Lägg korten på bordet Kjöller

Hanne Kjöller skrev en märklig försvarsledare i DN igår där 90% av texten innehöll ord och kopplingar till ”konspirationsteorier”, ”troll” och relationsdrama. Helt obegriplig var den. Var nog Wolodarskis ande som svävade över skärmen när den skrevs.

dn döden

Nu har DN i snart en vecka skrikit åt Nyheter Idag att de ljuger, att de är troll, att de är styrda av Putin, att lilla fattiga Bonnier/DN är utsatta för ett drev av det stora och mäktiga mediehuset Nyheter Idag och så vidare. Det enda de inte gjort är att bemöta det som de sägs ha gjort.

Bonnier skickade till och med fram sitt lilla 50 miljoners-projekt Kit att ”försvara” DN med en artikel som enbart gick ut på att skandalisera Chang Frick som är den som driver Nyheter Idag. Han var för fattig för att få kritisera Bonnier/DN enligt otroligt fristående och oberoende Bonnier/Kit…

Men att göra ett allvarligt försök att bemöta uppgifterna som Nyheter Idag avslöjade gick ju naturligtvis inte för sig av Kit, inte ett enda stycke, inte en enda rad och och inte med ett enda ord gjorde de det. De var däremot oerhört intresserade av var han levde någonstans och vad han levde på. Hela artikeln var ett TYPEXEMPEL på varför det ser ut som skit i landet. Ett enda smetande av insinuationer tillsammans med underliggande kritik mot att han, judezigenaren (han har kallat sig själv det), är för fattig för att kritisera DN. Kan man bli mer föraktfull och von Oben?

Bonnier/DN ger sig alltså ut och jagar en fattig judezigenare och gräver i hans privatekonomi. Den såg man inte komma!

kolbjörn fästa folk vid skampålen

skampålestraffTills man såg vem som skrivit artikeln, det är Kolbjörn ”Fästa folk vid skampålen” Guwallius som inte lämnat 1700-talet utan lever kvar i sitt drömsamhälle. Fästa vid skampålen så folk ska kunna spotta, misshandla och håna, så tänker en modern svensk feministisk man som skriver hos Bonnier. Visst är det intressant? Man kan även se att Lars ”suger hellre bidrag än jobbar”” Ohly tycker det är en jättebra idé.

Kolbjörn hade även ett sidoprojekt kallat Sajtkoll där han listade upp misshagliga sajter som han ville fästa vid skampålen. De enda som reagerade på det sjuka i det var bloggare och alternativmedia. I vanlig media blev han intervjuad och nästan hyllad för det fantastiska initiativet, etablerade journalister hyllade honom på twitter och spred informationen från honom om sajten och tyckte det var jättebra. Ungefär som det svagsinta exemplet från Politism om sajter man inte ska dela som andra svagsinta delar och sprider. Så är det i Sverige.

Bonnier är även den största bidragsgivaren till Fi. Och så finns det Bonnierfolk som är ganska framträdande i Fi också.

bonnier fi

Såna här kotterier tycker jag är intressant i alla fall, man kan nästan se Fi som Bonniers egna lilla hobby. För det är nog ingen tillfällighet att Fi slipper undan nästan all granskning i media.

Så de börjar alltså gräva i Changs privatekonomi, nu väntar vi bara på att det kommer en artikel i Bonnier/Expressen med hela hans sjukjournal och sjukdomshistoria. Kanske Annika Hamrud ställer upp den här gången också? Hon är ju van vid sånt?

På Nyheter Idag kan man läsa om hur det ser ut hemma hos Chang Frick i artikeln ”Bonniers sajt KIT ringde – Nu anklagas jag för att vara fattig

fattiga chang1

Tweeten ovan sätter ju fingret på hur det är, man vill granska Nyheter idag som en makthavare men bara när det gäller vissa små mycket noga utvalda delar. Bonnier/Kit hade inget annat syfte än att bara försöka skandalisera och minska trovärdigheten i avslöjandet att DN har mörkat genom att kasta skit på personen som avslöjade det. Bonnier/DN/Kit är alltså på ungefär strax under nivån i journalistik som finns i Hänt i Vecket.

Det finns bara en enda person som kan stoppa det här farsartade haveriet som Bonnier/DN visar upp och det är Hanne Kjöller. Hon drogs in i det här för att det var hon som fick tipset och det är bara hon som kan avsluta det också. Det kan bara ske genom att ALLT läggs upp på bordet, det finns inget annat sätt. Detta kommer inte att sluta förrän alla korten ligger på bordet.

Hanne Kjöller är den som fått oförtjänt med skit eftersom det förmodligen inte alls var hennes beslut att stoppa och mörka. Men hon har ett ansvar som journalist i vad som ska vara den tredje statsmakten men som snarare är i en ohelig symbios med den första statsmakten, regeringen, och den andra, riksdagen. DN:s mörkning är bara ett symptom på det, man har verkställt vad första och andra statsmakten har beställt istället för att granska.

Så Kjöller har alltså ett ansvar för att sånt här inte tystas ner. Det kan betyda att hon gör sig obekväm på arbetsplatsen, att hon kanske rent av hamnar i Wolodarskis berömda frysbox eller att hon får sparken. Det är faktiskt priset man måste vara beredd på att betala som en del i den tredje statsmakten. För det finns inte bara ansvar utan också förmåner och fördelar som följer med, man har en upphöjd position i samhället, man ska ses som mer trovärdig, folk ska lita på en, man har förhållandevis bra betalt och så vidare, det finns många fördelar. Men man kan inte bara suga i sig fördelarna och strunta i nackdelarna!

Svenska journalister älskar att försöka sola sig i glansen av utländska riktiga journalister som gör riktig journalistik som de faktiskt riskerar otroligt mycket för, de vill att deras hjältestatus ska spilla över på dem själva när de bekymrat rapporterar att si och så många har mördats och skadats i grov misshandel med mera och samtidigt rapporterar att svenska journalister minsann också får arga tweetar från massor av folk som inte håller med dem.

arga mail i inkorgen

Eller så har arga de arga mail i inkorgen. Män är de också ifrån. Ni vet, ungefär samma problem som journalister i Sudan, Mexico, Colombia och en massa andra länder har att brottas med…

Nu kan man säga att ”Men både Kjöller och DN har ju lagt korten på bordet, det är bara ni som inte vill se det” och så vidare. Nej, de har ju inte det, i princip allt pekar på att de inte gjort det. Det enda de gjort är att försöka dölja vad de inte gjorde genom att maniskt skylla ifrån sig på andra. Det senaste exemplet är ju försöket att anklaga Chang Frick för att vara för fattig. På den nivån har ju allt hittills varit.

Om inte Kjöller lägger fram ALLT så kommer hon att få bära hundhuvudet för hela den här soppan oavsett om hon förtjänar det eller ej. Gör hon det inte så kommer alla att tänka på henne som den som mörkade händelsen där mängder av unga tjejer massextrakasserades i Stockholm och att man ville dölja det av politiska skäl. Skammen kommer att vara hennes även om hon bara blev en syndabock att offra.

Lägger hon upp samtliga kort på bordet så kommer hon troligtvis att att göra sig omöjlig på DN, åtminstone så länge Wolodarski och liknande styr. Det är nog sparken som gäller. Men hon kan då hålla huvudet högt i alla fall och gå med både värdighet och en rak ryggrad! Och det finns garanterat plats på andra tidningar i Sverige, speciellt nu efter den här händelsen. Det kommer att vara en skriande brist på modiga journalister eftersom det saknas nästan överallt. För man ska komma ihåg att hon fick tipset just för att hon brukar våga skriva om även lite kontroversiella saker. Det säger en hel del att man vänder sig till en speciell just av den orsaken…

Så makten att avsluta den här farsen ligger enbart hos Kjöller just nu och hon har två val, agera efter plånboken och jobbet och bära hundhuvudet eller lägga upp korten och få sparken MEN ha sin värdighet och integritet kvar. Förresten, hon är nog redan omöjlig som det är nu så varför inte gå med högt huvud stället? För alternativet kommer nog endast att vara med svansen mellan benen i skam.

wolodarski vid sängen

Vakna varje morgon med Wolodarski sittande på sängkanten stirrandes på en eller vakna fri i sinnet med högt huvud och integriteten kvar? Tough decisisons…?

Jag försökte mig på en liten sammanfattning av det hela igår, ””Jag är DN-döden. Jag har kommit för att hämta dig”

MVH

MiT

Lämna en kommentar

89 kommentarer

  1. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  2. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  01/15/2016

      Typiskt patriarkal temperatur. Fan vet om den inte rentutav är rasistisk.

      Svara
      • The Perfect Man

         /  01/16/2016

        Vi måste kunna diskutera snöns vithetsnorm…

        Svara
  3. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  4. Nilsson

     /  01/15/2016

    Kjöller kommer bara att avslöja allt när hon fått sparken eller slutat på DN, man biter inte den hand som föder en.

    Svara
  5. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  6. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Jan

       /  01/15/2016

      Är Kawa anställd bara för syns skull eller har han verkligen några arbetsuppgifter på Kommunal?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/15/2016

      Kawa har börjat slarva han glömde skriva att de var vita och kränkta också.

      Svara
  7. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  8. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Senior

       /  01/15/2016

      ”Den stora nyheten blir att FN:s Agenda 2030 blir ramen för vårt arbete. Vi är en ny regering så det blir nya tyngdpunkter jämfört med tidigare.”

      -Nu blir jag orolig på riktigt!

      Svara
  9. M

     /  01/15/2016

    Granskaren (och DN:s lakej) Kolbjörn Guwallius tycker dock inte om att bli granskad själv.

    ”– Någon hade börjat kartlägga min familj och då kändes det inte värt det längre. Jag har släckt ner den, säger Kolbjörn Guwallius.”

    Länk: http://www.journalisten.se/nyheter/sajtkollse-laggs-ner-efter-hot

    Svara
    • MiT

       /  01/15/2016

      Svara
    • Rikard

       /  01/15/2016

      Hej.

      Jag förutsätter att Guwallius polisanmält detta. ”Flera hacker attacker…” är definitivt ett polisärende. Kanske något för en eller annan granskare att kolla upp?

      Att hävda att någon är läsare av högerextrema medier och därför själv högerextrem är en konstig logik: betyder det att jag som kontinuerligt fortbildar mig om inlärningssvårigheter själv har sådana? Dessutom betyder den logiken att Guwallius själv är högerextrem om han tänkte kolla upp myter från dessa ej namngivna sidor. Fast det kanske bara är erbarmligt dålig språkhantering som är orsaken?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  10. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  11. Svenne

     /  01/15/2016

    ”Margot Antoinette”, igen…:)

    Svara
    • Olof

       /  01/15/2016

      Ja, det ger ju ett litet annat perspektiv för vänsterns vurmande för hyresrätten som bostadsform. Inte så mycket bostäder för allmänheten utan för Rörelsen.

      Man slås ju också av hur vänsterfeminister tycks ha anammat de allra sämsta aspekterna av sitt fantasifoster ‘patriarkatet’ som om det vore något de är födda till. Både med vänskapskorruption och härskartekniker.

      Tveksamt om Wallström kan sitta kvar efter det här. Med tanke på priserna för svarta kontrakt i Stockholm så har en sån här överlåtelse ett ganska självklart stort ekonomiskt värde som hon har dragit nytta av. Det värdet har hon fått, oavsett kommunals eventuella ärlighet eller missuppfattningar (skulle tippa på att det faktiskt är missuppfattningar inblandade, förmodligen skillnaden mellan ‘vi har som mål att 50% av våra lägenheter skall vara bebodda av allmänheten’ och ‘vi ger hälften av lägenheterna som blir lediga till bostadskön’ som givetvis inte är i närheten av samma sak men kan tolkas lite som man vill om man inte är så noga.).

      Svara
    • Ivar L

       /  01/15/2016

      Helt klart patriarkatet som är framme igen. Manliga maktstrukturer gör att kvinnorna måste köpa sex.

      Svara
  12. Svenne

     /  01/15/2016

    Lita på Kommunal…

    Svara
  13. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  01/15/2016

      Chang Frick är ett PR-geni. Det är fullständigt livsfarligt för PK-människor att försöka ens. De trampar i klaveret varenda gång. Det är pur underhållning. Jag tror jag donerar en slant ytterligare till Nyheteridag faktiskt enbart för underhållningsvärdet i detta.

      Svara
    • Blir texten mer giltig, eller mindre giltig, om den skrivs för pengar?

      Svara
  14. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2016

      Aj,aj, aj Hanif ! Nu kommer Kawa kalla dig för husneger eftersom du vågar ifrågasätta godhetsvänstern inom kommunal.

      Svara
  15. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  16. Ivar L

     /  01/15/2016

    Jag tycker lite väl många ömkar för Kjöller. Hon har haft oerhört hög svansföring i en rad frågor, även feministiska, och så visar det sig att när det verkligen gäller så springer hon och gömmer sig och lyckas dessutom avsluta det hela med en stilistiskt katastrofal och innehållsmässigt nästan tom smutskastningsartikel. Hon har med all önskvärd tydlighet visat att hon inte är något att räkna med. Det kanske känns tungt för en och annan som trodde hon var ett ljus i mörkret på DN, men ibland måste man omvärdera saker man trott sig veta. Det är bara att ta fram tjocka tuschpennan och stryka henne från listan över fortfarande läsvärda DN-skribenter. Tack och adjöss med Hanne Kjöller.

    Förresten intressant med Bonnierkopplingen till Fi! Nytt för mig. Makes sense.

    Svara
    • Anders Senior

       /  01/15/2016

      Japp, efter den märkliga försvarsledaren i DN har hon definitivt visat var hon står.

      Svara
    • Rikard

       /  01/15/2016

      Hej.

      Djävulens advokat försöker använda Occams rak-kniv, eller nåt åt det hållet:

      Kjöller kanske skrev på det sätt hon gjorde för att göra det uppenbart hur hård censuren hos Bonniers är? Lite grann som de sovjetiska journalisterna överdrev hyllningar och planekonomiska mål: ”Här är gott om mat, mycket friluftsliv och ingen tyfus…”

      Eller så fick hon välja mellan detta och sparken med svartlistning (och glöm inte det sociala priset: utfrysning och mobbing är legio i alla kultur- och mediakretsar då du lever på kontakter och rykte, och skattemedel, förstås).

      Integritet är dyrt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  01/15/2016

        Äh, alldeles för krångliga förklaringar. Hon gjorde som de flesta av oss gör när det bränns. Alla är inte Chang Frick om man så säger. Jag tror dessutom att hon är allmänt sur för att hon fick skit, hon som är så bra. Man får inte underskatta den uppblåsthet som långvarig vistelse i en miljö som DN ger upphov till. Det förklarar också hennes slarviga research vid boksläpp.

        Svara
        • Rikard

           /  01/15/2016

          Hej.

          Förvisso. Hybris är tyvärr det mest sannolika. Kanske kryddad med girighet och förbittring över att ha blivit påkommen. Tur att man aldrig undervisat på journalisthögskolan i alla fall, då hade man fått skämmas.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  17. Maria

     /  01/15/2016

    Ska Ohly säga. Han som hyrde en lägenhet i andra hand när han var riksdagsman och framhöll detta för uthyraren, som en garanti för att han kunde betala hyran. Sedan stämde han uthyraren för den höga hyran, vilket han från första början hade planerat göra.

    Svara
  18. Maria

     /  01/15/2016

    http://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/hanne-kjoller-trollfesten-far-fortsatta-utan-mig-6245246
    Det mest graverande för Kjöller är hennes reaktion när hon åter talar med psykologen efter nyår och hon säger att han svikit henne. Det är så egotrippat. De svikna är förstås de osynliggjorda brottsoffren, vilka som framkommit i norska Journalisten också är unga svenska grabbar som blivit rånade och misshandlade.
    Den Stockholmsredaktör som valde att förbigå tipset har kommit alltför lindrigt undan. Enligt Hanne var det en kvinnlig redaktör. Såg en uppgift på att det skulle ha varit Ulrika By. Det skulle inte förvåna mig det minsta, eller jo det förvånar mig att en feminist väljer att mörka massövergrepp på unga tjejer. Men det var hon som i början av 2000-talet skrev artiklar om grabbigheten i näringslivet osv.

    Svara
  19. Anders Senior

     /  01/15/2016

    Jag misstänker att topparna i ”folkrörelsen” nu kommer att tysta ner denna mycket grava skandal genom att föra över all uppmärksamhet till det mer självklara och i ögonen stickande skandalösa avslöjandet med kommunals medel.

    -Nu får någon medioker individ bära hundhuvudet, ”folkrörelsen” i form av DN och höjdarna inom polis och politik går givetvis obemärkt ur striden och kan fortsätta som vanligt.

    Röstboskapen somnar om.

    Svara
  20. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  21. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2016

      Kommunisten,fackpampen och radikalfeministen Bengtsson förnekar sig inte vad gäller smutskastning av åsiktsmotståndare.Weidmo Uvell är liberal och inte SD:are.
      För övrigt har väl inte en kommunist och fackpamp så mycket att vara stolt över heller !
      Man kan ju också som vanligt konstatera att radikalfeminister som Bengtsson inte har något annat än smutskastning att komma med som ”argument” gentemot sina åsiktsmotståndare.Det visar på deras usla argumentationskunskaper och en oförmåga att ta fram fakta som stödjer deras åsikter. PInsamt var ordet !

      Svara
    • Bo

       /  01/15/2016

      Jenny Bengtsson är ju uppenbarligen något ”thick” som engelsmännen (eller engelhennen) säger.

      Svara
  22. Rick

     /  01/15/2016

    Jag tycker att den här historien är riktigt underhållande. Så här gick det hela till: Stygge Vladimir Putin övertalar några gäng invandrarkillar att sextrakassera svenska tonårstjejer på en festival, varpå han lyckas avkräva ett tystnadslöfte av både svensk polis och festivalarrangörerna. Ett halvår senare slår han till igen och uppmanar sina hantlangare Nyheter Idag samt norska journalistförbundet att gå till attack mot DN med falska beskyllningar. DN försvarar sig tappert men har ingen chans mot övermakten.

    Den enda fråga som återstår är vad exakt Putin får ut av att kränka svensk media, men det kan säkert de proffsiga journalisterna på DN avslöja en annan gång.

    Svara
    • Ivar L

       /  01/15/2016

      Det verkar nästan mer troligt att han är inblandad i kommunalskandalen. Mer rysk stämning över hela upplägget om du frågar mig och mina fördomar. Det är kanske Marocko som ligger bakom We Are Sthlm, de var ju sura för Västsahara men fick tack vare detta sin vilja igenom till slut. Makes Wolodarskisense? Vad säger rysslandskännare Isobel Hadley-Kamptz?

      Svara
  23. Inge Post

     /  01/15/2016

    ”Det senaste exemplet är ju försöket att anklaga Chang Frick för att vara för fattig.”

    Jag förstod det faktiskt mer som att man försökte få det till att Chang fuskat med skatten,När man sen fattade att det inte var det,det handlade om så hade man helt enkelt inget annat att komma med.

    Svara
    • Olof

       /  01/15/2016

      Säkerligen. Eller att Putin säkert bidrar svart någonstans. Men då det blivit ganska uppenbart att det snarast handlade om ganska begränsade intäkter så borde journalisterna i så fall ha lagt ner projektet. Eller vänt det till någon intressantare vinkel som hur alternativ media med så lite resurser gör mer genomslag än deras egen publikation. Eller något om den numera allt för vanliga situationen här i Sverige med människor som lever på väldigt begränsade resurser och ofta mycket på frivilliga donationer från släkt och vänner.

      Svara
      • Inge Post

         /  01/15/2016

        Absolut,man hade till och med kunnat skita i att skriva något alls förrns man hade en bättre ingångsvinkel.Fast det är klart..då hade man ju försuttit en chans om att försöka svartmåla och det kan man ju inte göra om man jobbar med ”Riktigt media”

        Svara
    • Herpderp

       /  01/15/2016

      Tror mer det hanldar om insinuationer som skall få folkatt dra ”rätt” slutsater:

      Han har ingen inkomst -> fattig -> klarar sig ändå ->för pröjs av Putin för att trolla.

      Patestiskt, oavsett hur dem tänkte (eller vad man nu skall kalla det) när dem skrev artikeln

      Svara
      • Ivar L

         /  01/15/2016

        Rimliga människor drar naturligtvis slutsatsen att han trixar lite för att få ut lite mer pengar.

        Vem sjutton bryr sig om det i det här läget? Jag behöver inte gå längre än till lilla affären på hörnan för att se konstiga extrakassor med kontanter i plastlådor, jag brukar normalt inte börja tänka på Putin då.

        Svara
  24. Svenne

     /  01/15/2016

    #Kommunal

    Svara
    • Kristian

       /  01/15/2016

      [Jack Nicholson hugger sig genom dörren]
      -Struktuuuur!

      Svara
    • Rikard

       /  01/15/2016

      Hej.

      Sicket nys han skriver. Väljer han andra sociologer och socialpsykologer får han inget stöd för sin tes. Olika sociala miljöer (och där ingår kulturella och etniska markörer, och det kan jag nästan garantera att Priftis källor diskuterar) genererar olika sannolikhet för olika utfall.

      Förekommer en hög grad av exempelvis ‘gangsta kultur’ eller ‘thug life’, och dessutom framgångsrikt, kommer sannolikheten för efterapning att öka. Detsamma gäller det omvända: om det inte går att framgångsrikt deklarera medlemskap i kriminella organisationer och ha detta som livsstil sjunker sannolikheten.

      Vad trött man blir: det är inte en stark rättsstat eller sociala reformer. Det är en stark rättsstat som kan garantera att sociala reformer kan genomföras. Priftis resonemang kan förklaras med följande analogi (han får symbolisera över femtio år av socialpolitiskt dravel utan stöd i empiriska data): välj hammare eller spik när du skall bygga hus.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  01/15/2016

        Just den långa tid som dessa förklaringar fått dominera utan synliga resultat är en ganska sorglig indikator. Är det inte någon vettig i ansvarsställning som ser att dessa förklaringar inte är till någon nytta och därmed med största sannolikhet felaktiga eller irrelevanta?

        Undrar hur snabba datorer vi hade haft idag om det här sättet att forska även gällt naturvetenskap?

        Svara
        • Rikard

           /  01/15/2016

          Hej.

          Dator? Frågan är om vi ens haft skriftspråk, tvål, och motstående tumme.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2016

      Ja,det är ju en helt annan sak när de duktiga kvinnorna på ett härligt normkritiskt sätt tar för sig av det som bjuds vid köttgrytorna än när de unkna,svenska männen gör detsamma. Det var självklart helt rätt att sparka kommunals vidriga vita,medelålders,svenska,heterosexuella kassör och låta den härliga ordförande Nordström sitta kvar !
      Hell Gud run och krossa patriarkatet !

      Svara
    • M

       /  01/15/2016

      Hyran för Margot: 12432 kr.
      Margot har sökt ersättning för dubbelt boende (8000 kr), och får därutöver 4400 kr i avlöningsförstärkning. 8000 + 4400 = 12400.
      Så denna lägenhet som Kommunal lurade henne att ta kostar henne alltså 32 kr i månaden. It’s good to be Margot.

      Länk: http://unvis.it/dn.se/ekonomi/wallstroms-kostnad-for-lagenhet-i-stockholm-32-kronor-i-manaden/

      Svara
    • Mikro

       /  01/16/2016

      En feministisk inrikespolitik också alltså.

      Svara
  25. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2016

      Snarare usel feministisk härskarteknik !

      Svara
      • Kristian

         /  01/15/2016

        Ja, vi behöver mer av de bra härskarteknikerna istället.

        Svara
    • Rikard

       /  01/15/2016

      Hej.

      Härskarteknik, som det kallas istället för retorik och social manipulation, är inte köns- eller kulturbunden. Den är som vilket verktyg som helst fritt från ideologi annat än i tillämpningen. Läser ingen på vänsterkanten Marx längre?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  01/15/2016

        Graucho Marx kanske ?

        Svara
        • Rikard

           /  01/15/2016

          Hej.

          Honk honk!

          Kamratliga hälsningar,
          Harpo, honk!

          Svara
          • Pelle2

             /  01/15/2016

            Kunde inte låta bli 😉

        • Svenne

           /  01/15/2016

          Vänsterkanten är bara ‘slapstick’ med bröderna Marx nuförtiden…

          Svara
      • Grodan Boll

         /  01/16/2016

        Nej, men de tolkar honom gärna och han delar alltid deras uppfattning.

        Svara
  26. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  27. Kristian

     /  01/15/2016

    Är det bara jag som tycker att FIs ledamöter verkar väldigt unga? Medel (och median) åldern ligger runt 31. Eller är det så det ser ut i kommunfullmäktige runt om i landet?
    Det har väl i princip nyss slutfört universitetsstudier.

    Svara
    • Trolletplit

       /  01/15/2016

      Universitetstudier? Slutfört?

      Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2016

      Det är väl lättast för Gud run med anhang att manipulera de unga med sin radikalfeministiska och kulturmarxistiska ideologi.När folk blir äldre så genomskådar dom väl som regel idiotierna som de har som ideologi.

      Svara
  28. Pelle2

     /  01/15/2016

    Ledarsidorna släpper fram första generationens feminist Helene Bergman som i ett utmärkt
    inlägg sågar kulturrelativisterna. Läs och njut !
    http://ledarsidorna.se/2016/01/helene-bergman-jag-tanker-inte-stillatigande-se-pa/

    Svara
  29. MiT

     /  01/15/2016

    https://twitter.com/Syrran/status/688031488449839104

    https://twitter.com/Syrran/status/688033350494339072

    Svara
  30. MiT

     /  01/15/2016

    Svara
  31. Ivar L

     /  01/15/2016

    Inte riktigt min favoritkälla men med tanke på vad Tommy Deogan berättat på sin blogg redan så verkar denna historia fullt rimlig:
    http://www.friatider.se/sd-alla-partier-kande-till-sexovergreppen-utom-vi

    Alla politiker eller enbart de styrande partierna visste vad som hände men valde också att vara tysta. Fatta dimensionen på att ha politiker av denna kaliber om det visar sig vara korrekt? Feminister i Fi som inte berättar om övergrepp och sexmobbing på unga kvinnor under en musikfestival.

    Svara
  32. MiT

     /  01/15/2016

    Såklart att hon är aktiv i kommunal…

    Svara
  33. Nogger White

     /  01/16/2016

    ”Bonnier är även den största bidragsgivaren till Fi. Och så finns det Bonnierfolk som är ganska framträdande i Fi också.”

    Eh. Öh. Nja.

    Med ”Bonnier” ovan antar jag att du egentligen menar Kristina Gustafsson, gift Bonnier genom Åke B, och inte ”Bonnier” som i mediakoncernen och dess majoritetsägare (som det ser ut som i din text nu). Bonnier i den sistnämnda betydelsen sponsrar mig veterligen inget parti, de är ju inte fullständiga idioter. Och om de skulle göra det i framtiden så tror jag det skulle vara ett eller flera partier med makt över mediapolitiken (läs: S&M), inte ett mikroskopiskt mupp-parti bara för att det tycker som de flesta journalister.

    Kristina G-B. har personligen skänkt 200 papp till schymaniterna, och är alltså inte ”största bidragsgivaren”. Och det ser mest ut att vara för att uppmuntra hennes debila dotter, som alltså är den ”framträdande” (7:e plats på stockholmslistan…) Anna Rantala B. i hennes personliga hobby/arbetsterapi i Fi.

    Svara
  1. Aftonbladets framtid: Bacon är antimuslimskt och islamofobiskt! | WTF?
  2. När polisen mörkar… | WTF?
  3. Tystnadskulturen på tidningarna: ”Inte gynna ett främlingsfientligt klimat” | WTF?
  4. 30 års mörkläggning | Sjunne [ dot ] com
  5. Tystnadskulturens väktare | WTF?
  6. Om tigande medier och den invandringskritiska opinionen « Avpixlat
  7. Mäktigt multinationellt nätverk i samlad nätattack mot svensk ”tidning”! | WTF?
  8. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.