Leif GW Persson om Springare. Samma ickeargument IGEN!

I tisdags sändes ju Veckans brott och man tog upp Springares omtalade fb-status. Jag nämnde då att det var märkligt att GW verkade ha missuppfattat vad Springare skrev och att det är konstigt eftersom GW sällan brukar missuppfatta.

gw-om-springare-igen

Idag har han skrivit en krönika i Expressen helt tillägnad Springare. Med samma missuppfattning. Vad är det frågan om egentligen? Ni ser rubriken, även om rubriksättare satt den så stämmer den rätt bra med vad GW säger i krönikan. Men vad har majoriteten med brottslingar att göra? Finns ju ingen som sagt nåt sånt alls? Det är helt ointressant och har absolut inget med saken att göra.

Han hade fyra saker att säga om detta, två av dem nedan

För det andra att den väsentliga orsaken till det var de erfarenheter och iakttagelser som många av dem gjorde i sina jobb. Gränspoliser, ordningspoliser, trafikpoliser, spanare och utredare som hela tiden konfronteras med människor när de beter sig som sämst eller inte mår så bra. Inte att de tycker så för att de varit brunfärgade i själen sedan födseln.

Precis. De träffar grova brottslingar. Och väldigt få av dem är svenskar. Precis det Springare poängterade. Är det inte intressant att veta t ex hur stor andel vissa grupper står för? HUR ska man kunna göra något om man inte vet? Är inte det ett stort problem? Vill man inte ens försöka lösa det?

För det tredje att det samtidigt finns en uppenbar risk med att generalisera utifrån det självupplevda. I det här fallet att den mycket stora majoriteten av Sveriges invandrare och flyktingar är lika hederliga och strävsamma som den svenska ursprungsbefolkningen.

Alla dem som polisen sällan eller aldrig möter i sin vardag.

Varför detta maniska tvång att hela tiden säga det alla redan förstår? I fetstil t o m. Springare tog upp de som man har problem med. Majoriteten av människorna är inga grova brottslingar och är således inget problem för någon och därför finns inget skäl att ta upp dem när man pratar om grova brottslingar.

Men det säger något om nästan alla grova brottslingar är av utländsk härkomst! Eftersom just de orsakar enorma problem, inte för polisen primärt utan alla brottsoffer! Eller är de massor av brottsoffer som drabbas av denna STORA överrepresentation svinn man får räkna med? Låter väl cyniskt även för mig…

Varenda polis och kriminolog borde tjata hål i huvudet på politiker och media om detta jätteproblem! Istället försöker man maniskt släta över genom att säga att majoriteten är hederliga! Varför måste man hela tiden dra upp dem som inte är ett problem för att försöka släta över det som ÄR ett stort problem? Det är ologiskt! Ska man säga ”Gängskjutningarna är ointressant att kartlägga för den stora majoriteten är ju hederliga och skulle aldrig göra nåt sånt. Vi har känt till detta sen 80-talet” varje gång gängkriminalitet kommer på tal?

Skit samma om det är en överrepresentation med 5 % (21 % brottslighet för 20 % av befolkningen) eller 315 % (83 % brottslighet för 20 % av befolkningen). Det är ju bara mindre insignifikanta gradskillnader.

Eller som Dolf lite raljant skriver ovan. För man verkar faktiskt anse att det är skitsamma. Även GW verkar anse det. Det är horribelt!

dolf-om-statistik

Däremot som Dolf också noterat så är man väldigt sugen på att försöka få fram statistik när det gäller bränder på asylboenden. Då är det jätteviktigt att få fram så mycket som möjligt så man kan kombinera för att få fram skarpare analysverktyg. Det är alltså totalt oviktigt när det gäller sådant som blivit ett enormt samhällsproblem som i princip slukar alla resurser hos polisen och drabbar massor av människor i vardagen men jätteviktigt när det gäller bränder på asylboenden. Bränder där man dessutom vet att många är startade av asylsökande och där man inte har någon misstänkt på resten. Många av dem kan också lika gärna vara startade av boende som av andra. Man vet inte. Men man hoppas ju såklart att det ska vara de där hemska svenskarna som ligger bakom alltihop.

Varför är skarpa analysverktyg viktigt i ett fall men helt oviktigt i andra?

Sen är det ”roligt” med alla som ska säga att ”Jamen det här är inget nytt, det har vi känt till sen 70-talet” men som sen ÄNDÅ måste försöka få det till att det inte alls är som man känt till sen 70-talet. Kanske genom att säga ”Jamen majoriteten är minsann hederliga och skötsamma”. Ja, precis det som alla redan förstår. Men det är ju inte de skötsamma som är problemet utan de som inte är det och den gruppen är enormt överrepresenterad bland de med utländsk bakgrund jämfört med svenskar. Det är ett jätteproblem!

Men vi förstår varför man kämpar så hårt för att inte föra offentlig statistik över detta, det är nog så att statistiken ser så in i helvete illa ut. Det är nog så enormt mycket värre än vad man ens kan ana och vad man så länge försökt lura i oss. Där har vi nog svaret!

Jag har sagt många gånger här på bloggen att när (jo NÄR, inte om) det blir offentligt, eller när media slutar försöka mörka sånt, så kommer svenskarna att bli totalt chockade över hur illa det faktiskt ser ut. Även jag förmodligen trots att jag kan ana hur illa det är, även utan Springare.

Intresset för detta kommer garanterat av att man mörkat och försökt gömma det så länge. Svenskarna har under lång tid varit misstänksamma, det har varit lite för mycket som inte stämmer med den officiella bilden. Man har hållit på så länge att folk är desperata!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

152 kommentarer

  1. http://www.expressen.se/nyheter/har-gifter-sig-maire-71-med-karleken-lamin-34/

    ”Bröllopsvittnen att signera vigselcertifikatet är Maires väninna Hilkka samt brudgummens syster Binta. Giftermålet är Maires femte och Lamin blir hennes tredje gambiske make på raken.

    – Jag tycker ju om att resa och i Gambia så behöver man inte göra något, männen tar kontakt med en. Och de är vackra och annorlunda, jag tycker om rastahår och så har de fina ögon. Och de är vänliga, i alla fall i början, säger Maire som har trist erfarenheter av sina två första män som båda var i tjugoårsåldern då de gifte sig med Maire. Den första killen packade sin väska och stack så fort han fick besked om permanent uppehållstillstånd, den andre avslutade hon förhållandet med då det inte var bra dem emellan. Nyss har hon fått reda på att han gift om sig med en kvinna i närheten.”

    Tredje gången gillt för Maire! <333333

    Svara
    • Herpderp

       /  02/12/2017

      Ganska tragiskt, faktiskt.

      Samtidigt intressant att se skillnaden i hur media rapporterar saker. Jag undrar hur samma historia hade sett utom en 70 årig man hade gift sig med en 30-åring från valfritt fattigare land i världen…

      Svara
      • Kalle

         /  02/12/2017

        Jag tänkte samma tanke, hur hade artikeln sett ut om den hade handlat om Åke 71 som åkte till Thailand?

        Svara
      • Jag läste någonstans att kvinnorna som begick dessa sexköp trodde det var ”äkta kärlek” låg kring 90 eller 95%. Men gubbarna låg faktiskt inte långt efter på 80%. Majoriteten av de som åker till dessa fattiga länder tror alltså att det är kärlek det handlar om och inte sexköp/ren människohandel.

        De är, som vår regering uttrycker det, ”naiva”.

        Svara
        • Herpderp

           /  02/12/2017

          Jo, jag minns väl när Aftonbladet hade reportage om medelålders kvinnor som åkte på ”kärlekssemester” till olika afrikanska länder. Publicerades kort efter en arga artiklar om mäns sexköps-resor till sydost-asien. Skillnad på skit och pankaka helt klart.

          Och många av dem som åker iväg på dyl resor, kvinnor som män, är nog väldigt naiva. Det är ju bara att läsa dagens artikel på ett praktexempel.

          Svara
    • Motkraft

       /  02/12/2017

      Hmm.. var så säker att Maire var med i denna dokumentären men verkar vara en annan

      http://www.dplay.se/outsiders/season-10-karlek-i-gambia/

      Lite trist att det är hon orsakar att de svenska skattebetalarna troligen kommer att få betala försörjningen i Sverige för tre män under hela deras livstid. Eftersom de där okvalificerade jobben bara finns i PK-människornas fantasi.

      Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      ”… behöver man inte göra något, männen tar kontakt med en.”
      Ah, en sann feminist. Vill bli uppvaktad.

      Svara
    • Visst är kärleken vacker? 😉

      Svara
  2. Hej

    Skall man skratta eller gråta?

    Svara
  3. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Snart hamnar vi i listan icke önskvärda. Vi har väl ingen ambassadör från USA nu?

      Svara
  4. MartinA

     /  02/12/2017

    Ett etablissemangsas är ett etablissemangsas.

    Svara
  5. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Svenne

       /  02/12/2017

      Ännu en ‘utmaning’…

      Svara
      • Jan

         /  02/12/2017

        Grattis Sverige! Grattis Sjuklövern! De här fina familjetraditionerna blir mer och mer utbredda i Sverige också tack vare den berikande mångfalden…

        Svara
      • Grodan Boll

         /  02/12/2017

        Varför är just Indien uppdelat i sina beståndsdelar?

        Svara
        • Svenne

           /  02/12/2017

          Förmodligen p.g.a. stora inrikes skillnader i Indien:
          Undersökningen: http://www.pnas.org/content/107/suppl_1/1779.full

          Civil and Religious Regulation of Consanguineous Marriage

          ”First-cousin marriage is generally permitted within Buddhism, but the marriage regulations in Hinduism are more complex. According to the north Indian tradition believed to date back to 200 BC, pedigrees are examined over an average of seven generations on the male side and five generations on the female side to preclude a consanguineous union (16). Whereas in Dravidian south India, cross first-cousin marriage (between a man and his mother’s brother’s daughter) and more especially uncle–niece marriages are favored across all castes. Because of their customary nature, cross-cousin marriages were recognized by the government of India in the Hindu Marriage Act of 1955 and the legality of uncle–niece marriages was confirmed in the Hindu Code Bill of 1984 (17).”

          Svara
  6. Det var överskott redan på slutet 80 talet eller råkade jag få ett överskott av elaka slumpen?
    Jag gjorde utredningar för kriminalvården som extraknäck, snabbutredningar av unga i första hand för de skulle till rätten snabbt och jag var tydligen effektiv. Alla jag utredde var invandrare. Av de äldre ö -över 24 – hade jag bara 2 och där fanns en svensk hembrännare. Gjorde 15 tal utredningar så ni ska inte ta det som adekvat statistik. Det var bara så på min front..
    När jag såg detta föreslog jag åtgärder på mitt jobb hos socialtjänsten men det började bli ont om pengar när de stora psyksjukhusen stängdes och socialbidragstagarna ökande.
    Sedan bytte jag arbete men när jag ser nu nyheter från min gamla hemkommun är det mer än oroväckande, det är katastrof.
    Stämma i bäcken är vi usla på.

    Svara
  7. Rikard

     /  02/12/2017

    Hej.

    ”För det tredje att det samtidigt finns en uppenbar risk med att generalisera utifrån det självupplevda. I det här fallet att den mycket stora majoriteten av Sveriges invandrare och flyktingar är lika hederliga och strävsamma som den svenska ursprungsbefolkningen.

    Alla dem som polisen sällan eller aldrig möter i sin vardag.”

    Låt oss moderera uttalandet:

    ”För det tredje att det samtidigt finns en uppenbar risk med att generalisera utifrån det självupplevda. I det här fallet att den mycket stora majoriteten av Sveriges inhemska män är lika hederliga och strävsamma som de skötsamma invandrarmännen.

    Alla dem som polisen sällan eller aldrig möter i sin vardag.”

    Ja du, ‘PG Gevärsson’ som du kallades förr av en del, det går fort utför med resonemangen.

    Annars kan man agitera för att det skall redovisas så säkra data som möjligt ända från 1970-talets början och framåt; komplett med att kunna följa enskilda gärningshens utveckling genom det straffrättsliga systemet.

    Det är sällan vi inom skolan inte vet vem som är på väg mot ett liv som samhällsplåga och brottsling.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      I brittisk skola kan lärarna med stor sannolikhet förutse vem av pojkarna som kommer att bli besvärlig endast baserat på förnamn. Det handlar om namn som nästan bara används av den vita underklassen.

      Det närmsta vi har i Sverige är väl Y-namnen: Ronny, Conny, Benny osv.

      Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  02/12/2017

      Fast första meningen (”För det tredje att det samtidigt finns en uppenbar risk med att generalisera utifrån det självupplevda”) är klok att hålla i minnet. Tänk bara på alla tokfeminister som generaliserar hej vilt utifrån sina egna upplevelser (ibland inte ens det…). Because feelings, typ.

      Men vad jag har förstått så gör inte Springare någon generalisering. Han beskriver sina ärenden, dvs ärenden där det inletts förundersökning. Jag vet av olika skäl att det ser ungefär likadant ut i varierande grad över stora delar av Sverige MEN…
      1. Det är en liten del av invandrarna som begår brott men det är en stor överrepresentation generellt så vi behöver en ny studie likt BRÅ:s från 2005 för att veta hur det förändrats sedan dess. Hur ser över-/underrepresentationen ut idag? Hur förändras det?
      2. Olika invandrargrupper ser olika ut i statistiken. Att säga att ”invandrare begår brott” är lika klokt som tokfeministernas ”män begår brott”, gruppen invandrare är väldigt heterogen. Båda påståendena bygger på värdelösa analyser. Fenomenet behöver studeras i mycket bättre detalj.
      3. Ökad kunskap är ett mål i sig. Man ska alltid bli misstänksam mot den vetenskapsman med eller utan professorstitel som säger att vi inte behöver mer, bättre eller nyare kunskap. Han eller hon ska inte tas på allvar. Tänk om Newton eller Darwin resonerat likadant?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/12/2017

      Det är sällan vi inom skolan inte vet vem som är på väg mot ett liv som samhällsplåga och brottsling.

      Sant, och med god precision.
      Frågan är bara hur man kan agera på det utan att det blir häxprocesser. Hur man kan kvantifiera ”en god känsla för vem”.

      Svara
  8. Sälungsjobbaren

     /  02/12/2017

    Fast när det gäller just bränder på asylboenden så HAR MSB studerat dem och det är runt 11% som är anlagda utifrån, dvs av en extern aktör. Rapporten finns här (pdf-fil): http://tinyurl.com/j7heda7

    Det kan ju till det påpekas att Expo (vem annars…) gick i taket och kom med de vanliga, tja, undanflykterna, fokusförskjutningarna och påståendena (”SD:s favoritekonom Tino Sanandaji”). Så låter en bitter förlorare.

    Förlorare? Ja, Expo mfl har förlorat i och med att deras världsbild, bestående av välorganiserade rasistgäng som driver land och rike runt och eldar upp flyktingboenden, har raserats. Bland det farligaste som finns är människor som förlorar sin världsbild, oavsett anledning. Att sedan 11% anlagda bränder är 11% för mycket är en annan sak.

    Svara
  9. Utlandssvensk

     /  02/12/2017

    ”I det här fallet att den mycket stora majoriteten av Sveriges invandrare och flyktingar är lika hederliga och strävsamma som den svenska ursprungsbefolkningen”

    Liknande påståenden återkommer ständigt och även MiT verka anse att det ”självklart” stämmer. Men det är verkligen inte uppenbart att så är fallet. Tvärtom gäller, helt utan tvekan, att för vissa grupper av immigranter (främst från MENA) är det inte sant. Det finns ingen ”mycket stor” majoritet som inte begår brott. Undersökningarna som finns i Sverige (främst BRÅ rapporten från 2005) samt data från våra grannländer, visar tydligt att cirka 20% av MENA immigranterna kommer i kontakt med polisen. Detsamma verkar visas av den danska studien som MiT redovisar längre upp.

    Men polisen har, som bekant, i princip redan havererat i Sverige. Så med all sannolikhet är det betydligt fler av 20% av MENA figurerna som begår brott. En rimlig gissning är mellan 30-40%. Detta innebär vidare att det nästan säkert är en MAJORITET av manliga MENA figurer som begår brott.

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/12/2017

      Ännu inte häktade benämner man gråzonens individer.

      Svara
      • Sälungsjobbaren

         /  02/12/2017

        Tja, många i den blåa branschen delar upp befolkningen i två grupper: frihetsberövade och ännu ej frihetsberövade. Rätt digitalt, men för vissa grupper stämmer det hyfsat väl…

        Svara
    • Olof

       /  02/12/2017

      Fast det är ju där som just termerna blir så viktiga. Det är inte ‘invandrare’ i allmänhet som är det stora problemet, vilket är anledningen till att vi behöver mycket bättre information.

      Fast jag tror egentligen redan vi har den. Som du säger, när det gäller MENA så är det förmodligen uppåt 20%, pratar vi MENA män, förmodligen upp åt 30-40%, pratar vi irreguljära (saknandes uppehållstillstånd) manliga MENA migranter, förmodligen uppåt 80%+, missbrukande sådana, sannolikt 100%.

      Och visst, det finns fullt förståeliga anledningar till de sista spikarna uppåt i statistiken, t.ex, medans kvinnor i allmänhet kan hitta vita riddare eller hallickar så brukar män vara hänvisade till brott för överlevnad och man kan ärligt talat inte kräva att någon lägger sig ner och dör. De borde ta sig härifrån, kan man tycka, men det är ju inte direkt så att svenskarna ger tydliga signaler utan vissa försöker fortfarande lura i dem att det finns en framtid för dem här. Vilket jag tycker är helt vidrigt.

      Samtidigt, när man gör en sådan analys framträder ju direkt insatser som kan göras. En del även utan stora kostnader.

      Det första tycker jag bör vara att göra signalerna tydliga. Öka förfallotiden på avvisningsbeslut till 10 år och kräv dokumentation på att större delen spenderats utanför Sverige. Det skall inte finnas något som helst hopp att stanna kvar, människor måste ges möjligheten att gå vidare med sitt liv någon stans de har en chans.

      Stärk upp utvisningarna. Alla brott med mer än böter i straffvärde skall leda till utvisning, alt, förvaring tills utvisning kan ske (vid utvisning till möjligt dödsstraff/tortyr), placerad i tredje land med bättre kostnadsstrukturer.

      Sluta upp med att ‘släppa’ folk för att man inte vet vad man skall göra med dem. Är de av okänd ålder, då skall de förvaras på anstalt av en eller annan typ tills dess åldern kan avgöras och systemet kan bestämma vad som skall göras med dem. Det skall inte finnas ungdomar utan förmyndare med ansvar på våra gator.

      Slå ner stenhårt på kriminalitet och störningar i förorterna. Ungdomar attackerar poliser? Ungdomsanstalt. Annan kriminalitet, hårdaste möjliga fängelsestraffet, indraget uppehållstillstånd, utvisning.

      Bråk i skolan? Jag tror vi behöver en form av internat/anstaltsboende för gränsfallen. Målet vid det här laget måste vara att rädda de välanpassade som kan räddas från fortsatt utanförskap. De måste få en vettig miljö utan rädsla för våld och gäng så de kan få en chans i det svenska samhället. De som redan börjat glida, gör ett sista försök med hårdare disciplin, sen får det gå som det går, och förmodligen kommer vissa bli permanenta fängelsekunder. Men kanske inte alla.

      Sedan behövs normalisering av religionen i förorterna. Kristendomen i Sverige sekulariserades till stor del genom statskyrkan. För att åstadkomma motsvarande med islam behöver vi nya medel för att hantera detta, kanske med politisk styrning, eller åtminstone kontrollorgan som noga ser till att församlingarna inte ägnar sig åt sådant som är oförenligt med det svenska samhället. Hets mot folkgrupp, uppmuntran till lagbrott, etc, bör hanteras, inte ignoreras.

      Jag tror det går att lösa mycket av problemen vi ser, men det kommer bli väldigt jobbigt. Och fortsätter man sticka huvudet i sanden kommer det bara bli än värre, och då kommer det att sluta med mycket värre insatser än dessa exemplen.

      Svara
  10. Pether

     /  02/12/2017

    Dricker du mjölk? Då förespråkar du vit makt! Jefla dödsknarkarnazist!

    http://archive.is/gKLra

    Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      ”The Korova milkbar sold milk-plus, milk plus vellocet or synthemesc or drencrom, which is what we were drinking. This would sharpen you up and make you ready for a bit of the old ultra-violence.”

      Svara
  11. Jan

     /  02/12/2017

    Det blir nog pk-krock i den, lite överskattade, professorns hjärna. Dels vill han kritisera polisväsendet, dels vill han hålla sig väl med det. Dels vill han vara frifräsare, dels vill han inte stöta sig med korridorvakterna. Då blir det så här… Personligen brukar jag inte betrakta GW:s utspel som naturlagar direkt.

    Svara
  12. MiT

     /  02/12/2017

    Det man kan fråga sig är om dessa människor som tror de är smarta, är det sådana som säger att de som kommer hit SKA anpassa sig till Sverige eller sjunger de då mångkulturens lov?

    Brukar Cantwell kräva att de som kommer till Sverige ska anpassa sig till oss och våra seder?

    Ännu en, Deepd, brukar han kräva att de som kommer hit ska anpassa sig till Sverige och våra seder i vanliga fall tror ni…?

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Personligen tycker jag att det är bättre att ha diplomatiska (och affärs-) kontakter med länder än att inte ha det. Jag är inte så imponerad av alla dessa opinioner som uppstår så fort höga ministrar reser någonstans. Skulle de (opinionerna) bestämma fick statsministern stanna hemma!

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2017

        Här kan jag faktiskt hålla med Jan.
        Det är ju hyckleri att tycka att det är ok att ha affärer med t.ex Kina och Saudi-Arabien medan det inte är ok att ha affärer med Iran.

        Svara
    • Olof

       /  02/12/2017

      Jag tycker faktiskt det är rätt att följa lagen dit man kommer.

      Däremot tycker jag det är helt självklart att för en svensk regering så innebär det att tyvärr kan vi inte göra några stadsbesök i länder vars värderingar är så diametralt motsatta våra egna tills dess de ändrat sina regler.

      Det skulle säkerligen dessutom göra mer för att uppmuntra förändring i de länderna än mycket annat vi gör. Om de ställs inför en situation där vi är villiga att handla och samarbeta med dem, men deras lag gör det omöjligt för oss att göra det, så kanske de kan ändra lite på reglerna.

      Men det skulle förstås kräva att våran ‘feministiska’ regering brydde sig ett jävla dugg om kvinnor.

      Svara
      • Jan

         /  02/12/2017

        Att bryta kontakter med länder som inte delar ens värderingar innebär snarare att det landet isoleras och radikaliseras än mer. Dessutom kan det vara så att Sverige bedriver handel med dessa länder. Så ett sådant beslut skulle inte vara populärt bland svenska företag (och arbetare). Om Sverige bröt kontakten med alla länder som inte delar våra värderingar skulle i slutändan bara ett fåtal länder återstå.

        Svara
        • Olof

           /  02/12/2017

          Det är rätt stor skillnad mellan att bryta kontakten med ett land och att konstatera att eftersom våra valda representanter på ett eller annat sätt, såsom normal klädsel, sexuell läggning, könsuttryck, etc, inte är accepterade av värdlandet, så kan vi helt enkelt inte genomföra några statsbesök.

          Det innebär inte att de inte kan få prata med tjänstemän på lägre nivå.

          Svara
        • Hypocrita

           /  02/13/2017

          @Jan

          Fåtal? Tror du det blir ens så många kvar……?
          (Kommer att kännas v ä l d i g t ensamt kvar i Sverige…..)

          Svara
    • michael.

       /  02/12/2017

      Statsministern och svenska regeringsföreträdare ska väl representera Sverige och svenska värderingar när man besöker andra länder,kunde man tro.

      Svara
    • Rikard

       /  02/12/2017

      Hej.

      Man kan begära ett konsekvent agerande i enlighet med de framsagda principerna – eljest ens övertygelse blott är läpparnas bekännelse.

      Så jag, som håller den svenska och den västerländska sekulära, meritokratiska liberala kapitalistiska och rationella civilisationen som varande mer högstående och bättre än (i detta fallet) Iransk dito, har inga problem med att låta bli att resa dit – eller resa dit och vara tydlig med att jag håller mitt folks sätt att vara bättre för mig och mitt folk, än deras, och att jag förväntar mig samma attityd tillbaka.

      På så vis visar vi ömsesidig respekt för varandras olikheter, och att vi värderar olika olika.

      Om jag istället, som Löfven, denna socialdemagogins logiska konsekvens, hävdar universella principer vilka jag sedan överger när det är opportunt att så göra, är jag blott en kappvändare.

      Löfven och hans harem står inte för något konkret, utan endast för allt som är abstrakt gott. I samma ögonblick deras övertygelse innebär en konkret och permanent kostnad trumfas det framsagda av opportunism och egoism. Därmed står de inte för något med någon förutsägbarhet vilket också är en del av strategin.

      ”Be it, don’t say it”
      ”Show, don’t tell”
      ”Actions, not words”

      Svenska politiker klarar ingen av dessa. Om man instämmer med det sagda och gjorda är en annan sak.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • G

       /  02/12/2017

      ”jag tillhör inte vänstern”…..

      Svara
    • Can’t well är verkligen en dåre

      Svara
  13. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  14. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Visst. men jag vet inte om jämförelsen är särskilt adekvat. Man bör nog skilja på utrikes- och inrikespolitik.

      Svara
      • Svenne

         /  02/12/2017

        Ok. Löfvén har/hade dock inga problem med att samarbeta med miljöpartistiska islamofascister, som Kaplan mfl. Löfvén brukar förstås skylla på att ‘vi var naiva’…

        Svara
  15. MiT

     /  02/12/2017

    Ännu en som ska ge sig på Springare. Först påstå att man tvärtom inte alls riskerar nåt eller att man tystas, om man lyfter sådana här problem för att sen omedelbart komma med bevis på exakt hur man går tillväga för att försöka tysta, det är insinuationer som t ex ”hjälte i vissa kretsar”.
    Och detta som exempel
    ”Bara senaste året har exempelvis Katerina Janouch, Ann Heberlein och Marcus Birro fått stort genomslag för sina, minst sagt, invandrarkritiska påståenden.” och sen exempel på hur de har belönats…
    ”Invandrarkritiska påståenden”, har de verkligen kommit med sådana? Vem har gjort det? Kolla vilka belöningar de har fått minsann…
    ”Populärt att prata om kriminella invandrare | Federico Moreno”
    https://unvis.it/expressen.se/kvp/kronikorer/federico-moreno/livsfarligt-att-vara-invandrare-i-sverige

    Svara
    • Olof

       /  02/12/2017

      Däremot har han ju rätt i att det är farligare att vara invandrare i Sverige än svensk. Men glider iväg på den nästan obefintliga förekomsten av rasistiskt våld. För det utan tvekan största hotet mot invandrare i Sverige kommer framförallt från andra invandrare.

      Vilket i sin tur kommer på grund av att våra ‘godhetsknarkare’ inte vill prata om brottsligheten vilket gör att inget görs åt den vilket gör att invandrarna får sämre förutsättningar och skiten fortsätter. Vill man bryta mönstret finns bara ett sätt. Hantera kriminaliteten bland invandrare så alla de oskyldiga invandrarna får en chans.

      Att prata om vilken miljö de växer upp i är helt rätt. Och en del av det är att som Peter Springare faktiskt prata om hur kriminaliteten ser ut. Först då kan vi göra något åt det, och kanske rädda nästa generation från att hamna i samma skit.

      Svara
      • Sven

         /  02/12/2017

        Jo, både vad gäller fysiskt våld och på annat sätt är det bästa för för invandrarna att invandringen minskas. Man hör ju nu ofta Syrier på radio som säger ”Hur kunde ni ta emot så många när ni i Sverige inte kan fixa det bättre för oss?” Det är klart man blir bitter efter ett år på förläggning men eftersom det officiellt från dem heter att ”vi kräver skydd” så är det ju precis det Sverige levererar. Inte automatiskt ”ett nytt liv”. Det största hotet mot att just en flykting med uppehållstillstånd får jobb är ju i praktiken att det står 10000 till i kön bakom. Om vi tror på den retoriska figuren ”arbetskraftsbrist” så kan ju den ändå bara hjälpa ett rimligt antal nya människor. Resten blir ett bostadslöst överskott utan förmåga att försörja sig själva.
        En annan sak som förutom våldsbrottsligheten är mörkad är ju om mutbarnet och mutkulturer. De länder som levererar hit folk är Syrien, Irak, Syrien och Afgahnistan, lite grovt. Alla dessa är bland jordens mest korrumperade folk och enligt principen ”du kan ta Somaliern ur Somalia men aldrig Somalia ur Somaliern” tar dom förstås in mutkulturen på bred front i Sverige.
        Nu blir allmänheten upprörd över Fastighetsverket och Riksrevisionen men det är troligen bara ett förspel till vad vi kommer att se när ålål invandrare kommit upp sig i karriären. (Han iranska professorn som hade hand om ”mångfald” för några år sedan är ju en variant på korruption, vet inte att han blev klockrent mutad men han skapade som tjänsteman ett politiskt klimat för att gynna sin egen position.) ”We ain´t seen nothing yet” vad gäller korruption.

        Svara
        • Olof

           /  02/13/2017

          Jo, jag har hört ett antal liknande historier med, och jag blir så jävla förbannad att ingen kan berätta sanningen för dem. Att nej, vi kommer inte underlätta för er att få hit familjer, nej, det finns ingen plats för er här, nej, vi har inte råd med det ni trodde ni skulle få. Det är ren jävla ondska att leka med människors liv på det sättet. Det finns andra ställen som kan ge dem en bättre framtid än Sverige.

          Och jo, jobbfrågan är nära nog omöjlig att lösa. Jag är rätt övertygad att Reinfeldts plan var att krossa den svenska arbetsmarknadsmodellen genom att göra den ohållbar och tvinga fram en lågbetald underklass, vilket jag tror Centern tagit över som plan nu. Frågan är om det kommer att gå vägen, men oavsett så kommer inte det bli något vackert.

          Korruption är onekligen något som riskerar att bli jättelikt med, det är något som kommer med klanstrukturer och som tar väldigt lång tid att rota ut, speciellt om vi inte tar det på allvar utan snarare minskar kraven på att tjänstemän skall klara av att se sig själva som neutrala utförare utan egna uppfattningar i sitt arbete.

          Sen är vi ju inte helt perfekta här i Sverige heller, vi är rätt dåliga på att se det där med vänskapskorruption som faktisk korruption.

          Svara
  16. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Svenne

       /  02/12/2017

      Kan den ‘Goda vänstern’ ignorera lagarna så ska de inte vara förvånade om sånt beteende sprider sig i samhället.

      Svara
      • Jan

         /  02/12/2017

        Rättelse. Anne Ramberg är naturligtvis moderat. Precis som lejonparten av hennes kår.

        Svara
        • Dan

           /  02/12/2017

          Hur vet du att hon är moderat?
          Eller känns det bara bätter för dig om hon inte är sosse.

          Svara
          • Jan

             /  02/12/2017

            Pappan kommendörkapten, mamman jurist. Uppväxt och bosatt på Östermalm. Medlem i Kungliga patriotiska sällskapet. Fina dräkter, treradiga pärlhalsband. Inte mycket som skvallrar om att hon skulle vara sosse direkt…

          • Klimathotet

             /  02/12/2017

            Hon påminner mer om Mona Sahlin och Margot Wallström.

        • Svenne

           /  02/12/2017

          Även Moderaterna brukar tillhöra Åsiktskorridoren, och åtminstone delvis PK-vänstern…

          Svara
          • Jan

             /  02/12/2017

            Advokat Anne Ramberg är lustig på det sättet. Mörkblå i allt, utom just flyktingfrågan. Där är hon tokvänster. Det verkar också som om Moderaterna har tappat en del av den nyliberala falangen till Centern. Som gått från att vara ett bondeförbund till utrerade nyliberaler (nästan anarkokapitalister) under bimbon Annie Lööf. Samt en del av de flyktingkritiska till SD. Därav AKB.s kris i opinionen.

          • Svenne

             /  02/12/2017

            @Jan Instämmer.
            Billig arbetskraft är populär i det nyliberala lägret, och något som de rika i alla tider har uppskattat… Efter att ha sett hur USA:s arbetsmarknad fungerar så vill allt fler ha både städerska/kokerska och poolskötare/trädgårdsarbetare.

            Är det gamla tjänarsamhället på väg tillbaka? Utanför Skandinavien så är det ju vanligt.

    • Jan

       /  02/12/2017

      Generalsekreteraren i Sveriges advokatsamfund slår ett slag för laglöshet alltså. Det brukar överklassen annars bara göra när det gäller tv-licensen och skatter…

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2017

        Anne Ramberg kan och skall kritiseras på sina egna meriter och inte pg.a sin eventuella partitillhörighet anser jag.
        För övrigt är det väl mest vänstermänniskor som Cantwell som tycker att det är ok att bryta mot lagen så länge det är något ändamål som passar deras ideologi.
        Det är ju dock extra sjukt att en av landets högsta jurister tycker att det skall vara ok att bryta mot lagen i vissa fall.

        Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2017

        Sahlin och Juholt hade ju också lite svårt med lag och rätt så en före detta Sosse har väl inte så mycket att yvas över heller i det avseendet..

        Svara
        • Jan

           /  02/12/2017

          Visst. Båda dessa är skojare. Men såvitt jag vet har ingen av dem förordat lagtrots och laglöshet.

          Svara
          • Pelle2

             /  02/12/2017

            Nej, men det är ju inte så mycket bättre att förespråka lag och ordning i ord men bryta mot desamma i handling.

          • Jan

             /  02/12/2017

            Skillnaden är att det senare sker då och då också i de finaste kretsar. Oavsett parti. Det förra är mer ovanligt. Att generalsekreteraren för advokatsamfundet går ut och propagerar för laglöshet ser man inte varje dag.

          • Pelle2

             /  02/12/2017

            Jag har inget till övers för Ramberg oavsett hennes politiska tillhörighet och det var det som var min invändning att du drar in partitillhörighet i det hela.
            Om hon nu skulle vara Moderat,vilket vi inte vet, så är hon en ganska udda fågel i det partiet skulle jag vilja säga.Är nog inte många Moderater som tycker att det skall vara upp till var och en vilka lagar som skall lydas utifrån ens personliga moraliska ställningstagande.
            Att det var populärt i vissa Moderata kretsar att inte betala tv-licens, i något slags barnslig protest, innebär inte att det var något som de flesta ställde upp på skulle jag vilja påstå.

    • Rikard

       /  02/12/2017

      Hej.

      Notera likheten mellan nationalsocialister och äkta rasister (vilka felaktigt kallas extremhöger i Sverige) och andra socialister respektive religiösa fundamentalister:

      Samtliga anser att deras värderingar skall styra lagen, och att de står över lagen via en moralisk plikt.

      Detta till skillnad från västerländsk klassisk liberalism, där man pläderar för ‘rule of law’ (Storbritannien, USA) , inte ‘rule by law’ (Kina).

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  02/12/2017

        Det finns även en tredje variant som nämns ibland, ”law and order” (Latinamerika och delar av USA) – alla inklusive medelklassen passar sig jävligt noga för polisen.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  02/12/2017

        Tl;Dr-versionen: ”det är ok när vi gör det”.

        Svara
  17. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  18. MiT

     /  02/12/2017

    Hela tiden detta jävla insinuerande! Konstant! Är som ett lågintensivt krig som pågår 24/7. Är så trött på det!

    Svara
  19. MiT

     /  02/12/2017

    Och sånt här OTROLIGT korkade jämförelser, har sett massor av dem! Det är verkligen stenkorkade jämförelser! Finns mycket att säga om katolicismen men de stenar inte kvinnor som blivit våldtagna eller som de anser gjort något ”fel”, de kastar inte bögar från hustaken, de hänger dem inte i lyftkranar, de misshandlar inte lagligt om man bär fel klädsel osv i all oändlighet.

    Svara
  20. MiT

     /  02/12/2017

    Sveriges farligaste fiende är inte något annat land för inget annat land kan slå alla idioter vi har inom de egna gränserna…

    https://twitter.com/LinaJasmina/status/829851360770322432

    https://twitter.com/LinaJasmina/status/829853622603284481

    https://twitter.com/LinaJasmina/status/829854858656235520

    Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      Skulle också gärna se Bali byta till ett mindre tokigt parti. Antingen MED nu direkt, eller SD när utbrytarna bildar sitt mer ”renläriga” parti.
      Till skillnad från Magnusson menar jag det inte sarkastiskt eller nedsättande. Bali är någon jag gärna skulle rösta på. M är inte ett parti jag kan rösta på.

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Man får inte glömma bort att Hanif i första hand är partigängare. Det finns 65 tusen skäl i månaden till det. Hade en moderat statsminister åkt till Iran hade nog tonläget inte varit så högt hos Hanif. Då hade han nog tyckt att det hade varit helt i sin ordning. Egenintresset ljuger aldrig.

      Svara
      • Kristian

         /  02/12/2017

        Sant. Jag minns inte heller stort motstånd från Bali mot landsberikaren.

        Svara
    • G

       /  02/12/2017

      Haha, vem fan är det som är tragisk i den där diskussionen, herregud alltså.

      Svara
  21. Nu tycker jag att ni läser det här och sprider sedan till minst en person. Det handlar om vår framtid och det är inte roligt om det skulle stämma. Läs även inlägget före.
    http://www.morpheusblogg.se/2017/02/11/hur-islamiseringen-paverkar-sverige/#more-2774

    Svara
  22. Också – i relation med TÖNTgruppen som ville vara ”normkritisk” – öhm, hört talas om Pete Burns?

    När de opererar in tuttar som Lolo Ferrari så kanske jag tar dessa TÖNTAR på allvar. (inget jag rekommenderar då det är hälsovådligt)

    Svara
  23. Svenne

     /  02/12/2017

    #svtagenda: Diskussion om en s.k. ‘stor koalition’:

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Dödfött. Odenberg torde vara körd.

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Även om Odenberg, förmodligen, är fel ute här så har jag en viss sympati för honom. Han har en ryggrad, en viss moral och står upp för saker han tror på. Även om det missgynnar honom i det korta perspektivet. Ett slags hederlighet helt enkelt. Det är sällan jag säger något sådant om moderater…

      Svara
  24. Svenne

     /  02/12/2017

    Katerina Janouch har startat en Fb-grupp:

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Ojdå, hur ska feminister hantera det här? Bojkott? Katerina är ju brännmärkt nu…

      Svara
      • Pelle2

         /  02/12/2017

        Dom får väl göra som vanligt. Kalla henne för SD:are, rasist ,onkel Tom och husblatte och brännmärka alla de som går med i gruppen på samma sätt..

        Svara
  25. Svenne

     /  02/12/2017

    Utan hijab, och med handhälsning…
    https://twitter.com/WALLSTAM/status/830754918512332801

    Svara
    • Rikard

       /  02/12/2017

      Hej.

      Saudiarabien och USA har ett långt solkigt förflutet tillsammans.

      ”The lobby firm Podesta Group has an ongoing contract with the Center for Studies and Media Affairs at the Saudi Royal Court, a government entity, for $140,000 monthly. Barring any changes to the fee schedule, the year-long work would earn the firm $1.68 million by the end of 2016. The firm’s founder Tony Podesta, a top Democratic lobbyist and major contributor to Hillary Clinton, is working personally on the matter, according to a March filing. Podesta president Kim Fritts, a longtime Republican consultant and adviser to Jeb Bush, is listed on the contract, which the firm would not elaborate on.”

      Ur denna artikel: [https://www.washingtonpost.com/news/powerpost/wp/2016/04/20/saudi-government-has-vast-network-of-pr-lobby-firms-in-u-s/?utm_term=.a2593485f67f]

      Tittar man i referenslistan till den här Wikipedia-artikeln [https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia%E2%80%93United_States_relations] finns där massor av god fortbildning om de två staternas väletablerade och sammanflätade intressen och relationer; fru Obamas respektive Mays eventuella innehavande av ryggrad har mer med faktisk makt än principer att göra. Dessutom är de i regel betydligt mer… smidiga (?) i hur de uttrycker sig jämfört med Stefan Löfven och hans harem.

      En bitter frukt inom internationell politik är att en stabil diktatur är att föredra framför en svag demokrati – den förra må förtrycka, men den senare kan varken beskydda eller regera.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Rikard

         /  02/12/2017

        Tillägg:

        [http://foreignpolicy.com/2016/04/19/the-long-divorce-saudi-arabia-obama/]

        Analys på en nivå som ingen skribent i Sverige ens når upp till strumporna på.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Svenne

           /  02/12/2017

          Instämmer, en mycket bra artikel! Du har ett gott minne… Foreignpolicy är läsvärd, trots att den lutar åt ‘liberals’.

          Svara
  26. Svenne

     /  02/12/2017

    ”Syrian Foreign Minister calls on refugees to return to Syria”
    https://twitter.com/BA47766932/status/830826494700158976

    Svara
  27. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • G

       /  02/12/2017

      Ahahaha 😛 underhållning AB-style!

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Det här är ju oerhört. Och vilken förolämpning mot Lena Rådström Baastad. Hon har suttit som partisekreterare i S ett halvår utan att Aftonbladets ledarskribent noterat det. Dessutom är hon kvinna och allt. Kanske en anti-feministisk härskarteknik från bimbon Jonna Sima? Snacka om att göra bort sig. Det förvånar mig dock inte. Den här nivån är det på Aftonbladets kulturmarxister, förlåt ledarsida.

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Notera att det inte är i pissrännan (elitens omskrivning för kommentarsfält) hon gör bort sig. Jonna Sima skulle aldrig någonsin svara på en kommentar från vanligt folk. Det är i elitens egna twitterkorridorer. Hon twittrar självmant ut sin egen okunskap!

      Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Samtidigt är det en eloge till Lena Dubbelnamn att hon lyckats hålla sig helt osynlig efter smekmånaden vid tillträdet …

      Svara
  28. G

     /  02/12/2017

    Fortsättning på det där med ”cultural appropriation” aka CA. Det ju är ren underhållning att se hur dessa idioter resonerar, vilken vänskapskrets måste man egentligen för att bli såhär, alternativt vilka bloggar/nyhetssidor läser man, det är ju bara för mycket! E.g Beyonce försöker alltså ”passa in”, hon kanske inte ens tycker att hon själv är snygg när hon är blonderad, hon gör det självklart bara för att ”passa in”. WTF får idioterna allt ifrån!

    Svara
    • G

       /  02/12/2017

      En stolle till försöker, kallar nästan aldrig folk för idiot, men dessa tjejers resonemang om hår, hårfärg, kläder, rasism, ”fråga om respekt” whaaaa det är ju bara för mycket, ren idioti, resonemangen går ju inte runt.

      För att säga något om Beyonce, jag tycker inte hon är speciellt snygg i blont, mycket finare innan, det vill säga när hon inte försökte ”passa in”, inte för att jag personligen tror att det är det som är avsikten med det blonda håret, men vissa tror ju det, ibland skäms man verkligen för att vara vit. På samma sätt som jag sett många svarta visa sin avsky mot exempelvis BLM. Eller invandrare som är trötta på ”anti”rasister som e.g tycker Hanif ska tycka och tänka på ett visst sätt pga hans ursprung. Men det är väl så det är, för vissa är det absolut viktigaste att påpeka för en vit människa att det är ett privilegium att vara vit i alla lägen, för andra är det ett privilegium att tänka som en normalklok människa och använda sunt förnuft i alla lägen, oavsett hudfärg, hårfärg, etnicitet eller vad det nu må handla om. Identitetspolitiken måste få ett slut asap.

      Svara
      • Jan

         /  02/12/2017

        Hagéus är ett offer både för sin ålder och okunskap. Tyvärr finns det gott om lättledda offer för ideologier och irrläror. Det är ofta meningslöst att resonera med dem då de saknar förmåga till egen reflektion och kritiskt tänkande. Likt fåret söker de gemenskap i gruppen.

        Svara
      • Kristian

         /  02/12/2017

        Varför förlorar vänstern?
        ”Det finns inga enkla svar på den frågan.”

        Svara
      • Sven

         /  02/12/2017

        Enligt någon gammal Guinnes rekordbok hade den första afroamerikanska kvinna som blev dollarmiljonär tjänat sina pengar på ett hårmedel som gav afrokvinnor rakt hår för att kunna göra ”vita” frisyrer. Sågar alla PK-människor också denna kvinna och alla hennes kunder för ”appropriering”? Sydafrikanska politiker som slåss i parlamentet som bär vita skjortor? Det är ju skitargument att när ”vita” hämtar idéer från andra, då är det fel, men när ”andra” hämtar uttryck från ”väst”, då är dom tvingade att göra det och dom har rätt att göra det. Lägg ner hela skitsnacket med kulturell appropriering!
        Speciellt om man invandrar till ett land och anser sig ha rätt att ställa höga krav på sitt nya land utan att ha levererat ett skit får man utstå att landet man kommer till faktiskt tar till sig något av invandraren om det är bra saker som tillförs.

        Svara
        • Pelle2

           /  02/13/2017

          Identitetspolitik=rasism helt enkelt.
          Det är ju också patetiskt att lyssna på deras skitsnack att vita inte kan utsättas för rasism.
          Vidare är det ju skrattretande att Olivia anser att just hon själv inte är någon förtryckare. Har hon frågat sina rasifierade bekanta om dom håller med eller gissar hon bara ?

          Svara
  29. Svenne

     /  02/12/2017

    ”Stå upp för #peterspringare” växer…
    https://twitter.com/wiccahaxan/status/830831477508157440

    Svara
  30. per

     /  02/12/2017

    One Week After Hyper-Feminist Swedish Deputy PM Mocks Trump, She Travels With Boss To Anti-Feminist Iran To Cut Deals

    http://www.zerohedge.com/news/2017-02-12/one-week-after-hyper-feminist-swedish-deputy-pm-mocks-trump-her-boss-visits-anti-fem

    Svara
  31. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Visst. Det blir säkert en trea i Rinkeby för världsmedborgaren Kim och hans familj. Och mångkulturell skola för barnen antar jag. Visst….

      Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      Okej …
      När får vi rösta till världsriksdagen?
      Vem sitter i världsregeringen?
      Hur betalar vi skatt till världen?
      Hur fungerar världens polis? Vilket nummer skall jag ringa?
      Världsförsvaret, är det bara raketer som skyddar mot utomjordingar?
      Och så det allra viktigaste: Hur skyddar världsstaten våra fri- och rättigheter?

      Vi kan väl börja där.

      Svara
  32. G

     /  02/12/2017

    Åh wow. Tino fick prata lite i reportage om PK i Agenda! 😀

    Svara
  33. Svenne

     /  02/12/2017

    Ta tag i fusket med falska identiteter
    https://archive.is/idwwE

    Svara
  34. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  35. MiT

     /  02/12/2017

    Fria Tider:
    ”Mördade 23-åringen misstänktes för grov gruppvåldtäkt”
    http://www.friatider.se/m-rdade-23-ringen-misst-nktes-f-r-grov-gruppv-ldt-kt

    Aftonbladet:
    ”Uppgifter: Mördad man tidigare misstänkt för grov gruppvåldtäkt”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9PbX/uppgifter-mordad-man-tidigare-misstankt-for-grov-gruppvaldtakt

    Svara
  36. Kristian

     /  02/12/2017

    Kommer ni ihåg att Sverige låg bra till i en undersökning gjord av WEF för ett tag sedan?
    Nu kommer de med nya rön:
    ”Irak korat till världens hjälpsammaste land”
    http://www.friatider.se/irak-korat-till-varldens-hjalpsammaste-land

    Svara
  37. M.P

     /  02/13/2017

    GW:s barnbarn är bruna, vad han gör (tror jag) är att solidarisera sig med sin avkomma. Gubben månar om sina gener, och låtsas inbilla sig att det är ”antirasistiskt”, bara för hans förvridna sossehjärna ser alla bruna människor som offer för de vita.

    Bara det att låtsas som att det är att man ”mår dåligt” som man t.ex: 1) skjuter sina släktingar utanför och i sjukhusentren på Sahlgrenska, över huruvida en gemensam släkting ska kremeras eller inte 2) kastar den könstympande dottern/frugan från balkongen 3) rånar ”svennar” för att man är en jävla rasist 4) drar på jihadslakt eller begår några av alla andra importerade brott…

    Det är fan inte samma normer och värderingar, i Sverige som i andra länder, många saker som t.ex. räknas som förkastliga brott/beteenden i Sverige, ses bl.a. med stolthet i andra länder. Allt ifrån hur man ser på att luras i affärer, använda våld i konflikter, till sexualbrott etc, är starkt kulturellt betingat.

    I länder som t.ex. Etiopien börjar över hälften av alla äktenskap med barnarov och våldtäkt enligt FN. Det är en del av deras uråldriga seder. Att låtsas som om t.ex. generella etiopier och svenskar ser lika på vad som är bra beteende eller inte, är därmed idiotiskt, och att försvara kritik mot bruna människors bakvändhet, med att det inte sitter i hudfärgen, är så uselt. Speciellt när man kritiserar en person som inte dragit några sådana slutsatser alls – tvärtom.

    Nä, jag har tappat all respekt jag någonsin kände för honom. Spiken i kistan för GW, var hans otroligt vidriga artikel om Lars Vilks.

    Svara
  38. MiT

     /  02/13/2017

    Svara
    • G

       /  02/13/2017

      Jag smäller av, hon är verkligen helt otrolig, ”common sense”, ”för att det är en grej, som mansplaina”, ”för att det ÄR sant”, ”man kan inte tycka på något annat sätt”

      Svara
      • G

         /  02/13/2017

        ”du som vit får inte ha dreads, inte okej med CA!”
        ”jag identifierar mig som en viking”
        ”uhm ehhh uhm…..”

        Svara
      • Dessa människor äter sin egen sak utan att förstå det själva.

        Både komiskt och sorgligt.

        Svara
  39. G

     /  02/13/2017

    facebook.com/peter.springare/posts/10208368174870501

    Svara
  40. MiT

     /  02/13/2017

    ”… får ha dreads…”

    Svara
    • G

       /  02/13/2017

      Denna tjejen alltså.

      Ovilja ta till sig hennes galenskaper, ja. Sen var det det här med att ha perspektiv, 99% av alla män blockade. Men varför öht blocka för att någon inte håller med om det du säger, diskutera ist!

      Vissa ser konservativa som rasister, händer att de då ist skriver ”konservativa”.

      Ahahaha. Då skulle du må va. Vissa tror nog att de ska sitta därhemma och röka. Gå till doktorn så kanske du kan få nåt för din oro, men vad kan en människa som du vara orolig över, att du en dag kan möta en viting med dreads på stan då en pliktkänsla infinner sig som gör att du omedvetet påpekar det där med CA till personen ifråga ?

      Svara
    • M.P

       /  02/13/2017

      Får afrikaner ha skor, jeans och gå på asfalterade trottoarer? Flyga flygplan? Ta västerländsk modern medicin? Köra bil?

      Eller är alla översteg från att bo i kobajshyddor och ha penisfodral, sk. ”kulturell appropriering”?

      … Det här landet så sjukt, och svenska tjejer leder den ligan totalt. Tur att jag har ett annat hemland att till, när Sverige faller.

      Svara
    • G

       /  02/13/2017

      Tragisk utveckling i humanitära stormakten. Vi har 100% förståelse för detta. I en tid då nationen inte precis värnar om medborgarnas säkerhet på bästa sätt är det positivt att se ett företag som värnar om sina anställdas säkerhet.

      Svara
  41. MiT

     /  02/13/2017

    Svara
  42. MiT

     /  02/13/2017

    Apropå det där med dreads, kommer ni ihåg det här?

    När frisyrer blir ett stort förtryckande problem


    Finns massor i inlägget!

    Svara
    • G

       /  02/13/2017

      Tack! Ska läsa, har inte läste tidigare då detta var långt innan jag blev toklandare 😉

      Svara
      • Kristian

         /  02/13/2017

        Toklanda, är det straks utanför Göteborg där Volvo bygger personbilar?

        Svara
  43. G

     /  02/13/2017

    Någon har startat ett FAKE ”peter springare”-konto på twitter, startades nu i februari, kontot har dock redan lyckats skaffa sig 600+ följare.

    Någon borde anmäla ovan då det är väldigt missvisande när den bakom kontot använder hans riktiga namn som användarnamn på Twitter.

    Hans riktiga konto finns på https://twitter.com/PSpringare

    Svara
  44. Varför bor ingen av dessa hjältar i förorterna?

    De verkar alltid bo på rätt exklusiva adresser.

    Svara
  45. http://www.dagenssamhalle.se/debatt/sa-far-fler-nyanlaenda-jobb-i-varden-31491

    Det låter bra, men ack så naivt.

    Som en som har erfarenhet av vård så är det viktigt att man kan uttrycka sig och kommunicera vad vårdtagaren behöver. Att få fel vård på grund av språkförbistringar kan vara katastrofalt!

    Svara
  46. Pelle 2

     /  02/13/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna sågar dåren Ulf Bjerelds resonemang om att Sverige bör mjuka upp reglerna för anhöriginvandring eftersom regeringen anser att Sverige är en humanitär stormakt och att landet leds av en feministisk regering.
    Hur denna ytterligare invandring skall finansieras och hur mottagningen skall fungera har han väl som vanligt ingen synpunkt på utan det skall bara fungera..
    Westerholm visar på att Migrationsverket kalkylerar med en anhöriginvandring på drygt 300 000 personer.Dessutom kommer det säkert komma ytterligare flyktingar därutöver.
    Sedan kan vi ju vara säkra på att regeringen inte kommer att se till att de som tar emot anhöriga kan försörja dom eller att de som kommer kan försörja sig själva vilket egentligen är kravet.
    Westerholm visar också på konsekvensen av en sådan politik
    Fast dåren Bjereld är ju med i ship to Gaza så han vill väl få hit flera islamister…
    https://ledarsidorna.se/2017/02/vad-professor-ulf-bjereld-inte-sager/

    Svara
  47. Pelle 2

     /  02/13/2017

    Lite mera OT:
    Westerholm raljerar också över Anders Ygeman som skall åka till Malmö med anledning av dom många dödsskjutningarna där.
    Ygeman verkar mest bekymra sig över att hans politiska motståndare vill göra politik av detta men har väl själv ingen lösning på problemet.
    Mera polisresurser var ju inget alternativ och Ygeman håller ju dessutom rikspajasen Eliasson om ryggen..
    https://ledarsidorna.se/2017/02/vad-professor-ulf-bjereld-inte-sager/

    Svara
  48. Svenne

     /  02/13/2017

    Australien återkallar IS-krigares medborgarskap:
    https://twitter.com/zaidbenjamin/status/831031759261270016
    ”Sharrouf, the son of Lebanese migrants, must now rely on his Lebanese citizenship, if he chooses to ever leave Syria.

    The father of five made worldwide headlines in 2014 after images surfaced of himself and his young son holding up the severed head of a Syrian government official.

    Sharrouf travelled to Syria in late 2013 with his friend, fellow Sydney man Mohamed Elomar.”

    Svara
    • Pelle 2

       /  02/13/2017

      Helt rätt !
      Om du krigar för IS och har ett annat medborgarskap så skall man bli av med medborgarskapet i Sverige i vårt fall. Då har man förverkat sin rätt att någonsin komma tillbaka.

      Svara
    • Kristian

       /  02/13/2017

      Vissa har verkligen förstört skepparkransen för alla andra.

      Svara
      • Svenne

         /  02/13/2017

        ‘Feskare’ eller Jihadist, det är frågan…

        Svara
  1. Visselblåsare | WTF?
  2. Ideologiska nasare | WTF?
  3. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?
  4. Vad hände 2017? Del 1 | WTF?
  5. Påminnelse inför valet: Del 2 | WTF?

Lämna ett svar till M.P Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.