En skam för Sverige!

Så har då glorian hamnat på sniskan på en av talespersonerna för Ung i Sverige, den sk ”folkrörelsen” som drivs av bl a Expo (via Tillsammanskapet) och andra organisationer in a galaxy far far away åt vänster. Det är Amir Nabizadeh, som ska ha kommit som sk ”ensamkommande barn”, för några år sedan tror jag (förmodligen under 2015) och han fick uppehållstillstånd här i våras som 18-åring om jag kommer ihåg rätt. Han har alltså fått UT som vuxen, inte som sk ”barn” även om han kommit hit som sådant. Har han påstått i alla fall…

Nu har det dock visat sig att det var som vi alla redan förstått sen länge tillbaka, han är inte alls 18 år utan har som nästan alla andra sk ”ensamkommande barn” ljugit om sin ålder. Han är alltså en bedragare. En skojare som lurar andra människor för egen vinning. En TJUV! Jo det är stöld även att lura till sig massor av extra förmåner man inte har rätt till och som är bekostade av svenska skattebetalare!

Hanif Bali från moderaterna råkade hitta en gammal blogg som Amir har postat saker på 2012, när han alltså skulle varit 12 år gammal. Bl a annat en bild

Och inte bara en bild utan han anger även att han är född 1994-01-31 på bloggen. Här i Sverige har han påstått att han är född 1999-01-31. 5 års skillnad alltså.

Det fanns även en fb-profil som länkades som sa samma sak.

Och då man kan manipulera bloggens tidsstämplar så presenterar Bali även bevis från Google+ som man INTE kan manipulera och den visade att bloggen fanns och postade saker 2012.

MYCKET starka bevis på att Amir bara är en simpel bedragare alltså. Ungefär samma sorts bedragare som zigenarligorna som drar runt och lurar äldre runt om i Sverige. Nej, det är ingen större skillnad alls, ligorna lurar godtrogna äldre på deras pengar, Amir lurar Sveriges skattebetalare på deras pengar genom godtrogna politiker. Eller ”naiva” som modeordet är numera.

Nu kan man hävda att han fick ju UT som vuxen och inte som barn? Att hans lögner inte har spelat någon roll i det där med UT? Och så är det ju. Men han har fortfarande levt i Sverige som sk ”ensamkommande barn” med alla dess fördelar. Och kostnader för Sveriges skattebetalare! Massiva kostnader för Sveriges skattebetalare! Merkostnaden för ett enda sk ”ensamkommande barn” jämfört med en vuxen är på hisnande ca 700 000 kr per år! Merkostnaden alltså! Den totala kostnaden för varje sk ”ensamkommande barn” sägs vara ca 1 miljon kronor per år i snitt. Så det var ingen slump att Amir ljög om sin ålder när han kom, han ville blåsa Sverige skattebetalare helt enkelt. Vad han fått UT på för uppgifter kan man bara spekulera om men har man ljugit om en sådan central sak som åldern så är nog resten också lögn!

Om han kom tidigt 2015 så har han alltså bott i Sverige i ungefär två år som sk ”ensamkommande barn” och då har ungefär så här många skattetalares HELA löneskatt gått bara för att försörja den här bedragaren per år i två år

ca 8,5 arbetares hela löneskatt under 1 år enbart för att försörja bedragaren Amir under 1 år alltså. Det är DERAS pengar han har lurat till sig! 8,5 arbetare har gått till industrin varje morgon 07:00 med sin matlåda i kassen enbart för att hela deras löneskatt skulle gå till EN ENDA av dessa bedragare som medvetet blåst Sveriges skattebetalare. Här finns en enkel beräkning på hur många arbetares hela löneskatt som gått enbart till bedragare som Amir per år. In och räkna hur många arbetares hela lönseskatt som går enbart till att försörja dessa bedragare varje år! Kom han sent 2015 så är det ca 1 år som gäller.

Den enkla beräkningen bygger på att varje arbetare betalar ca 10 000 i månaden i löneskatt och att varje ”ensamkommande” kostar ca 1 miljon per år. Vill man beräkna enbart på merkostnaden så kan man räkna på ca 700 000 kr per år och sk ”ensamkommande barn”. Det här är inga små misstag utan systematiskt bedrägeri mot Sveriges skattebetalare! Detta har Migrationsverket under Anders Danielsson godkänt och sanktionerat under alla dessa år!

Vad säger då svensk media om Hanif Balis lilla avslöjande?

Vi börjar med vad han som säger sig komma från Afghanistan själv säger. Han kom från Iran alltså. Inte Afghanistan. Amir verkar ha startat bloggar i parti och minut genom sitt liv, vad säger han själv på en av alla bloggar han har?

Är han från Afghanistan eller inte?

Men media var det

Irving, snart ledamot i Tro och Solidaritet och tidigare chefredaktör (har jag för mig) på Seglora, verkar tro att bedragaren har flytt från Afghanistan fast han själv erkänner att han kommer från Iran. Och det är inte vilken kille som helst utan en talesperson för Ung i Sverige som är nära lierad med Expo. Förutom att vara en bedragare som blåst Sveriges skattebetalare på miljonbelopp alltså…

Man brukar inte vara snäll mot storbedragare som ljugit om allt. Varför ska man göra undantag den här gången? Hur resonerar Laul om de som sysslar med bedrägerier mot gamlingar?

Försöker och försöker, det är väldigt starka bevis Hanif lägger fram. Och Hanif har inte gjort det för att Amir anmält Mattias Karlsson för förtal vilket syftet med hennes tweet uppenbarligen var att insinuera. Mattias Karlsson namn är helt irrelevant i det här sammanhanget för ”killen som anmält Mattias Karlsson” har nämligen ett namn, Amir Nabizadeh…

Vet du vad vi andra mår dåligt av? Att Amir medvetet har blåst Sveriges skattebetalare på miljonbelopp och att svenska journalister tydligen tycker att bedrägerier i mångmiljardklassen totalt är skitbra… Tycker du verkligen det Jonna?  Vilka andra storbedragare tycker du är ok att skydda och hjälpa?

Nåja, nu bevisade Bali att det är på det viset att Amir har ljugit om sin ålder och enda anledningen till det är att få extra fördelar i Sverige som man annars inte skulle haft rätt till. Bedrägeri alltså.

Helt omöjligt för normala att förstå hur man kan försvara folk som medvetet ljugit för att lura till sig fördelar man inte har rätt till på svenska skattebetalares bekostnad. Miljonbelopp bara för en enda!

”Folkrörelsen”, skapad av Expo och andra organisationer långt ut på vänsterkanten… Här kan ni förresten se vad Loan Sundman själv håller på med på sin fritid.

Det är som sagt inte vilken enskild medborgare som helt, det är en talesperson för Ung i Sverige och dessutom en bedragare som lurat svenska skattebetalare på miljonbelopp! Är inte DET anstötligt?

Den understa tweeten är det Svedin länkar, som om hon är något sorts pålitligt sanningsvittne…

Skulle tro att nästan ingen skattebetalare tycker om att bli blåsta på miljonbelopp av en bedragare som ljugit för att kunna blåsa skattebetalare på extra förmåner man inte har rätt till och låta dem stå för notan. Gå ut öppet med att det bara 2015 kom ca 25 000 åldersbedragare som var och en stjäl ca 700 000 kr per år av de svenska skattebetalarna och och säg att du tycker det är alldeles utmärkt och se hur många av skattebetalarna du har med dig… För det är vad det handlar om, inget annat! Får du med dig en majoritet av dem på att det är ok kan du säga att du pratar för skattebetalarna.

Men man ska tydligen skita i att lyfta sådana problem. Vad gör väl det att bedragare blåser skattebetalarna på mångmiljardbelopp varje år…?

Här kan ni se vad Atti själv håller på med… Nu är hon ingen journalist eller liknande vad jag vet men tog med den ändå.

Gelin är på DN tror jag. Han tycker det är jättebra att bedragare stjäl mångmiljardbelopp varje år av svenska skattebetalare! Annars hade han ju protesterat mot det i stället för att vara med och attackera en riksdagsledamot som belyser problemet…?

Tog med Dahlgren också

Mest för att kunna undra om hon lämnat USA än?

Men det där mediefolket ovan som går loss för att Hanif Bali har avslöjat vad alla redan ändå visste, ni vet väl varför han gjorde det va?

FÖR ATT NI INTE GJORT ERT JÄVLA JOBB!

Där är orsaken till att Hanif Bali gjorde avslöjandet. Han gör ERT JÄVLA JOBB! Också! Om det funnits en enda journalistisk cell i era egna kroppar hade Hanif Bali inte behövt göra det åt er!

Det finns inte en enda liten cell av journalistisk integritet i era jävla kroppar!

Så länge ni inte gör ert jobb så kommer andra att göra det i stället. De här bedrägerierna har varit kända i massor av år men NI HAR VALT att inte sköta ert jobb och granska det här. Av någon märklig anledning så tycker NI att mångmiljardbedrägerier, ren stöld av arbetares pengar, är jättebra. För fan, ni t o m letar ursäkter åt bedragarna!

Letar ni ursäkter åt zigenarligorna som  lurar äldre på deras pengar också? Är det kanske mitt fel för att jag skriver att det är ”zigenarligor”? Det är sant, det är nästan uteslutande sådana som begår åldringsbrott i Sverige. Men det vill ni inte heller rota i! Eller var i alla fall, nu har det säkert tillkommit ännu fler som gillar att lura äldre på deras pengar.

Säger ni

Stackars romer, klart att de stjäl från de äldre och lurar åldringarna när de har de svårt, det skulle väl alla göra? Deras liv hänger ju på det! De har ju flytt från DÖDEN!!11!!

när de har lurat gamla Asta 92 år på hennes besparingar?

För vet ni, det är INGEN SKILLNAD alls på Amir och bedragare som lurar åldringar! Båda utför bedrägerier mot andra människor för att sko sig själva! Zigenarligorna stjäl från godtrogna äldre, kanske t o m sjuka och då förvirrade, Amir och andra åldersbedragare stjäl från Sveriges skattebetalare. Jo de stjäl andras skattepengar! Tjuvar är de! Det gör det medvetet! Systematiskt! Varje enskild sådan åldersbedragare stjäl ca 700 000 per år av skattebetalarnas pengar! En tredjedel av Migrationsverkets hela budget går till dessa tjuvar varje år!

När journalister inte vill göra sitt förbannade jobb och lyfta sådan här problematik så blir smällen desto större när det väl flyter upp till ytan. För det flyter upp till slut, skit har en benägenhet att göra det. Folk i allmänhet gillar inte att bli blåsta av bedragare. Bedragare som dessutom hålls om ryggen av svensk media som tycker det är jättebra att miljarder skattekronor varje år går till tjuvar! Som aktivt och medvetet, som ni kan se ovan, gör allt för att dölja att det handlar om bedragare och tjuvar! Svensk media och vänster kämpar alltså för att arbetares hårt hopslitna skattepengar går till tjuvar! Det är vad de ovan, och massor av andra inom svensk media, verkligen kämpar för! Ni är en SKAM för Sverige!!

Hör ni det, EN JÄVLA SKAM FÖR SVERIGE är ni!

Hanifs egna bloggpost om detta

Mer om åldersbedrägerierna som pågått under massor av år med de som är en skam för Sveriges goda minne!

Så kallad mainstream-media har gärna visat upp hur politiker gullar med sittstrejkande afghaner, men några mer djuplodande granskningar av detta har lyst med sin frånvaro.

Det ovan kan man läsa på Katerina Janouchs blogg om detta med att riksdagsledamöter är tvungna att även göra journalisternas arbete då de av någon anledning inte vill göra det själva. Vi vet ju varför journalisterna inte granskat utan också gullat med dem, då hade det ju kommit fram att det handlar om BEDRAGARE!

Svenska journalister tycker det är jättebra att bedragare och tjuvar stjäl ca 25 miljarder varje år av svenska skattebetalares pengar!

EN JÄVLA SKAM FÖR SVERIGE!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. hllviken

     /  10/08/2017

    Bra jobbat, Toklandet!

    Sverige har trängande behov av sanningsspridare!

    Svara
  2. bubbelibubb

     /  10/08/2017

    Folkrörelse hahaha.

    Bra att nån skriver sanningen för en gångs skull.

    Svara
  3. Klimathotet

     /  10/08/2017

    25000 Raskenstam sol-och-vårare varje år fast 1 miljon gånger värre.

    Svara
    • Skyll inte nu på Raskenstam, det var inte skattepengar. Det var dumma kvinnor.

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/08/2017

        Det är det nu också, minst hälften av de naiva (nyttiga idioter).

        Svara
  4. Rikard

     /  10/08/2017

    Hej.

    Frågan jag vill höra journalister ställa till Löfven, till Reinfeldt, till Westerberg, till Sahlin, m fl är:

    ”En person som saknar asylskäl, som inte är flykting och som inte kan redovisa sina identitetshandlingar tillåts av er kosta uppemot en miljon kronor per år. Varför får inte en svensk pensionär en pension om minst en miljon kronor per år då pengarna tydligen finns?”

    En flykting som söker asyl skall göra det i första säkra land; skall kunna identifiera sig; skall respektera det asylgivande landets seder och vanor; skall respektera och följa det asylgivande landets lagar; har inte rätt att söka asyl för vanliga brott eller krigsbrott; samt skall frivilligt återvända så fort tillfälle ges.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/08/2017

      Ställ inte grupper mot varandra! Det är mycket fult.

      2013 så lovade Stefan Löfven mindre skolklasser för de små barnen med stöd av en rapport som S tagit fram. Det var ett viktigt vallöfte enligt partiledaren, han såg ett skriande behov av detta. Resultatet fyra år senare, större skoklasser.

      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-lovade-mindre-skolklasser-blev-tvart-om

      Kan vara värdefullt att minnas detta inför valet när statsministern gissningsvis kommer lova ungefär samma sak. Sen så undrar man ju så klart varför det blivit så här tokigt, för det kan enligt Socialmiljövänsterfeministisk logik inte bero på någon sådan där nazistiskt grupp-mot-grupp-orsak, för sådana existerar faktiskt inte, nä, orsaken ligger endast i att Löfven och hans skolminister Fridolin helt enkelt är usla realpolitiker.

      Svara
  5. Fd Fp

     /  10/08/2017

    Ännu ett i raden av journalistiska haverier och mer av aktivism än granskande journalistik. Är det någon som kan länka till en kritisk/undersökande journalistik om de ensamkommandes demonstration? Däremot finns det spaltkilometer med okritiska reportage. En naturliga fråga hade varit att undersöka hur många demonstranter som var illegala?

    Svara
  6. Per Wikstrand

     /  10/08/2017

    Det handlar inte längre om naivitet utan total dumhet. Dessa twittrande ”invektiv” borde få chansen att själva försörja de kvarvarande ”ensamkommande”. Om de lägger upp 10000:- mån per pers så får vi se om det tycker att det är en bra idé

    Svara
    • Olof

       /  10/08/2017

      Eftersom det inte tycks gå att få ihop ekvationen mellan önskningar och ekonomisk verklighet är det något jag förordat länge. Inför alternativa vägar till uppehållstillstånd via sponsring, antingen som privatperson eller t.ex via föreningar, där privatpersonerna eller föreningarna tar ekonomiskt och, på ett eller annat sätt, juridiskt ansvar för personen med uppehållstillstånd under de första 10 åren.

      Och så kapar vi all annan invandring till enbart kvotflyktingar via FN systemet som redan är utredda och har verifierade identiteter.

      Sen är ju 10kkr per månad i underkant, skall man stå som ansvarig för försörjning, vårdförsäkring, boende, utbildning, etc, för någon så ligger det nog närmare 20-30kkr per månad så man får nog hoppas de är rätt lätta och motiverade att få i arbete snabbt.

      Men jag skulle tippa på att villigheten att själva betala för kalaset är rätt låg. Det är ok att slita ihjäl andra skattebetalare på sina poster, men att själv göra uppoffringarna är nog inte så intressant.

      Svara
      • Jan

         /  10/08/2017

        Den verkliga direkta kostnaden är ju 1 900 kronor per dag och barn. Om det inte har höjts. Sedan tillkommer naturligtvis indirekta kostnader.

        Svara
        • Olof

           /  10/08/2017

          Jo, fast det inkluderar ju betald ‘familj’. Ett mellanting mellan adoption och ‘staten betalar allt’ vore rimligare, där sponsorn betalar de direkta och indirekta kostnaderna för skatterbetalarna, men kan erbjuda boende med mer i privat regi på volontär bas.

          Svara
  7. MiT

     /  10/08/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/08/2017

      De där barnen är ganska försigkomna och fräcka för sin ålder…

      Svara
  8. MiT

     /  10/08/2017

    Svara
    • Nu var jag skit elak rasist och körde bilden på how old och hittade inget barn. Men jag tycker problemet är enkelt löst. Ni som gråter över era skyddslingar betalar bara deras utgifter, lasta Inte skattebetalade. Precis som jag försörjde mina barn och fadderbarn kan ni betala era.
      Inga problem. Jobba gärna extra som jag gjorde. 800 timmar ett år.

      Svara
    • Olof

       /  10/08/2017

      ”Vi har gjort precis det som Fredrik Reinfeldt och andra sa hösten 2015. Vi har öppnat våra hjärtan. Nu får vi ta skiten.”

      Ja, det är i alla fall förståeligt, jag antar att Fredrik utsatte dem för ungefär det han gjorde mot Karl Sigfrid i samband med FRA omröstningen? Jag menar, annars bör man kanske vara lite försiktig med att göra som fullblodspsykopater som Reinfelt säger.

      ”Han blev erbjuden en medicinsk åldersbedömning av den typ som gjordes då, men hans advokat avrådde honom eftersom den inte var tillförlitlig, berättar Jan-Åke Eriksson”

      Proffsig advokat… de tänker säga att du är 18, du har en möjlighet att bevisa motsatsen, men jag har hört att det är otillförlitligt av mina aktivistkompisar så låt bli? Men visst, tänkte migv skriva upp honom så lär ha ju sett ut som 48, så advokaten hade nog inte främst ‘otillförlitligheten’ som grund för den rekommendationen.

      ”För Migrationsverket, däremot, är åldern av yttersta vikt. Eftersom Sverige inte utvisar barn, såvida det inte finns ett ‘ordnat mottagande’ går det en knivskarp gräns vid 18-årsdagen.”

      Ja, det håller jag med om är ett problem. Lämpligtvis bör vi sänka den åldern till 15 – det handlar utan tvekan om rätt kapabla ungdomar som klarar att ta sig från Afghanistan till Iran, skaffa sig jobb och försörjning där, sedan vidare till Sverige, etc. Det finns ingen anledning att se dem som hjälplösa barn, och i länder där arbetsmarknaden ser annorlunda ut har de goda möjligheter att klara sig själva.

      Svara
      • Steerpike

         /  10/09/2017

        Vad sägs om att sätta gränsen vid könsmognad? Det är ett biologiskt tillstånd som är lätt att påvisa. Ingen debatt och enkelt för alla inblandade.

        Svara
    • G

       /  10/08/2017

      Jag såg hela partiledardebatten. En till lögn från Amir.

      Svara
    • Kalle

       /  10/09/2017

      Han är redan ute på hal is men är för dum för att fatta det.
      Hade jag varit Amir så hade jag hållit en väldigt låg profil i ca 6 månader (gemene man är en idiot som tenderar att glömma fort).

      Svara
  9. G

     /  10/08/2017

    Ja, blogginlägget beskriver precis som det är. När inte ”journalisterna” gör sitt förbannade jobb så blir det naturligt så att andra undersöker förr eller senare, oavsett om man nu råkar vara riksdagsledamot eller kanske anonym bloggare. Tror inte journalisterna fattar själva. Men Alt-media är till stor del skapat av journalisternas ovilja och feghet att inte rapportera och undersöka vissa frågor, sen kan ju journalisterna försöka smutskasta alt-media bäst de vill. Det som är sant är sant, det som är falsk är falsk, VEM som rapporterar som något spelar ingen roll, förutom för alla som direkt skjuter budbäraren och inte alls bryr sig om innehållet. Som SVT:s reaktion och förklaring om ”fick lägenheter” efter att en av SD:s facebooksidor först skrev om mannen med tre fruar, för inget SD skriver kan väl någonsin vara sant, och är det sant måste de försöka hitta en annan vinkel på historien(!), går inte bara skriva rakt ut och bekräfta att jo, det stämmer faktiskt.

    Svara
  10. G

     /  10/08/2017

    Svara
  11. G

     /  10/09/2017

    Läs hela…

    ”Ensamkommande satte eld på boendet då de fick nej på sina krav”
    http://katerinamagasin.se/ensamkommande-satte-eld-pa-boendet-da-de-fick-nej-pa-sina-krav/

    Svara
  12. Embryo

     /  10/09/2017

    Efter att läst twittertrådarna från förra inläggets kommentarer samt det här inlägget är jag helt mållös.
    Hanif Bali avslöjar en offentlig person som lögnare och bedragare och det är han som får en massa skit.
    Har jag gjort som Alice och helt plötsligt vaknat upp i en annan surrealistisk värld eller vad i helvete är det frågan om?

    Svara
  13. G

     /  10/09/2017

    ”Om desinformation, ålderslögner, en handfallen regering och dito myndigheter

    Sverige blir bara märkligare och märkligare. En riksdagsledamot, Hanif Bali, Moderaterna, har gjort det som i första hand Migrationsverket och den i sammanhanget relevanta migrationsdomstolen borde ha gjort. Och som medierna borde ha granskat.”
    http://meritwager.nu/allmant/om-desinformation-alderslogner-en-handfallen-regering-och-dito-myndigheter/

    ”NOTIS: Omprövning av uppehållstillstånd möjlig
    ..[..]..
    Nabizadeh har gjort sig otillgänglig efter Balis artikel vilket även hans juridiska ombud, advokat Emma Persson vid advokatbyrån Emma Persson, med kontor i såväl Stockholm som Göteborg gjort….”
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-omprovning-av-uppehallstillstand-mojlig/

    Svara
  14. G

     /  10/09/2017

    ”En person som jobbar med språkintroduktion för asylinvandrade ”barn”: ”Jag tycker att man sviker eleverna i de svenska grund – och gymnasieskolorna när man accepterar att vuxna män sitter och betygsätter tonåringars utseende med mera.”….

    För några år sedan började jag jobba på IMSPR (Språkintroduktion) i en relativt stor kommun i landet. Då hade vi ett trettiotal elever och en blandning av nationaliteter. Kriget i Syrien gjorde att en majoritet av eleverna kom därifrån. I princip alla hade kommit med sina familjer (även om vi fick information om att de flesta ‘köpt’ arbetstillstånd…). Den här gruppen var ungdomar i gymnasieåldern, med väldigt få undantag – de betedde sig som tonåringar: snapchat, fnitter och föräldrar som kom på föräldramöten. Och de hade skolbakgrund.

    Hösten 2015 hände något med flyktingströmmen. Vi fick grupper med elever med några veckors intervall – tills både lärare och lokaler tog slut. Alla var de ensamkommande och alla var av manligt kön. Vi reagerade tidigt på att ungdomarna tog slut, nu hade vi nästan uteslutande vuxna män, något som var frustrerande för oss, och som vi tog upp med skolledningen​.

    Kaos rådde, ingen visste hur detta skulle hanteras, men vid höstterminens start 2016 fick vi besked om att kommunen beslutat att vi skulle lägga ‘locket på’ gällande våra misstankar om elevernas ålder. Män med hy som pergament, män med lite väl kraftig skäggväxt, män med bilder på sina små barn i telefoner och datorer (uppenbart inte småsyskon). Driftiga män som är vana att få sin vilja igenom genom evighetslånga förhandlingar, män som vet bättre än de kvinnliga lärarna vilka kunskaper eleverna besitter – inte minst 16-17-åringar som trots att de borde befinna sig i puberteten inte påvisar några kroppsliga förändringar i varken längd, axelbredd eller röstläge. Plötsligt hade vi nästan 100 elever, av dessa var max 30 ungdomar.

    Ett annat tydligt tecken i skolans värld på att vi inte längre hanterade ungdomar var långsam progression, och en otrolig brist på motivation, något som är väldigt ovanligt om man arbetar med ungdomar. Män med uppenbara långvariga missbruk.

    Vi hade stora problem med hot och våld, bråk och polisingripanden.
    ..[..]..
    När jag läser om aktivister som #vistårinteut #skickamigistället med flera, ställer jag mig undrande till alla dessa ensamkommande unga som sägs finnas – var finns de? Jag ser ett par stycken i skolan, men de är i minoritet.

    Jag tycker att man sviker eleverna i de svenska grund – och gymnasieskolorna när man accepterar att vuxna män sitter och betygsätter tonåringars utseende med mera. Mitt fackförbund LR har helt övergivit medlemmarna genom att underteckna #vistårinteuts namninsamling – med deras kategoriska svartmålning av Migrationsverket och gällande lagar.

    Utöver att titta i skolkatalog och betrakta åldersbedrägeriet kan man be vanliga gymnasieelever åldersbedöma eleverna på IMSPR, de brukar vara väldigt duktiga.(forts)”.
    http://meritwager.nu/allmant/en-person-som-jobbar-med-sprakintroduktion-for-asylinvandrade-barn-jag-tycker-att-man-sviker-eleverna-i-de-svenska-grund-och-gymnasieskolorna-nar-man-accepterar-att-vuxna-man-sitter-och-betyg/

    Svara
    • Missnöjd man

       /  10/09/2017

      Tack för den initierade berättelsen. Det är ju lite sånt här som journalister skulle kunna ta fram också.
      Nu kommer det ju fram en del info om flyktingbedrägeriet också. Det är ju egentligen de sk krönikörerna som förvanskar och bedrar och sprider negativa åsikter.

      Svara
  15. G

     /  10/09/2017

    ”Förbjud rasistiska organisationer: ”De finns för fasiken representerade i Sveriges riksdag” säger centerpartist.

    På söndagen ägde manifestationen ”Förbud mot organiserad rasism!” rum på Medborgarplatsen i Stockholm. Budskapet var bland annat att Sverige är genomsyrat av rasism.
    ..[..]..
    Även om en centerpartist vågade dyka upp bland talarna var det främst Feministiskt initiativ som märktes av.

    Carmen Blanco Valer sitter i styrelsen för Fi och är mor till den tidigare aktiva Fi-politikern Sissela Nordling Blanco. Efter terrordådet på Drottninggatan i april i år, vilket kostade fem människor livet och skadade många fler, kritiserade hon i en Facebookpost dem som efter dådet använde en svensk flagga på Facebook som en solidaritetsmarkör, vilket då ledde till kritik från flera håll i sociala medier.

    I sitt tal på Medborgarplatsen betonade hon vikten av att polisen måste utbildas i antirasism och normkritik.

    Farida Al-Abani talade som representant för föreningen Streetgäris, en separatistisk organisation för kvinnor och icke-binära, men är också aktiv i Fi och nykterhetsföreningen IOGT-NTO. Av de senare har hon lyfts fram i en reklamkampanj för Miljonlotteriet.

    I sitt tal menade hon att det fanns en anledning till att folk inte närvarade vid manifestationen. Anledningen var rasism. Bland annat menade hon att många inte kunde närvara på manifestationen för att den rasistiska politiken inte lät dem komma till Sverige. Likaså menade hon att många inte kom dit då de var upptagna med att studera andra länder att flytta till, eftersom de inte stod ut med dagens rasistiska politik.(forts)”.
    https://nyheteridag.se/forbjud-rasistiska-organisationer-de-finns-for-fasiken-representerade-i-sveriges-riksdag-sager-centerpartist/

    Svara
  16. G

     /  10/09/2017

    ”Veronica Palm själv har som enda akademiska meriter en dryg termin (37,5 högskolepoäng i dagens mått) i genusvetenskap bakom sig.”
    https://nyheteridag.se/veronica-palm-s-patriarkatet-orsak-till-inga-kvinnliga-nobelpristagare/

    Det visste jag faktiskt inte(!), alltid lär man sig något nytt 😀 Det kanske är en del av förklaringen till varför hon skriver så som hon gör i så många av sina tweets.

    Svara
    • Fick inte Veronica Palm typ 0,4 på högskoleprovet?

      Visst, alla lyckas inte på standardiserade tester, men…

      Svara
      • Jan

         /  10/09/2017

        Visst, vilket blir väldigt tydligt när man läser hennes tweets. Det farliga för folket är att allt för många av Veronicas kaliber når toppositioner i samhället.

        Svara
        • Fick personligen 1,1-1,2 på de två testen jag gjorde. En medelmåtta med andra ord.

          Veronica nådde dock inte ens upp till min nivå…

          Svara
          • MiT

             /  10/09/2017

            Har för mig att Palm fick 0.2, dvs en schimpans som kluddar på svarslappen får bättre resultat. Men å andra sidan fick Fridolin 2.0…

          • Nu måste jag säga att jag inte är förvånad över Fridolins resultat – han slår mig faktiskt som en lysande karriärpolitiker. Han vet vilka rövar han ska slicka och hans enda fel är egentligen att han satsat på fel parti. Om Miljöpartiet faktiskt åker ut i nästa val så kommer det knappast komma som en chock att han hoppar över till sossarna…

    • Pelle2

       /  10/09/2017

      Skulle vara intressant om gnälkärringar som Palm kunde ta fram något exempel på en kvinna som förtjänar Nobelpriset.
      Att gnälla att det bara är män som har fått Nobelpriset är ju enbart löjligt.
      Men sådana som hon tycker väl att kvinnor skall få priset utifrån sitt kön och inte efter prestation…

      Svara
  17. Vic

     /  10/09/2017

    Hm, är beredd att sätta en substantiell summa pengar på att det inte kommer bli några rättsliga konsekvenser för den skyldige till det där bedrägeriet.

    Svara
  18. G

     /  10/09/2017

    ”The FBI’s New U.S. Terrorist Threat: ‘Black Identity Extremists’

    Law enforcement calls it a violent movement. Critics call it racist.

    As white supremacists prepared to descend on Charlottesville, Virginia, in August, the FBI warned about a new movement that was violent, growing, and racially motivated. Only it wasn’t white supremacists; it was “black identity extremists.”

    Amid a rancorous debate over whether the Trump administration has downplayed the threat posed by white supremacist groups, the FBI’s counterterrorism division has declared that black identity extremists pose a growing threat of premeditated violence against law enforcement.”

    The FBI’s New U.S. Terrorist Threat: ‘Black Identity Extremists’


    http://archive.is/cL4a0

    Svara
  19. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
    • lensof

       /  10/09/2017

      Lisa har inte fattat att Fatemeh har blivit vänsterns egen lilla representationsn*.
      Förr kanske fortfarande fanns det utlänningar i Stockholm som levde på att representera. Skatteverket tillät nämligen högre kostnader (även sprit) om det fanns någon från främmande land med i sällskapet. Det fanns därför personer som levde med detta som ”yrke”. De gick allmänt under beteckningen representationsn* (inte officiellt förstås).
      Fenomenet finns numera mest inom projektindustrin. Kan man finna en kvinnlig invandrad miljönissa så är det bingo och hen sätts snabbt in i olika projekt och gärna styrelser. En tid av sötebrödsdagar följer.
      Tyvärr är detta verkligen rasism. För när man inte längre har användning för personens olika identiteter så blir behandlingen lika kort och hård som den tidigare var god och välment. Personens kompetens och verkliga kvaliteter har ingen intresse av och har aldrig haft, denne har endast haft en roll som gagnat någras intresse.
      Så jag befarar att Fatemehs uppvaknande kommer att bli hårt. Kanske redan när valet nästa år är över. Jag finner det faktiskt grymt för jag tror att hon verkligen är 17 år och därför sårbar. Hennes hybris är pubertal, hon är lite som Carola på sin tid.

      Svara
  20. MiT

     /  10/09/2017

    Alltså, jag är tillräckligt gammal för att minnas Ceausescu och hans fall, det här som politiker håller på att mata ut, Johansson nu, Strandhäll som vanligt osv påminner om Ceausescu som mässade för folket som buade och skrek men han fattade inte ändå…

    Svara
    • G

       /  10/09/2017

      Jo, visst känns det lite så, men vad göra… 😦

      Svara
    • Klimathotet

       /  10/09/2017

      Om hon förlorar nästa val kan hon säga exakt samma sak som de sista orden från Elena Ceausescu. ”Jag har varit som en mor för er alla”

      Svara
  21. G

     /  10/09/2017





    ”Anders Pihlblad visar statistik över Nobelpristagare och är riktigt trött på vad han ser.”

    Svara
    • Missnöjd man

       /  10/09/2017

      Jag håller med om att kommentaren troligen är dum och ogenomtänkt men han på TV4 som i morse berättade att vinnaren skulle bli än äldre vit man från Chicago fick ju i alla fall helt rätt. Men varför ska vi bry oss om detta Nobelpris?

      Svara
  22. MiT

     /  10/09/2017

    Klicka på tidsstämpeln i tweeten och läs resten av hennes tweetar

    Svara
    • Skeptisk

       /  10/09/2017

      Killen hade det uppenbart inte värre i Iran än att han hade tid och möjlighet att blogga och hänga på FB. Det tyder iaf på en viss ekonomisk standard. För att inte säga biljetten hit. Att unga män söker lyckan annorstädes är ingen nyhet, så har det varit i alla tider. Även så i djurvärlden. Men det är inte asylskäl.

      Svara
    • G

       /  10/09/2017

      ”Vet du, du är en person som jag kan inte förklara dig med några ord!”

      Så skrev Amir i tråden till Fattah.
      Jag håller med, helt galna för fan, går inte förklara med ord!

      Svara
  23. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
    • G

       /  10/09/2017

      Hahahah! *Nu stirrar du på mig sådär konstigt igen…*

      Svara
  24. G

     /  10/09/2017

    Ja Kristian. Det är säkert anmälningsbenägenheten som ökar, att du ens tar orden i din mun, helvete!….

    ”Stor ökning av anmälningar om våld i skolan

    Utslagna tänder, bortslitet hår och sparkar som leder till missfall. DN har granskat de anmälningar om allvarligt fysiskt våld i grund- och gymnasieskolan som kommit till Arbetsmiljöverket i år. Till och med slutet av augusti i år har 295 sådana anmälningar kommit in, vilket är en ökning med 28 procent i jämförelse med samma period 2016.

    – Trenden i skolan verkar följa den allmänna utvecklingen när det gäller anmälningar om hot och våld i övriga arbetslivet, som vi har sett och som är ökande, säger Kristian Hansson, sakkunnig på Arbets­miljöverket.

    Han säger att det inte går att veta om det rör sig om en ökad benägenhet att anmäla eller om våldet har ökat.

    –  Men man kan misstänka att det rör sig om både och. Om vi ser en reell ökning av våldet så är det något man måste vara orolig för, säger Kristian Hansson.

    Siffrorna från Arbetsmiljöverket visar på en stadig ökning av anmälningarna de senaste åren. Mellan 2012 och 2016 nästan fördubblades anmälningarna om fysiskt våld i grund- och gymnasieskolan – från 230 till 425.”
    https://archive.is/Ze47Z
    https://www.dn.se/nyheter/sverige/stor-okning-av-anmalningar-om-vald-i-skolan/

    Svara
    • Kristian

       /  10/09/2017

      En sådan tokstolle.
      Minns exakt ett fall av utslagna tänder från högstadiet, sent 80-tal.

      (Vänta nu: ”sparkar som leder till missfall […] i grund- och gymnasieskolan ”
      Är det så många som är gravida i grund- och gymnasieskolan?)

      Svara
      • Rikard

         /  10/09/2017

        Hej.

        Det är lärare som blir misshandlade.

        Som svensk kvinna saknar du heder och därmed också människovärde i många invandrade mäns och kvinnors ögon, något de noga inpräntar i barnen.

        Att vara svensk man är att vara en mesig tönt utan heder och ära, som inte vågar slåss för sitt namn, sitt land eller sin familj.

        Att vara svensk kvinna är att vara en trolös hora som ligger med alla, och som saknar heder och ära då hennes familj inte uppfostrat henne rätt.

        Ungefär så ser de flesta araber och andra muslimska folk på Sverige och svenskar i min erfarenhet.

        Därmed är det varken fel eller riskabelt att behandla ‘kuffar’ som just det, smuts.

        Man måste nog vara socialmoderat för att tro att värderingar är som kappor; vänd bara av en … låt oss kalla det vindpust.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • [Knyter näven i byxfickan. Känner hur tillmälen som ”rasist” rinner av som vatten på en gås. Preppar. Lyssnar på vad folk säger. Kommer ihåg vem av eliten som sagt vad.]

          Svara
  25. G

     /  10/09/2017

    Svara
    • lensof

       /  10/09/2017

      Utomlands kan man utläsa ålder på en förövare utifrån ett åtta år gammalt dna taget under naglarna från offret. I Sverige kan en läkare inte bedöma om det är ett barn eller en vuxen hen har framför sig trots tecken på den som vill vara barn som rynkig skrovlig hy, kraftig skäggväxt, utvecklad benstomme, visdomständer och begynnande grått hår.
      Vågar man då verkligen lita på att en svensk läkare har kompetens på människokroppen över huvud taget? Är medicinen i Sverige en vetenskap eller mest ett instrument för politik?

      Svara
  26. G

     /  10/09/2017

    ”Sverige har genom att delta i den militära koalitionen, i Afghanistan, som ju har bombat landet…tillbaka till stenåldern….” Påståendet kommer från artisten och Lenin-pristagaren Mikael Wiehe i Opinion Live nyligen, (SvT). I själva verket har Sveriges viktigaste uppgift varit, förutom att upprätthålla säkerheten, att verka för demokratin, inte minst genom att stärka kvinnors ställning.

    ”Vi har aldrig haft det bättre än idag”, hävdar komikern Henrik Schyffert och skyller folks oro över det tilltagande antalet skottlossningar, mord och våldtäkter på ”irrationell rädsla”, (Skavlan 3/2 2017).(forts)”.

    Svara
  27. G

     /  10/09/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  10/09/2017

      Sådärja, nu när det politiska klimatet förändrats så har Dan Eliassons sätt att uttrycka sig också förändrats. Whatever keeps the job for him. Snacka om totalt samvetslös kappvändare. Jag tror inte för en sekund på att den gubben i grunden ändrat inställning alls. Han säger enbart det som han tror för tillfället ger mest poäng i karriärsklättringen. Det som är värst av allt är att allt tyder på att han är totalt inkompetent oavsett vad han säger. Det är skrämmande att en sådan person har ett av Sveriges viktigaste chefsjobb.

      Svara
    • Rikard

       /  10/09/2017

      Hej.

      Eliasson har alltså bjudits in och vet vad ämnet är, men har inte läst på eller tagit med sig eget referensmaterial.

      Dessutom svamlar han som en drucken imbecill, eller en yrkespolitiker.

      Respektlöst mot honom själv, mot intervjuaren, mot riktiga poliser, mot lyssnare och mot alla som får betala för att han genomför den av hans chefer beställda politiken.

      Jag drar mig till minnes en gammal vits om att man inte får kalla länsman för i-d-i-o-t, men väl en idiot för länsman.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  28. Pelle2

     /  10/09/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna granskar Socialdemokraternas omsvängning i flyktingpolitiken och annat och frågar sig vilket stöd Löfven har för sitt sätt att bedriva politiken på olika områden.
    https://ledarsidorna.se/2017/10/statsministern-vad-finns-bakom-orden/

    Svara
  29. Pelle2

     /  10/09/2017

    OT:
    Alice Teodorescu skriver bra om sandlådenivån bland dagens politiker.
    http://www.gp.se/ledare/teodorescu-stig-fram-alla-vuxna-i-rummet-1.4706699

    Svara
  30. Ivar L

     /  10/09/2017

    Finns det någon enda som i sak – alltså med seriösa argument – bestrider det Hanif Bali sagt? Det verkar inte så. Allt det andra moralpredikandet är ovidkommande. Hanif kan väl ha en annan moral, men har han fel? Nix pix, troligtvis inte.

    Nu skulle man ju faktiskt vilja att lagarna var utformade så att den som ljugit får sit PUT prövat igen. Det handlar ju inte om EN ”flykting” som en del antyder. Det handlar om en förskräcklig massa som gjort på liknande sätt. De har tagit ekonomiskt och fysiskt utrymme från andra mer nödlidande människor, men den moraliska aspekten är alla präktiga PK-troll fullständigt blinda för. Jag tror aldrig jag sett någon seriöst ta den debatten annat än med det totalt intetsägande ”vi har råd”, vilket vi bevisligen inte verkar ha då mottagandet i Sverige äter resurser från internationellt bistånd.

    Svara
    • Kalle

       /  10/09/2017

      Det här med ”vi har råd” är intressant för jag skulle vilja fråga någon av dem som använder det argumentet, vilken gräns måste vi passera för att kunna säga ”vi har inte råd”.
      Inbördeskrig? Landsomfattande svält?
      Total nedmontering av det sociala skyddsnätet mm.
      Hur långt ned i fördärvet ska det svenska samhället sjunka innan det är ok att säga ”vi har inte råd”?
      Men detta talar man aldrig om.

      Svara
      • Kristian

         /  10/09/2017

        Frågan är kanske ”vem måste drabbas?” eller ”vem behöver se problemet i sin vardag?”.

        Det är ännu så länge andras resurser man pratar om när man ”har råd”:
        andras skattepengar, andras sjukvård, andras tonårsdöttrar (och söner), andras äldrevård, andras trygghet att vistats utomhus efter mörkrets inbrott, andras rätt att använda tvättstugan utan att konkurrera med folk som vill förpacka narkotika.

        Svara
    • Pelle2

       /  10/09/2017

      Det äter även på andra delar av budgeten än biståndet.
      Vad kostar det inte att bygga nya bostäder och bygga ut skola och sjukvård med mera ?

      Svara
  31. Kristian

     /  10/09/2017

    David Lindén:
    *https://www.facebook.com/david.linden.754/posts/10101951346415178?_fb_noscript=1*

    ”Apropå artikeln om Hanif Bali och Balis många kritiker. Ni förstår att vissa av oss kan känna ett uns av skadeglädje över hur förbannade folk blir på Bali? Under 8 år av alliansregering möttes vi borgerliga endast av hån från vänstern. Renodlat hån.

    Jag ska ta tre exempel:
    1) Författaren Katarina Wennstam döpte en våldtäktsman till David Lindén på uppmaning av Kakan Hermansson. Detta efter att jag dristat mig till att kritisera Kakan Hermanssons hån över morden i Malexander.

    2) Det frejdiga gänget bakom pjäsen Det sovande folket skrev in mig i pjäsen som empatistörd yuppietyp efter att jag i Aftonbladet vågade påpeka att Reinfeldt tagit avstånd från boken.

    3) Den då profilerade Twittraren Martin Estvall under valet 2014 att ”David Lindén hade blivit en duktig koncentrationslägerkommendant” efter att jag i en debatt sa att ett låglönejobb är bättre än bidrag för unga. ”

    Svara
  32. Pelle2

     /  10/09/2017

    OT:
    Daniel Swedin vill excellera i Sossarnas gamla paradgren att höja skatterna.
    Han vill inte bara avskaffa räntebidragen för bostadslån utan även höja fastighetsskatten för ”de rika”.
    Problemet är väl att för sossarna tenderar ”de rika” att omfatta allt flera över tiden.

    Jag har inget problem med att man sänker eller avskaffar räntebidraget för det kommer säkert kyla av bostadsmarknaden. Förr i tiden motiverade man dock ränteavdragen med att man får skatta för räntevinsten. Man hör ju dock aldrig vänstermänniskor argumentera för att
    skatt på räntevinst skall avskaffa utan som vanligt handlar det bara om att höja skatten…

    https://www.aftonbladet.se/ledare/a/dx5jq/sank-avdragen-och-hoj-skatten-andersson

    Svara
  1. Virtanens svans | WTF?
  2. De är fan inga hjältar! | WTF?
  3. Vad hände 2017? Del 5 | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 10 | WTF?
  5. Hanif Bali är uppenbart nödvändig | WTF?

Lämna ett svar till Steerpike Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.