Aftonbladets framtid: Bacon är antimuslimskt och islamofobiskt!

En av de som ska bli Aftonbladets framtid, de som går på Aftonbladets ledarskribentutbildning, skriver på SVT Opinion att bacon är antimuslimskt. Att gilla bacon symboliserar en antimuslimsk man eller kvinna.

alicia dickner bacon antimuslimskt

Men inte bara det, hon undrar även

Varför är det just bacon som blivit en symbol för vår rätt att bete oss lite som vi vill?

Bacon är alltså en symbol för vår rätt att bete oss som vi vill. Didn’t see that coming…

Hon säger även att bacon, tillsammans med Nutella, är en identitetsmarkör för oss i väst för det har hon märkt på flera personer på sin Tinder.

Grishuvuden har använts i attacker mot moskéer, för i det islamofobiska våldet är grisar, fläskkött och bacon en symbol för den västerländska kulturen, som muslimer då ställs utanför på grund av sina val att inte äta just fläsk.

Så nu vet ni, tycker ni bacon är gott är ni del i det islamofobiska våldet, det som ställer muslimer utanför vår kultur bara för de inte äter bacon. Nu tror jag i och för sig inte att bacon är symbolen för vår kultur. Inte alls. Men OM det skulle vara så skulle jag snarare säga att det i så fall i allra högsta grad är självvalt av muslimer att stå utanför vår kultur eftersom vi inte har tvingat dem till att inte äta bacon. De har ju valt det själva även enligt Aftonbladets framtid? Man har inte ställts utanför om man själv har valt att inte vara en del. Det kan inte vara våld mot människor om vi äter en viss sorts mat. Om man inte är kannibal då men det är vi ju inte.

Vi har skapat ett fenomen där bacon representerar den västerländska, antimuslimska bilden av att en riktig man, eller en skön tjej, ska älska bacon och med det allt den symboliserar: det är gott, och därför ska vi inte behöva bry oss om dess effekter på klimatet eller hälsan.

Äter du bacon är du troligtvis antimuslim vilket också innebär att du är emot god hälsa och klimatet. Så är det tydligen för det säger Aftonbladets framtid.

Om vi kunde sluta hänga upp oss på bacon som en del av vår identitet hade vi kunnat göra världen till en mer inkluderande, hälsosam och klimatvänlig värld. Du behöver inte sluta äta det helt.

Bacon är en del av identitet som gör oss exkluderande, mindre hälsosamma och mer klimatovänliga. Men det är lugnt, du behöver inte sluta äta det helt tydligen, du får äta lite bacon.

Man kan alltså gärna få vara lite lagom exkluderande, lite lagom ohälsosam, lite lagom klimatovänlig, lite lagom antimuslim och lite lagom islamofobisk. Och allt hänger ihop med bacon? Har jag fattat Aftonbladets framtid rätt?

Aftonbladets framtid är tryggad!

Lägg korten på bordet Kjöller

MVH

MiT

Lämna en kommentar

179 kommentarer

  1. Bo

     /  01/16/2016

    Antingen är detta årets satir (redan nu), eller så måste tjejen ha rökt på innan hon skrev detta. Verkar som en del har en ordentlig otur när de tänker. Hon är iofs relativt ung, men ändå!

    Svara
    • MiT

       /  01/16/2016

      Hahaha, hon har varit med på den här bloggen en hel del gånger under ett par år 😛

      Svara
      • havre@flarnstad

         /  01/16/2016

        heh det var precis min första tanke, jaha är det Dickner nu igen och vad är det med AB och valen av framtidshopp är dom så säkra att tredje part ska skattefinansiera deras skit att dom fullständigt skiter i vilka idioter dom groomar för jobb.

        Svara
        • Hamon

           /  01/16/2016

          Man kan undra vad som är nästa steg på trappan för Dickner gällande att inte kränka muslimer? Är det att förbjuda hundar samt avliva alla som vi har nu för att inte såra muslimernas stackars känslor.

          Svara
    • Inge Post

       /  01/16/2016

      Om det nu är så att hon har rökt på innan hon skrev detta så undrar jag mer specifikt vad hon har rökt.Det måste vara antingen isolering eller nåt liknande, råttgift kanske.För om man blir såhär pantad av det då är det inte nåt normalt.

      När man trodde att det inte kunde bli dummare.
      Så kommer Aftobladet med detta..SVT gjorde väl en serie för länge sen ”där ingen trodde att någon kunde bo” det är dags för en spinoff på det ”när ingen trodde att alla blev dummare” eller nåt.

      Det finns egentligen bara ett uttryck som summerar allt detta som redan hänt 2016.
      FUBAR.

      Svara
      • Hypocrita

         /  01/16/2016

        Ahhhh! FUBAR, ett uttryck som använts alldeles för sällan i dagens värld. Men ack så sant, däremot.

        Svara
    • mikael larsson

       /  01/17/2016

      Røkt bacon ??

      Svara
    • Man blir inte dum i huvudet av att röka på. Det handlar om extremt låg jävla IQ i detta fallet.

      Svara
    • Kenneth

       /  06/07/2016

      Ett tredje alternativ är att hon är en pk-idiot.

      Svara
  2. MiT

     /  01/16/2016

    Svara
    • Lövet

       /  01/16/2016

      Vår svenska ”terrorkultur” måste problematiseras.

      Svara
  3. Dreadlock

     /  01/16/2016

    ÅHH !

    Sweety.

    Fortsätt skriv. Men det blir nog inget Pulitzer-Prize av det men så kan du nog få ett diplom från närmaste LO- lokalavdelning, att hänga upp på väggen.

    Sov gott. Vill du ha nallen bredvid ?

    Svara
    • Ivar L

       /  01/16/2016

      Hon kanske får gå före i Kommunals bostadskö? Baconfria kön.

      Svara
  4. Mattias Borg

     /  01/16/2016

    Alicia problematiserar hellre bacon än islam. Undrar vilket av dem som har orsakat mest förtryck och lidande här i världen? ”Grishuvuden har använts i attacker mot moskéer”, om sådant har förekommit är det givetvis väldigt otrevligt. Men antalet attacker mot moskéer är försvinnande få jämfört med hur många som äter bacon. Alicia är väl ateist, varför bryr hon sig om religiösa människor eventuellt blir provocerade av folks matvanor? Det är ju bara religiöst nonsens? Sen undrar jag om Alicia har tänkt på att anledningen till att bacon är så populärt kan vara att det är så jävla gott snarare än islamofobi och unkna värderingar.

    Svara
  5. MiT

     /  01/16/2016

    Svara
  6. Anders

     /  01/16/2016

    You can’t make this shit up! Autosatir.

    Svara
  7. maria

     /  01/16/2016

    Ser att hon övar i att skriva texter som är så idiotiska att folk inte kan låta bli att klicka. Well done! A+ !

    Svara
  8. Per Skrylle

     /  01/16/2016

    Vill bara kort meddela att jag med jämna mellanrum köper och använder bacon i min matlagning. En alldeles utmärkt ingrediens i matlagningen.
    Det kommer jag att fortsätta med.
    Oavsett vad ”kulturrelstividterns” tycker.

    Svara
    • Per Skrylle

       /  01/16/2016

      Rättelse:
      Kulturrelativisterna…… Skall det vara.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  01/16/2016

      Strimlade kycklingfileer virade i bacon och klyftpotatis är riktigt gott. En negerboll till kaffet efteråt så har man både kränkt muslimer och afrikaner. Eller kanske inte…

      Svara
  9. Svenne

     /  01/16/2016

    OT: Jenny Sonesson: Sverige får inte vara fristad för våldtäktsmän

    Svara
  10. Svenne

     /  01/16/2016

    @stockholmssnut:

    Svara
  11. Rikard

     /  01/16/2016

    Hej.

    Bacon? Behåll det, eller ge bort det. Sidfläsk skall det vara, med pölsa, potatis, rödbetor (kokta, färska, förvällda eller inlagda med pepparrot) och en mörk besk öl till.

    Eller gryta på grishals, rikligt med rotfrukter och flera sorters lök! Perfekt vintermat.

    Köttbullar på blandfärs. Falsk fjärilskotlett. Grisatassar. Rödvinsbrynt svinlever med små lökar, och till det rårörda lingon och kantarellsås, och kanske mos på potatis och kålrabbi.

    Olika sorters korv, på fett fläsk, nötkött, häst, lök och vitpeppar.

    Fläskfilé med Hasselbackspotatis och grönpepparsås.

    Eller för att parafrasera Frans G Bengtssons ord: ”Oxkött? Sånt snöpkött duger till kvinnor och små barn. En riktig karl tarvar fläsk!”.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Fan, nu blev jag ju riktigt hungrig……
      Tror säkert att fler kommentatorer än jag blev hungriga
      när du räknade upp dessa läckerheter.

      Svara
      • Hypocrita

         /  01/16/2016

        Jo, hungerkänslan kom ”som ett brev på posten” (gäller det fortfarande?) Själv tänker jag inmundiga den nya svenska nationalrätten, en rätt som symboliserar vårt land just nu:
        Torsk….

        Svara
    • Herpderp

       /  01/16/2016

      Svårt att göra lufsa och riktiga kroppkakor utan rimmat sidfläsk. Om det gör mig till en dösnazistfasisctmuslimhatare så får jag väl vara det då.

      Svara
      • Rikard

         /  01/16/2016

        Hej.

        Kroppkakor! Hur kunde jag glömma kroppkakor? Och palt! Blodpalt i synnerhet. Hunden säger inte nej till ett öra eller två heller.

        Skinka i all sin härlighet. Med äpplemos, eller plommonspäckad. Honungsglaserad, rullad i krossad vitlök och timjan, eller varför inte rosmarin och rödpeppar? Chili con Carne på tärnat fett fläsk vilket fått marinera i söt öl.

        Soltorkade strimlor av magert fläsk finhackade och tillsatta till en paj på inlagda tomater och basilika.

        Soppa på märgben, morot, palsternacka, blandade rabbor och lökar, samt kålrot. Kanske toppa med riven pepparrot vid servering, och grovt svart bröd till.

        Ärtor med fläsk. Ärtsoppa. Till och med i lappskojs skall Särimners avkommor vara med.

        Nej, ett folk som låter gudar och andra spökerier bestämma vad en får äta, det är inte mycket att ha. Välj själv istället och skyll inte på Mållgan.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Kristian

           /  01/16/2016

          Jag känner att det är dags att läsa Wretmans klassiska ”Husmanskost” igen. Grisfötter, grisöron, ja, till och med grisaknorr finns det recept på.

          Och så ben till buljong. Det blir en helt annan känsla i soppan.

          Svara
          • Kristian

             /  01/16/2016

            Wretman citerar ett längre stycke ur Röde Orm, om hur Jul dracks hos Harald Blåtand:
            ”… de påminde varandra hur länge det var sedan de sist suttit vid ett sådant mål, och undrade över att de i så många år kunnat uthärda i ett fläsklöst land. Men när blodkorven kom, fingo de tårar i ögonen båda, och det tycktes dem att de aldrig fått ett ordentligt mål mat alltsedan de seglat ut med Krok.
            – Den lukten är bäst av allt, sade Orm stilla
            – Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.”

            (Hela stycket finns till exempel här:
            https://varbergsbibblan.wordpress.com/2011/12/23/men-nar-blodkorven-kom-fingo-de-tarar-i-ogonen-bada/)

            Vete sjutton om man skulle klara att äta ”en god aln blodkorv” med stillasittande jobb och centralvärme. Nästan 60 cm enligt vad jag hittar.

    • Inge Post

       /  01/16/2016

      Lungmos med röbetor och kokt potatis.?

      Svara
    • Äter alltid blandfärs, då vet jag att minst två djur fått sätta livet till.

      Svara
    • T

       /  01/16/2016

      Grishals, det är väl samma sak som karré norr om Hallandåsen. Utmärkt att göra kebab av.

      Svara
    • Kristian

       /  01/16/2016

      ”pantoflaknudor med rögade grisarabbor”

      (Man blir lite besviken vid tanken på att många av dessa kan vara påhittade.)

      Svara
  12. michael

     /  01/16/2016

    Ja egentligen borde inte bacon få säljas i vanliga butiker där den ligger helt öppet och förtrycker,självklart borde bacon säljas i speciella butiker om man nu prompt måste köpa detta postkoloniala och patriarkalt förtryckande kött.

    Svara
    • Kristian

       /  01/16/2016

      Kramer och Mickey diskuterar för- och nackdelar med kommunism:

      MICKEY: So what if I want to open up a delicatessen?
      KRAMER: There are no delicatessens under Communism.
      MICKEY: Why not?
      KRAMER: Well, because the meats are divided into a class system. You got Pastrami and Corned Beef in one class and Salami and Bologna in another. That’s not right.
      MICKEY: So you can’t get Corned Beef?
      KRAMER: Well, you know, if you’re in the Politburo, maybe.
      -Seinfeld, ”The Race”

      Svara
  13. Pelle2

     /  01/16/2016

    Kul att du har börjat visa upp en av Dickners galenskaper precis som jag efterlyste i en kommentar igår. Fortsätt gärna med ett helt inlägg med best of Dickner för att riktigt visa vilket framtidshopp som Aftonbladet har rekryterat.
    När man inte trodde att de kunde hitta några värre än Fredrik Virtanen,Daniel Swedin,Karin Pettersson,Åsa LIndeborg och Anders Lindberg så rekryterar dom Dickner.
    Vem kommer härnäst ? Kakan Hermansson,Lady Dahmer,Kawa Zofalgary ?

    Helt makalöst att man som Dickner kan komma på tanken att vi äter Bacon för att det är antimuslimskt eller att Nutella representerar något rasistiskt.Snacka om att foliehatten sitter som gjuten på dårens huvud.
    Att hon sedan anger Tinder som källa för sina förryckta påstående är ju helt otroligt.Hon hittar några personer på en sajt och utifrån vad de tycker så drar hon slutsatsen att deras åsikter är något allmängiltigt. Fast det är väl sådan ”argumentation” hon har lärt sig i sin radikalfeministiska umgängeskrets. Där räcker det ju som bekant att ett fåtal,vita män begår sexualbrott för att de skall säga att män gör det och att det är en del av en struktur.

    Svara
    • Är Dickner anställd som krönikör eller var det inte bara någon ”ledarskribentkurs” hon ska på (dvs, Aftonbladet kommer inte betala henne och får gratis arbetskraft under illusionen att hon kanske får ett jobb eventuellt)?

      Iofs så är hon rätt bra på att klickbeta, så hon kanske får en anställning på Aftonbladet Kultur.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/16/2016

      Det måste vara Putin som skrivit Dickners text. Hon är nog utsänd för att söndra nationen och försvaga vår mentala kapacitet genom för lågt baconintag.

      Svara
      • Inge Post

         /  01/16/2016

        Nä,pga Baconmakrordningen.

        Svara
        • Inge Post

           /  01/16/2016

          DÖH-

          baconmaktordningen.

          Det skulle vara fantastiskt med en ”redigera ditt inlägg” knapp.jag vet att det nämnts förut och att det inte var aktuellt men det skulle varit fantastiskt.

          Svara
  14. Two Different Shoes On

     /  01/16/2016

    Krycka för vår kulturella identitet???
    I hennes värld kanske, där allt som muslimer inte kan/vill vara med på är antimuslimskt.

    Vi har i världen tre stora religioner. Två av dessa religioner har strikta protektionistiska regler. Den tredje religionen välkomnar alla.
    Två av religionerna använder dubbla måttstockar och ser sig som högre ställda än de andra religionerna (enl. deras egna heliga skrifter). De älskar och försvarar sin egen nationalism, men hatar och fruktar andras. Den tredje religionen predikar alla människors lika värde.

    Den sistnämnda religionen blir undanträngd i många delar av världen.
    Islam utrotade nästan totalt den första monolitiska religionen (en gud) zoroastrism i Persien. Kurder utrotade kristna armenier i Turkiet. Muslimska brödraskapet gör just nu slut på de sista kopterna i Egypten. Då har jag den goda smaken att inte nämna Messina.

    Men det är inte nog för somliga. Islamiseringen av EU kanske inte går fort nog.
    Därför har vi i Sverige en näst intill komplett samling av kommunistskribenter som kallar sig journalister. Deras styrka kommer direkt ifrån Regeringskansliet och deras mål är att demonisera allt som är vitt, manligt och kristet och svenskt.

    Vilken religion har Alicia Dickner?

    Svara
    • Alicia tillhör Hallelujakyrkan av de sista dagars heliga, aka Feministsekten https://toklandet.wordpress.com/2014/05/10/feministsekten-igen-del-2/

      Svara
      • Patrick

         /  01/16/2016

        Efter att ha ”följt” henne på twitter ett bra tag nu kan man inget annat än konstantera att hon tillhör i min åsikt en av sveriges mest patetiska och ärligt talat sjuka individer på nätet. Hon tillhör samma korn som Lady Dahmer, Hej Blekk, Arsinoe.. och det är i min bok väldigt illa..

        Svara
    • Monoteistisk religion heter det. Monolit är en bautasten. Den största är Ayers Rock i Australien

      Svara
      • Rikard

         /  01/17/2016

        Hej.

        Ordet har börjat användas i svenskan i överförd betydelse från den engelska adjektivformen: monolithic; enhetlig massiv och oföränderlig struktur som ej medger/tillåter variation.

        Själv brukar jag använda ordet monodominant om islam och liknande ideologier.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • AV

       /  01/16/2016

      Jul? Skinka? Och i kombination? Usch!
      Du är en usel människa! Upprätthåller en förtryckande antimuslimsk kultur på det viset.

      Svara
  15. Nilsson

     /  01/16/2016

    Hur rasistiskt är bruna bönor med fläsk/bacon?

    Svara
    • Inge Post

       /  01/16/2016

      Det går säkert bra om man äter dom bruna bönorna med största andakt och respekt,Vita hetro Cis- bönor däremot tillhör Bönmaktsordningen och kan IKKE tolereras.

      Och såklart är den senaste tidens väder som färgar hela Sverige vitt och bidrar till Snömaktordningen Helt förkastligt!
      Jag hörde nåt om att tvättmedel som ser till att vita kläder håller sig vita ska JO anmälas för vita kläder är inget annat än tröjmaktordning och det förtrycker de färgade kläderna,man får inte ens tvätta dessa olikfärgade plagg tillsammans WTF!
      Kaffe för övrigt om man har mjölk i det då det blir ljusbrunt är det förtryckande dricker man det svart är det bara ett tecken på att man i grunden är NAZIST och dricker kaffet svart bara för att på något sätt påvisa att man är ”tolerant”
      Te är DEFINITIVT CA eftersom det kommer från Kina, vitt ris är både Rismaktordningen OCH CA, och för att inte förtrycka det bruna riset eller fullkornsris ska man inte äta det.

      @Aftonbladet.Nu ser ni ju att jag kan jag med,får jag ett jobb eller?

      Svara
      • Crltr

         /  01/16/2016

        Svara
      • Nilsson

         /  01/16/2016

        Du glömde att bruna bönor kan vara kulturell appropriering, samtidigt får man väl inte tvinga de bruna bönerna att blanda sig med hedniskt fläskkött?

        Svara
      • Sleipner

         /  01/16/2016

        Helt outstanding! Gav mig dagens bästa garv, tack för det i ett annars ganska mörkt mediaklimat.

        Svara
      • Kristian

         /  01/16/2016

        Pierce: Dean, I’m going to get some more coffee. You want anything?
        Dean Pelton: Oh, yeah. A Desmond Tutu, with just enough cream to make it a Lou Diamond Phillips.
        Pierce: A La Bamba, got it.
        -Community, avsnitt 3

        Svara
    • Citat från TV-serien ‘Det nya landet’, när Afrika-grabben äter fläsk & bruna bönor på en vägkrog.
      – Vet du vad du äter? GRIS!
      – Inte gris. Fläsk!
      – Fläsk är gris. Din mat ser ut som skit! Sån man har när man är sjuk!

      Senare, när grabben spyr upp haram-maten i rabatten bredvid parkeringen:
      – Nöff Nöff Nöff!

      Svara
  16. Leif

     /  01/16/2016

    Våldtäkter, ofredande av tjejer på gator, torg och tillställningar, mord, bedrägerier, fiffel inom fackförbund och en blivande ledarskribent(?) lägger sitt fokus på bacon!

    Antar att Lindberg, Swedin, Pettersson och Virtanen får svårt med konkurrensen om både pepparkaksburken och bag-in-boxvinet på redaktionen i framtiden

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2016

      Inte pepparkakor.Dom är ju bruna och det är säkert ett uttryck för svenskars rasism att vi äter dom.Naturligtvis gäller detta även chokladbollar och andra bakverk som är bruna.

      Svara
  17. MiT

     /  01/16/2016

    Sakine tar upp den största offentliga hemligheten som finns
    ”Journalister vinklar för att inte gynna SD”
    http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/journalister-vinklar-for-att-inte-gynna-sd/

    Svara
    • Ivar L

       /  01/16/2016

      Bra som vanligt och precis den bild jag själv har. Det handlar inte om någon anti SD-konspiration utan om självcensur och politiska värderingar:

      ”En journalist som har förmedlat nyheter som rör integration och invandring i många år uttrycker att ”detta ämne är superkänsligt”. Det finns en yngre generation som tänker svart-vitt, menar personen: ”Om något som den intervjuade säger komplicerar tesen och ens egen världsbild klipper man bort det ur reportaget.” När journalisten själv har låtit olika röster komma till tals har det lett till påhopp från andra journalister. Numera gör jag mycket försiktigare reportage, berättar personen. ”Orkar inte ha ovänner”, är förklaringen.”

      Svara
  18. Ivar L

     /  01/16/2016

    Helfestligt när det gör en maträtt symboliskt laddad på detta sätt. Gissningsvis kommer en hel del att äta lite extra bacon nu. Kanske kan vi få se tröjor med bacon som protest.

    Men lite bacon var ok? Antagligen lite knaperstekt till salladen då, men knappast bacon och ägg. Vad kommer härnäst i vår anpassning till islam. Avskaffandet av julskinka?

    Aftonbladet sikar på att bli Sveriges största skoltidning för lågstadiet i varje fall. Alltid något. Men de får väl ta o anställa lite knattereportrar också?

    Svara
  19. MiT

     /  01/16/2016

    https://twitter.com/mickeleijnegard/status/688268643931533312

    https://twitter.com/mickeleijnegard/status/688276112539926529

    https://twitter.com/mickeleijnegard/status/688279308599607296

    https://twitter.com/mickeleijnegard/status/688281921969721344
    https://twitter.com/Sakine/status/688272072502456321
    https://twitter.com/MirageEriksson/status/688267689895178241
    https://twitter.com/MirageEriksson/status/688270204292337668
    https://twitter.com/MirageEriksson/status/688273416667791364

    https://twitter.com/MirageEriksson/status/688293028969197568

    https://twitter.com/Sakine/status/688282803247673344

    https://twitter.com/AndersSundell/status/688287525060780032

    https://twitter.com/OscarBrostrom/status/688290442253889536

    https://twitter.com/OscarBrostrom/status/688298558802542592

    Svara
    • Uuh, försöker Leijnegard få det till att man måste ha källor som är reda att kliva fram offentligt för att skriva en story? Deras reaktioner är nog för att visa varför folk INTE väljer att kliva fram offentligt. Hur bra skulle det gå om man till exempel skulle söka ett jobb på Aftonbladet och Lindberg avfärdar en på redaktionen som foliehatt? Jobbmarknaden inom media är som bekant tuff.

      Svara
      • Olof

         /  01/16/2016

        Ja, way to go för att fullständigt bevisa Sakines tes. Varför vill han ha deras namn? Litar han inte på att Sakine Madon kan gå i god för att dessa är anonymiserade men utan tvekan riktiga journalister? För om han litar på det finns det ju bara en anledning att han vill ha deras namn; så han kan lägga dem till en lista över människor att på olika sätt ‘straffa’.

        Om identitetsvänsterjournalisterna här verkligen tror att det inte finns någon kostnad på att vara ärligt med det här tror jag de bör försöka själva att stå på andra sidan ett tag.

        Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2016

      Snacka om att Leijnegard,Sima och Lindberg bevisar Madons tes när dom känner sig manade att påstå att ingen nedtystning sker av saker som antas gynna SD.
      Förstår att dom skulle få en kollektiv orgasm om dom fick reda på vilka journalister som säger att de inte får skriva om saker som antas gynna SD.
      Skulle inte förvåna mig om de anlitar Researchgruppen för att få reda på det så att dessa journalister kan smutskastas.

      Svara
    • Undrar om Micke Lejnegaard har många problem med anonyma källor i mästarnas mästare?

      Programledare OCH grävande journalist i en och samma person? Där tappade han rejält.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/16/2016

      Jag ser att Anders snabbt avvek när Sakine högg på hans anklagelse om skitsnack och krävde att han stod för vad han sagt.
      Av alla djävla fegisar världen har sett…

      Svara
    • Lövet

       /  01/17/2016

      Har Leijnegard inte ens grundläggande kunskaper om grundlagen? Hört talats om källskydd.
      Han framstår ju som fullständigt korkad!

      Svara
  20. MiT

     /  01/16/2016

    Ju fler mail desto mer rätt…

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2016

      Tror nog att Palmlöfs generalisering att ”alla fördömer sexuellt ofredande” är 1000 gånger mera relevant än hennes försök till relativisering genom att hänvisa till ett fåtal mejl från säkert ungefär samma personer som brukar sexuellt ofreda offentliga personer.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/16/2016

      Fast man är ju aldrig välkommen att titta i deras mailboxar. Aldrig någonsin har man fått se något som ens liknar en ärlig redovisning av vilket slags mejl på det stora hela som pk-journalister får. Antagligen för att de negativa och hotfulla inte alls är så många som påstås.

      Svara
      • T

         /  01/16/2016

        Johan Ulveson sa nånstans att han näthatar sig själv anonymt så att kan skicka styrkekramar till sig själv senare 🙂

        Svara
  21. Per Skrylle

     /  01/16/2016

    Hmm… skall snart köra ut och köpa några extra paket med svenskt bacon.
    Sedan steka dem ganska hårt. Det vattnas i munnen, redan.

    Undrar om Dickner är vegetarian eller vegan. Eller kanske ”köttfobisk”.
    Om man vill kan man analysera söder många matvanor.
    Skulle hon inte kunna analysera exempelvis halalslakt.
    Är inte halalslakt väldigt patriarkaltisk ??

    Svara
  22. MiT

     /  01/16/2016

    Svara
    • Johan A

       /  01/16/2016

      Det är klart, om man är en del av konspirationen gör man ju allt för att övertyga andra om att det inte finns någon konspiration. Det enklaste idag är ju att misskreditera den som pekar på konspirationen genom bl a att få den person att framstå som en paranoid foliehattsbärare som endast går SD:s ärenden.

      Svara
      • Det rör sig knappast om en konspiration utan om en väldigt stark konsensuskultur. Att Anders Lindberg inte känner sig drabbad är för att han har aldrig haft tanken att ifrågasätta konsensus.

        Svara
        • Ivar L

           /  01/16/2016

          De enda som snackar om konspirationsteori är ju skribenterna som säger att det inte är en konspirationsteori. Det är en klassisk halmgubbe.

          Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2016

      Såg dom där idiotierna igår.
      Följande punkter visar väl vilken genustomte det handlar om:

      6 Se till att du på djupet förstår innebörden av begrepp som feminism, könsmaktsordning och privilegier.

      7. Hjälp andra heterosexuella män att på djupet förstå begreppen som anges i punkt 6.

      8. Inse att du inom den rådande könsmaktsordningen är bland de mest privilegierade människorna i samhället.

      9. Använd din privilegierade position till att lyfta någon som är mindre privilegierad.

      Han menar naturligtvis, i sann radikalfeministisk anda,att om du tar till dig bl.a dessa punkter så kommer inga sexuella övergrepp att ske.

      Radikalfeminism är alltså något slags universalbotemedel mot allt från sexualbrottslighet till
      fattigdomen i världen…

      Den avslutande punkten är väl ofrivilligt komisk:
      En gentleman är stark, modig, osjälvisk och sätter andras välbefinnande och säkerhet före sin egen. Var en gentleman!
      Med andra ord hyllar han gammaldags och unkna patriarkala åsikter om vad som är en bra manlighet.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  01/16/2016

        Precis.
        Dessutom bryter han själv mot 9:an genom att själv ta till orda.

        Svara
      • Olof

         /  01/16/2016

        Har lite svårt att se hur man skall kunna kombinera punkt 2-4 med punkt 7 och 9…

        Kan nån maila honom och påpeka att han bryter mot punkt 2 och 3, och sannolikt 4 genom att bara skriva en artikel där han smetar sin egen unkna manssyn på andra?

        Svara
      • Rikard

         /  01/16/2016

        Hej.

        En fundering eller fler (läser inte Metro; har inte gjort sedan Boris Benulic slutade skriva åt dem):
        Hur får listskrivaren mig att bry mig, eller ens lyssna på hans lista?
        Om jag är så gynnad som han påstår, varför skall jag då ändra mig eller vilja se en förändring?
        Hur vet jag om jag är privilegierad? Vem skall jag jämföra med?

        Jag kan och förstår orden och begreppen han räknar upp. Definiera först feminism, sedan könsmaktordning och privilegier (som om jag förstår det hela syftar på privilegium; privat undantag från allmän lag, exempelvis att få företräde till utbildning eller anställning på grund av kön). Frågan är om han gör det.

        Lyfta någon som är mindre privilegierad ställer sig svårt. Personen måste i så fall på något sätt komma ifråga som tillhörandes den grupp vilken fått undantag från gängse lag. Ett exempel är att servicehundar får medföras så gott som överallt; detta är ett privilegium för den som uppfyller villkoren för servicehund. Menar han alltså att jag skall förblinda någon?

        Är detta vi producerar från skolans sida, eller kan jag åberopa något privilegium så att jag skicka denna bittra kalk till andra?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  23. Är bacon ”bara” något som inte får ätas,
    eller kommer är uttryck som ”bringing home the bacon” =
    att vara familjeförsörjare också att räknas som ”antimuslimska/
    islamofobiska”?

    Svara
    • T

       /  01/16/2016

      Making bacon? Crack a fat? Split roast? 🙂

      Svara
      • Kristian

         /  01/16/2016

        Tror du menar ”spit roast”?

        ”Pork is not a verb.”

        Svara
  24. Konstigt att alla nätets näbbgäddor och bimbos har foton där de är uppmålade som porraktriser. Dickner är väl ett ganska perfekt namn också?

    Svara
  25. MiT

     /  01/16/2016

    Svara
  26. MiT

     /  01/16/2016

    Svara
  27. Pelle2

     /  01/16/2016

    OT:
    Andres Lokko på Svd försöker relativisera skandalerna kring kommunal genom att peka på att det finns många stora världshändelser att skriva om. Förstår att det skaver i hans vänstersjäl när vänstern kritiseras.
    Förstår uppriktigt inte hur SVD kan anställa en vänstermänniska som Lokko. Han vore en 1000 gånger bättre ledarskribentskandidat på Aftonbladet än Dickner. Även om han är vänster så är han åtminstone inte en radikalfeministisk foliehatt.
    http://unvis.it/www.svd.se/fackpampar-gor-comeback-och-bowie-sorti/om/kultur

    Svara
    • Ivar L

       /  01/16/2016

      Lokko är inte vänster längre än till skivkonvolutens revolutionstexter på gamla punkalbum från 70-talet. Det är så genomskinligt, popborgare är vad han är. Det är bara fernissa alltihop.

      Svara
  28. MiT

     /  01/16/2016

    ”When ‘Underage’ Refugees Look Anything But”

    When ‘Underage’ Refugees Look Anything But

    Svara
  29. Sven

     /  01/16/2016

    Bacon är en köttprodukt utan åsikter.
    Det är faktiskt muslimerna som är emot Bacon.
    Det är helt bisarrt att invandrarna ger sig på våra gamla hederliga vanor, om än här genom ombud.
    Det vore lika bisarrt att jag åkte till Saudi-Arabien och började marknadsföra Bacon men jag tror ivrade fall att Saudierna skulle tycka att det var jag som var anitimuslimsk och inte Baconet.

    Svara
    • Motkraft

       /  01/16/2016

      Jag skulle tro de flesta muslimer i Sverige struntar totalt i vad du äter. De förundras nog liksom du över PK-elitens försök att vara dem till lags utan att de bett det. Och de förundras nog liksom som du hur PK-eliten spottar på sitt eget land istället för att vara stolta över Sverige.

      Svara
      • Olof

         /  01/16/2016

        Jag tror du har helt rätt. Sån här skit hjälper inte någon, utan spär bara på gruppkonflikter.

        Svara
  30. Senior

     /  01/16/2016

    Sverige är fan förlorat.

    Svara
  31. I morgon sker min baconprotest: ägg och bacon till frukost. Är ni med? Kanske kan vi alla lägga ut vår baconbild på de medier vi använder.
    Debatten är galen, fakta förtigs, oviktiga saker blir viktiga, vad näst? Låt oss vara lika galna en stund. Verkligheten är här säkert på måndag igen.

    Svara
  32. Hamon

     /  01/16/2016

    När de flesta svenska medier verkar försiktigt nyktra till i frågor som invandring/asylmottagande, så går Aftonbladet rakt åt andra hållet när man i framtiden ska anställa galningen Alicia Dickner. Tycker man att det är illa nog som det ser ut nu, så vågar jag inte ens tänka mig hur det kommer att se ut framöver.

    Svara
  33. Jani Pikkarainen

     /  01/16/2016

    WTF. KOMMER ALDRIG SLUTA ÄTA BACON KOMMER NU BARA ÄTA MER PGA ARTIKELN

    Svara
    • Motkraft

       /  01/16/2016

      Fast då ger du dem ju rätt, att du äter bacon med politiska motiv. Är bacon när du vill äta det och låt bli när du inte vill äta det, det är din rätt utan att andra ska försöka få det till något annat 😉

      Svara
      • Kristian

         /  01/17/2016

        Det finns ingen felaktig anledning att äta bacon, utom möjligen att äta det ironiskt.

        Svara
  34. Jan

     /  01/16/2016

    Mörkläggning är väl att ta i. Det handlar snarare om en underliggande agenda. En värdegrund som gått överstyr. Det ligger väl i sakens natur att ingen journalist erkänner sin agenda.

    Svara
  35. Gigas

     /  01/16/2016

    Komme kostdoktorn.se att klassas som hatsite nu? Är kanske hela LCHF-rörelsen Sveriges motsvarighet till KKK?
    Kan någon vänlig själ upplysa en mindre vetande.

    Svara
  36. icke-svensk

     /  01/16/2016

    Va inkluderande, ät bacon.

    Svara
  37. Svenne

     /  01/16/2016

    ‘Eat this’, salladskommunister! #MP

    Svara
  38. Kristian

     /  01/16/2016

    ”Var hälsad, jordvarelse.”
    Hej, själv, miljöministern.
    http://uberhumor.com/swedish-tv-accidentally-mixed-up-the-subtitles

    (Det är nog bara i Sverige som barnprogram om dinosaurier textas med ordet ”norm”.)

    Svara
  39. Våldtäkt(gangrape), stenkastning, bilbränder, skolbränder, hedersrelaterade mord, månggifte, HALAL, jihad, sharia är ANTINORDISKT/ANTISVENSKT.

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2016

      Det var det slutgiltiga beviset för att Arpi är en muslim- och kvinnohatande dödsknarkarnazist när han inte tar avstånd från baconätandet 😉

      Svara
      • Svenne

         /  01/17/2016

        Även kvinnor:)

        Svara
    • Ivar L

       /  01/17/2016

      Det här är ju bara för roligt.

      Bacon.

      Tänk bara så fullständigt idiotiskt detta är, man kan alltså reta upp folk med bacon. Just bacon. Kött generellt kan jag ha viss förståelse för att vegetalibaner blir arga på men att göra just bacon till någon slags symbolisk förolämpning och att det är ickeinkluderande att äta det är ju bara så himla roligt. Det är nästan bättre än ”Genusperspektiv på tågstationer”.

      Svara
  40. robban

     /  01/16/2016

    står inget i koranen att de inte får äta bacon, faller ju under samma idioti som att i koranen står det att de inte får dricka vin och då är det tydligen ok att supa till med starksprit. sen är det ju faktiskt så att vi kan inte få tag på bacon i deras skitländer och vill de slippa detta så kan de ju fara dit pepparn växer dvs mena igen

    Svara
    • Rikard

       /  01/17/2016

      Hej.

      Saknar kamera till datorn men för att simulera debatt med företrädare för svensk mångkulturfeminism så har jag en gammal strumpa på ena handen:
      ”Det handlar inte om kultur. Det har inget med islam att göra. Vi måste prata om kön, det är där problemet ligger.”

      För det är väl så det brukar låta?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  41. Dreadlock

     /  01/16/2016

    Att ni inte skäms. Baconmaktordningen slår sönder den sociala gemenskapen,föder rasism, kvinnohat och främjar grabbkultur.
    Det är nästan värre än alla köttätande vita män som förstör skörden för en sudanesisk kvinna, som Romson rätteligen påpekade i Almedalen.

    Lägg handen på den nyfeministiska bibeln och upprepa : Jag. En man. En man av Baconmaktordningen erkänner mig skyldig till ett osunt identitetsskapande av oanade globala mått. Jag erkänner mig själv som Islamofob därför att Muslimer inte gillar fläsk.

    Svara
    • Kristian

       /  01/16/2016

      Fler böcker, mindre digitalt på lektionerna? Bara en tanke.
      Varsågod elevrådsrepresentanter, förklara en gång till varför mobil på lektionen är en mänsklig rättighet.

      Svara
  42. Svenne

     /  01/16/2016

    Journalistutbildning…

    Svara
  43. Svenne

     /  01/16/2016

    George Orwell: ”Djurfarmen”

    Svara
    • Vem är bildkonstnären? Om ”hen” inte vill skylta med namnet, så bör hen skapa ett alias, ett artistnamn så hen kan få credit!

      Svara
  44. Jag är inte sjuk – jag är bara svensk……he he he he he. Hvor dum går det an å bli? Hun må ha en negativ IQ – hun bør lukkes inne på et psykiatrisk sykehus og beskyttes mot seg selv. For hun er så dmu at det nesten ikke skulle vært mulig. He he he lenge siden jeg har fått meg en så god latter, som denne kjerringa har ga meg. LOL

    Svara
  45. För övrigt är väl inte griskött väldigt kosher? Att den vinkeln inte tas upp, ahem.

    Svara
  46. Jan

     /  01/17/2016

    Ytterligare en relativistisk skojare ges bästa möjliga utrymme på Aftonbladets debattsida. Naturligtvis utan möjligheter för den obedda allmänheten att kommentera skojerierna: http://www.aftonbladet.se/debatt/article22095680.ab

    Svara
    • Lövet

       /  01/17/2016

      Ah, ännu ett konverterat svin i Aagårds skola!

      Svara
    • Pelle2

       /  01/17/2016

      Från artikeln om våldtäkt och sexuella övergrepp:
      ”Om du inte på rak arm kan räkna upp tio kvinnor i din närhet som blivit utsatta så beror det bara på att de inte berättat för dig. Om du inte kan räkna upp tio gärningsmän så beror det på samma sak. De finns överallt. De svenska männen som tar för sig av kvinnors kroppar.”
      Det kan naturligtvis inte vara så att man faktiskt umgås med personer som inte har blivit sexuellt utnyttjade ? Det kan heller inte tänkas att de man umgås med inte sysslar med sexuella övergrepp ?
      Fast som feministerna resonerar så räcker det väl att säga en komplimang till en kvinna
      så trakasserar du henne sexuellt.

      Lite mera från artikeln:
      ”En kväll på krogen för drygt 15 år sen. Jag var full, riktigt full. Jag kände mig oemotståndlig, jag var kungen av dansgolvet. På väg till baren såg jag en tjej framför mig, hon kastade en blick bakåt och jag tyckte hon log mot mig. Jag lät min hand ta tag i hennes rumpa. Hon blev förbannad och hämtade en vakt. En kompis försvarade mig högljutt. Det kan inte ha varit han! Han skulle aldrig! Jag gömde mig i ett hörn och skämdes som ett djur.

      Nej, jag skulle aldrig. Trodde jag, tills jag ändå gjorde det. Fast jag var både vänster och feminist. Det finns ingen ursäkt. Men med tillräckligt mycket alkohol i blodet så vann mitt kulturarv över min ideologi. Efter 25 år bland killar som tagit för sig av tjejers kroppar så blev jag en av dem.”

      Å ena sidan försöker han skylla på sin berusning och å andra sidan menar han att det är en del av vårt kulturarv att ta för oss av kvinnors kroppar.

      Det konstiga är att relativister och feminister har inget problem med att påstå att vi svenskar har en våldtäktskultur men när någon säger att det finns sant patriarkala hederskulturer i andra länder så är det rasistiskt att säga det.

      Sedan säger han detta angående sexuella övergrepp:
      ”Men jag vet också att de flesta inte skulle skämmas. Det är så införlivat i vår kultur att vi knappt märker det. Vårt eget kvinnoförtryck har blivit till vår vardag.

      Vet inte hur hans umgänge ser ut men jag skulle aldrig begå ett övergrepp mot någon
      och jag tror ärligt inte att någon i mitt umgänge skulle göra det heller.
      Som jag har skrivit många gånger förut så har vi lagar i Sverige mot sexuella övergrepp så det tyder väl inte på att det är en norm eller socialt accepterat att begå övergrepp mot kvinnor?

      Detta är artikelförfattaren
      Måns Vestin
      Ledamot i Vänsterpartiet Storstockholms antirasistiska utskott
      Är det någon som är förvånad ?
      Ett reformerat svin,vänsterpartist och feminist.

      Svara
  47. Jan

     /  01/17/2016

    Naturligtvis dominerade tjejerna årets P3 Guld också. Precis som ifjol. Precis som det ska vara i P3…. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article22101933.ab

    Svara
    • Micke

       /  01/17/2016

      Jag och 15 åriga dottern tittade ett tag, sen sa hon ”Va fan ÄR det här?!”. Så böt vi kanal. Hon är kanske inte tillhör målgruppen…

      Svara
  48. Svenne

     /  01/17/2016

    Uvell:

    https://twitter.com/MattsKarlstrom/status/688276339699224577

    Svara
  49. Hugo Munthe-Kaas

     /  01/17/2016

    Er det noen som tror at mennesker som bruker tid på slikt vås skal sikre vår framtid i Norden?

    Svara
  50. Svenne

     /  01/17/2016

    Wallström tänker högt…

    Svara
  51. Svenne

     /  01/17/2016

    Breitbart News tar upp mordet på Arminas:

    Svara
  52. Svenne

     /  01/17/2016

    Skilda måttstockar:

    Svara
  53. Svenne

     /  01/17/2016

    Den moraliska stormakten sågas:

    ””Det låter väldigt märkligt”. Så har kollegor här i London ofta reagerat när jag beskrivit detaljerna i Sveriges asylsystem de senaste åren.”

    Svara
  54. QED

     /  01/17/2016

    Svara
  55. Allt är fubar… första biljetten från denna planeten tack…

    1. Det är olagligt att ‘manspreada’ i nyc tunnelbana…
    http://www.telegraph.co.uk/men/thinking-man/11643052/Manspreading-arrests-the-long-arm-of-the-law-just-invaded-our-personal-space.html

    2. Det är olagligt att inte benämna psyksjuka med det pronomen de vill.
    http://www.breitbart.com/tech/2015/12/27/nyc-will-fine-you-250000-for-misgendering-a-transsexual/

    O dessa fanskap försöker få folk att tro att de saknar makt? De kan ju få precis vad fan som helst att bli lag.

    Svara
    • Världen – en del i alla fall- är komplett galen.
      Andra biljetten från denna planet, tack!

      Svara
  56. Johan Løvlie

     /  01/17/2016

    Kanskje er det heller slik at det å ikke spise bacon er anti norsk, anti svensk , anti vestlig. Og de som er anti oss kan dra til helvete

    Svara
  57. Vic

     /  01/17/2016

    Bryt upp baconväldet!

    Svara
  58. Alla dessa idiotiska angrepp, som ”manspreading” kan kanske tyvvärr vara smart – det får alla män som någonsin åkt kommunalt att hamna på defensiven och använda tid och kraft att försvara sig mot rena dumheter. Man vinner inga krig genom defensiv – att trycka i en Maginotlinje är inte smart taktik. Låt oss problematisera att kvinnor i kommunala transportmedel med två sitsar bredvid varandra – som i bussar och spårvagnar, alla bor inte ännu i Stockholm och åker tunnelbana, och det är plankat från NY – alltså. finns det två sitsar, så sätter sig kvinnorna alltid på den YTTRE platsen och blockerar den inre. Med eller utan väska på den lediga sitsen. Låt oss kampanja mot ”dubbelsitskvinnor”! Eller ”dubbelsitsare”!

    Svara
  59. Karl G Sjödin

     /  01/18/2016

    Media fortsätter att rekrytera medarbetare med den ena extrema, för att inte säga korkade, åsikten efter den andra. Det verkar som att de nästan medvetet gör sitt bästa för att undergräva det lilla förtroende de har kvar hos allmänheten. Fast inslaget om bacon och antimuslimer andas också ett slags desperat försök att synas bland de andra kollegorna i ”ledarskrivbentskolan”. Det gäller tydligen att ta i så man kräks!

    Svara
  60. Nisse

     /  01/18/2016

    Hon heter alltså DICKNER… dick ner… ner med patriarkatet… ja herrejösses…

    Svara
  61. Mr Goodbar

     /  01/18/2016

    Förena nytta med nöje. Ät bacon!

    Svara
  62. Tommy

     /  01/18/2016

    Jag antar att det är satir eller att man tagit fel på datum för det är inte första April och aprilskämt får man bara komma med på den dagen, eller hur….

    Svara
  63. Daniel

     /  06/07/2016

    Men bacon för bövelen! Godaste köttet som finns oavsett vad någon lättkränkra jävel tycker.

    Svara
  64. Marcus

     /  06/07/2016

    Snacka skit. Det är det inte alls det. Vi har alltid ätit gris i Sverige. O det kan ingen ändra på.

    Svara
  65. Burgundy Shirley

     /  06/07/2016

    Hon måste trolla. Ingen människa kan vara så puckad i huvudet. Men man ska inte underskatta mänsklig idioti…
    Och även om det finns folk som anser att det är fult att tycka om och använda saker, som går emot känsliga religioners levnadsregler, så är dessa personer inget att bry sig om.

    Bacon är populärkultur och det framförallt på grund av alla miljontals memes, bilder och skämt på nätet, som prisar det för dess ‘perfektion’ som råvara.
    För mig får det gärna finnas bacon i allt, och jag menar ärligt att jag tycker om det, för det är en mångsidig råvara om man hanterar den rätt.
    Andra kulturer får anpassa sig så enkelt är det.

    Svara
  66. Britt Inger

     /  06/07/2016

    Vi har heller inte tvingat hit dem med våld. De visste väl att Sverige var ett kristet land när de valde att bosätta sig här. Hade jag flyttat till ett muslimskt land hade jag rättat mig efter deras lagar och hållt mig till det.

    Svara
  67. George janghall

     /  06/07/2016

    Varför finns det inga sinnessjukhus kvar ???

    Svara
  68. Sinclair Engberg

     /  06/07/2016

    Jag tycker att man borde tvinga muslimer att dricka en sejdel fisljummet baconfett som tack för att dom fått komma hit.

    Svara
  69. Greger J

     /  06/07/2016

    Då måste ju bacon även vara antisemitiskt. Fast det är väl bara en specifik favoritsaga vi inte får kritisera.

    Svara
  70. Carl

     /  06/08/2016

    Du är ju sinnessjuk människa, sök hjälp!
    Öppna mentalsjukhusen igen..

    Svara
  71. Man kan väl säga så här: Förmodligen menar hon att en del skyltar med att de gillar bacon för att markera mot islam, eftersom bacon inte är tillåten mat i islam. Dock menar jag att både bacon-ätar-kultur och muslimsk kultur är icke djurvänliga kulturer. Både västerländsk, tex svensk, baconkultur och muslimsk kultur är i grunden köttkulturer som bygger på djurförtryck. Jag äter inte grisar och inte andra djur heller , men det gör mig inte till muslim. Av andliga skäl är jag tvärt om moståndare till islam. Både det djurätande muslimer ägnar sig åt och västerländskt djurätande är enligt min mening en del i en större dödens kultur, vilken Aftonbladet också stöder. På Aftonbladet är man tex ”ganska så glada i aborter”(notera citationstecknen)-också som jag ser det ett exempel på den dödens kultur vi lever i. Jag är för icke våld-icke dödande av både djur och människor-födda som ofödda. Varken västerländsk normalkultur eller muslimsk kultur lever upp till mina icke-vålds-ideal.

    Svara
  1. En rolig sak med skandalerna runt Kommunal | WTF?
  2. Tystnadskulturen på tidningarna: ”Inte gynna ett främlingsfientligt klimat” | WTF?
  3. Bacondrottningens återkomst | WTF?
  4. Sammanfattning av 2016 del 1 | WTF?
  5. Juridikprofessor startar facebookgrupp med uppenbar udd mot Peter Springare | WTF?
  6. Viktigt meddelande till allmänheten! | WTF?

Lämna ett svar till Grodan Boll Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.