Sverige är synnerligen bisarrt

Socialstyrelsen har en informationsbroschyr som heter ”Information till dig som är gift med ett barn”. Nej, jag skojar inte, de har en sådan liten broschyr hur sinnessjukt det än kan låta. Och precis när jag ska posta det här så har Socialstyrelsen dragit tillbaka materialet

Så ser framsidan ut. Vem är gift med vem på bilden? Är det vanligt att det handlar om typ två 16-åringar? Både killen och tjejen alltså? Är bilden verkligen representativ för problemet? Vem ska bilden lura? För det är väl syftet med den, att lura någon? Eller ska de föreställa barnen som är gifta?

Hur stort är problemet i Sverige? Om man ser till att det ens behövs en broschyr så kan man gissa att det är oändligt mycket större än vad vi ens kan ana.

Socialtjänsten kan komma att föreslå att ni inte bor tillsammans under en kortare eller längre period. Syftet är att säkerställa att barnet får det skydd och stöd det behöver och har rätt till.
Eftersom barn under 15 år har en absolut rätt till skydd mot sexuella handlingar är det olämpligt att ni bor tillsammans om barnet är under 15 år. Detta gäller även om ni har gemensamma barn.

Jaså, det ”kan” socialtjänsten föreslå. Så snällt och vänligt att de ”kan” göra det. Och så är det ”olämpligt” att de bor tillsammans. Vilket otroligt undfallande språk!

Alltså fan, varför måste allt vara så otroligt bisarrt i Sverige? Varför hatar Sverige sig själv så mycket att vi bara måste se till att vi har så mycket groteska problem att handskas med att vi t o m glatt importerar dem? Var detta ens en fråga för 30 år sedan? Kanske någon enstaka 14-15-åring i hela landet som blev på smällen pga misstag och kanske något enstaka fall med två 16-17-åringar som ville gifta sig.

Hur ser det ut nu? En jävla broschyr från Socialstyrelsen där man pratar om att socialtjänsten ”kan” föreslå att det är olämpligt att de bor tillsammans om lilla frun är under 15 år! Att det är ”olämpligt”! De försöker hålla språket lite neutralt men alla fattar ju att det oftast handlar om äldre kusingubbe och knappt tonårig tjej. Även om de har gemensamma barn… Under 15 år och har gemensamma barn alltså…

Allt illustrerat med en bild på några tonåringar. Fast alla fattar att broschyren riktar sig till en äldre kusingubbe som är gift med tjej under 18 år, och kanske ofta under 15 år t o m.

Först så tror man att de som kommer inte ens vet hur man gör barn och ska lära dem det, uppbackade av otroligt peppiga och mångfaldiga bilder. Hela ”Sexualundervisning på lättare svenska” är proppfull med mångfaldiga bilder likt den ovan. Och ett antal andra, bl a några där de ska lära sig analsex… Och massor av fler i samma stil förstås!

Sen har vi RFSL som vill ge en bild att i Sverige, här finns inga hämningar what so ever. Allt illustrerat av väldigt mångfaldiga bilder såklart! Som den ovan. Jodå, den bilden kommer från RFSL:s material. Tror ni verkligen att det ens går att hitta på en sådan bild i satirsyfte?

Blev en film med RFSL:s och RFSU:s material.

Först RFSU med sitt bisarra lektionsmaterial där man verkar tro att de som kommer inte ens vet hur man tillverkar barn. Allt illustrerat av tokbisarra mångfaldiga bilder. Och information om tjejer vars penisar blir större när de blir kåta. Och Radfem Rut som fick illustrera mens såklart. Och mycket mer!

Sen kommer RFSL som inte gillar att bli slagna på fingrarna vad gäller bisarra bilder med sina mångfaldiga bilder och de fick hela internet att gapskratta. Enligt RFSL finns inga hämningar i Sverige. Alls.

Och efter all den informationen så kommer Socialstyrelsen med en broschyr som riktar sig till dem som är gifta med barn. Och illustrerar det med en bild på två vilsna tonåringar. Och undfallande språk.

Den ena tror att de som kommer inte ens vet hur man gör barn och vill samtidigt lära dem analsex mm, den andra vill ge sken av att i Sverige saknas hämningar totalt och alla sätter på varandra hur som helst bakom varje liten dörr och gardin och den tredje kommer med information till den som är gift med ett barn att man kanske inte tillåter dem att bo tillsammans, även om de har gemensamma barn. Smaka på det, under 15 år och har gemensamma barn… Då kanske man inte tillåter dem att bo tillsammans. Ett tag i alla fall. Alla tre är officiella representanter i de här frågorna. RFSL tycker inte ens att om man är utsatt för trafficking så ska man vända sig till myndigheter utan till aktivister…

Just det, i programmet Allt för Sverige, där amerikaner med svenska rötter kommer hit så hade man med bilden från RFSL i ett material om den svenska synden. Jo, bilden med den rosahåriga damen som blir fistad i … ehh… röven av en annan yngre kvinna som i sin tur blir påsatt bakifrån på något sätt någonstans tyckte SVT var helrätt att dela ut till amerikanerna.

Sverige måste verkligen hata sig själv.

**********

Stötte på ett klipp på en filmad anställningsintervju på SVT

Är nog ungefär så det går till gissar jag.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

165 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  03/29/2018

    Känns som att vår stat borde trycka upp en broschyr med titeln ”Information till dig som styrs av barn”. För vår regering och statsförvaltning är inte bättre än så, dessa infantila idioter.

    Svara
  2. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      Det här med Ibn Rushd och islamismen börjar bli allt mer besvärande och skrämmande.

      Svara
      • Senior

         /  03/29/2018

        Jag hävdar envist att beslutet om mångkultur i vår grundlag sedan 1975 är ännu mer besvärande och skrämmande; det var detta som bäddade och förberedde för denna utveckling.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  03/30/2018

      Strark startelva länkas från twittertråden.

      LIST OF CONTRIBUTORS
      Coordinating Committee :

      Helena Benaouda
      Fatima Doubakil
      Elvir Gigovic
      Omar Mustafa
      Ahmed Siraj

      Editor:
      Kitimbwa Sabuni

      Och med var och varannan *referens länkad till T. Hübinette.

      Så grogg först, läsa sedan.

      Svara
  3. Hypocrita

     /  03/29/2018

    Jag vet inte längre, men ”synnerligen bisarrt” låter som en underdrift. Så långt har det gått nu…..

    Svara
  4. hate-chan

     /  03/29/2018

    Hoppas du laddade ner pdf:en så vi andra kan få se den. Att någon ens kommer på att skriva den är bevis för att vi behöver en stor rensning av våra myndigheter.

    Broshyren borde bara varit en sida där man häller ovett över de degenererade barbarer som tycker det här är ok och nummret till polisens tipstelefon.

    Svara
      • Ivar L

         /  03/29/2018

        Medborgarjournalisterna gör det riktiga arbetet medan de skriver trams på tidningarna.

        Svara
        • Johan

           /  03/30/2018

          Förbjud mebor.. jag menar alternati.. jag menar de rasistiska vänst.. jag menar de rasistitks högerextremisterna som lyckas använ.. jag menar som gynnas av sociala medier!

          Svara
          • Johan

             /  03/30/2018

            Ironisk kommentar, och tagen helt ur sitt sammanhang. Men ni vet vad jag menar.

  5. G

     /  03/29/2018

    ”Så, nu är vi klara med barnbrudsbroschyren och det är bara att publicera så alla äntligen får veta vad som gäller i feministiska Sverige. Vi är så stolta över vad vi har skapat, den är verkligen professionell på alla sätt och vis, när man läser känner man verkligen att alla experter som arbetat med den och bidragit med sin kunskap har den rätta genuscertifierade värdegrunden som ju är så viktigt i dessa feministtider, alla kommer hylla den och säga att det är synd att vi inte gjorde den tidigare”……

    ”Ojdå, typ ALLA är jätte jätte jätte kritiska till vår viktiga broschyr, vad märkligt, okej, vi får väl dra tillbaka den då och försöka förstå vad vi gjort för fel egentligen, men så tråkigt, vi som jobbat så hårt med den och så får vi bara kritik.” *sad*

    Svara
  6. G

     /  03/29/2018

    ”Beviset: Här beställer Åsa Regnér (S) skandalbroschyren ”till dig som är gift med ett barn”
    https://nyheteridag.se/beviset-har-bestaller-asa-regner-s-skandalbroschyren-till-dig-som-ar-gift-med-ett-barn/

    Svara
    • Bo Adolfsson

       /  03/29/2018

      Denna Åsa Regnér har sossarna nu köpt en topptjänst i FN åt för våra skattepengar. Hon slipper att vara med i valkampanjen och försvara sådana här tokigheter och nedskärningarna i äldreomsorgen och för personlig assistent.
      Hennes bakgrund är som ordförande i RFSU, en s k NGO som diar skattepengar och stödjer makten, d v s en GO.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/29/2018

        Vem vet broschyren kanske ingick i hennes CV? Alla länder i FN är ju inte direkt sekulära demokratier.

        Svara
  7. Fanns nån socialrealistisk TV-serie runt 1980 som hette ‘Peters Baby’. Handlar om mopedåkande Peter i årskurs 9 som gör en tjej på smällen, sen dumpar hon honom och föder barnet. Men sen när barnet är fött ångrar hon sig och dumpar ungen hos Peter, så när resten av klassen tränar blöjbyte på dockor under barnkunskapen, så har han ‘the real thing’. Eller nåt ditåt

    Svara
    • Den verkar finnas på SVT Öppet Arkiv enligt Google. Gitter inte länka via mobilen

      Svara
  8. Nilsson

     /  03/29/2018

    Borde vara en kort broschyr:
    1. Det är olagligt.
    2. Om ni har sex hamnar du i fängelse.

    Svara
    • Cain

       /  03/29/2018

      3. Du kommer omedelbart att utvisas ur Sverige efter fängelsevistelse.

      Aaah önsketänkande…

      Svara
  9. G

     /  03/29/2018

    ”Stolt medlem i #jagärhär”….

    Svara
    • MiT

       /  03/29/2018

      En som köpt mytomanen Maria Robsahms pladder…

      Svara
    • Olof

       /  03/29/2018

      Ja. St. Louis är en av de värre städerna i USA. Som har en lite speciell demografi i sig. Som vi kanske inte skall prata närmare om.

      Samtidigt som många andra städer av samma eller större storlek i USA har lägre mordfrekvens än Malmö.

      Är det verkligen nivån man vill jämföra sig med numera? För visst, bygger vi vidare på våra slumprojekt kan vi säkert få upp samma nivå här i Sverige som de har i St. Louis. Malmö inkluderar fortfarande stora områden utan jätteproblem och har ungefär halva befolkningsdensiteten som St. Louis. Så om vi jämför problemområden i Malmö med problemområden i St. Louis hur blir jämförelsen då?

      Svara
      • elina

         /  03/29/2018

        Det är sjukvården som håller mord nere. De har bland annat varit i Chicago för att se hur man vänder mordförsök till liv alltså tar hand om skjutna och huggna.

        Svara
        • Kretin

           /  03/29/2018

          USAs arme utbildar sin medicinska personal för fältförhållanden vid ett av de största sjukhusen i Chicago …

          Svara
          • elina

             /  03/29/2018

            Dottern var där på studiebesök. Imponerad.

      • Ivar L

         /  03/29/2018

        Ja, det är mycket värre i St. Louis.
        Och?

        USA har stora problem med våld men det finns ju andra länder att jämföra med. T.ex. våra grannländer.
        En kompletterande bild av våldet är att jämföra antalet våldsdöd 2002 med idag. Att dödstalen var lika höga då beror naturligtvis på kirurgins framsteg. Ännu intressantare är ju att se hur våldet utvecklats i relation till immigrationen. 2002 hade vi redan mycket stora grupper invandrare i utanförskap och extremistiska/brottsbelastade miljöer. De avgörande förändringarna skedde tidigare.

        Svara
  10. En ondskefull sekt har styrt Sverige sedan 1970 ungefär.

    Svara
    • Senior

       /  03/29/2018

      Mitten på 60-talet eller något tidigare skulle jag vilja hävda.
      Även om den senare blev känd som 68-vänstern…

      Svara
      • Anders Karlsson

         /  03/30/2018

        Helt rätt uppfattat Senior, i 50 år minst har dessa individer styrt Sverige.

        Tyvärr gott folk, 68-vänstern vann, vi får leva i ruinerna efter det ”50-åriga kriget”.

        Svara
  11. G

     /  03/29/2018

    Jo, det kommer jag garanterat vilja ha….

    Svara
    • Finns det någon bizzarr baktanke?

      Jag förstår inte vad som menas.

      Svara
      • Cain

         /  03/29/2018

        Har visst en emoji förlaga. En smula smaklöst, pun intended…

        https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/09/21/ica-driver-med-penisstorlek-i-ny-kampanj/

        Svara
        • Opie

           /  03/29/2018

          Lite normbrytande och fräsch rasism mot vita män nu igen. Inget att uppröras över. Cirkulera!

          Svara
        • G

           /  03/29/2018

          Jaha, se där ja. Jaja, och det var ju en jävla tur att den lilla var ljus och den stora mörk, för om det varit tvärtom hade väl nån tok ansett att den stora ljusa förtrycker den lilla mörka, och börjat tala om vithetsförtryck. (Och jag hade fel, det var visst en prinskorv enligt artikeln.)

          Svara
          • Ivar L

             /  03/29/2018

            Haha.. jag trodde den stora var menat som en rumpa men blev inte klok på budskapet. Jaja, jag har inga problem med humor av det där slaget oavsett vad den går ut på.

      • G

         /  03/29/2018

        Haha, jag förstår hur du tänker. 😀 Vad som menas är att du ska överge den lille korven (kött) och övergå till grönsaken. Andra läser nog in att den mörka grönsaken är stor och den ljusare korven är liten, och kopplar det till något annat…

        Man kan väl också säga såhär, denna borde enligt konstens alla regler anmälas för att vara sexistiskt. Jag hoppas inte det händer, men det skulle ju öht inte förvåna om någon superkränkt får för sig att göra något utav detta. Sveriges Kvinnolobby eller liknande.

        Men förhoppningsvis får den vara som den är och inget idiotiskt händer.
        Sen ser väl de flesta att grönsaken möjligen är något uppförstorad, men klart är ju att korven är förminskad/nedskalad från sin naturlig storlek. (För det är väl en bamse/grillkorv på bilden?) Tror inte ens prinskorvar är sådär små i naturlig storlek.

        Svara
        • Hannah

           /  03/29/2018

          I jämlikhetens namn väntar vi nu med spänning på del två i kampanjen. Den där två stekta ägg på en planka bytes mot två meloner. 😆

          Svara
    • Grodan Boll

       /  03/30/2018

      De borde valt falukorv. Då hade de även slagit ett slag för kondomnorm 🙂

      Svara
  12. Pistolekors

     /  03/29/2018

    I Amerika om man vill kan man se “Saturday Night Live” för satir/underhållning en gång i veckan, i Sverige har man…..Sverige…..och man kör hårt hela veckan lång

    Svara
  13. G

     /  03/29/2018

    Vid sådana här tillfällen saknar jag Hanif på twitter 😦 Han hade skrivit något provocerande och klokt om #barnbrudsbroschyren.

    Svara
    • Läs Paul Pascalau´s inlägg i Katerina Magasin!
      Riktigt träffande!

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/29/2018

        En KTH eller annan svensk högskoleexamen är föga värt utomlands. ”Did you buy that at Disneyland?” I Sverige är det inte så noga så länge man har medlemsbevis i Gröngölingsklubben.

        Svara
        • Tragiskt!
          För ett par decennier sedan ansågs svensk utbildning högtstående.

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/29/2018

            Det lönar sig sällan ekonomiskt att utbilda sig över gymnasienivå. I Sverige som exempel tjänar ofta en lastbilschaufför eller maskinist mer än en civilingenjör. I Tyskland är det tvärtom, men så har de också högre kunskapskrav.

    • Senior

       /  03/29/2018

      Tänkvärt.

      Vi kan ju konstatera att strategien är densamma åtminstone i Nederländerna, Tyskland, England och Sverige.

      En fråga är åt vilket håll England rör sig efter Brexit.

      Nästa fråga är till vilket land Senior gör sin exit…..

      Bra jobbsajter i Schweitz, USA, Australien, någon?

      Kan man räkna med Estland efter Ryssarnas senaste (kommande) övning?

      Svara
        • Ryska Kaliningrad, där det skjuts ifrån, är sprängfylld med ISIS-soldater…..

          Svara
        • Klimathotet

           /  03/29/2018

          MH17

          Svara
        • Senior

           /  03/29/2018

          Jag har ingen aninng om vare sig ISIS i Kalininggrad eller hur MH17 försvann. Däremot vet jag att de långräckviddigt luftvärn SA21 (SA=Surface to Air) förband stationerade där täcker i stort sett södra sverige och nästan hela Gotland.

          Dessa för att skydda sina SS26 Iskander med ungefär samma räckvidd. (SS=Surface to Surface)

          Väljer det ”fredliga landet” Ryssland att göra i Baltikum som de gjort i Ukraina så har de boxat in Östersjön ganska duktigt med sina SA21, NATO lär få det svettigt om de vill skydda sina NATO-medlemmar i Baltikum med flygföretag den dagen det drar ihop sig.

          Som det ser ut idag har Ryssarna luftherraväldet i Östersjön, såvida inte NATO har bra motmedel. Åtminstone inledningsvis, och är NATO redo att ta förlusterna?

          Sverige har jag mer eller mindre räknat bort som en aktör i Östersjön tack vare detta.
          Man kan ju ana var målen för deras SS26 är…

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/30/2018

            MH17 sköts ned av en rysk luftvärnsrobot 17 juli 2014. En mindre omskriving av Gary Moore’s text till Murder In The Skies, som handlade om Korean Air Lines Flight 007, som sköts ned av Sovjet över internationellt vatten strax väster om ön Sachalin 1 September 1983.

            Time was running out for all on board,
            Soaring up through the dawn of day.
            High above the clouds the engines roared,
            This would be their final flight.

            The russians have shot down a plane on its way to Malaysia.
            Two hundred and ninetyeight innocent victims have died.

            Murder in the skies came without a warning.
            Murder in the skies, black July evening.
            Murder in the skies.

            Time was running out for everyone,
            Flying over the land of Ukraine.
            None would live to see the rising sun,
            Death was following close at hand.

            The russians have shot down a plane on its way to Malaysia.
            Two hundred and ninetyeight innocent victims have died.

            Murder in the skies came without a warning.
            Murder in the skies, black July evening.

      • Jans

         /  03/30/2018

        Jag var i en av Storbritanniens storstäder (inte London) nyligen. Att vara downtown var en deprimerande upplevelse. Det kändes som att jag var i någon slags hybrid av Pakistan och Europa förr i tiden. En mycket stor mängd par där kvinnan hade niqab (nästan burka) och mängder av barn i släptåg samt en uppsjö andra immigrantgrupper dominerade och mitt ibland dessa de infödda britterna som i allmänhet ser slitna och eländiga ut. Något jag kan kontrastera mot Schweiz som jag också besökte nyligen. Även Schweiz har en ganska hög andel immigranter men det är en helt annan upplevelse. Det känns att landet mår bra, de har en helt annan inställning till immigration och kulturblandning. Schweiz och medborgarna går först och de andra får anpassa sig. Det ställs krav och här byggs inte parallellsamhällen. Resultatet blir ett land som fortsätter att fungera eftersom den Schweiziska modellen är överlägsen den som de flesta immigranter för med sig. Då behövs ingen anarkotyrrani som i Storbritannien. Hade britterna stått för sin kultur och sina traditioner hade det inte sett ut som det gör idag och landet hade mått mycket bättre.

        Svara
        • Klimathotet

           /  03/30/2018

          England visste redan 20 April 1968 men de slog dövörat till.

          Svara
  14. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
  15. MiT

     /  03/29/2018

    Det är tamejfan alltid RFSU eller RFSL inblandat så fort det är nåt riktigt bisarrt, inte bara lite utan riktigt ordentligt. Åsa Regnér var den som låg bakom den här beställningen från Socialstyrelsen, det är RFSU och RFSL som ligger bakom de tokbisarra andra grejerna som jag har tagit upp förut. Och det var en med bakgrund i RFSU som tyckte vi hade sex på fel sätt och det blev en samhällelig orättvisa i form av ”orgasmglappet”

    Svara
    • G

       /  03/29/2018

      Ja, det finns nog fan ingen som är vid sina sinnens fulla bruk som frivilligt kan tänka sig att producera sånt som RFSL och RFSU gör…

      Svara
  16. Skattebetalarna i Sverige tvingas finansiera utlänningars familjebildningar
    Konstellationer som tidigare ansetts olagliga/omoraliska.

    Svara
  17. G

     /  03/29/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      SvD, som mer och mer liknar en aktivistblaska i nyhetssektionen, borde tänka sig för två gånger. Vill de bara ha C-väljare kvar i läsekretsen? Vill de ens ha detta? SvD är en relativt ”blå” tidning och lär ha svårt att ragga läsare från vänstern. Det enda som räddar dem i den större borgerliga läsarkretsen är förmodligen ledarsektionen och näringslivsbilagan. Den senare kan lätt ersättas med Di.

      Dessutom är Therese observation relevant och inte en kräkning. Det är rimligt att ifrågasätta trovärdigheten både vad gäller hans ålder (kan de bevisa att han verkligen är 19?) och hans berättelse (jag läste artikeln och det fanns allvarliga frågetecken i framställningen). Det är SvD som utsätter en person för risken att hånas genom att publicera en berättelse som inte framstår som trovärdig. Att de bemöter en läsare som ifrågasätter en otrovärdig historia med hot om att inte ”acceptera kränkningar” visar att de inte har på fötterna.

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/29/2018

      Uppenbart att andra alter egon är sockerbagare, konditor, snabbmatskock mm och de dyker alltid upp efter barnet.

      Svara
  18. G

     /  03/29/2018

    Svara
  19. G

     /  03/29/2018

    Svara
  20. Forskningsanslag går till…

    Svara
    • Senior

       /  03/29/2018

      ”Folkbildning”…… pah!!!!

      Svara
      • Senior

         /  03/29/2018

        Oj, fel. Skulle ha varit på G’s inlägg ovan… -Fast det kanske passar hör också?

        Svara
  21. G

     /  03/29/2018

    https://twitter.com/MaajidNawaz/status/979037609065373696
    https://twitter.com/MaajidNawaz/status/979039824526168064
    https://twitter.com/MaajidNawaz/status/979131975708692480

    Svara
  22. G

     /  03/29/2018

    https://twitter.com/NimaDervish/status/979069578125946880

    Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      Att folk ens håller sig med slavar verkar inte ens vara en issue i sammanhanget. Så vridet är det.

      Svara
  23. ”Vi diskuterar om Regeringen är för kannibalism” 🙂

    Svara
    • G

       /  03/29/2018

      Ja, för kannibalism på Sverige….

      Svara
    • Senior

       /  03/29/2018

      Som jag förstått det så är det Åsa Regnér, en minister i regeringen, som beställt denna broschyr.
      Skriven på regeringens brevpapper.

      Jag har svårt att inte göra en koppling till regeringen med denna info, Åsa Regnér ÄR regeringen.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      Vilket bisarrt försvar av regeringen. Oavsett regeringens inställning till kannibalism så har de ansvar för Sveriges socialpolitik och broschyren är naturligtvis en konsekvens av denna politik.

      Svara
  24. G

     /  03/29/2018

    https://twitter.com/frokensverige/status/978918964351963136

    https://twitter.com/frokensverige/status/979068917745377281

    Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      Som sagt, en röst på M ä en röst på fortsatt kaos.

      Svara
      • Senior

         /  03/30/2018

        En röst på sjuklövern är en röst för fortsatt kaos.

        Inte ens om SD fick 100% av rösterna i valet skulle detta kaos vara över.

        Det kommer att ta generationer att vända utvecklingen i landet.
        G e n e r a t i o n e r.

        Svara
  25. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
    • G

       /  03/29/2018

      ❤ ❤ ❤ *Mogen kvinna med sin lilla afghanska pojke* ❤ ❤ ❤

      Svara
    • G

       /  03/29/2018

      Har sett bilden förut vid några tillfällen men en sak jag lade märke till nu är att jag ser en TV4-logga i hörnet. Har detta par alltså visat upp sig i TV4 vid något tillfälle? Herregud….

      Svara
  26. Jag tycker det var en bra informationsfolder. Myndigheterna måste försöka anpassa sig efter den situation som faktiskt råder när väl politikerna gjort sitt. Nu kanske politikerna inte gillade att foldern kommer ut, men myndigheten har absolut gjort sitt jobb.

    Svara
  27. Olof

     /  03/29/2018

    ”Eftersom barn under 15 år har en absolut rätt till skydd mot sexuella handlingar är det olämpligt att ni bor tillsammans om barnet är under 15 år. Detta gäller även om ni har gemensamma barn.”

    Eh, FINNS det ens sådana fall i Sverige? Varför i helvete har i så fall inte åtal väckts?

    Det är rätt få länder i världen som har en samtyckesålder under 15 år, ännu färre som har den under 14, så ett barn i ett par där ena parten är under 15 är i sig bevis nog för att en åklagare borde börja gräva. Är rekvisitet för dubbel straffbarhet uppfyllt ser jag ingen som helst anledning att man inte helt enkelt åtalar och spärrar in gärningshennen.

    Även i fall där den yngre parten är över 15 går det att räkna på åldrar och överväga åtal om det finns gemensamma barn som måste ha kommit till genom övergrepp (åtminstone om åldrarna gör att det är klassat som sådant både här och i ursprungslandet).

    Svara
    • Visionären

       /  03/29/2018

      Jag som själv jobbar som åklagare och tar mig därför friheten att försöka svara på dina frågor.

      Hela åklagarväsendet är, liksom de flesta andra myndigheter, numera totalt infiltrerat av diverse vänsteraktivister. De har spritt sig överallt i myndighetssverige, särskilt på chefsnivå. Jag kan räkna upp otaliga exempel på detta. I vår organisation uppmuntras du som enskild åklagare att jaga pensionärer som skrivit en förhastad kommentar med olämpliga uttryck ang. asylpolitiken. Det är den rätta värdegrunden har vi förstått från våra chefer.

      Att däremot gräva efter bevis om pedofili och barnäktenskap bland invandrare är emellertid inte rekommendabelt. Då sätter chefen, eller chefens chef, snart stopp för grävandet och låter dig förstå att dina vidare karriärmöjligheter blivit starkt begränsade, så ock din vidare löneutveckling.

      Till åklagarväsendet rekryteras numera i stort sett bara kvinnor. I runda slängar 75 % av alla nyrekryteringar är kvinnor. Samma sak vad gäller chefsrekryteringarna eller rekryteringar till andra högre tjänster. Det kallas för feminism, jämställdhetsintegration eller annat hitte-på ord, men är i själva verket inledningen på ett matriarkat. Jag tror inte Åsa Regner m.fl. befattningshavare är nöjda förrän 100 % av rättsväsendet är kvinnor. Först då har den s.k. jämställdheten infunnit sig, eller hur……?

      Sedan finns det folk som frågar mig om varför jag fortsatt väljer att vara anonym. Då har jag en fråga tillbaka: – Varför ska jag frivilligt stoppa huvudet i snaran?

      V

      Svara
      • Tack för den informationen!

        Svara
      • Senior

         /  03/29/2018

        Tack för info, nu är mina farhågor gällande Ruben och Hilda bekräftade..

        Svara
        • Visionären

           /  03/29/2018

          Ruben och Hilda har jag personligen ingen erfarenhet av, så jag borde egentligen inte uttala mig. Men jag har förstått att många av våra chefsfilurer sitter där.

          V

          Svara
      • Olof

         /  03/29/2018

        Ja, jag kan ju naturligtvis inte verifiera sanningshalten, men det stämmer ju väl överrens med den info som finns på andra håll runt, eh, ‘nätverken’ inom rättsväsendet. Och vad som tycks vara en viss frustration från polisen vad gäller åklagares agerande i många fall.

        Och jag antar att det inte heller handlar om rena dokumenterade olagligheter från chefsleden heller, så meddelarskyddet är av begränsad nytta.

        Jaja, som vi ser så har de ju dock missat den lilla biten att opinionen drivs av faktiska upplevda problem, så om problemen fortsätter så lär ju framtida regeringar skära ner på rättsväsendets aktörers handlingsfrihet. Tråkigt, kanske, men…

        Skulle det hjälpa om det kom in faktiska anmälningar om misstänkta fall? Eller skulle det vara fritt fram/politiskt nödvändigt att lägga ner utan åtal ändå? Opinionen tycks ju ha svängt lite i alla fall.

        Det är tragiskt om det gått så långt att man är villig att offra dessa barns rättigheter och möjlighet till upprättelse på relativismens altare. Om dubbel straffbarhet finns är det ju inte ens så att det var ‘ok’ i hemlandet, utan kanske bara möjliggjort genom korruption. Och då är det ju inte ens relativism, utan rakt ut någon sorts rasism där de varken förväntas kunna efterleva hemlandets eller våra lagar. Det skulle ju i praktiken göra det fritt fram att fly från rättsväsendet i hemlandet för att man gjort sig skyldig till övergrepp mot barn och ta med sig barnet till Sverige för att fortsätta övergreppen… då är vi rätt illa ute…

        Svara
        • Visionären

           /  03/29/2018

          ”Skulle det hjälpa om det kom in faktiska anmälningar om misstänkta fall?”

          Ja, det skulle hjälpa. Då tvingas polis/åklagare att öppna ett ärende.

          Jag håller f.ö. helt och hållet med om det du säger om det tragiska i att offra barn på relativismens altare. Och det gäller inte bara dessa barn. Det gäller i lika stor utsträckning våra egna barn som av förment ”goda” politiker och andra godhetsaktivister offras för den ”goda” värdegrundens skull. Hade dessa charlataner åtminstone offrat sig själva, och gjort slag i saken om att #skicka mig istället, hade det varit en sak. Men när de offrar sina tonårsdöttrar…………….

          Tvi f-n!

          V

          Svara
          • Olof

             /  03/29/2018

            Tack för infon!

            Jag antar att sjukvården, skolan och socialtjänsten sannolikt är omgärdade med sekretess och/eller liknande politiska problem som åklagarmyndigheten och att det ofta är därför det inte anmäls därifrån.

            Men om det hjälper så finns det ju andra som skulle kunna göra anmälan om de märker något och vet att myndigheterna inte kommer agera utan den puffen.

            Och om sekretessregler skyddar sådana fall kanske det är ett område att se över inom lagstiftningen.

          • Visionären

             /  03/29/2018

            Nah, sekretessen är ett överskattat problem. Huvudanledningen är att de inte vågar. Det sista en stats- eller kommuntjänsteman vill bli anklagad för är rasism eller att inte följa rätta värdegrunden. Det leder omedelbart till korrigeringssamtal inför chefen och ev. löneavdrag eller annan repressiv åtgärd, oavsett om det finns fog för anklagelsen eller ej.

            Se på mig, jag vågar inte skriva här i eget namn trots att jag inte uttrycker mig förnedrande (mot andra än våra politiker och chefer förstås) hotfullt eller rasistiskt. Det är de som sitter uppåt i organisationen jag fruktar.

            Vad säger det om vårt samhälle?

            V

          • Senior

             /  03/29/2018

            Dito.

      • Sälungsjobbaren

         /  03/29/2018

        Nja… Nånting säger mig, när jag läser dina inlägg, att du inte är åklagare. Det är något med hur du uttrycker dig. Du använder inte facktermer.

        Jag behöver övertygas. Så, tre kontrollfrågor:
        1. Vad heter ÅM:s intranät?
        2. Hur är namnen sorterade i ÅM:s telefonbok i Outlook?
        3. Vad heter det administrativa system där direktiv, beslut mm diarieförs?

        Väntar med spänning på svar som kan övertyga mig… 🙂

        Svara
        • Visionären

           /  03/29/2018

          Jag har inget att bevisa för dig, men om du inte fattar att rån leder från a-ö så må cåbran ta dig. Du kan för övrigt dra åt h-e, eftersom du är oförskämd och ifrågasätter mina inlägg p.g.a. stilistiska skäl. Småaktigt.

          Vad är du själv för sort?

          V

          Svara
          • Sälungsjobbaren

             /  03/29/2018

            Hehe, nästan rätt. Men ändå inte. Ett av tre är hyfsat rätt ändå, lite snabbgoogling är bra ibland men räcker inte ända fram alltid.
            Det du kallar stilistiska skäl är inte kritik av språket utan en observation av hur någon uttrycker sig. För mig som jobbat i rättsväsendet rätt länge så är det ibland något som inte stämmer när någon påstår sig göra det också: ordval, användning av terminologi mm. Det behöver inte vara stora grejer men det sticker ut. Dina inlägg har detaljer som sticker ut. Man kan ha synpunkter, även väldigt kloka sådana, och kunskap om något men man ska inte utmåla sig själv som något man inte är. Jag vill ju gärna tro gott om folk men du har inte övertygat mig än.

            Jag antar du vet vad ett BG-nummer är i det här sammanhanget?
            Var i allting numret 5000 hör hemma?

            För mig är det Intrapolis, en adressbok i Outlook sorterad i alfabetisk ordning efter förnamnet (bring back GroupWise!!!) och DurTvå (jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vilken version det är nu, 3.40 kanske? Eller 4.30?). 🙂

          • Visionären

             /  03/29/2018

            Ha, ha. Du är ju så j-a korkad så att klockorna stannar. Det du snackar om är polisens system. Intrapolis, GroupWise, DurTvå (vet du vad DurTvå står för förresten?; antagligen inte för du är så j-a blåst).

            Du är uppenbarligen polis, eftersom du kan rabbla polisens system. Lyssna här korkskalle!

            Jag är ÅKLAGARE. Jag jobbar i Åklagarmyndighetens system. Inte i polisens system.

            (Jag fattar inte att jag ens lägger ner energi på att svara dig din j-a knallkork.)

            ”Facktermer” snackar du om som om du vore en högt stående jurist. Du är en bluff, en sketen polis som lämnat yrket för så länge sedan att du inte ens vet vilken version av DurTvå som används idag.

            Stick iväg ditt troll.

            V

          • Visionären

             /  03/29/2018

            Hmm, vid närmare eftertanke.

            Du kan inte nuvarande version av DurTvå, du kan dock så mkt att du stavar DurTvå rätt och inte som de flesta poliser D2 eller liknande. Du kan ett BG-nr på 5000 som du stoltserar med. Vad snackar du om egentligen, bankgironummer eller beslagsnummer? Vem f-n kan polisens BG-nr utantill? Ingen vanlig polis i.a.f. Är du ngn som suttit i ledningen och nu känner dig kränkt för att jag häcklar chefer? Och som inte längre vet vilken version av DurTvå som är i drift.

            Bring back Group Wise!!! skriver du.

            Knulla du runt lite mer i Bangkok!!! skriver jag.

            V

          • robbe

             /  03/31/2018

            är detta du? det låter precis som ”juristen”

        • Visionären

           /  03/29/2018

          Dessutom ditt snille.

          Förklara för mig varför jag skulle ljuga om att vara åklagare om jag nu inte är det. Väntar med spänning på din förklaring till varför du inte tror på vad jag skriver.

          Du kanske bara snokar och horar för ngn av våra chefers räkning.

          Övertyga mig om att jag har fel……….:-)

          V

          Svara
          • Jonas

             /  03/30/2018

            Han trollar bara för att få dig att avslöja vem du är.

          • Sälungsjobbaren

             /  03/30/2018

            Klart jag vet vad DurTvå står för: Datoriserad UtredningsRutin med TVÅngsmedel. 🙂 Vilken version det är kanske inte är så relevant men jag kan kolla nästa arbetsdag och återkomma med det.
            Jag har jobbat tillräckligt mycket med åklagare för att veta att ÅM:s intranät heter RÅNet (någon har humor…), att det administrativa systemet heter Cåbra (en vit kobra som ikon för genvägen på skrivbordet) och att ÅM:s telefonbok i Outlook är sorterad i alfabetisk ordning på efternamnen. Detta visste tydligen inte du (förutom Cåbra men det är lättgooglat) och OM du jobbade som åklagare skulle du vetat det. BG-nummer är beslagsnummer och för en åklagare är det naturligt att veta vad beslagsnummer är eftersom du borde skrivit det ett antal gånger i olika stämningsansökningar (det är i alla fall min slutsats).

            Jag trollar dig inte för att avslöja vem du är, det är inte intressant. Men jag har ibland stött på folk som påstår att de är något de inte är för att de tror att det ger deras argument större tyngd eller av något annat oförklarligt skäl. När jag sedan har bett dem svara på frågor som någon som arbetar som tex polis eller åklagare bör eller måste veta så vet de inte det. Då går de istället till våldsam verbal motattack istället för att svara på frågorna, kryddat med ett urval av de vanliga härskarteknikerna (oftast förolämpningar och nedvärderande omdömen).

            Så, jag är inte övertygad. Du kan mycket väl kunna mycket om området men om du inte är åklagare bör du inte utge dig för att vara det. Har du kunskap, bra argument och dina resonemang håller och leder fram till relevanta slutsatser så tas du på allvar ändå.

            Glad påsk på’re! 🙂

          • Visionären

             /  03/31/2018

            ”Jag har jobbat tillräckligt mycket med åklagare…”

            Således, du är INTE åklagare men jobbar MED åklagare. Jag ÄR åklagare. Fattar du?

            Ärligt talat bryr jag mig inte det minsta om vad du är övertygad om och vad du inte är övertygad om, men var vänlig och sluta misstänkliggöra mig och mina avsikter. Det hör inte till god ton i kommentatorsfälten.

            Nu avslutar vi denna diskussion som är totalt ointressant för andra läsare.

            V

      • Jans

         /  03/30/2018

        @Visionären: Det du beskriver är en fru Justitia som inte är blind. En fru Justitia med värdegrundsglasögon™ istället för bindel. Mycket skrämmande och med tanke på rekryteringsbilden en situation som kommer att förvärras. Det värsta av allt är att det blir kvinnorna själva som förlorar i slutänden. De gräver sin egen grav och spaden heter värdegrund.

        Svara
        • Visionären

           /  03/30/2018

          Fru Justitia med värdegrundsglasögon.

          Bra formulering, den ska jag lägga på minnet. Det är detta som är en av mina främsta invändningar mot hur rättssystemet blir missbrukat idag. Var och varannan tjänsteman ”brinner för ngt”, det är populärt och det har de fått lära sig sedan tidig skolålder. Det anses nämligen vara fint att ”brinna för ngt”. Dock endast för ngt av de av svensk korrigeringsskola erbjudna ämnesområdena, dvs. miljön, klimatet, människor på andra sidan jordklotet, allas lika värde eller liknande vänsterprojekt.

          Så skapas aktivister. De anser sig automatiskt goda eftersom de brinner för ngt, men fattar inte att de sedan tidig skolålder är itutade VAD de ska brinna för. De har inte valt själva. Svenska etablissemanget, främst genom MSM, har valt åt dem.

          Min idealbild av en tjänsteman, den jag växte upp med, brinner endast för sitt yrke och anser det vara en hederssak att vara oväldig och opartisk. Dina politiska, religiösa eller annat du-brinner-för-åsikter får du spara till fritiden, inte blanda ihop med ditt yrke.

          @Jonas.
          Ja, jag börjar misstänka det. Tack för varningen. Igår kväll såg jag mest rött. 🙂

          Svara
    • Senior

       /  03/29/2018

      ”Eh, FINNS det ens sådana fall i Sverige? Varför i helvete har i så fall inte åtal väckts?”

      -Kanske på våra HVB hem? 😜

      Frågan är om broshyren vänder sig till Svenska batikhäxor eller utländska män?

      Jag tycker att många här haft väldigt förutfattade meningar gällande detta, undertecknad inkluderad. 😂

      Svara
    • Ivar L

       /  03/29/2018

      Samtidigt straffar de människor som innehar bilder av tecknade barn i sexuella situationer, typ manga. Inte för att jag själv gillar den typen av litteratur men till skillnad från ett barnäktenskap är det på låtsas. Inga broschyrer där inte.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/29/2018

      Det kallas väl normkritik och normkreativitet?

      Svara
  28. MiT

     /  03/29/2018

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155582625053251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  29. Jans

     /  03/29/2018

    Jag hade ungefär rubriken till detta Toklandsinlägg i huvudet när jag läste följande artikel… Jag ger er det synnerligen bisarra landet Sverige:
    https://www.svd.se/terrordomd-imam-slipper-inte-overvakning

    ”Enligt Säpo har den terroristdömde imamen fortfarande kontakt med personer med terrorkopplingar. Hovrätten slår nu fast att han måste anmäla sig hos polisen fem dagar i veckan – trots han inte fått se bevisen mot honom.”

    Oj, ett bra beslut av hovrätten så vad gnäller jag om…?
    Här kommer fortsättningen:

    ”Den i dag 42-årige mannen dömdes 2005 till fem års fängelse och utvisning efter att han samlat in pengar till terroristgruppen Ansar al-Islam.”

    Bisarrt 1, varför blev han villkorligt frigiven redan 2007:
    ”42-åringen blev villkorligt frigiven 2007, och har sedan dess tvingats anmäla sig hos sin polisstation varje vecka i väntan på att utvisningen kunnat verkställas.”

    Bisarrt 2 och nu talar vi bisarrt på proffsnivå:
    ”När mannen släpptes fri 2007 placerades han i förvar i väntan på utvisning. Dåvarande justitieministern Beatrice Ask (M) beslutade 2008 att han skulle släppas ur förvaret och i stället anmäla sig fem dagar i veckan hos polisen.”

    Så för 10 år sedan släpptes denne imam med terrorkopplingar ut i Sverige med ett utvisningsbeslut från 2005 hängande över sig. Fredrik Reinfeldts mysiga Nya Moderaterna fattade det strålande beslutet med Beatrice Ask som springflicka.

    Han är alltså kvar här fortfarande, i Sverige…
    10 år har gått sedan beslutet att släppa ut honom och 13 år efter att han dömdes till utvisning.

    Bra jobbat Sverige!
    Jag blir så djävla förbannad när jag ser sånt här. Mannen skall ut ur landet NU och han skall aldrig släppas in igen. Vad i helvete skall vi ha en massa terrorister, terrorsympatisörer och andra destruktiva utlänningar i landet för?

    Svara
    • Visionären

       /  03/29/2018

      Antagligen borde han inte ha släppts in här från början. Men eftersom gränserna är vidöppna och inga heltäckande kontroller görs (inte ens idag, de som påstår detta ljuger) blir det så här. In kommer terrorister och svenskt regelverk kan inte, om det så slår knut på sig självt, få ut dem.

      Vad göra?

      Rösta för en förändring.

      V

      Svara
  30. Jans

     /  03/29/2018

    Vad gäller broschyren från socialstyrelsen så är det verkligen helt vansinnigt. De människor i Sverige som är gifta med barn skall inte ha några broschyrer, de skall straffas och äktenskapet skall ogiltigförklaras helt och hållet. Barnet bör tas omhand av socialen och gemålen skall utvisas.

    Svara
    • Olof

       /  03/29/2018

      Jag håller delvis med, men bara delvis, och framförallt av praktiska skäl. Så låt mig köra lite praktiska bitar och lite djävulens advokat runt det.

      Att prata om att ‘ogiltigförklara’ ett äktenskap distraherar från frågan och skapar utrymme för tjafs runt äktenskap ingånga i t.ex ett fåtal EU länder (det tjafs som finns runt den senaste utredningen som gjordes).

      Se det tvärt om – ett äktenskap är inte giltigt i Sverige om vi inte erkänner det. Och vi behöver helt enkelt inte erkänna äktenskap ingånga av minderåriga. Då finns det inga problem, har någon gift sig vid 17 i ett EU land och av någon obskyr anledning kommer till Sverige, så är det inte vårt problem, sannolikt är de turister och/eller har förmyndare som kan kontaktas och när de lämnar så är de fortfarande gifta. Det är ingen skillnad mot om något annat tonårspar hade kommit på besök. Deras relation är helt irrelevant för Svensk lag.

      De faktiska problemen uppstår när någon kommer hit och Svenska myndigheter får ett förmyndarskap eller det finns en möjlighet till hederskultur i relation till förhållandet ifrån släktingar i Sverige. Som sagt, handlar det bevisligen om sex med någon under 15 bör naturligtvis åtal väckas.

      Men gör det inte det är det inte lika lätt – äktenskapet bör naturligvis återigen inte betraktas som giltigt i Sverige, men vad gör man sedan? En relation mellan t.ex en 16 åring och en 18 åring är ju inte i sig olagligt i Sverige. Inte heller bör det, IMO, vara det.

      Samtidigt finns ingen förmyndare eller förälder här som kan ingripa om relationen är olämplig. Vad gör vi om det kommer ett par där de säger nej, nej, vi är inte gifta, vi är bara k-k, plus att han är lite ‘cuck’ så han gillar att titta när… eh, ok, kanske går lite långt där, men det illustrerar problemet.

      Jag vet inte. I slutändan så tror jag det rimligaste är att helt enkelt inte erkänna sådana äktenskap utan kräva att ett nytt äktenskap görs efter 18 års ålder. Och att anlända ynglingar i relation hanteras som separata barn/vuxna och att de absolut inte samplaceras innan de kan anses vara någorlunda etablerade och medvetna om sina rättigheter och skyldigheter. Men att vi inte erkänner äktenskapen gör inte heller att vi kan behandla sådana par helt fullständigt olikt hur vi skulle göra med ungdomar uppvuxna här.

      Svara
      • Jans

         /  03/29/2018

        Jag förstår inte din invändning. Klart vi inte skall giltigförklara äktenskapet. Klart vi skall beivra de sexbrott mot barn som begås, och lämpligtvis utvisa den skyldige samt omhänderta barnet.

        Att immigranter kan ljuga och säga att det inte föreligger ett äktenskap blir ju inte ett större problem för att vi uttryckligen förbjuder och beivrar sexbrott mot barn och inte accepterar denna typ av äktenskap.

        Vad gäller kräva att äktenskapet skall göras om när barnet fyller 18 år så är det totalt fel tänkt. Istället skall vi straffa den skyldige. Sexbrott mot barn har väl en betydande preskribtionstid?

        Sammantaget handlar det lika mycket om att göra vårt land extremt oattraktivt för medeltidsmänniskor som vill komma hit och få helpension.

        Problemet med par där båda är i spannet 15-18 är en lite svårare nöt att knäcka men förmodligen marginellt i sammanhanget.

        Svara
        • Visionären

           /  03/29/2018

          Fast det finns en liten hake. Internationell rätt är vanligen väldigt dualistisk, innebärande att om det ena landet inte erkänner äktenskap ingångna i det andra landet, så brukar inte heller det andra landet erkänna äktenskap ingångna i det första landet. Detta är en diplomatisk kod som tillämpas sedan urminnes tider (typ 1800-talet eller nåt).

          Om Sverige förklarar att vi inte erkänner äktenskap ingångna i Saudiarabien t.ex. kan denna dualism medföra att Saudiarabien inte heller erkänner äktenskap ingångna i Sverige. Om du således skulle resa till Saudiarabien skulle i detta fall din make/maka inte ha ngra rättigheter som gift.

          Jag är förvisso inte expert på internationell rätt och vågar inte uttala mig tvärsäkert. Jag bara nämner denna dualism som en möjlig komplikation.

          Det betyder dock inte att svenska myndigheter har skyldighet att gå ut med informationsblad om barnäktenskap och därmed göra det till ”vardagsmat” (och särskilt inte på det undergivna vis som nu är aktuellt).

          Det borde definitivt förklaras att oavsett om man är äkta makar eller inte så är äktenskapsliknande samlevnad med ett barn inte bara olämplig, utan även straffbar med påföljd som vid alla andra fall av våldtäkt mot barn, dvs. fängelse.

          V

          Svara
        • Olof

           /  03/30/2018

          Invändingen gäller mest hur man uttrycker sig i sammanhanget. Talar man om att ‘ogiltigförklara’ ett äktenskap låter det väldigt mycket som att Sverige i praktiken skulle utfärda en skiljsmässa. Likaså om man talar om att straffa någon för äktenskapet i sig (straff för eventuella övergrepp är en annan sak).

          Det skulle vara mycket svårare att genomföra, så det i sig gör det svårare att komma åt det konkreta resultatet vi vill nå – att det helt enkelt inte skall gå att utöva någon makt eller några påtryckningar på någon genom ett äktenskap gjort innan myndig ålder. Och för att nå det resultatet behöver vi bara helt enkelt låta bli att erkänna äktenskap ingångna innan myndig ålder med t.ex motivationen att vi inte anser människor mogna att fatta ett sådant beslut innan myndig ålder och att vi därför inte räknar det som ett giltigt ‘kontrakt’.

          Svara
        • Jans

           /  03/30/2018

          @Visionären: Jag anser det helt orimligt att ett land som Sverige skall anpassa sin lagstiftning gällande immigranter till vad en religiös skräckdiktatur som Saudiarabien har för lagstiftning kring äktenskap. När det gäller turism så är det väl en sak, det kanske vore orimligt att gripa mannen och omhänderta flickan i ett barnäktenskapligt par som besöker Sverige som turister, fast man borde neka dem inresa istället kanske? Men frågan det gäller här är immigranter.

          Om ett par vill bli medborgare och få uppehållstillstånd i vårt land så är det svensk lag som gäller. Hela resonemanget blir ju annars orimligt. De brukar ju kalla sig flyktingar dessutom, de har flytt från sitt lands förtryck, varav rättsystemet är en central aspekt. Varför skall vi rätta oss efter det? Om det leder till att svenskar får problem att resa till Saudiarabien så är det helt i sin ordning. Sverige borde inte ha något med det där vidriga landet att göra.

          En annan aspekt är min gamla käpphäst medborgarskap. Jag är i princip motståndare till dubbla medborgarskap. Vill du ta del av svenska förmåner och bli svensk medborgare får du helt enkelt ge upp ditt medborgarskap i det medeltidsland du kommer från och då faller ditt olagliga pedofiläktenskap automatiskt.

          Jag är ganska säker på att om den moderna delen av världen inte hade varit så sugen på att exportera vapen, handla olja eller på andra sätt försöka tjäna pengar på att se genom fingrarna med diktatur, medeltidsseder och förtryck så hade vi kunnat isolera och motarbeta de där ländernas förtryck mycket mera effektivt sedan kolonialismen upplöstes.

          Svara
          • Visionären

             /  03/30/2018

            Jag håller ju med dig i sak, men vill bara peka på att det kan finnas regelverk/praxis som komplicerar det hela. Jag är dock, som jag skrev tidigare, ingalunda expert på internationell rätt, så det är mkt möjligt att jag har fel

            V

          • Jans

             /  03/30/2018

            Visst kan internationell rätt vara komplicerad men i allmänhet tror jag inte ett land har några svårigheter att gå emot sedvänjor som bryter mot både moral och inhemsk rätt.
            Dessutom skall man i vårt land vara extra vaksam när folk kommer dragande med ”internationell rätt och åtaganden” för det brukar ofta visa sig vara rena dimridåer och lögner för att stävja sund lagstiftning. inte minst när det gäller s.k. ”minoriteter” eller kopplingar till immigration.

        • Jans

           /  03/30/2018

          @Olof: Jag förstår hur du menar men jag anser att det är viktigt att markera ett absolut motstånd i detta sammanhang. Och jag kan inte hålla med om att det är kontraproduktivt, särskilt som det antagligen minskar Sveriges attraktivitet som land för islamister och fundamentalister att flytta till överhuvudtaget. Och hur skall vi kunna arbeta mot barnäktenskap internationellt med trovärdighet om vi ser genom fingrarna med dem på hemmaplan?

          Om någon kommer till Sverige och tillkännager att de är gifta med ett barn så har de indirekt erkänt pedofili, ett allvarligt brott. Det borde inte bara ogiltigförklaras utan leda till omedelbart gripande och utredning. Rent automatiskt. Naturligtvis leder detta till att det hycklas, smusslas och ljugs men det gäller ju all brottslighet och är knappast ett skäl att avstå brottsutredning.

          Svara
  31. Ivar L

     /  03/29/2018

    Nu kan det ju vara så att detta ärende beretts dåligt men at det skulle finnas något principiellt fel med att vår gränspolis på allvar försöker reda ut en utlännings identitet kan väl bara extremister skriva under på?
    https://nyheteridag.se/jo-sager-nej-polisen-har-inte-ratt-att-leta-efter-id-handlingar-pa-utlanningar/
    ”SVERIGE Att polis och kustbevakning ska få leta efter ID-handlingar på utlänningar, avstyrks av JO. Detsamma gäller förslaget om att polis och kustbevakning ska få rätten att konfiskera utlänningars ID-handlingar.”

    Svara
  32. Rikard

     /  03/29/2018

    Hej.

    Så när slutar mina resonemang om att statsskicket är landets och folkets fiende, och att vi bör med alla medel massutvisa hundratusentals invandrare (oavsett om de är generation ett, två eller tre eller fyra) vara extrema och blir det enda möjliga alternativet till undergången?

    Räcker det än, eller skall det mer till?

    Valet står mellan åsikter och gärningar vi i det Sverige som dog skulle sett som onormala, extrema och opåkallade samt kanske viktigast omoraliska – och landets undergång.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  03/29/2018

      Jag gissar att dina resonemang blir regeringsförslag eller regeringspolitik ungefär 5-6 månader efter att SD föreslagit det.

      Svara
  33. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
  34. Frida Gustavlin

     /  03/29/2018

    Här har vi alltså ett mord som rimligtvis kunnat undvikas.

    ”Mannen finns under många avsnitt i belastningsregistret. 1996 dömdes han för grov varusmuggling till två års fängelse och året därpå blev 52-åringen, som är utländsk medborgare, utvisad på livstid. Redan året efter sökte han på nytt asyl i Sverige och i en lång serie av tidsbestämda uppehållstillstånd, överklaganden och verkställningshinder har utvisningen under 20 år aldrig blivit av. Sedan 2015 har han klassats som ”avviken” och polisen har haft i uppdrag att verkställa utvisningen.”

    Nu nekar han till brott, vilket är hans mänskliga rätt, och det är min männskliga rätt att tro att han är skyldig, I vilket fall, det tog mig två sekunder att hitta hans adress, hur kan polisen, i en liten håla som Umeå inte hitta reda på fanskapet. De lyckades ju helt uppenbart leta reda på honom när han var misstänkt för mord.

    https://web.archive.org/web/20180329200550/https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/eva-60-stampad-till-dods-i-sitt-hem/

    Klicka för att komma åt Ume__TR_B2202-17_Aktbil_103.pdf

    https://web.archive.org/web/20180329200142/https://www.ratsit.se/19650812-*m*r_M*ns**r_Zam***_Ala****h_Umea/soQ-l8MVaR_2rv67TWcdPqdcXANj_SYh-xXYg1c93EI

    *aiaouanivije

    ”Tolk bör finnas med vid förhandlingen för det fall A••r Za••n• skulle behöva tolkning. Tolk har funnits med vid förhör under förundersökningen och vid häktningsförhandlingar, men har då använts i begränsad omfattning.”

    Han har alltså varit här i 22 år och behöver tolk. Tjenare!

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Bra sammanställning.
      Nästan lite anda av grundlagsbrott över den. 😜

      Svara
  35. MiT

     /  03/29/2018

    *https://www.facebook.com/annelie.sjoberg/posts/442322422874598*

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Tror inte Arif ligger bakom, mest troligt ett eget initiativ från någon av dessa batikhäxor som skickat hjärtan till honom.

      Svara
  36. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
  37. MiT

     /  03/29/2018

    Svara
    • MiT

       /  03/29/2018

      Apropå Staens Medieråd, kolla en bit ner här och se om ni ser en bekanting

      Vad har man inte vetat sen länge?

      Svara
      • Senior

         /  03/30/2018

        ”Vi har ju lärt oss att det där är helt vanlig svensk kultur? Det har man ju matat ut i massor av år?”

        Ja, det är helt vanlig svensk mångkultur, grundlagsfäst sedan 1975. -Inget mer att se här, cirkulera!

        Svara
    • Motkraft

       /  03/31/2018

      Konstig mening, givetvis får man tycka och tänka vad man vill. Säga och skriva är en annan sak.

      Men ”så länge det inte bryter mot svensk lag” borde det stå. Det finns saker som är olagliga att skriva och säga i Sverige.

      Är där PK-folket går så totalt fel och gör dem till icke-demokrater. De har givetvis rätten att anmäla den som säger eller skriver något som är olagligt i Sverige. Men att förfölja, brunsmeta och annat på ”oliktänkande” är icke-demokratiskt och totalt fel i ett öppet samhälle som Sverige.

      Svara
  38. MiT

     /  03/30/2018

    Svara
  39. MiT

     /  03/30/2018

    Svara
  40. MiT

     /  03/30/2018

    Svara
  41. MiT

     /  03/30/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/30/2018

      Finns även i Gymnasieförordningen. Gifta barn behöver inte målsmans stöd för att avbryta studier eller anpassad studiegång.

      Svara
  42. Porta

     /  03/30/2018

    Egentligen hur svårt kan det vara… vi har ju lagarna redan. Fråga makan lite försåtligt om de haft sex sedan de satte fot på svensk mark. Har de haft det, åtala och lås in farbrorkusinmake på 8 till 10 år för våldtäkt mot minderårig med obligatorisk utvisning på livstid efteråt medans vi gladeligen talar om att befintliga barn kommer att omhändertas av staten och malas ner i vår fina kvarn med HVB-hem… Förövrigt de som jobbar inom socialtjänst kan vi göra liknande med… missköter du att rapportera dylika missförhållanden, lås in på 2-3 år för medhjälp, omhändertagande av vederbörandes barn på HVB-hem… Vilken fantastisk uppfinning våra HVB-hem är, tänk vad trygg socialarbetaren som tyvärr råkade hjälpa en barnvåldtäktsman ska vara att veta att hen’s barn ändå får det så bra där i en mångkulturell blandning med söta ”pojkar” från Afghanistan som ska ”studera på gymnasiet” medans hen sitter inne för sitt ”samvetesbrott”
    Tycker ni jag låter hemsk och låter barnen bli straffade? Hur så? Det är ju så vi genom staten ”tar hand om” barn så de ska få det bättre…

    Svara
  43. Ivar L

     /  03/30/2018

    Nämen ojsan, det gick inte åt helvete för UK:

    ”Det var en näst intill enig expertkår som dömde ut Storbritanniens chanser att klara sig utan EU inför folkomröstningen i juni 2016. Politiker, ekonomer, forskare och internationella förstå-sig-påare, alla var de överens. Vände britterna ryggen mot Bryssel skulle huspriserna rasa, maten bli dyrare, arbetslösheten skena och téet börja smaka kaffe. [–]
    Det brittiska finansdepartementet förutspådde en ny lågkonjunktur med ‘fyra efterföljande kvartal med negativ tillväxt’ och arbetslösheten skulle växa med runt 500 000 personer.”

    Välbekanta tongångar var gång ett folk i en demokrati riskerar att fatta ett beslut som inte passar etablissemanget… Så hur gick det?

    ”Faktum är att sysselsättningen ökat med hela 560 000 personer och att den brittiska arbetslösheten inte varit så här låg sedan 1970-talet.
    Finansdepartementet räknade alltså fel på mer än en miljon arbetstillfällen. Inte direkt något fel i marginalen, och tillväxten blev alltså inte negativ utan positiv. BNP steg med 1,9 procent under 2016 och 1,8 procent i fjol enligt Economist Intelligence Unit.”

    Just det här med skrämselpropaganda känner vi ju själva igen från vår egen omröstning om att delta i valutasamarbetet. Även den gången skulle vårt eget land gå under om vi inte anslöt oss och även den gången blev effekten den motsatta.

    ”De ekonomiska modellerna byggde på att det brittiska folket skulle reagera som experterna själva vid ett utträde; med rädsla, osäkerhet och minskad konsumtion som följd. Inte att undra på att Lämna-kampanjens strateger pratade om att Stanna-sidan ägnade sig åt ‘Project fear’ – att försöka skrämma allmänheten till att vilja vara kvar i EU.”

    Svara
      • Chr Ewrk

         /  03/30/2018

        Fast dom är fortfarande kvar i EU

        Svara
        • Ivar L

           /  03/30/2018

          Förutsägelserna handlade om vad som skulle hända som en direkt konsekvens om britterna röstar ”fel”, marknadsreaktioner o.s.v.
          Men vi får väl se. Om två år har de varit utanför i ett år. Storbritannien har ett oerhört starkt kort, USA och de har nära band till Indien och jag tror deras relation till Kina är rätt ok också (hur omoraliskt det nu än är att handla med den allt mer auktoritära regimen). Jag tror knappast britterna kommer att gå en mörk framtid till mötes genom att låta oss andra ta över oken som heter Östeuropa och havererad immigrationspolitik.

          Svara
  44. Ivar L

     /  03/30/2018

    Bra sammanfattning på Ledarsidorna om den misslyckade grundlagsändringen:
    https://ledarsidorna.se/2018/03/det-politiska-trycket/

    Glädjande att Alliansen gjorde rätt denna gång. Morgan Johanssons invändning att Alliansen ”föll för det politiska trycket” är rätt intressant. Vad är ”det politiska trycket”? I detta fall förefaller det vara folkviljan i huvudsak. Är inte det en bra sak, att politikerna ändrar sig när de märker att deras förslag inte har folkets stöd?

    När det gäller floppen med lagstiftning kring de ensamkommande undrar jag om regeringen och C någonsin trott att det skall bli av egentligen. De kanske snarare kämpat för detta som ett skådespel för att visa att de har ”hjärtat på rätt ställe” inför valet. För att få behålla invandringsförespråkarnas röster. Politisk teater.

    Svara
  45. Jans

     /  03/30/2018

    ”En lärare avbröt strax tumultet. Men den skrikande kvinnan kontaktade under föreläsningen ett stort antal manliga invandrare som kom och ställde sig utanför föreläsningssalen och stirrade in på Felix genom rutan.

    – Jag lyckades komma därifrån genom den andra utgången. Det var en oerhört hotfull situation. Hade jag sagt någonting där kunde det ha smällt. Hade jag tjafsat emot hade jag säkert blivit nedslagen, säger Felix.”
    http://www.friatider.se/student-tog-fram-fakta-om-invandrarbrott-riskerar-st-ngas-av-fr-n-kth

    Tänk er det omvända. Rena Kukluxklanmetoderna.
    Detta är den gryende nyrasismen som Sverige kommer att få se allt mer av i framtiden.
    Gruppvåldtäkter mot svenska tjejer är en annan form av nyrasism.

    Svara
  46. Jans

     /  03/30/2018

    Igår skrev jag om en terrordömd imam som Sverige inte lyckats utvisa på 10 år. Idag läser jag något ännu värre. En brottsling som skulle utvisats för 20 år sedan men fortfarande är kvar i alndet och nu slagit ihjäl en 60-årig kvinna för att försöka komma åt hennes hus.
    https://nyheteridag.se/atalet-asylsokare-skulle-ha-utvisats-for-20-ar-sedan-stampade-ihjal-eva-60/

    Det är ta mig fan helt otroligt. Undrar hur många våldtagna, misshandlade och mördade som Sveriges havererade immigrationspolitik har på sitt samvete. Sveriges immigrationspolitik är bokstavligen livsfarlig. Undrar var den hamnar på en skala med livsfarliga risker i samhället? I trafiken har vi nollvision. I immigrationspolitiken verkar det vara totalt ointressant att titta på risker.

    Svara
  47. Putte

     /  03/30/2018

    Hur var det nu, köpa sex utomlands skall straffas fast det är förhoppningsvis två vuxna, men att ha sex med en minderårig visserligen din fru eller man är helt OK. Jag förstår mig inte på lagarna längre!

    Svara
    • Den Styrande Sekten anser att det behöver inte vara konsekvent. Normbrytning är helt fantastiskt! Inte rigida regler utan kreativa PK-regler hit och dit, hur som happ.

      Svara
  1. Det är symptomen som visar sig, inte sjukdomen | WTF?
  2. Påskägg på påskafton | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  4. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Lämna ett svar till Senior Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.