#Trolljägarna avsnitt 2

Kollade i efterhand på andra avsnittet av Trolljägarna på TV3play. Jag står nog fast vid det jag skrev efter det första avsnittet ”Är detta syftet med Trolljägarna?” i det stora hela.

Den första delen av avsnitt 2 var helt ok, jag tycker det hade varit bättre om hela programmet hade varit i den stilen för det känns som om de skjuter mygg med bazookas i resten. Och väljer att inte berätta att de värsta myggen är de som är med i programmet som ”offer” men som själva sprider massor av skit.

Det som var bra i programmet var att de lyfte upp det som hon Gabriela drabbades av. Och den som gick loss mot henne gick i samma klass också! Utan att veta vad som ligger i bakgrunden och pyr i just det fallet så tycker jag att programmet ska lägga sitt krut på de ”vanliga” som drabbas. De som inte har en chans att ens få uppmärksamhet när de drabbas, kanske inte ens från de som SKA uppmärksamma.

När det gäller offentliga personer som Kissie så är jag mer kluven, jag har nog aldrig läst hennes blogg alls men jag har förstått att hon är ganska kontroversiell. Eller har varit kontroversiell? Nåja, man ska inte behöva få det hon fick ändå.

När det gäller @sinoes så är jag ÄNNU mer kluven, hon är ju inte en offentlig person i samma klass som Kissie men semioffentlig är hon allt. Att jag är MER kluven inför hennes medverkan är för att hon är väldigt kontroversiell med en väldigt elak udd alltid riktad mot män. Och även mot pappor. Jag gissar att detta kommer från att hon blivit indoktrinerad av Roks och deras ”utbildningar”. Hon har spottat ut en hel del horribla tweets där källan har varit Roks, grejer om att 25% av alla gravida misshandlas av sina män och sånt. Och mycket mer… Hon sa även programmet att hon tycker att alla är lika mycket värda (eller nåt sånt) men alla som kan läsa, har tittat på hennes twitter och på hennes blogg vet att det var en stor fet lögn. Jag skulle kunna fylla ett par inlägg bara med tweets från henne som motbevisar vad hon sa i programmet…

Men hon ska verkligen inte behöva få önskemål om skott i nacken!

258troll_spray_55670629

Någonstans skaver det i mig, förstår verkligen inte de offentliga/semioffentliga personerna att ju mer skit de kastar ut i luften desto mer kommer tillbaka på en själv? Någon/några kan säkert drabbas ändå men det är ju ingen tillfällighet att det är just de kontroversiella som blir mest utsatta själva? Saknas verkligen totalt kunskaper om orsak och verkan? Lägg ordentligt med krut på de som verkligen inte skapat en massa skit själva.

Twitter är ganska otäckt på det viset att om det är några med ganska många följare så kan de se till att det i princip blir en vägg av skit som är svår att komma undan, det retweetas fram och tillbaka så man ser det hur man än gör. Jag har valt att istället för att vara tyst och låta dem hållas så samlar jag ihop en del som jag ser och så blir det ett inlägg av det. Så här kan det se ut, ordet ”hat” förekommer ca 30 gånger ”Så här ser de feministiska analysverktygen ut”. Det kan även hända att inte så stora twittrare som @sinoes eller LD kommer med på några hörn. Då kan det bli ett sånt här inlägg t ex ”Avrätta alla cismän som är jämställdister!” En del tycker säkert att det är obehagligt att förekomma i de inläggen men tweetarna man skriver är offentliga.

Men tillbaka till programmet, det ska kastas skit nu givetvis och det börjar så smått redan under taggen #trolljägarna på twitter, folk går loss rätt bra där. Påpekar att de inte är så tuffa när de blir konfronterade mm mm mm. Undrar hur många som skulle vara tuffa med kameror uppkörda i ansiktet samtidigt  som man vet att hur man gör, vad man än säger eller vad man än gjort så är man rökt för all framtid? TV3 klipper ju som de vill, de tar bort sånt som kanske kan vara till den utpekades fördel och de kommenterar som de vill.

Det räcker med att Aschberg säger ”det tror inte jag på” samtidigt som han säger något om varför och ser lite bister ut så har ju allt vad en person sagt fått en helt annan betydelse. Och hur många är tuffa och kommer ihåg allt man gjort och sagt för kanske ett år sedan? Och direkt kan säga vad det berodde på att man sa något dumt? Detta samtidigt som kameror och mikrofoner sticks fram under näsan och du samtidigt vet att det spelar ingen roll vad du säger utan själva syftet är att just hänga ut? Hur många under #trolljägarna skulle vara tuffa då?

Jag skulle kunna tänka mig att det räcker med att man tar kontakt med dem och säger ”vi vet vad du håller på med och att det är du”, kan även tänka mig att man kan ge rätt identitet till den/de drabbade så de får ett ansikte på det. Och givetvis lämnar allt till polisen om det är en polissak. Skulle tro att de allra flesta slutar då. Nu känns det mer som om man vill skapa ännu mer skit för man behöver verkligen inte vara Einstein för att förstå att det kommer i kölvattnet mot de som hängs ut i programmet.

Men en sak är ju säker, @sinoes och de andra (offentliga som semioffentliga) som får mycket skit beter sig själva som klassiska mobbare och de har drabbats av det som alla mobbare alltid drabbas av, nämligen att stöta på en eller flera som är värre. Det är ett faktum att det alltid kommer att ske.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

121 kommentarer

  1. Jonte

     /  04/09/2014

    Inte ens Fanny förtjänar dödshot, men kanske borde man nånstans i programmet nämnt hur mycket skit hon själv spottar ur sig på twitter och sin blogg. Det där med Gabriela var ju bara vidrigt…. 😦

    Svara
    • anonym

       /  04/09/2014

      Att uttrycka en önskan att någon ska sätta ett nackskott på någon annan är att framföra ett dödshot? Då har Kawazaki Suzuki en hel del att förklara gällande hans mordhot mot Per Gudmunson.

      Svara
  2. Jonte

     /  04/09/2014

    Svara
    • lavazza1891

       /  04/09/2014

      Feministern peppar ju feministerna och upprepar deras budskap. Ingen feminist invänder att det är manshat eller mot jämställdhet att säga det feministern säger.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Feministerna tål inte att bli skojade med alltså för då är man en hatare och skall bli jagad.
      Hon borde fråga sig själv hur det är möjligt att driva med feminismen enbart genom att hålla med dom i alla idiotier som de sprutar ur sig.
      Det är ju också spännande att hon tycker att det är ok att skriva att feministern är en pyttesnoppad idiot.Vad skulle hon säga om någon skrev att hon är en kränkt batikhäxa eller något liknande ?

      Svara
    • Anders

       /  04/09/2014

      Reagerar på att hon använder ordet pyttesnoppad och själv kallar sig feminist. Därmed ställer hon upp kroppsliga ideal för män. Det är skojigt nog frekvent förekommande att appellera till stereotypa mansideal. Meningsmotståndare har liten kuk, är småpojkar, inte man nog, rädd, feg och kränkt. De vill alltså inte ha en ny man. Själv skulle hon garanterad anse,”torrfittad” vara ett sexistiskt epitet.

      Det är ok när vi gör det…

      Svara
    • noger

       /  04/09/2014

      Det är verkligen en bakvänd värld feministerna lever i, där SCUM-manifestet är solklar parodi men Feministern är något som bör censureras…

      Svara
    • TOURETTES-FEMINIST?

      Svara
  3. Peter

     /  04/09/2014

    Jag har ända sedan reklamen om programmet dök upp i rutan hur har Robert kommit över namn och adress till dessa så kallade Troll? Har det skett på olagligt vis borde alla som på nått sätt är inblandade polisanmälas. Har internetleverantören frivilligt lämnat ut uppgifterna då borde alla byta keverantör.

    Svara
  4. David8

     /  04/09/2014

    Aschbergs kompass är trasig. Hat från vänster (som på Kissies ytterdörr) och könsrasism är också hat, den värsta sortens.

    Svara
  5. MiT

     /  04/09/2014

    ”Wikipedia vill ha fler kvinnliga skribenter”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5831562

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Ja, det kommer ju garanterat höja kvaliteten för alla vet ju att alla kvinnor är mer kvalificerade än alla män…

      Svara
  6. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Vad skall man då säga om t.ex barnomsorgen ? Konservativ,kärringaktig och gnällig ?

      Svara
  7. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/09/2014

      Den här då, Heli Järvinen: Vi vill att pojkarna ska få samma chanser som flickorna: betyg efter prestation och inte kön, förbud mot könsstympning, samma tillgång till högskolan, samma grad av våldsutsatthet, samma förväntade livslängd och samma villkor i lagboken.

      Svara
  8. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Ja, att ta upp flera saker och dessutom inte så mycket jämställdhet är ju helt omöjligt….

      Svara
    • Larsson

       /  04/09/2014

      Denna typ av argument faller under samma kategori som den klassiska sketchen av Monty Python:

      ”The last year the government spent less on the ministry of silly walks than it did on national defense”

      Svara
  9. MiT

     /  04/09/2014

    Jo men eller hur…

    Svara
    • PS, men så gick jag på ”toan”-flashback (Aschbergs uttryck) å hittade detta om journalisten- case closed.
      Petter Larsson på Aftonbladet uppfyller alla anställningskrav tidningen har.
      AFA aktivist, Expo skribent och vänsterextrem. Han bor själv i Malmös rasrenaste och rikaste delar (Rörsjöstaden) Malmös Östermalm.

      Petter driver gärna sin egen politiska agenda i Aftonbladet. – Nu senast
      har han hittat ända till AFA kollektivet ”utkanten” och bevittnat en föreläsning av en person som inför 30 andra AFAiter redovisade SDs alla motioner. (offentliga handlingar för övrigt)

      http://www.aftonbladet.se/kultur/article4269133.ab

      Andra aktiviteter vi hittar på AFA-Kollektivet Utkanten är bla:

      ”26/2 – Malmö anarkafeministkör repar alla torsdagar mellan 19 och 21. Delar av huset separatistiskt. Alla kvinor välkomna.”

      ”13/3 – Spelning. Amöba, Avskyvärld mfl. Mer info kommer.”

      ”22/2 – Spelning. Herpes, Jailhouse Fuck, Batalj & Big Hands.”

      ”Aktion mot Deportation. Kick-offmöte för nationell kampanj mot deportationer. Läs mer under ”Aktuellt”

      ”24/1 – FÖREDRAG. ”Så vill Sverigedemokraterna ha samhället”. En genomgång av sd:s rasistiska politik. Kl. 19, fri entré. Läs mer under ”Aktuellt”

      http://www.utkanten.net/

      ”Utkanten – en fristad från det statsstyrda, kapitalistiska samhälle som nått in i och korrumperat varje liten vrå av våra liv och som försöker krossa alla visioner”

      Om ESF kravallerna i somras som slog sönder halva Malmös innerstad med stenar, brandbomber o dyl rapporterar Aftonbladets journalist Petter Larsson:

      ”15 000 personer från hela världen deltog i en entusiastisk, glad och fredlig manifestation, som antagligen var en av de största som vi haft i Malmö på många årtionden.”

      Varför tror ni att stockholmstidningarna ständigt anställer vänsterextremister?

      Varför Aftonbladet anser att 30 pers på ett AFA-flumkollektiv i Malmö bör göras till en riksnyhet. – Duger det? och att Aftonbladet anställer dylika flummare. Vad fan har detta för nyhetvärde överhuvudtaget? – Förutom att TALA OM att redaktionen (makten) hatar SD.

      En liten föreläsning för 30 pers i ett flumkollektiv i Malmös utkanter uppmärksammas givetvis av en händelse av Aftonbladets riksreporter….
      Hade man väntat sig nåt annat när man anställer dessa genier.

      Petter Larsson har även varit aktiv i den vänsterextrema sekten Attac. Förut jobbade han på den socialdemokratiska tidningen Arbetet i Malmö, men den lades ju ner i början av 2000-talet. Han är en riktigt obehaglig människa, i stil med Andreas Malm och andra kommunister/”syndikalister”/anarkister/AFA:iter/expoiter.

      Intressant tråd
      https://www.flashback.org/t837000

      Svara
  10. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
  11. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
  12. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Japp,patriarkatet samlas till den årliga förtryckarkonferensen på den internationella kvinnodagen och tar fram verktyg för att kunna förtrycka de stackars feministerna även i fortsättningen 😉

      Svara
  13. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Ja, det är ju det vi män sysselsätter oss med hela dagarna. Vad skulle vi annars syssla med ???

      Svara
  14. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Då får ni väl övertala era systrar att avstå från förälsraledighet.

      Svara
    • Ja, helt rätt. Det finns så många frånvarande kompetenta pappor som inte får vara med sina barn för att de fråntagits vårdnaden av en tingsrätt, eftersom mammorna velat ha det så.

      Svara
  15. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
  16. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Problemet är bara att genusmedvetenhet har blivit ett surrogat för riktig kompetens…

      Svara
  17. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • michael

       /  04/10/2014

      Ja inte av feminister,det enda kliv killar uppmanas att ta från dom är åt sidan.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Självklart är det sexistiskt att visa upp någon i bikini,baddräkt eller badbyxor när man säljer dom produkterna. Alla skall ha en burkini i fortsättningen.

      Svara
      • Fugen

         /  04/09/2014

        Hur går det då med alla som skall bada toppless?

        Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Det kanske beror på att män traditionellt har gjort dom världomvälvande sakerna i både positiv och negativ bemärkelse medan kvinnorna har verkat inom familjelivet eller på mindre bemärkta platser i samhället.

      Svara
      • anonym

         /  04/10/2014

        Jag arbetar som frivillig läxhjälp för gymnasieungdom, av oss som arbetar som frivilliga finns det exakt 0 kvinnor. Att skriva på wikipedia är ett volontärarbete. De kvinnliga tyckarna skulle kanske ta och ägna lite mindre tid åt twitter och bloggande och lite mer tid åt att skriva på wikipedia?

        Svara
  18. MiT

     /  04/09/2014

    Hahaha 🙂

    https://twitter.com/ladydahmer/status/453808232956719105

    https://twitter.com/ladydahmer/status/453819449377046528

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Lady dåre slår till igen alltså..

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  04/09/2014

      Hon behöver inget Twitterkonto.

      Svara
    • Man kan ju undra hur det blir då om killarna som jobbar i maskin inte får gå ombord? För de har det skitigaste och farligaste jobbet ombord trots allt. Lady dahmer får nog lobba för att få fler kvinnor som kan tänka sig att pumpa iland latrinet innan ett förbud kan bli verklighet…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/09/2014

      Precis, och när hon är i farten får hon porta muslimer från pilotutbildningarna, bögarna från dagisen och romerna från… etc. etc.

      Eller så låter vi bli att felaktigt låta minoriteter representera majoriteter när de inte är representativa.

      Svara
  19. Patrikarkatet

     /  04/09/2014

    SvD firar Valerie Solanas’ födelsedag med en färsk kolumn av Katarina Wennstam:
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/katarina-wennstams-kolumner_3447414.svd?sidan=3

    Den är ganska mild för att vara hon, och den sätter ofrivilligt fingret på en viktig sak: män är mer våldsutsatta än kvinnor. Så borde män vara räddare? Eller är problemet istället att kvinnor är räddare än vad som är befogat?

    Svara
  20. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
  21. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Om en man gör ett idiotiskt uttalande så skall alla män drabbas av det enligt feministisk logik. Som vanligt skall män då ta ett kollektivt ansvar för vad en man gör.

      Svara
      • David8

         /  04/09/2014

        Fast av texten på bilden att döma så låter inte uttalandet speciellt konstigt. Redlösa personer löper större risk att tappa bort sina saker, bli rånade, utsatta för våld eller våldtäkt. På färjan och på på land. Gäller såväl män som kvinnor.

        Svara
        • lavazza1891

           /  04/09/2014

          Ja, riskerna med berusning drabbar ju inte specifikt kvinnor och inte specifikt vad rör just våldtäkt. Riskerna ökar för alla och avseende massor av saker. Lösningen måste också vara densamma för alla riskerna, det vill säga att a) man undviker att berusa sig, b) välvilliga skyddar en mot olika risker eller c) att opportunister som vill en illa inte utnyttjar ens berusning.

          Men något säger mig att de som klagar vill ha olika lösningar för olika risker och för olika berusade offer.

          A är den enklaste lösningen, men kräver personlig ansträngning, B kräver ingen egen ansträngning men välvilligas ansträngning och C är svårast för att den kräver illivilliga opportunisters ansträngning.

          Det rationella valet är enkelt.

          Svara
          • lavazza1891

             /  04/09/2014

            Jag kan tillägga att minskad berusning också skyddar mot risker som inte kräver någon illvilja från någon annan.

      • Jonte

         /  04/09/2014

        En man som gör eller säger något dåligt får representera alla män, en man som gör eller säger något bra representerar endast sig själv. Exakt så resonerar tex rasister om invandrare.

        Svara
    • Anders/AV

       /  04/09/2014

      Män löper risk att drabbas av oprovocerad misshandel. Än mer om de är berusade. Hade det varit upprörande att säga åt män att inte dricka så mycket eftersom det ökar risken att bli misshandlad? Är det upprörande att uppmana folk att låsa sina dörrar och tömma bilen. Hallå säg åt knarkarna att inte göra inbrott istället! Usch och fy för att tala om för barn att de ska se sig för innan de går över ett övergångsställe. Hallå, bilarna har faktiskt väjningsplikt! Säg åt bilisterna att stanna istället.

      Svara
  22. MiT

     /  04/09/2014

    ”van der Kwast och Göran Lambertz skriver på var sin bok, vilka väntas klara i år respektive nästa år.
    – Vi vill berätta historien utan att förvanska verkligheten, säger Christer van der Kwast, som även hoppas att Gubb Jan skriver en bok vad det lider.”

    http://dalademokraten.se/2014/03/31/laget-som-dryftar-quick-i-oje/

    Svara
    • Anders/AV

       /  04/09/2014

      Jaja, det blir säkert bra. Gubb-jan har väl skrivförbud av DD vad gäller Qvick-skandalen?

      Svara
  23. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Det hade väl varit utmärkt om du inte hade blivit feminist.

      Svara
    • anonym

       /  04/09/2014

      Att tänka är bra att tänka rätt är ännu bättre.

      Svara
      • anonym

         /  04/09/2014

        Alicia Dickner käkade väl en massa piller för sin ångest, orsakad av gymnasiestudierna. Jag skulle tippa på att om hon la 1.5 timmar mindre per dag på att twittra och istället la den frigjorda tiden på att studera så skulle hon må mycket bättre.

        Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Hoppas dom stackars vilseledda männen som registrerar sig som följare hos henne nu inser vad hon tycker om dom..

      Svara
  24. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      Så dom skall äntligen erkänna och berätta för alla att dom är näthatare ?

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  04/09/2014

      Tre våldtäkter och 700 dömda vore bättre då?

      Svara
    • MJ

       /  04/09/2014

      Hur kom de fram till siffrorna?
      Varifrån kommer 700? Inte från BRÅ
      25 leder till åtal? Finns inte och stämmer inte. Antalet åtal är 7-8 st i veckan men det berättar bara hur många personer som åtalas, inte hur många brott de åtalas för.
      3 blir dömda? Finns inte och stämmer inte. Antalet dömda är 6-7 stycken i veckan med det är också antalet personer och inte antalet brott.

      Svara
      • Siffran kommer från BRÅs trygghetsundersökning, NTU 2013. De frågade ca 13 000 män och kvinnor, varav ca 90 kvinnor och 10-20 män sade att de någon gång under 2012 utsatts för något sexualbrott (enligt dem själva). Av de rapporterade händelserna beskrev den svarande i ca 1/6 av fallen det som våldtäkt – alltså ingen kontroll på om det faktiskt skulle ha bedömts som våldtäkt av andra.

        Av dessa 0.8% av svaranden – ca 120 män och kvinnor – skattar man att ca 62 000 svenskar anser att de utsatts för sexualbrott. Antalet händelser skattar man till 233 000 – alltså ca 4 händelser per person. Det faktiskt rapporterade antalet våldtäkter i studien torde vara ca 650, vilket man sedan multiplicerat med ca 55 för att nå skattningen 36 000, alltså 98.63014 våldtäkter om dagen, eller 690.41095 våldtäkter i veckan.

        Allmänt står detta i rapporten:

        De som utsatts för endast ett brott (67 % av de utsatta) står för en dryg fjärdedel (27 %) av alla händelser och de som utsatts för två eller tre brott (21 %) står för drygt en femtedel (21 %), medan den lilla grupp som uppger att de har utsatts för fyra eller fler brott (12 %) står för drygt hälften av brottshändelserna (54 %). Ett annat sätt att uttrycka detta är att en mycket liten andel av den totala befolkningen (1,4 %) utsattes för drygt hälften av alla brott mot enskild person under 2012 (54 %).

        Men det framgår inte hur det förhöll sig specifikt för just våldtäkt, eller ens sexualbrott. BRÅ skriver detta:

        När det gäller utsatthet för misshandel, hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri och trakasserier under 2012 var det ungefär 1 procent av befolkningen som utsattes för över hälften av händelserna.

        Svara
    • Kalle

       /  04/09/2014

      Vänta här nu, 700 på en vecka och så tar vi det gånger 52 vilket ger 36 400 våldtäkter på ett år enbart i Sverige. Det är något som inte stämmer.

      Svara
    • Larsson

       /  04/09/2014

      Letade rätt på det här blogginlägget:

      Dålig statistik är dålig statistik, om än i snygga grafer

      Även om det handlar om falska våldtäkter går den relativt lätt att applicera på diagrammet ovan.

      Har för mig att 3 i veckan leder till fällande dom är korrekt (jag kollade upp det i BRÅ’s statistik för några månader sedan) men att åklagaren lyckas fälla i 50-60% av fallen, vilket är skandalöst lågt.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/09/2014

      och snyltarkakan som lever på licenspengar vill inte betala..

      Svara
  25. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • David8

       /  04/09/2014

      *facepalm*

      Svara
    • Fredrik

       /  04/09/2014

      Åh fan, har Aschberg/tv3 något som de ”vi kan leda det här i bevis” angående att det bara var satir när Zolfgary tog till orda? Mantrat ”vi kan leda det här i bevis”, verkar vara något som Aschberg fått höra att det ger trovärdighet om man säger det i varje mening.

      Det är nästan Bosse Ringholms ”Inga-Britt Ahlenius har bett om ett annat uppdrag”-klass på Aschbergs upprepningar.

      Svara
    • anonym

       /  04/09/2014

      Vad som uttrycktes var väl rent faktiskt ”Kan någon bara gå och sätta ett skott i nacken på @sinoes?” Det är ett långt steg från vad @tv3se hävdar, och jag har svårt att se på vilket sätt det är kriminellt.

      Svara
  26. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
  27. MiT

     /  04/09/2014

    Svara
    • Jonte

       /  04/09/2014

      Rätt uppenbart att hennes son vill inte ha rosa byxor men hon tvingar honom ändå att ha dom.

      Svara
    • Muertosan

       /  04/09/2014

      Hon sätter på ungen klänning och lita av varje verkar det som. Då råkar han vara i en ”fas” där han inte vill ha kläder på sig. T.o.m. sonen förstår att mamma bara klär ut honom för att göra nån slags menlös poäng.

      Ja, alla har fattat att killar kan ha rosa och tjejer blått. Låt honom ha på sig det han vill istället och hitta nåt annat sätt att göra dig ”intressant” på. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

      Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/09/2014

      En rimlig gissning är att den välmenande förskolepersonalen företrädesvis är kvinnor. Men detta fruktansvärda färgförtryck måste väl ändå vara männens fel på något sätt?

      Svara
    • robjoh

       /  04/10/2014

      Någon mer än jag som tycker detta tyder på lite av dubbelmoral. Man ska låta barn välja själva, förutom när det gäller att bryta normer? Så om ett barn trivs bättre med att följa normerna så ska vi ändå trycka på vad genusfolk tycker är bäst?

      Svara
    • Muertosan

       /  04/09/2014

      Jag tror vi behöver satsa mer på sexualundervisning i skolan för jag är ingen expert på sex men jag kan inte minnas det där med att det blöder och gör fasansfullt ont. De måste göra något fel. Om det börjar blöda så är förmodligen fel kroppsdel instoppad i fel öppning på nåt vis. Jag vill inte veta detaljerna men nåt konstigt är det.

      Svara
      • Helt korrekt, det finns inga fria val. Jag vill inte tillbringa hela min vakna tid med att fundera ut hur jag bäst ska kunna förtrycka kvinnor hela dagen. Men jag har liksom inget val, eftersom jag är man och tokfeministerna har satt normen för mitt kön så måste jag… eller?

        Svara
      • Pelle2

         /  04/09/2014

        Inga fria val ?? Nu har hon väl glömt att ta sina mediciner igen..

        Svara
      • Grodan Boll

         /  04/10/2014

        Så igen, ingen skillnad från tokreligiösa fatalister. Check.

        Svara
    • Patrikarkatet

       /  04/09/2014

      Snart har vi fått samtyckeslagstiftning klubbad. Sedan får vi höra om nästa plan: dagen-efter-ånger eller varför inte året-efter-ånger. Kommer förstås bara att gälla kvinnliga målsägande och manliga misstänkta.

      Svara
    • Larsson

       /  04/09/2014

      Han verkar åtminstone ha åtminstone tagit intryck av @feministern’s sätt att formulera sig 🙂

      Svara
    • anonym

       /  04/10/2014

      Här har vi debatteknik 1b från feminister. När manliga privilegier ska diskuteras då spelar orsaken eller konsekvenserna ingen roll, när kvinnliga privilegier ska diskuteras då är det otroligt viktigt att diskutera orsaken och konsekvenserna.

      Svara
  28. Larsson

     /  04/09/2014

    #patriarkatetFinnsFaktisktPiluttaDig har väl ännu inte slagit igenom här, men den kommer säkert. Tillsvidare… det nedan är roligt (har inte gjort vederbörlig källkoll, men….)

    Svara
    • Larsson

       /  04/09/2014

      ”En människas kön eller hudfärg utgör ett korkat sätt att bedöma huruvida hennes argument är giltigt eller ej”

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/10/2014

      Han borde vara ok att lita på. Han argumenterade för amerikanska ateisters och mot kreationister tills Atheism-organisationen splittrades pga inre feministiska strider. Nu verkar han skiftat fokus från en religion till en annan.

      Dessutom har han väldigt skön röst i min mening =)

      Svara
  29. NM

     /  03/19/2015

    Trolljägarna suger enorm åsnekuk.

    Svara
  1. #trolljägarna avsnitt 3 | WTF?
  2. Blandat | WTF?
  3. #trolljägarna avsnitt 4 En viktig fråga skrattas bort | WTF?
  4. #trolljägarna avsnitt 5 | WTF?

Lämna ett svar till Pelle2 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.