Tänkte spinna vidare lite om Blondinbella

Det har varit lite liv om Blondinbella de senaste dagarna och jag funderade lite och när först Susannas Crowbar skrev om det för att följas av Bashflak och sen Genusdebatten så tänkte jag att vad fan… Ja jag vet att jag är sen på bollen! Men jag har å andra sidan aldrig haft något vidare bollsinne heller!

Det inte ovanligt med att det fläktar lite runt Blondinbella, hon vill nog det ”lite” också. Jag måste säga att jag beundrar henne! Så har det inte alltid varit kan jag säga, i början så såg jag henne som ett ”våp” eller nåt och kunde inte fatta hur någon överhuvudtaget kunde vara intresserad av vad hon säger eller gör. Det har ändrats ordentligt under tidens gång och idag så beundrar jag henne för att hon är envis, vågar, sticker ut och för att hon fattat vad som gäller.

Att försöka men att också våga misslyckas är en viktig egenskap i livet om man inte vill att offerkoftan ska hamna i symbios med kroppen, vilket har hänt en hel genus- och feminismindustri!

Nu har det ju blåst lite runt henne om att hon inte tycker kvotering eller könsredovisning av styrelser är ett särskilt smart grepp. Och allvarligt, vad är det för smart med just de grejerna? Läs gärna kommentarerna under hennes inlägg… Läs också hennes killes inlägg och kommentarerna till det.

Ojoj, det får twitter- och bloggfeministerna att gå i spinn ordentligt… Fan, vad hon än gör så verkar det vara fel i deras ögon, är det inte det ena så är det det andra. Om jag får säga vad jag tycker, vilket en del feminister inte vill att jag ska få, så anser jag att är det någon som verkligen gjort och gör något för kvinnor och tjejer så är det Blondinbella! Medan twitter- och bloggfeministerna gnäller så mycket att man har lust att fråga ”Would you like some cheese to all that whine?” så visar hon vad som behövs för att lyckas (och vågar misslyckas) samtidigt som hon säger att det inte finns någon hemlig pakt bland män som hindrar någon kvinna. Det är inte populärt bland systerskapet som på allvar verkar tro att deras könsorgan är källan till oändlig visdom och kunskap om allt som finns, har funnits och kommer att finnas. Om de inte bara stoppades av Patriarkatet…

Inte så lätt att vara affärskvinna i dagens Sverige när Patriarkatet i form av twitterbloggsgenusfeminister motarbetar och vill att man ska misslyckas… Om de fick bestämma så ska alla helst misslyckas verkar det som, både Blondinbellor och Blondinballar!

MVH

Medborgare i Toklandet

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Bättre sent än aldrig ; ) Btw.. innan jag såg din presentation du-vet-var så trodde jag du var en kvinna! 🙂

    Svara
    • Mariel:
      Haha, really? Hmmm, djupt kränkt i vad jag trodde var min manlighet… 😉 Men jag håller med om att det kan vara svårt med vissa faktiskt, en del är enkelt (trodde jag hörde till dem…) och en del går inte att ens gissa!

      Svara
  2. Lady Dahmer och hennes hatiskor håller ingen vidare intelligent nivå. Hur många av dem skulle kunna tänka sig att bli kvoterad till ett yrke? Vilken yrkesstolthet skulle de känna? Skulle de skriva ”inkvoterad” i sina CV:n?

    Svara
  3. I’d hit it!

    För övrigt tror jag hon är jämställdist. Hon har redan erkänt att hon är Moderat, presis som Hagwall, en av de 26

    Svara
  4. MiT

     /  04/20/2013

    Men vad tänkte jag egentligen när jag skrev inlägget? Nu förstör jag ju mitt rykte både i Spanien och Uppsala som kvinnohatare…

    Svara
  5. Pelle2

     /  04/20/2013

    Klart det är jobbigt för extremfeministerna med en kvinna som har lyckats på egen hand utan kvotering.Då måste ju alla andra kvinnor som aspirerar på en styrelseplats göra samma sak i stället för att kräva kvotering och sätta på sig offerkoftan om de inte lyckas ta sig in i en styrelse.

    Svara
  6. Hjalmar

     /  04/21/2013

    ”Doktoranden” Malin Holm kan senare skriva i cv:t ”har googlat en jävla massa, det var så jag byggde min avhandling”… Tillvägagångssättet reser frågor kring den allmänna kunskapsnivån och kunskapskraven för vissa utbildningar…

    Svara
    • Hjalmar:
      Avhandlingen kan heta ”Hur man på bästa sätt googlar och sen struntar i att läsa det man googlar fram”

      Svara
  7. Hjalmar

     /  04/23/2013

    @toklandet
    🙂 Ja, själv skulle jag ju skämmas. Men det är väl något patriarkalt det med…
    Så utbildning är inte nödvändigtvis någonting positivt. Kvalitetskrav, däremot, skulle borra feministskutan i sank fort som f-n.

    Svara
    • Hjalmar:
      Haha, ja vi ser ju vad deras ”utbildningar” ställer till med. Borde döpas om till ”Inbillningar” istället

      Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.