Om jorden vore platt

Såg en ganska kort och mycket märklig diskussion på twitter igår. Eller diskussion kanske är fel ord egentligen men jag kör på det. Den visar så extremt tydligt sjukdomen vi har i Sverige där budbäraren är värt ALLT och budskapet inget värt alls. Fast det borde ju vara tvärtom tycker jag…

argablatten

Länk till Argablattens text på Nyheter idag

Länk till Argablattens text på hans egna blogg

argablatten1

argablatten2

argablatten3

Det är synd att det räcker med att texten är bra och har poänger? WTF?

argablatten4

argablatten5

Så galet att man bara vill sjunka genom jorden…

blåvalrödval

Tweetarna ovan klistrade jag in i mitt kommentarsfält och Blåval Rödval träffade nog rätt i sin analys om hur det funkar idag. Han kunde sagt Smurfheter24 i stället för etc, hade varit samma sak.

nyheteridag

nyheteridag1

Nu vet jag inte på vilket sätt det där skulle bevisa att det är en rasistisk sajt?

changfrick

changfrick1

Och det är som Chang Frick säger, de är anslutna till det pressetiska systemet så bara att anmäla om det är något som man anser är felaktigt. Men jag vet nog vad det är som skaver hos Tina, Chang var aktiv i SD förut. Men som jag har förstått det så är han inte det längre. Men det är nog det som skaver och inget annat.

Mina inlägg om Birro och allt som varit runt det

Lite som Marcus Birro fått på twitter

Menar Virtanen att Marcus Birro är fascistsympatisör?

**********

Aftonbladet sparkar Elisabet Höglund som krönikör kan man läsa på hennes blogg. Men Virtanen, Fadakar och andra liknande får vara kvar vad jag har förstått. Säger rätt mycket om Aftonbladet tycker jag…

**********

Ni vet väl om att det är männens fel om Lagen om Offentlig Upphandling inte följs? Det handlar om ett bad i Stockholm där man skitit i regelverket och givetvis är det mäns fel

”– Byggbranschen och allt som har med idrott och fritid att göra är områden där vi ofta stöter på konstigheter. Lite hårdraget kan man säga att det är när män sköter upphandlingen av företag som styrs av män som det dyker upp konstigheter, säger Pär Cronhult.”

Jomen…

**********

Ambulansfack vill ha militärutrustning” kan man läsa om i Dagens medicin. Sånt här vi helt enkelt får vänja oss vid tror jag. Tyvärr…

**********

Arnstad recenserar en bok

**********

Sen får vi hoppas att den här människan ALDRIG får något som helst inflytande över något viktigare än välja toalettpapper till dasset…

********************

Sen läser ni Ninnis inlägg på Genusdebatten också ”Det där med att prata känslor”!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

46 kommentarer

  1. Tråkigt att Elisabet Höglund får sparken. Även om jag inte alltid håller med henne, så är hon en seriös och välartikulerad skribent som oftast får läsarna att reagera och tänka till. Men hon rymdes väl inte inom åsiktskapillären. Kunde blaskan inte ha sparkat de vita heterosexuella männen Daniel Swedin eller Fredrik Virtanen istället? Inte för att de är vita heterosexuella män, utan för att de är mindre intelligenta och tråkigare som skribenter.

    Katerina Janouch rör sig också på minerat område. Det är modigt, men man behöver inte mycket fantasi för att föreställa sig vad som sägs om henne just nu bland mediernas maktmänniskor, som väl åtminstone delvis är hennes uppdragsgivare.

    Svara
  2. Birro borde inse att man inte får kritisera islam- utan MÄN! 😀

    Svara
  3. MJ

     /  11/12/2014

    Angående Linnea Brunos kommentar finns det mycket att säga men följande är det viktigaste:
    1. Grov fridskränkning har funnits länge, men det viktiga här är att samhällets åtgärder prioriterar brotten grov fridskränkning och grov kvinnofridskränkning olika, vilket också var syftet med att separera brotten, att kunna diskriminera mellan dem.
    (T.ex. får du inte vapenlicens på mycket lång tid om du begått grov kvinnofridskränkning, minst 5 års karenstid, men om du begått grov fridskränkning så räcker oftast ett års karenstid.)

    2. Om bara det grova våldet räknas, hur stort är då problemet för kvinnor? Varför hela tiden säga att si och så många kvinnor utsätts för våld, och sedan hoppa över till grovt våld när man ska jämföra?

    3. NCK 2014 säger inte alls det hon påstår. Den säger att 14 % av kvinnorna har utsatts för våld ELLER HOT, och att 5 % av männen utsatts för våld. i en nära relation. Utredarna har redovisat siffrorna ärligt men medvetet mätt olika saker för de olika könen för att kunna vilseleda.
    Samma sak gäller siffrorna 46 % och 38 %, det är olika saker man mätt, i syfte att kunna förvilla.

    4. BRÅ säger inget om hur många våldtäkter som begås i Sverige, de mäter antal anmälda brott. Hur som helst skulle siffran 36 500 våldtäkter per år innebära att Sverige har flest våldtäkter i världen per capita och dessutom slår tvåan med så mycket som sex gånger! Så kan det alltså gå efter 40 år med feministisk majoritet i riksdagen!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2014

      Låg vi inte tvåa i våldtäktstoppen strax efter Burkina-Faso ?

      Svara
      • MJ

         /  11/12/2014

        Jo, men det var beräknat på ca 6000 våldtäkter per år.

        Svara
    • anonym

       /  11/12/2014

      Linnea Bruno var faktiskt riktigt underhållande. Med hennes logik så är ju våldtäkt inget problem eftersom den brottsrubriceringen också finns straffrättsligt.

      Svara
  4. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2014

      Eller varför inte börja på dagens Seglora eller kulturedaktionerna på DN och Svenskan ? Dom har alltid utrymme för flera hatare och rasister så länge föremålet för hatet är en vit,svensk,medelålders heterosexuell man.
      Om inte den plattformen räcker till så kan han bli medlem i FI.

      Svara
  5. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
  6. MiT

     /  11/12/2014

    ”Äntligen kan rikemansvänstern leva som den lär”

    Äntligen kan rikemansvänstern leva som den lär

    Svara
  7. Den personen får inte ens välja mitt toapapper – det är ju en viktig fråga! hmpff

    Svara
    • Pether

       /  11/12/2014

      Det är faktiskt en viktig fråga, många av problemen i rumpan kommer ifrån att man använder dåligt toapepper. Är inte speciellt bra att kleta runt med trycksvärta o papper som skaver där.

      Svara
  8. Anonym

     /  11/12/2014

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2014

      Hahah! Åh gud… så många nördiga fullträffar. Det brast vid
      2 minutes – 5 minutes – 12 parsecs =D

      Svara
  9. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
  10. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
  11. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
  12. Pelle2

     /  11/12/2014

    Som sagt var, det är sjukt att budbäraren är viktigare än budskapet i vårt samhälle nuförtiden.

    Svara
    • Kalle

       /  11/12/2014

      Om hon går och mår dåligt över detta, så kan hon fan inte ha särskilt många problem..eller tvärt om fast då är nog problemen psykiska.

      Svara
    • Pet

       /  11/12/2014

      Jag hade gett henne rådet att lära känna sin familjs historia och var de kom ifrån. Det är sannolikt att inte för långt bak så levde de betydligt hårdare liv än hon men de lyckades kollektivt skapa ett bättre samhälle för oss. Det skulle inte jag kasta bort. Gå ut och tälj lite annars.

      Svara
    • Backa! Säg upp dig, bli arbetslös, ge bort din lägenhet och lämna plats åt några som är längre upp än du i intersektionalismens kränkthetspyramid.

      Svara
    • MJ

       /  11/12/2014

      Jag har prenumererat på två nyhetstidningar. Proletären och en lokaltidning. Den första sa jag upp när de hade ett hyllande reportage om Diesen. Den andra sa jag upp på grund av återkommande feministisk propaganda. Men det här är händelser från förra årtusendet.

      Svara
      • Tiderna förändras! Även Proletären innehåller numera återkommande feministisk hatpropaganda. Gäller förresten samtliga vänstertidningar.

        Svara
        • Intenso

           /  11/13/2014

          med tanke på att feminismen vill införa socialism så kanske det inte är så konstigt…. åh nej nu kommer MJ och talar om att jag har feeeeeeeel, hjälp!

          Svara
          • MJ

             /  11/13/2014

            Är det därför som Folkpartiet har sin slogan ”Feminism utan socialism” och Centern har sin ”Ett liberalt feministiskt parti”?
            Är det därför som Moderaterna var feminister officiellt fram till den senaste mandatperioden?

            Vill alltså Fp och C införa socialism och M ville det fram till ca 2012?
            Har vi alltså uteslutande haft socialistiska regeringar sedan andra världskriget?

    • Blåval Rödval

       /  11/12/2014

      Tidningsdöden kan också förklaras med att det finns amatörbloggare och fjortonåringar som producerar bättre innehåll än vad de flesta stora tidningarna. Varför betala oxfilépris för köttfärs av tveksamt ursprung när man kan få rent guld helt gratis?

      Svara
  13. MiT

     /  11/12/2014

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/13/2014

      Men all den forskningen från Timbro är felaktig och så har budbäraren en agenda. Inte läsa, inte sprida. 😉

      Det är min gissning på hur nästa drag blir i den där diskussionen.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/13/2014

      Som sagt var det är viktigt att kvotera in kvinnor på mansdominerade arbetsplatser för att de tillför unika kunskaper enbart utifrån sitt kön. Det är däremot aldrig viktigt att kvotera in män på kvinnodominerade arbetsplatser för vi kan inte tillföra någonting utifrån vårt kön.

      Det är också viktigt att göra unika satsningar på att få in flera kvinnor i tekniska yrken men
      aldrig motiverat att göra extra satsningar på att få män att välja kvinnodominerade yrken.

      Hyckleri och mansförakt är bara förnamnet !

      Svara
    • robjoh

       /  11/13/2014

      Herregud hur mer uppenbart kan det bli med att någon arbetar för kvinnlig överhet.

      Mer män i förskolan NEEEEEJ.

      Kvotera in kvinnor i styrelser: Givetvis vi vet ju alla hur hemska män är.

      Svara
  14. MiT

     /  11/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/13/2014

      Ja,skolan har ju så gott om pengar så varför inte slösa bort lite på genustrams ?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/13/2014

      Som sagt var, hur tror dom att en samtyckeslagstiftning skall öka möjligheterna till fällande dom ? Om den ena parten påstår att den andra har samtyckt till sex så måste den som påstår att den inte har samtyckt till sex kunna bevisa att det stämmer. I de allra flesta fall sker ju inte en sexuell handling inför vittnen så vem kan bedöma vems som är mest trovärdig om det inte finns fysiska skador ?
      Eller vill dom att man skall upprätta skriftliga kontrakt innan man har sex med varandra eller kanske filma själva akten ?
      För jag antar att det inte skall gå så långt att den anklagade är den som skall bevisa att
      det fanns ett samtycke utan att det fortfarande är den som anmäler som skall bevisa att samtycke inte föreligger.

      Svara
  15. Att filma är ju inte heller bra….
    http://www.metro.se/goteborg/mobilfilm-friar-tva-man-fran-misstankar-om-valdtakt-pa-fest/EVHmef!7DWfHmOBooKE2/
    …det kan ju ledande till friande domar.

    Svara
    • MJ

       /  11/13/2014

      Kvinnan (som var betydligt äldre) hade alltså sex med två fulla tonåringar varav den ena var så full att han inte ens minns något. Undrar vem som hade blivit åtalad om könsförhållandena varit annorlunda.

      Jag läste förövrigt nyss en dom från en Hovrätt där mannen hade spelat in ett samlag med en tillfällig sexuell förbindelse, just för att kunna freda sig från eventuella anklagelser. Hovrätten menade att det var ett bevis emot honom enligt följande underhållande logik: Om han var oskyldig så skulle han ju inte riskera att bli anklagad. Hans egen bedömning att han kunde bli anklagad innebär att han visste att sexet inte var frivilligt från kvinnan sida.

      Svara
    • Rick

       /  11/13/2014

      Man undrar vad i h-e det gått åt fullvuxna svenska kvinnor som aktivt försöker förstöra unga mäns, tja tonåringars, liv. Och etter värre är att polisundersökning och rättsprocesser i dagens Sverige mest påminner om något slags sekteristiska sammankomster.

      Svara
  1. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.