Feminister hittar kontaktannons

När feminister hittar en kontaktannons, vad händer då? Följande kommer från en fb-grupp

Ska¦êrmavbild 2015-01-16 kl. 23.29.26

Ja, så ser alltså annonsen ut på Happy Pancake (som är en kontaktsida?). Eller om det är profiltext? Jag har aldrig varit inne där så jag vet inte hur det ser ut eller funkar. Men fel är det i alla fall på något sätt enligt kloka feminister!

Ska¦êrmavbild 2015-01-16 kl. 23.29.57

Och där börjar man omedelbart att hånskratta åt en äldre och man som blivit ensam efter 54 år. Fräscht… De börjar omedelbart ”skämta” om att leka golddiggers också. En person påtalar deras osmakliga beteende och genast så kommer det in en som ska tala om att det inte alls är mobbning mot en äldre man som blivit ensam efter 54 år because Patriarchy…

Ska¦êrmavbild 2015-01-16 kl. 23.30.30

Det är självförsvar enligt trådstartaren som inte nöjer sig med att håna utan dessutom anmäler profilen. För vad vet jag inte alls. Men det ligger ju i mentaliteten för en feminist att anmäla allt som man själv inte håller med om på något sätt. Motvind när man cyklar? ANMÄL!

Ska¦êrmavbild 2015-01-16 kl. 23.31.00

Sanna verkar ju vara en trevlig personlighet…

Ska¦êrmavbild 2015-01-17 kl. 14.11.13

Jaha, där blev den enda som försökte påtala att de beter sig vidrigt blockad verkar det som. Det har man ju sett förut så att säga…

Undrar varför så trevliga personligheter som ovan behöver hänga på Happy Pancake…

Frågan är, blir man så här genuint osympatisk när man blir feminist eller blir man feminist för att man är genuint osympatisk?

**********

Blev ett inlägg i går kväll också ”Publicera eller inte” som handlar om Galago. En träffade nog rätt direkt i sin kommentar

knähundsgalago

**********

Jämställdhetsfeministern: ”Med Lina Thomsgård bland fittkonsten på Café Femtopia

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

109 kommentarer

  1. lassese

     /  01/18/2015

    Det saknas nog något från mycket tidig ålder hos de där kvinnorna.Det krävs nog att man är en genuint osympatisk och hatisk människa för att bli tokfeminist. Och en annan sak… De är ju alltid vänsterorienterade.

    Svara
  2. Blåval Rödval

     /  01/18/2015

    Jag misstänker att de osympatiska dragen nog fanns där från början, men att de med tiden förstärks. Deras kommentarer andas desperation och avund. De vet innerst inne att mannen som skrev annonsen är ”way out of their league”. Han har ett ordnat liv och hälsosamma fritidsintressen. Han vet dessutom vad han önskar att finna i en livskamrat. Han representerar allt som dom önskar sig men inte kan få. Deras väg i livet är utstakad. Den är kantad av henna och batik och leder till Gambia.

    Svara
    • Jonte

       /  01/18/2015

      Glöm inte katterna

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  01/18/2015

        Nu ska vi i ärlighetens namn inte jämställa kattägande med de sociala handikapp som dessa induhvider uppvisar.

        Svara
        • Kalle

           /  01/19/2015

          Ja det är skillnad på att vara kattägare och kattkärring

          Svara
    • Josefine

       /  01/20/2015

      Försvarar kommentarerna på FB lika mkt som jag försvarar vissa av kommentarerna här…dvs inte alls. Menar bara att många här använder precis samma teknik som ”tokfeministerna” på FB. Psykopater, psyksjuka… Kommenterade inte ens kontaktannonsen i sig, kan ha förståelse för att en äldre person inte är riktigt up to date, inget fel att ha krav, det har alla mer eller mindre. Dock kan jag också förstå att man som kvinna inte känner sig så lockad… Men det legitimerar verkligen inte vissa av kommentarerna till inlägget.

      Svara
      • MiT

         /  01/20/2015

        Jag tycker nog att det är en viss skillnad på att reagera MOT extremt osympatiskt och ganska äckligt beteende och att STÅ för det. Mot vissa beteenden kan man knappt reagera på annat sätt än vad som gjorts. Men du har inte sett några hånskratt med VERSALER här i alla fall gissar jag…

        Svara
      • Blåval Rödval

         /  01/20/2015

        Var och en gör som dom vill. Jag brukar mycket sällan försvara någon annans handlingar och ord. Jag tycker handlingar och ord får tala för sig själva.

        Jag kanske var lite hård i mitt påstående att dessa människors framtid består av ”dansresor” till Gambia. Många kommer nog att lugna ner sig så fort de bildar familj, får barn och jobbar bort sin jagsvaghet. Andra kommer att skaffa katt och bli ännu märkligare.

        Svara
  3. Mallemattias

     /  01/18/2015

    Det här förklarar ju en del av det underliga beteende man upplever på Happy Pancake. Vad gör man där om man inte vill bli kontaktad av främmande människor. Det är ju HELA syftet med sidan. ”Jag skapade en profil på en kontaktsida och sen fick jag brev ifrån folk!!! Skandal!”

    Svara
  4. Ernst

     /  01/18/2015

    Vilka vedervärdiga människor.

    Svara
  5. Pelle2

     /  01/18/2015

    Riktigt sjuka människor är dom.En man skriver en vanlig kontaktannons på en datingsida och beskriver vem han är och vad han söker och det får tokfeministerna att gå i spinn och önska livet ur honom.Dessutom menar dom att det handlar om att sparka uppåt..
    Dom är levande bevis på att psykvårdsreformen verkligen gick snett.

    Svara
  6. Anonym

     /  01/18/2015

    Ska vara lite icke PK nu, hoppas ingen blir ledsen 🙂

    Skit i dem. Kvinnor åldras som mjölk och män som vin. Ingen kommer vilja ha en trasig feminist efter att han har fyllt 28 ändå. Vi är många som kommer skratta åt deras profiltexter då

    Karma is bitch

    Svara
  7. Olof

     /  01/18/2015

    Vissa tycks lura sig att de slår uppåt när de själva väljer att vara bland de lägsta kräk som står att finna. Saker tycks få lite underligt perspektiv där från botten.

    Men, what goes around comes around, tror pensionären har fler lyckliga relationer framför sig än människor, och jag använder begreppet löst, som sitter och kritiserar kontaktannonser i en FB grupp. De bör nog satsa på att erbjuda långt bättre än ‘normal’ kropp och leta efter de sällsynta partners som bara bryr sig om det. Personligheterna som lyser igenom väcker mest… avsmak.

    Svara
  8. Allt gubbslem på HP borde självklart skriva i sina profiler att de är förtryckare och svin. Inte för att få bättre respons men så det blir mera jämställt!
    Bra initiativ att anmäla profilen och vi får hoppas åtgärder vidtas, någon kan ju förledas att tro att det är en vanlig hygglig man (alltså någon som representerar 99% av den manliga befolkningen) som skrivit kontaktannonsen…

    Svara
  9. Erik

     /  01/18/2015

    Så jävla avskyvärt!
    I likhet med Olof gör jag reflektionen att de ju faktiskt slår uppåt, men tro fan det när det inte går att sjunka mycket djupare.

    Om inte Emma håller på med någon slags idiotisk installation hoppas jag innerligt att hon får vård. Hon verkar inte särskilt frisk.

    Svara
  10. Ninni

     /  01/18/2015

    Dessa hemska, hemska människor.

    Men på ett sätt gör de jämställdheten en tjänst. Det blir tydligt att ”det goda könets” gloria är malplacerad.

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2015

      Jämställdhetsfeministern och MIT borde vara självskrivna i det sammanhanget. De är några av få som utmanar den feministiska normen i dagens samhälle.Fast något säger mig att de inte kommer bli nominerade 😉

      Svara
      • Emelie

         /  10/12/2016

        Inte Jämnstäldhetsfeministern. Den typen sv satir funkar helt enkelt inte längre nu när verkligheten är så extrem. Få ur den breda massan skulle fatta att det inte bara var ännu en ”Kakan”, tyvärr.

        Vad vi behöver idag är fler sansade röster i debatten som inte hemfaller åt hat och extremism åt något håll. Personer som MiT och du Pelle2.

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/18/2015

      Som läget är nu så måste det bli en vit heterosexuell medelålders man.

      Svara
  11. Frogfish

     /  01/18/2015

    Vi kommer inom kort ha ett stort samhällsproblem med dessa vidriga personer. Dessa kvinnor uppträder så här för att de kan, utan att se de verkliga mekanismerna bakom (se nåns kommentar om åldrande ovan). Oavsett hur de bär sig åt har unga och attraktiva (nåja) kvinnor gott om alternativ ändå. Men den dagen kommer när denna ”valuta” förlorat sitt värde, och då sitter de där. Ensamma kvinnor över 40 utan alternativ för familjebildning och efterlevande som älskar och tar hand om dem.

    Tänk vad som händer när ett stort antal bittra personer utan ”riktiga” framtidsutsikter får för mycket tid och resurser (de har ju haft gott om tid för ev karriär) sysselsätter sig. Lite som dagens ungdomsgäng utan egna framtidsutsikter, bara med sämre framtidsutsikter.

    På nåt sätt kommer det nog ändå vara ”patriarkatets” fel, och det kommer bli varje kvinnas rättighet att skaffa barn själv på samhällets (skattebetalarnas) bekostnad.

    Jag ser ingen ljus framtid med detta ”gäng” förankrat i samhället.

    Svara
  12. Pelle2

     /  01/18/2015

    Ot:
    Dn skriver följande om att p3 Guld dominerades av kvinnor:
    ”Kvinnor tog Storslam i P3 Guld
    Nio kategorier, åtta vinnare, men bara en man. P3 Guld-galan hölls i Scandinavium, Göteborgs största inomhusarena, dit en publik på 3.900 personer sökt sig för att se den livesända festen. På årets gala prisades nästan uteslutande kvinnliga artister.

    – Många män har nog trott att de har sitt på det torra, men så sitter en massa kvinnor och snickrar på låtar. Det har kvinnor alltid gjort, men nu tror jag att skivbolag och bokningsbolag tar den kvinnliga publiken på allvar. Det gör att kvinnliga artister kan existera på ett annat sätt, sade Beatrice Eli, som vann priset för årets pop.

    Och tillade:

    – Jag tror att 2015 är kvinnodominansens år, på riktigt, sade debutanten Eli.”

    Tror någon att Dn hade skrivit motsvarande om männen hade dominerat P3 Guld ?
    Skulle de inte ha ifrågasatt om en manlig artist sa att 2015 är mansdominansens år och många kvinnor har nog trott att de hade sitt på det torra ?

    Dubbelmoralister och hycklare är dom.

    Svara
    • Erik

       /  01/18/2015

      3900 i Scandinavium? Ouch, det måste alltså ha sett rätt tomt ut.
      Det hjälper förstås inte heller att varken årets artist (Timbuktu) eller årets grupp (First Aid Kit) brydde sig tillräckligt mycket för att vara på plats för att ta emot priserna.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/18/2015

      Mjo, några krav på kvotering hade varit klädsamt.

      Svara
    • Kjell

       /  01/18/2015

      Precis innan P3 Guld började igår tänkte jag: Hur mycket politik kommer de att lägga in där? Efter bara några minuter utbrast den kvinnliga programledaren (som jag tyvärr glömt namnet på) ”Och 2015 blev det året när feminismen blev mainstream! Yippiiiiie!”. Sveriges oberoende television var det ja…

      Svara
  13. notsure

     /  01/18/2015

    Då dessa aber huserar på datingsiter tål det att upprepas:
    Don’t stick your dick in crazy!

    Svara
  14. Josefine

     /  01/18/2015

    Efter att ha läst kommentarerna till detta inlägg så…nästan alla som kommenterat här beter ju sig likadant, massa fördomar, precis som dom som kommenterat i FB-tråden! Hur begåvat är det att kalla andra lågbegåvade för att man inte tror på samma saker? Bara en tanke.

    Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2015

      Är det en fördom att tycka att någon som uttryckligen önskar livet ur en annan människa är en sjuk person ? Du tycker förstås att vi bara skall acceptera vad som helst som en kvinna skriver eller att det bara är ett skämt som vissa feminister brukar säga när de blir ifrågasatta.Kan inte se att någon har skrivit att de är lågbegåvade utan de flesta uttrycker bara sin avsky för deras avskyvärda beteende.
      Men du tycker kanske att de har rätt och att deras beteende är ok ?

      Svara
      • MJ

         /  01/18/2015

        Jag har sett några återkommande kommentatorer här som önskat livet ur t.ex. ISIL-Soldater, utan att kallas för sjuka. Så det är väl inte ett ensamt kriterium?

        Svara
        • Liten

           /  01/18/2015

          Jo, att skriva en kontaktannons på nån dating sida och dra till Syrien och slåss för en terrororganisation är typ samma sak. Svenska feminism och vänstertyckare slår till igen.

          Svara
          • MJ

             /  01/18/2015

            Då pelle2:s uttryck ”människa” ska tolkas som ”människa som skrivit en kontaktannons på en datingsida”?
            Kategorin lågbegåvad är ändå aktuell i den här tråden.

          • Liten

             /  01/18/2015

            Jag tolkar uttrycket ”människa” som någon som gör något helt normalt, i detta fall har en profil på en dating sida. Att jämföra med personer som tycker att det är ok med att delta i terrororganitioner och vad andra tycker ska hända med dem är rätt magstark.

          • MJ

             /  01/19/2015

            Ok, det var en lustig definition.

            Är det ok för dig om samma sak gäller för andra och på andra platser?
            T.ex. om liberala bloggare inte betraktas som människor i Saudiarabien?

          • MiT

             /  01/19/2015

            Vet du vad? Vi skyller det på USA, funkar alltid… 😉

          • MJ

             /  01/19/2015

            Nej det är kommunisternas fel, alla som inte tycker som man själv i allt är kommunister.

    • Kjell

       /  01/18/2015

      Nu hittar jag ingen som skrev något om ”lågbegåvad” (kan ha missat det), men jag håller med kommentatorerna om att det är en väldigt märklig inställning att hacka på en människa på det här viset för att man tror på ett patriarkat eller något annat. Däremot var kommentarerna om ”psykvård” över gränsen.

      Svara
    • Frogfish

       /  01/18/2015

      Du hade inget att säga om själva sakfrågan? Vore intressant att höra hur du ställer dig till att håna äldre män som förlorat sin fru?

      Svara
      • wigwag

         /  01/18/2015

        Han har skrivit en sexistisk och korkad kontaktannons, eller vad fan det ska föreställa, och det är väl bara bra om det raljeras och hånas kring texten så ingen lockas att ta skiten på allvar. Undrar om frun hans tog livet av sig efter 40 år…

        Svara
        • MiT

           /  01/18/2015

          Har han? Var då någonstans?

          Svara
          • Det är klart den är sexistisk?! Han söker ju inte ens hjulbenta eller trippelkönade. Värre än en ISIS-terrorist nästan!

        • Frogfish

           /  01/18/2015

          Vad är sexistiskt och korkat i kontaktannonsen?

          Och att du skojar om att hans fru tagit livet av sig pga honom säger ju mer om dig.

          Svara
          • Jonte

             /  01/18/2015

            Han uttryckte en önskan om en ”normal kropp” det är en utseendepreferens. Har du några som helst önskemål vad gäller utseende på en kvinnlig partner är du sexist enligt feminister, observera att det inte finns några hinder för en kvinna att ha några utseendekrav

          • Kalle

             /  01/20/2015

            ”Vad är sexistiskt och korkat i kontaktannonsen?”
            Att han ratar feta och narcissistiska gamla kattkärringar, så kan man ju inte göra förstår du väl

        • wigwag

           /  01/19/2015

          Har lagt märke till att jag fått en upptumme på det här inlägget. Det gör mig så lycklig.. Jag har en vän nånstans därute.

          Svara
    • Kanske Josefine kan vara så vänlig och förklara vad mannen med kontaktannonsen gjort för fel som förtjänar det hån som han utsätts för? Kom för fasen inte och säg att han fick det för att han förtjänade det…

      Svara
    • wigwag

       /  01/18/2015

      Håller med dig Josefin. Folket här tenderar bli jävligt upprörda när dom ser andra skoja och skratta elakt med samma tekniker som dom själva använder sig av dagligen. Patetiskt.

      Svara
      • Rick

         /  01/18/2015

        Det är fullkomligt bisarrt att kalla den där kontaktannonsen för något annat än traditionell. Att den drar på sig de där hatfyllda kommentarerna visar bara att feminismen är en ideologi för patologiska mobbare och andra med psykiska knutar som skulle behöva lösas upp.

        Svara
        • wigwag

           /  01/19/2015

          Tvärtom tror jag inte ens man behöver vara kvinna eller feminist för att känna ett smått äckel över de subtila och ibland jävligt tydligt sexistiska formuleringar som präglar texten. Visst, gubben är säkert gammal i gatan och det finns ingen anledning att misstro genuiniteten, troligtvis inget troll, och han har hållit på länge säger han, vilket jag kan förstå, men vad fan..han får ju ta till sig ”kritiken” då och förihelveete sluta tala om för kvinnorna han söker kontakt med varför dom ”häckar” på sajten, vilka intentioner dom har, och vad som tillfredsställer dem etc.. Han lär nog få hålla på ett tag till gissar jag. Det är det här sistnämnda jag syftar på när jag säger att han formulerat sig sexistiskt. Att i generaliserande termer tillskriva en grupp kvinnor nedlåtande egenskaper. Skälen till häckandet är lika många som det finns kvinnor och han borde hålla sig till sina egna skäl.

          Svara
          • MiT

             /  01/19/2015

            Hahaha, du är verkligen HELT bisarr 😀
            Återigen, du får gärna visa var han är sexistisk för det har du nämligen inte gjort än… Eller menar du att han ska ta till sig människors fantasier?

          • Mannen vill ha en ”normal kropp” och med lite normkritiskt tänkande där man känner efter kommer man fram till att han inte är intresserad av silikonbröst…
            Att säga sanningen om kvinnors behov av bekräftelse är förvisso att trampa på ömma tår men inget man skall behöva ta skit för. Att sedan kvinnors presentationer på HP mera handlar om vilka de INTE vill ha kontakt med samt en lång kravlista på de män de eventuellt kan tänkas att tar kontakt, kvinnor tar inte kontakt för här kör man enligt gamla stereotypa könsroller med uppvaktande man, så infinner sig känslan av att dessa kvinnor söker just bekräftelse och inte en partner…

          • Olof

             /  01/19/2015

            Wigwag, det är en kontaktannons, inte en ledarsida på DN. En stor del av poängen med kontaktannonser är att spara sin egen och andras tid genom att sortera bort inkompatibla partners.

            Att han påpekar att han varken kan eller har någon lust med att försöka uppfylla önskemål om en ung och vital partner och att han inte är intresserad av oseriösa ‘bekräftelse’ kontakter är knappast på något sätt out of line. Det ger potentiella intressenter för det ena eller det andra information som låter dem välja att undvika slösa bort sin och hans tid genom att ta kontakt med honom. Det är inte ens kontraproduktivt för honom, det är ju explicit just dessa kvinnorna han _inte_ söker kontakt med.

          • Men det är väl inget konstigt alls, då det han skriver stämmer. På samma sätt finns det naturligtvis motsvarande grupper av män, som kvinnor ofta säger sig vara ointresserade av. Exempelvis de som bara är ute efter sex.
            Jag får en bild av att du sällan läser kontaktannonser eller ens är aktiv på datingmarknaden?

            Vad man skulle kunna anmärka på i denne herres annons är en gnutta negativitet. För egen del svarar jag aldrig på kvinnliga presentationer som är för negativa. Det är upp till mig som läser texten.
            MEN det motiverar väl inte till att man anmäler eller önskar personen död?
            Huruvida hans annons går hem eller inte kommer marknaden avgöra.

      • Pelle2

         /  01/18/2015

        Som sagt var,feminister påstår alltid att dom ”bara skojade” när dom uttrycker sitt hat mot män men jag vågar lova att om någon feministkritiker skulle skriva något som var en bråkdel så vidrigt mot en kvinna så skulle de skrika om kvinnohat.

        Svara
  15. Alltså – det är så här psykopati yttrar sig hos kvinnor. Oförmåga att känna empati, kärlek, djupare känslor. Hoppas bara att inte Batgirl för sitt genmaterial vidare in i framtiden.

    Svara
  16. Kjell

     /  01/18/2015

    Den här idén om att det är rätt att ”sparka uppåt” är samma som AFA använder sig av när de ”legitimerar” sina våldsaktioner. Jag anser att idén är lika förkastlig när det gäller mobbing som i den här Facebook-tråden, även om man skulle vara helt överens om att mobbarna faktiskt är förtryckta.

    Att en människa som känner sig förtryckt av någon, var sig det är ”strukturellt” eller helt personligt, har större risk att kasta ur sig oförskämdheter eller våld är självklart inget märkvärdigt, men likväl inget försvarbart. Det blir ännu konstigare när påhoppet riktar in sig mot någon som råkar tillhöra samma kollektiv som man påstår förtrycker ”som grupp” (dvs i något slags medeltal), även om denne någon råkar ligger under medelvärdet (vilket man möjligen inte vet, men det är ingen ursäkt).

    Svara
    • MJ

       /  01/18/2015

      Det är ju alltid samma sak. Nazisterna sparkade ju uppåt mot världsjudendomen, SD:s lågpannekader sparkar uppåt mot islamiseringen, kyrkan sparkade uppåt mot djävulen när de brände häxor osv.

      Oftast verkar det vara tämligen ofarligt att sparka uppåt.

      Svara
      • Mm. Dvs, extremister ursäktar alltid sitt våld med att de sparkar uppåt. Det blir ju bättre i deras sinnen, de gör ju det för en god sak. Det hälper till att hålla vid liv offerrollen vilket gör att utomstående har större tilltro till dig o inte din fiende.

        Svara
      • Och Hamas sparkar uppåt när de ”av misstag” placerar raketer på skolor och sjukhus och på så vis använder civila sköldar…

        Svara
        • MJ

           /  01/19/2015

          Skillnaden är att Hamas verkligen sparkar uppåt vilket visas av att det är farligt att vara hamasmedlem.

          Sen är det ju sionistiskt skitsnack, trots oavbruten ständig övervakning från luften så lyckas inte Israel filma en enda raket placerad på sådant sätt, men de lycka däremot bomba varenda skola och varenda sjukhus i Gaza.

          Svara
  17. Dreadlock

     /  01/18/2015

    160 tecken. Tjejernas,som går i 9:ans rökruta bakom gympasalen har till slut avslöjats som en kopplingscentral för pojkvänstmaterial. Vad else is new ?

    Svara
  18. Anders

     /  01/18/2015

    Killen som skrev till feministen att han ville göra henne gravid får nog kallas självskadebeteende. Dessa kvinnor måste räknas till ”damaged goods” i tidig ålder.

    På tal om gubbens kontaktannons. Om de tycker att han ställer omöjliga krav ska de bara se vad kvinnor har för krav på HP.

    Svara
    • Dreadlock

       /  01/18/2015

      Comment ca va Marta ?

      Belgiska T.C Matic anno 1981

      Shut the fuck up and make love .

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/18/2015

      Listan blir kortare med stigande ålder. Till slut innehåller den bara en rad: ”Han ska vara snäll”

      Svara
      • Nej då, till slut blir det bara ‘Han’, när de blundar o tar första bästa, o då kan det t.o.m. vara en katt, eller lyktstolpe.

        Svara
      • Emelie

         /  10/12/2016

        ”Hen” ska vara snäll. 😉

        Svara
    • Pelle2

       /  01/18/2015

      Johanna Frände’n ger verkligen postmodernismen ett ansikte.

      Svara
    • Dreadlock

       /  01/18/2015

      Har stor respekt för Hanif Bali,och hans kamp för att vifta bort de galna flugornas feministkvinnor i riksdagen, speciellt när de lägger emfas på hudfärg.

      Svara
  19. Kan inte hitta FB-gruppen där ”diskussionen” utspelade sig – ?

    Svara
    • Deras psykrum brukar vara hemliga för folk som inte blivit direkt inbjudna.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  01/18/2015

        Åh, har dom hemliga trädkojor på Facebook? Det är vad dom tror. En hemlighet som fler än en vet om är ingen hemlighet.

        Svara
  20. Lustigt – om män talar illa om kvinnor är det sexism, om kvinnor talar illa om män är det kvinnokamp. Om heterosexuella talar illa om homosexuella är det homofobi – om homosexuella talar illa om heterosexuella är HBTQ-aktivism.

    För att inte tala om vissa religioner…

    Svara
  21. Svenne

     /  01/19/2015

    Jösses…

    Svara
    • MJ

       /  01/19/2015

      Varför skulle man inte godkänna kärleksförhållanden?

      Svara
      • Svenne

         /  01/19/2015

        @MJ
        Hoppas att du är ironisk nu…
        Men visst, snart så är det väl incest tillåtet i USA, och Sverige brukar ju ligga 10-15 år efter med ”liberaliseringarna”…

        Svara
        • MJ

           /  01/19/2015

          Varför skulle man inte tillåta det? För att gud inte tycker om det?

          Svara
          • Svenne

             /  01/19/2015

            @MJ
            Du missade biologilektionerna i skolan helt, eller hur?
            Förutom att _nästan_alla _har_ de nödvändiga mentala spärrarna mot att ligga med sina föräldrar, så är inavel skadligt för avkomman.

            Vilken gud? Jag har inte sett någon.

          • MJ

             /  01/19/2015

            Så du menar att alla med dåliga gener och alla par med dåliga genkombinationer ska förbjudas att ha sex?
            Då kan du påbörja din moraliska upprördhet redan nu, för det finns inget sådant krav för sex.

            Ni kommunister är alltid likadana.

          • Svenne

             /  01/19/2015

            @MJ
            Sluta trolla nu…
            Jag gillar varken gud, kommunister eller incest. Som de flesta svennar. Om du försvarar incest så är det ditt problem. Jag är inte avundsjuk.

          • MJ

             /  01/19/2015

            Men du är lite avundsjuk för att jag kan motivera mina åsikter medan du hämtar dina i reptilhjärnan, eller hur?

          • ”jag er inte sjuk, jag er bare svensk” som vi synger på den andre siden av grensen. Den ble plutselig høyaktuell.

      • Mallemattias

         /  01/19/2015

        För att USA!

        Svara
        • MJ

           /  01/19/2015

          Är det inte kommunister som förespråkar att förbjuda sexuella förbindelser?

          Svara
    • Kristian

       /  01/19/2015

      ”Great Lakes-regionen”

      En massa inavlade skandinaver alltså.
      (satir.)

      Svara
    • wigwag

       /  01/19/2015

      Att den vuxne dottern och pappan blev kära, vill leva ihop, har sex med varann och vill skaffa barn betyder ju inte att dom vill skaffa gemensamma biologiska barn. Det förstnämnda bör det finnas acceptans för av samhället men inte det sistnämnda.

      Svara
      • Svenne

         /  01/19/2015

        Nej, aldrig. Fritzl-fallet är en bra anledning…

        Svara
        • wigwag

           /  01/19/2015

          Fast låser man in nån så finns liksom inte mycket kärlek. Men det är klart att man på god moralisk grund kan argumentera för det olämpliga med såna här kärleksförhållande. Frågan är dock om det ska vara straffbart i en större samhällskontext. Jag tycker inte det. Biologiska barn ska dom dock ge fan i att skaffa sig för det blir bara skit av det och till sorg och bedrövelse för alla inblandade samt ökade SKATTEKOSTNADER för MIG.

          Svara
        • MJ

           /  01/19/2015

          För det är helt ok att låsa in folk i källaren och våldta dem, bara man inte är nära släkt

          Svara
  22. Efter en andra koll har jag funnit en viss ursäkt för ”Batgirl”. Förutom 95 procent av FB-vännerna är kvinnor, så är hon med i ett antal grupper om ADHD. ~~~~

    Det verkar vara godkänt av Bibeln att avla barn med sin egen far – se: Första Mosebok (Genesis), 19 Kapitlet – Sodoms förstöring. Lots hustru och döttrar. — 31. Då sade den äldre till den yngre: »Vår fader är gammal, och ingen man finnes i landet, som kan gå in till oss efter all världens sedvänja. 32. Kom, låt oss giva vår fader vin att dricka och lägga oss hos honom, för att vi må skaffa oss livsfrukt genom vår fader.»

    Jag slutar där, med tanke på alla oskuldsfulla och ömtåliga själar på denna sida 🙂
    Men visst var det krut i gubben, som efter en lång och ansträngande flykt från Sodom, och stupfull, orkade göra båda döttrarna på smällen i första försöket.

    I dessa dar smyger man med allt vad genetik heter och inavel i synnerhet. Lysenko lever och mår bra hos vänstern. För ett antal år sedan finkammade jag nätet och fann lite – fast jag kollade bara avhandlingar som det var gratis att läsa. Nu finns det en flashbacktråd i ämnet. (Startad av andra.)

    Jag har sparat filer, för tex tidningen Vi har snabbt tagit bort artikeln de hade om de danska läkarna, men lyckligtvis går texten att ladda ned ändå http://vitidningen.episerverhotell.net/templates/PrintPage.aspx?id=3302

    ”Invandrarbarnen är klart överrepresenterade bland de svårt handikappade barnen. Det visar undersökningar från specialskolor i flera europeiska länder. En huvudorsak tros vara att det inom flera invandrargrupper är vanligt med giftermål mellan nära släktingar. Det som av tradition binder samman familjerna kan också bli ett allvarligt problem.
    – Frågan är oerhört känslig, men den får inte tystas ner, säger Denho Özmen, som arbetar med handikappfrågor i svenska skolor. /—/” ~~~ // Stig Edling

    Det står en fotografs namn under, så det bör ha varit bilder i originaltexten. Kan den möjligen ha fastnat i tex Way Back Machine?

    Och i våra statliga media hörde jag häromdagen för n-te gången att ”70.000 svenska ungdomar inte själva får välja vem de ska gifta sig med.” Oj, oj – väger nästan upp en groda från SD – men förstås inte det hemska brottet att lyfta upp ett järnrör från marken och sedan lägga ned det igen.

    http://vignette1.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/c/c0/Inbred.jpg/revision/latest?cb=20140219111004

    Svara
    • MJ

       /  01/20/2015

      Nu vet jag inte riktigt vad du svarar på, men när det gäller brotten på järnrörsfilmen så begår Ekeroth – som släppte filmen som ett förräderi mot sin kamrat (de behöver inte vara hederliga mot Gojm även om det är deras vänner) – följande brott:
      Misshandel (mot kvinnan), Förolämpning, Förberedelse till grov misshandel och Falsk tillvitelse. Om hans egen religiösa lagstiftning hade gällt så hade han fått 10-20 års fängelse.

      Svara
    • Hmm

       /  01/21/2015

      Nu har du nog missta vad historien ang Sodum och Gomrra gick ut på. Det hela var att de skulle förstöras då de levde i synd. Dvs deras leverne var allt annat än godkänt i gamla testamentet.

      Svara
  23. xavier245

     /  01/20/2015

    jag är också hemskt undrande över vad sexismen handlar om. Jag har en kollega som under förra året testade på internetdating för första gången på bla happy pancake. Något som han tyckte var jobbigt var just det att många kvinnor inte verkade vilja träffas på riktigt. De tyckte det var jättekul att chatta och flirta men det var relativt vanligt att de slutade skriva direkt om man föreslog att träffas på riktigt. Och detta gällde alltså tjejer som visade intresse och var väldigt pratglada annars, så jag tror att det var det här fenomenet mannen avsåg.

    Samtidigt så är det otroligt vanligt med kvinnor som skriver brasklappar på vilka män de inte vill träffa. Jag tänker på alla som har i sin presentation någon text i stil med, ”om du bara är ute efter sex, som många killar verkar vara här så är jag inte tjejen för dig” osv, och inte är det någon som får för sig att anmäla eller håna dessa? De flesta män vet ju att det finns andra män som beter sig illa och har förståelse för att det är jobbigt. Det tror jag väl i och för sig att de flesta normalt funtade tjejer är medvetna om när det gäller sitt eget kön också

    Svara
  24. Alexander Hemligtefternamn

     /  01/21/2015

    Oberoende av vad man tycker om feminister – vad är det för jävla stil att gå ut med namn?
    Mig veterligen så brukar dessa diskussioner föras i grupper, och inte i det offentliga flödet.

    Hur många minuter skulle det ta att kludda över åtminstone efternamnen på personerna?

    Svara
    • MiT

       /  01/21/2015

      Ja, detta skedde i en sluten och dessutom hemlig grupp. Med ca 1050 medlemmar… Dvs lika stor som ett mindre svenskt samhälle…

      De får väl för fan stå för skiten de skriver, tycker du inte det?

      Svara
  25. *

     /  01/21/2015

    MiT:
    Då tycker jag att du ska börja med att stå för vad du SJÄLV skriver! Gå ut med hela ditt namn + bild.

    Svara
    • MiT

       /  01/21/2015

      Den dagen jag börjar bete mig lika grisigt som de i fb-gruppen kan du begära det… Eller den dagen då jag inte reagerar på idioti utan skapar det, då kan du begära det. Inte förr…

      Svara
  1. Att håna ”uppåt” | Trollan's Tankar om stort och smått
  2. Är budskapet surt? Ge er på budbäraren! | WTF?
  3. ”osympatisk antifeministisk blogg” | WTF?
  4. Patriarkatet – luftslottet som sprängdes | Könsfreden
  5. Mobbarens otvetydiga rätt att känna sig provocerad. | snurrigtdotcom
  6. Lite blandat från 2015 | WTF?
  7. Aktivister på tidningar som skapar nyheter | WTF?
  8. Kontaktannons på Blocket, ni kan inte ana vad som hände sen! | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.