”osympatisk antifeministisk blogg”

Det är den här bloggen det. Varför? Det vete fan faktiskt, det enda jag gör är att visa upp galenskap från radikalfeminismen. Vis av erfarenheten så skriver jag väl radikalfeminismen och inte feminismen idag då, trots att det i Sverige är samma sak.

Det är Erik Helmersson i DN som skrivit en ledare, ”Erik Helmerson: ”Utsatthet” är ingen ursäkt”, om två saker, först om UG i förrgår och antisemitismen som är ett jätteproblem i framför allt Malmö men säkert också på andra ställen i landet.

Men han skrev också om de som hånade en äldre man som blivit ensam, efter att hans fru sen 54 år dött, när han sökte kontakt på Happy Pancake. Helmersson skriver så här om det

osympatiskblogg

Det som det handlar om är det här inlägget, ”Feminister hittar kontaktannons”. Skulle vara kul att veta vad han menar är osympatiskt med bloggen? Antifeministisk är den, eller kanske ska säga antiradikalfeministisk för det är mycket mer sant egentligen. Men osympatisk? 😛  Men som sagt, i Sverige är ju feminism och radikalfeminism samma sak. Feminismen är kapad och feministerna sitter och trycker tysta i buskarna när radikalfeministerna trumpetar ut radikalfeministiska budskap i feminismens namn i all media 24/7 året om. Mer om det i inlägget ”Är budskapet surt? Ge er på budbäraren!”.

Men jag förstår varför han skriver som han gör, han vill inte heller ha drevet efter sig. Han var väl tvungen att lägga in den lilla brasklappen ”osympatisk antifeministisk”, annars hade det varit full attack på twitter. Nu slipper han nog det hoppas jag för poliserna på twitter vilar aldrig nämligen… Ibland kan anklagelser på twitter komma lite mer subtilt som man kan se en bit ner i det här inlägget, ”Hatgruppen på facebook läggs ner”, lite chansningar om att någon länkat slängs också in.

Så ingen skugga ska falla över Helmersson som faktiskt bara genom att skriva om idiotin som just idioti lyfter upp det lite närmare bordsytan. Han är en av de mycket få inom media som faktiskt har lite ryggrad i de här frågorna. Även om den mjuknade lite med hans uppenbara friskrivningar. Men jag kan lätt ta att man kallar mig osympatisk om frågorna bara lyfts upp, har blivit kallad värre saker än så. Men han borde också ta ett snack med alla sina kollegor som själva är just radikalfeminister och som pumpar ut propaganda varje dag. Det är DE som gör sådant beteende som florerar i fb-grupperna möjligt…

sveriges_kvinnolobby_klippakuken_02_2013-09-14-135203

Jag såg inte en rad i DN, Expressen, Aftonbladet med flera när Kvinnolobbyn spred det här budskapet som reklam för sitt #NF2014 i september 2013. Jag har inte sett någon ställa ställa en enda liten pyttefråga om detta till dem när de kör sin kampanj #reklamera. Men vadå, Kvinnolobbyn fick ju bara 10 miljoner skattekronor för sitt NF2014…

********************

Ekvalist: ”Lagligt att urinera stående i Tyskland

Susannas Crowbar: ”Winter wonderland och patriarkala järnvägsstationer

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

97 kommentarer

  1. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
  2. Slatan

     /  01/23/2015

    Toklandet levererar! Du gör ett oerhört viktigt jobb, och journalisterna behöver bara hämta in materialet och leverera det vidare i egen förpackning. 😉
    Men det är som du säger, bra att det lyfts och offentliggörs mer än en sida. Enda sättet att sprida kunskap istället för ideologi är ju att belysa alla sidor.

    Svara
  3. All publicitet är bra publicitet och fördelen med att Helmersson nämner bloggen överväger nog vida den här brasklappen, som jag precis som du tror finns där för att behaga DN:s övriga profiler (och gänget i åsiktskorridoren), särskilt på kulturavdelningen. Om Toklandet är osympatiskt så undrar jag vad man ska kalla flera av de tongivande, feministiska bloggarna.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Håller med, är MER än nöjd över att beteendet nämnts på DN! Jag kan säkert uppfattas som osympatisk, av dem som tycker det jag visar upp är bra. Men mest hoppas jag att jag är jobbig.

      Svara
  4. Kristian

     /  01/23/2015

    Ja, det kunde ha varit värre än ”osympatisk” och brasklappar får man räkna med från folk som vill behålla jobbet.

    Jag skulle beskriva den här bloggen som ”viktig” eller ”nyttig”. Lite tran (eller kanske ricinolja) kan debatten behöva idag!

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Jo, har inte räknat med annat heller faktiskt. Så osympatisk var ju rätt snällt ändå.

      Svara
  5. Måna Sahlinski

     /  01/23/2015

    Det blonderade fruntimret med hästuseendet visar upp texten: ”dags för klippa kuken”.
    Trevligt.
    Undrar vad all rabiata tokärringar skulle sagt om en man visat upp texten: ”dags för sprätta upp fittan”?

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Vi behöver inte falla i gropen och ge oss på utseendet hos folk. Bara onödigt och dumt. Så jag skulle uppskatta om du inte gör det i fortsättningen. Tack.

      Svara
  6. MiT

     /  01/23/2015

    Ojojoj, vilken tråd! Kolla alla svaren…
    https://twitter.com/mrhenko123/status/558377853872783361

    Svara
    • Pelle2

       /  01/23/2015

      Lite fin intersektionalitet och identitetspolitik av Julia ser jag. Med det kan man rättfärdiga vilket hat som helst enligt deras förvridna världssyn.

      Svara
      • Kristian

         /  01/23/2015

        Hon har helt enkelt ”en annan definition” av ”sexism”, ”rasism” och så vidare.
        Då blir det svårt att föra en vettig diagnos.

        Svara
        • Pelle2

           /  01/24/2015

          Det gäller väl radikalfeminismen i största allmänhet.Dom är experter på att omvandla etablerade begrepp som t.ex patriarkat och jämställdhet och hitta på en betydelse som passar deras ideologi.

          Svara
  7. Pelle2

     /  01/23/2015

    Det är ju som sagt var bra att Helmersson visar upp hatet från feministerna och det dessutom när han jobbar på den radikalfeministiska kulturavdelningen på den radikalfeministiska DN.
    Det kräver en hel del mod.
    För ingen som verkligen läser din blogg kan ju påstå att du är ens i närheten av vissa feministers hat och otrevligheter.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Om min blogg är osympatisk så följer att (radikal)feminismen är osympatisk automatiskt. Det är ju den man ser här.

      Svara
  8. Trolletplit

     /  01/23/2015

    Ja detta var positivt.
    Såg i morgon TV en gäst som var marinerad av radfem.
    ”Bryta normer” etc i vår och varannan mening.
    Ica. Stig ersättare borde vara en Hen t ex.

    Härlig idé, eller hur?
    67%av Ica kunder vet inte vad Hen betyder.
    98% skulle inte kunna referera till en Hen som chef.
    Tjejen tror att ICA:s uppgift är att sprida rad fem. Budskap.
    När ska detta stoppas.?
    Jo, genom ditt Jobb här. Fortsätt. Fortsätt.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      De lever i en liten bubbla där alla tycker likadant och ryggdunkande för den ena absurda grejen efter den andra är näringen.

      Svara
    • Kristian

       /  01/23/2015

      Vanligt talfel där. De säger ”bryta normer” när de menar ”byta”.

      Svara
    • anonym

       /  01/23/2015

      Jag såg Lady Dahmer gråta blod på statlig television igår om att instagram har godtyckliga regler för vilka bilder som får läggas upp.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  01/23/2015

        Deras tjänst deras regler.

        Svara
        • anonym

           /  01/24/2015

          Ja, hon och hennes bekanta är ju inte främmande för att blocka misshagliga personer av godtyckliga skäl själva.

          Svara
  9. Leif

     /  01/23/2015

    Helmerson har dessutom inte läst mannens annons rätt. Han kräver inte att kvinnan han söker ska vara av utländskt ursprung, han menar att kvinnan gärna också kan vara av utländskt ursprung. Enligt dessa feminazis är det helt enkelt inte tillåtet för en äldre man att söka kontakt med kvinnor.

    Svara
    • trash

       /  01/23/2015

      Ja, det mannen vill säga, som jag tolkar det, är att han inte har problem med invandring. Att han inte har etniska skrupler. Kanske finns bättre sätt att säga det på, men jag fattade i alla fall.

      Svara
      • MiT

         /  01/23/2015

        Vi vet ju inte mannens bakgrund, han kan vara från ett annat land själv? Hans nu bortgångne fru kanske kom från ett annat land? Han kanske helt enkelt kommer bäst överens med folk från andra länder? Finns många orsaker antar jag.

        Svara
      • Björn

         /  01/23/2015

        Jag tolkar det som att han vill ha en kvinnlig kvinna som inte marinerats i bortskämd lyxfeminism som 90% av svenska kvinnor.

        Många, för att inte säga de flesta, utländska kvinnor jag träffar via jobbet är välutbildade, roliga att konversera med, charmiga och har väl utvecklad humor. Det kan jag ju inte säga om de svenska kvinnsen 😉

        Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Det var väl bara ett ganska förhandlingsbart önskemål?

      Svara
  10. MiT

     /  01/23/2015

    Ojdå, tur att jag är en vänlig twittrare då!

    Svara
  11. Lövet

     /  01/23/2015

    Med tanke på att Helmersson för några år sedan var en ivrig försvarare för den skola som tyckte att det var en ljus idé att på kvinnodagen bjuda flickor på semlor medan pojkarna fick knäckebröd så är väl detta ett svagt tecken på ett begynnande uppvaknande…
    …han har dock låååångt kvar innan han är rehabiliterad i mina ögon.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Nja, fast han tar ändå upp sånt här ibland som just galenskap (fast med finare ord…). Inte så många som faktiskt gör det.

      Svara
  12. Du borde stämpla din namn som ‘liberalfeministisk’. Då blir det svårare att komma åt dig med sånt här fulspel, samtidigt som det är riskfritt åt andra hållet. Liberalfeminismen gick ju i mål nån gång 1983 och sysslar numera mest med att slå vakt om redan vunna framsteg. Vissa libfems har klivit över till jämställdismen, vilket är den naturliga fortsättningen.

    Fast man går ju ej säker från de mest extrema. Sveland kallar flera libfems för ‘antifeminister’ i sin senaste bok.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Äh, de får tycka som de vill. Och som du säger, alla som inte håller med till punkt och pricka är ju ändå Breivik åtminstone 😛

      Svara
    • Jonte

       /  01/23/2015

      Med tanke på att Birgitta Arnholm och Birgitta Ohlsson ser sig själva som liberalfeminister så vet jag inte om den titeln är värd så mycket idag

      Svara
      • De har övergett liberalismen till förmån för feminismen. Därmed ljuger de när de kallar sig liberalfeminister.

        Men de är liberala i många andra frågor.

        Svara
  13. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
    • Svenne

       /  01/23/2015

      Lika nöjd som räven med en höna i käften…

      Svara
  14. Rick

     /  01/23/2015

    Helmerson gör ett slags inverterad ”jag är inte rasist, men…”. Om han först friskriver sig gentemot feministerna så kan han rentav få något sagt. Fegt, mycket fegt av Helmerson, men ack så mänskligt.

    Svara
  15. Pelle2

     /  01/23/2015

    Tycker att följande uttalanden i Helmerssons artikel var bra:
    ”Men hur har vi hamnat här? En icke-vetenskaplig tes är att rester av 60- och 70-talens hobbymarxism förenats med den moderna identitetspolitiken och dess besatthet av grupptillhörigheter. De två ingredienserna har blivit en molotovcocktail vars träffbild tack vare internet blir skrämmande bred.”
    Tycker att det är en bra analys

    Svara
  16. Maria

     /  01/23/2015

    Inte är den här bloggen osympatisk, den är tvärtom mycket sympatisk! Dock orkar man inte läsa alla dumheter som visas upp, men ändå bra att de kommer fram i ljuset.

    Svara
    • MiT

       /  01/23/2015

      Jag håller givetvis med dig till 100%!!!!!! 😀

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/23/2015

      Jag är böjd att hålla med dig. Visst, tonen kan vara en smula raljant emellanåt. Men dom gör ju jobbet så enkelt för oss med sitt sätt att vara så det är svårt att motstå frestelsen. Vi kan säga att svenska feminister har gett #autosatiren ett ansikte.

      Franz Kafka skulle ha haft en aldrig sinande källa av inspiration på Twitter.

      Svara
  17. Maria

     /  01/23/2015

    Dessutom, bra att veta att den här bloggen blir läst!

    Svara
  18. MiT

     /  01/23/2015

    Blockera troll på twitter…
    http://bubblebot.se/

    Svara
  19. Jag säger bara, se upp för Erik Helmersson! Förutom att han skrivit boken ”Den onödige mannen” (en självbiografi?) och deltog i debatten ”Är det synd om mannen?” så har han gjort sig skyldig till följande tydliga programförklaring, var han står.
    ”Kvinnodagen den 8 mars gav bara flickorna semlor!” Kommenterat i en DN-ledare av Erik Helmersson: (9, ”Rättvisepanik om flicksemlor”, DN 2011-03-15 ) ”Ja, just i dag fick bara flickorna semlor. Det är ett sätt att visa att kvinnor i hela världen varje dag utsätts för fruktansvärda orättvisor. De får sämre utbildning, om ens någon, de förhindras att jobba, de gifts bort mot sin vilja, de misshandlas av sina män och de mördas av sina släktingar för att de älskar fel person.”
    Se upp för förklädda medlöpare!

    Svara
  20. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
    • Räkna in offerkoftan i BNP så är Sverige världens största ekonomi. Vi behöver 16 jordklot helt täckta med grönbete för att kunna förse feministerna med ull.

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/23/2015

      Visste inte att den fanns med kort ärm. #snofsigt.

      Svara
    • David

       /  01/24/2015

      Ny intressant teori om PMS presenteras här i förbifarten:

      ”PMS ses om något extremt oönskat när det kanske i själva verket är just då vi kvinnor har extra intuition och kreativitet och inte klarar av att blunda för det orättvisa patriarkala systemet som kräver att mänskligheten ska vara jämnpresterande”.

      Att kvinnor lätt blir vresiga under PMS beror således, liksom allting annat, på patriarkatet. En fråga som inställer sig är dock varför denna aggressivitet även tenderar att rikta sig mot andra kvinnor, om det nu handlar om en tillfällig klarsynthet angående männens patriarkala förtryck.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/24/2015

        Så kravet på en jämn prestation gäller bara kvinnor och kvinnor är alltid mer intuitiva och kreativa när dom har pms ???Snacka om hemsnickrade teorier..

        Svara
    • Pelle2

       /  01/24/2015

      Såg Lundells drapa på Aftonbladet idag.Hon är ju verkligen ett offer som tack vare sitt namn fick jobb på Aftonbladet….

      Svara
  21. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  01/24/2015

      Ni kanske skulle granska Fi,s partiledning också.Då kunde ni skriva 9 av 10 är kvinnor i partiledningen-så kärringaktigt är Fi. Det är dåligt av oss.

      Svara
  22. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
  23. MiT

     /  01/23/2015

    Han ”svarar” mig som inte ens ställt en fråga? Vore det inte bättre att svara de som frågat om just detta istället för att bevisa min poäng?
    https://twitter.com/SinglaSlant/status/558624158121459712

    Ahhh, och där svarade han

    Svara
    • Imorgon: Erik Helmersson har på eget bevåg, som ett helt självständigt beslut valt att lämna att Dagens Nyheter. ”Den senaste tiden har det framkommit att Helmersson har kommunicerat med kvinnofientliga mördarkrafter på twitter.” Helmersson uppger att det hela är ett missförstånd och att han helt enkelt ämnar pröva sina vingar på andra håll. På frågan om vart det bär av nu svarar Helmersson, ”Ähhh, jaaah, ska se lite, men ehhh, har lite på gång”. //DN

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  01/23/2015

      Mycket märkligt uttalande. Dina bloggpostningar består till största del av skärmdumpar av andra människors uppkastningar på ”the interwebz” uppblandat med dina kommentarer. Syrliga ibland måhända, men det får dom nog hacka i sig med tanke på deras gapande om att ”god ton” inte får förekomma.

      Konsekvens i sina göranden och låtanden verkar inte vara en paradgren bland alla dessa människor. 🙂

      OT

      Noterar att Feministiskt Pärspektiv rankas av alexa.com på plats 35000… i Grekland. Börjar det dra ihop sig till att söka nytt presstöd för 2015 måntro? Moderskeppet F! köpte ju sig trots allt lite ”folkligt” stöd från Turkiet innan valet ifjol. Just sayin’

      Svara
      • MiT

         /  01/28/2015

        Det här är ju intressant, hur ser du detta? Jag ser bara att Alexa inte har de uppgifterna?

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  01/28/2015

          Den informationen verkar dyka upp och försvinna lite till och ifrån på de sajter som helt enkelt har för dålig besöksstatistik. Dum som jag var tog jag inga skärmdumpar. Inte för att det spelar någon roll och kanske inte betyder nått. Besöksstatistik är vanskliga saker. Men med tanke på F!sarnas köpta följare från Turkiet så känns detta inte så främmande att Feministiskt Invektiv köpt besökare från Grekland för att säkra finansieringen.

          Svara
          • MiT

             /  01/28/2015

            Lite intressant är det allt, speciellt om det ändå är så många så det är mätbart! 😀

    • Nykteroklok

       /  01/23/2015

      Erik må tycka att du är hur osympatisk han vill MiT, men det har ju ingen som helst relevans för ledaren ifråga. Jag funderar på om alla skulle börja göra så:

      -Men vad har hänt med dig, du är ju alldeles blodig i ansiktet!
      -Ja, det var en som slog mig med en tegelsten…som i och för sig är ett väldigt trevligt byggnadsmaterial.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/24/2015

      Så klockrent av GP att anställa den duktiga Alice Teodorescu. Förstår att det skaver hos medelmåttiga journalister och feminister som Johanna Fränden och Lisa Bjurwald som bara kan drömma om att vara ens en bråkdel så bra som Alice T.

      Svara
  24. MiT

     /  01/23/2015

    bubblebots lista med blockade nättroll
    http://postimg.org/gallery/dm61trmw/421cde8d/

    Svara
    • Jonny

       /  01/24/2015

      Lite humor att Svenskt Näringslivs officiella konto är blockat….

      Svara
  25. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
  26. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  01/24/2015

      Bra skrivet av Hanif Bali. Fjollan Behrang Klanzad tror att någon är rädd för hans granskning…

      Svara
  27. Grattis till uppmärksamhet!

    Du gör ett toppenjobb, vad DN än kallar det😊!

    Svara
    • Läst mellan raderna: feministernas resonemang i rödgröna partier håller inte, och det är hyckleri att kräva kvotering i börsbolag men inte i förskolor.

      Svara
  28. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
  29. MiT

     /  01/23/2015

    Svara
  30. Jonte

     /  01/23/2015

    Om din blogg är osympatisk vad ska man då kalla Lady Dahmers och Fanny Åströms bloggar? Grattis till omnämningen trots den krystade brasklappen!

    Svara
  31. Maria

     /  01/23/2015

    ”Ogillar tonfallet och ansatsen”, ja i högsta grad om det är radikalfeminsternas alster som omdömet gäller. Bloggaren själv har en humoristisk ansats, är det sa svart att se.

    Svara
  32. Dreadlock

     /  01/23/2015

    Kul att du får stå som referens för en journalist som uppenbarligen gjort lite tankearbete efter att han läst din blogg. Det har verkligen gjort dig förtjänt av .

    Svara
  33. MiT

     /  01/23/2015

    Länken leder hit…
    http://www.b.dk/globalt/er-din-banegaard-ogsaa-mandschauvinistisk

    Svara
  34. Grattis. Det var först då Expressen 2009, i blint raseri över att jag publicerade bilder på den ”förföljda” Mia i Marklunds ”Gömda”, skrev om min avskyvärda blogg på sin förstasida som jag nådde en större läsekrets. Vad tidningar skriver är en sak. Människor är dock för det mesta kapabla att själva avgöra vad de tycker är osympatiskt och inte. Många höll visserligen med expressen om min avskyvärdhet, men många gjorde det inte. I den senare gruppen fann jag massor av trogna läsare.

    Som Simon Spies sa: All publicitet är bra publicitet.

    Svara
  35. Rick

     /  01/24/2015

    Om Helmerson hade jobbat som ledarskribent under apartheid–regimen i Sydafrika och velat lyfta fram något missförhållande bland de svarta hade han skrivit ”jag är nog rasist, men…”
    🙂

    Svara
  36. GenusPenisen

     /  01/25/2015

    Läste Helmersons ledare och erinrade mig att jag förmodligen redan läst den bloggtext han refererade till. Men var verkligen källan så ”osympatisk antifeministisk” han gjorde gällande? Mindes inte riktigt var jag läst det men en annan utmärkt blogg, Fnordspotting, satte mig på spåret. Läste igenom berört inlägg igen – och framför allt – passade på att noggrannare läsa den rikhaltiga floran av feministvrål som MiT/Toklandet så föredömligt sammanställt.

    Jösses! Med sådan attackvilja bland radikalfeministerna är det kanske inte konstigt att Helmerson väljer att gardera sig med lite PK-advokatyr innan han dristar sig att komma till skott i ärendet. In order to save his own ass, kind of… Fast de mest militanta individerna lär han knappast blidka med lite PK-svada. Han är ju till syvende og sidst trots allt MAN. Dvs bortom all räddning.

    Fortsätt blogga! Har lagt din blogg i ”Favoriter” bland Fnordspotting, Ledarsidorna, Widar Andersson, Paul Krugman, Cornucopia m fl intressanta röster.

    Yours truly,
    GenusPenisen

    Svara
  1. Äckliga mobbare på twitter | WTF?
  2. #Miljöpartistjavisst | WTF?
  3. Kämpa! | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.