Genusdjur är också våldtäktsmän!

I en masteruppsats om landsbygdsutveckling vid Sveriges lantbruksuniversitet i Uppsala har man slagit fast att även genusdjur är våldtäktsmän.

Man har kommit fram till detta genom att anlägga ett radikalfeministiskt perspektiv på Illustrerad Vetenskap och deras artiklar om djur. Man skapar genusdjur på det sättet alltså.

Jo, ett radikalfeministiskt perspektiv på artiklar i Illustrerad Vetenskap. Sista meningen är rätt fantastisk ändå! Något man måste ha klart för sig är att djur är slavar under könsrollerna och normerna för respektive art (om man ens ska/bör använda ord som könsroller/normer när det handlar om djur…). Den som avviker minsta lilla från rollerna och normerna dör väldigt fort. Och att djur parar sig för att de måste, de är tvingade till det av biologin. De kan inte välja att avstå eller välja ett annat sätt. Det finns aktivister som av politiska skäl vill låtsas som att det finns normbrytare inom djurvärlden också fast de vet att det naturligtvis inte är så.

Hur vet man att det är en radikalfeminist som sökt sig till Sveriges lantbruksuniversitet? Hon beskriver sig själv bl a så här i avhandlingen

I, the author of this text, am a student of agronomy and master in rural
development. I identify myself as a white, heterosexual woman.

//

Since an early age, I have been concerned with gender and equality issues, and I call myself a feminist. My stake is that gender is constructed and thus
limits us, and that the first step in the emancipation from this limitation is to uncover, make visible and demythicize these constructions

En radikalfeminist alltså. För det är bara radikalfeminister som finner det viktigt att berätta om de är en vit heterosexuell kvinna. Ingen annan finner den informationen det minsta relevant på något sätt eftersom det är helt ointressant och extremt oviktigt. Och sen finns ju resten av beskrivningen också. Det är också intressant att hon i referenslistan hänvisar till sig själv och ett tidigare arbete. Och till Judith Butler och Simone de Beauvoir. De är säkert jättenyttiga för svensk landsbygdsutveckling.

Jag begriper dock inte vad något som hon har skrivit i sin masteruppsats har på Sveriges lantbruksuniversitet och med LANDSBYGDSUTVECKLING att göra? Är ju bara navelpill med genusperspektiv? Den som kan upplysa mig om vad detta har med landsbygdsutveckling att göra tar jag av mig hatten för!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

119 kommentarer

  1. Pelle

     /  04/21/2017

    Hon verkar leva i fablernas värld där djur har mänskliga känslor och ett mänskligt beteende och skall hållas ansvariga för det.

    Fast å andra sidan är ju genusteorierna lika verkliga som fablernas värld så det passar väl 😉
    Sedan kan man ju undra om hon tror att hon kan påverka djurens beteende genom att hålla genusutbildningar för dom ?
    Håller med dig om att det inte finns något som utvecklar landsbygden genom att applicera ett mänskligt perspektiv på djurens beteende.Helt sjukt med alla genusdårar som infiltrerar
    samhällets alla vinklar och vrår.
    Om kön är en social konstruktion,som hon skriver,kan man ju undra varför hon säger sig identifiera sig som en vit,heterosexuell kvinna och inte en hen.
    Om könet är en konstruktion så kan hon ju dekonstruera sig som något annat valfri dag i alla fall..
    Sedan är det ju sjukt med deras patologiska behov att prata om ras och hudfärg..

    Svara
    • Nu är det väl så som med allt annat att även djur kan uppvisa avvikande beteende i relation till resten av flocken och det kan väl vara intressant att studera, men som du säger så är det meningslöst att applicera mänskligt beteende och känslor på djur.

      ”Om kön är en social konstruktion”

      Jag kommer aldrig förstå hur dessa får denna tanke att gå ihop med transpersoner. Om kön bara är en social konstruktion så borde väl dessa människor bara kunna omprogrammera sig istället för att behöva utstå lidande i form av socialt stigma, men även jobbiga behandlingar med hormoner och rätt otrevliga operationer? Det torde vara enklare för alla inblandade, om man säger så…

      För att inte tala om John Moneys misslyckade experiment att bevisa att könet endast är en social konstruktion: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Money

      Men som alla kommunister så resonerar de väl att det aldrig har ”prövats på riktigt”…

      Svara
      • Kristian

         /  04/21/2017

        John Money är ett av få exempel där jag blir förbannad bara av att höra namnet.

        Svara
    • Var i uppsatsen ger hon uttryck för detta: ”Hon verkar leva i fablernas värld där djur har mänskliga känslor och ett mänskligt beteende och skall hållas ansvariga för det.”?
      Hon verkar snarare vara av rakt motsatt uppfattning, då hon menar att artiklarna i ”Illustrerad Vetenskap” bidrar till att förmänskliga djur och deras beteenden och att det är fruktlöst.

      Läs t.ex.:
      ”In other words, it indicated that I claim that the journalists of Illustrerad Vetenskap
      actively choses to represent animals and their behavior in a misleading, and that
      they are doing this to maintain the gender system. That would, of course, be silly
      and meaningless to claim. I hence find it necessary to highlight once again that
      what I investigate in this thesis is the texts, the symbolic constructions, as such
      and not the intentions behind them.”
      (s. 10)
      och
      ”Marlene Zuk has a background in nature science and addresses questions similar
      to mine, perhaps mainly from a biologist’s perspective. In Sexual selections:
      What we can and can’t learn about sex from animals (2002), she lifts the great
      benefits in a possible integration of gender theory and biology. One of her main
      points is that we cannot learn much o about gender roles from animals. Rather,
      she claims that instead of feminism having a lot to learn from biology, biology
      has a lot to learn from feminism. Trying to determine the natural human sexual
      behavior from the interpretation of animals’ behavior is not very fruitful since
      that question requires a clear distinction between natural and cultural behavior,
      something that at present is rejected by most scientists. Even amongst biologists,
      Zuk (2002) argues, it is now more or less generally accepted that it is in most
      cases neither possible nor meaningful to try to distinguish between “natural and
      nurture” reasons for particular traits on animals. To use the animal sphere as a
      kind of template, whether it is about arguing for a “queer nature” or confirming
      traditional gender roles, is thus something Zuk argues should be avoided. Biology,
      on the other hand, according to her, has more to gain from bringing in a feministic
      perspective into the field. To get a deeper understanding of animal behavior biologists
      has to bring in the critical self-reflexive perspective on how
      predetermined gender ideas has influence on the interpretation.”
      (s. 14-15).

      Svara
      • Pelle2

         /  04/22/2017

        Kan hålla med Muhammeds bruscha att jag tolkade texten fel vad gäller att hon skulle applicera mänskligt beteende på djuren.
        Däremot är det ju roligt när hon citerar en annan feministisk ”forskare” med följande ord:
        ”One of her main points is that we cannot learn much o about gender roles from animals. Rather, she claims that instead of feminism having a lot to learn from biology, biology
        has a lot to learn from feminism.”
        Hur skulle det gå till att få biologin att lära sig något från feminismen eller lära sig något överhuvudtaget ?

        Svara
        • Bra att det ännu finns utrymme att hålla med andra ibland. Just den passagen var smått dråplig. Som om feminismen vore automatiskt överordnad – en ”överrock” åt – biologin och allting annat i Universum, men det får nog lov att bli en annan über-masteruppsats inom trädgårdsskötsel och kattmat.
          Marlene Zuk, som tycks ha en bakgrund inom naturvetenskap, har uppenbarligen senare kommit att påverkas negativt av miljön, d.v.s. den feministiska yttre och inre påverkan.
          Frågan är om man med ”biologin” avser ämnet biologi, dess kursinnehåll, o.s.v., eller vad det representerar i verkligheten. Lite olika saker. Ungefär som ordet ”äpple” och beskrivningar av det, jämfört med tinget äpple, som ”bara” är, oberoende av vad betraktaren har för åsikter om det.

          Svara
    • michael.

       /  04/22/2017

      Det bästa vore om alla djur bar rosa fittmössor,för jämställdhetens skull.

      Svara
  2. Pelle2

     /  04/21/2017

    OT:
    Bloggaren i Otakt tar upp Ung vänsters kongress där dom menar att en väpnad revolution kan vara nödvändig i Sverige för att genomföra deras politik.
    Kan ni tänka er vilket ramaskri detta hade orsakat i media och bland de andra partierna om Sd,s ungdomsavdelning hade skrivit något liknande ? Kraven på moderspartiets avståndstagande hade stått som spö i backen tillsammans med prat om partiets odemokratiska rötter.
    Nu hör vi inte ett knyst i media pg.a att det är ett Vänsterpartis ungdomsförbund som vill genomdriva en väpnad revolution och ingen ser något problem med Vänsterpartiets kommunistiska och odemokratiska rötter.
    Man kan ju för övrigt undra,vilket jag alltid har gjort, hur mycket pratet om att Vänsterpartiet har gjort upp med kommunismen är värt ? Skulle tro att det helt och hållet handlar om läpparnas bekännelse och inte ett genuint avståndstagande.

    Hyckleriet och dubbelmoralen är monumental..

    http://iotakt.se/vapnad-kamp/

    Svara
    • Ivar L

       /  04/21/2017

      Dessutom, när konflikterna i Sverige tilltagit (vilket de kommer att göra) så kan man ju inte utesluta att vänstern och islamister förenas i sina våldsideologier. Det finns reella faror här.

      Svara
    • Senior

       /  04/22/2017

      Ja, och alla som läst historia på riktigt vet att Ådalen -31 var just ett försök att starta en revolution, som tur är hade dessa dj*vla kommunistligister både folket, polisen och militären mot sig.

      Det kanske mest intressanta med den händelsen är hur facket och dess förlängda arm Sossarna har lyckats med sin historierevision om händelsen.

      Svara
  3. Det går inte att sluta fascineras över att det kan kallas vetenskap att skapa en tes, och sedan leta allt man kan efter ”bevis” att det är så.

    Men jag rekommenderar verkligen att titta efter de exempel som hon tar upp. Det slår mig att hon läser in saker som inte står. Tolkar det från hennes perspektiv, må handla om kaskelotter, lejonmuskler eller ”penisar”. Om det är vad som kallas ”dekonstruktion” vet jag inte, men i detta fall är det halmgubbar hon åstadkommer.

    Svara
  4. Pelle2

     /  04/21/2017

    OT:
    Johan Westerholm sågar förslaget om att sätta på en fotboja på asylsökande som skall avvisas. Den är inget svårt att ta bort för den som vill så det är ett slag i luften.
    Precis som han skriver borde den som får avslag på sin ansökan direkt transporteras till
    en flygplats och avvisas och om det inte är möjligt låsa in dom i något slags förvaring tills dom kan avvisas.
    Sedan håller jag också med att om att man skall ta ett biometriskt prov på dom som avvisas
    så att dom direkt kan identifieras om dom tar sig tillbaka landet och försöker hävda en annan identitet.

    https://ledarsidorna.se/2017/04/en-avsliten-fotboja-ar-en-avsliten-fotboja/

    Svara
    • De flesta med en halv hjärna fattar att det är totalt ineffektivt – anledningen till att fångar inte sliter av sin fotboja är ju för att mellan det och fängelse så är det bekvämare med att ha fotboja tills man avtjänat sitt straff. Dessa asylsökare avtjänar däremot inte straff – om de får negativt besked på alla sina överklaganden och planerar att gå under jorden och leva i Sverige illegalt – vad finns det för motivation att inte bara rycka av fotbojan?

      Dessvärre så tror jag att vi kommer behöva gå genom farsen och samhällskostnaderna som kommer att bli fotbojan. Om vi inför fotbojan imorgon så *kanske* politikerna kommer vakna upp, inse att det är ineffektivt och en onödig kostnad inom c:a 5-10 år. Om vi är positivt inställda, det vill säga…

      Svara
  5. Peter

     /  04/21/2017

    Off topic:

    Jag tycker såklart man är dum i huvudet om man skickar dick pics till okända kvinnor som inte bett om det men kan inte efter att ha gått in på tjejen ifrågas Instagramkonto låta bli att tänka: ”som man ropar får man svar”.
    Sjunger man som en koltrast, ja då får man besök av koltrastar liksom…
    Världen är tyvärr inte en perfekt plats där man kan lägga ut vilka bilder som helst på sig själv eller promenera genom Husby halvnaken utan att bli trakasserad eller ännu värre.

    Gör gärna om länken till unvisit. Jag har ingen aning hur man gör.
    http://200sekunder.story.aftonbladet.se/chapter/har-ar-mannen-som-skickar-dick-pics/

    Svara
    • Pelle2

       /  04/21/2017

      Fixat länken till archive.is 🙂
      http://archive.is/5JVXW

      Svara
    • Pelle2

       /  04/21/2017

      Som sagt var, med dom halvnakna bilderna hon visar på sig själv på instagram kanske hon inte skall bli förvånad om hon får Dickpics även om jag också tycker att det är svineri att skicka oönskade sådana..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/21/2017

        Om man lämnar cykeln olåst utanför Centralstationen så kanske man inte ska bli förvånad om den blir stulen. Gör ju inte tjuven till mindre tjuv för den sakens skull, men det lönar sig inte riktigt att ringa försäkringsbolaget.

        Förstår att det är en helt orimlig liknelse. Men i grunden handlar det om samma sak. Hur man beter sig får konsekvenser. Och samma sak gäller självklart för kvinnor som inte accepterar muslimsk klädsel och uppförande i förortskalifaten.

        Lägger man upp en digital bilderbok med uteslutande motiv på hej-jag-har-urringat-och-en-sömnig-kåtblick kan det faktiskt hända att vidriga snuskhummern hör av sig, även om man gömmer sig bakom titlar som ”stark kvinna” och ”feminist”.

        Jag står dock på hennes sida till 100%, hon ska få mjukporra sig bäst hon vill. Däremot trot jag inte hon är feminist på riktigt, men det är ju ett passande ”narrativ” i sammanhanget.

        Sen är det lite lustigt att hennes internetnamn är ”toya”, kan ju tolkas som svengelskt verb för ”leka”. Gör det nog ännu lättare för pervon att låta bli att trakassera henne.

        /Frida

        Svara
      • Olof

         /  04/21/2017

        Bäst att se upp, Nina Rung, Feminist och (polis) är uppenbarligen på hugget.

        Fast om man doppar den i falu rödfärg, kallar det menskonst och sedan skriker högt om stigmatiseringen av kvinnors fertila penisar kanske det konfunderar saken…?

        (Och ja, själv håller jag med om att det är svineri, men dickpick konstnärerna kanske bara behöver jobba på acceptansen för deras ‘konstart’…)

        Svara
      • Rp

         /  04/21/2017

        Bild där Anty har en tröja där det står ” 99 problems but a dick ain’t 1″
        Går det inte att redigera sina egna texter för övrigt?

        Svara
  6. Gurkburken

     /  04/21/2017

    Som vanligt med feminister är det ju helt fel ord de sätter citattecken runt, i detta fall naturliga” och inte exempelvis ”genus” eller ”reproduceras”, som tydligen anses vara helt oproblematiska, neutrala och väldefinierade begrepp.

    Svara
  7. Rikard

     /  04/21/2017

    Hej.

    Hon verkar ha förväxlat etiologi och etologi.

    Inte för att hon demonstrerar kognition nog för att förstå vare sig det ena eller det andra, men så handlar det ju bara om religiös extas.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/21/2017

      Tror på extasspåret! Hon är nog hänryckt av kunskapernas kring de internarrativa diskurserna.

      Själv väntar jag på en tvärvetenskaplig kandidatuppsats i sociologi och religionsvetenskap med titeln:

      ”Radikalfeminism som frikyrklighet eller tvärt om.”

      Svara
      • Pelle2

         /  04/21/2017

        Eller kanske avhandlingen skall heta Radikalfeminism =Religion eller Ideologi eller båda i en salig blandning ?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  04/21/2017

          Skämt åsido, en avhandling på detta tema är relevant. Kan man, med frisk vetenskap, inte sjuk, se något tydligt samband mellan hur frikyrkornas självpåtagna 1800-talsföreträdare säljer sina historier med hur dito feminist går till väga?

          Jag tror det finns likheter som är slående, både hur de förhåller sig å ena sidan till moral och etik och på andra vad som är på låtsas och på riktigt i kombination av ideologisk produktion i slutet sällskap.

          Feministerna har lyckats utmärkt med det här att skambelägga tankebanor som går emot dem, helt absurt vilket genomslag de har om man tittar på mediabilden. Trots detta är det endast en minoritet som kallar sig feminist, även bland oss kvinnor.

          ”Kristina Fjelkestam, professor i genusvetenskap vid Stockholms universitet, tror att den relativt stora motviljan att kalla sig för feminist bottnar i att man inte vill riskera att uppfattas som en jobbig person.”

          73% av befolkningen vill alltså inte vara jobbiga personer.

          Bingo! Gillar förklaringsmodellen. Jag tror att anledningen att inte fler säger att de röstar på SD eller KPLM(r) eller F! eller Miljöpartiet eller kanske något Nazistparti, eller varför inte Junilistan, bara beror på att de inte vill vara jobbiga personer. För så bekvämt ska man ha det.

          Pinsamt låg lägsta nivå på våra professorer i genusvetenskap.

          —-

          Konstigt förresten att de postmoderna genusvetarna nöjer sig med att kalla sitt ämne vetenskap, de borde väl i modern feministisk anda utalas i ickepatriarkalt plural. Genusvetenskaperna.

          Svara
      • Rikard

         /  04/21/2017

        Hej.

        ”Radikal-kyrklighet som fri feminism” då?

        Eller kanske ”Fria radikaler som kyrklig feminism”?

        Själv väntar jag med spänning på att någon duktig flicka eller gosse skall producera en text om vilket kön mitokondrie-DNA har.

        Undrar om någon genusvetare i Sverige förstår den här meningen:

        ”While all prokaryotes reproduce asexually (without the formation and fusion of gametes), mechanisms for lateral gene transfer such as conjugation, transformation and transduction are sometimes likened to sexual reproduction or at least with sex, in the sense of genetic recombination in meiosis.”

        Från engelska wikipedias artikel om asexuell repproduktion:
        [https://en.wikipedia.org/wiki/Asexual_reproduction]

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Steerpike

       /  04/21/2017

      Jouissance heter det väl på poststrukturalistiska?

      Svara
  8. Kristian

     /  04/21/2017

    Så har äntligen en av mina favoritartiklar från The Onion blivit avhandling på riktigt: ”Study Finds Sexism Rampant In Nature” (15 år sedan.)

    (Normer och djur, ja. Minns hur det berättades att en bekant till en bekant ”hade tvingat sin katt att bli vegetarian.” Om man klarar att bortse från uppenbart djurplågeri, så blir det onekligen intressant att tänka sig en framtid där sådana människors skall syssla med jordbruk.)

    Svara
  9. Bamse

     /  04/21/2017

    In the words of Axl Rose:

    You know where you are?
    You’re in the jungle baby, you gonna dieee
    In the jungle welcome to the jungle
    Watch it bring you to your sha na na na na knees knees

    Svara
  10. MiT

     /  04/21/2017

    ”Tre häktade för gruppvåldtäkt på Södermalm under påskhelgen”
    http://www.friatider.se/tre-haktade-for-gruppvaldtakt-pa-sodermalm

    Svara
  11. MiT

     /  04/21/2017

    ”Tvingade 14-åring till sex – frias för våldtäkt eftersom han har ”misstänkt ADHD” och inte kan ”tolka” ett nej”
    http://www.friatider.se/tvingade-14-ring-till-sex-frias-f-r-v-ldt-kt-eftersom-han-har-misst-nkt-adhd-och-inte-kan-tolka-ett

    Svara
    • Kristian

       /  04/21/2017

      Jag tyckte det var illa nog med alla dessa självdiagnoser som alibi för att uppföra sig vidrigt på nätet.
      På min tid gick det historier om folk som lyckats slippa värnplikt genom att låtsas vara otillräkneliga hos psykologen. Slutrepliken var ofta ”Okej, du får din frisedel, men du kan glömma det där med körkort.”
      Om man inte förstår ordet ”Nej”, är man då lämplig att vistas bland folk? Finns det verkligen ingenting rättsapparaten kan göra?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/21/2017

      Går ju ändå inte till åtal, han är ju inte straffmyndig.

      Tror dock att han, trots ADHD, begripit att det både var olagligt och fel. Om inte så borde man låsa in föräldrarna som misslyckats med sin uppfostran.

      Svara
      • Olof

         /  04/21/2017

        Eh, jo, säkerligen, det finns inget i en normal ADHD problematik som skulle kunna kunna göra någon skillnad för något sådant, ADHD påverkar inte förståelse överhuvudtaget. ADHD är koncentrations och impulskontrolls problematik, men med ‘impulskontroll’ i det fallet menas förmåga att sitta still, vänta på sin tur att prata, etc.

        Och det finns inte alls någon oförmåga att förstå normerna att leva upp till, bara att det kan finnas en svårighet att planerat leva upp till dem i de fallen det inte finns en direkt konsekvens. Det vill säga, någon med ADHD kan ha svårt att städa rummet eller göra läxorna för konsekvensen att föräldrarna blir sura ligger inte i närtid. Och likaså skulle någon med ADHD kunna ha svårt att spela med i ‘hard to get’ eller andra ‘gör som jag vill så kommer en belöning i framtiden’ lekar eftersom framtida belöningar också är konsekvenser som har väldigt låg relevans. Men återigen, det innebär inte att ett nej blir svårt att förstå, bara att ett ‘ja – fast inte idag’ i praktiken blir ett ‘nej’.

        En människa som säger nej är typiskt inte en fördröjd konsekvens som ADHD skulle kunna spela roll för, utan det är en direkt händelse i närtid och alltså inget som ADHD skulle påverka.

        Andra NPF hinder som Aspberger kan göra det svårare att förstå icke-verbal kommunikation, men återigen, det innebär ingen svårighet att förstå ett nej.

        Så visst, förekomsten av NPF är en bra anledning att vara väldigt tydlig med kriterierna för samtycke – kroppsspråk och socialt samspel är inte ett ‘ja’ eller ‘nej’ – kan du inte ha ett centralprov på språket i skolan där alla förstår grunderna så är det inte en form av kommunikation lagen kan kräva att människor skall kunna tolka. Men dit hör inte faktiska ord, de funkar faktiskt för de flesta människor som inte är otillräkneliga i lagens mening.

        Och visst, sen kan man ju säga att rättsystemets tröghet gör att straffen blir helt meningslösa som någon form av avskräckning för folk med ADHD, men återigen, bara för att ett eventuellt straff inte påverkar beteendet lika mycket så innebär det inte någon svårighet med att förstå att att det man gör är fel. Bara att det ur förebyggande syfte för kriminella med ADHD problematik skulle funka bättre med en käftsmäll direkt än ett fängelsestraff tre år senare (eller än värre – att man kommer undan med det).

        Svara
        • Tack för att du gick in på detta!

          I min erfarenhet så brukar de allra flesta fall av NPF inte räknas in till någon slags ”förmildrande” omständighet då det är så som du säger – de förstår ju att nej betyder nej och vad som är rätt och fel. Har du däremot en psykossjukdom (för att ta ett exempel) där du tror att alla runt omkring dig är tomtar och troll som är ute efter att äta din hjärna så har du bevisligen inte en kontakt med verkligheten.

          ADHD ger dålig impulskontroll, men dålig impulskontroll är ingen förmildrande omständighet. I så fall så skulle berusning kunna åberopas som förmildrande då det ger dålig impulskontroll rent generellt.

          Svara
    • Nykteroklok

       /  04/21/2017

      Jag reagerade också på något annat:

      ”Hon säger ”nej” flera gånger men hovrätten anser att hon endast är emot det anala samlaget och att det därför inte behöver vara fråga om någon våldtäkt.”

      Funkar det verkligen så, eller har Fria tider missuppfattat något? Låter ju horribelt. Bara för att man gått med på vaginalt samlag är man alltså tvungen att acceptera analsex också, om den andre önskar det? Kan man tolka det på något annat sätt? (Obs, ej retorisk fråga)

      Svara
      • Kristian

         /  04/21/2017

        De verkar kunna tolka det så att hon säger nej till en del men inte allt, och att det därför inte är ”våldtäkt”. Vete sjutton hur brottsrubriceringen ser ut.

        Svara
      • Att man ens anser att det inte är våldtäkt när hon hotats med exponering på internet(nakenbilder hon inte var med på), är ju absurt till att börja med.

        Svara
    • Tor

       /  04/21/2017

      Har man ADHD så att man inte kan tolka signaler som ges ska har man inte ute i samhället att göra.
      Jag har ADHD så jag förstod inte att det var rött ljus – trodde det var grönt.

      Svara
      • Alltså han hotade henne med exponering av nakenbilder, vilket låter planerande, inte som ADHD överh.

        Men han var ju mussla, så tror det är därför han får så lågt straff.

        Svara
  12. MiT

     /  04/21/2017

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154715966923191&set=a.202758018190.129690.567138190&type=3*

    Svara
  13. Tor

     /  04/21/2017

    Det finns säkert våldtäktsdjur.
    På samma sätt som det finns slynor till kvinnodjur som bjuder ut sig till många mansdjur.
    Svarta änkan honspindeln dödar sin älskare. VI MÅSTE GENAST STARTA MORDRÄTTEGÅNGAR FÖR ATT FÅ SLUT PÅ DÖDANDET AV MÄN.

    Om man inte förstår att djur är djur och människor är inte som djur, har man ingenting med lantbruk att göra.
    Min mamma växte upp på landet och berättar alltid förtjust om hur de olika djuren satte på varandra. Fanns inget internet att lära sig ifrån men det fixade man på nära håll live!

    Svara
    • PATRICK

       /  04/22/2017

      Däremot så är det inte så att man inte kan se likheter mellan människor och andra djur. Problemet uppstår när man försöker jämföra allt med ett annat. Det borde vara uppenbart att fastän det finns intelligens hos andra djurarter än människan så har vi ett kollektiv av egenskaper som flesta djur bara har fåtal utav. Med det sagt så även om vissa djur har viss mängd av egenskaper som ligger högre över genomsnittet så har dom inte likvärdiga andra. Det man kan se bland mer intelligenta djurarter är samma sak som för människan att dom ofta är väldigt sociala och verkligen söker till sig kontakt men även intresserade utav saker dom inte förstår sig på. Skulle man som du skrev jämföra med svarta änkan så skulle man nog finna ytterst lite gemensamt såvida man inte jämför dem mest basala gemensamma nämnare. Problemet med feminister som alla vet vid det här laget är att rejäl kunskap och biologi betyder ingenting utan det som verkligen betyder något är alla fantasifoster i deras huvuden. Vi andra vet att varför vi kommit så långt är för att vi studerat likheterna men även skillnaderna mellan oss och andra djur. Jag har även en mycket personlig teori om att feministicus parasitus är en extra farlig art som påverkar en människas förmåga att tänka och att agera på ett normalt vis.

      Svara
  14. För de som arbetar för samtyckeslagstiftning är det självklart så att det sker en mängd våldtäkter i djurriket. Hur sjutton uttrycker kossan samtycke?

    En framtida samtyckeslag kommer också sätta sina käppar i hjulet för den liberala legaliseringen av tidelag.

    Svara
    • Kristian

       /  04/21/2017

      ”samtycke.nu” får väl byta till ”samtycke.mu”

      Svara
    • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

       /  04/21/2017

      @Hans Odelberg
      ”Hur sjutton uttrycker kossan samtycke?”

      Samtycke till:
      1. Äkta tjurkuk?
      2. Människoarm i plasthandske
      (insemination)?

      Svara
      • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

         /  04/21/2017

        My bad:
        @Hans
        Nu fick du ett extra ”l” i efternamnet.
        Jag beklagar detta. Stavade inte fel med vilje.

        Svara
      • Olof

         /  04/21/2017

        Hmm. Och tjurarna? Det är ju inte direkt så att de erbjuds en fleshlight och en p-rulle…

        http://www.lane-mfg.com/

        Svara
        • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

           /  04/21/2017

          @Olof
          Det är ju inte direkt någon fleshlight,
          men tjurarna brukar få kliva på en pälsklädd
          vägg av något slag – med hål i
          och deras sperma samlas upp i en behållare.

          Svara
          • Tor

             /  04/21/2017

            Som att ha sex med en rumänsk kulstöterska alltså.
            (Förlåt, kunde inte låter bli.)

          • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

             /  04/22/2017

            @Tor
            ”Som att ha sex med en rumänsk kulstöterska alltså.”

            Ja, eller alternativt en östtysk (DDR, 1949 – 1990)
            eller bulgarisk kulstöterska.

  15. MiT

     /  04/21/2017

    Och med symbolen från extremistorganisationen hon har runt halsen är hon en del av problemet
    https://twitter.com/P4Varmland/status/855417447247040514

    Svara
  16. Jan

     /  04/21/2017

    Ärkebimbon Linda Snecker (det är en högst reell fara för samhället när klåpare som Linda hamnar högt upp i makthierarkin) igen. Hon börjar med sedvanlig relativisering. Ska man tolka henne så är det lika stor risk att Sven Svensson i Svenljunga begår islamistiska terrorattentat som någonsin en muslimsk invandrare. Sedan hittar hon på att hon – en riksdagskvinna med en årslön som närmar sig miljonen – tillhör underklassen:

    ”Våld och kriminalitet drabbar alla i ett samhälle, men värst utsatta är alltid vi som inte tillhör eliten. Vi som inte kan gömma oss inom egna gated communities. Vi som åker tunnelbana, vi som bor där knarket langas på öppen gata, vi som går till jobbet förbi busshållplatsen där de sköt någon igår.”

    Sedan menar hon att satsningar på kommuner, skola och socialtjänst kommer att lösa den internationella terrorismen. Eftersom den tydligen emanerar ur Sverige. Särskilt pekar hon ut högerextrema krafter (alltså SD med flera, i hennes värld):

    ”Det som förenar dem är inte nationalitet eller religion. Det som förenar dem är en bakgrund i kriminalitet, drogmissbruk och hat som fångas upp av olika högerextrema och radikaliserade rörelser. Det är därför åtgärderna måste vara riktade på att stoppa dessa rekryteringar.”

    Ja, vad säger man om den här ”rättspolitiske talespersonen”?
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/zpORK/v-vi-vagrar-delta-i-er-brannmarkning

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2017

      Det är som sagt var skrattretande med Vänsterpartister som låtsas att dom är fattiga arbetare när åtminstone dom i partiledningen minst tillhör den övre medelklassen.
      Snecker själv bor i en villa i Norrköping som inte ser ut att ligga i något utanförskapsområde. Ändå pratar hon om vi som bor i område med skottlossning och annat som om hon vore en av de boende i området.
      Hycklare är dom..

      Svara
  17. MiT

     /  04/21/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  04/21/2017

      Njaha, lite klantigt av Nyheter Idag att inte göra en bakgrundskoll på killen, han verkar ju klart problematisk. Även om Expo är en propagandaorganisation verkar det ju inte helt felaktigt heller.

      Däremot är Expressens metoder ytterst tveksamma. Just att de inte nöjer sig med att förfölja personen i fråga utan att de verkligen försöker ge honom sparken genom att kontakta chefer och gud vet allt… Vad har det med journalistik att göra?

      Dessutom illa att de enbart gör det på grundval av 1. Om någon varit taskig mot Expressen, 2. Om det handlar om högerextrema åsikter. Jag menar hur många vänstermuppar som försvarar kommunistisk terror borde inte fått sparken om samma metod tillämpats där. Det hade inte blivit en per kvartal utan tio i veckan.

      Sedan är ju beefen mellan David (Nyheter Idag) och Goliat (Bonnier) underhållning av högsta klass. Känner att det är dags för en stödprenumeration. Inte på Bonnierblaskor alltså… 😉

      Svara
      • MiT

         /  04/21/2017

        Fast du menar nog Nya Tider va?

        Svara
      • Du förväxlar NyheterIDag med Nya Tider.

        Nya Tider drivs av Vávra Suk, som tidigare stod bakom Nationaldemokraternas tidning Nationell Idag. Så, det är inte helt osannolikt att de visste vilken tomte de hade med att göra – Nya Tider har bara putsat till fasaden lite, men nog ligger det en hel del och pyr precis under ytan.

        Svara
  18. Svenne

     /  04/21/2017

    När skattepengar brinner…

    Svara
  19. Joy

     /  04/21/2017

    Homorörelsen och feminismen använder de homosexuella tendenserna hos djur som ett argument för att det förekommer och är rätt, även hos människan. Om jag inte missminner mig helt finns denna åsikt redovisad i någon bok av feministen Lisa Gålmark. Boken handlade bland annat om en slags sammanfattning av argument att lägga fram för korkade medmänniskor, som t ex ens homofoba lärare i skolan. /Over and out från en gammelfeminist som jag!

    Svara
    • Ivar L

       /  04/21/2017

      Det finns beteenden inom djurriken som gör att somliga individer inte reproducerar sig för den stora gruppens fromma. T.ex. bland myror. Jag tycker inte man skall utesluta att homosexualitet är en slags konsekvens av att det kan finnas ett reproduktivt värde med att somliga individer hjälper en flock (någorlunda nära släkt) utan att själva reproducera sig. I människans fall skulle det ju kunna vara en sidoeffekt av att många honor vill dela på en alfahanne vilket gör att de överblivna hannarna måste hitta en social kontext för sin existens i flocken. Men detta är naturligtvis bara spekulation från min sida. Jag tror i vart fall att homosexualitet bland människor finns predisponerad biologiskt.

      Men de allra flesta fall av ”homosexualitet” i djurriket jag läst om är homosexuella beteenden under vissa omständigheter. Total homosexualitet utan reproduktion alls verkar oerhört ovanlig, särskilt bland höger däggdjur och fåglar.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/21/2017

        Total homosexualitet utan FÖRSÖK TILL reproduktion alls verkar oerhört ovanlig… menade jag. Naturligtvis misslyckas många djur att reproducera sig.

        Svara
    • MiT

       /  04/21/2017

      Som av en händelse så finns Gålmark med i referenslista på masteruppsatsen också. Annars hittar men henne i knepiga djurrättsforum och sånt upptäckte jag när jag höll på med detta:

      Kastrera Kajsa!

      Svara
    • Rikard

       /  04/21/2017

      Hej.

      Det är märkligt att (post)modern feminism hämtar argument ur naturen och ur djurriket för en sak samtidigt som man förkastar att biologiska kön existerar, eller att det föreligger avsevärd skillnad mellan hanar och honor hos snart sagt alla däggdjur.

      Dessutom är man ‘extra dum’ (enligt mig) när man istället inte helt enkelt argumenterar om sexuella preferenser utifrån huruvida det är självvalt umgänge från samtliga inblandade och huruvida någon kommer till skada eller utnyttjas mot sin vilja.

      Troligen gör man som man gör för att man annars öppnar för att prostitution kan vara ett val, samt att kvinnor och män kan (om de får fria tyglar) välja genusteoretiskt fel.

      Sorgligt är det vad som skett med det som en gång gick ut på att avlägsna formella hinder baserade i biologiskt kön – hinder baserade på den specifike individens förmåga är måhända frustrerande men är åtminstone rättvisa.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  20. Ivar L

     /  04/21/2017

    Det intressanta är ju att artikelförfattaren tycker ordet ”genusbeteende” som beskrivning på något djuren har för sig är helt okomplicerat att använda. Eftersom hela tankefiguren kring genus är att kön är en social konstruktion som människan skapat så kan man ju undra vad egentligen ordet ”genusbeteende” står för här, när det gäller djur. Det är något slags beteende djuren har för sig som enligt genusforskningen kan identifieras som genusbeteende. Men vad är detta då för beteende ur biologisk synvinkel? Det måste ju heta något inom biologin, zoologin e.t.c.

    Där ligger ju hela problemet för genusvetarna. Om vi benämner dessa beteenden utan feministisk terminologi (som ju är ägnad mänskligt beteende) så bekräftar vi könens biologiska realitet i djurriket och dess nödvändighet för fortplantning – samt existensen av de beteenden som hör därtill. Om vi ger dessa beteenden namn så faller det sig naturligt att därefter fråga sig om även människor har beteenden av dessa slag och hela genusvetenskapen faller ihop som ett korthus eftersom ”genusbeteendena” då visar sig ha en realitet bortom idén om könet som en social konstruktion.

    Svara
    • Tor

       /  04/21/2017

      Trodde det blev kossor på grund av att mammakossa gav kalven en rosa leksak.

      Svara
  21. Svenne

     /  04/21/2017

    Svensk politik… #ankdamm

    Svara
  22. Svenne

     /  04/21/2017

    Arnstad ‘har otur när han tänker’…
    https://twitter.com/ROGSAHL/status/854661531639918592

    Svara
    • Jan

       /  04/21/2017

      Arnstad förstår ingenting. Eller bara det han vill förstå. Sanningen är att demokrati inte är något universalmedel. Särskilt inte i muslimska länder där folket röstar fram islamister så fort de får chansen. Så mycket för den arabiska våren…

      Svara
    • Det finns inget ”perfekt” system eftersom det alltid kommer finnas de som blir missnöjda oavsett resultat. Hade den senaste tidens folkomröstningar funkat till Arnstads favör så hade han säkerligen hyllat dessa. Nu har det inte gjort det och då tycker han att de stinker istället för att se den bakomliggande orsaker för varför de inte gick som han ville…

      Svara
    • PATRICK

       /  04/22/2017

      Att herr fuhrer Arnstad skall skriva en bok om demokrati måste ses som ett sent första april skämt, ytterst obehaglig människa som har noll koll på vad demokrati innebär..

      Svara
  23. Svenne

     /  04/21/2017

    Staffan Danielsson (C) replikerar:

    Svara
    • Jan

       /  04/22/2017

      Å andra sidan måste Danielsson vara ganska intelligensbefriad som fortsätter att slåss mot invandringen i…..CENTERN! Avdelning konsekvensanalys saknas…

      Svara
      • Pelle2

         /  04/22/2017

        Vet inte om det är ointelligent att slåss mot den havererade invandringspolitiken som de ledande i C står för.
        Det är väl inte många som ställer upp på allt det parti de röstar eller jobbar för utan man väljer det parti som bäst motsvarar det man vill att politikerna skall jobba för.
        Antar att han tror att han kan påverka Centerns flyktingpolitik i en annan riktning.
        Annars skulle han nog byta parti.

        Svara
      • G

         /  04/22/2017

        Intelligensbefriad är för starkt ordval imo. Du får tänka på att han varit C väldigt länge och gillar nog hel del av C:s andra politik, och likt M:are så åkte han väl med partiets riktning fast han inte höll med till 100%. Om inte annat var han en av de första inom alliansen att öht ta bladet från munnen i Mig-frågan och tala öppet om det ena och det andra, och den inom C som gjort mest för att bredda den interna åsiktskorridoren inom C, som sen givetvis smittade av sig i hela landet, kanske främst när det kommer till debatten om ålderstester. Men han har ju även blivit straffad och utfryst pga att han inte ger sig och är tyst utåt.
        http://staffandanielsson.blogspot.se/2015/11/chockad-ledsen-upprord-och-avstangd.html
        Nej, heller tackar jag honom för det han gör än klankar ner, det känns inte helt befogat att göra det.

        Svara
        • Jan

           /  04/22/2017

          Någonstans måste han, om han är rakryggad, ta konsekvenserna av sina åsikter och lämna det parti som står för, mer eller mindre, fri invandring. Den interna striden är redan förlorad. Fast, han är väl för fin för att gå till SD och vill väl inte ge upp den fina riksdagslönen i första taget…

          Svara
          • Pelle2

             /  04/23/2017

            Han anser kanske att striden inte är förlorad.
            Lööf påstår ju numera att Centern inte är för fri invandring..
            Med tanke på hans erfarenhet inom politiken skulle han säkert välkomnas av många andra partier och därmed kunna fortsätta uppbära riksdagslön.
            Sedan är det en sak att vara rakryggad och en annan att vara ointelligent som du beskrev honom som i det ursprungliga inlägg.

  24. Hmm

     /  04/22/2017

    OT Det här är något om jag har försökt att förklara för många här i norden med bakgrund att jag har levt i länder där de har haft problemen längre och är medvetna om vad som är vad, men fått stånga mig blodig med dumma argument som att: Ja vist är de organiserade, men bara som i att det hjälper varandra…. så, på tiden och som alltid ett grannland som är före.

    https://www.svd.se/tiggeri-front-for-stolder-knark-och-prostitution

    Svara
  25. Säga vad man vill om feministen Ylva Johanssons uppsats, som hon själv menar inte är objektiv; det är fullt möjligt att hon skulle hålla med om detta, särskilt parentesen: ”Något man måste ha klart för sig är att djur är slavar under könsrollerna och normerna för respektive art (om man ens ska/bör använda ord som könsroller/normer när det handlar om djur…).”.

    Uppsatsens syfte verkar inte vara att slå fast att ”även genusdjur är våldtäktsmän” eller att ”Naturen är full av våldtäktsmän”, utan tvärtom att redogöra för hur populärvetenskapen, genom ”Illustrerad Vetenskap” (under 2015), beskriver och förmänskligar djur och deras beteenden, möjligen omedvetet.

    Läs t.ex.:
    ”In other words, it indicated that I claim that the journalists of Illustrerad Vetenskap
    actively choses to represent animals and their behavior in a misleading, and that
    they are doing this to maintain the gender system. That would, of course, be silly
    and meaningless to claim. I hence find it necessary to highlight once again that
    what I investigate in this thesis is the texts, the symbolic constructions, as such
    and not the intentions behind them.”
    (s. 10)
    och
    ”Marlene Zuk has a background in nature science and addresses questions similar
    to mine, perhaps mainly from a biologist’s perspective. In Sexual selections:
    What we can and can’t learn about sex from animals (2002), she lifts the great
    benefits in a possible integration of gender theory and biology. One of her main
    points is that we cannot learn much o about gender roles from animals. Rather,
    she claims that instead of feminism having a lot to learn from biology, biology
    has a lot to learn from feminism. Trying to determine the natural human sexual
    behavior from the interpretation of animals’ behavior is not very fruitful since
    that question requires a clear distinction between natural and cultural behavior,
    something that at present is rejected by most scientists. Even amongst biologists,
    Zuk (2002) argues, it is now more or less generally accepted that it is in most
    cases neither possible nor meaningful to try to distinguish between “natural and
    nurture” reasons for particular traits on animals. To use the animal sphere as a
    kind of template, whether it is about arguing for a “queer nature” or confirming
    traditional gender roles, is thus something Zuk argues should be avoided. Biology,
    on the other hand, according to her, has more to gain from bringing in a feministic
    perspective into the field. To get a deeper understanding of animal behavior biologists
    has to bring in the critical self-reflexive perspective on how
    predetermined gender ideas has influence on the interpretation.”
    (s. 14-15).

    Svara
  26. Fast problemet är att teorin är extremt tunn.

    T.ex.

    Extract from Watch out for upsetting the tough of the deep sea:
    At the same time, the whales have developed both a complex social culture and
    advanced forms of communication. The female sperm whales organize in
    women’s cooperatives with up to 14 females. While one of the females is diving
    for food, the other single mothers keep an eye on her baby. Every flock also has
    its own language of clicks that differs from the language of other flocks.
    Illustrerad Vetenskap 2015/4:26

    This text is found in a rather long article that mainly concerns the strength and
    danger of the (male) sperm whale. Suddenly “the female” is mentioned, and that
    as carrier of the social characteristics of the species. What starts with “the
    whales have […]” narrows down to regard females in particular. The paragraph
    then ends with zooming out to the general again; “Every flock also has […]”.
    The same figurative use of language, a synecdoche, is used as in the texts above,
    with the only difference that in this case a female is given the honor to represent
    the species. The reader is hence implicitly expected to have a preunderstanding
    of communication, organization and child care as linked to the feminine sphere.

    (s.27)

    Det handlar om ganska vanliga populärvetenskapliga texter, där hon lägger till en kontext som är hennes egen. Lägger till saker som artikelförfattaren inte har skrivit, lägger till en krystad bakgrund, varvat med att påpeka självklarheter som om det vore en avvikelse. Detta pågår i analys efter analys.

    Svara
  27. Svenne

     /  04/22/2017

    Det börjar bli farligt att gå på klubb – när kommer eländet till Sverige?

    ”“I stood up and felt something wet on my back. I had had a few drinks, I wasn’t thinking properly, but I smelled gas and I couldn’t breathe.

    “I thought they were like gassing people… I had to get out.”

    Their mother, Sharon Fraser, told 9NEWS eldest daughter Isobella had suffered the more severe burns of the two.

    “She felt her body burning… her top had melted on to her skin and that’s when they realised something had been thrown on them,” Ms Fraser said.”
    //
    ”London has seen a sharp rise in acid attacks in recent years.

    There were more than 1800 reports of attacks involving corrosive fluids in London since 2010, according to police data cited by the BBC last month.

    In 2016, corrosive fluids were used in 454 crimes, compared to 261 in 2015.

    Some experts have suggested that criminal gangs may be switching from carrying knives to acid because it could lower the risk of prosecution.”

    Svara
  28. G

     /  04/22/2017

    ”De flyr tillsammans

    ”Vi har vandrat långt…Vi har vågat allt.” Så heter teaterförställningen som just nu har turné i Stockholm. Och ungdomarna som medverkar är alla på flykt. En del har fötts i Sverige men flyttat från sina familjer och placerats i familjehem – andra har flytt krig och lämnat sina familjer bakom sig.

    – Det är jättekul för ungdomar som bor i Sverige utan familj. Det är jättekul att spela här och träffa nya vänner, säger Abobaker Safi som flytt från Afghanistan.

    – Medmänsklighet och människor är de samma över hela jorden. Vi har fötts i olika tillstånd på olika platser men egentligen har vi samma rätt till välfärd och det är en av anledningarna till att jag ville göra detta, säger manusförfattaren och regissören Sofie Wränghede som arbetat med gruppen i ett års tid.

    – Ju mer man lär känna dessa människor ju mer förstår man att det är ingen som vill fly, säger hon om de ensamkommande flyktingbarnen.

    Hasib Khowaja flydde från Afghanistan till Sverige 2015 när Sverige öppnade sina gränser. Men sedan dess har läget förändrats. Idag har han fyllt 18 år och fått ett andra avslaget på sin asylansökan.

    Nu återstår bara en sista chans att överklaga till Migrationsöverdomstolen och då måste han själv bevisa att Kabul inte är en säker plats för honom att återvända till.

    – Jag vill stanna i Sverige och jag vill utbilda mig i Sverige, säger han.

    – Jag har haft en bra familj och jag haft kompisar. Och jag vill inte förlora mina kompisar och min svenska familj, säger Hasib Khowaja.
    ..[..]..
    Tvillingarna Linn och Ewelina Brofjord bor idag i olika familjehem 20 mil ifrån varanandra, men drömmer båda om jobb inom vården efter gymnasiet. Och de vill gärna bo i en gemensam lägenhet och skaffa hund. Men banden till teatergruppen vill de behålla och ser gruppen som sin andra familj.

    – Det är viktigt att en sådan här förening finns och att man känner sig som en i mängden och inte sticker ut, säger Linn Brofjord.

    – Det är som en extrafamilj för mig och det känns som att, skulle någon ensamkommande bli utvisade då skulle familjen blir splittrad för då fattas en, avslutar Ewelina Brofjord.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/de-flyr-tillsammans

    Det låter som om Sveriges gränser var stängda före 2015 ?

    Svara
  29. G

     /  04/22/2017

    ”139 författare i upprop – vill inte delta på Bokmässan

    Nu skriver över 100 författare och översättare ett upprop i Dagens Nyheter att de inte kommer medverka på mässan.

    Bland namnen finns fyra akademiledamöter, Peter Englund, Sara Stridberg, Anders Olsson och Klas Östergren, samt författarförbundets ordförande Gunnar Ardelius. Bland andra namn återfinns prisbelönta författare som Johannes Anyuru, Karolina Ramqvist och Athena Farrokhzad.
    ..[..]..
    Idéhistorikern Patricia Lorenzoni vill med anledning av beslutet verka på andra platser än på Bokmässan.

    – Det är ett läge att sätta ned foten. För många av oss handlar detta om att skapa rum där vi kan fortsätta göra det som är viktigt, som författare och kulturarbetare. Vi gör andra saker på andra platser där personer inte blir hotade. Så i den meningen är det vi som utövar vår yttrandefrihet också, så att säga, säger Lorenzoni.”
    https://www.svt.se/kultur/bok/127-forfattare-i-upprop-valjer-att-inte-narvara-vid-bokmassan
    http://archive.is/UrLDG

    Noterar att detta är viktigt för Kulturnyheterna, inte mindre än 4 reportrar har arbetat med artikeln. Hela listan med alla som helt frivilligt inte vill delta finns i slutat av artikeln.

    Svara
  30. G

     /  04/22/2017

    ”Centerpartiet: ”Sänk förtidspensionen för flyktingar” .”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sank-fortidspensionen-for-de-som-kommer-till-sverige-som-flyktingar

    V:s kommentar på slutet om ”vi och dom” kom som ett brev på posten.

    Svara
    • Kalle

       /  04/22/2017

      ”Men för de som kommit till Sverige som flyktingar finns ett undantag. De får även räkna in åren i hemlandet.”
      Wtf??

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/22/2017

      Hahah! Snyggt spanat. Det här var den vackraste totala kortslutning jag sett på länge 🙂
      .

      Det är ett huvudlöst förslag som leder till ännu mer utpekande av ”vi och dom”. Alla som bor här ska naturligtvis kunna få sjukersättning på grundnivå, det ska inte vara beroende av om man har svenskt pass eller är nyanländ. Det här går inte att acceptera

      .
      men det går tydligen att kombinera fint med
      .

      Undantaget för flyktingar gäller i dag även

      .
      Skulle vi vara lika eller skulle vi inte vara lika?

      Svara
  31. G

     /  04/22/2017

    ”NMR på Almedalen är en skymf mot alla som fått familjer mördade i Förintelsen

    Efter Bokmässans agerande de senaste åren – och de pågående turer där mässan inte förmår ta avstånd från en tidning vars medarbetare uppmanar till ”hembesök” mot journalister – har normaliseringen av svensk högerextremism skett med rasande fart. Ändå var det nog få som trodde att nazistiska Nordiska motståndsrörelsen skulle ansöka om medverkan på Almedalen. Än mindre få ansökan beviljad.
    ….
    Men så har alltså skett. Organisationen som förespråkar revolution med våldsamma medel…”
    http://www.dn.se/kultur-noje/hynek-pallas-nmr-pa-almedalen-ar-en-skymf-mot-alla-som-fatt-familjer-mordade-i-forintelsen/

    Det finns fler, Hynek, även den sidan behöver uppmärksammas mer av neutrala media som du tillhör, inte bara bloggar….

    ”Det finns medlemmar i Ung Vänster som vill att partiet skall vara beredda på väpnad kamp. Ung Vänster i Göteborg ser en framtid framför sig där den väpnade kampen kan vara en väg framåt”…
    https://iotakt.se/vapnad-kamp/

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2017

      Jag har inget till övers för Nordiska motståndsrörelsen men det är ju konstigt,precis som du påpekar,att Vänsterpartiets deltagande inte anses vara problematiskt på samma sätt.
      Deras ungdomsparti förespråkar ju,precis som du skriver, en politisk revolution i Sverige om de anser det nödvändigt.Tror nog att även moderpartiet inte har emot någon revolution om tillfälle ges. Deras tunna fernissa över sin kommunistiska bakgrund ger jag inte mycket för…

      Svara
    • Kalle

       /  04/22/2017

      Men islamster som gör div handtecken framför kameran det går tydligen för sig.

      Svara
  32. G

     /  04/22/2017

    ”När planet lyfter från Sverige, lyfter samtidigt förståndet

    Jag är så trött på att se svenska män svina omkring vid barer i Thailands red light distrikt, skriver Jonatan Alfven.

    När planet lyfter från Sverige, lyfter samtidigt förståndet och kvinnor och barn får betala priset. ”Men jag köper inte sex av barn”, säger du. Nej men tjena. Har du en aning om att många av dessa kvinnor är just barn?”
    http://www.expressen.se/debatt/nar-planet-lyfter-fran-sverige-lyfter-samtidigt-forstandet/

    ”Jag hjälper ensamkommande barn, inte unga män”, säger du. Nej men tjena. Har du inte en aning om att många av dessa barn i själva verket är unga män ?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/22/2017

      Om han inte påstått att han omsatt sin värdegrund i handlingar hade han varit definitionen av Godhetsknarkare som vill få validering för sin godhet.

      Han har ett halvdussin artiklar på Nyheter24 där han inte säger mycket mer än att han är en fantastiskt god människa.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/22/2017

      Jag råkade i luven på honom i en av hans artiklars kommentarsfält.

      Han hade skrivit en vag värdegrundskrönika, antagligen baserad på vad han läst på Aftonbladets rubriker. Jag höll inte med om allt och jagade upp hans källor, citerade ur dem och kom även med liknande exempel.

      Strax därefter var mina kommentarer osynliggjorda samtidigt som en ny artickel, med mina exempel och mycket högre precision i fakta än i hans tidigare artickel, publicerades av honom.

      En mycket obehaglig typ.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  04/23/2017

      Han utgår väl som dom flesta av hans typ från sitt eget beteende…

      Svara
  33. G

     /  04/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2017

      Och vad gör hycklaren Sjöstedt för att minska klyftorna ? Skänker bort alla pengar av sin lön som överstiger existensminimum ?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  04/22/2017

        Vpk betalar tionde.
        Så ja, han gör det, vare sig han vill det eller inte.

        Svara
        • Pelle2

           /  04/23/2017

          Att betala tionde innebär ju inte att han lever på existensminimum.
          Sedan kan jag väl säga att det var lite dumt av mig att kräva att han skall leva på existensminimum men jag är så trött på kommunister/socialister som Sjöstedt som är väldigt generösa med andras pengar…

          Svara
  34. G

     /  04/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2017

      Om det nu var en is-terrorist som genomförde dådet för att påverka valet vore han väl osedvanligt korkad. Redan nu är det ju många fransoser som röstar på Le Pen och detta dådet passar väl henne som hand i handske..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/22/2017

      Kulattack, eller handvapensolycka?

      Svara
  35. G

     /  04/22/2017

    ”En 37-årig man hade hotat en släkting på kurdiska. ”Jag ska avliva dig som en hund, som en hund, sedeslös, sedeslös unge, nolla, idiot”, löd hotet. Det var riktat till mannens farbror som bor i Västerås, som även ska ha nåtts av meddelandet ”om du är en riktig man måste du ta livet av din exfru för att hon har lämnat dig”. Efter flera hotfulla meddelanden åtalades brorsonen för olaga hot.

    Nu till det märkliga: Västerås tingsrätt friade 37-åringen. Eftersom hoten har yttrats på kurdiska menar tingsrätten att det inte framkommit exakt hur ljudmeddelanden ska förstås.”
    :/

    Svara
    • Kalle

       /  04/22/2017

      Ta livet av sin exfru för att rädda familjens heder?
      Vad är för grottmänniskor som vi har släppt in i detta land??

      Svara
  36. G

     /  04/22/2017

    Insändare av ”Genusvetare” som svarar en tidigare insändare hahaha.

    ”Svepande påståenden om unga feminister”
    http://www.vlt.se/opinion/insandare/svepande-pastaenden-om-unga-feminister

    Svara
    • G

       /  04/22/2017

      Notera att Andrei skriver under sin insändare med eget namn till skillnad mot ”Genusvetaren”, men hon har iaf ett ”brett nätverk” lol. Jag hejar på Andrei och hans mamma som kämpat och klättrat långt, glad att han har mamma som förebild ist för en viss Zara.

      Svara
  37. G

     /  04/22/2017

    ”Köbråk vid biltvätt – kvinna höggs ner”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-04-21/kobrak-vid-biltvatt-kvinna-hoggs-ner

    Svara
  38. otillstaendig

     /  04/22/2017

    Synd att hon inte relaterade detta till evolutionsbiologi. Däggdjur parar sig sexuellt och honan investerar mer i avkomman eftersom hon är havande och hon diar. För henne är det en optimal strategi ur ett fitnessperspektiv att investera mer i avkomman – då får hon fler reproducerande avkommor. Hanen kan lättare föröka sig med olika honor vilket gör att han har mindre att vinna på att investera i avkomman – det kan faktiskt vara en bättre evolutionär strategi för honom att få fler avkommor. Biologiskt kön är ingen social konstruktion.

    Och detta är ingen fråga för landsbygdsutvecklingen, utan för biologin.

    Svara
  1. Sent uppvaknande om den nya jämställdhetsmyndigheten | WTF?
  2. Vad hände 2017? Del 2 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?

Lämna ett svar till Jan Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.