STORA FÖRTRYCKARDAGEN

Så kan man kalla fars dag, i alla fall tycker Fanny Åström det. Hon började värma upp redan för ett par dagar sedan

förtryckardagen

Hon gick loss 2 dagar senare igen, nu har hon svårt att bestämma sig vilken dag som är den värsta

förtryckardagen1

Men vad ska man vänta sig? Hon är ju enligt sig själv utbildad av Roks. Så det kanske inte är så konstigt om det hon själv sa att de lärde sig på ”Roksutbildningen” stämmer? Det där att 25% av alla gravida åkte på stryk av barnets pappa. Jodå, det verkar vara ”utbildning” från Roks det.

Man undrar ju lite, är det folk som blir radikaliserade av Roks eller söker sig radikaliserade till Roks för att hitta likasinnade och bli bekräftade? Skulle faktiskt vara lite intressant att titta på Roks ”utbildningsmaterial”. Eller de borde hårdgranskas ordentligt med tanke på att de genom sina ”utbildningar” har inflytande över myndigheter, lobbyorganisationer som Kvinnolobbyn samt är remissinstans för lagförslag. Och inte att förglömma Könskriget där man kan se nuvarande ordföranden också minsann.

Undrar om My Vingren planerar en ny spya? Förra året så passade hon på att skriva en äcklig spya som bara var till för att sparka på pappor och fick den publicerad! i SvD. Just det ja, det var ju inte på fars dag utan den blev ju publicerad ca 23:00 dagen innan och det var ju bara en tillfällighet att det råkade vara fars dag 1 timma senare. Eller nåt. Undrar om publiceringstiden då var ett önskemål från Vingren eller SvD? Och vilket är äckligast? Men vad ska man vänta sig av Vingren, hon tycker ju att det ska räcka att någon leker med tanken för att folk ska vara dömda som skyldiga resten av livet. Just det ja, My Vingren är också ”utbildad” av Roks.

Mina barn är på Fars Dag inte särskilt förtryckta, inte av mig i alla fall. Inga andra dagar heller. Och även om jag förstår att detta låter otroligt konstigt, udda och väldigt främmande för Vingren, Åström och alla andra liknande dårar, så älskar mina barn mig över allt annat och det är ömsesidigt! Fan vad märkligt…

De där feministerna jobbar hårt men kommer inte att lyckas

1383520_702201223141404_1513847367_n

Papparättsgruppen: ”Fars Dag 2013

Ann-Mari’s Blogg: ”Grattis Farsan!

SvD: ”I dag ska far ha obehag” (Bra som fan!)

Genusdebatten: ”Grattis på fars dag!

Ekvalist: ”Fars dag

Kimzha Bremers Bodega: ”Skåpmat från en helt vanlig feministisk Söndag

MVH

MiT

Lämna en kommentar

196 kommentarer

  1. MiT

     /  11/10/2013

    Frida Boisen bara MÅSTE gapa inför fars dag. Undrar om hon är frisk? Eller har hon fått en ”utbildning” av några?
    http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/frida-boisen-barnen-har-blivit-slagpasar/

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      Bara det att pappa visst kommer på tredje plats när det gäller barnmisshandel. Styvpappa och mamma är vanligare förövare. Aj då!

      Svara
      • Momatottotiasos

         /  11/10/2013

        Var finns denna information? Skulle uppskatta om du kunde länka mig till detta 🙂

        Svara
    • ”Hursomhelst: I Storbritannien där jag bor har folk en mer avslappnad inställning till att politiker tvingas till kemtvätten. När S-ledaren Ed Miliband senast fick ägg på Savile Row-kostymen skrattade han bara : ”Jag välkomnar all kontakt med väljarna”. Den mest upprörda ­kritik som hördes var att det var slöseri med ägg. Från de ­socialdemokratiska leden kom rentav viss lättnad: Det här var ett tecken på att allmänheten hade börjat känna igen Miliband.

      I brittisk politik är du ingen förrän någon kastar något på dig.

      Så annorlunda det kan vara. ”

      Snacka om att normalisera ett barnsligt och respektlöst beteende.

      Jag undrar stilla om Kielos tycker det är lika OK om hon får en tårta i ansiktet bara för att någon inte gillar hennes krönikor.

      Blir Kielos ”någon” tack vare en tårta från en SD:are, tex?

      Svara
    • Jag måste bara lyfta ännu en sak som Kielos skriver som jag tycker är häpnadsväckande.

      ”Notera det ­goda humör med vilket George W Bush duckar för en irakisk reporters sko ­under en presskonferens 2008.”

      Har hon tappat sinnet för proportioner helt? Ena sekunden duckar Bush för en sko(!), andra sekunden skickar han hundratusentals soldater till Irak för att invadera landet och döda hundratusentals irakier. Baserat på ad nu framstår som en lögn (massförstörelsevapen).

      Tycker Kielos att Bush ska få credit för att han har en lättsam inställning till skokastning?

      Svara
  2. MiT

     /  11/10/2013

    ”Sheen kallar domaren för ”anushjärna”” i vårdnadstvist…
    http://www.expressen.se/noje/extra/sheen-kallar-domaren-for-anushjarna/

    Svara
  3. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      Från ett gäng som bygger hela sin ideologi på att kollektivistiskt gruppera människor utifrån kön och generalisera egenskaper på dem?

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        AV:
        Tänk på att det jag ser på twitter bara är en ynkligt lite bråkdel då det kryllar av människor som tycker som de…

        Svara
    • Jag kommer spara denna screenshot för framtiden eftersom de faktiskt är vettiga här. Finns det hopp?

      Svara
      • AV

         /  11/10/2013

        Det gäller nog bara de som inte kan grupperas in i vita hetero cis män. Eller om de kan det, står med mössan i hand och ber om ursäkt för vem de är.

        Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        enstillaundran:
        Nej…

        Svara
  4. MiT

     /  11/10/2013

    Lite om rödnäsan
    https://twitter.com/feliciaohly/status/399161310182903808
    https://twitter.com/ebistrom/status/399160129398251520

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      Kaka söker maka.

      Svara
      • AV

         /  11/10/2013

        Fast varför tar han inte steget fullt ut och går med i F!?

        Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        AV:
        Löfven drog högvinsten och V nitlotternas nitlott…

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Jag gratulerar Lövén! Avhoppet är en förstärkning för sossarna… 😉
      Vad (V) ska göra med patriark Borgström återstår att se…

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Hjalmar:
        Haha, han kanske ska hjälpa till att fälla dem också… 😉

        Svara
    • Pffft

       /  11/10/2013

      Vem i h-lvete skulle fira att Claes Borgström kom över till ens parti efter hela Quick-affären? Han är ju för evigt nersolkad. Ingen man direkt har positiva tankar om…

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pffft:
        Snart så meddelar de att Kapten Klänning också förstärker deras jämställdhetsarbete…

        Svara
    • Grodan Boll

       /  11/11/2013

      Och när hoppar Tomas Bodström ?

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Grodan Boll:
        Intressant! Har inte tänkt på det faktiskt men det vore inte konstigt alls.

        Svara
  5. MiT

     /  11/10/2013

    Om det där med Wikipedia, om Däldehög har så stora problem med detta så har hon felprioriterat, hon skulle gett fan i att nuppa så mycket och skrivit på Wikipedia istället…

    https://twitter.com/Chickenwingmon/status/399113964623122432

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      Hon har ju tid att bo på twitter? Fast där kan man ju häva ur sig vilka dumheter som helst utan uppbackning. På wikipedia måste man jobba lite hårdare. Kvinnor och män jobbar lika mycket i genomsnitt. Lika mycket fritid, Barnen har väl en pappa också? Om hon vill har hon nog tid. Fast hon sitter kanske fast i alla ”måsten” den kvinnliga homosociala pressen lagt på henne för att vara den perfekta Mamman ™.

      Svara
    • Att skriva på Wikipedia är en slags nerdhobby. Antalet nerds bland män jämfört med bland kvinnor?

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Malte Skogsnäs:
        Med tanke på hennes tre barn så gillade hon att göra annat…

        Svara
    • Nu ska tydligen någon ”pojke” (härskarteknik, någon?) GE henne tid. Hur skulle det gå till rent praktiskt? Kan jag donera en kvart via PayPal, eller? Är detta avdragsgillt?

      Hon lyfter en intressant fråga som jag tänker ta upp: skillnaden mellan ”ge & få” och ”ge & ta”.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Jobbigt det där med val!
      Antingen ta hand om sina tre ungar, eller skriva på Wikipedia… Hmm…

      Däldehög har prioriterat bort Wikipedia, men gnäller ändå. Det är visst andra kvinnor som ska genomföra Däldehögs feministiska drömmar om lika utfall.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Hjalmar:
        Hon har prioriterat göka istället för att skriva helt enkelt. Det tycker jag är en bra prioritering…

        Svara
      • Japp, det är någon annan som ska bryta sig utanför den kvinnliga könsrollen, själv gör hon det mest stereotypiska som finns, skaffar tre barn. Själv utbildar jag mig till florist, det betyder att jag gör mer för att jämställa nån oviktig statistik än vad hon gör troligen.

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/10/2013

          Bland feministerna regerar ”nånannan-ismen”…
          Det är alltid någon annan som ska ändra på sig.

          Svara
    • Jag fattade först inte vad hon menade, glömde helt bort att sist jag använde twitter var jag intresserad av SC2, typ 2 år sen.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Joel Bergqvist:
        Grejen är att ingen fortfarande fattar vad hon menar… 🙂 Hon verkar tycka att bara för att hon gillade att göka så mycket och därför inte har tid att skriva på Wikipedia nu när resultatet av gökandet kräver sitt så är det någon annans fel. Eller nåt sånt. Fast förstår inte varför hon gnäller? Om valet är mellan att göka och skriva på Wikipedia… 😉

        Svara
    • Björn

       /  11/10/2013

      Nu var det ju inte fråga om att ha tid eller inte, utan att det var fler män än kvinnor som skriver. Sen goalpostar hon och får det till att han dels anklagar henne för att vara lat och att det egentligen är tidsbrist det handlat om hela tiden. Kvinnan är en irrationell idiot.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Björn:
        Hon gillar att göka och det är andras fel. För jag antar att hon vet hur barn blir till…

        Svara
  6. MiT

     /  11/10/2013

    Lite som kvinnolobbyn retweetat

    Alltså den här, inte ens Kvinnolobbyn kan väl vara så dumma att de tror på att den är riktig? Men de har gärna retweetat bilden… 🙂
    https://twitter.com/VivoCalle/status/399278233499475968

    Svara
  7. Blåval Rödval

     /  11/10/2013

    Feministerna har ju dom övriga 364 dagarna att förtrycka alla.

    Svara
  8. MiT

     /  11/10/2013

    Åsa Beckman: Varför ska fäder ges denna enorma betydelse?
    http://www.dagensnyheter.se/shared/7c4c4c60-3db9-4bbf-b41c-9846c114cf2e

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      För att utan goda fäder riskerar barnen att växa upp till neurotiska självcentrerade offer med Daddus komplexus major. Vilket skulle bevisas.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        AV:
        Fast Beckmans var inte så farlig ändå om man ser till hela. Man hade förväntat sig en riktig spya men det var väl lite för svårt utan att samtidigt spy på sin egen farsa.

        Svara
  9. Kalle

     /  11/10/2013

    Hela min dag ska gå till att #googlapatriarkatet

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Ja, det gäller ju att prioritera – flickors skolgång är ju mycket viktigare…

      Svara
  10. MiT

     /  11/10/2013

    För säkerhets skull så intervjuar Åsa Linderborg sig själv…
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17814873.ab

    Svara
    • Självdistans saknas dock:

      ”Mikael Persbrandt spelar din pappa, är du nöjd med det?

      – Han är ju fantastisk! Jag tror vi är lite samma sort. Vi tillhör kulturparnassen men är samtidigt underdogs.”

      Linderborg som underdog? För länge sedan möjligtvis, men numera Kulturchef på Aftonbladet. Kanske dags att uppdatera självbilden, Åsa Natasja?

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        enstillaundran:
        Hehehe, jag läste det med. Vilken underdog…

        Svara
      • Grodan Boll

         /  11/11/2013

        Och enligt ratsit tillhör hon The Top 1%, så makt och pengar.
        Inte dåligt för en kommunistisk underdog…

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Hahahahahahhh… Det enda kulturella ÅL gör (för att sitta på jobbet och gnälla räknas inte), det är att använda papper för att torka sig. Hur fan den människan kan få betalt för att sprida sin skit… *strömavbrott*

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Hjalmar:
        Men visst är det bekvämt att intervjua sig själv? 😉

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/10/2013

          När journalister inte har något att säga, så intervjuar de varandra. ÅL har ännu mindre att säga…

          Svara
          • MiT

             /  11/11/2013

            Hjalmar:
            Fast är det någon skillnad på detta och hur det vanligen funkar egentligen?

  11. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • AV

       /  11/10/2013

      Om Rickard har problem med sin ”manliga” aggressivitet mot kvinnor och barn (och husdjur?) bör han helt klart söka hjälp för det. Men eftersom han isf tillhör de 4% som står för alla våldsbrott eller kanske den enda % som står för 63% av våldet, bör han inte projicera sina demoner på andra män. Den stora majoritet män som inte har problem undrar vad i h-e han tror om oss.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        AV:
        Visst är det märkliga tweets som man får se? Det är nästan så man bara sitter och gapar.

        Svara
    • Pffft

       /  11/10/2013

      Ärligt talat – vad för slags trasiga hem kommer dessa människor från?

      Visst, jag har hört om social misär i mina dagar (involverat båda föräldrarna), men de var ju faktiskt undantagen, inte regeln.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pffft:
        Det finns så många märkliga typer på twitter så du anar inte vad man sållar bort…

        Svara
  12. MiT

     /  11/10/2013

    Om någon är intresserad så hade jag en diskussion på twitter igår. För att se hela så måste man ha ett twitterkonto, man ser inte allt annars. Den började här i alla fall som ett svar på ett svar på mitt förra inlägg. Ni får kolla själva!

    Svara
  13. #farsdag föredrar jag att hustrun har trosorna av och att döttrarna har trosorna på. #pleasepleasehim— Bloggaren Bashflak (@Bashflak) November 10, 2013

    Svara
    • MiT

       /  11/10/2013

      bashflak:
      Typ så… 🙂 Nu kommer talgbolle att anmäla dig för främjande av hederskultur.

      Svara
      • Ingen av döttrarna är byxmyndiga ännu, så jag hoppas verkligen att de behåller trosorna på. Annars kan deras killar få problem med lagen.

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/10/2013

          I alla tider har föräldrar haft den oron. Ungdomarna har gjort som de velat ändå…

          Svara
  14. MiT

     /  11/10/2013

    Modereporter på Allt om Stockholm…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Feministerna påstår en massa om män och samhället vi lever i men de blir sura om man kräver att dom skall backa upp sina påståenden med fakta.Som man skall du bara köpa deras obevisade dumheter och hålla käften.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Glöm inte att googla patriarkatet 🙂

        Svara
        • Pelle2

           /  11/10/2013

          Det står överst på min lista varje dag tillsammans med att googla könsmaktordningen och intersektionalitet ;-).

          Svara
          • MiT

             /  11/10/2013

            Pelle2:
            Bra! Så det blir lite ordning och reda!

  15. MiT

     /  11/10/2013

    Jo, och feminister är ju enormt kända för sin humor och många och glada skratt… 🙂

    Svara
  16. Rick

     /  11/10/2013

    Efter det där hatiska utbrottet i SvD för ett år sedan sade jag upp min prenumeration och meddelade redaktionsledningen om anledningen. För övrigt var ”artikeln” inte ens skriven för SvD, utan för Feministiskt Perspektiv. SvD hade alltså rotat bland deras avfall och hittat den. Så mycket om SvD:s journalistiska ambitioner.

    Svara
    • MiT

       /  11/10/2013

      Rick:
      Så den var upplockad ur sopornas sopkorg? Det var som fan, är du säker?

      Svara
      • Rick

         /  11/10/2013

        Japp, de skämdes nämligen inte själva över att skriva ut det

        Svara
  17. MiT

     /  11/10/2013

    🙂 🙂 🙂

    https://twitter.com/FeminismSverige/status/398852615079202816

    https://twitter.com/FeminismSverige/status/399478325124825088

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Vilken idiot !

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Tror/hoppas att det är ett satirkonto, ibland är det för mycket för att vara på riktigt

        Svara
        • Ligneto

           /  11/10/2013

          Jag har iaf utgått från att det är satir. Skrattar gör man iaf 😀

          Svara
          • MiT

             /  11/10/2013

            Ligneto:
            En del skrattar man så mycket åt man snart har ett tydligt sixpack på magen!

  18. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
  19. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Anders

       /  11/10/2013

      Om någon tvivlade på Gurras politiska ståndpunkt kan de låta tvivlen fara. Undrar dock om han skulle vara lika förlåtande om han eller hans idoler tårtats av en manlig sdare.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Anders:
        Eller varför inte om någon tårtar Elin Grelsson Almestad…

        Svara
  20. MiT

     /  11/10/2013

    Barns rättigheter…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Det är väl flickors rättigheter dom pratar om ?Det var väl enbart flickor som pengarna skulle gå till för pojkarna i de fattiga länderna glider fram på sin patriarkala räkmacka när dom tigger på gatorna.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Japp, pojkarna får normkritik och info om könsroller…

        Svara
  21. MiT

     /  11/10/2013

    Det där med feminister och humor…

    Svara
  22. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
  23. MiT

     /  11/10/2013

    https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/399462821966413824

    https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/399463497647800320

    Svara
  24. MiT

     /  11/10/2013

    https://twitter.com/SaraAbdollahi__/status/399463449862098944

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Heh, de låter lite skärrade… 🙂
      De tror visst att det bara är PS som ‘dissar’ feminism…

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Hjalmar:
        Det är lite konstigt, är det verkligen så otydligt att den ledaren var satir? En del verkar ta den på blodigt allvar alltså. Jag är jättehäpen, vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Lite humor borde de väl ha?

        Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Till skillnad från sansade vänsterfeminister som Maria Sveland,Gudrun Schyman,Fanny Åström,Lady Dahmer,Kakan Hermansson och My Vingren då som sprider sitt goda hat i massmedia och på sociala medier.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Åh, nu räknade du ju upp alla som är enormt sakliga och som aldrig fantiserar om patriarkat och sånt. Du har väl googlat patriarkatet ordentligt nu?

        Svara
        • Pelle2

           /  11/10/2013

          Hur skulle jag annars kunna vara så insatt om de kunniga feministerna som finns därute och deras universalsvar om vad orättvisor beror på ;-).

          Svara
  25. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Anders

       /  11/10/2013

      Och det kan man ju inte unna dem utan idag ska vi spy galla över pappor eftersom jag har major daddy issues. Buhu.

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/10/2013

        Vi ska ju alla ha det lika jävligt, det är solidariskt och fint!

        Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Anders:
        Visst är de trevliga som inte kan unna andra något?

        Svara
  26. MiT

     /  11/10/2013

    Jomen…

    https://twitter.com/blindbank/status/399498137968324609

    https://twitter.com/blindbank/status/399499537779552256

    https://twitter.com/blindbank/status/399499242315993089

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Det handlar väl inte om att utbilda någon utan det handlar om att underbygga sina påstående med fakta. Men det går ju förstås inte eftersom det inte finns någon fakta som underbygger det påståendet så då kör vi med lite feministisk härskarteknik.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Det är mycket enklare att säga att man inte vill ”utbilda”… 🙂

        Svara
  27. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Skriv en artikel själv då Thomsgård och se till att kvinnor gör de feministiska filmer som ni tror att det finns en publik för så att de ekonomiskt går ihop.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Pelle2:
        Grejen är väl att de är smärtsamt medvetna om att det bara är de frälsta som KANSKE vill se en sådan film frivilligt…

        Svara
  28. “Virtually every major social pathology has been linked to fatherlessness: violent crime, drug and alcohol abuse, truancy, teen pregnancy, suicide. All correlate more strongly to fatherlessness than to any other single factor.”

    The Politics of Fatherhood
    Stephen Baskerville, Howard University

    Svara
    • Jonte

       /  11/10/2013

      Steven Baskerville glömde radikalfeminism när han räknade upp sina exempel

      Svara
    • MiT

       /  11/10/2013

      lavazza1891:
      Att pappor är viktiga i barns liv har väl varit känt länge, problemet är ju att man i t ex Sverige bara kan ignorera sånt och låtsas som om det är tvärtom eller nåt… 😦

      Svara
  29. MiT

     /  11/10/2013

    Man undrar ju om de verkligen menar allvar när de skriver sånt här och delar länkar som denna med Ehrenberg (hans senaste)? Eller sitter de och fnissar samtidigt som de gör det eftersom de vet om att man uppfattas som extremt korkad om man skriver såhär?

    https://twitter.com/battrevarld/status/399523741375266816

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Han följer ju inte sina egna råd. Han skall naturligtvis skänka bort sitt företag till en duktig kvinna och inte förtrycka sina medarbetare som chef och ägare.
      Dessutom skall han ju inte ägna sig åt mansplaining eftersom han säger att
      man inte skall göra det. Med andra ord är han en hycklare och en oppurtunist.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Haha, men hans råd gäller ju bara för andra… Han säger så för att de ska gilla honom och inget annat. 🙂

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Hoppas Ehrenberg står kvar på alla fyra när frugan vill leka jämlik med strap-on…

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Hjalmar:
        Ombytta roller är ju viktigt så det får vi hoppas… 😉

        Svara
  30. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Hoppas att hennes pappa slipper läsa detta från sin dotter.hade jag varit hennes
      pappa och var i livet så skulle jag ha sagt upp bekanstskapen med Fanny.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Kanske inte säga upp bekantskapen men gissar att han funderar väldigt noga över hur det kunde gå så fel.

        Svara
  31. MiT

     /  11/10/2013

    Mer och mer intressant om Roks ”utbildningar” kommer fram, intressant.
    http://unvis.it/www.arsinoe.se/stora-fortryckardagen/

    Svara
    • Anders

       /  11/10/2013

      Antingen förtänar hennes pappa att bli kallad stora förtryckaren vilket skulle förklara hennes låtanden ocj göranden. Eller så undrar stackaren varihelvete det gick fel i hennes proppskåp. Vad gjorde att hon tog tonårsångesten över sina föräldrar till nya höjder och ”vuxen” ålder. Något är ruttet i den Åströmska familjen. Att kombinera familjeångest med Roks ”utbildning” i misandri är inte nyttigt. Men fanatiker vet att locka sökare och osäkra själar.

      Svara
      • MiT

         /  11/10/2013

        Anders:
        Orkar inte ens tänka på om min dotter skulle tappa bort sig själv så fullkomligt, hur reagerar man?

        Svara
        • Anders/AV

           /  11/11/2013

          Ingen aning. Har ett bra förhållande till min tonårsdotter. Men chansen är att han faktiskt förtjänar det. Tvivlar dock.

          Svara
          • MiT

             /  11/11/2013

            Anders/AV:
            Min är inte tonåring än och jag har ett skitbra förhållande med henne. Än så länge i alla fall… Gissar att det komemr att svänga ordentligt fram och tillbaka 🙂

    • Oj, det där var en ny blogg för mig. Vilket nattsvart ångestältande. Jag hoppas hon finner någon positiv religion istället. Eller en koja i skogen. Eller en kompetent vårdavdelning.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Ekvalist:
        Haha, den har varit uppe någon gång tidigare i kommentarsfältet… 😉

        Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Mentalvårdsreformen gick snett som sagt var. Det är alldeles för många patienter som fick frigång fastän de inte klarar av det.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Finns ju en del som i alla fall inte verkar må så bra, måste vara skitjobbigt att gå omkring och med sådana känslor.

        Svara
    • Björn

       /  11/10/2013

      Hon är HELT sinnessjuk.
      http://jaylazkar.se/vardagsfeministisk-aktivism-vagra-forsta-en-cis-man/

      Läs kommentarerna…
      En white knight anstränger sig till det yttersta att vara korrekt men blir bitchslappad till underordning 😀

      Svara
      • Jag läste den också. Den vite riddaren bad till och med om ursäkt två gånger för fräckheten att ha ställt en artig fråga till Hennes Höghet.

        Svara
      • Treve Balker

         /  11/10/2013

        ”så jävla bra du skriver!” från Ida och ”väldigt bra skrivet” från Ida S går jättebra. ”Bra jobbat” och ”tror jag att jag gillar texten” från Jonas går fet-bort.

        ”kom inte här med din manliga världsbild och försöka ”godkänna” min feministiska text.”

        Stor humor.

        Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Björn:
        Hahaha va fan är det för en snubbe? Nästan så man tycker synd om honom…

        Svara
      • Jonte

         /  11/11/2013

        Hahahaha!!

        Han bara måste vara ironisk? Hur mycket självförakt bär dessa vita riddare på egentligen?

        Svara
      • Grodan Boll

         /  11/11/2013

        Oj! Antingen är det potent crazy i paritet med RadFemHub, eller så är det sjujäkla engagerat trollande.

        Jobbigt är det när hon inte kan se förbi penisen hon blivit kär i, utan bara kan summera hen som penis. Eller att avfjärma sig från män för att slippa patriarkatet är jobbigt, vilket betyder att avfjärmandet i sig är ett patriarkalt förtryck.

        Hon har även ställt in sin ordbehandlare att ersätta alla han/hon med hen, trotts att ordet blivit könskodat. Hennes syster blir hen som pronomen, vilket ter sig som vettlöst om hon inte benämt systern som syskon istället.

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Jasså, det var därifrån gubbkepsfrisyren kom… Lätta att känna igen, fortsätt så 🙂 Med lite tur så vinner de båda Darwin Awards med tiden, de har ju gått ut i s.k. barnfödarstrejk – fortsätt så!

      Nu tycker jag mest synd om ”framtidshoppen”… Kan de inte få hjälp nånstans?

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Hjalmar:
        Har för mig att det var frisören också…

        Svara
      • Grodan Boll

         /  11/11/2013

        Jag har länge undrat om det går att neutralisera all bitterhet om man helt enkelt byggde en datingsite för de här damerna och killarna på Spearhead.

        Något säger mig att det efter de första trevandena hade blivit explosivt heta relationer på alla sätt och vis =)

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/10/2013

      Såna där ska ha en stor kram. Det retar dom som satan. 🙂

      Svara
    • Jonte

       /  11/11/2013

      Hon är mest bara tragisk, i hennes fall verkar det ligga en dålig barndom och en misshandlande pappa/styvpappa bakom det hela. Hon har till och med blivit diagnostiserad med posttraumatiskt stressyndrom.

      http://jaylazkar.se/det-ar-samhallet-som-ar-psykiskt-ohalsosamt-inte-jag/

      Jag undrar just hur många av de mest extrema radikalfeministerna som har liknande bakgrund?

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Jonte:
        Nej det vill vi inte veta alls för då är det vi som får söka hjälp för depression! 😉

        Svara
  32. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/10/2013

      Hon har precis listat alla de argument som gör att ingen vettig människa någonsin skulle rösta på Fi.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Känns som ett självmål…
      Å andra sidan, de som attraheras av tweetet ska förstås rösta på FI. Det ger hopp om framtiden att de är så få…

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Hjalmar:
        Självklart ska de som vill rösta på fi göra det! Men de lockar bara redan troende med sådana.

        Svara
  33. Såvida Fanny och alla andra feminister
    inte har kommit till genom insemination
    eller provrörsbefruktning – säger jag:
    SKÄMMES TA MIG FAN!

    Svara
  34. usch feminism skrämmer och att manshatar organisationer som roks och sveriges kvinnolobby skrämmer mig ännu mer.

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      Manlig sexualitet = ondska
      Kvinnlig sexualitet = fin, härlig – hepp & PEPP
      Frågor på det? #feministiskjamstalldhet
      Frågar du så hatar du kvinnor.

      Svara
  35. MiT

     /  11/10/2013

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/10/2013

      För världen skulle bli så mycket fredligare och bättre om enbart kvinnor styrde…

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/10/2013

        Hårddiskson, så patriarkalt.
        Godzilla Hårddiskdotter ska det förstås vara… 🙂
        Ingen petitess är för liten för en feminist!

        Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Hjalmar:
        ELLER HUR!!! 🙂 🙂

        Svara
    • Mr Arne (a.k.a. Sapias)

       /  11/11/2013

      ”Jag säger att jag har en polyrelation m en tjej.”

      Det kallas väl en lesbisk relation?! Eller homosexuell om man så vill. Polyrelation brukar väl avse att det är fler än två personer i relationen.

      Från Wiktionary:
      Förled
      poly-

      många, myckna
      Synonymer: mång-, multi-
      Etymologi: Från klassiska grekiskans πολυ-, från πολύς, πολύ (”mycket”).

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Mr Arne (a.k.a. Sapias):
        Men antagligen så vill de svänga sig med buzzwords för att känna sig inne i gruppen?

        Svara
  36. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • AV

       /  11/11/2013

      För att förstå krävs självinsikt vilket tidigare visats vara en bristvara. Kan hända att någon förnuftig feminist inser vad FÅ mfl gör för begreppet feminism. Tyvärr försent.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        AV:
        Jag tycker bara det är bra att de håller på, för varje gång så är det några till som börjar fundera…

        Svara
  37. Har dessa manshatande kvinnor verkligen en far? Eller gör de som bladlössen – förökar sig med jungfrufödsel, och avkomman blir alla honor. Man får ju i alla fall hoppas att de inte har söner, för i så fall blir de väl folkbokförda på BUP…

    Svara
    • MiT

       /  11/16/2013

      Claes-Peter:
      Ett komplicerat förhållande till sina fäder har de i alla fall verkar det som…

      Svara
  38. För mig är det obegripligt att ena könet anser sig vara i krig med det andra. Unikt i djurvärlden – den Tasmanska Pungdjävulen kommer väl närmast, de är arga på allt och alla.. Utom några korta stunder av vapenvila för att klara av parningen. Dock är de utrotningshotade. Det händer att honan käkar upp hannen hos spindlar och bönsyrsor. Ibland synbarligen tankspritt, av rent misstag, eller så håller han inte måttet. (Tvärt om förekommer naturligtvis inte – det garanterar det naturliga urvalet.) Dessutom har han ju klarat av sin livsuppgift i och med parningen, för många parar sig bara en gång i livet. (Att vissa kvinnor har ett barn kan ju ha gått till efter samma mönster.)

    Var kommer hatet ifrån? Kan ju vara inlärt från äldre kvinnor – kanske hade de förstås någon egoistisk beräkning med när de fick den unga flickan att sky pojkar..Annars kan det ju vara att hon generaliserar egna upplevelser. På mitt jobb hade vi en förgrämd räpa som hatade hela manskönet – hennes man hade nämligen ”svikit” henne och lämnar henne ca 20 år tidigare. Har man ett lättsårat ego, så har man. Är mycket påtagligt så får man ett diagnosnummer i DSM 5 – exempelvis narcissism.

    De som avstår från sex av religiösa skäl brukar ju inte direkt hata det motsatta könet, mer se det som en fara för den fromma försakelsen. Hos muslimerna är det i vissa regioner en spridd uppfattning att kvinnor av naturen är ”orena”, och att de genom sin blotta existens förleder en gudfruktig man till otukt – vilket i realiteten snarast kan vara våldtäkt. En del representanter från dessa svaga och utsatta grupper är ju kända för att misshandla sitt offer även efter våldtäkten.

    Människor som lever i celibat i kloster bor ju åtskilda – men en del religiösa sekter, som The Shakers (inte att förväxla med Quakers) bodde tillsammans men avstod från sex. Underligt nog finns inte sekten kvar. Ett skäl till att hata män kan ju vara, att man på så sätt har lagens stöd för att öppet förtala en grupp människor. Vita män från en protestantisk-kristen uppväxtmiljö är ju den enda grupp människor som inte räknas som en folkgrupp och har lagens skydd. Knivigt kan det ju bli om en genuscist öppet angriper en man verbalt – ifall han är från en av alla dessa svaga och utsatta grupper. Domstolen kan då tvingas avgöra om okvädingsorden yttrades för att han är man, eller för att han är en svaggruppare.

    För min egen del finner jag tanken på att hata det motsatta könet absurd. Mitt liv började inne i en kvinna; min egen mor var en kvinna. Jag har inte haft några generella konflikter med kvinnor- på mitt jobb där det var ca 90 procent kvinnor, minns inte ens något gräl under åren. Och jag har ju haft många av mitt livs bästa stunder i sällskap av en kvinna. Tyvärr också många av mitt livs värsta stunder, men vill man ha rosen får man tåla törnet.

    Hur indoktrineras djuren i sexism, könsnormer och heteronormativitet? Det förblir ännu en gåta, kanske är stereotypa könsroller något bra hos djuren – dvs hos alla djur utom hos oss människor? Trots att vare sig tillverkare av underkläder eller leksaksfabrikanter har spelat någon roll. (Om även så kallade yrkesroller är dåligt och ett resultat av patriarkalt stereotypt klichétänkande har jag inte fått några belägg för – så ännu kanske vi slipper att oroa oss för att kirurgen byter arbetsuppgifter med lokalvårdaren för att berika sig och få en ny syn på tillvaron?)

    gorilla http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02735/animals-gorilla_2735802k.jpg
    baboon http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/earth/10452417/Animal-photos-of-the-week.html?frame=2730006
    gorilla http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02732/POTD-gorilla_2732658k.jpg

    Tydligen måste jag lära mig att twittra. Jag har tyckt mig vara något av ett tekniskt geni bland mina jämnåriga, eftersom jag kan både SMS-a och mejla, vilket är en gåta för många. Men nu räcker det tydligen inte lägre ifall man vill känna sig tillhöra the cutting edge of technology.

    Citat: ​”Jag har inte twittrat i dag. Det är för att stressen lagt sig
    över mig, likt en svart filt över en papegoja.”

    Annika Lantz på twitter 2011-11-09

    Svara
    • MiT

       /  11/17/2013

      Claes-Peter:
      De som hatar så är ju som tur är väldigt få, tyvärr är några av dem högljudda och får med sig andra som egentligen inte är hatiska från början men som gillar enkla budskap och slogans. En del av dem blir kanske hatiska till slut.

      Twitter är en pissränna där dårskapen frodas, kom ihåg det också… 😉

      Svara
  1. Skåpmat från en helt vanlig feministisk Söndag | Kimhza Bremers Bodega
  2. Mansdagen och feministisk människosyn | WTF?
  3. Tweets från 2013 del 3 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.