Kastrera Kajsa!

Det finns ett facebookevent som heter Kastrera Kajsa och handlar om att man ska kastrera åtta stulna hönor. Det är ett djurhem som heter Tigerharen som ligger bakom

kastrera kajsa

Man anser att det är djurplågeri att hönor lägger ägg. Jag upprepar, man anser att det är djurplågeri att hönor lägger ägg… Så de åtta stulna hönorna ska kastreras och de samlar in pengar till ingreppet som sägs kosta 30 papp.

Sådana här saker leder ju in på annat så att säga, man läser lite, kollar någon länk och så vidare och helt plötsligt har man hittat in på Djurrättssnack! Vilket också leder vidare såklart.

I dessa dagar då identitetspolitiken och postmodernismen är högaktuella eftersom Miljöpartiet kollapsat just på grund av att man snöat in totalt på de två sakerna, är det intressant att se vilka mer som är involverade i den militanta djurrättsvärlden.

genus och djurrätt

Jomen, självklart är genusfolk och radikalfeminister involverade…

genus och djurrätt1

Intersektionalitet och maktordningar, var hittar man ivriga förespråkare för de begreppen där man vill trycka in precis allt? Jo, i genusfältet såklart.

Vad sägs om ”speciesismen” (förtryck mot andra djur pga att de är andra djur)? Finns tydligen något som heter IPOC också och som betyder ”intersectional people of color” och IPOC inkluderar speciesism i deras intersektionella maktanalys. Amra tycker att inkluderingen av djur i en antirasistisk maktanalys är rasistisk. Allt detta är alltså på riktigt…

Bara så ni vet vilken typ av diskussioner genusfolk på allvar är involverade i. Då genusfolk i allmänhet vill ha (och har…) inflytande över till exempel skolan så känns PISA-raset helt plötsligt inte alls underligt längre.

Vilken jävla soppa till värld de där människorna vill befinna sig i. Man bara gapar och börjar titta sig omkring efter de dolda kamerorna.

En film som en djurrättare på Lunds universitet deltar i. Självklart så fick han in patriarkatet, postkolonial teori, genus, kolonialismen och inte att förglömma, Kritiska vithetsstudier… Filmen promotades på Djurrättssnack. Han är lärare på universitetet och håller också en kurs i, håll i er nu, ”Kritiska djurstudier” eller som det också heter ”Critical animal studies: animals in society, culture and the media”! Man undrar ju lite förstås, vad det är för något?

Kursen i kritiska djurstudier vänder sig till alla som är intresserade av eller sysselsatta med djurfrågor av olika slag. Den är tvärvetenskaplig och integrerar forskning i djurstudier från bland annat sociologi, medie- och kommunikationsvetenskap, filosofi, kulturstudier, geografi och genusforskning.

Det var en salig blandning av diverse fält… Och självklart är genus med på ett hörn.

kritiska djurstudier1

Man har dragit igång en doktorandkurs i ”Kritiska djurstudier” med genusvinkel!

kritiska djurstudier

Redskap att analysera maktrelationer mellan människor och djur… Speciesism, sexism och rasism… Sociala konstruktioner av djur…

kritiska djurstudier2

Så resonerar en docent och lektor vid ett svenskt universitet om en doktorandkurs i Kritiska djurstudier och genus.

Känns skönt att våra skattepengar går till rätt saker. Verkligen…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. norrmannen65

     /  04/29/2016

    Snälla……låt mig vakna ur denna mardröm…..

    Svara
  2. Lövet

     /  04/29/2016

    We are all utterly fucked!

    Svara
  3. Michael

     /  04/29/2016

    Äääh.. när de la ner mentalsjukhusen.. äääh…så blev de lärare på…..äääh….universiteten

    Svara
  4. TonyMalmqvist

     /  04/29/2016

    Reblogga detta på tonymalmqvistblog och kommenterade:
    Orka skratta är frågan?

    Svara
  5. Hmm

     /  04/29/2016

    Orkade inte läsa alla din länkar etc, men…. det är inte normalt att en höna ska lägga så många ägg som hon gör i dagens industri och jag har inga problem med att kalla det för djurplågeri.

    Mvh
    /äter minst ett ägg om dagen

    Svara
    • Debatthen

       /  04/29/2016

      Det är inte normalt att människor ska bli så gamla som vi blir idag heller. Vi får väl kalla det självplågeri…

      Svara
      • Hmm

         /  04/29/2016

        Fast skillnaden är väl ändå att hur gamla du blir att ditt eget val. Ge hönorna valet och de kommer inte lägga lika många ägg.

        Svara
        • Fredde

           /  04/30/2016

          Survival of the fittest is a bitch!

          Svara
          • Hmm

             /  04/30/2016

            Framförallt som den teorin ligger långt bak i historien och forskare är mer och mer övertygade om att framgången för den mänskliga rasen ligger i vår förmåga till samarbete och vår empati.

            Även djuren har empati vet du väl?

            Pun intended med att använda ordet för en tik?

          • Skeptisk

             /  04/30/2016

            Survival of the fittest betyder inte att den starke eller mest självstående överlever. Den bäst anpassade överlever. Att samarbeta när det gynnar en själv och sina närmaste är just en anpassning.

          • Hmm

             /  04/30/2016

            @Skeptisk: Nej men det var garanterat det som Fredde syftade på och det förstod ni också då jag inte med ett ord skrev något om vem som var starkast etc.

        • Rikard

           /  04/30/2016

          Hej.

          Kan jag välja att bli tvåhundra år?

          ‘Survival of the fittest’ betyder inte att den starkare överlever. Det bet skall förstås tvärtom: beviset på att du är mest lämpade att överleva är att det är du som har överlevt. Det normativa i begreppet är påfört av människor med olika totalitära idéer om vem som borde vara mest lämpad.

          Empati sett ur evolutionär synpunkt, såväl som samhällsbyggande, skall inte missförstås att betyda det vi menar i dagligt tal. I de här kontexterna betyder empati din förmåga att intuitivt föreställa dig hur andra tänker så att du kan anpassa ditt bemötande för att maximera vinst/minimera förlust (inte i ekonomiskt hänseende utan i alla – relationer, hjälp, hot, manipulation et c). Det många i dagligt tal menar när de säger empati är egentligen sympati – att uttrycka stöd, medkänsla och förståelse, samt att förstå, en annans känslor. Empati är mer basalt: din förmåga att förstå och veta att andra också har ett känsloliv, från respons/stimuli till mer komplexa register.

          En höna i det fria lägger så många ägg som situationen medger (art, föda, hot, klimat, sjukdomar osv). En burhöna från en hönsfabrik är inte mer jämförbar med den vilda hönan än en chihuahua med en varg, eller en banan med bananens ursprungliga form.

          Däremot borde grundprincipen i djurhållning vara att minimera lidande (enligt min moraliska uppfattning). Vill vi göra det i praktiken måste vi antingen som idag ha ett regelverk som har medfört att djurbruk snart är olönsamt i Sverige, och samma regelverks konsekvenser medför då också att landet inte är i närheten av att vara självförsörjande, eller så måste vi ha protektionistiska regler för import av livsmedel, med en hel del tråkiga konsekvenser. Inte minst ekonomiska problem för producentledet, eftersom man i detta inte har möjlighet att producera mat utifrån etiska principer; undvikande av nöd samt ekonomisk förtjänst går före.

          Det är den stora fördelen med att vara aktivistisk fanatiker (och då syftar jag inte på dig utan på grupperna i bloggposten): att ha den rätta goda åsikten är alltid gratis, för när du saknar reell makt slipper du konsekvenserna dina åsikter haft om de genomförts, och om du erövrar reell makt har du tolkningsföreträdet att skylla på andra istället för att rannsaka dina principer och ditt agerande: (”Det är EUs/judarnas/arabernas/Trumps/valfri fel”).

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Hmm

             /  04/30/2016

            Jag säger ingenstans att det är ett lätt dilemma, men jag kallar fortfarande saker för dess rätta namn och gör inte en MP och låtsas att se saker som inte är vad det är när det passar mig och mitt syfte.

            Som sagt jag äter själv ägg och de är långtifrån alltid ekologiska eller från ett litet hägn utan oftare än vad jag skulle önska just från hönor i massproduktion. Jag hycklar inte där för jag erkänner att jag själv är en kugge i detta djurplågeri. Jag känner inget behov med att skönskriva vad det är jag håller på med utan kallar som sagt saker för des rätta namn.

          • Hmm

             /  04/30/2016

            PS Ang ditt val med om att bli 200 år var mest fånigt då du mycket väl förstod vad jag menade.

          • Rikard

             /  04/30/2016

            Hej.

            Nej, jag förstår inte vad du menar när du skriver: ”Fast skillnaden är väl ändå att hur gamla du blir att ditt eget val.” Detta som svar på ‘Debatthen’:s åsikt om hur naturlig nutida mänsklig livslängd är.

            Det kan förstås på flera sätt: att man kan välja bort modern mat, och leva som en Homo Erectus istället, eller att man själv väljer när man avslutar sitt liv (vilket är sant, till en viss gräns): därav min något spetsiga fråga om 200 år.

            Jag kan inte se att du kallar det för ett lätt dilemma alls. Inte heller kan jag se var du skulle uttrycka en ologisk eller irrationell åsikt. Var du får tankar om hyckleri ifrån vet jag inte – det var inte min avsikt att du skulle uppleva dig anklaga, och inte heller min avsikt att framföra en anklagelse.

            Naturligt är ett farligt argument. Är penicillin naturligt? Bensin? Aluminiumburkar? Homosexualitet? Ibland menar vi naturligt som i hur något hade varit utan mänsklig inblandning, ibland hur det borde vara (enligt våra normer), ibland utifrån en tanke om någon sorts naturlig ordning.

            En viktig fråga (som vi alla borde fundera på, både moraliskt och praktiskt) är om (och hur) det är möjligt att kombinera etiskt försvarbar djurhållning och matproduktion utan att riskera svält. Det är trots allt effektiviseringen av jordbruk som legat till grund för all annan civilisatorisk utveckling.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Hmm

             /  05/01/2016

            Nu Tror jag att 1 vi alla lätt skulle kunna äta mindre mängd mat i väst. Inte så många ägg som konsumeras i länder med lägre infrastruktur tex. 2 Vi skulle behöva bli färre antal människor på jorden.

            Jag är inte så att allt måste var sk naturligt, men att få någons kropp att prestera mer än den förmår kan jag inte motivera som etiskt korrekt. Jag är inte heller av åsikten att ändamålen helgar medlen.

    • Jans

       /  04/30/2016

      Det kan finnas moraliska dilemman i äggläggningen men jag tror kastrering av hönsfåglar också är ett moraliskt dilemma i så fall.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/02/2016

        Jo, jag läste också ”vi vill kastrera dem för deras eget bästa” och fick inte det att gå ihop med de hönsliberala tankegångarna.

        Svara
  6. Intenso

     /  04/29/2016

    You just can’t make this shit up!

    Kom ihåg att mycket av detta betalas med dina skattepengar.

    Don’t worry, be happy.

    Svara
  7. michael

     /  04/29/2016

    Så då är män är djur,mansgris,buffel osv härskartekniker från feminister av den förtryckta gruppen män,enligt doktorandkursen i genus.

    Svara
  8. Olof

     /  04/29/2016

    Det känns som det skulle behövas en 24/7 kanal för Uppdrag Granskning för slöseriet med skattepengar.

    Jag har inget emot om man vill studera intersektionalitet med djurrätt, så länge det a) inte får ett öre av någon myndighet och b) inte gör anspråk på att få kallas för vetenskap.

    För övrigt vill jag uppmärksamma att nyanlända får med ursprung i afrika är en alldeles speciellt utsatt grupp. De betraktas som pariah i samhället, till den grad att ‘svarta får’ till och med kränks i ordböcker.

    Svara
  9. ”Sociala konstruktioner av djur”… Jag antar att det handlar om personer som tycker att man är den sortens djur man själv ”känner att man är”?

    Svara
    • Olof

       /  04/29/2016

      Alltså det där luktar ju kulturell apropriering lång väg. Människor som försöker stjäla de positiva aspekterna av att vara katt på det sättet, utan att leva igenom hela slaveriet och den utsatthet kattkulturen drabbats av under århundradena.

      … tack och lov att postmodernismen äter sig själv. Men det skulle uppskattas om den anammade lite kattmaner och grävde ner sin exkrement och täckte över den.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/02/2016

        Det finns ingen maktanalys i världen som kan placera katter någonstans än i toppen på pyramiden.
        Ingen.

        Svara
  10. Bo

     /  04/30/2016

    Sociologi är ett jävla pissämne på universiteten! Det har fullkomligt spårat ur och samlar allsköns dårar som inte klarar läsa annat.

    Svara
    • Bo

       /  04/30/2016

      Fattar inte hur de kan få pengar till dessa idiotkurser? På mitt universitet ska allt vara finansierat till sista krona (hardcore tekniksektor). Måste vara enbart fakultetsmedel tänker jag, finansierat av hög OH som institutioner m hög externfinansiering får betala.

      Svara
    • Rikard

       /  04/30/2016

      Hej.

      Jag har läst sociologi på ett av landets äldsta universitet. Grundkursen (halva första terminens poäng) tenterades med flervalsfrågor av typen ”Vem skrev texten ovan?” följt av fyra alternativ. För godkänt krävdes 65% rätta svar. Man behöver inte vara matematiker för att se problemet – något som kursansvarig tydligen var. När kritik framfördes att det var ohållbart att man skulle kunna gissa sig till godkänt resultat i et kunskapstest besvarades detta med: ”Vi har eliminerat sannolikheten, så det går inte att gissa rätt om man inte vet svaret.” Mannen var professor i sociologi.

      Detta var förra årtusendet, så fröna såddes när finansieringen till högre utbildningar kopplades till genomströmningen av studenter.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Svenne

         /  04/30/2016

        Jag läste ordet ”sociologi” som ”scientologi”…

        Svara
      • Ja, det borde inte vara speciellt svårt att inse att det går att gissa sig till alla rätt och även motsatsen – alla fel.

        Svara
      • Bo

         /  04/30/2016

        Där har du en mycket viktig kärnpunkt. Genomströmning, annars inga pengar till institutionen. Jämför jag med den grundutbildning jag hade förmånen att genomgå upplever jag att innehåll och studentprestationer idag är högst mediokra. Sedan vill jag poängtera att det naturligtvis finns ”bra” sociologer, men de verkar inte finnas i yngre generationer. Exempelvis finner jag stort nöje i att läsa dina inlägg på denna blogg och andra.

        Svara
        • Rikard

           /  04/30/2016

          Hej.

          Tack för det. En sociolog måste kunna skapa och tolka statistik, måste kunna historia (både om den företeelse som observeras men även dess sociokulturella kontext), måste kunna idé & lärdomshistoria, måste kunna nationalekonomi och ett par rejäla duvningar i etymologi och litteraturvetenskap är inte i vägen heller.

          Spränglärd helt enkelt.

          Faktum är att jag ibland oroar mig för vad den långtgående motreaktionen (om någon) kan bli. Teknokratisk absurd överdriven positivism lika religiöst tolkad som hermeneutiken idag? Mänskliga samband och upplevelser reducerade till dataflöden, där en miljon verkligen bara är en siffra?

          Sociologi skall inte vara att hitta sin favorit-tolkningsmodell och använda den till allt. det vore som om en naturvetare mätte allt i Celsius (och eftersom jag inte är naturvetare är det fritt fram att retas ifall det nu går att göra det).

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  11. Sven

     /  04/30/2016

    Varför håller ett universitet på med sån skit som detta? Ledning och ansvariga politiker måste ta sitt ansvar. Att lägga pengar på forskning anses av politiker vara framtiden men sånt här skit kan ju inte leda till något. Däremot har andra forskare med onda avsikter lyckta introducera vargen i Sverige vilket dödar många djur i onödan.
    Undrar hur hur den moderne herr Linné ser på fåglarnas fortplantning?

    Svara
  12. Bo

     /  04/30/2016

    Jag måste snart sluta läsa din blogg MiT! Nästan varje gång får jag pulsrusning och närapå hjärnblödning av allt vansinne. Då jag finns i universitetsvärlden påverkar det extra mycket att läsa om sådan skit som ovan då jag vet att det finns mängder av andra områden som behöver pengarna bättre.

    Svara
  13. Svenne

     /  04/30/2016

    En pulshöjare av komikern Stefan Grudin… (På Håret mm) 🙂

    2016 års värdegrund


    ”2015 års värdegrunder går snart ut. Senast när vinden vänder. Befintliga värdegrunder skall därför förnyas. För fastställande av korrekt värdegrund för 2016 är du skyldig att lämna kontrolluppgifter om latenta åsikter och potentiella förfaranden vid ett antal normativa slumpvis representativa incidenter i det presumtiva dagliga harvandet.

    För åsättande av rätt värdegrund i laga tid behöver vi dina vidimerade erkännanden absolut senast om ungefär en månad eller så. Uppskov kan begäras. Som grund för begäran gäller nedsatt behov av uppskov.
    OBS! Utebliven värdegrund medför problem med befordran och försörjning.
    OBS! Fel värdegrund är ännu värre.

    Svara inställsamt. Tänk inte för länge. Det första du kommer på är nästan alltid bättre än det andra du kommer på. Börja innan det är för sent och dom bästa värdegrunderna gått åt. OBS! Det är viktigt att du tror på det här och svarar sannolikt som du tror att vi sannolikt tror.

    1. Värdegrund finns i tre storlekar. Vilken motsvarar bäst din karriär?
    a) Tydlig värdegrund med stretchfunktion och refill.
    b) Övergripande värdegrund med säljoption och automatlarm.
    c) Flexibel värdegrund med trendtermostat och maxbelopp.
    2. Hur viktig är värdegrund för dig på en skala från 1 till 10?
    a) 4
    b) 2
    c) 7
    3. Var har du din värdegrund?
    a) I reptilhjärnan.
    b) Hos Fonus.
    c) I handskfacket.
    4. Hur uppenbarade sig din värdegrund för dig?
    a) På en polisstation.
    b) Efter en kräftskiva.
    c) I en postorderkatalog.
    5. Vad betyder just din värdegrund för just dig?
    a) Mitt värde stiger på grund av den.
    b) Alla frågar: ”Åååh! Vaar har du fått tag på den?”
    c) Man behöver inget CV.” (forts.)

    Svara
  14. Nilsson

     /  04/30/2016

    Vet inte var jag ska börja.
    Borde radikalfeminister och genusvetare sterilisera sig? Det är ju förtryckande att uppleva patriarkal smärta vid förlossning.
    De som inte gör det frivilligt måste tvångsteriliseras med Socialdemokraternas goda minne.
    Det är en win-win situation, feminister slipper lida, vi andra slipper uppleva ytterligare en generation idioter.
    ”Hen” måste också steriliseras, pun intended.

    Svara
  15. Alice i Underlandet

     /  04/30/2016

    Min 39 i den första filmen med djurrättsaktivisten på Lunds Universitet: han säger ”att välja sin kamp”. Glöm alla hitte-på-ord, det är detta det handlar om, alla ska ha en Mein kampf och vara hjälte i en egen fråga i egen värld. Påminner om barndomens dockhuslekar.

    Svara
  16. Svenne

     /  04/30/2016

    Välj själv! Är säkert populär ibland barn…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/02/2016

      Maktanalys om autoboters normativitet dök upp ovanligt tidigt i tråden =D

      Svara
  17. Jans

     /  04/30/2016

    Det tråkiga är att sånt här skrämmer bort rimliga människor från djurrättsrörelsen. Jag tycker det är bra om man riktar in sig på att förbättra för de djur vi äter eller använder inom forskning och underhållning, försöker undvika onödigt lidande e.t.c. men med sådana här stollar riskerar ju det praktiska och realistiska djurrättsarbetet att gå om intet.

    Svara
    • jamen detta ÄR ju djurrättsrörelsen! Vi som råkat ut för dessa människor är fullständigt uppdaterade på nivån. Det är inte stollarna som är problemet utan myndigheter, som här universitet, politiker som tar dem på allvar. Att över huvudtaget kunna ha en faktabaserad debatt efter dessa år av stölder, anmälningar, hot, misshandel mobbning av djurbönder faller som en sten. Det är ingen ide att försöka då de flesta redan slutat med djur så saken är egentligen biff. Nu vill man importera kött från USA och på så vis har man ingen som helst koll på läget. Konsekvensanalys av sitt handlande-neej.

      Svara
  18. Sterilisera hönor? Vilka djur sedan? Och vilka andra fåglar?
    Har djuren det nu så bra att man måste hitta på idioti att propagera för?

    Sterilisera er själva, det är nog bäst för mänskligheten..Vi är för många redan. Offra er!
    .

    Svara
  19. MiT

     /  04/30/2016

    Svara
    • Det säger en del om henne att hon ser män som gående spermabanker som inte donerar sperma för att de dumma. Att alla kanske inte är bekväma med att ha en (eller fler) avkommor gående där ute utan att veta om det kan ju inte vara en stor orsak till att fler inte donerar sperma…

      Svara
    • Bo

       /  04/30/2016

      En ”journalist”-student. Naturligtvis.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/30/2016

        En ”opinionsjournaliststudent” om jag får be.

        Svara
    • Pelle2

       /  04/30/2016

      Varför skulle jag ställa upp som spermadonator och därefter få vara med och betala för kalaset via skattsedeln utan att få umgås med barnet ?
      Det är väl också en överhängande risk att mottagaren av donationen är en radikalfeminist som avskyr män men gärna vill bli mamma.Jag unnar inte dom hatarna att bli mamma på min bekostnad.
      Matilda Karlsson, som skrev debattartikeln, utmålar oss män som onanister som sprider vår säd i det offentliga och efter detta hån tror hon att vi blir mera sugna att hjälpa till med donationer.
      Känslan är att hon verkar tycka att det är vår skyldighet som män att hjälpa ensamstående kvinnor att skaffa barn.Varför då undrar jag ? Att få barn är ingen rättighet varken för kvinnor eller män.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/30/2016

      Förresten kanske det är så att Matilda själv är sugen på att skaffa barn utan att blanda in en man och en relation i det hela. Man kan ju i alla fall tro det med tanke på hennes engagemang i frågan. Eller så är hon kanske en radikalfeminist som vill hjälpa sina systrar att få barn utan att bli besudlad av närkontakt med en otäck karl..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/30/2016

        Låt oss gissa att det inom kort kommer finnas privatkliniker som kommer satsa på kvinnor som vill ta saken i egna händer och satsa på sig själv. Om det nu ändå tar fyra år att komma fram i kön så finns det å andra sidan gott om tid att försöka hitta en partner.

        Många journalister verkar mer intresserad av att berätta vad de själva tycker än att visa vad andra tycker, Matilda blir ett bra tillskott till kåren.

        Svara
      • Johan A

         /  05/01/2016

        Fanken! Skulle trycka tumme upp men mobilskärmen var för liten. Nedtummen är alltså en feltryckning.

        Svara
  20. Dreadlock

     /  04/30/2016

    ” Amra tycker att inkluderingen av djur i en antirasistisk maktanalys är rasistisk”

    På tal om smala akademiska hårklyverier.

    Vad ska dessa individer efter examen göra egentligen ? med 100 papp i färska CSN-skulder, och den enda konklusionen är ” Ät inte ägg ”
    Näha ? varför då ?

    Därför att pullorna utnyttjas av en vit maktordning och inkluderingen av djur i en antirasistisk maktanalys är rasistisk.

    Kan någon påminna mig igen, varför jag betalar skatt till att anordna dylika kurser på högskolan. Jag fattar liksom inte. Måste ha missat senaste anstormningen av UFO-landningar i närheten av rikets universitets-campus.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/30/2016

      Sluta va en taskmört, förlåt, task menar jag, för en ska inte använda djur i prefix, mörten har inte gjort nått för att associeras med dig, eller föresten, det är okej om en gör det mot mansgrisar, men det är ju samtidigt taskigt mot grisarna, fan, jag får inte ihop det.

      Ibland känner jag mig som den här bilden – http://www.nirsoft.net/utils/bluescreen1.gif – för en ska veta, det är inte alltid lätt att vara antirasistisk islamistisk intersexuell feminist med ett stort patos för djuren med ett icke-specistiskt perspektiv.

      Svara
      • Pelle2

         /  04/30/2016

        Jag tycker att det är dags för dig att byta namn. Frida är så könat i vår kultur.
        Kim,Maj-Rolf eller Åsa-Nisse kanske skulle fungera ?
        Funderar faktiskt själv på att byta namn till Åsa -Nisse 😉

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  04/30/2016

          Nisse! Kom igen, inte okej att använda, att ta namnet Åsa-Nisse är en direkt appropriering av Tomtenisse, att ta ett namn från ett väsen i den nordiska foltron är lika illa som att kalla någon för apa!

          Svara
  21. Dreadlock

     /  04/30/2016

    Sätt er nu och kolla på Ramstein-dokumentären nu på tv 1 kl. 21. !!!

    Svara
    • Pelle2

       /  04/30/2016

      Jag kollade på dokumentären. Jättebra enligt mig !
      Kunde dock ha varit mera sammanhängande konsertbilder tycker jag.

      Svara
  22. Marcus

     /  05/01/2016

    Han Tobias Linné har grovt kriminella vänner.
    Bla Martin Smedjeback sen även folk som dömdes för mordbrand, gravskändning mm fall b3669-13

    Svara
  23. Leif

     /  05/01/2016

    De har suttit och lyssnat efter radiosignaler i rymden, som ev. kan komma från andra civilisationer i snart 50 år. Vore det inte bättre/billigare/enklare att rikta parabolerna mot Sverige om det är onaturliga utomjordiska* tecken de söker efter?

    *miljöpartister?

    Svara
  1. Krisen är djup! | WTF?
  2. Sked i trosorna | WTF?
  3. Radikalfeministiska läkarstudenter i Lund kräver Trigger warnings och Safe Spaces | WTF?
  4. I bakvänt land | Frihetsportalen
  5. Styrelsemedlem i lokal Fi-styrelse använder våldtäktsretorik mot mjölkbonde | WTF?
  6. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?
  7. ”Mjylk” istället för ”Mjölk”? | WTF?
  8. Veckans satir: Hundrastgårdar för tikar | WTF?
  9. Lunds universitet | WTF?
  10. Kritiska djurstudier | WTF?
  11. Ibland påverkar det och ibland inte | WTF?
  12. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  13. Djurrättsextremister | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.