Vad är Male Tears som vissa vill dricka?

Igår så var ordföranden för Hotell och Restauranganställdas förbund avdelning Stockholm/Gotland, Jenny Bengtsson, igång igen med sin aldrig sinande tirader mot framför allt män. Hon verkar uppriktigt och ärligt hata män av någon anledning. Alltså män, inte någon specifik man eller vissa män som gör vissa saker eller liknande utan faktiskt alla män.

klasskamp

Sådär skrev hon, helt omotiverat verkar det som. Jag har i alla fall inte hittat något på hennes twitter ens en dag innan som motiverar något sådant. Det är alltså vad hon tycker innerst inne om män. Det vill säga nästan hälften av de medlemmar hon företräder. Hon hatar dem helt enkelt.

klasskamp2

klasskamp3

Fredrik Sandberg ser det, reagerar och pingar in henne

klasskamp1

klasskamp4

BOOOOM! När man reagerar på att hon sprider skit i vanlig ordning så är man visst en ”vit kränkt man” som också kräver hennes avgång. Jag såg INGEN som krävde det dock och framför allt så har Fredrik inte sagt ett ljud om något sådant, han undrade bara över vad hon skriver. Så sanning och verklighet är visst inget som ligger Jenny Bengtsson varmt om hjärtat.

klasskamp5

Jobbigt för Jenny att Fredrik inte består av hennes egenhändigt uppbyggda halmgubbe som hon normalt bekämpar vilt på twitter.

klasskamp6

Jaha, så om man reagerar när andra ohämmat sprider skit så måste man känna sig träffad? Så oerhört korkat antagande.

klasskamp7

Han förklarar noga och sakligt varför han reagerar.

klasskamp8

Det där är ett extremt ruttet och stinkande beteende och bemötande!

klasskamp9

Vilket Fredrik också noterar…

Så ser det alltså ut när en stackars förtryckt kvinna längst ner på samhällets botten, utan makt som ordförande för en stor (den största?) avdelningen i ett fackförbund, blir ”attackerad” på twitter. Vem är det som bemöter vem illa här? Vem är det startar det hela genom att bete sig illa? Tror ni att den här gången är annorlunda mot hur det vanligen ser ut? Knappast va…

Så här funkar det i den feministiska världen, protesterar någon mot grotesk idioti från någon feminist så är det fel på personen som protesterar av någon underlig anledning för konstigt nog är det aldrig fel på personen som jämt och ständigt sprider idiotin fast det kanske är där man ska leta efter felet. Nästan varje gång någon påstår sig få en massa näthat på till exempel twitter så har det börjat med något lika hjärndött som Jennys tweet om män och så har några protesterar mot det hjärndöda och vips så kallas protester för ”näthat”. Nästan varje gång alltså…

klasskamp11

Givetvis kommer de att ignorera, varför skulle de ha den ryggraden det krävs för att faktiskt ta tag i dumheter som deras representanter sprider omkring sig?

klasskamp3

Så sa hon om Stefan Löfven när han skrev något mycket diplomatiskt om Israel och Palestina och i den vevan blev attackerad på facebook av alla vita heterosexuella medelålders män. Man kan undra vem som uttrycker sig som en kossa egentligen?

sparkabirrotyckerfacket

Måste väl också vara extremt ovanligt när fackrepresentanter tycker det är skitbra när folk förlorar jobbet? Oavsett om det rör det egna facket eller inte.

Det finns massor av extremt korkade grejer med henne men tillbaka till hennes senaste på twitter. Hon hade ju lite svårt att bara avfärda Fredrik eftersom han (eller någon annan för den delen…) inte är hennes egenbyggda halmgubbe utan hon var tvungen att försöka vara så nedlåtande som det bara gick

klasskamp10

För att riktigt understryka att hon faktiskt innerligt hatar män och verkligen vill vara så nedlåtande det bara går så postar hon alltså den här efter diskussionen med Fredrik. Undrar varför hon kämpar stenhårt för att folk ska uppfatta henne som totalt dum i huvudet? Finns det någon anledning att vilja uppfattas så om man inte är det? Och det är visst 28 stycken till som vill uppfattas så…

Vad är då Male Tears eller Men’s Tears?

B_GVPgrVIAIgeFF

Hon släcker törsten med de mest underliga vätskorna måste jag säga. Men det är upp till henne att dricka det hon vill antar jag…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

66 kommentarer

  1. Rick

     /  04/09/2015

    Jag har hängt så mycket på krogen att jag inte längre blir förvånad över vad folk väljer att dricka, men det här måste nog vara det märkligaste. Men å andra sidan, så länge inte jag själv behöver dricka geggan utan får hålla mig till min öl så får också andra för min del dricka vad som smakar bäst i deras munnar.

    Svara
    • Kristian

       /  04/09/2015

      Sista delen av sista meningen där kommer jag ihåg från en Bamsetidning. Konstigt vilka associationer man gör.

      Svara
      • Johan

         /  04/09/2015

        Det var gamle Johan Sjöskum, som var 100 år, dansade sittandes på en stol och ville ha ÖL till tårtan. Vissa ifrågasatte dryckesvalet och menade att ”det smakade äckligt” att kombinera öl och tårta. Skalman däremot, påpekade korrekt att ”Bara gamle Johan vet hur det smakar i Gamle Johan’s mun.”

        Egentligen är det inget citat, för jag har inte läst tidningen på 30 år, men såvitt jag minns var det något åt det hållet.

        Svara
        • Kristian

           /  04/10/2015

          Jajemän. Det var på den festen för ”gamlingar” som Farmor bad ungarna att hämta sina skivor med diverse moderniteter som Depeche Mode.
          ”Farmor är en fräsig gumma.”

          The happy highways where I went
          And cannot come again.

          (Alternativt Heidenstam)

          Svara
  2. Pelle2

     /  04/09/2015

    Som sagt var,det finns inga större dubbelmoralister och hycklare än radikalfeministerna.
    Dom får uttrycka sig hur nedsättande som helst om gruppen män och det skall bara accepteras medan vi män får inte andas den minsta kritik mot en valfri radikalfeminist för då handlar det om oacceptabelt kvinnohat.
    Det blir ju om möjligt ännu mera dubbelmoralistiskt när en facklig företrädare,som alltid pratar om jämställdhet och allas lika värde, tycker att det är ok att håna andra människor pg.a deras kön.Det är ju också helt sjukt att sådana människor försvaras av deras fackförbund och att de låter dom jobba kvar.

    Svara
  3. Jonte

     /  04/09/2015

    SVT:s Carin Mannheimer ser identitetspolitik som grundläggande mänskliga rättigheter och som något som både vänstern och högern borde skriva under på

    – Jag tycker att många av de texter som hittills publicerats handlar om identitet – vilket är högst relevant. Vem är jag? Hur blir jag sedd? Det kan jag inte se som vänsterfrågor. Det handlar om grundläggande mänskliga rättigheter och det tror jag både vänster och höger kan skriva under på

    http://www.resume.se/nyheter/media/2015/04/09/svt-svarar-pa-kritiken-om-edit/

    Svara
    • Jonte

       /  04/09/2015

      Om chefer på SVT har den här synen på identitetspolitik så ska vi inte vara så förvånade att politiskt vridna kanaler som P3 existerar

      – Det här är ett klockrent public service-uppdrag. Vi låter unga människor komma till tals, ha åsikter och vara kreativa. Identitetsfrågor om kön, hudfärg och bakgrund ligger otroligt högt upp på intresselistan just nu. Man gör ett misstag om man tar det för vänsterfrågor. Jag tror att de flesta partier skriver under på att man ska bli respekterad oavsett vilken bakgrund man har, men vem som helst får skicka in bidrag till oss. Vi välkomnar alla röster.

      http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3899253.ece

      Svara
      • Kristian

         /  04/09/2015

        Var det inte Stalin som sade att det är inte vem som lägger rösten i lådan som är intressant, utan vem som räknar den?

        Svara
    • Svenne

       /  04/09/2015

      Inte patriarkal logik nu igen…

      Svara
    • Svenne

       /  04/09/2015

      Svara
  4. Blåval Rödval

     /  04/09/2015

    Ofarligt att säga idag. Men vad gör hon om vinden kantrar?

    Medan hon och hennes gelikar håller på och positionerar sig så minns internet och i den takt som dessa människor vräker ur sig dumheter så måste dom snart skaffa sig större garderober att gömma skeletten i.

    Svara
  5. Mattias Borg

     /  04/09/2015

    Att feminister aldrig ser dubbelmoralen i det här med ”kränkta män” och ”male tears”.

    Feminister påstår sig vilja ändra ”mansnormen”/”machonormen” så att även män kan visa känslor, något som den rådande normen enligt dem gör oss dåliga på. Det är även en sak de påstår sig vilja göra även för männens skull.

    Men så fort någon man uttrycker minsta missnöje med feminismen är han ”kränkt” och får höra typ ”buhuhu dina manliga tårar är patetiska”. Vad hände? Var det inte bra med män som visade känslor och ”svaghet”?

    Det ”kränkt” och ”male tears” egentligen betyder är ”håll käften och tål mitt skitsnack, var en RIKTIG MAN!”

    Hycklare!

    Svara
    • Jonte

       /  04/09/2015

      shittest

      Svara
    • Ja, det däringa käringasnacket om att dekonstruera den destruktiva mansrollen och att män måste bli mer mjuka är en teoretisk idé de har. Men i praktiken skiter de på sig när män uppfyller deras önskan och rör sig utanför den förväntade mansrollen.
      Det finns ett strålande citat från Easy Rider som sammanfattar vad det handlar om:
      ”Oh yeah, they’re gonna talk to you, and talk to you, and talk to you about individual freedom, but they see a free individual, it’s gonna scare ‘em.”
      Jepp, och den rädslan ger dem panik och de utbrister tämligen svagbegåvade saker som ”buhu, stackars lilla vita kränkta man”, eller det sunkigt sarkastiska ”INTE ALLA MÄN!!”
      Så varför blir de då rädda de små stackarna? Det är ganska enkelt att svara på det. Helt plötsligt har de inga starka och stoiska män som beskyddar dem längre.
      Klart de får panik.

      Svara
      • anonym

         /  04/10/2015

        Dekonstruera den destruktiva mansrollen betyder ungefär att män har rätt att bli arg på andra män. Se t.ex. hur feminister inte har några problem med hulliganerna i AFA.

        Svara
  6. Jonte

     /  04/09/2015

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  04/09/2015

      Man gillar alltid lukten av sina egna fisar.

      Svara
    • pelle2

       /  04/09/2015

      Säger chefredaktören för en sida med följande programförklaring:
      ”Politism är en antirasistisk, feministisk, maktkritisk sajt som arbetar för ökad jämlikhet.
      Vi är vänster, men inte lojala med något parti. Vi vill kritisera de som har makten, vare sig de sitter i regeringsställning eller har makt i andra sammanhang.”
      Dv.s både vänster och feministisk.Då är det inte så konstigt att han gillar Edit….
      Är det någon som kan citera någon kritik de har mot den sittande makten och som inte handlar om en önskan om mera vänstervridning ?

      Svara
    • Svenne

       /  04/09/2015

      Svara
    • Svenne

       /  04/09/2015

      Svara
  7. Michael E

     /  04/09/2015

    Den slags stupida och (i Sverige) opportunistiska floskler gör henne till hjälte i det fascistiska media-Sverige.

    Säg att du hatar vita medelålders män, rasister eller XXX-fober så är du inne i fascist-kretsen runt SVT/SR och dess lakejer. Och allt detta hatande är inte hat, för i en totalitär stat som Sverige (i praktiken styrt av vänsterfascistiska, autonoma SVT/SR & co.) så finns bara hat hos motståndarna.

    Svara
  8. Mr Goodbar

     /  04/09/2015

    Får se till att nyttja ställen med bara oorganiserad personal så man inte riskerar att stödja några av deras medlemmar då alla tydligen sympatiserar med henne eftersom hon sitter kvar.

    Svara
    • pelle2

       /  04/09/2015

      Är inte så säker på att hennes fackförenings medlemmar stöttar henne. När man kommer upp på hennes fackpampsnivå så skiter de i vad medlemmarna tycker om de inte lyckas starta ett mediedrev…

      Svara
  9. pelle2

     /  04/09/2015

    Hoppas för övrigt att alla manliga medlemmar i hotell och restaurangfacket som inte ställer upp på dåren Jenny Bengtsson förakt för dom går ur fackföreningen så att hennes könsrasism får ett pris.

    Svara
  10. michael

     /  04/09/2015

    Undrar om det skulle gå att göra ett massutskick av vad hon säger och hur hon beter sig till hennes manliga medlemmar i avdelning Stockholm/Gotland,medlemsregister är väl offentliga uppgifter.

    Svara
  11. michael

     /  04/09/2015

    Det intressanta är att HRF gjorde en undersökning för ett antal år sedan om sexuella trakasserier på jobbet bland sina medlemmar,som visade att kvinnor och män utsattes för lika mycket sexuella trakasserier.
    Självklart kändes det inte bra för HRF som tagit en allt mer feministisk inriktning så man gjorde nyligen en ny undersökning bland sina medlemmar fast med en skillnad,den här gången fick endast kvinnliga medlemmar ingå i undersökningen,och vips så hade man förvandlat sexuella trakasserier till ett problem för endast kvinnor.

    Svara
  12. Svenne

     /  04/09/2015

    🙂

    Svara
  13. Svenne

     /  04/09/2015

    Svara
  14. Svenne

     /  04/09/2015

    Svara
  15. Svenne

     /  04/09/2015

    https://twitter.com/margitrichert/status/586068850829107201

    ”Det som skiljer dagens ideal från de tidigare är att det har skett en demokratisering. Aldrig har det stått oss så fritt att välja våra förebilder som nu. Det kan uppfattas som stressande för den nervklene, men för långt fler är det en lyx.”

    Svara
  16. Dreadlock

     /  04/09/2015

    Har ni sett ,

    http://konsforradare.tumblr.com/

    Ett ganska gulligt band bestående av ett gäng purunga weltschmerz posörer a.k.a Emoband eller depp-pop. Allt är ganska oförargligt hade det inte varit för artikeln ” Manlighetens kommande förstörelse ” en liten bit att scrolla nedåt.

    En omedelbar flashback på anarkofeministen Valeri Solanas utlovas. Det är ingen munter läsning 😦

    Svara
  17. Svenne

     /  04/09/2015

    Säg inget till DO…

    Svara
  18. Dreadlock

     /  04/09/2015

    En gång i tiden gick det faktiskt att läsa skribenter som Andres Lokko. Men sedan en mycket lång tid tillbaka har han blivit till en snobbig tönt.Vändningen kom med den utgivna boken (Dagboken 1999-2009) som suger rejäl hästballe. 10 års dagbokläsning av en outhärdlig självcentrerad narcisisst.

    Nuförtiden producerar fjanten artiklar i den här kalibern :

    http://www.svd.se/kultur/varfor-lyssnar-ens-svt-pa-det-koleriska-mansvralet_4472163.svd

    Svara
    • Pelle2

       /  04/10/2015

      Ja,han måste antingen vara otroligt pressad av radikalfeministerna på hans kulturavdelning att skriva feministiska artiklar eller så är han så korkad att ha faktiskt tror på den hatideologin.
      Ser att han som vanligt försöker få det till att alla som inte är feminister eller vänster är SD:are eller män. En av de som klagar på Edit var en av GP,s ledarskribenter som definitivt är både rasifierad och kvinna.Hur förklara han det ??

      Det är ju också en trevlig syn på debatten när han skriver att han undrar varför Svt bryr sig om att lyssna på kritiken.Nu tror jag inte att de mer än lyssnar på debatten för de kommer att fortsätta producera radikalfeministisk och kulturmarxistisk skit fram till att det inte gynnar deras karriär längre.

      Svara
      • anonym

         /  04/10/2015

        Har du inte insett att rasifierad inte har med etnicitet att göra. Det har med politisk uppfattning att göra, om du så är inuit, urinvånare från sydamerika, eller aborigin så kan du inte vara rasifierad så länge du inte står till vänster om V.

        Svara
  19. Svenne

     /  04/09/2015

    Svara
  20. Svenne

     /  04/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  04/10/2015

      Undrar som sagt var varför radikalfeministerna är så barnsligt förtjusta i sina kroppsvätskor ?

      Svara
      • Svenne

         /  04/10/2015

        Freud skulle väl ha sagt att det handlar om penisavund…

        Svara
  21. Svenne

     /  04/09/2015

    Svara
  22. Maja Skellhell

     /  04/09/2015
    Svara
    • Dreadlock

       /  04/10/2015

      Heja Heja !

      Be MiT uppdatera din nya hemvist.

      Vi möts och hörs. Puss !

      Svara
    • Kristian

       /  04/10/2015

      Hurra, hurra!

      Svara
  23. Förtroendet för hrf?

     /  04/09/2015

    Hon måste ju nästan veta att inga åtgärder kommer att ske från fackets sida då hon helt öppet skriver så där och nästan raljerar om det?

    Hon sitter även i HRFs förbundstyrelse. http://www.hrf.net/forbundsstyrelsen
    och kommer ingen reaktion därifrån är det inte så konstigt kanske?
    och är det så är det för j-vla skrämande.

    här är alla medlemmar i förbundsstyrelsen:

    http://www.hrf.net/forbundsstyrelsen

    Svara
  24. Pelle2

     /  04/10/2015

    OT:
    DN överraskar positivt idag när de tar upp det radikalfeministiska skitsnacket om att sexbrottslingar är en del av manliga normer och den manliga könsrollen och att vi lever i en våldtäktskultur.
    http://www.dn.se/ledare/huvudledare/normer-begar-inga-brott/
    Undrar hur länge det dröjer innan radikalfeministerna går till frontalangrepp mot DN för att de vågar ifrågasätta den enda sanna ideologin ?

    Svara
    • Jonte

       /  04/10/2015

      Svara
      • Pelle2

         /  04/10/2015

        Är det så många som en man av två hundra som utövar sexbrott ? Låter mycket tycker jag.
        Dessutom är det väl ofta så att sexualbrottslingar upprepar sina brott så det är ju inte så att varje sexbrott utförs av en unik person.
        Dessutom vill hon återigen antyda att det begås många flera sexbrott än de som syns i statistiken för dömda brottslingar.Jag kan också påstå en massa men bara för att jag gör det innebär det inte att det är sant.

        Svara
        • Jonte

           /  04/10/2015

          en man av 200 är 0,5%, eftersom sexbrott är ett ganska vitt begrep som inkluderar sexuella trakasserier tycker jag inte siffran är särskilt hög

          Svara
          • Pelle2

             /  04/10/2015

            Jo, du har rätt i att sexbrott numera är ett urvattnat begrepp och innefattar väldigt mycket.0,5 % är inte mycket, håller med om det. Det såg bara mycket ut när de uttryckte det som 1 av 200.
            Det är ju som sagt var också så att en brottsling kan utföra flera övergrepp medan de flesta aldrig gör det…

        • Räknade lite snabbt för några månader sedan, cirkus 0.0012% eller så blir dömda för våldtäkt, eller om det va 0.012, får ta o räkna om någon gång.

          Svara
          • Snårig statistik

             /  04/10/2015

            Antalet misstänkta år 2013 för våldtäkt var 1 060 personer och ca 6000 våldtäkter anmäldes. Notera misstänkta och anmälda, dvs inte nödvändigtvis skyldiga och dömda. Detta visar att i snitt var det 6 våldtäktsanmälningar per misstänkt gärningsman.
            https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

            Detta säger en del om hur snårig brottsstatistik kan vara.

    • Jonte

       /  04/10/2015

      Svara
      • Pelle2

         /  04/10/2015

        DN var väldigt tydliga med att de menar att det handlar om enskilda brottslingar som begår brott och inte normer och strukturer vilket radikalfeministerna ofta hävdar.
        Uppenbarligen var det för svårt för en radikalfeminist att begripa det eller mera troligt att hon inte gillar att hennes ideologi blir ifrågasatt.
        Om vi skulle hålla med om att vi lever i en våldtäktskultur så skulle vi även kunna hävda att vi lever i en antivåldtäktskultur eftersom de flesta inte våldtar någon annan, en tjuvkultur eftersom några få människor stjäl av andra,en hederlighetskultur eftersom de flesta är hederliga, en rasistkultur eftersom det finns rasister och en antirasistkultur eftersom de flesta är antirasister och så vidare.
        Med andra ord devalverar feministerna värdet av ord genom sina grova generaliseringar.
        För övrigt var det extremt väntat att DN skulle få kritik från raduikalfeministerna !!

        Svara
        • Kristian

           /  04/10/2015

          Ja, sitt i kanoten för fan, DN! Reta inte upp de enda som fortfarande köper tidningen!

          Svara
      • Nykteroklok

         /  04/10/2015

        Skulle vilja tipsa om att ni läser i Hannas twittertråd här ovanför. Någon länkar där till studier som tänks bevisa att en våldtäktskultur existerar.

        Först twittrar Hanna till någon annan:
        ”OK så du vet inte vad begreppet våldtäktskultur betyder. PS. Det har inget med antal våldtäkter eller våldtäktsmän att göra.”

        Därefter länkar Nedo till några studier/artiklar, och i en av dem kan man läsa:
        ”For those who don’t know, rape culture is an environment in which rape is highly prevalent […]”

        Man är alltså inte särskilt överens om hur våldtäktskultur ska definieras, och det är nog inte så förvånande. Genom att så länge det är möjligt låta bli att definiera begreppet, blir det också hart när omöjligt att motbevisa det. Så fort begreppet definieras finns det alltid en risk att det blir ointressant. Den definition som finns på humanist.com (se twittertråden) är så vag att den blir oanvändbar. Enligt den lever vi förstås i en våldtäktskultur, men också i en antivåldtäktskultur, samt i tusen miljoner andra kulturer.

        Svara
    • Kristian

       /  04/10/2015

      Trams om Bechdeltestet igen. Det är inte ”en bra checklista när man skriver manus”. Det är självmord.

      I didn’t fail the Bechdel test, but I cheated. You kind of have to.


      ”… what will make more movies and video games pass the Bechdel Test is… equality. Actual equality. Treating women as poorly as men are treated.¨[…] It’s not culturally acceptable to pass it unless you resort to bad writing techniques to bypass the ‘positive discrimination’ in favour of women which prevents them from being able to be employed as useful characters in the plot.”

      Svara
  25. Jonte

     /  04/10/2015

    Nog inte särskilt långt från verkligheten faktiskt

    Svara
  26. Pelle2

     /  04/10/2015

    För övrigt, om manliga tårar=sperma så är kvinnliga tårar=Slidsekret,flytningar eller mens ?
    Men med tanke på hur förtjusta radikalfeministerna är i att visa upp och prata om mens så ligger väl det närmast till hands ?

    Svara
  1. Fackpamp kallar debattör ”skräcködla” | WTF?
  2. Är det den dramatiska dödsdansen vi ser? | WTF?
  3. Lite blandat från 2015 del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.