Ideologiska nasare

Fallet Springare mot etablissemanget fortsätter att rulla på, nu har man skickat fram en åklagare som ska säga att han har fel!

Här kan ni se vad som hänt i den här soppan tidigare

Polis som ruttnat på mörkande

Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik

Förbjudna blommor i Sverige

Skribenter visar på ett skriande behov av lättfattlig statistik!

Attackerna fortsätter!

Vems ärenden springer Kajjan?

Polisen som ruttnat rapporterar igen

Leif GW Persson om Springare. Samma ickeargument IGEN!

Visselblåsare

Juridikprofessor startar facebookgrupp med uppenbar udd mot Peter Springare

Polisen och journalister

Samma trötta twitterhatsgäng

Jo, så mycket har det faktiskt blivit! Mest beroende på vildsinta attacker på honom, alla med rena nonsensargument där man inte på en enda punkt bemöter honom när det gäller själva kärnan av det problem han vill lyfta upp till ytan. Man vägrar totalt att bemöta hans kritik utan SAMTLIGA hittar på egna argument som de påstår att han har och bemöter dem i stället. Sen talar de om saker han INTE har tagit upp och attackerar det också. Och lägger till en massa saker som inte alls har med saken att göra.

Det är UPPENBART att man är livrädd att för att statistiken ska bli offentlig!

kammaraklagare-i-orebro

Men nu har man alltså skakat fram en åklagare mot honom, ska vi se om hon lyckas bättre? En åklagare borde ju i stort sett ha samma kunskap då det hamnar hos dem till slut?

Nepp säger hon. Hon har inte alls samma bild som Springare.

När jag nu väljer att uttala mig gör jag det på samma grund som Peter Springare, nämligen på den ovetenskapliga erfarenhetsbaserade grunden. Jag uttalar mig utifrån mitt yrke som åklagare på åklagarkammaren i Örebro, där jag utreder både grova brott och andra allvarliga brott. Jag har varit åklagare i 15 år och har alltså arbetat under hela den period på 10-15 år som Peter Springare uppgett att hans verklighetsbeskrivning omfattar.

Jag vill nu vända mig direkt till er som har hyllat Peter Springares inlägg. Jag vill ge ytterligare en bild inifrån rättsväsendet i Örebro, nämligen min. Peter Springares verklighet känner jag nämligen inte alls igen mig i. Jag tycker att hans beskrivning är kraftigt överdriven och snedvinklad. Om man själv väljer ut en tidsperiod och en eller ett par brottstyper är det ofta inte svårt att få fram ”bevis” för just den tes som man själv vill driva. Jag skulle enkelt kunna göra samma sak och istället få fram den helt motsatta bilden. Ska vi hålla på så kommer vi ingenstans.

Samma grund som Springare säger hon. Låter ju betryggande! Hon känner inte alls igen sig i Springares beskrivning. Hon säger att om man väljer ut en tidsperiod och en eller ett par brottstyper så är det lätt bevisa vad man vill bevisa.

Sen är resten ”socioekonomiska faktorer” och liknande som om de är en sorts magisk amulett som man kan gnida på trots att Brå i sin rapport 2005 kom fram till att det inte påverkade jättemycket, efter kontroll av det drogs överrepresentationen ner med ca 16%. Sen skrev hon snömos och halmgubbar som hon attackerar också.

Springare skrev ett svar på artikeln som låg öppen för alla att ta del av. Sen helt plötsligt var hans svar inlåst bakom betalvägg!

springare-och-aklagare

Hennes snömos var öppet för alla, hans svar var inlåst alltså. Sen idag så är hans svar öppet igen av någon anledning. Gissar att det blev lite för tydligt vad NA höll på med, att styra debatten i önskad riktning så gott det går.

Men nu kan man läsa den i alla fall och jag tar upp vad Springare säger om själva kärnan i åklagarens debattinlägg. För vad sa hon som skäl till att hon inte kände igen sig?

När jag nu väljer att uttala mig gör jag det på samma grund som Peter Springare, nämligen på den ovetenskapliga erfarenhetsbaserade grunden.

//

Jag har varit åklagare i 15 år och har alltså arbetat under hela den period på 10-15 år som Peter Springare uppgett att hans verklighetsbeskrivning omfattar.

och

Jag tycker att hans beskrivning är kraftigt överdriven och snedvinklad

Så skrev hon, hans bild är kraftigt snedvinklad och hennes 15 år som åklagare visar inte alls samma sak. Låter ju besvärligt och bekymmersamt för Springare, minst sagt!

Så vad säger då Springare om just det där nu när vi alla kan läsa hans svar också?

Den uppfattning som jag torgfört och som du anser vara överdriven och snedvinklad, delas av en mängd ansvariga på grova brottsrotlar över hela Sverige. Inte minst Malmö, Göteborg och Stockholm. Detta har jag fått bekräftat med all önskvärd tydlighet den senaste tiden. Så, om nu mina påståenden om den grova våldsbrottsligheten och statistiken kring denna, skulle vara snedvriden och överdriven, far en stor del av grova brottsutredare runt om i Sverige med osanning och vårt interna datoriserade utredningssystem skulle också ljuga.

aklagaren-i-orebro

Samma grund var det…

Om det Springare säger bara snuddar vid att vara sant så är det ridå ner för åklagaren…

Grund verkar för henne betyda det man kan stöta på i sjön medan det för Springare är stabilt fundament. Samma ord men två helt olika saker alltså.

Om det han säger är sant så är åklagaren bara en ännu en ideologisk nasare som anser att KAMPEN och SAKEN är viktigast och att vilka medel som helst är tillåtna för att nå dit.

Men för att få ett slut på ”verklighetsbilder” som man ska ”känna igen sig i” och annat jävla trams så finns bara en lösning:

ÖPPEN OCH HELT OFFENTLIG STATISTIK!

Allt måste vara helt öppet! Allt måste finnas lätt tillgänglig på nätet utan att vara filtrerad av några ideologer. Det finns ingen annan väg!

Ska Brå släppa en ny (vilket jag tror de blir tvungna till snart) så måste den vara extremt detaljerad där man håller isär så mycket det bara går. Inga överslätande lekar med ord för att det ska se bättre ut som man gjorde 2005, inget att man slår ihop allt till en klump ”totalt antal brott” och räknar överrepresentationen på den utan det ska vara uppdelat efter brottstyp, land (dvs område/kultur) osv. Utan sådan statistik kan man inte göra ett endaste dugg!

För SAMTLIGA av alla som låtsas att de bemött Springare gör samma sak, de säger att etniciteten inte spelar någon roll och att den är ointressant i sammanhanget och att den inte gör någon kriminell. Även åklagaren försöker med den lilla fulingen. Jag tror de allra flesta håller med om att kriminalitet inte sitter i hudfärgen! De flesta förstår också att det är inte det Springare är ute efter heller. För det är ju inte det man vill komma åt när man uppger land utan kanske kultur, sedvänjor, religiös problematik osv. Inte etnicitet. Etniciteten säger massor om det andra. Utan att veta etniciteten kan man inte heller veta någonting om det andra!

Om 20% av befolkningen står för 70-80% av de grova brotten så är det ett groteskt stort problem! Och man hittar inte svaret i ”socioekonomiska faktorer”. Det hjälper inte att låtsas att det är så. Vi har ju kört det spåret i 40 år i Sverige, har det gått bra hittills?

Åklagarens debattinlägg.

Springares svar.

leva-pc3a5-hoppet

Man har helt enkelt kört samma metod som när det gäller skjutningar, man har levt på hoppet om att det ska lösa sig av sig själv. Det är därför charlataner skickas fram hela tiden, man hoppas fortfarande att det ska lösa sig av sig själv. Det är därför man bara skickar fram ideologinasare för att försöka fortsätta mörka och attackera de som desperat försöker påvisa de enorma problemen.

Det håller inte!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

106 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  02/19/2017

    ”Sen är resten ”socioekonomiska faktorer” och liknande”

    Ja, trött blir man….. Hur länge ska de hålla på att älta det tramset?

    Tyvärr förefaller även det nystartade partiet MED, som många hade höga förhoppningar om, följa samma trötta gamla spår. Så här skriver en i partiledningen:

    ”Jag är mycket medvetna om att den oproportionellt stora invandringen har lett till problem, både för svensk ekonomi och att vissa socioekonomiskt svaga grupper är överrepresenterade när det gäller kriminalitet.”

    https://medbloggen.se/2017/02/18/dags-att-uppvardera-polisen/

    Arma land………..

    Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      Ja, jag ser fram emot ett förtydligande om vad de tror om multikulturens möjligheter.

      MED är lite frustrerande: först blir det klarspråk, sedan blir det ett par meningar alliansröra som inte säger någonting. Jag förstår att de vill undvika att SD-stämplas innan de kommit igång, men skall man säga ingenting så är det väl bättre att stryka den delen av texten.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/19/2017

        @ Kristian,

        Som jag ser saken, har vi redan sju partier som tror på ”socioekonomiska faktorer”. Det jag vill se är att dessa försvinner eller krymper, INTE att vi får ytterligare ett parti som tror på samma trams.

        Annars är jag helt för att det kommer nya partier och var mycket intresserad av MED. Men om de tar öppen ställning för de klassiska grundbultarna i sjuklöverns sjuka världsbild så ska de inte ha stöd, de ska bekämpas.

        Svara
        • Klimathotet

           /  02/19/2017

          Jag vill ha ett SVP i Sverige.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  02/19/2017

            ”Jag vill ha ett SVP i Sverige.”

            Ja, eller ett PVV (Wilders parti). Har vi tur, kan det nya AfS bli ett svenskt PVV. De gubbarna (gamla SDU ledningen) borde kunna komma in i riksdagen om de spelar sina kort rätt.

          • Klimathotet

             /  02/19/2017

            Det lustiga i sammanhanget sett ur svensk synvinkel är att SVP är f.d. Centerpartiet i Schweiz.

        • utlandssvensk

           /  02/19/2017

          ”Det lustiga i sammanhanget sett ur svensk synvinkel är att SVP är f.d. Centerpartiet i Schweiz.”

          Jo, SVP är ungefär vad C hade kunnat bli om man hade lyssnat på Sven-Olle Olsson 1988, istället för att utesluta honom. Sverige hade då troligen fortfarande varit ett säkert, rikt och välfungerande land.

          Svara
  2. Man vill ju alltid tro det bästa och det kan ju faktiskt ha varit ett ärligt misstag som gjort att Springares replik blev låst bakom betalväggen.

    Hoppsan, nu handlar det visst om MainStream Media. Glöm det där jag sade om ärligt misstag…

    Svara
    • Om det är falskt så kan de ju bara lägga korten på bordet.

      Men det vill de inte.

      Av någon anledning.
      (jag kan förklara hur illa det kommer bli sig med att man inte lägger ut det, men fuck logic – let’s do vodka, vodka and vodka!!!1)

      Svara
  3. Gimme the numbers – som en lam llama säger.

    Svara
  4. Lägg korten på bordet – som min farmor brukade säga.

    Jag är inte för road av fjantar.

    Svara
  5. Kristian

     /  02/19/2017

    HAX sammanfattar WSJ v PewDiePie:

    Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      Gissar att en del har sett den här redan. För den som har 34 minuter kommer en fortsättning på sagan om WSJ mot Pewdiepie.
      Sammanfattning: ”Gammelmedia varnar storföretagen: håll er till att annonsera hos oss, annars låter vi allmänheten veta att ni är nazister.”

      Sargon of Akkad: ”The Enemy of the People”

      Siffrorna är fantastiska: Antalet tidningsjobb i USA har halverats seda 1990. Antalet som ser WSJ dagligen via web eller youtube: högst 2,5 miljoner. Antalet som ser Pewdiepie dagligen är minst 10 miljoner.

      (Analysen tar faktiskt bara halva, kanske 17 minuter. Sedan blir det lite Trump och mer allmänt om dagens media, och diskussion om the Overton Window, vilket liknar det vi kallar åsiktskorridoren.)

      Svara
  6. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
  7. Kristian

     /  02/19/2017

    Många blivande och före detta diplomater i Sverige:

    Svara
    • Jan

       /  02/19/2017

      Varför får den där olyckan Bildt valsa runt i medierna? Ska han inte komma hem och anmäla sig på AF? Sitter han kvar i styrelsen för Lundin Oil för övrigt?

      Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Bildt är ju inte utrikesminister som Wallström och jag tvivlar på att han har några inrikespolitiska ambitioner.
      Han kan därmed säga vad han vill om Trump.
      Varför skulle Bildt anmäla sig till AF ?
      Han har nog pengar så att han klarar sig och har en del uppdrag som genererar intäkter. Dessutom är han 67 år och skulle kunna gå i pension helt och hållet om han ville.
      Det är annat än t.ex Ohly som lever gott på sin riksdagspension trots att han har långt till den riktiga pensionen…

      Svara
      • Jan

         /  02/19/2017

        Har han blivit folkpensionär den gamle skojaren! Lite svårt att tro, han är fortfarande väldigt ungdomlig. Ojdå, nu höll jag på att säga något positivt om en moderat…

        Svara
        • Bildt är styrelseledamot i International Crisis Group i Bryssel och om man ser vilka jobbar där kan man gissa att lönen är hyfsad om inte mer.

          Svara
          • Jan

             /  02/19/2017

            Så han får betalt för att svamla runt på svengelska där också? Vem lyssnar på honom egentligen? På allvar?

          • Pelle2

             /  02/19/2017

            Bildt har, såvitt jag uppfattar det, ett brett kontaktnät inom politiken och är respekterad i dom kretsarna.
            Om jag var en gammal sosse som dig skulle jag vara mera bekymrad över hur Wallström reser runt i världen och skämmer ut sig själv men även Sverige.

          • Kristian

             /  02/19/2017

            @Jan:
            Den där IKEA-engelskan är väl tradition nästan sedan fornstora dagar? Det är så man vet att det är en svensk politiker!

  8. Inga problem! Vi har ju Zlatan!
    Läs Merit Wager så får ni skratta eller gråta lite. Det finns noll hopp att politiker kan lösa någonting, det behövs ett folkuppror av större mått. Och det kommer inte att hända?
    Kört, alltså?
    http://meritwager.nu/allmant/inrikesminister-ygeman-pa-besok-i-finland-i-intervju-om-olosliga-problem-i-fororterna-och-migrationspolitiken-sedan-har-vi-zlatan-ibrahimovic-i-fotboll-ett-exempel/

    Svara
  9. Finlandssvenskar ligger för den enorma överreprestantionen . äntligen har jag löst korsordet och mysteriet och…

    (Helt seriöst så ligger finlandssvenskar i den högre brottskategorin – sorry)

    Svara
    • Och vill ni veta vad min mormor och morfar gjorde?

      De startade den finlandssvenskaföreningen i sitt område och de fick ner statisiken – om än inte på normalnivå. Engagera sig socialt med ett mål förutom att måla ut sig själv till offer – vilka unika snöflingor!

      Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      Sanandaji och andra har nämnt detta. Finland har också högre våldsbrottslighet än Sverige för respektive inhemska befolkning. Teorier handlar om alkohol och hederskultur – som amerikanska sydstaterna eller latinamerika.

      Svara
      • Klimathotet

         /  02/19/2017

        Det finska blodet är hett och de gillar tango 😉

        Svara
      • Det är… sant.

        Jag ”råkade” spöa en person som låg med min syster och jag ångrar det inte.

        Svara
      • Förlåt om jag är tjötig, innan du nämnde det så har jag aldrig tänkt på hederskultur. Jag kanske borde lämna rövhålen som syster dejtar ifred och acceptera hennes val i rövhålism. Jag har väldigt svårt med denna tanke dock.

        Svara
  10. MiT

     /  02/19/2017

    https://twitter.com/katjanouch/status/833289190532071424

    https://twitter.com/katjanouch/status/833293969530449920

    https://twitter.com/katjanouch/status/833294606963965952

    https://twitter.com/katjanouch/status/833295982431522817

    https://twitter.com/katjanouch/status/833297226889822208
    https://twitter.com/katjanouch/status/833294606963965952

    https://twitter.com/katjanouch/status/833295708866371584

    https://twitter.com/katjanouch/status/833295982431522817

    https://twitter.com/katjanouch/status/833297226889822208
    https://twitter.com/katjanouch/status/833297724988542977

    https://twitter.com/katjanouch/status/833298287339909120

    https://twitter.com/katjanouch/status/833301421692960768
    https://twitter.com/katjanouch/status/833301757707055105

    Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Precis som vi följer t.ex Du Rées, Sarnecki, Klenell,Schultz och Jenny Bengtsson med intresse och funderar på vad som gör dom till relativister och verklighetsförnekare.

      Svara
  11. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Japp, alla som inte håller med Klenell och håller med Springare är rasister.
      Detta trots att alla som kritiserar Springare håller med honom om att människor med utländsk bakgrund är överrepresenterade inom brottsligheten.

      Svara
  12. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
  13. MiT

     /  02/19/2017

    Ni vet den där ledarskribenten på NA som som ville prata statistik när det gällde Springare? Här är en ganska avslöjande ledare från idag om var hon får sina idéer ifrån
    https://archive.is/7hQTe

    Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      ”dataprogrammet Java”
      Ja, hon verkar veta vad hon pratar om…

      Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      En manshatande radikalfeminist helt enkelt.
      Hela hennes ledare handlade om alla män som tydligen mansplainar henne hela dagarna
      och att män borde lära sig att hålla käften.Undrar om hon skulle uppskatta om en man bad henne sluta med sina ledare och hålla käften ?

      Svara
    • Jan

       /  02/19/2017

      En blind höna skulle jag vilja karaktärisera henne som…

      Svara
    • Frogfish

       /  02/20/2017

      Förutom att hon använder sig av rena felaktigheter angående java mm, så visar hennes text bara på att det finns mer än ett perspektiv här i världen.

      Sitter just nu och kodar C# (liksom java ett programmeringsspråk, inget dataprogram om nån undrar…..). I närheten sitter 3 generationer kvinnor och ”analyserar sin omgivning”. På den senaste timmen har nog jag och min kollega mainsplainat för varandra ca 10 ord, medans kulsprutesalvorna från kvinnorna bredvid måste vara uppe i 100 000-tals ord.

      Som sagt, det finns olika perspektiv…

      Svara
  14. Jan

     /  02/19/2017

    Helena du Rées är mycket riktigt sambo med Jerzy Sarnecki. De har tillsammans sex barn varav ett gemensamt. De bor på fashionabla Lidingö och tre företag samt fyra bilar i hushållet ( 2 nästan nya BMW och 2 Mini Cooper). Jerzy är 69 år gammal och Helena 53. Du Rées är förresten en adelssläkt. Tack Google!
    http://www.dn.se/arkiv/familj/jerzy-sarnecki/

    Det är lustigt, jag får intrycket av att Helena verkar förneka att hon är sambo med Jerzy när Katerina Janouch påpekar det. Varför då?

    Svara
  15. Jan

     /  02/19/2017

    Undrar hur pass vanligt det är att kvinnliga doktorander ligger med sina handledare? Det var ett uppmärksammat fall tidigare med Dick Harrison (där naturligtvis Harrison prickades, inte den kvinnliga studenten). Visst har handledaren ett ansvar men de unga kvinnorna är säkert inga oskyldiga lamm heller. Det här påminner för övrigt om förhållandet mellan unga kvinnliga skådespelerskor och äldre manliga regissörer. Kvinnan erbjuder lammkött, mannen karriären och tryggheten…

    Svara
  16. Sven

     /  02/19/2017

    Det är bra om fler som sitter på fakta agerar på samma sätt som Björn Springare. Det finns nog mycket instängd information.
    Det är dock också så att media faktiskt gör en bra insats med att gräva fram relevant information i de fall de är intresserade. Det är ju sorgligas att de inte grävt ordentligt i alla missförhållanden runt svensk invandringspolitik.

    Svara
    • Jan

       /  02/19/2017

      Bra insats, media? Skojar du Sven? De är ju, i regel, ett med invandringspolitiken.

      Svara
  17. MiT

     /  02/19/2017

    ”Trump is right: Sweden’s refugee policy has led to problems it never imagined”
    http://blogs.spectator.co.uk/2017/02/trump-right-swedens-refugee-policy-led-problems-never-thought-possible/

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/19/2017

      Det var på tysk TV (RTL-2 News) för en stund sedan. De gjorde sig lustiga över Trumps uttalande fast de inte själva har så mycket att glädjas åt.

      Svara
  18. Pelle2

     /  02/19/2017

    OT:
    Bloggaren Hans LI Engnell skriver bra om den sjuka identitetspolitiken som förstör debatten, ger människor dåligt självförtroende och odlar en kränkthetskultur.
    http://iotakt.se/nutidsseparatism/

    Svara
  19. Off topic: Zara Larsson bär inte sina genusglasögon ordentligt!

    Sätt på dig genusglasögonen, Zara Larsson!

    Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      Har någon skrivit den här sketchen redan, förresten?

      ”Hos Genusoptikern”
      – Jag skulle behöva ett par nya genusglasögon.
      – Ja, varsågod och sitt. Just det. Och titta igenom den här. Vi börjar med synskärpa. Hur långt ned kan du läsa texten?
      – Rad åtta, ungefär. Nästa ser ut som … ”biologi?”
      – Blir det bättre såhär eller såhär?
      – Det var bättre. Ja, ”struktur” skall det förstås vara!

      – Bra, då ser vi på storlek. Om du ser på den här bilden, tycker du att någon av figurerna ser större eller mer muskulös ut?
      – Ja …
      – Det är inget att skämmas över, det är ju därför glasögonen finns.
      – Okej. Mannen ser faktiskt lite större ut.
      – Ja, det är vanligt. Blir det bättre såhär?
      – Ja, nu är de nästan lika stora.
      – Bra. Och så prövar vi såhär.
      – Ja, nu ser jag ingen skillnad alls.
      – Skall vi pröva samma figurer utan kläder? Sådär.
      – Okej. Jo, det ser bra ut, ingen skillnad alls.

      – Så skall vi kontrollera balans och riktning. Vad föreställer den här bilden.
      – Det är nog en kvinna som trampar på en man som ligger på marken.
      – Oj då. Då prövar vi den här.
      – Ojsan, där blev jag lite snurrig! Jaha, det ser ut som om båda står upp och kvinnan sparkar mannen på smalbenet.
      – Lite bättre. Om jag vrider så här?
      – Ja, nu syns det tydligt att det är mannen som är förövaren.

      – Då så. Det är ganska starka linser det här, så vi får beställa från labbet. Det kommer om fyra dagar ungefär. Och så rekommenderar vi att du alltid har glasögonen på, direkt när du går upp på morgonen. Annars kan man få ganska allvarligt huvudvärk.
      – Okej. Men vad skall jag göra tills dess?
      – Vi har ett par här du kan låna tills dess. Varsågod.
      – Tack. Oj, nu ser jag ingenting!
      – Nej, det är meningen. Här får du låna en vit käpp också.
      – Tack!

      Svara
  20. Svenne

     /  02/19/2017

    Äntligen…
    https://twitter.com/micke_lindquist/status/833132586406965249
    ”Now, Pretty Ugly, a Lithuanian company, has begun selling #FreetheNipple brooches and shirts that women can wear over their clothing.

    Originally, the website made the felt nipples as free gifts for colleagues and friends. But once online users saw them, they started asking if they could order them, so Pretty Ugly incorporated the decorative nipples into their product line, says Justė Vaškevičiūtė, the company’s producer and creative strategist.”
    //
    ”Pretty Ugly’s pink wool #FreetheNipple brooch retails for $16.45 on Etsy. Its Free the Nipple shirts have sold out there, but they’re available on the company’s website for €40, plus shipping.

    Pretty Ugly isn’t the only retailer to come up with the idea of nipple jewelry. Another Etsy shop offers more realistic nipple brooches, including ones made “to imitate your personal nipp.””

    Svara
    • Lägg under avdelningen ”missriktat”.

      Vem ska dessa bröstvårteringarna rikta sig mot? Vilka ska de förnärma?

      Jag hoppas att en dag så vaknar feministerna och kämpar mot genuina hederskulturer… LOL, sorry, no. Vita medelklassfeministen lever på surdegsbröd och att ha huvudet i molnen!

      Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Det var väl lite som feministen som Arpi berättade om som skickade fittbilder till män i förhoppning om att dom skulle bli förnärmade men istället var det många män som ville träffa henne.
      Så för all del alla radikalfeminister, sätt igång och visa era bröst i det offentliga om det roar er..
      Tror inte att särskilt många män skulle bli upprörda men däremot kanske en eller annan man skulle busvissla och stirra på era bröst. Men det är väl inget problem för er för bröst är ju bara en kroppsdel som vilken kroppsdel som helst.
      Sedan kan ni ju passa på att besöka ett område med lite hederskultur och visa brösten och se hur det går..

      Svara
  21. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
  22. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
    • Kära Tokstad – ja, folk i extremistiska kretsar ogillar yttrandefrihet: såsom kommunister! Ska Tokstad börja kritisera kommunister? Osannolikt. Och ja, detta är lite ”deflect”, men hur media behandlar vänsterextremism versus högerextremism är lite… oroande.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Det vore på tiden att Arnstad idkade lite självkännedom. Då skulle han inse att är det någon som inte vill ha yttrandefrihet så är det han själv och hans åsiktskamrater.

      Svara
  23. Svenne

     /  02/19/2017

    Sveriges förorter liknas vid en osäkrad handgranat…
    https://twitter.com/daccraft/status/833354586027130880

    Svara
  24. Svenne

     /  02/19/2017

    Ezra Levant: Swedish feminists

    Svara
  25. Jag insåg just att jag kan gå till området där ”kamelcentret” ska byggas i Angered om jag önskar.

    Hjälp mig Gud.

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/19/2017

      Kameler luktar illa i fuktigt väder. Som en blöt hund x100.

      Svara
      • Ingen aning, men kameler används som riddjur i öknen och de kan förvara mycket vatten, så… det är logiskt?

        Jag tror kameler kommer vantrivas i Sverige såvida de inte har rätt miljö. BOOM! Extrakostnad!

        Svara
        • Rikard

           /  02/19/2017

          Hej.

          Väljer man rätt sorts kamel eller dromedar så tål den rätt rejäl kyla – tänk Himalayas nordsluttningar och höglänta inlandsområden i Kina. Jag skulle oroa mig mer för sjukdomar och parasiter.

          Utöver den sjuka och de parasiter som pratat fram projektet.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Kristian

             /  02/19/2017

            Hörde någonstans att deras fötter är utvecklade för att gå i snö. Men det är inget man ser så ofta.

          • ^ Egentligen så är snö och sand rätt lika gångmässigt.

  26. G

     /  02/19/2017

    Kvällens Agenda 21:15 innehåller….

    ”Kan flyktingarna bli vändningen för avfolkningsorter på landsbygden? Diskussion om de nyanlända och jobben med Ylva Johansson (S), arbetsmarknads- och etableringsminister, Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson (SD) och Elisabeth Svantesson (M), talesperson. Är den muslimska slöjan en symbol för kvinnoförtryck? Debatt mellan Liberalernas partiledare Jan Björklund (L) och Bilan Osman, utbildare på Expo. Sverige vill tina upp de frostiga relationerna med Ryssland. Men går det att vara både hård och mjuk samtidigt mot Putin? Intervju med John Sweeney, brittisk journalist och författare. Programledare: Anders Holmberg.”

    Jag håller tummarna för att Janne vinner debatten mot Bilan.

    Svara
    • Bilan Osman i en debatt… lol!

      ”Vi har slöja för att vi gillar det!” – nej, du har slöja för att du gillar det! Plus, hur bemöter Bilan obeslöjade kvinnor? Hur gillart Bilan det?

      Svara
    • G

       /  02/19/2017

      Mmm, mycket bra att Janne sista sekunderna lyckades klämde in det som hände i Hedemörda också…

      Hedemoras Hederskultur

      Svara
    • G

       /  02/19/2017

      Svara
    • Kristian

       /  02/19/2017

      Rena skämtet.
      Samtidigt vägrar man hålla sin del av NATO-avtalet, men kräver att USA skall försvara Europa.

      Svara
  27. Svenne

     /  02/19/2017

    Folkbladets Widar Andersson recenserar ”Massutmaning”:

    Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Widar är en bra och hederlig Socialdemokrat av den gamla stammen. Han vågar dessutom gå emot åsiktskorridoren inom politik och media och säger vad han tycker.
      All heder åt Widar !
      Den här delen av recensionen han skrev gillar jag mycket:
      ”Massutmaning är en mycket viktig bok. Med källbelagda siffror – som Sanandaji hämtat från aktuella forskningsfält och officiella beräkningar och som kritiskt kan granskas – visar han på punkt efter punkt att väldigt många centrala delar av den svenska välfärdsstatens verksamheter och värderingar är utsatta för hårt tryck. Det gäller allt från sjukvård och skola till pensioner och produktivitet. Fattigdomen och ojämlikheten ökar, arbetslösheten är manifest på nivåer vi inte tidigare sett.
      Tino Sanandaji visar på sunda och realistiska samhälleliga och politiska förhållningssätt till de tunga samhällsproblem som kräver åtgärder på bred front.
      Det finns inget extremt i resonemangen i hans bok. Om något alls är extremt så är det väl snarare den hittillsvarande ivern att försöka misstänkliggöra budbärare av Tino Sanandajis kaliber.”

      Svara
      • Jan

         /  02/19/2017

        ”Widar är en bra och hederlig Socialdemokrat av den gamla stammen”. Knappast, den gamla stammen socialdemokrater var inte nyliberaler och välfärdskapitalister. Glöm det.

        Svara
        • Pelle2

           /  02/20/2017

          När jag för en gång skull berömmer en Socialdemokrat så duger inte det heller 😉
          Vad jag tänkte när jag skrev att Widar är en Socialdemokrat av den gamla stammen är att han verkar vara en pragmatisk person med fötterna på jorden.

          Svara
  28. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
  29. MiT

     /  02/19/2017

    https://twitter.com/Budoarstamning/status/833412329907830785

    Svara
    • Pelle2

       /  02/19/2017

      Och statens pengar kommer att räcka till att finansiera nya bostäder,bidrag,utbildning,sjukvård mm tror hon?

      Svara
    • Jan

       /  02/19/2017

      Det man ska fira är väl om skattebasen ökar varaktigt. Alltså inte på kort sikt via statsbidrag. De nya invånare man egentligen vill ha (vilket man också märker om man tar del av propagandan) är återvändaren med god ekonomi, färdig utbildning och redan anställd. Det vill säga de som kan betala skatt från dag ett och inte ligger vård och omsorg till last. Det rimmar dock ofta illa med de nyanlända man egentligen får. Vilket man ofta inte låtsas om.

      Svara
  30. G

     /  02/19/2017

    ”Katerina Janouch: Det journalisteliten gör är inget annat än mobbning

    ”Det finns en hemlig grupp på Facebook där bland annat etablerade journalister driver med svenskar som inte skriver grammatiskt perfekt.”
    ..[..]..
    Precis i den här stunden får jag veta att det finns en hemlig grupp på Facebook där bland annat ansedda och etablerade journalister driver med svenskar som inte skriver grammatiskt perfekt. (Det har drivits med en invandrad författare också, men detta har gruppens initiativtagare bett om ursäkt för, gott så).

    Det tuffa gänget skojar inbördes om hur lite man kan ta ”vanligt” folks oro på allvar. Här finns flera personer som själva anser att de tillhör det som de beskriver som vänstern och arbetarklassen. Personer som sitter på trygga maktpositioner och som håller varandra om ryggen. Ett tufft gäng som är snabba med att tillrättavisa andra hur de ska bete sig, men som själva tydligen får leka hur elakt de vill.”
    http://nyheter24.se/debatt/876638-katerina-janouch-det-journalisteliten-gor-ar-inget-annat-an-mobbning

    ”När ska det bli förbjudet att ha barn som sexslavar i Sverige?

    Marcus Birro: ”Ett samhälle är inte främlingsfientligt för att det tar avstånd från tyranniska inställningar till heder eller barnäktenskap.” ”.
    http://nyheter24.se/debatt/876646-nar-ska-det-bli-helt-forbjudet-att-ha-barn-som-sexslavar-i-sverige

    ”Sadia, 20: Varför får bara vita kvinnor synas i Sverige?
    Sadia Harnafi: ”Det saknas personer som representerar oss kvinnor som är rasifierade.”
    http://nyheter24.se/debatt/876242-sadia-varfor-far-bara-vita-kvinnor-synas-i-sverige

    Svara
  31. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
    • G

       /  02/19/2017

      ”The very, very dishonest press../../..they have their reasons, and you understand that.”

      Svara
    • Pelle2

       /  02/20/2017

      Som President borde man väl vara mera noggrann i hur man uttalar sig. Särskilt om man nämner problem i andra länder.
      Jag hörde ett ljudklipp av hans tal och man behöver inte vara särskilt konspiratoriskt lagd för att tolka det som om Trump menade att det hade skett ett terroristdåd i Sverige i fredags.

      Svara
  32. G

     /  02/19/2017

    Bris är som Rädda Barn, fungerar mer som aktivister än hjälp orgs dessa dagar.
    Lång text i Kvartal men mycket bra.

    Svara
  33. MiT

     /  02/19/2017

    Svara
    • G

       /  02/20/2017

      Gillar att han backar upp det han säger i tweeten på det mest tydliga sätt man kan, med ingenting alls.

      Svara
  34. G

     /  02/20/2017

    ”von Bayern: Trump är vår egen skapelse

    Populister lyckas när etablerade partier förlorar sin trovärdighet, exempelvis genom att gemensamt tabubelägga ett ämne. Det är precis vad som har skett i Sverige, skriver gästkolumnisten Anna von Bayern.”
    http://www.gp.se/ledare/von-bayern-trump-%C3%A4r-v%C3%A5r-egen-skapelse-1.4162691

    Svara
  35. MiT

     /  02/20/2017

    Svara
  36. Lurven

     /  02/20/2017

    Själv anser jag att problemet inte har något med etnicitet att göra, utan kultur och uppfostran.
    Hur kommer det sig att asiater fungerar i stort sett problemfritt som immigranter men människor från Mellanöstern får problem?
    Det kanske inte är så fiffigt med ett samhälle med olika värderingar, en så kallad mångkultur.
    Det har inget med utseende och ursprung att göra.
    Själv är jag ljushårig som en Viking men lurvig som en arab och fostrad med svenska värderingar om allas lika värde.

    Svara
  37. För det första vill jag påpeka: jag är inte zigenare. Punkt slut.

    För det andra: knapp?

    Svara
  38. När Trump äntligen har rätt gäller det förstås att håna honom extra mycket för annars kanske någon förstår vad han menar…

    Ser ni inte vad som händer i Sverige så blundar ni!

    Svara
  1. Springare är fortfarande jävligt trött! Och inte tyst… | WTF?
  2. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?
  3. Vad hände 2017? Del 1 | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.