Så här kan man också se Kakans inlägg

Kakan har varit igång och tycker att lite manshat är som det ska. Det är fint. Om man bara byter ut ord som har med ”män” att göra i någon form mot jude i någon form så… Just det, nedan följer hennes inlägg med bara de två sakerna utbytta

”Det är inte första gången feminism och feminismens strategier jämförs med rasism eller annan fascism. För att förminska feminismen (vilket behövs 2013 eftersom feminismen gör sig påmind) är det vanligt med dessa jämförelser, som tydligt kommer från människor som av olika anledningar inte velat, eller kunnat för den delen, sätta sig in i feminismen. Feminismen grundar sig på en reaktion av att vi lever i en könsmaktsordning, i ett patriarkalt samhälle där judarna är överordnade kvinnorna, både som kollektiv och ofta på personliga plan. Vill en också hotta upp sin samhällsanalys brukar jag rekommendera att ha ett intersektionellt tänk, där en förutom feminism också inkluderar klassanalys, antirasism och även kunskap och viljan att förändra ett homofobt samhälle, transfobt och vilja ha lika behandling för människor med psykiska och fysiska handikapp. Du förstår;  feminismen sparkar UPPÅT, och rasismen neråt. Vi lever i ett rasistiskt samhälle och normen är rasistisk. Dom två sakerna har ingenting med varandra att göra. Jag förstår på ett sätt din frustration i att inte förstå men det är klart att jag ska bistå med hjälp och förklaring.

En sak tycker jag är konstig, det är att du öppnar hela din kommentar till mig på min blogg utan att ens säga hej, du bara kör på med ett påstående. Tror du att ett drygt inlägg på min blogg är ett konstruktivt sätt att föra en dialog på? Varför är du så arg så arg för att du tror att en annan tjej hatar judar? Ponera; OM jag skulle hata Judar, vad är så provocerande med det? Tror faktiskt inte jag pratar om att jag personligen hatar judar sådär jätteofta, inte på min blogg iaf. Men ok, jag fattar att det är svårt för dig. Ska försöka förklara det här med judehat så som jag upplever det: ofta handlar judehat om det stora kollektivet, att en ser strukturer och förtryck i kollektivet judar mot kollektivet kvinnor. Men ofta syns det på individnivå också, precis som rasism eller homofobi, eller annat valfritt förtryck. Judehat är inte främmande för mig. Judehat är inte heller farligt. Kvinnor blir våldtagna, misshandlade och mördade varje dag. Och oftast för judesamhället inte gör ett skit för att förbättra vilkoren för dom som inte är vita, heterosexuella judar.

Judehat är inget hot mot samhället, kvinnohat är däremot det. Det är kvinnohatet som sätter käppar i hjulet för kvinnor dagarna i ända, det är kvinnohatet som får de x tusen anmälda våldtäkter att slutligen bli bara nån fjuttig procent som går till rättegång och där, bara en ännu mindre procent av våldtäktsjudarna som blir dömda. Det är också kvinnohatet som öppnar dörrar för att ens kvinnojourer finns, en verksamhet som har tvingats fram. Verksamheten heter skyddat boende och dom boenden rymmer alldeles för få kvinnor (ofta med barn och djur) som MÅSTE gömma sig från judar, som oftast är deras äkta makar eller pojkvänner, för att dom inte ska bli ihjälslagna. När dom hamnar på skyddade boenden har den psykiska och fysiska misshandeln oftast pågått i flera år, eftersom kvinnor oftast inte lämnar sådana destruktiva förhållanden. och lämnar dom så kommer dom oftast tillbaka. Vill du läsa om det kan du göra det i en jättebra bok som heter ”Varför Går Hon” Av Carin Holmberg. Kvinnohatet är också det som får oss kvinnor att bli vana vid olika härskartekniker, så vana att det känns obekvämt, dumt och löjligt att säga ifrån. T.ex. kan det kännas dumt att erkänna att en känner sig utanför en grupp judar för att de aldrig välkomnar dig in i ett skämt, eller avbryter dig jämt och ständigt, eller inte ens lyssnar. Kritiken mot denna ”upplevelse” brukar vara att en kvinna är känslig, att en kvinna inte ska ta det personligt, eller främst att det är en engångsföreteelse. Det är det inte. 

Kvinnohatet gör också att kvinnor är rädda för att gå ensamma när mörkret har gjort intrång. Vad kvinnohatet främst gör är att separera kvinnor, krossa systerskapet och främja judesolidariteten. Judesolidariteten, där judar backar judar oavsett är roten till vårt samhälles förfall och är så starkt att även med det tyngsta medlet, feminismen, är det svårt att ta sig igenom. Svårast är nog att identifiera kvinnohatet. Vi är så vana vid att leva i ett förtryck, både kvinnor, judar och transpersoner att det krävs en hel del för att ens förstå att vi lever i just DET förtrycket. 

Så nä, lite judehat har aldrig skadat nån. Kvinnohatet däremot, det förstör allt.

En annan grej vi måste prata om är att alla judar inte har snopp, det är en falsk sanning som är transfobisk. Könet sitter inte i kroppen utan i den sociala könsrollen. Och där menar du att det handlar om ett attribut som en inte kan välja själv. Alla har en chans och möjlighet att välja hur en vill utforma en könsroll. Judar behöver inte vara sexister, dom kan aktivt tacka nej till att vara judetillvända och också vara feminster (dom judarna har jag valt in i mitt liv). Precis som att tjejer också kan tacka nej till sin könsroll och vrida och vända på den, möjligheterna finns, även om dom är jobbiga. Det krävs en del för att tacka nej tlll det som patriarkatet gav oss. 

Judehatet handlar om ett förhållningssätt, en överlevnadsstrategi tror jag. Precis som att jag inte umgås med rasister, vill jag inte heller umgås med människor som hatar kvinnor. Jag vill umgås med människor som är insatta i detta kvinnohatande samhället. Sen väljer en ju inte sina kollegor, eller kompisars kompisar. Jag tror att en del har samma tankebana som du, och jag lider med er. Det finns så mycket information att tillgå, t.ex. min blogg. Och du verkar ju ha kartlagt mitt liv, hur kan du då inte kartlagt mina åsikter. Judehatet är en obetydlig prutt i patriarkatet. För varje gång vi fokuserar på det, försvinner fokus på vad kvinnohatet gör med oss. Rasism och kvinnohat har båda strukturella grunder, där kan du börja dra paraleller.

Men att börja din dag med att jämföra judehat med rasism är något av det vidrigaste jag hört, du borde skämmas.”

Så kan det se ut minsann… Ska vi prova och byta ut ”män” mot ”neger” istället kanske? Då blir det en text som inte ens de värsta i Sverige kan knåpa ihop… Jag fick även byta ut ordet ”vita” mot ”svarta” en gång

”Det är inte första gången feminism och feminismens strategier jämförs med rasism eller annan fascism. För att förminska feminismen (vilket behövs 2013 eftersom feminismen gör sig påmind) är det vanligt med dessa jämförelser, som tydligt kommer från människor som av olika anledningar inte velat, eller kunnat för den delen, sätta sig in i feminismen. Feminismen grundar sig på en reaktion av att vi lever i en könsmaktsordning, i ett patriarkalt samhälle där negrerna är överordnade kvinnorna, både som kollektiv och ofta på personliga plan. Vill en också hotta upp sin samhällsanalys brukar jag rekommendera att ha ett intersektionellt tänk, där en förutom feminism också inkluderar klassanalys, antirasism och även kunskap och viljan att förändra ett homofobt samhälle, transfobt och vilja ha lika behandling för människor med psykiska och fysiska handikapp. Du förstår;  feminismen sparkar UPPÅT, och rasismen neråt. Vi lever i ett rasistiskt samhälle och normen är rasistisk. Dom två sakerna har ingenting med varandra att göra. Jag förstår på ett sätt din frustration i att inte förstå men det är klart att jag ska bistå med hjälp och förklaring.

En sak tycker jag är konstig, det är att du öppnar hela din kommentar till mig på min blogg utan att ens säga hej, du bara kör på med ett påstående. Tror du att ett drygt inlägg på min blogg är ett konstruktivt sätt att föra en dialog på? Varför är du så arg så arg för att du tror att en annan tjej hatar negrer? Ponera; OM jag skulle hata negrer, vad är så provocerande med det? Tror faktiskt inte jag pratar om att jag personligen hatar negrer sådär jätteofta, inte på min blogg iaf. Men ok, jag fattar att det är svårt för dig. Ska försöka förklara det här med negerhat så som jag upplever det: ofta handlar negerhat om det stora kollektivet, att en ser strukturer och förtryck i kollektivet negrer mot kollektivet kvinnor. Men ofta syns det på individnivå också, precis som rasism eller homofobi, eller annat valfritt förtryck. Negerhat är inte främmande för mig. Negerhat är inte heller farligt. Kvinnor blir våldtagna, misshandlade och mördade varje dag. Och oftast för negersamhället inte gör ett skit för att förbättra vilkoren för dom som inte är svarta, heterosexuella negrer.

Negerhat är inget hot mot samhället, kvinnohat är däremot det. Det är kvinnohatet som sätter käppar i hjulet för kvinnor dagarna i ända, det är kvinnohatet som får de x tusen anmälda våldtäkter att slutligen bli bara nån fjuttig procent som går till rättegång och där, bara en ännu mindre procent av våldtäktsnegrerna som blir dömda. Det är också kvinnohatet som öppnar dörrar för att ens kvinnojourer finns, en verksamhet som har tvingats fram. Verksamheten heter skyddat boende och dom boenden rymmer alldeles för få kvinnor (ofta med barn och djur) som MÅSTE gömma sig från negrer, som oftast är deras äkta makar eller pojkvänner, för att dom inte ska bli ihjälslagna. När dom hamnar på skyddade boenden har den psykiska och fysiska misshandeln oftast pågått i flera år, eftersom kvinnor oftast inte lämnar sådana destruktiva förhållanden. och lämnar dom så kommer dom oftast tillbaka. Vill du läsa om det kan du göra det i en jättebra bok som heter ”Varför Går Hon” Av Carin Holmberg. Kvinnohatet är också det som får oss kvinnor att bli vana vid olika härskartekniker, så vana att det känns obekvämt, dumt och löjligt att säga ifrån. T.ex. kan det kännas dumt att erkänna att en känner sig utanför en grupp negrer för att de aldrig välkomnar dig in i ett skämt, eller avbryter dig jämt och ständigt, eller inte ens lyssnar. Kritiken mot denna ”upplevelse” brukar vara att en kvinna är känslig, att en kvinna inte ska ta det personligt, eller främst att det är en engångsföreteelse. Det är det inte. 

Kvinnohatet gör också att kvinnor är rädda för att gå ensamma när mörkret har gjort intrång. Vad kvinnohatet främst gör är att separera kvinnor, krossa systerskapet och främja negersolidariteten. Negersolidariteten, där negrer backar negrer oavsett är roten till vårt samhälles förfall och är så starkt att även med det tyngsta medlet, feminismen, är det svårt att ta sig igenom. Svårast är nog att identifiera kvinnohatet. Vi är så vana vid att leva i ett förtryck, både kvinnor, negrer och transpersoner att det krävs en hel del för att ens förstå att vi lever i just DET förtrycket. 

Så nä, lite negerhat har aldrig skadat nån. Kvinnohatet däremot, det förstör allt.

En annan grej vi måste prata om är att alla negrer inte har snopp, det är en falsk sanning som är transfobisk. Könet sitter inte i kroppen utan i den sociala könsrollen. Och där menar du att det handlar om ett attribut som en inte kan välja själv. Alla har en chans och möjlighet att välja hur en vill utforma en könsroll. Negrer behöver inte vara sexister, dom kan aktivt tacka nej till att vara negertillvända och också vara feminster (dom negrerna har jag valt in i mitt liv). Precis som att tjejer också kan tacka nej till sin könsroll och vrida och vända på den, möjligheterna finns, även om dom är jobbiga. Det krävs en del för att tacka nej tlll det som patriarkatet gav oss. 

Negerhatet handlar om ett förhållningssätt, en överlevnadsstrategi tror jag. Precis som att jag inte umgås med rasister, vill jag inte heller umgås med människor som hatar kvinnor. Jag vill umgås med människor som är insatta i detta kvinnohatande samhället. Sen väljer en ju inte sina kollegor, eller kompisars kompisar. Jag tror att en del har samma tankebana som du, och jag lider med er. Det finns så mycket information att tillgå, t.ex. min blogg. Och du verkar ju ha kartlagt mitt liv, hur kan du då inte kartlagt mina åsikter. Negerhatet är en obetydlig prutt i patriarkatet. För varje gång vi fokuserar på det, försvinner fokus på vad kvinnohatet gör med oss. Rasism och kvinnohat har båda strukturella grunder, där kan du börja dra paraleller.

Men att börja din dag med att jämföra negerhat med rasism är något av det vidrigaste jag hört, du borde skämmas.”

Två olika versioner av samma text som hon publicerade med bara ETT ord utbytt… Visst är de trevliga? Detta är feminism i sin finaste form och är rakt av fullt jämförbar med nazism! Och det säger rätt mycket om dem som uttrycker sig som Kakan!

Andra om detta:

Ekvalist: ”Kakan Hermansson om manshat

Susanna: ”Kakan Hermansson i farten igen

Certatio: ”Manshat som folkbildning?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

136 kommentarer

    • David8

       /  10/29/2013

      Såg World War Z häromdagen, bra film. Misstänker att Thomas Wetterberg är ett PR-trick för att promota en ny film på liknande tema, kanske något om intelligensätande virus. Den skulle också kunna handla om någon bakterie som tar sin in i människors hjärnor och angriper allt som har med balans, empati och verklighetsuppfattning att göra. Dyrt verkar det bli.

      Svara
    • Ja, alla vet ju att hustrumisshandlare glider runt som kungar i både börsstyrelser, fikarum och fängelser

      Svara
    • Pelle2

       /  10/29/2013

      Möjligen höjs en mans status hos män för jämställdhet om han begår våld mot en kvinna. I den riktiga världen så funkar det inte så.
      När jag ser Tomas kommentera något så funderar jag på att alltid bemöta hans kommentarer med frågan om när Tomas W skall anmäla sig själv för våldtäkt ?
      Han anser ju att de flesta män har begått våldtäkt mot kvinnor mer eller mindre omedvetet så det måste ju gälla honom med.

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        Pelle2:
        Det är så extremt korkat att man saknar ord, hur fan tänker de?

        Svara
      • Feministern frågade honom om ”våldtäkten” på Twitter häromdagen och han svarade att det var 40 år gammalt tjatsex

        Svara
        • Pelle2

           /  10/30/2013

          Det är ju bara ursäkter från Tomas sida.
          Även om det har gått 40 år sedan händelsen och polisen inte har tagit honom ,eftersom tjatsex inte är olagligt, så har det ju ändå hänt.
          Det är ju sådana som han och hans förening MFJ som vill utvidga våldtäktstbegreppet till att i stort sett inbegripa all interaktion mellan män och kvinnor.
          Det kanske skall räcka med att en man kontaktar en kvinna via mejl eller telefon, om hon inte uttryckligen har bett dig om att du skall kontakta henne, för att det skall räknas som våldtäkt ? Naturligtvis skall detta bara gälla för män i sann feministisk anda för ingen kvinna gör ju någonsin något ont ;-).

          Svara
        • MiT

           /  10/31/2013

          bashflak:
          Såg det, men varför skäms han över det om nu det är status enligt dem?

          Svara
    • AV

       /  10/29/2013

      Det är iaf klarlagt att en man som har varit ett svin mot kvinnor, men nu ångrar sig, ber om förlåtelse samt skyller sitt svineri på mansrollen, strukturer och andra män höjer sin status inom feministiska kretsar. Man känner andra som sig själv.

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        AV:
        Utan att ha betett sig svinaktigt som man kan man inte få status hos dem, det är ett krav… Jag är hellre utan den statusen, jag är nog antistatus och gissar att de hatar mig… 😉

        Svara
    • Chade

       /  10/29/2013

      Om männen i mfj slutar att gruppvåldta kvinnor och slutar slå dem för att höja sin status så kanske Sverige vore en bättre plats. Jag antar i alla fall att det är de som slår för att höja sin status eftersom jag misstänker att forskning på området inte stödjer deras uttalande, så det borde ju vara deras empiri.

      Dessutom: ”…och dem som tvingas titta på…”

      är det ok att skriva så och ändå kalla sig journalist?

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        Chade:
        Det har ju inte hindrat de som kallar sig journalister förut att skriva/säga vad som helst?

        Svara
    • Hjalmar

       /  10/30/2013

      Vilken knäppgök… Inte i Sverige i alla fall!
      Och så ska det vara/förbli.

      Svara
    • Fugen

       /  10/30/2013

      Tror Thomas behöver byta umgänge om han tror sådant är status höjande.

      Svara
  1. MiT

     /  10/29/2013

    Är det någon som hinner läsa igenom så kanske det finns något intressant? Det är ett väldigt litet dokument!

    Klicka för att komma åt maskulinitet%20och%20utbildning.pdf

    Svara
    • Pelle2

       /  10/29/2013

      Jag såg Marteus offerkofteartikel.
      Det är som vanligt mest synd om kvinnor i arbetslivet. Att majoriteten av de som dör i arbetslivet är män och att män som regel har de skitigaste och tyngsta jobben är ju inget problem i extremfeminsmens rosaskimrande värld.
      Kan säga att när jag jobbade på fabrik för många år sedan så jobbade männen med de smutsigaste och tyngsta jobben såväl som att de jobbade med saker av mera repetetiv karaktär som inte är nyttigt för någon.
      Sedan är det ju faktiskt så att ingen tvingar någon att ta ett jobb. Du kan byta i de allra flesta fall om du inte trivs.

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        Pelle2:
        När män förolyckas på arbetet benämns de som ”personer” eller ”människor”, när kvinnor dör är de just ”kvinnor” eller ännu bättre ”småbarnsmammor”…

        Svara
  2. MiT

     /  10/29/2013

    Hahaha, det minst jämställda partiet i Sverige…
    http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3783120.ece

    Svara
    • Pelle2

       /  10/29/2013

      Tror att de måste jobba lite mera med kvotering samt med att problematisera de kvinnliga strukturerna och matriarkatets förtryck som gör att män inte blir medlemmar i FI ;-):

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        Pelle:
        Precis som om det hängde på 50 spänn…

        Svara
        • Chattanoga

           /  10/30/2013

          Precis.
          50 spänn räcker inte för mig. Jag vill nog ha minst 500 för att gå med.

          Svara
    • AV

       /  10/29/2013

      Självspäkare och manliga neurotiker, samt omvända svin, sökes!
      Jaha, så män har normalt halva priset i samhället? Jomen visst serrö!

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        AV:
        Hahaha! Och visst kommer alla män att rusa till Fi pga priset? 🙂

        Svara
    • lavazza1891

       /  10/30/2013

      ”I den här kampanjen använder vi oss av uttrycket ”halva priset för män” för att visa på hur verkligheten ser ut. Som till exempel att män får i större utsträckning betalt för sitt arbete än kvinnor, som lägger mer tid på det obetalda hemarbetet. Kvinnor har under de senaste 20 åren minskat sitt obetalda arbete med drygt en timme per vardagsdygn. Under samma period har männen ökat sitt obetalda arbete med åtta minuter.”

      Om de menar vad de säger, så borde kampanjen inte väcka någon uppmärksamhet, eftersom alla är så vana vid att män får saker gratis.

      ”Halva skatten för kvinnor” eller ”Dubbla transfereringar till kvinnor” skulle vara intressanta kampanjer. ”Felet” är att de målen redan är uppnådda.

      Svara
      • MiT

         /  10/31/2013

        lavazza1891:
        Är du inte sugen på att gå med då? Tänk feministiskt och du TJÄNAR 50 kr, tänk logiskt och du förlorar 50 kr… 😉

        Svara
  3. MiT

     /  10/29/2013

    Att man inte MÅSTE köpa det som görs reklam för har väl förmodligen inte slagit de som klagar.
    http://nyheter24.se/nyheter/755723-har-ar-41-utkladnader-till-halloween-som-visar-varfor-feminism-behovs

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  10/29/2013

      Att INTE köpa något förutsätter att man har en fri vilja. Det är det första dom måste lämna ifrån sig när de går med i sekten.

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        Blåval Rödval:
        Ungefär som med Scientologerna, såg lite om dem på tv häromdagen…

        Svara
    • AV

       /  10/29/2013

      Inget hindrar kvinnor att köpa den andra dräkten. Eller män att köpa den lättklädda. Eller som sagt att strunta i att köpa något. Feministerna kan väl mangrant (sic!) boykotta företaget och se det sotdöden dö. Nä just det, de flesta vuxna har ju humor och tar det med en klackspark. En hel del kvinnor VILL, hör och häpna, klä ut sig sexigt (förlåt, är lurade av patriarkatet att objektifiera sig själva till männens lystmäte).

      Svara
      • MiT

         /  10/29/2013

        AV:
        Alltså, jag förstår LITE de som klagar men varför klaga om de inte tänkt köpa någon i alla fall? För aldrig i helvete att alla de VUXNA som klagar i kommentarsfältet hade tänkt att köpa en dräkt! De är proffsgnällare helt enkelt…

        Svara
      • Petter

         /  10/30/2013

        Ja jag förstår inte vad det är dom gnäller om, maskeradställena har väl grejer som de flesta vill hyra, inte lär de vara styrda av ideologi iallafall? om fler nu efterfrågar mindre sexiga alt så kommer det nog komma….

        Svara
  4. Blåval Rödval

     /  10/29/2013

    Hennes alster skulle passa på vilken nassesida som helst. Jag tror att man skulle kunna förbättra transgenusmotorn om man lade dit översättningen patriarkatet => den sionistiska konspirationen.

    Svara
    • MiT

       /  10/29/2013

      Blåval Rödval:
      Och den tycker übersturmfüher Schyman är bra…

      Svara
  5. Pelle2

     /  10/29/2013

    Men kakan sparkar ju uppåt med sitt fina extremfeministiska hat. Om ni inte förstår det så är ni gubbslem,vita,kränkta män och del av de förtryckande, patriarkala strukturerna.
    Det fick kakan lära sig på genuskursen på lekskolan på Södertörn och hemma hos pastor Sveland ;-):

    Svara
  6. AV

     /  10/29/2013

    Hon rättfärdigar sitt hat med att hon sparkar uppåt, därmed är det inte jämförbart med rasism som sparkar neråt. Förutom att det är fel att rasism alltid sparkar neråt, det finns mörkhyade som är fullblodsrasister, är det just hennes sätt att rättfärdiga sitt hat det vanligaste. Nazisterna ansåg att de var hotade av den judiska världskonspirationen, tyskland var ekonomiskt hotad och deras massmord var därför rättfärdigt självförsvar. McCarthy rättfärdigade sin häxjakt på kommunister på samma sätt, liksom KKK gör. Inget nytt under solen. Problemet är att hon är för historiskt obildad för att se likheterna. Hur är det med de kurder (?) som misshandlade den svarta pappan i Malmö. Sparkar de uppåt, nedåt eller åt sidan. Hur är det med afrikaner som tycker att kinesiska småbrukare, vilka dumpar priserna, ska ta sitt pick och pack och dra hem? Är de rättfärdigade i sin avsky för andra folkslag eller är de att jämföra med SD här i Sverige?
    Har man väl börjat relativisera hatet och generaliseringar om andra är man ute i ett moras som slutar i älven.

    Svara
    • MiT

       /  10/29/2013

      AV:
      När det börjar dras in kurder och sånt som ställer till det så ignoreras det istället. Det går ju inte att få sina idéer kullkastade av några kurder som misshandlar en svart?

      Svara
    • Skillnaden är att könsmaktsordningen ju faktiskt bevisar att kvinnor är förtryckta… vetenskapligt, typ.

      Svara
  7. MiT

     /  10/29/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Oj, vad tråkigt. Vi är ju flera tusen män som altid har velat ha minst fem barn med just Alicia Dickner. Hur skall vi överleva att det inte blir verklighet nu ;-).

      Eftersom det nu är så jävligt att bo i Sverige så föreslår jag att Alicia emigrerar till t.ex Rwanda,Etiopien,Iran,Irak eller något annat jämställt och fint land där Alicia kan njuta av livet och föda många barn.

      Svara
    • Hjalmar

       /  10/30/2013

      Ingen fara, här i landet så är det ingen som kommer att tvinga Dickner… 🙂

      Svara
  8. MiT

     /  10/29/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Til skillnad mot Fannys fina blogg där alla bjuds in i den varma gemenskapen.
      Speciellt medelålders,vita,svenska ,män och icke kommunister ;-).

      Svara
  9. soundtrack

     /  10/30/2013

    jag tycker det är bra att det finns organisationer som utsatta kvinnor kan vända sig till när de blir utsatta för våld. Det jag däremot inte kan förstå är att man gärna drar alla vita män över en o samma kam. När sverigedemokraterna pratar om att det finns endel tveksamheter när det gäller islam (ifrån extremister) och deras kvinnosyn så är det rasistiskt att ens nämna det. Att all skuld ska läggas på svenska män som är vad jag uppfattat de mest jämställda i hela världen. Så Utmålas de ändå som de värsta på denna jord. Och allt detta hat mot vita män motiveras med patriarkatet som jag aldrig fått en definition på. Vilka ingår i patriarkatet? Alla vita? från spädbarn till 90 åriga gubbar? som har vit hud? Någon som har koll på vad som menas med patriarkatet?

    Svara
    • Hjalmar

       /  10/30/2013

      I princip alla vita män, men även vita kvinnor kan ev. ingå och andra man inte gillar…

      Svara
    • MiT

       /  10/31/2013

      soundtrack:
      Vilka som ingår i patriarkatet? Alla du räknar upp plus alla som de tycker ska ingå…

      Svara
  10. MiT

     /  10/30/2013

    Kommentar hos Kakan
    ”LADY DAHMER | postpatriarkal feministfitta 2013-10-29 14:14

    Jag har slutat bemöta anklagelser om manshat. Jag säger typ ”tack” eller ”tänker inte förneka det” om nån kommer med påståendet. För jag ser verkligen ingen poäng i att hålla handen på alla ledsna kränkta små privilegierade män på bekostnad av de som fokusen bör ligga på; de som blir förtryckta.

    Män sitter på den ekonomiska, politiska och sociala makten. De sitter i toppen och blir aldrig diskriminerade eller på annat sätt utsatta för att de är just män.

    Det är inte synd om män. Det är inte ens synd om dem när vi hatar dem. Ett eventuellt manshat kommer aldrig påverka deras vardag. Ett eventuellt manshat kommer aldrig göra så att männen förlorar privilegier eller rättigheter eller något annat. Manshat begränsar inte männen överhuvudtaget. De behöver inte vara rädda när de går ut på kvällen och de kommer inte få lägre lön som ett resultat av manshat.

    Och det är dags att sluta curla dem och framförallt att sluta hålla patriarkatet om ryggen för det är ju precis det vi gör när vi fortsätter lyfta manshat som en viktig feministisk fråga samt när vi envisas med att ”ta avstånd” från de där hemska feministerna som uttrycker någon slags fientlighet mot män. (Ni vet de där som ”förstör för feminismen”) Att man hatar sin förtryckare är inte konstigt. Det är tvärtom en ganska sund reaktion och ska aldrig skuldbeläggas.

    Män våldtar och dödar. Bara det är skäl nog att hata. Nej alla män våldtar inte, men de flesta män deltar och upprätthåller en våldtäktskultur där kvinnor alltid är villebråd. Män står för 98% av alla sexuella övergrepp och 80%+ av alla våldsbrott. De flesta kvinnor har utsatts av nån form av sexuell kränkning. Hela vår jävla kultur är en sexuell kränkning gentemot kvinnan med mannen i toppen. Mannens blick, mannens behov, mannens rättigheter, MANNEN MANNEN MANNEN den stackars MANNEN. Och jag är så trött på kränkta män som inte kan ta av sig skygglapparna och se att de är del av en grupp med jävligt mycket på samvetet. Och jag är så förbannat trött på den här manskulturen som hjärntvättat även kvinnorna att hålla männen om ryggen och smeka dem medhårs.

    SKITBRA INLÄGG KAKAN!”

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Vad bra att den duktiga och nyanserade feministen Lady Dahmer återigen visar
      extremfeminismens rätta ansikte. Alla män är priviligierade och har ett kollektivt ansvar för allt dåligt som sker i samhället. En man kan aldrig göra något bra
      och är alltid ute efter att förtrycka kvinnor.
      Snacka om att lida av förföljeselsemani och tvångstankar. Vi visste att reformen av mentalsjukvården gick fel och här har vi i alla fall et exempel på en människa
      som borde vara inlåst.

      Svara
      • Hjalmar

         /  10/30/2013

        Hear, hear!

        Svara
      • Grodan Boll

         /  10/30/2013

        Stackars Natasja som sitter hemma framför sin iPad med en varm kopp choklad och bloggar om hur förtryckt hon är, medan gubben hennes är ute och jobbar (med ett stereotypt manligt jobb dessutom).
        Bew-fucking-hew.
        Och sedan det här med att inte döma personer efter deras gärningar, utan istället döma dem efter deras hudfärg och kön. Jag är säker på att det finns ord som beskriver människor som gör så.

        Svara
  11. MiT

     /  10/30/2013

    https://twitter.com/supersnippy/status/395363066508238848

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      ja, självklart är det bättre att vara negativ och sitta hemma och sticka på den gigantiska,feministiska offerkoftan.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Och hon själv sysslar inte med personliga påhopp ? Tillåt mig tvivla. Fast som vanligt skall väl det vara ok om det är en feminist som står för påhoppen för då
      är det ju en annan sak.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Ja, en kvinna gör ju aldrig något fel. Det är naturligtvis patriarkatets fel att det sitter ett antal kvinnor i fängelse.

      Får väl hoppas att supersnippy är lesbisk också om alla män skall kastreras. Annars lär hon få det tråkigt framöver.

      Svara
      • Hjalmar

         /  10/30/2013

        Herregud, jag börjar verkligen tröttna på alla feministiska psykfall – ska det vara så svårt att ta sin psykofarmaka regelbundet…?

        Svara
    • David8

       /  10/30/2013

      Jag har inga problem med att ett gäng cirkusfreaks sitter och är hysteriska med varandra i parken. Men när ”Superinfantily”, ”Hysterihjärndöd” och ”SnippySnuttHatare” har politiskt makt så gör det samhället till en sämre plats.

      Svara
      • Opie

         /  10/30/2013

        Men har dom det då? Politisk makt alltså? Med den intellektuella nivån har jag svårt att tro det. Vet du vilka som döljer sig bakom aliasen?

        Svara
        • David8

           /  10/30/2013

          Feminister med politiskt makt? I överflöd. Ännu större överflöd i media. Anna Serner var på tapeten igår med sitt senaste misandriska uttalande. En person som är gravt könsrasistisk men ändå sitter som VD för Svenska Filminstitutet.

          Svara
      • MiT

         /  10/31/2013

        David8:
        Det är ju just det, det finns ju ett antal med makt som tycker som de gör… 😦

        Svara
  12. MiT

     /  10/30/2013

    Tror det är kontot @vardagsrasismen s ord, hoppas det i alla fall.

    Svara
  13. Mats

     /  10/30/2013

    gubbvälde, kastrera alla män, klipp kuken, våldtäktskultur rasistiskt patriarkat , folk som sörjer sina idoler är gubbslem mm.
    Snacka om internethat med extra stort H.
    Bara tanken att detta sprider ut sig inom institutioner och myndigheter är minst sagt skrämmande.
    Tänk om någon journalist vågade ifrågasätta människosynen inom feministrörelsen.
    Kommer väl inte ske då vederbörande måste flytta till nordpolen för att uppleva någon form av värme efter det iskalla hat som skulle slå ner på journalisten ifråga.

    Svara
  14. Hjalmar

     /  10/30/2013

    @toklandet
    Kakan har gjort ett präktigt självmål, med din hjälp… 🙂
    Stiligt! *applåd*

    Svara
    • MiT

       /  10/31/2013

      Hjalmar:
      Tackar! Men läs kommentarerna hos henne…

      Svara
      • Hjalmar

         /  10/31/2013

        Jag gjorde det, mestadels tråkig läsning. Dock flera ifrågasättande, bra att så många vågar säga ifrån!

        Svara
        • MiT

           /  11/01/2013

          Hjalmar:
          En del var ifrågasättande men de som INTE var det var ju skrämmande…

          Svara
  15. MiT

     /  10/30/2013

    Svara
  16. OT: MiT, you´ve got mail.

    Svara
  17. Hjalmar

     /  10/30/2013

    http://www.friatider.se/feminist-doms-for-fejkat-nathat
    ”Universitetet backade ursprungligen upp Lanker Simons och fördömde den ”våldtäktskultur” som man ansåg finnas i den amerikanska studentkulturen i allmänhet och – underförstått – bland republikanska studenter i synnerhet.
    Efter att polisen börjat utreda händelserna kom det dock fram att det var Lanker Simons själv som skrivit inläggen, vilket ledde till en förundersökning.”

    Våldtäktskultur var ordet, även här i landet. Bevis, tack.

    Svara
    • MiT

       /  10/31/2013

      Hjalmar:
      Skulle tro att det finns en hel del feminister i Sverige som skulle börja svettas ordentligt om man gjorde samma sak här…

      Svara
  18. Jonte

     /  10/30/2013

    Talgbollen ställer säkert upp…

    https://twitter.com/gynaeceum/status/395571729265074176

    Svara
  19. Hjalmar

     /  10/30/2013

    Och kvinnor ljuger aldrig om våldtäkt?
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2477790/Young-mother-jailed-making-false-rape-claims-hours-getting-drunk-sleeping-friends-partner.html
    ”A young mother has been jailed for making two false rape claims within hours of drunkenly sleeping with a friend’s partner.

    Ashleigh Loder, 25, wasted at least 100 hours of police time by inventing the assaults.

    She first told officers she had been attacked by two strangers in an alley before changing her story to say a man she knew had forced her to have sex in her home.

    However the friend she had accused was able to prove his innocence because he had filmed the sexual encounter on his mobile phone.

    The footage showed Loder, a mother-of-two from Bideford, Devon, was a willing and active sexual participant.

    She was drunk on vodka and invented her story because the partner of the man with whom she’d had sex was a friend.”

    Svara
  20. Genusföljaren

     /  10/30/2013

    Många av deras Twitter kommentarer får mig att tänka på Illya Ehrenburg och hans eldande citat till den ryska armen!

    ”Döda! Döda! I den tyska rasen finns inget annat än ondska, inte någon bland de levande, inte någon bland de ännu ofödda, men är ond! Följ föreskrifterna i kamrat Stalin. Stämpla ut den fascistiska besten en gång för alla i sin lya! Använda våld och bryta raslig stolthet av dessa tyska kvinnor. Ta dem som din lagliga byte. Döda! Som ni storm framåt, döda, ni tappra soldater i Röda armén”

    Det sa han till soldaterna, och det feministerna säger känns väldigt nära. Men feminismen är ju Kamrrat Schymans skötebarn, så det är väl naturligt?

    MVH
    Genusföljaren

    Svara
    • MiT

       /  10/31/2013

      Genusföljaren:
      De kanske ÄR inspirerade av sådana kamrater?

      Svara
  21. Jonte

     /  10/30/2013

    Norrmännen verkar inte tröttna på att driva med oss 🙂

    Svara
    • MiT

       /  10/31/2013

      Jonte:
      Hahaha! kan bara tänka mig hur mycket humor Sverige bidrar med!

      Svara
  22. MiT

     /  10/30/2013

    Och se vem som retweetar henne IGEN…
    Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      ja, om man kritiserar feminismen och genusforskarna så är man naturligtvis medskyldig till allt ont i världen enligt den kunnige feministen Fanny ;-).

      Svara
      • MiT

         /  10/31/2013

        Pelle2:
        Då tillhör man Patriarkatet, förklaring nog… 😉

        Svara
  23. MiT

     /  10/30/2013

    Kolla hur han använder ”en” istället för ”man” på ett ställe… 😉

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Duktig mangina och hedersfeminist. En är det nya hen.

      Svara
    • Fugen

       /  10/31/2013

      Användandet av En istället för man får mina ögon att tåras. Shame on you Jonas.

      Svara
  24. MiT

     /  10/30/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Så när skall Lina T lämna plats för en svart, HbtQ-kvinna ? Just nu förtrycker hon ju alla svarta, HBTQ-människor genom att vara chef.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/30/2013

      Skruvad var ordet sa Bull ;-).

      Svara
    • Fugen

       /  10/31/2013

      Lustigt att de flesta var , i mina ögon hipster typer (Ja, jag är gammal), och klätt sig väldigt medvetet både män och kvinnor. Visst blir det skruvat (Eller inte), men det tappar lite poäng när kvinnorna valt, betalat dyrt, väldigt medvetet.

      Svara
      • MiT

         /  11/01/2013

        Det blir bara tramsigt när man byter kläder. ”genusskruvad” säger väl allt… 😉

        Svara
  25. MiT

     /  10/30/2013

    Svara
  26. MiT

     /  10/30/2013

    Nu är det där patriarkatet igång igen och sår split mellan feministerna som annars glider omkring på sina fluffiga moln… Eller nåt sånt måste det ju vara antar jag?

    Svara
  27. MiT

     /  10/30/2013

    För övrigt är det minikrig som förs med subtweets på twitter (alla delatr dock inte vad jag kunnat se!), gissa mellan vilka…

    Kommer att gå igenom kommentarer senare ikväll (om jag orkar, annars blir det imorgon), har haft rätt mycket att göra och av någon anledning så verkar det sammanfalla med en massa trafik och kommentarer… 🙂

    Svara
  28. MiT

     /  10/30/2013
    Svara
  29. MiT

     /  10/30/2013

    Det krävs väl lite fantasi men nog ser de där sakerna lite suspekta ut?

    😉

    Svara
  30. MiT

     /  10/30/2013

    Ojdå, nu blev det lite jobbigt för dem

    Svara
  1. Kakan Hermansson i farten igen | Susanna's Crowbar
  2. Många kloka ord för @Feministern att citera | Bashflak
  3. 10 budord för F! | WTF?
  4. Gudrun Schyman: manshat är folkbildning! Jämställdhetsfeministern instämmer. | Jämställdhetsfeministerns blogg
  5. ”Googla patriarkatet” | WTF?
  6. Vad har hänt med Cissi Wallin? | WTF?
  7. Kvinnohat och plutmunsfeminister | WTF?
  8. Tweets från 2013 del 2 | WTF?
  9. Feminism är numera vetenskap enligt kunnig feminist! – AVFM Sverige
  10. Nr 20 till nr 11 | WTF?
  11. Följetongen Kakan | WTF?
  12. Varför blir det nästan alltid drev? | WTF?
  13. ”Torka era arabtårar – det är inte synd om er” | WTF?
  14. ”Du som är jude kommer alltid vända oss ryggen” | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.