Feminist Love Studies

Är ni i Umeå den 26-28 november? Då kan ni passa på att gå på något som kallas g14. Det är en genusfosrskarkonferens

B2_IRkpCIAAvg4t

g14 arrangeras av Umeå universitets slutna genusavdelning, Nationella sekretariatet för genusforskning kryptozoologi och Sveriges Genusforskarförbund! WTF? Det finns alltså ett sådant? Och tro det eller ej men g14 har faktiskt ett ”vetenskaplig kommitté”…

Ni kan på g14 bland annat lära er om ”jämställdhet genom dans och rörelse”. Smakprov från texten som länkas

kropparkropparkroppar

På bara de här två styckena så har de klämt in ordet ”kropp” i någon form tio gånger. 21 gånger förekommer det i hela artikeln… Jag kan inte hjälpa det men jag undrar ärligt hur det står till i hjärnkontoret på folk som pratar om människor som ”kroppar”? Det låter maskinellt, på gränsen till äckligt. I fysiken pratar man ju om kroppar men något säger mig att de här inte är några fysiker…

kropparkroppar

Ok, så de med sina ”kroppar” har förskolebarn och skolelever upp till tredje klass som målgrupp, de ska prata om ”genus och kropp”… Vem/vilka är det som släpper in dem till barn? Det borde vara fängelse på det!

spökenochqueera

Ni missar väl inte ”Spöken och queera temporaliteter– en modell för feministisk
historieskrivning” på parallell session I?

feministlovestudies

Eller varför inte under samma session gå på det nya, heta och framväxande forskningsfältet ”Feminist Love Studies”?

Under parallell session II

mellström

Ulf Mellström, det är han som sitter i vetenskapsrådet som Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap, MSB, har…

Här hittar ni alla parallella sessioner, jag har bara tagit med några grejer ovan, det finns mycket mer. Sist på session V kan man till exempel se något som heter ”Metoder mot motstånd”. Bilden nedan kommer från ett tidigare inlägg om just MSB

msba3

Det handlar helt enkelt om hur man ska få folk att inte protestera mot oönskad idioti, som kanske för en del kan vara rent farlig, som ska tryckas in i organisationer…

Om ni bor Umeå så kan jag trösta er med att konferensen sker i samarbete med Umeå kommun och Länsstyrelsen Västernorrland Västerbotten (vete fan var jag fick Västernorrland ifrån…) så ni kan vara säkra på att det har sponsrats med sköna skattekronor från kommunen också…

De försöker trycka in ordet ”jämställdhet” överallt fast det inte finns något inom genusfältet som har med jämställdhet att göra alls. Det är bara ett sätt för att kunna parasitera på skattepengar och inget annat.

**********

Ni vet alla fantastiska samband som feminister/genusfolk kommer fram med hela tiden? Jag gissar att de fått inspiration från den här sidan! Det är på det här viset de bevisar ”patriarkatet” och ”könsmaktsordningen” hela tiden.

Jag fick länken via mail av P B. Tackar så mycket!

**********

Klicka på egen risk

Warning, viewers discretion is advised!

Jag har varnat er 😉

MVH

MiT

Lämna en kommentar

118 kommentarer

  1. Larsson

     /  11/24/2014

    Strategier mot motståndet: Tanken svindlar.

    Tänk om Alliansen tillsatt offentliga utredningar om motståndet emot deras politik och hur det går att överkomma. Eller sossarna hur man ska minska motståndet emot sina. Det hade varit skandal. Men det här görs utan att tveka på de politiska implikationerna.

    Svara
  2. Jens

     /  11/24/2014

    I Sverige finns föreställningen att en svagare parts motstånd mot en starkare part alltid är legitim.

    Vad regeringsmakten då gör, är att odla föreställningen om att myndigheterna själva skulle sakna makt utan istället ”utmanar makten”.

    Svara
  3. Leif

     /  11/24/2014

    ”Motstånd mot jämställdhetsarbete behöver inte betyda att arbetet är på fel spår.”
    Kan motståndet betyda att arbetet är på fel spår? Naturligtvis inte! Och om så skulle vara ska naturligtvis detta motstånd kämpas ned!

    Svara
  4. Grodan Boll

     /  11/24/2014

    Det ger ”hjärnspöken” en ny innebörd. …eller vänta, nej det är samma.

    Svara
    • MiT

       /  11/24/2014

      Är det det lilla sidoeventet något som skulle intressera? 😀

      Svara
  5. Slatan

     /  11/24/2014

    Jag antar att du menar Länstyrelsen i Västerbotten och inte i Västernorrland?
    Det känns ju förbannat bra att våra skattepengar går till såna här viktiga inslag. NOT!

    Svara
    • MiT

       /  11/24/2014

      Haha, naturligtvis menar jag västerbotten 😛

      Får skylla på att jag skrev det mitt i natten, halvsovande …

      Svara
  6. Umeå visar sig ännu en gång vara en högborg för idioti.

    Svara
  7. Resultat från riktig forskning implementeras genom att målgruppen proaktivt följer forskningen och letar efter nyttiga lärdomar. Så går det åtminstone till i min bransch.

    Ifall forskningen möter motstånd, bör man fundera på vad fan man håller på med.

    Svara
    • Rick

       /  11/24/2014

      Om forskningen möter på motstånd får man lov att samla in mer empiri. Detta gäller alla andra områden förutom genus, där beprövad forskning innebär att man skriker högt och blockar.

      Svara
  8. Rick

     /  11/24/2014

    Jag tycket att de där spökena passar bra in på en genuskonferens. Den kusliga och blodlösa atmosfär som råder där får diverse gastar, vålnader och gengångare att känna sig som hemma. Tomtar och troll har det ju alltid kryllat av vid sådana tillställningar, liksom också zombier, alltså f.d. personer på vilka hjärnverksamheten blivit avstängd.

    Svara
    • MiT

       /  11/24/2014

      Det hade ju varit guld om någon gick dit och kunde rapportera 😀

      Svara
  9. Björn

     /  11/24/2014

    Jag ser två hypotetiska utfall här:
    1. Det kommer inte så många forskare på genuskonferensen. Slutsats: Detta är ett bevis på att Genusforskning verkligen behövs!

    2. Det kommer många forskare på genuskonferensen. Slutsats: Detta är ett bevis på att Genusforskning verkligen behövs!

    Svara
    • Rick

       /  11/24/2014

      Det brukar nog vara tunnsått med forskare på genustillställningar. Däremot är det gott om folk som insisterar på att kalla sig forskare för att de tycker att det låter häftigt. 🙂

      Svara
      • Björn

         /  11/24/2014

        Så vad du säger är att genusforskning verkligen behövs?

        Svara
    • MiT

       /  11/24/2014

      Du kan ju det där… Är du en ”forskare”? 😉

      Svara
      • Pether

         /  11/24/2014

        Jag känner mig som en forskare, alltså är jag en forskare. Att säga annat är att förtrycka mig.

        Svara
  10. Björn

     /  11/24/2014

    Feminist Love Studies: en workshop.

    Samling 8:30; soyakaffe eller roibos.
    9.00: Vi hyllar omvända douchebags
    10.00: Vi dräglar över alfahanar
    11.00 Vi hånar betahanar
    12:00 Lunch – quinoa med bönor
    13:00 Vi dräglar lite till över alfahanar och omvända douchebags. Flabbar åt betahanar och skyller allt som är jobbigt på dem.
    14:00 Nu käkar vi glass och snackar skit om de som inte kom
    15:00 Hög tid att gå hem… Vi tjänar ju trots allt bara 75% av vad männen gör

    Svara
    • Jonte

       /  11/24/2014

      Du glömde seminariet om den hjärtekrossande kulturmannen

      Svara
      • Björn

         /  11/24/2014

        Hahaha ja det temat kan ju få ”genomsyra” hela workshopen

        Svara
  11. QED

     /  11/24/2014

    Inte förvånande att konferensen äger rum på det röda universitet i Umeå. Läs gärna Göran Häggs roman Doktor Elgcrantz eller Faust i Boteå från 1983. Hysteriskt rolig.

    KTH tycks ha drabbats av genuspedagogik:

    ”Prata mångfald med Mr Norm”

    https://campi.kth.se/nyheter/prata-mangfald-med-mr-norm-1.514679

    Svara
    • Björn

       /  11/24/2014

      KTH… Genus och feminism ska förgifta ALLT i sin väg. Förvränga fokus. Få utbrott på saker som inte spelåar någon roll i sammanhanget. Exempelvis mannen som var drivande för att landsätta en rymdsond på en framrusande meteorit. Feministernas foku? Motivet på mannens skjorta

      Svara
    • morpheus

       /  11/24/2014

      Det ingår alltså ett ”facit”.

      Svara
    • Har en följare på Twitter som pluggar på Chalmers. Han skrev att det är en massa genus där också. Genus ska penetrera in överallt och samtycke struntar de fullständigt i.

      Svara
      • Björn

         /  11/24/2014

        Det är väl meningen att kurserna ska ”omsluta” genusperspektivet. Penetration är våldtäkt, det vet du väl?!

        Svara
      • Intenso

         /  11/24/2014

        Stackars satar.

        Kan rekommendera Johan Asplunds Om hälsningsceremonier, mikromakt och asocial pratsamhet, 1987.

        Den retade upp vissa tjejer på min kurs så den var nog ganska nära sanningen.

        Svara
      • Pelle2

         /  11/24/2014

        Det visade sig att det handlade om hur KVINNAN Katrin Zytomierska skrev en massa skit om en kvinna som fanns i en annons för Sats.Med andra ord är det i vissa fall kvinnorna själva som står för den så kallade backlashen.
        Kan dock inte påstå att kvinnor och feminister har drabbats av en backlash. Hela samhället, inklusive regeringen, säger sig vara feminister och driver dom frågorna.

        Svara
  12. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  13. Anonym

     /  11/24/2014

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/bannlyst-raggningskurs-pa-vag-till-sverige/

    Tittat en del på RSD på youtube. De säger rätt självklara saker när det kommer till att ragga. Känns som det kontroversiella är att det fungerar och han säger sanningen om vilken typ av män kvinnor gillar 😉

    Svara
    • Men…men…allt det där är ju enligt genusvetenskapen manliga normer och strukturer så varför hålla kurs om något som vi har i generna? Känns lika meningsfullt som att hålla en kurs i livsuppehållande andning ungefär…

      Svara
    • Pether

       /  11/24/2014

      Jo, de där grejjerna fungerar ju, ger ju tjejerna precis vad de vill ha, saker de kanske inte ens vet att de vill ha utan vill ha undermedvetet.
      Saken är den att detta sätter mannen på samma möjligheter till makt att få en partner, tillfällig eller ej, det inkränktar alltså på kvinnlig makt, sådant får man ju inte göra.

      Svara
      • morpheus

         /  11/24/2014

        Jag har alltid tyckt att RSD varit några av de vettigare i PUA-branschen. Känns ibland som att det blir en ryggradsreaktion om en kille får ligga väldigt mycket. Han ”måste” ju använda någon form av negativ manipulation för att lura kvinnor att ligga med honom.

        För kvinnor skulle ju aldrig ha sex så lättvindigt…

        Alltså ”måste” han vara ett svin och lär ut svinaktiga ”tekniker”.

        Det sagt så verkar just den här Blanc vara en väldigt skum typ…

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/24/2014

      Har hon slutat ljuga än?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Ja, eller hur !
      Det är bara i Witt Brattströms fantasier som alla i Sverige kallar sig feminister.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  11/24/2014

        Egots vibrationer, baby. Egot vibrationer. 🙂

        Svara
  14. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/24/2014

      Hön får njuta så länge det varar.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Är det inte fint att läsa solidariteten och omtanken från de fina och kärleksfulla feministerna ?

      Svara
  15. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Tja, i så fall delar han den platsen med den kränkta feministen Sveland med flera andra i hennes närhet.

      Svara
  16. MiT

     /  11/24/2014

    ”En sparkad poets försvarstal.”
    http://www.rekatochklart.com/blogg/Birro/12795/

    Svara
  17. MiT

     /  11/24/2014

    ”Här är näthatet mot Marcus Birro – “Totti hade tagit livet av sig””
    http://nyheteridag.se/har-ar-nathatet-mot-marcus-birro-totti-hade-tagit-livet-av-sig/

    Svara
    • Björn

       /  11/25/2014

      Alltså vad har Birro gjort? Det enda jag känner till är att han skrev att en majoritet av moderna terrordåd har islam gemensamt… Är det allt som krävs? Eller är det så att en mängd av alla hatare bara hakar på?

      Svara
  18. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  19. http://nyheteridag.se/de-klagar-pa-kvinnohatisk-kultur-i-uppsalamosken-anklagar-andra-for-islamofobi/

    Förstod jag det här rätt?
    Debattörer är kritiska till moske´ns styrelse men när en kvinnorättskämpe framför i princip samma kritik som debattörerna uppfattas hon av samma debattörer som islamfientlig?

    Svara
    • morpheus

       /  11/24/2014

      Den här kommentaren tyckte jag var intressant:

      ”Jag är en liberal humanist och har inte några förutfattade meningar om någon, oavsett religion.”

      Med tanke på Virtanens utspel om Birro och diverse liknande utspel av en hel drös med vänstermänniskor så funderar jag på om dessa människor inte är kapabla att skilja begreppet ”fördomar” från t.ex. ”genomsnitt”, ”överrepresentation”, ”strukturer”(!) osv.

      För när DE SJÄLVA tänker i termer av ”de flesta brottslingar är män”, eller vad det nu kan vara, så generaliserar de till hela gruppen män utefter detta och ser ner på ALLA män. Dvs deras generalisering, denna ”struktur” som de ser, resulterar i att de ser på hela gruppen genom just väldigt fördomsfulla glasögon.

      Nej, det betyder förstås inte ALLA män, det finns ju så kallade ”undantag” från strukturerna (de där individerna ni vet). Men DE FLESTA. Eller något. Allra minst så har varje man en inneboende del av sig själva (en själslig del, ett kollektivt medvetande, jag vet inte) som de delar med de skurkaktiga männen, och detta gäller alltså även de män som är undantag. Kanske för att sådana som Virtanden ser sig själva som undantag på ytan men döljer något mörkare inom sig (det där som väller ut när ett ”godkänt” offer hamnar i skottvinkeln), som de förutsätter att alla andra undantag också måste göra…

      Så när då t.ex. Birro säger ”de flesta religiösa terrorister är islamister” (eller vad det nu var han sa…) så är deras omedelbara tanke att Birro har en FÖRDOM om att alla muslimer är terrorister, eller iaf religiösa fanatiker med en usel människo- och kvinnosyn.

      Det är också därför de inte klarar av att hantera faktafrågan, för OM det på något vis skulle styrkas att Birro har rätt i sak så måste de pga sin egen interna logik och negativa människosyn också brottas med denna tanke för egen del. ”Fan, om han har rätt så innebär det att jag måste börja tycka illa om muslimer…”. Och det är en hemskt jobbig tanke.

      Så lösningen blir att bara kasta så mycket skit som möjligt på Birro och smidigt (eller osmidigt) ducka för sakfrågan, vifta med armarna och skrika högt.

      Det är något väldigt prepubertalt över det hela, och som jag har sagt tidigare så undrar jag ofta hur dessa människor kan betraktas som vuxna, myndiga, människor som inte bara får gå fria i samhället utan dessutom inneha maktpositioner inom media och i politik.

      Själv kan jag mycket väl tänka mig t.ex. att de flesta barnamördare är kvinnor utan att det på något sätt färgar mina åsikter om varken kvinnor som grupp eller de individuella kvinnor jag möter.

      Svara
  20. MiT

     /  11/24/2014

    https://twitter.com/Kringland/status/536881311546626048
    https://twitter.com/Kringland/status/536884889862557699

    https://twitter.com/Kringland/status/536889736917700608
    https://twitter.com/Kringland/status/536890170617102336

    https://twitter.com/Kringland/status/536890507738513408

    https://twitter.com/Kringland/status/536890820813914112
    https://twitter.com/Kringland/status/536891129464369152

    Svara
    • morpheus

       /  11/24/2014

      Vad är bakgrundsstoryn här?

      Svara
    • Intenso

       /  11/24/2014

      Nanna Johansson, Liv Strömquist två av Sveriges mest kända feminister….jaha.

      Svara
      • morpheus

         /  11/24/2014

        Vilka?

        Svara
        • Intenso

           /  11/24/2014

          Fråga inte mig, har aldrig hört talas om dem. Tydligen är de några riktigt tuffa brudar.

          Svara
    • anonym

       /  11/24/2014

      Glöm inte att Kawa är mannen som misstolkar brun-utan-sol som blackface och anser att det är ett ultimat bevis på rasism att någon har svårt att uttala hans efternamn.

      Svara
  21. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  22. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Intenso

       /  11/24/2014

      Har karln ingen vettig arbetsplats utan står på en scen och twittrat, framför publik?!

      En nätmobbares vardag måntro.

      Och Sverige är väl lika med Söder eller i alla fall innanför tullarna. Världen är väl Mellanöstern och sanningen är feminismen vår tids nya statsreligion?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Han är verkligen rätt man att prata om trakasserier. Själv såg han till att bidra till att mobba bort Pär ström från debatten utan att tveka. Han när en vidrig hycklare och dubbelmoralist som får mig att vilja spy !

      Svara
  23. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  24. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  25. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Någon har definitivt monterat tändkablarna i fel ordning på den där Kawasakin

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/24/2014

      Grabbarna var ute och jobbade i verkliga verkligheten där utanför föreläsningssalen. Dom drog in skattepengar så att hon kunde lyssna på superspännande föreläsningar, äta torr mazarin och dricka pumptermoskaffe.

      Dom två procent män som var där hade antingen gått fel eller så var dom ute och skaffade sig fina ”Kapten Klänning”-alibin.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Varför skulle en man vilja gå och lyssna på feminister som har som yrke/intresse att kollektivt skuldbelägga män och gärmna hata dom ? Om jag hade varit masochist kanske det skulle ha varit intressant.

      Svara
    • Jonte

       /  11/24/2014

      Andelen kvinnor på den där feministkonferensen tyder ju på att det omvända gäller kvinnor

      Svara
  26. MiT

     /  11/24/2014

    Tänk att dumheter24 har så svårt att ta ansvar och inte publicera sånt här,,,
    https://archive.today/3PEyi

    Svara
    • Intenso

       /  11/24/2014

      haha, de är klickvampyrer. de suger ut varenda vettig tanke ur läsarna och omvandlar dem till klicks och reaktioner.

      Ett avskyvärd ursäkt för en ”nyhetsförmedlare”

      Svara
  27. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Jonte

       /  11/24/2014

      Har länge tyckt att Adam Cwejman är alldeles för klok för att vara medlem i Folkpartiet

      Svara
    • Intenso

       /  11/24/2014

      menar de kön eller kön? ser bara en lång rad med idioter så det måste vara kön.

      Svara
  28. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  29. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  30. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2014

      Ytterligare en ohederlig feminist som vill smeta rasism på oss som inte köper deras religion.

      Svara
  31. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Vilka drabbas hårdast av det börjar regna precis när de ska gå ut? Antirasister, feminister, kvinnor, rasifierade och motståndare till SD. Förövarna är, i den mån vi vet, unga män. #vidrabbasalltidvärst #genus #psykisksjukdom #100miljardertillgenusforskningnu #ungamänätarspädbarniskogen #gudrunärjesus

      Svara
  32. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • Intenso

       /  11/24/2014

      Det lustiga är väl att med överskriften: ”Vilka Hotar?” stämmer slajden lika bra om inte bättre och mer sanningsfullt.

      Svara
  33. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
  34. MiT

     /  11/24/2014

    ”Få företag och landsting får godkänt i DO:s lönegranskning”
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/lonekartlaggning-far-rott-ljus-av-do_4121235.svd

    Svara
  35. Dreadlock

     /  11/24/2014

    Spurious Correlations länken är hysterisk rolig.

    Reagerade också på ”Jämställdhet genom dans och rörelse” som är minerade med moralisk korrekta råd som : ”Det finns normer som reglerar våra kroppar och där vi ser hur objektifieringen av kvinnokroppar, idealen kring maskulinitet och kön, begränsar tillgången till våra kroppar. ”

    Och en obetalbar drapa : ” Enligt studier finns det kopplingar mellan objektifieringen av flickors – och kvinnors kroppar, där utseendet är centrum för kroppen, och en minskad tilltro till den egna kroppens förmåga och att använda kroppen funktionellt. : ”

    Förslag till åtgärd : Killfria diskotek där flickorna kan repetera sin moves utan att bli objektifierade .

    Svara
  36. MiT

     /  11/24/2014

    https://twitter.com/Ekvalist/status/536957164473319424

    https://twitter.com/Ekvalist/status/536966628035264512

    Svara
    • Johan A

       /  11/25/2014

      Detta samtidigt som det fortfarande är lagligt här på hemmaplan i Sverige att könsstympa 8 dagar gamla pojkar…

      Svara
  37. MiT

     /  11/24/2014

    Satan vad arrogant Kawasaki är

    https://twitter.com/Kringland/status/536899078962298880

    https://twitter.com/Kringland/status/536899966904844289

    https://twitter.com/Kringland/status/536900997952835584

    https://twitter.com/Kringland/status/536902259544973312

    https://twitter.com/Kringland/status/536903231872720896

    https://twitter.com/Kringland/status/536903829401653248

    Svara
    • Intenso

       /  11/25/2014

      Hört i sandlådan: ”Sluta upp med de där twitterfasonerna!”

      Svara
  38. MiT

     /  11/24/2014

    Svara
    • QED

       /  11/24/2014

      Ja, men det är väl ungefär som Fis inställning till jämställdhet: ju mer utgifter desto bättre balans i budgeten.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Vem är förvånad ? Om man som Fi har en partiledare som tycker att det är ok att elda upp pengar och att politik inte enbart skall handla om pengar så är det ju inte så konstigt att hennes lärljungar i kommunerna tycker att det är ok att kommunen går med underskott.
      Det sjuka är ju att det finns människor därute som är så dumma i huvudet att dom röstar på de verklighetsfrånvända dårarna i Fi.

      Svara
  39. QED

     /  11/24/2014

    ”Varnar studenter för advokatbyråer”

    ”Juriststudenter uppmanas att välja bort advokatbyråer som inte är jämställda.”

    http://www.ergo.nu/nyheter/20141124-varnar-studenter-för-advokatbyråer

    Svara
  40. Robert

     /  11/24/2014

    Haha ”g14”, vadå ska det låta lika viktigt som g20 och liknande eller? Så gulligt.

    Svara
  41. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
  42. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
  43. MiT

     /  11/25/2014

    Härligt, han kan inte slita sig från bloggen
    https://twitter.com/ericalvekrans/status/535168017857277952

    Svara
  44. Född och uppväxt i Umeå kan jag intyga att det är en helt tokig stad. Jag kommer ihåg en gång på gymnasiet då vi hade en så kallad ”jämställdhetsdag”. På programmet fanns en ”föreläsning om jämställdhet”. Vad det i själva verket var, var tre stolta lesbiska könsseparatister från ROKS som hävde ur sig de vidrigaste åsikter och de mest förvrängda fakta om män man kan tänka sig. Deras ideologiska orientering var inte alls någon hemlighet. Dessa stackars offer hade nämligen figurerat i ett SVT-reportage om just ROKS bara ett par veckor tidigare. Under föreläsningen på min skola sade de bland annat att ”en av tre män kommer att begå en våldtäkt under sin livstid”. De pekade på mig och mina två bästa vänner, och sa helt kallt att en av oss skulle växa upp till att bli våldtäktsman. Chockad av vad jag nyss hört, samt ung och oförmögen att stå upp för mig själv, satt jag tyvärr stilla i tystnad och fortsatte lyssna på deras hatiska och förljugna retorik. Jag blir så arg när jag tänker på det hela idag. Jag önskar att jag hade haft styrkan att säga emot.

    Svara
  45. Johan A

     /  11/25/2014

    Lite OT men ändå… Superfeministiska Cissi Wallin skriver en helt ok kolumn (anser jag) men klarar inte av att hela vägen dölja sin egen sexism:

    http://www.metro.se/kolumner/allt-handlar-om-lite-javla-hyfs/EVHnkx!csLkNLv2N2By2/

    Självklart är det ju pojkvännen som är otrogen! Vi vet ju alla att en kvinna aldrig kan vara det, och OM hon mot förmodan är otrogen är det självklart mannens fel…

    Svara
  46. Gert B.

     /  11/28/2014

    Är det skattepengar inblandade? Riksrevisionen behöver stärkas kraftigt i så fall !!

    Svara
    • MiT

       /  11/28/2014

      Det är ALLTID skattepengar inblandade när genusfolk är i farten…

      Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 11 | WTF?
  2. Lite gammalt som ligger och skräpar del 7 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.