Det finns ett rykte …

Ni vet väl om att det finns ett rykte om att kvinnor inom brandkåren har lite svårare att forcera dörrar?

det finns ett rykte genus

Ni vet, det är bara ett rykte att vältränade och starka män, kanske också ganska storvuxna män, har lättare att forcera till exempel en dörr än vältränade, och förhållandevis starka, kvinnor har om man snabbt måste ta sig in i en bostad där det brinner. Det är bara ett rykte och inget annat! Det är bara en social konstruktion att kroppsvikt kombinerat med fysisk styrka är viktigt! Lyssna inte på sådana illvilliga rykten hälsar Sekretariatet för genusforskning!

Och eftersom det bara är ett rykte och inget annat så måste man försöka komma på en lösning på ryktet såklart! Får man bort ryktet så kan ju folk få hjälp snabbare. Genier!

det finns ett rykte genus1

Men genierna har inte bara tagit fram ett motmedel mot rykten utan också en sport-bh och ett omklädningsrum, förlåt ”återhämtningsrum”, där alla kan känna sig välkomna.

det finns ett rykte genus2

Nu vet ni, det ska inte alls ses som ett försök att kompensera för eventuell brist eftersom det bara förstärker sådana där unkna påhittade idéer och rykten om att män generellt är fysiskt starkare. Syftet är förstås bara att ifrågasätta ryktet och inget annat. Och självklart är det relevant att jämföra med hemtjänsten, det förstår alla. Gissar att hemtjänsten för det mesta har sådana enormt tekniskt avancerade lösningar som ”nycklar” för att inte behöva slå in några dörrar…

det finns ett rykte genus3

Det där med gynstolen får ni inte missa, jag har tagit upp det ett par gånger för det är så bisarrt att man bara gapar, ”1 april varje dag del 15: Exakt så här idiotiskt är det i Sverige”. Syftet med den var att göra något som var så dåligt som möjligt, det vill säga att man slösade medvetet bort 2,7 miljoner kronor…

det finns ett rykte genus4

Origo avslutades vid årsskiftet men ni kan vara lugna, Vinnova och SKL ska se till att skattepengarna även i fortsättningen slösas bort på det mest effektiva sättet man hittills kommit på, nämligen att låta genusfolk ta hand om dem eftersom man då är garanterad att inte få något användbart i retur!

det finns ett rykte genus5

Miljonerna regnar över värdelösa genusprojekt samtidigt som man drar in bidrag till högskolor och universitet för att bekosta asylhaveriet.

Nu är det så att utveckling av hjälpmedel alltid är bra men jag tvivlar starkt på att genusfolk är rätt personer till detta. Genusfolks syfte är inte att hjälpa utan att stjälpa och försämra, oavsett organisation de nästlar sig in i.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. Leif

     /  01/25/2016

    Nu fogas nya namn till listan:
    http://www.sccc.ca/site/panel5/SwedishInnovations.html
    Och ärat ditt namn flög över jorden – med gynstolen! En ny storhetstid väntar!

    Svara
    • Kristian

       /  01/25/2016

      Snarare ”fornstora dar” (som jag bruka gnälla.)

      Svara
  2. MiT

     /  01/25/2016

    Rimlig jämförelse…

    Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Avdelningen relevanta jämförelser….

      Svara
      • Vore jag än socialsekreterare skulle jag göra ett hembesök hos den elake fadern. Hans faderskap väcker frågor. Så säger man inte om sina barn om man inte är helt korkad oavsett diskussionen man försöker briljera i.

        Svara
        • Nej, normalfungerande individer har andra känslor för sina barn än för människor i allmänhet. Det är oroande att han inte inser det vare sig emotionellt eller intellektuellt.

          Svara
    • Förstod det var en vänstermupp bara dom som har så urusla argument

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  01/25/2016

      Är det rättvist att bara 10% av Somalias medborgare får svensk pension och allehanda bidrag jag tycker det är ruttet ALLA ska få ta del av svensk välfärd vi har råd sålänge Svensson arbetar så kan vi höja skatten. Ge dom bara lite hjärndöda tv-program och tillräckligt med pengar för sk fredagsmys så kan vi beslagta varenda krona utöver

      Varenda månad när min lön kommer förbannar jag politikerna som stjäl mina pengar och strösslar dom över saker jag absolut inte vill bidra till och förmåner jag själv inte får ta del av den dagen jag är i nöd
      det här sk samhällskontraktet är uppeldat för min del och varje chans att undanhålla och lura staten på pengar tas.

      Svara
    • Alex Nyström

       /  01/25/2016

      Det är ändå rätt skönt att sådana som John Johansson så snabbt dömer ut sig själv ur debatten. Den där typen av argument kan man inte argumentera mot. ”Allt åt alla”, eller med hans vokabulär, ”Sverige åt alla”. Inte ens värt att tjabba emot.

      Svara
  3. Motkraft

     /  01/25/2016

    Ah, om vi byter ut några miljoner lås i Sverige så kan vi sänka kraven på brandmän?

    Att samma forskargrupp tagit fram en sport-BH och ett automatiskt lås säger väl en del om forskarhöjden i den gruppen…

    [BLOCKQUOTE]Inget av koncepten som tagits fram går att använda utan syftet är att väcka frågor och diskussion[/BLOCKQUOTE]

    Eh?!

    Att tyckande och fritt spånande runt ett fikabord kallas forskning säger väl lite om vad dessa ”forskare” går för…

    Svara
    • Inge Post

       /  01/26/2016

      Det är ju skitbra.Det kommer bli extremt enkelt att råna alla med brandlås och eftersom vi vet att det är de godaste som kommer sätta upp dessa lås först så kan man ju se det som att man återtar en del av pengarna de fått via skattsedeln.Alltså jämnar det ju ut sig själv!

      Svara
  4. Pelle2

     /  01/25/2016

    Ja, det är helt sjukt att man med öppna ögon slösar bort skattepengarna på rena idiotier och genustrams.
    Fast det är ju ännu mera sjukt att man i en perverterad form av jämställdhet vill kvotera in kvinnor i brandkåren även om de inte har fysisk kapacitet att klara av jobbet.
    Det handlar om ett arbete där fysiken kan vara avgörande för om ett liv kan räddas.
    Det är ju dessutom så att inte alla män heller klarar av de fysiska kraven man tidigare ställde på brandmännen och då var det ingen genustomte som hade något problem med det.
    Det sjuka är ju också att de som bestämmer på brandmyndigheten ställer upp på den här skiten istället för att säga till genustomtarna att de kan dra dit pepparn växer.

    Har sagt det förut, men det är nästan så att jag önskar att det skulle börja brinna i genustomtarnas bostäder och att de som rycker ut består av kvinnor som inte klarar av att ta sig in i lägenheten.Misstänker att dom då skulle ångra sig när dom drev igenom sänkta fyskrav…

    Svara
    • Svenne

       /  01/25/2016

      Tyvärr, de ångrar aldrig något – det är ju alltid någon annans fel… #nånannanismen

      Svara
  5. MiT

     /  01/25/2016

    Kolla noga siffrorna, 5929 sek är helt plötsligt mer än 7181 sek 😛

    Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Borde hon inte problematisera att det var tre kvinnor och två män i programmet ?
      Något säger mig att det är det som i hennes ögon räddade programmet. Då var det ju väldigt jämställt när kvinnorna var det dominerande antalet…

      Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Vad gäller uträkningen av tid så var väl problemet att eftersom kvinnorna var en mer i antal än männen så blev deras relativa del av taltiden mindre.
      Fascinerande dock att genusttomtarna har så gott om tid att dom orkar räkna ut sådana här saker.Kanske dags att skaffa sig ett liv ?

      Svara
    • Rp

       /  01/25/2016

      Fast att dela upp det per capita gör ju att det stämmer, hur gör du själv när du påtalar att det är invandrare som begår sexuella ofredanden o dyl?
      Sen kan man fråga sig relevansen öht, mindre än 2 minuter skillnad.

      Svara
      • Nykteroklok

         /  01/25/2016

        Ungefär 25% mer taltid för männen va? Hyfsat mycket ändå. Jag tycker dock att det finns andra frågor som är mer intressanta. På vilket sätt kan man säga att männen tagit plats (med betoning på ‘tagit’)? Hur har kvinnor hindrats från att tala? Utifrån artikeln verkar det troligare att det är Claire Wikholm som är den som tar, då hon blir anklagad för att avbryta. Om det blir tyst några sekunder, och en man börjar tala, vem har han då tagit plats från? Frågorna är förstås inte riktade till dig Rp.

        Svara
        • Noger

           /  01/25/2016

          Hur hade taltiden sett ut om Stefan och Morgan inte varit tvungna att upprepa sig flera ggr pga att de blev avbrutna ?

          Svara
      • MiT

         /  01/25/2016

        ”Männen tog för mycket plats” stod det och då menade man i form av taltid. Och MÄNNENS taltid var ca 98 min medan KVINNORNAS var nästan 120 min.

        Svara
    • Ivar L

       /  01/25/2016

      Härlig matematik. Så om vi har tio manliga styrelseledamöter och en kvinnlig så blir Johanna Hagström nöjd bara kvinnan får lite längre taltid än de andra?

      Svara
    • Rikard

       /  01/25/2016

      Hej.

      Så märkligt att se en feminist av modernt slag argumentera utifrån kvantitativa data. Innehållet i det som sades då?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. Göran P

     /  01/25/2016

    När man läser det här inser man att det är bra att de får 303 miljoner mindre. Det bästa vore att de inte får någonting.

    Svara
  7. Har skaffat brandsläckare fast vi bor i en lägenhet nära ett brandkår.
    Köp en, de är en bra investering, köp två-tre om ni bor i en villa.

    Svara
    • Kristian

       /  01/25/2016

      Håller med. Inte satirisk:
      Nära till affärer: Preppa.
      Nära till polis: Jägarexamen och hagelbössa.
      Folkpension? Spara själv.
      Nära till skola? Ja, vad gör man?

      (Om någon har aktier eller fonder så är det hög tid att sälja allt. ”Värre än 2007” säger en del.)

      Svara
  8. Pelle2

     /  01/25/2016

    Slöseriet ovan får mig att tänka på när Aina Erlander skickade tillbaka pennor som tillhörde staten efter Tage Erlanders död. Det var väl också någon gammal Socialdemokrat som sa något om att man skulle vara rädd om varenda skattekrona eller något sådant.
    På den tiden hade politikerna respekt för de pengar de fick in via skattsedeln medan dagens politiker tycker att det är ok att slänga iväg pengarna på vilken skit som helst .
    Inte undra på att politikerföraktet växer…

    Svara
    • Nykteroklok

       /  01/25/2016

      Ernst Wigforss? Varje felaktigt använd skattekrona en stöld från folket.

      Svara
  9. MiT

     /  01/25/2016

    https://twitter.com/AmirSariaslan/status/691367704553463808

    Svara
    • Rowan Atkinson har ju profilerat sig som en av de största motståndarna till PK och kränkthetskulturen http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/9616750/Rowan-Atkinson-we-must-be-allowed-to-insult-each-other.html

      Svara
    • Googla orden [ lucy show ] så får ni fram många videos med kvinnan som var kvinnornas Mr Bean på 60-70-talen – Lucille Ball. En sann feminist måste älska dessa program!
      I serien är Lucy änka sedan hennes förmögne man gått bort – och han var väl medveten om att Lucy inte kan hantera pengar, så han sätter dem i en sorts fond med en bankman som förvaltare – i praktiken Lucy’s förmyndare. (Som seden var, så jobbade inte gifta kvinnor.) Serien har massor av slapsticksinslag, som när Lucy och väninnan Vivian ska baka – och naturligtvis tar för mycket jäst så degen jäser ut ur ugnen och fyller hela köket… Lucy testar bl.a också att träna karate och att jobba som flygvärdinna,,,

      Svara
      • Kristian

         /  01/25/2016

        Verklighetens Lucille Ball var kunnig, duktig och strävsam – rena motsatsen till dagens gnällfeminister.
        (Utan studion Desilu ingen Star Trek.)

        Svara
  10. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Någon som vet varför alla knivar är spetsiga – förutom tradition från hedenhös? Vem använder spetsen av en kockkniv? Den enda kniv som behöver vara spetsig är den minsta – skalkniven. Antalet mord med kökskniv skulle ju minska med 99 procent ifall alla knivar ändrades till en rundad spets, som ”brödsågen” har. I en del kulturer används inte kockknivar, man har en sorts liten köttyxa istället som man fixar allt med.

      Enligt nyheterna har kvinnan avlidit. Man säger inte emot en muslimsk krigare ostraffat, hedern måste återupprättas direkt.

      Svara
  11. I en frisk värld hade Karin fått sluta efter gymnasiet för att bli något som bättre passar hennes intelligens, men nu får Karin leka pa kth ist………..

    Svara
  12. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Tunisien hade krig så sent som 1943, så innevånarna är fortfarande traumatiserade och flyr för sina liv över Medelhavet för att söka asyl här.

      Svara
  13. MiT

     /  01/25/2016

    Han sa att han var 16 år, Algeriet där han kommer från säger 23. Säkert den absolut första och enda gången ensamkommande har ljugit om sin ålder…
    ”Ung knivman häktad efter nya bevis om ålder”
    https://archive.is/cgmFv
    http://unvis.it/http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung-knivman-haktad-efter-nya-bevis-om-alder/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/25/2016

      Yay! Rättegångar som ändå är så billiga!

      Svara
  14. Ivar L

     /  01/25/2016

    Undrar när det normkritiska designgänget börjar stå på egna ben och tjäna pengar på sina fantastiska idéer. De kan ju inte leva på bidrag för alltid. Det kan väl knappast vara vitsen med Vinnova?

    Svara
    • Kristian

       /  01/25/2016

      Jodå!
      Inte med ”innovation” men med Vinnova. Äpplen och päron.

      Svara
  15. Ivar L

     /  01/25/2016

    Arg invandrare i Göteborg (?) uppmärksammad av utländsk press, vill döda tio svenskar:
    http://www.express.co.uk/news/world/636383/Afghan-migrant-pledges-vengeance-murder-furious-bus-rant-pensioner

    Svara
  16. Havre flarnstad

     /  01/25/2016

    En röd tråd genom allt med etiketten normkritiskt är att det inte går att använda praktiskt öht eller som i ditt exempel är det ju inte tänkt att någonsin kunna föras i bruk det säger allt om vilket existensberättigande dom här projecten har i samröre med skattepengar.

    Svara
  17. MiT

     /  01/25/2016

    Blir säkert en succé…

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  01/25/2016

      Det är lätt att se allt som skit och dåligt direkt när ord som nyanländ dyker upp men om man bortser från inkvoteringen är det väl endå bra att dom som endå är här kan få jobba och bidra lite? även om det bara är ett sommarjobb på gröna.

      Själv tänkte jag på hur deras nya attraktion skräckhuset bemannat med ett gäng ensamkommande tafsare får en helt ny betydelse för varenda stackars tjej som vågar sig igenom 😀

      Jag kommer på mig själv allt oftare med att associera invandrare med enbart negativa saker och så var det inte förr även om jag faktiskt varit kritisk sen sekelskiftet Tråkig utveckling för alla.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/25/2016

      Lägg märke till meningen: ”något som man valt att göra i samarbete med Arbetsförmedlingen”. Det låter som att det kanske kan vara ”åtgärder” inblandade här. I så fall får man nöjet att betala de nyanställdas löner både på inträdesbiljetten och skattsedeln. Men det är bara en spekulation, inget jag vet.

      Svara
  18. Rikard

     /  01/25/2016

    Hej.

    Vad vi bevittnar är genusteologernas inmarsch på tekniska områden, och i branscher där faktisk förmåga att utföra en arbetsuppgift är mätbar med objektiva metoder. Vi inom de ‘mjukare’ grenarna av akademiska verksamheter är vana, så det är spännande att se responsen från naturvetare och ingenjörer.

    Förhoppningsvis är det här det tar stopp, innan vi får kurser i feministisk hållfasthetslära, genusteoretisk virologi och normkritisk brandbekämpning, och varför inte HBTQ-nationalekonomi?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • MiT

       /  01/25/2016

      Genusperspektiv på statsvetenskap

      Feministisk juridik

      Sen finns det feministisk kriminologi på Umeå universitet…

      Svara
    • Lövet

       /  01/25/2016

      Feministisk hållfasthetslära (även känd som Von Wright’s bristningsgräns) testades häromåret i Kista. http://www.nyteknik.se/nyheter/bygg/byggartiklar/article265636.ece

      …kanske onödigt elakt…

      Svara
    • Bo

       /  01/25/2016

      Den dagen vi får kraftig påverkan (finns redan i alla ansökningar för projektpengar så man håller på att bli galen) av genusideologer inom tekniska ämnen (i mitt fall hållfasthetslära, som är en väldigt manlig bastion, trots hårt jobb och många försök att rekrytera kvinnor), inom undervisning och forskning, den dagen drar jag fallskärmen (I wish!) och lämnar universitetsvärlden. Än så länge kan vi bekämpa de värsta idiotierna, men det kryper närmare och närmare precis som Rikard skriver. Blev själv inte så populär hos en föreläsare på en förberedande handlednings/docentkurs där jag var alltför ifrågasättande. Är dock skadligt för karriären att vara alltför öppen med kritik. Får jobba med subversiv verksamhet istället.

      Svara
      • Rikard

         /  01/25/2016

        Hej.

        Tips från mig, om du inte misstycker;
        Vid subversiv verksamhet inom fältet genus-vadsomhelst är det bra att ha ett grundmurat rykte som progressiv så att kritiken uppfattas komma från radikalare håll än ledarkvinnan. Med tanke på hur maktfullkomliga och småaktiga dessa ofta är kan man plantera orealistiska, orimliga och ogenomförbara förslag om man behärskar deras språk och terminologi.

        Hållfasthetslära vet jag inte mer om än att ha respekt för den som gör det, men språk och ordvrängeri däremot är mammas gata. Det kanske går att se genus-et cetera terminologin som ett material vilket (till synes) slumpmässigt förändrar sina egenskaper beroende på observatör och mätinstrument? (Bara för att jag väljer ett sådant exempel finns det väl dessutom något sådant?).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        PS: Håll ut! Om den normala cykeln håller så upprättar man säkra kommunikationsprotokoll och -kanaler utanför den akademiska/professionella världen, så att man kan tala fritt bortom genus-inkvisitionen. Ds

        Svara
  19. Tjejen

     /  01/25/2016

    Är det här på riktigt eller? Verkligheten är så banal, så fullkomligt urspårad att jag saknar ord. Vi lever i ett land som är kidnappat av extrema, maniska och farliga dårar som har fått utrymme att diktera i riktiga människors vardag. Dessa feminister har möjliggjort att landet körs rakt i botten på olika vis. Det finns snart ingen välfärd eller trygghet kvar här. Det är ju helt sjukt och snart bortom räddning! På bara några år har landet förändras till oigenkännlighet!

    Svara
    • Tjejen

       /  01/25/2016

      Banalt var kanske fel ord men ändå inte. Banal och brutalt på samma gång. Att beskriva landet och debatten som förs här är ingen lätt uppgift. Den s.k korridoren sätts upp av extrema feminister medan folk runtomkring bara står handfallna och livrädda för att sätta ned foten och säga ifrån. Därför får feministerna tillåtas fortsätta med ologiska och orimliga krav. Man är rädd för att förlora jobbet, få reprimander eller liknande gissar jag på. Och galenskaperna fortsätter…

      Svara
  20. Svenne

     /  01/25/2016

    #kod291

    Svara
  21. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Trolletplit

       /  01/25/2016

      Tro fan det, vem skulle inte flippa ut om kapten säger:
      -Vi befinner oss pa 10000 meters höjd över havet och jag kan meddela att bränslet precis tog slut.

      Svara
  22. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  23. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  24. Patrick

     /  01/25/2016

    Men oj vad mysigt, en kampsportare med en hel del tatueringar.. Inte för att det är någon egentlig koppling till våld och förtryck men förmodligen vanligare procentuellt bland dem än de som spelar ett GTA spel både före och efter.. Vilken med i vart fall..

    http://bit.ly/1lKMYoK

    Svara
    • Patrick

       /  01/25/2016

      *mes ämnade jag att skriva men mobilen ändrade ordet..

      Svara
    • Cain

       /  01/25/2016

      Intressant, de vågar åtminstone snacka med Frick direkt. Kolla feedback också. Gillar att en norrman kallar Sverige för Norges Mexiko. I princip samtliga delar åsikterna som ventileras på denna blogg. Mycket glad att se att våra grannar ser på situationen utan skygglappar.

      ”Norske og Svenske medier fortsetter en ”forsiktig” dekning av denne historisk ekstremt dramatiske forvandlingen hos vår en gang storebror, nå et sted for billig mat og arbeidskraft, vårt Mexico.”

      Svara
  25. Kristian

     /  01/25/2016

    ”Marie, 17: Inför feminism som obligatoriskt ämne i grundskolan”
    https://archive.is/4cpsT

    Svara
    • Svenne

       /  01/25/2016

      Dumheter24, förstås…
      ”Debattören: Hela mitt liv har jag lärt mig att inte bli våldtagen, men killarna har aldrig fått lära sig att inte våldta. Det är helt ologiskt.”

      Svara
      • Pelle2

         /  01/25/2016

        Läste just den där delen av inlägget och reagerade på den. Vilken kille blir inte uppfostrad till att inte begå brottsliga handlingar oavsett sort ? Tror genusdåren dessutom att de män som faktiskt begår sexualbrott kommer att sluta med det för att de får gå en feministisk utbildning ? Lycka till säger jag…

        Svara
  26. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • David8

       /  01/25/2016

      Sakine är bra. Men utryck som ”min feminism går inte ut på att…” är för löjligt. Det är som att prata om ”men min nazism går inte ut på att…”. Önskar man jämställdhet framför könsrasism så prioriterar man inte att försöka ändra de senaste 20 årens innebörd av ordet feminism.

      Svara
  27. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  28. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
  29. MiT

     /  01/25/2016

    https://archive.is/0v9Gr

    Svara
  30. MiT

     /  01/25/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/25/2016

      Skapa dina egna kvinnokalas då om du inte är nöjd istället för att sitta och gnälla…

      Svara
  31. MiT

     /  01/25/2016

    ”Kriminella gatugäng stort problem även i Göteborg: ”Har eskalerat fullständigt””
    https://archive.is/VEK5F
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/polisen-peter

    ”– Sedan är det åldrarna; jag kan stå med en 30-åring framför mig och på pappret står det 14 år. Det blir som att de är straffimmuna. De står och garvar åt oss när vi griper dem, de skiter totalt i oss eftersom de vet att ingenting händer.”

    Svara
    • Motkraft

       /  01/26/2016

      Löfven utlovade ålderstester men tar så klart tid att testa tiotusentals. Men när måste prioritera så verkar det smartast att börja med de som begår brott eller misstänks för brott.

      Då kommer de sluta att stå och garva.

      Vad gäller Afghaner som begår brott så har vi har gott samarbete med med Afghanistan eftersom vi är stor bidragsgivare. Om vi pyntar lite extra pengar så kan vi snabbt få dem att bygga ett ”utslussningsboende” i Kabul och deportera dem dit utan en lång process i Sverige. Vi behöver inte veta exakt var i Afghanistan de ska utvisas till eller exakta familjeförhållanden, det kan personal på boendet i Kabul hjälpa till med.

      Om viljan finns så finns det lösningar.

      Svara
  32. Plåster

     /  01/27/2016

    Släcka bränder och rädda folk kan inte vara prioriterat 2016….
    I en intersektionell rasifikationsundersökning med tonvikt på hbtq-frågor så har det framkommit att alla inte är bekväma med att greppa en stång för att snabbt kunna ta sig från omklädningsrummet till fordonshallen och därför kommer en stor del av budgeten läggas på att utforma och installera en ”halkig” och ”mysig” ränna man kan glida sagda sträcka i vid utryckning.

    Svara
  33. Det talas om FemiNazis, men bilder är sällsynta:

    Svara
  1. Stöd Socialdemokraternas kamp för marockanska kriminella mäns självklara rätt att ostraffat råna, misshandla och våldta svenskar! | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Socialdemokraternas kamp för marockanska kriminella mäns självklara rätt att ostraffat råna, misshandla och våldta svenskar | Jämställdhetsfeministerns blogg
  3. Socialdemokraternas kamp för marockanska kriminella mäns rätt att ostraffat råna, misshandla och våldta svenskar | Jämställdhetsfeministerns blogg
  4. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?
  5. Omröstning om värsta genuseriet 2016 | WTF?
  6. Påminnelse inför valet: Del 1 | WTF?
  7. Lite gammalt som ligger och skräpar del 3 | WTF?

Lämna ett svar till Havre flarnstad Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.