Den banalt enkla vägen

Sakine Madon har skrivit om Soheila Fors och de problem och hot hon fått för sitt arbete mot hedersvåld och hedersproblematiken inom vissa grupper. Madon undrar med rätta varför inte Soheila har fått samma stöd som Zara Larsson?

Det finns ju också en väsentlig skillnad mellan Soheila och Zara, Soheila jobbar för att det förtryck som vissa utsätts för i hederns namn ska upphöra, hon kämpar för enkla mänskliga rättigheter och för det blir hon hotad på allvar. Zara kämpar för att få sprida hat, eller radikalfeminism som det också kallas, och inget annat. Hon får då skit och hat för att hon sprider skit och hat själv helt enkelt, där är det enkel orsak och verkan som gäller. Och även kritik kallas hat när det Zara Larsson får det…

När det gäller sånt här med hedersproblematiken eller de skäggiga ”poliserna” som smyger runt i vissa förorter (och kanske även på andra ställen) så kan man som journalist/krönikör/whatever välja två vägar, den grymt svåra vägen som Madon har valt, att stå upp MOT det groteska problemet som drabbar en del oerhört hårt och sen fortsätta med det. Det är en svår och förmodligen också farlig väg för det man har emot sig då är inga dyslektiker som hittat tangentbordet och skrivit något ogenomtänkt utan farliga människor på riktigt. Vi såg häromdagen på Aktuellt vad som händer i förorten om ”fel” människor kommer dit. Det där är alltså Sverige idag även om de sa att det inte är Sverige så är det Sverige…

virtanen larsson

Eller så väljer man den enkla och samtidigt oerhört fega vägen som Virtanen valde, den som ger sköna ryggdunk av kollegorna på Södermalm. Han väljer Zara Larsson framför Soheila Fors. Trots att man inte ens behöver välja alls så väljer han den enkla vägen. Han gör det förmodligen för att det är enkelt, ofarligt och bekvämt, han riskerar absolut ingenting. När Charlie Hebdo var aktuellt i vintras så skrev en i mitt kommentarsfält, apropå att Galago inte direkt stod bakom Charlie, att ”Galago är som den lilla knähunden som morrar, gläfser och är tuff mot sånt som är helt ofarligt”. Inte exakt citat men ungefär. Virtanen är precis likadan. Han kritiserar inte något som ens med solen i ryggen och medvind i nerförsbacken kan uppfattas som riskabelt på något sätt. Att skriva om Zara Larsson gör att man får lättledda människor med sig. Att skriva om Soheila och hedersproblematiken ger förmodligen bara trubbel. Alltså skriver Virtanen om Zara…

En annan sak med att ta upp just sådana saker som Sohelia Fors och hedersvåld/problematik är att det kommer beskyllningar om att man ”går rasisters ärenden” eller ”svansen jublar” och ännu värre beskyllningar bara för att folk som stämplats som rasister håller med skribenten. Det sägs att de ”har en agenda”, att de ”utnyttjar detta för att …” och så vidare. Det kan tydligen inte bara vara så enkelt att de inte vill ha hedersskiten i Sverige? De kanske inte vill att deras barn ska växa upp i ett samhälle där sådant fått fotfäste och kanske ökar? De kanske inte tycker det är ett schysst samhälle där deras barns klasskamrat helt plötsligt är borta över sommaren och kommer hem som gift med en människa h*n aldrig ens sett? Eller läsa om att deras klasskompis ”ramlat” från en balkong? Och så vidare…

Virtanen benämnde också något ”banalt enkelt” som Anna Dahlberg på Expressen tydligen gjort sig skyldig till, nämligen att hon sa att man måste lyssna på sanningssägare och inte försöka stämpla bort dem. Det är tydligen ”banalt enkelt” i Virtanens värld.

Fast det som VERKLIGEN är banalt enkelt är att göra som Virtanen gör, skriva om Zara Larsson och inte om Sorheila Fors. Han förstår det inte bara.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  2. MiT

     /  08/29/2015

    Virtanen var ju aktiv mot Birro också

    Om Marcus Birro

    Svara
  3. Lövet

     /  08/29/2015

    Virtanen är en otroligt lite människa. I sanning ”en liten lort”!

    Svara
  4. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  5. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2015

      Kulturrelativister som Susanna Eriksson gör mig illamående.
      Alla vet att det finns ett hedersvåld inte minst för att folk som har varit utsatta för det vittnar om det och några är modiga nog att bekämpa det.
      Då sitter bortskämda,vita,radikalfeministiska,svenska kvinnor som Susanna och kallar det för rasism att prata om det.Hon verkar också tycka att vårt samhälle inte är jämställt.
      Det är inte utan att jag önskar att hon flyttar till ett land som bättre motsvarar hennes förväntningar på jämställdhet. Jag skulle inte sakna henne !

      Virtanen,Karin Pettersson och Åsa Linderborg slåss för livet för att få behålla det socialistiska och feministiska tolkningsföreträdet i samhällsdebatten.Nu när seriösa journalister som t.ex Gudmundsson,Arpi, Liefvendal och Teodorescu utmanar deras ideologi så gäller det att smutskasta dom och smeta rasism på dom så att dom förhoppningsvis tystnar.
      Aftonbladet är en otäck blaska med otäcka medarbetare som vill tysta debatten. Hoppas att folk slutar köpa skitblaskan och företag slutar annonsera hos dom så att dom snarast går i konkurs !

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/30/2015

      Plan A: smeta epitet, funkade inte. Folk ställer frågor.
      Plan B: saknas.
      ( tystnad )

      Svara
  6. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Kristian

       /  08/29/2015

      Vi behöver lägga till en bild av Andreas Pettersson under uppslagsordet Nyttig Idiot.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2015

      Genusdårarna brukar ju tycka att man skall bekämpa strukturellt förtryck och patriarkatet.
      Konstigt nog gäller inte det när det är någon annan än en svensk,vit man som utövar det.

      Svara
    • Sune

       /  08/29/2015

      Honor killings ger fler än 35000 träffar på Google Scholar.

      Svara
  7. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  8. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  9. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Larsson/Hrafninn

       /  08/29/2015

      Och där dök den tomten upp.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2015

      Som vanligt tar han till radikalfeministiska härskartekniker och kallar en åsiktsmotståndare för kränkt.

      Svara
    • michael

       /  08/29/2015

      Märklig kommentar från Andreas våld som även är ett hatbrott ska ses som extra allvarligt och då rendera högre straffsats,jag är ganska säker att Andreas varit en ivrig påhejare av detta synsätt.Har han helt plötsligt svängt om och menar att hatbrott ska avskaffas,våld är våld helt enkelt.

      Svara
    • Björn

       /  08/29/2015

      Men vänta lite nu. Är kränkthet något töntigt som man ska skämmas för (likt ”kränkt vit man” eller som i det förekommande faller ”när kränktheten har lagt sig”) och som helt enkelt beskriver att man är i affekt och därmed inte kan tas på allvar? Eller är det när någons värdighet behandlas hänsynslöst (likt det man ansåg om SDs kränkande t-banereklam).

      Allvarligt? Vilket är det? om vi följer Andreas Pettersons exempel är det alltså fritt fram och helt PK att håna de som upplevde sig kränkta å EU migranternas vägnar iom SDs reklam i tunnelbanan!

      Svara
      • Björn

         /  08/29/2015

        Så här är det förstås

        1. Du påstår att du är kränkt och du tillhör den ”goda sidan” = du är med rätta kränkt och därmed är all diskussion över

        2. Du påstår att någon annan är kränkt och du tillhör den ”goda sidan” och den andre tillhör den ”onda sidan” = du förlöjligar med rätta din meningsmotståndare och all diskussion är över

        Svara
  10. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Erik

       /  08/29/2015

      Det är oerhört svårt att inte hålla med Sakine. Det torde enbart vara de rasistiska antirasisterna som är så fokuserade på hudfärg.

      En vän, som är NO-lärare på högstadiet, berättade om en elev som hade förväntningar på sig hemifrån att helt misslyckas i biologi då biologi bygger på vetenskaplig förankring, dvs. evolutionsläran. Eleven, i likhet med resten av familjen – antar jag, var ‘white as fuck’. Dock var de också medlemmar i Jehovas vittnen.

      Hudfärg är ju helt irrelevant för hedersförtryck. Den gemensamma nämnaren är snarare religiösa vettvillingar.

      Svara
    • norskgoy

       /  08/29/2015

      Eeeer der utførte Sakine en ”mikroaggresjon” ved å hevde at hun ikke ser farge.

      🙂 Må elske feminister….

      Svara
  11. Lövet

     /  08/29/2015

    Glädjande nog kommer fler och fler etablerade riktiga journalister ut och stödjer Sakine Madon här. Det går sådär för Umeåsekten i deras Twitterflöden.

    Svara
  12. Rick

     /  08/29/2015

    Det är djupt kränkande mot det mänskliga intellektet att allsköns pellejönsar lallar runt vid universitet och tidningsredaktioner. I jämförelse med vår tid börjar medeltiden kännas som en tid präglad av uppriktigt sökande efter sanningen.

    Svara
    • Jan

       /  08/29/2015

      Degenereringen av vår högre utbildning har lämnat plats åt dessa medelmåttor och skojare. Det är medelmåttor som blir doktorander i samhällsvetenskapliga ämnen idag, inte de verkligt begåvade. Ett slags andra- eller tredjesortering. Ungefär som att man skulle bereda plats för de som hoppar 3,5 meter i längdhopp i friidrottslandslaget och satsa på dem under 5-7 års tid.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/30/2015

      Akademiker som försöker låta som forskare. De härmar ett läte. Som kvacksalvare som härmar läkare. Livsfarligt i längden.

      Svara
  13. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Sune

       /  08/29/2015

      De är en skam för den riktiga forskningen, som måste dela namn med dem.

      Svara
      • robjoh

         /  08/29/2015

        Jag kan ju inte påstå att jag känner att min doktorstitel är värd särskilt mycket när jag inser att vilka idioter som helst kan få än. Man verkar inte ens behöva mäta eller faktiskt resonera.

        Svara
        • Kristian

           /  08/29/2015

          Jävligt tråkigt. Började inte förfallet med Tham eller däromkring? Max fyra år, lite mer snabbköp och lite mindre tänkande.
          Särskilt inom humaniora kan jag tänka mig att det kunde behövas lite längre tid att nå intressant resultat. En matematiker är som bekant den enda som själv kan bära alla böcker han behöver för att nå doktorsgraden.

          Svara
  14. Kristian

     /  08/29/2015

    Har jag missat en språkkurs av typ Danielssons ”Grallimatik”?

    Mäns våld mot kvinnor kan utövas av kvinnor mot män?

    Svara
    • norskgoy

       /  08/29/2015

      Ganske så utrolig at AP ikke forstår ”hedersvåld”, som også utføres mot menn. Fordi de velger en annen vei enn det samfunnet rundt de godkjenner. Litt som tvangsgiftemål. Det er to parter som utsettes for press. Jentene og guttene. De har å velge de som deres samfunn/familie bestemmer.

      Hylende morsomt å se en så total kollaps av intellektuell kapasitet. Sier vel egentlig det alle vet; humanistiske fakultet er tullefag. Der ordet ”falsifisering” ikke eksisterer.

      Svara
    • Björn

       /  08/29/2015

      Så… Våld = ”Mäns våld mot kvinnor”?

      Andreas Pettersson verkar en smula… Ska vi säga ”kognitivt utmanad”?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/30/2015

      Jesus Amalia.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/30/2015

      Hissen går inte till övervåningen direkt hos Andreas Pettersson. Den som tror att han överhuvudtaget kommer att göra något som en enda människa har nytta av räcker upp en hand. Produktion av pappersinsamlingsmaterial. Det är tragiskt när det finns så mycket nyttig forskning som kunde göras istället för pengarna.

      Svara
    • norskgoy

       /  08/29/2015

      Nå utfører Perra Winberg logiske tanker. Han må slutte med slikt.

      Svara
  15. MiT

     /  08/29/2015

    https://twitter.com/Nymne/status/637571669318598656
    https://twitter.com/Nymne/status/637572193149427712

    https://twitter.com/Nymne/status/637574594719784960

    https://twitter.com/Nymne/status/637581812588539904

    https://twitter.com/Nymne/status/637583161279533056

    https://twitter.com/Nymne/status/637586368496054272

    https://twitter.com/Nymne/status/637581708670410752

    Svara
    • Sune

       /  08/30/2015

      Provokationer och trigger warnings överallt och hela tiden. Snart är det olagligt att säga emot postmodernister.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/30/2015

        Fast att säga emot en postmodernist är väl som att gjuta vatten på en gås? Egentligen är det helt meningslöst. Allt är relativt och inget går egentligen att analysera, förstå, reda ut. Annat än anslagen till de ovärderliga avhandlingarna förstås. De måste vara reella.

        Svara
  16. Jan

     /  08/29/2015

    Sakine får väl leta reda på några källhänvisningar till den ”lärde” Andreas. Det är nog enda sättet att kommunicera med honom. Att hoppas på någon form av sunt förnuft är nog att hoppas på för mycket. Släng in några narrativ, kontext och dikotomi i texten också så går han nog igång.

    Svara
  17. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  18. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  19. Karl

     /  08/29/2015

    Virtanen uppträder som att han är själva anfadern till det svenska journalistiska hyckleriet.
    Den människan är inte det minsta journalist.
    Inte heller är han skribent värd nämnet.
    Han är endast en person som lärt sig tjäna sitt uppehälle genom att skriva olika saker som han tror kan tänkas vara populärt just för stunden.
    Om det fanns ett pris för hyckleri i detta land skulle han ständigt bli nominerad i samtliga kategorier inom detta ämne.
    Dock i hård konkurrens med Anna Ardin, Schyman, Somar Al Naher, Åsa Romson och många fler inom elit-hycklar-kretsar.

    Kanske SVT kunde tänka sig en politisk variant på ”Mästarnas Mästare” – ” HYCKLARNAS MÄSTARE.

    Svara
    • Lövet

       /  08/29/2015

      I allt detta kletande och rasistetiketterande så finns det en företeelse som är brunare än allt annat: Virtanens tunga!

      Svara
  20. MiT

     /  08/29/2015

    Som av en händelse så råkar han också vara professor vid Umeå universitet. Vilken otrolig slump att han råkade dyka upp där

    Svara
  21. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  22. MiT

     /  08/29/2015

    Här är man vitsigare än den vitsigaste Göteborgaren och knappt en jävel noterar 😀

    Svara
    • Lövet

       /  08/29/2015

      Svensk demokrati spelar på sista versen…

      Svara
    • Kristian

       /  08/29/2015

      Det är mänskligt att fela.

      Svara
    • Kristian

       /  08/29/2015

      Sedan är de ju lätt hänt att det bara blir cymbalpolitik.

      Svara
  23. MiT

     /  08/29/2015

    https://twitter.com/Nymne/status/637628811463512064
    Trollsvansen ska visst vara Hildebrandt 😛

    https://twitter.com/Nymne/status/637639915417784320

    Svara
  24. Leif

     /  08/29/2015

    Här frodas lärdomshögfärden i vissa twittrares inlägg. Samtidigt exemplifieras hjärtskärande tydligt att det att vara akademiker i dag inte behöver betyda att man är det minsta begåvad eller lärd. Det gäller bara att inta en grötmyndig översittarposition (vi som är akademiker – ni som är idioter) och på floskulös svenska kräva vetenskapligt stöd för påpekanden om de mest självklara sakförhållanden. Vilket förfall!

    Svara
    • robjoh

       /  08/30/2015

      Sverige borde lägga ner ett antal universitet. Svårare än så är det inte. Det är en stor kostnad mot staten, och många utbildningar resulterar inte i något av värde.

      Svara
  25. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
  26. Dreadlock

     /  08/29/2015

    Duuuuuktig vovve Virtanen !

    En perfekt ryggrad av topklass gummiblandning. Du är definitivt kvalificerat att jobba på redaktionen för Damernas Värld.

    Svara
  27. Rick

     /  08/29/2015

    Om någon har kontakt med Jimmie Åkesson, så be honom säga 2+2=4. Jag tycker nämligen att det vore kul att se alla skrämda offentlighetspersoner skruva på sig och bedyra att de inte sympatiserar med SD innan de nervöst går med på att 2 + 2 kanske ändå blir 4.

    Svara
  28. Dreadlock

     /  08/29/2015

    @Rick

    Vi ser skrämda offentlighetspersoner varje dag som skruvar nervöst fram och tillbaka i sina 30 000 kronors anatomisk utformade kontorsstolar, som är just nu helt lost efter senaste uppgraderingen av katastrofprogrammet Lotus Notes, och ringer datasupporten och blir upptagna en halv arbetsdag i en ”oplanerad konferens”

    Du KAN inte kräva att dessa stackars människor skall kunna multiplikationstabellen ! Det finns assistenter för sånt dravel.

    Svara
  29. MiT

     /  08/29/2015

    När komiker driver politik. Länken ligger medvetet så den inte visas automatiskt eftersom det finns en del bilder där https://twitter.com/ozznujen/status/637538383758262272

    Svara
  30. Karl

     /  08/29/2015

    Måste endast flika in att paradfeministen och den eviga muslimgullerskan Anna Ardin skriver på sin sida att hon är rädd för ”fascistiska koncentrationsläger” i vårat land.
    Hur ända än in i låset resonerar den människan?!!

    Ok, jag kan gärna kontra med att jag är rädd för muslimska kalifat i vårat land!

    Undrar vilken utav dessa farhågor som är mest trolig att inträffa.

    När Ardinskan nu är klar med att totalpaja livet för Julian Assange så måste hon tydligen fabricera ihop nya fantasier.

    Ja , det är sådana som hon som styr vårat land just nu.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/30/2015

      Och lite djävulssekter som äter barn kanske?

      Svara
  31. MiT

     /  08/29/2015

    Svara
    • Karl

       /  08/29/2015

      Generalhycklaren Virtanen har tydligen ännu inte fattat att de han kallar ”rasisttroll” – i själva verket är helt vanliga svenskar som inte vill vakna upp i ett kalifat en dag.

      Begreppet ”troll” slits nu väldigt hårt inom vänsterns olika konstellationer. Ja det verkar faktiskt som att det är det enda de har att komma med.
      Vänsterns nya modeord alltså. Direkt taget ur Handbok För Feminister.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2015

      Virtanen behöver inga följare av troll för han är själv ett troll och en hatare.

      Svara
  32. Svenne

     /  08/29/2015

    OT: Krönika av KG Bergström:

    Svara
  33. Svenne

     /  08/29/2015

    OT: Ledarsidorna om ”empatiskt utmattningssyndrom”:

    Svara
  34. MiT

     /  08/30/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2015

      Och som vanligt övergår Andreas till gba när argumenten tar slut.Så tröttsamt och förutsägbart.

      Svara
  35. Lars

     /  08/30/2015

    Zara Larsson får mig att tänka på den gamla blueslåten Crossroad, som handlar(eller så handlar den förargligt nog om något helt annat, enligt wikipedia) om att sälja sin själ till djävulen i utbyte mot artistisk framgång. Det verkar ju typ som att hon blivit utvald, eller utsedd, till att företräda vissa saker. Och så länge hon spelar med i spelet får hon fullkomligt bada i allt som de flesta 17-åringar med popstjärne-ambitioner bara kan drömma om.

    Svara
    • T

       /  08/30/2015

      Enligt legenden om Robert Johnson fick han inte vara vid liv speciellt länge efter att han sålt sin själ. Crossroads är där Highway 61 och 49 möts i Clarksdale, Mississippi. Texten i Crossroads Blues handlar om något annat än filmen från 80-talet. Highway 61 kallas även för the Blues Highway och Bob Dylan har gjort den känd genom låten med samma namn. Where d’you want this killin’ done? God said, ”Out on Highway 61”. En annan rad i texten är: Trying to create a next world war. Ond, bråd död väntar alltså. Om man säljer sin själ så finns ett talesätt från USA: When You Dance With the Devil, the Devil Don’t Change – the Devil Changes You. Men vad fattar en 17-åring om sånt?

      Svara
  36. MiT

     /  08/30/2015

    Svara
  37. MiT

     /  08/30/2015

    https://twitter.com/jennymadestam/status/637182452264501248

    https://twitter.com/jennymadestam/status/637183240604884992

    https://twitter.com/AndersSundell/status/637184766773723136

    Svara
    • Jan

       /  08/30/2015

      Jag måste nog, för sakens skull, ge Jonna Sima rätt här. Statsvetarna Barrling och Madestam får nog bestämma sig. Vill de betraktas som objektiva forskare och statsvetare kan de inte skriva ledarsidor i pressen. Barrling och Madestam vill både ha kakan och äta den samtidigt. Eftersom det gynnar deras karriärer samt att forsknings- eller lärartjänster på universiteten inte verkar fylla en heltid….

      Svara
      • Larsson

         /  08/30/2015

        Håller inte med alls. Är du en duktig forskare ska du kunna skilja på vad du vet som forskare och vad du drar för slutsatser som kan vara av politisk eller apolitisk karaktär. Väldigt många forskare gör tydliga politiska ställningstaganden både åt höger och vänster. Tvärtom är ledarsidan ofta alltför journalistisk i sin karaktär, vilket gör det den både svängigare och mer tendentiös än den borde vara (oavsett tidning).

        På andra sidan har vi ju forskare som hävdar sitt oberoende trots tydliga politiska ställningstaganden. Det ser jag mer som hycklande.

        Sedan undrar jag vad fasen Jonna Sima gör på en ledarsida öht. Hon verkar ju mest bara verka som en megafon av sin omgivning.

        Svara
        • Jan

           /  08/30/2015

          Håller inte med. I vissa lägen kan man helt enkelt inte sitta på dubbla stolar. Att skriva politiska ledare ena dagen och vara oberoende expert nästa dag håller helt enkelt inte. Vissa roller måste skiljas åt.

          Svara
  38. MiT

     /  08/30/2015

    Svara
    • Leif

       /  08/30/2015

      Den där mannen verkar vara bortom all räddning. Lyckas ens inte få fram en slagkraftig poäng utan att ta till ordet ”piss”. Vem minns inte hans pinsamma klavertramp med det ”rötna pisshuvet”?

      Svara
  39. MiT

     /  08/30/2015

    Svara
    • Jan

       /  08/30/2015

      Det kallar jag insikt och ödmjukhet. Visst, allas föräldrar har förmögenheter….

      Svara
    • Anders

       /  08/30/2015

      I tredje världen lever var tredje familj utan skaldjursbestick!

      Svara
  40. Hmm

     /  08/30/2015

    Nej då, det finns inget som heter hederskultur…

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/systrar-domda-till-valdtakt-for-broderns-brott/

    *visslar och tittar åt ett annat håll* 🙄

    Svara
  41. DN drar sig inte för att grovt trakassera en 70-årig funktionshindrad kvinna som drivit samhällskritisk journalistik:
    http://snaphanen.dk/2015/08/29/sondagskronika-mardrommen/

    Svara
  42. När vår träningsstatsminister Lövet (snart kommer hösten och då brukar löv falla) väljer Zara framför någon som Soheila är det väl en officiell linje?

    Svara
  43. Jan

     /  08/30/2015

    När det gäller jämförelsen mellan Soheila och Zara som Sakine gör så tror jag också att det handlar om att svenska medelklassfeminister känner igen sig själva i Zara men inte i Soheila. De kan helt enkelt inte relatera till Soheila eftersom de inte förstår hennes situation. Eller för att använda genusforskartermer: De begriper inte dikotomin eftersom de inte förstår kontexten i berättelsens narrativ…..

    Svara
    • Lövet

       /  08/30/2015

      LOL!

      Förresten är ”dikotomi” det som Umeåstudenter kallar det när de misslyckas med att hålla två tankar i huvudet samtidigt?

      Det är ju obegripligt för oss som står utanför *högdraget släpigt tonfall* ”Akademiiin” varför kampen mot hedersvåld måste stå i motsats till kampen mot kvinnovåld eller mot våld i allmänhet. Men det har säkert med ”Struktuuurer” att göra.
      … och ”Diskuuurser”.

      Svara
    • norskgoy

       /  08/30/2015

      Uenig. De er langt mer ondskapsfulle enn dette, og er helt bevisst på sine valg. Ved å gi Sakine rett, medfører at de har feil i sin grunnmur av tanker. Som kommunister flest kan de ikke innrømme at det rammeverk de har viet sitt liv til, er feil.

      Svara
  44. Karl

     /  08/30/2015

    Tänk vad jobbigt det blev nu för alla vänstermänniskor som helt plötsligt fick en stark och bred opposition emot sig.
    Det är klart att det måste varit väldigt njutbart att tillhöra vänsterfalangen under alla dessa år då det inte funnits någon opposition alls.
    Som mest har de politiska partierna kommit ihop sig kring någon karensdag eller pappadagar. Så har det sett ut i åratal.

    Nu däremot, har folk i stugorna vaknat då man känt röklukten. Svensken har ställt sig upp och tittat ut över ägorna och insett att röken blir bara tjockare. Han har hört larmklockorna slå.

    Det är alltså nu det blir jobbigt för människor som Virtanen för han tvingas snart inse att hans liberalvänster-feministflörtande journalistik möter motstånd.
    Det hade han aldrig väntat sig för något år sedan.
    Men nu gott folk lär det bli åka av.

    Svara
  45. Svenne

     /  08/30/2015

    OT: Marcus Birro sågar njutningsfullt media i allmänhet, och journalister i synnerhet:
    http://detgodasamhallet.com/2015/08/25/gastskribent-marcus-birro-framtiden-ar-har/#more-2072

    Svara
  46. fjasprjwar

     /  09/06/2015

    Fredrik Fittanen är en stor snopp.

    Svara
  1. Gott nytt år på er! Lite blandat från 2015 del 3 | WTF?

Lämna ett svar till Björn Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.