall ett mycket medvetet val, till skillnad om man blivit utsatt för infiltration och ”hostile takeover” som kan vara fallet i andra läger.

          Svara
        • Senior

           /  03/23/2018

          S är verkligen det parti som böddat för det hela, innan MP ens fanns.

          Svara
  28. Pelle2

     /  03/23/2018

    OT:
    Nisse Edwall på Metro skrev en krönika i Metro om hur bra det kan bli om man är trevlig mot främlingar.https://www.metro.se/artikel/nisse-edwall-fem-vidriga-risker-med-att-vara-trevlig

    I dagens Metro svarade en anonym tjej och radade upp situationer där hon är trevlig och alla leder till att mannen hon är trevlig mot vill ha sex eller en relation med henne. Förmodligen en radikalfeminist som ser alla män som sexuella rovdjur.
    https://www.metro.se/artikel/insändare-trevlighet-leder-till-hotfulla-män-och-situationer

    Kul samhälle vi kommer få om alla skall vara sura mot varandra…

    Svara
  29. Pelle2

     /  03/23/2018

    Hörde ett bisarrt inslag på morgonpasset i P3, som var en fortsättning från igår.
    En vit tjej skrev tydligen ett inlägg på Facebook om en svart tjej på ett barnhem och oroade sig för hennes framtid. Då startades tydligen en hatstorm mot den vita tjejen och hon anklagades för något som tydligen kallas för White saviorism. Dv.s vita som vill rädda svarta.

    Detta är tydligen oerhört kränkande enligt identitetspolitiker och andra i liknande kategorier.
    Detta diskuterades på fullt allvar och ingen av programledaren ifrågasatte det sjuka i resonemanget.
    Men ok, då skiter vi i att hjälpa fattiga länder och låter dom klara sig själva. Någon som tror att de som klagade på den vita tjejen skulle tycka det är en bra ide´?
    Förmodligen skall vi ta emot alla som vill komma hit och ge dom bidrag för att sona vår vita kolonialism…

    Svara
    • Seriöst?

      Jag oroar mig för andra ”raser” pga att de kan möta fördomar i samhället. Nu är jag en ”white savior”. OK.

      Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      White supremacist eller white saviorist, damned if you do, damned if you don’t.

      Enkelt uttryckt:
      Håll käften jävla meningsmotståndare!

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Hahaha! Helt otroligt! Och programledarna ska inte bara stå och glo som en jävla uggla och prata om detta, ert jobb är att vrida, vända och problematisera skiten också! Bara lägg ner den här jävla skiten. Säg upp kontakten med vänner som lyckats indoktrinerar er i sånt sjukt tänkande. Om ni är lättlurade och lätt tar till er sjuka idiotier så sluta även läsa sajter, bloggar och följa sjuka människor i sociala medier som pushar för saker som det här tänket. Gör nånting för att tänka friskt igen!. Sök hjälp, gå till en psykolog, gör vad fan som helst, för er egen skull! Jag är så jävla trött på sånt här!

      Svara
  30. Ivar L

     /  03/23/2018

    Jag hade missat att Özz öste på för full igen på Twitter:

    Jag kan faktiskt inte fatta hur någon enda människa kan boka denne komiker så länge inte Akilovkopplingen är fullständigt utredd. Mannen har ju för i helvete varit med och finansierat en vidrig islamist som mejat ner människor med lastbil på Drottninggatan. Hur i helvete kan man acceptera detta? Sverige uppvisar grava Stockholmssyndrom. Man blir spyfärdig när man tänker på vilket svek mot landet Özz och hans familj begått. Även om det enbart handlar om girighet så har de uppenbarligen inga skrupler åt något håll när det gäller att utnyttja de inkomstmöjligheter migrationskaoset skapar. Och det köper folk och går och tittar på gubben när han pissar på deras land under flaggan ”humor”.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/23/2018

      Pratar han om hur Expressen hängde ut privatpersoner som gillade SD?

      Svara
  31. Sten Sture

     /  03/23/2018

    ” ”Socialdemokraterna kräver bland annat att det ska utredas hur MR-avdelningen (avdelningen för mänskliga rättigheter) i Göteborg kunde ordna det arrangemang som sen ställdes in.”

    De flesta undrar nog varför bidrag överhuvudtaget ska betalas ut till extremister, inte bara islamister som Doubakil, för det mesta som ges ut i bidrag går ju till extremister.”

    Ytterligare några undrar varför det övht finns en kommunal avdelning för mänskliga rättigheter…

    Svara
  32. Senior

     /  03/23/2018

    ”I Finland ställer du upp dina fälthaubitsar riktade österut med ammunition inom räckhåll. Sedan kan du leva dit liv som du alltid levt det. Och såväl umgås som göra affärer med Ryssland. I Finland är man medveten om vad Ryssland kan åstadkomma.

    Medveten. Inte rädd.

    Medvetenhet är en helt annan inställning än den rädsla som allt från journalister, ledarkrönikörer till svenska enskilda ministrar bidrar till att sprida. Alla är mycket effektiva förlöpare – nyttiga idioter – till vad Ryssland vill åstadkomma.”

    Läsvärt!

    https://ledarsidorna.se/2018/03/vladimir-putin-i-peter-den-stores-fotspar/

    Svara
  33. Kristian

     /  03/23/2018

    OT: om budskapet i böneutropen inte är intressant, finns det fina sånger på arabiska man kan varva med.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Khaybar#Tradition_om_Hadith
    ”I moderna tider har händelserna vid Khaybar inspirerat en arabisk antisemitisk sång som ofta används vid demonstrationer mot Israel. Den lyder följande: Khaybar, Khaybar – ya Yahud, jaysh Muhammad saufa ya’ud, och betyder ungefär ”Khaybar, Khaybar – o judar, Muhammeds armé skall återvända”.”

    (https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Khaybar
    ”Slaget är således också viktigt därför att det gav upphov till ett viktigt prejudikat inom islamsk lagstiftning, nämligen införandet av den skatt, jizya, som alla icke-muslimer (benämnda dhimmi) under muslimskt styre hade att erlägga till det muslimska samfundet, liksom utvecklandet av den tradition av konfiskering av mark tillhörig icke-muslimer till det muslimska samfundet.”)

    Svara
  34. Rikard

     /  03/23/2018

    Hej.

    Med hänvisning till diskussionen om islam och antalet muslimer vill jag bara påpeka att vi är förbi brytpunkten.

    Om ingen kommer på ett Alexanderhugg för att reformera och sekularisera islam så är Sveriges och Europas framtid islam, och detta även utan invandring:

    Som jag skrev ovan, vi har inga bra val. Med våld driva ut hundratusentals (miljoner i ett europeiskt perspektiv) muslimer, eller försöka isolera dem i enklaver, eller anpassa oss och bli diskriminerade minoriteter i det som varit våra länder, eller med våld tukta och kuva islam (vilket inte ens Kina lyckats göra…). Bara dåliga alternativ.

    Så frågan är om du svensk vill vara moraliskt god och rättfärdig eller om du vill ha ditt land och ditt folk kvar?

    [www.bulletinofgeography.umk.pl/39_2018/10_Tarvainen.pdf]

    Detta går inte att snacka bort likt en Löfven eller en Reinfledt.

    Vad skall vi göra? Särskilt som vi är erkänt närmast huvudansvariga till att EU:s immigrationspolitik är ett haveri utan dess like skall vi inte förvänta oss extern hjälp – Danmark, Norge, Finland, Polen med flera har inte ett enda skäl att hjälpa oss på något sätt.

    USA? Ha. Ryssland? Jomenvisst, tjenare – man måste närmast vara miljöpartist för att tycka att det är ett bra alternativ…

    Vad skall vi göra?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare
    PS Personligen anser jag att steg ett är att acceptera och inse vad problemet är – att vi inte sätter vårt folk och vårt land främst. DS

    Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Håller med.

      Lösningen har jag presenterat tidigare:

      Antingen anpassar man sin religion till Svenska regler och lagar, eller så kastas man ut ur landet. Detta kräver ett massivt inslag av våld redan i dag för att detta skall kunna genomföras.

      Görs inget snart, och då menar jag snart, om det inte redan är för sent, har man precis som du skriver tappat landet likt man gjorde i Irak. -Då har de tagit över landet genom att infiltrera och kuppa in sig på demokratisk väg.

      Alternativet är att vi får fel demokratiskt valresultat, kanske redan i år, och då kan vi mycket väl ha en väpnad Revolution på halsen, precis som i Iran 1979.

      Sjuklövern och EU (Schengen/Turkiet) har ju öppnat för bägge alternativen tack vare de vidöppna gränserna, både för människor och vapen. Det har ju fullkomligt flödat in i landet, samtidigt som man gjort allt, precis ALLT, för att försöka strypa legal tillgång på vapen.

      Schengen länderna som vi de facto betalat enorma pengar för att hålla gränsen har svikit, mycket tack vare intern kritik, bl.a. av Sverige och Tyskland, för deras agerande mot illegala invandrare då de enligt avtalet försökt hålla gränserna.

      Även Sverige har svikit, och då menar jag inte de tulltjänstemän som mer eller mindre bakbundna tvingats titta på då både människor och vapen passerat gränsen i stridande ström. Det är våra politiker som svikit enär de tillåtit detta att fortgå och belagt tullen med restriktioner att agera mot det.

      Tyvärr kommer vi nog aldrig att få se lösningen, våra politiker kör detta ända in i kaklet, ända tills de själva ligger med halsarna avskurna och ett böneutrop i talarstolen i riksdagen.

      -Såvida de inte hunnit fly landet i god tid.
      Det sista de gör torde vara att mobilisera vårt en-veckas försvar runt Bromma länge nog för att kunna evakuera rikspolitikerna från landet.

      Oss andra lär de strunta i, de kan ändå inte krama ur oss mer då, då får Islamisterna tillträde till makten att krama ur de sista dropparna ur befolkningen.

      Svara
  35. Kristian

     /  03/23/2018

    Jag tror Bert är det närmsta vi har Trump i Sverige, och det menar jag som en komplimang.
    Kanske KD har en chans i alla fall …
    https://twitter.com/daccraft/status/976969427697786881

    Svara
  36. Kristian

     /  03/23/2018

    Kulturskillnader:

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  03/23/2018

      japp en oro jag haft i många år å många med mig 🙂

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Alltid nåt…

      Svara
  37. G

     /  03/23/2018

    ”Nya kravet i Expressen: Blockera Sverigedemokraterna från Facebook

    För att ”återupprätta förutsättningarna för demokratiska samtal på internet” ställs nu krav på att blockera Sverigedemokraterna från Facebook i en Expressen-artikel. ”Om inte propagandamakare regleras bort från våra flöden blir detta ett valår där högerextrema medier kommer få historiskt stort inflytande över det redan skadeskjutna politiska samtalet”, skriver två debattörer från vänsternätverket Skiftet.”
    https://nyheteridag.se/nya-kravet-i-expressen-blockera-sverigedemokraterna-fran-facebook/
    Debattartikeln: https://archive.is/sHXdi

    Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Enligt Expressen är Skiftet alltså ett ”demokratinätverk på vänsterkanten som kombinerar digitala verktyg med aktiviteter bortom tangentbordet.”

      Svara
    • G

       /  03/23/2018

      ”Sociala medier skapar hotet.” Nej. Farliga och maktgalna politiker är hotet…..
      https://twitter.com/daccraft/status/977179574105726976

      Svara
    • Kristian

       /  03/23/2018

      Underbara hemska sociala medier.

      Hakelius:Cambridge Analytica skryter och snackar
      https://www.fokus.se/2018/03/cambridge-analytica-skryter-och-snackar/
      ”BBC-korrespondenten Paul Wood […] tvivlar på att väljarna verkligen är så lättmanipulerade som företag av det här slaget gärna ger sken av.
      […]
      Freddy Gray […] påpekar att det Cambridge Analytica gjort inte skiljer sig i art, möjligen i grad, från vad Barack Obamas kampanj gjorde 2012. Då hyllades nyttjandet av Facebook som ett sätt att knyta an till gräsrötter och vitalisera demokratin. Den här gången beskrivs det som »psykologisk krigföring«.”

      Svara
      • G

         /  03/23/2018

        Rebecca skrev också en sväng om detta…

        Svara
  38. G

     /  03/23/2018

    Svara
  39. G

     /  03/23/2018

    Svara
    • Kristian

       /  03/23/2018

      I andra länder krävs kvalificerad majoritet för att ändra grundlagen.

      Svara
  40. Kristian

     /  03/23/2018

    ”Livs mardröm – efter Maxpersonalens besked”
    https://unv.is/expressen.se/gt/-livs-mardrom-efter-maxpersonalens-besked
    https://www.expressen.se/gt/-livs-mardrom-efter-maxpersonalens-besked/

    ”Liv hade hunnit äta en bit kyckling – utan att veta vad hon faktiskt åt.

    – Det var äckligt i stunden när jag insåg att jag hade ätit någon annans liv, det är kanske som för en icke-vegetarian att upptäcka att man ätit människokött.”

    Svara
  41. G

     /  03/23/2018

    Svara
    • G

       /  03/23/2018

      Svara
  42. G

     /  03/23/2018

    Svara
  43. G

     /  03/23/2018

    Svara
  44. FC

     /  03/26/2018

    Fatima Doubakil: ”Vad är det vi har gjort?”

    Ja, eh, hyllat Osama bin Ladin, till exempel. (https://hexanmexan.files.wordpress.com/2014/08/fatima-doubakil.png)

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  2. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.