Hur hamnade S därute? Vill de ha tillbaka lortsverige?

Hur hamnade S därute? Det frågar Widar Andersson på Folkbladet i sin ledare i förrgår. Han är med rätta bekymrad över olika sakers tillstånd i Sverige och i Socialdemokraterna. De har fullständigt tappat det när det gäller viktiga och aktuella frågor som förr faktiskt var något av S paradgrenar.

widarfolkbladet

Det finns ju svar på hur S har hamnat därute, kanske inte heltäckande enskilda men delsvar i alla fall. Ett sådant är postmodernismens intåg i partiet och man har låtit det få allt starkare fäste så det nu är en sådan maktfaktor att man inte längre kan trycka tillbaka det. För vem är det som styr S? Löfven? Eller är det den/de som kan få Löfven avsatt? Vem var det som såg till att Juholt fick avgå (mer än han själv alltså…)? Vem/vilka var det som såg till att Löfven vid sitt tal efter att ha blivit vald började prata om förtryckta med att börja säga ”mä…” men avbröt sig för att säga ”kvinnor” när han förmodligen tänkt att säga ”människor”? Vem har sett till att det ska vara en ”feministisk regering” med en ”feministisk politik”? Hur många tror att den feminism som det handlar om är den feminism som folk i gemen tror är feminism? De är inte ens nära varandra för regeringens feminism är radikalfeminism och inget annat.

Den är det som är framtvingad. Den är det som tillåter sådana som Veronica Palm att med jämna mellanrum häva ur sig korkade grejer offentligt, den är det som gjorde att Åsa Romson säger att vita medelålders heterosexuella män inte ens är människor. Och så vidare. Hur många tycker att Löfven ser bekväm när han pratar om feministisk politik? Ser det ut som om han verkligen tror att det är bra grejer?

Att S har hamnat så snett beror inte så mycket på Löfven eller Juholt som på postmodernismens intåg i partiet. Vet inte när det började men det tog väl fart på allvar med Mona Sahlin antar jag? Var det inte Mona, som integrationsminister, som såg till att en utredning om makt, integration och strukturell diskriminering helt enkelt petade bort utredaren när man började ana att utredningen inte skulle ge de önskade svaren och tillsatte en lydig som skulle leverera det som var beställt, nämligen att Sverige var en rasistisk avgrund?

integrationsutredning

Jo visst var det så…

Nu vet jag inte om dagens rädsla att ta tag i otroligt allvarliga samhällsproblem bottnar i just den händelsen men den är nog en bidragande orsak i alla fall. Den skulle visa att Sverige var den strukturella rasismens högborg. Struktur alltså, postmodernismens paradgren och sen dess är ordet ”strukturell [insert valfri]” flitigt använt i diverse statliga utredningar och rapporter som orsak.

Så det kanske inte är så konstigt att S hamnat därute? De har ju själva sökt sig dit? Jag har i mitt liv hittills bara röstat S eller blankt. Röstade S i senaste valet men det misstaget kommer jag INTE att göra om!

Vad finns för alternativ i S för den som tycker att postmodernismen och radikalfeminismen bör förpassas till sophögen där den hör hemma? S har målat in sig i ett hörn och sen byggt igen alla utgångar genom att go full postmodernism. Sen upptäcker de att folk inte är så intresserade av de flummerier som automatiskt följer med, då försöker de ännu hårdare och skiter i att det bara är en liten klick som tycker det är jättebra.

Vad finns i svensk politik för den som inte gillar postmodernism och radikalfeminism? Det finns bara ett alternativ, eventuellt två, och det är Sverigedemokraterna och i viss mån KD. De andra har sugits fast i det postmodernistiska träsket.

centernrättvisemaskad

Spår av fejk kan förekomma i tweeten. Men bara lite…

När till och med C vänder sig till Näsviseförmedlingen för att hitta medarbetare vet man att de har gjort sig irrelevanta i svensk politik. De enda de kan hitta med hjälp av dem är rena ideologiska ”fiender”. Även Moderaterna gillar Näsvise, Batra hyllade dem när de fyllde 5 år i våras.

lc3b6fvenrc3a4ttvisefc3b6rmedlingen

Och så gjorde även Stefan Löfven… Näsviseförmedlingen är alltså en politisk organisation som står LÅNGT ute till vänster. Frågan är om inte Vänsterpartiet är borgerliga i jämförelse med dem. Deras idé är att allt dåligt i världen beror på vita medelålders heterosexuella män. Någon som tror att det var Löfvens beslut att hylla dem? Om inte, vilka låg bakom då? Jag tror inte att Löfven är så galen men han är nog bakbunden av just postmodernistiska galningar i partiet, sådana som getts för mycket makt. Vilka är S vanliga kärnväljare, är det verkligen sådana som hatar vita män? Tillåt mig tvivla…

För mig är det inte konstigt att S hamnat långt ute i periferin, de har helt enkelt gjort sig själva mer och mer irrelevanta i svensk politik. Deras lösningar på saker och ting är bara ”lösningar” för att göra några få galningar glada och inget annat. Resten av sina väljare skiter de i och spottar samtidigt på. De har tappat allt de senaste 15 åren, det började lite sakta för att de senaste 5-6 åren accelerera något enormt. Jag hade en naiv förhoppning om att S-skutan kanske skulle börja vända så sakta i höstas. Jag hade fel, de ökade farten i samma riktning.

Och när de andra partierna gör sig irrelevanta i fråga efter fråga så dyker SD upp som gubben i lådan. SD står inte speciellt långt från S och de har skickligt sugit upp de gamla paradfrågorna som S ägde förut och några från borgerligheten. När S och de andra partierna bara har postmodernistiskt flum som lösning så har SD raka lösningar. De säger ”Vi kan lösa det här” och sen lägger de upp en logisk förklaring till hur. Det spelar ingen roll vad man tycker om deras lösningar egentligen. De har till exempel EN lösning på integrationspolitiken och EN lösning på tiggerifrågan där S och de andra partierna inte har någon alls. Nej, de har INGEN ALLS. För postmodernism kännetecknas också av att förakta logik, fakta och verklighet. Vad har folk att välja på då? Ingen lösning på gigantiska haverier i svensk politik, som berör alla svenskar på ett påtagligt sätt, eller EN lösning? Vad väljer man då tror ni när problemet blir mer och mer påtagligt… Sen kan man göra som en del och köra ner huvudet i sanden och rabbla sina mantran om att Sverige ska lösa hela världens problem som en humanitär stormakt och att hela jordens befolkning har rätt till Sveriges välfärdssystem. Men de flesta svenskar vet att det inte går. De vet att det är en utopi. Och vem vill ha politiker som tror på utopier att leda landet?

Det verkar som om många av dagens ledande politiker vill ha tillbaka det gamla lortsverige. De som inte vill ha det, vad finns för dem? För lortsverige är det som återstår när kåkstäder poppar upp här och där.

Detta samtidigt som S minskar mer och mer och blir mer och mer irrelavanta i svensk politik ju mer postmodernism de anammar…

**********

Måste läsas:

Cirkusartisterna av Marika Formgren

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. Fredrik

     /  08/08/2015

    Instämmer i att S inte längre styrs av partiledaren. Men Socialdemokraternas ändring kom väl redan med Perssons styre och slog igenom med full kraft kring 2005-2006 (bla med lagstiftning baserat på kön).

    Att Löfven skulle ha författat det där Telegrammet känns inte särskilt troligt (är nog någon i kärnan av S-kvinnor). Åtminstone hoppas jag det.

    Svara
    • Det började gå åt pipsvängen tidigare än så med Social(anti)demokraterna … Olof Palme på sin tid som skolminister började att rasera Per-Albin Hanssons verk och fortsatte senare med resten som statsminister … Det finns även ännu tidigare s-politiker, som inte helt ‘tål att synas i sömmarna’ …

      Svara
      • Fredrik

         /  08/08/2015

        Nja, det var ju inte Palme som fulländade Ulf Adelsohns tilltänkta politik.
        Moderaterna behövde ju inte ens ta makten, Persson drev igenom i princip samtliga reformer som Palme varnade för redan i debatten ”Valet 1985 – Duellen – Olof Palme (S) och Ulf Adelsohn (M)”

        Svara
        • Det finns flertalet exempel på borgliga förslag som vänstern (sossarna) till fullo motsatt sig, men inte funnit några problem med att genomföra själva … Ett exempel är ‘bortre gränsen’ i arbetslöshetsförsäkringen, som Bildts regering ville genomföra, men som sossarna proklamerade att något sådant aldrig skulle få ske. Mandatperioden direkt efter med sossarna vid rodret, så genomfördes en kryddad variant … (bortre gräns plus minskad ersättning efter visst antal dagar i två steg …)

          Min syftning till Palme berörde skolan, om du inte insåg det. G. Persson under sin tid som skolminister fullföljde Palmes tradition, lämnade över ansvaret till kommunerna och katastrofen var ett faktum. Tidigare Socialdemokratiska regeringar är inte bara ansvariga för demonteringen av skolväsendet, utan står även bakom alla stora nerskärningar inom försvaret …

          Svara
          • MJ

             /  08/08/2015

            Det är ju inte sant. Bildt genomförde ju ändringen från invasionsförsvar till insatsförsvar, det som minskade försvarsförmågan. Det var ju meningen att sluta försvara sig och börja skicka banditförband till olika delar av världen där man kunde tjäna pengar på det.

          • Sorry, men det ligger med i 1996 års försvarsbeslut! Vilken regering hade vi då …? (Valår, så det var Carlssons tredje period resp. Perssons första … Bildt satt 1991-94 …) Vänstern kan fortfarande inte skriva om historien efter eget tycke …

            Vilken försvarsförmåga? Det har inte funnits någon sådan sedan Sverige misslyckade i kriget mot Ryssland vid slutet av 1700-talet. (Vissa menar att det blev ‘oavgjort’, medan andra såg det som en förlust med tanke på intensionerna.)

          • Korrigering: det var inte valår 1996, utan Carlsson lämnde ‘bara’ över rodret till Persson och grundstötningen närmade sig allt fortare (med miljardstölden ur AP-fonderna som grädden på moset … och det finns fortfarande personer som röstar på detta kriminella parti …)

          • Fredrik

             /  08/08/2015

            Då var det knappast Palme som körde Socialdemokraterna i diket.

            Ja, försvaret är obefintligt. Men det var inte så fantastiskt innan nedmonteringen heller.

          • Nej, men flertalet spår börjar hos honom och vissa andra strax innan, vilket jag signalerade i första meningen i min kommentar ovan (kl. 19.30).

            Varken beslut eller effekterna av de samma fungerar som strömbrytare inom politiken, utan har alltid en uppstartssträcka (tid) med varierande längd. Kommer att tänka på det gamla ordspråket ”alla vägar leder till Rom Socialdemokraterna” …

          • Fredrik

             /  08/09/2015

            Absolut, men då kan vi lika gärna belasta hattarna och mössorna för all missriktad feministisk politik som förs i dagsläget…

            Det var knappast Palme som ledde S i fördärvet (även om M-anhängare gärna påstår att allt ont kommer från 80talets S).

          • Hårklyveri …
            1. Palme hade aldrig någon gloria. Bl.a. alla vapenaffärer som han ansvarade för såg till det (ex. Boforsaffären …)
            2. Nej, som sagt började det tidigare (på 1900-talets första hälft. Ex. sossarnas direktkopplingar till både Tydkland och Sovjet …)

          • Fredrik

             /  08/09/2015

            Åh fan, så det är hårklyveri när man blir motbevisad.

            Japp, du vinner en brödrost för att vara den tusende kommentaren från höger som på nätet yttrat ”men glöm inte sossarnas kopplingar till Tyskland och Sovjet” (i olika variabler).

            Att dåtidens svenska högern var närmare de brunklädda är inte så noga. Inte heller att Sverige undkom regelrätt invadering pga svenska styrets eftergifter. Krig hade ju varit så himla mycket bättre.

            Det här är precis lika tröttsamt som alla de som tjafsar om SDs historik istället för att attackera (om man så önskar) deras faktiska politik.

          • Nej, men det politiska systemet var annorlunda under ‘hattar och mössornas’ tid jämfört med idag. Då var bl.a. Sverige en stor krigsmakt (1700-talet), som då ofta nyttjades. I dag försöker man bli en ‘humanitär’ stormakt, men det går uppenbart inte så bra, då man vägrar att betrakta hela sammanhanget … (kausilitet)

            Fortfarande gäller för Europas historia i modern tid, att det dominerande var socialister i någon form som skapade och blev det bruna, oavsett om vänstern vill skriva om historien eller inte. Att klistra på en lapp där det står ‘högerpolitik’ hjälper inte. Nationalsocialismen fokuserar på kollektivet och inte individen, precis som övriga vänsterideologier.

            Det hela handlar inte så mycket om var högern befanns sig politiskt, utan vad vänstern egentligen pysslade med, eftersom man försöker sätta en gloria på sig själva. Pga det som hände och som till största delen är bortplockat ifrån skolböckerna eller inte ens ‘kvalificerat’ sig, gör idag att man från vänsterhåll sitter och kastar sten i glashus …

            Det sista om var fokus läggs beträffande SD, så håller jag med dig fullständigt. Jag har där problem med vänsterns agerande beträffande deras selektiva resonemang om att i SD:s fall, så är deras historiska bakgrund oerhörd viktig, samtidigt som vänsterns egen är irrelevant, trots att den är gemensam …

          • Fredrik

             /  08/09/2015

            Är väl bara att läsa gamla tidningar där man kunde se budskap om ”Sverige väntas besök av den prominente Hitler” (daterat 31-32), för att förstå att Sverige och Europa såg annorlunda ut.

            Historien skrivs alltid av vinnarna, det är inget nytt.

            Men jag vidhåller, Palme är ej ansvarig (inte ens ett uns) för Socialdemokratins fall. Att han ljög sig blå i Gejier-affären är inte heller det ett argument för motsatsen (eller Boforsaffären som du själv föredrog att dra upp).

          • Helt riktigt om hur det har fungerat med vinnarnas historiebeskrivning, men idag handlar det inte om det, utan i stället historiekorrigering, där allt genant för vänstern succesivt gallras bort … Det är inte vinnarbeteende, utan något som ‘loosers’ gör …

            Mannen var korrumperad och levde inte som han lärde … Han kastade öppet dynga på USA (med rätta), samtidigt som han kommunicerade med dom på ett betydligt vänligare plan (inom bl.a. just vapenfrågor) …

          • MJ

             /  08/09/2015

            Vilken försvarsförmåga frågar du?
            En miljon man mobiliserade på 48 timmar, möjlighet att behålla mobiliseringen på enbart förrådsmateriel i 6 månader. Toppmoderna förband med stor slagkraft i fronten och en organisation för gerillastrid efter ockupation. Tre miljoner reserver.
            En gubbe i varenda buske med en AK och ett p-skott.

            Det hade kostat sovjet 10% av deras förmåga att ta Sverige och 10% till att hålla det.
            Det är försvarsförmåga det.

            Efter Bildt så skulle det kosta Ryssland 0.5% av deras förmåga att ta och hålla Sverige.

          • Sverige har i modern tid alltid gått att invadera på kortare tid än 24h (som man i praktiken gjorde med Norge och Danmark …). Bättre än så har det aldrig varit. All annan information har varit politisk desinformation, i syfte att hålla modet uppe hos befolkningen. Så har det alltid varit sedan samhällen vuxit sig tillräckligt stora, så att allmänheten inte märker vad som sker bakom kulisserna … Ett stort problem (i sentid) har hela tiden varit att alla tänkbara fientliga invasionstyrkor har mångfalt fler personer att offra, än vad Sverige har att erbjuda (eller räknar du med idag att de ‘svenska’ IS-ungdomarna eller andra ‘nysvenskar’ kommer att ställa upp i framtiden för deras nya hemland …?), så 3+1 miljon soldater kommer/kom vi i Sverige ingen vart med. Fram till 1800-talet, ja, men inte senare. En taktik som Sovjet nyttjade friskt, då det var en av deras största militära resurser – ‘vi tar kanske inte fienden med vapenkraft, men vi slår dom definitivt med antalet soldater som vi kan offra‘, … så dina 10+10% behövdes inte. Det krävs/-des betydligt färre än så … (För berörda beslutsfattare, både civilt och militärt, är soldarförluster sällan ett problem, då de personligen slipper att bevittna förlusterna …) Den typen av stridsmoral som krävs för ett bra försvar, är dessutom låg här i Sverige, pga att vi inte har befunnit oss i egentligt krig sedan missen mot Ryssland vid slutet av 1700-talet … Att befolkningen lät sig luras om annat här i samband med Andra Världskriget, hade med det begränsade informationsflödet att göra.

            Både Sovjet/Ryssland och USA har sedan tidigt 1900-tal full kännedom över Sveriges ‘ömma punkter’, dvs strategiskt viktiga platser och personer, så deras insatser för att slå ut dessa, hade inte vållat någon av dom några större bekymmer … Missat de dörrknackande ‘försäljarna’, som reste runt och kortrollerade alla nyckelpersoner inom försvaret? Har själv glömt hur många gånger det ringde på dörren av den anledningen, när jag växte på 1960/70-talet. De var inte smartare än att de sågs försvinna i bil direkt efteråt, isf att fortsätta till nästa granne …

            Redan då tvivelaktigt och idag är den svenska reservstyrkan definitvit en insomnad resurs, eftersom det var länge sedan repitionsövningar lades i malpåse (gissa på direktiv av vilka …?) Stridsdugligheten är som att betrakta som låg. En nära jämngammal gjorde värnplikten på mitten av 1980-talet. Dennes kompani gjorde bara två repitionsövningar och det enda de gjorde under dessa, var att vänta och utföra några få omlokaliseringar/förflyttningar… Inga egentliga stridsövningar m.a.o.

            Beträffande gerillastridsföring har detta förts på tal ett antal gånger i Sverige, men har ansetts centralt som för primitivt/ociviliserat och förkastats varje gång. (Jo, som ovan antytt med försvarsanställda inom släkt och familj, har man fått reda på helheter, men dock aldrig känsliga detaljer, även om det har varit fullt möjligt att räkna ut ett och annat …) Det är just därför ingen taktik som officiellt har lärts ut inom försvaret, bortsett från en variant avsedd för de amfibiesoldater som utbildats här.

          • MJ

             /  08/09/2015

            Vad är det för dumheter?

            För det första finns det såklart ingen makt idag som skulle kunna offra en miljon man på att ta Sverige.
            Det var så finnarna klarade självständigheten och fick alliera sig med Sovjet. Finland var en munsbit men inte värt besväret. Särskilt inte samtidigt som man tävlade om att komma först till Berlin.

            För det andra så var hela invasionsförsvaret uppbyggt för gerillakrig. Jag betvivlar starkt att du har några släktingar som varit en del av folkförsvaret om du inte känner till det.
            Det är inte det minsta hemligt och alla som gjorde värnplikten, vilket var nästan alla män, blev informerade om hur planen var.
            De starka stridsförbanden mötet fienden och orsakar stora skador samt försenar ockupationen. Sedan är det gerillakrig som gäller.
            Varför tror du att våra stab och trossplutoner, amförare, m.m. alla hade GrG, p-skott och ksp? Och inte som i supermakternas arméer bara vapen för personlig säkerhet?
            Varför tror du att förband med annan huvuduppgift än strid ändå övade mest på just strid?

          • Fredrik

             /  08/10/2015

            Instämmer i dina tre sista stycken MJ. Så såg det ut även i de sista kullarna av allmän värnplikt. Nämnda vapentyper övades det med flitigt. Att få vrida ner hastigheten på ksp´n och skjuta några 200remsor är barnsligt kul (låt vara att jag är lättroad).

    • havre@flarnstad

       /  08/08/2015

      Öhh nej men dumheter 24 😉 tycker nog att det vore bra skit ju extremare desto ballare och hippare , kommer nog alltid förknippa sajten med polishat, könsdiskriminering och rasism. En grogrund för det riktiga bottenskrapet inom journalistiken.

      Svara
    • Anonymiserad

       /  08/09/2015

      Hon,hen,den,det vad den vill kalla sig är i mina ögon just nu helt oväsentligt.(Då jag inte på nåt sätt planerar att lära känna den vidare och ”på min tid” var det bara väsentligt vilket kön man ”gillade” om personerna ifråga ville ligga med varandra)skriver följande.

      ”Fi har sin roll i den svenska politiken, det har ju väljarna visat,”

      om man tittar närmre på ”Partisympatiundersökningen maj 2015 – Korrigerad 2015-06-05” som är den senaste jag hittar.
      http://www.scb.se/sv_/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/12436/12443/behallare-for-press/391526/

      Ser man vad då ?att ”övriga” får 2,3% av rösterna.Detta är om jag törs gissa Fi,Svp,Piratpartiet och andra liknande partier.
      Vad är det då hon,hen,den,det menar att väljarna visar?
      Det kanske bara är jag som är övernitisk men är det inte så att väljarna faktiskt visar att F! Piraterna , Svenskarnas parti och dylika kan dra åt helvete om än bara för stunden ?

      Svara
  2. Trolletplit

     /  08/08/2015

    Så enkelt är det. PKism är sjukdomen och den finns överallt, från vänster till höger, från Svenska kyrkan till humanisterna.
    Från TV till tidningar.
    Det viktiga för en representant, för vem som av dessa organisationer etc, är att det är korrekthet gentemot PK.
    Svaret får de i twitter.
    Det måste också vara något som tar avstånd från SD på något sätt.
    Kan det finnas någon räddning?
    Jo klart det gör, men det lustiga kan vara att vi vita män som alla hatar, kommer att vara vinnare tillsammans med de kvinnor som är lika kreativa och intelligenta.
    Vi förstår att vägen för vårt välbefinnande handlar om att ta hand om sig själv nu. Lägg pengar på hyllan. Fuska med skatt. Skapa jobb som består samt ha flyktvägen klar.
    Dårarna i tex vänstern kommer ju aldrig att kunna försörja sig själva.
    Tänk på det.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/09/2015

      Jag tror du undervärderar deras skicklighet att dra med dig i fallet.

      Svara
  3. Björn

     /  08/08/2015

    Läste just Formgrens blogginlägg. Du får ursäkta mig MiT men den texten är för viktig för att hamna längst ner i dagens inlägg. Formgren fångar ALLT jag har tänkt de senaste fem-åtta åren där det börjar gå åt helvette i en handväska. Kanske du kan göra en större grej av hennes text? I all välmening 😉

    Svara
    • Erik

       /  08/08/2015

      Håller med 🙂
      Längden på hennes inlägg och platsen på din blogg får inte göra så att många missar hennes lysande text!

      Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Håller också med.Formgren drar verkligen ned byxorna på expressens ledarredaktion som i sin iver att utmåla Formgren som rasist ljuger både vitt och brett om det hon beskrev i sin ledare i GP.

      Svara
    • Peggen

       /  08/09/2015

      @MIT
      Vore fint om du kunde lyfta upp Formgrens inlägg + hennes efterföljande blogginlägg i ett eget inlägg här.

      Svara
    • Jag håller med! Formgren är knivskarp! Bör läsas av alla!

      Svara
  4. Blåval Rödval

     /  08/08/2015

    En gång i tiden kunde jag känna ett visst mått av respekt även för partier och deras företrädare trots att jag inte delade deras syn på världen. Anledningen till det var enkel. De olika partierna hade en tämligen gemensam bild av VAD Sverige behövde. Däremot skiljde partierna sig åt när det gällde HUR det skulle gå till.

    Idag så har alla partierna olika idéer om VAD Sverige, men alla är rörande eniga om HUR det ska gå till. Det ska vara feminism, misandri, mångkultur och postmodernism för hela slanten.

    In på plan kliver då ett parti som tar människors oro på allvar. Alla de andra partierna drabbas av masspsykos och börjar använda ordet ”rasism” som om det vore ketchup. Dom har det på allt.

    Minska/slopa partistödet och låt de politiska partierna faktiskt bli beroende av sina medlemmars åsikter och pengar för sin överlevnad.

    Svara
  5. Tor

     /  08/08/2015

    Jag Googlade lite på Lort-Sverige och det handlar i korthet om hur en journalist och författare åker land och rike runt för att konstatera att 30-talets Sverige är ”Lortigt” både fysiskt och andligt.
    I sitt sällskap hade han läkare och kommunfolk som visade upp landet från norr till söder.
    Lubbe Nordström sände sina observationer i radio och senare kom en bok.

    Personligen tror jag att det här kan vara ett av startskotten till vad vi ser idag. Väldigt många länder har ju lyckats ordna det rätt så bra – utan att blanda in socialism. För vad Lubbe visade upp gav socialister ett verktyg att börja bestämma åt folk. Miljonprogrammet är ett resultat av detta.
    Att ge Mona Sahlin kredit för någonting är att överskatta hennes förmåga och betydelse.
    Hon råkade sitta där och nicka vid rätt tillfälle. De socialistiska ”strukturerna” fixade resten.

    Svara
  6. MJ

     /  08/08/2015

    Det började med Bildt 1991. Ingvar Karlsson hade genom Luciabeslutet satt gränsen och sagt att om det kommer tiotusentals asylsökande så kan man inte ta in andra än just de med asylskäl. Bildt upphävde beslutet samma år som över 80 000 sökte asyl, det var inte tillräckligt många för den borgerliga politiken (nyliberalismen infördes och Sverige blev ett nytt land. Bland annat; arbetslösheten skulle hållas uppe över 5% för att öka konkurrensen och sänka lönerna, man behövde importera arbetslösa. ). S och M gjorde upp om allt från skatter och invandring till taxa på dagis m.m. Man kunde även senare höra typiska sosseargument som att stoppa social turism och att bara släppa in folk som var förföljda, men politiken var den samma från höger och ”vänster”.

    Svara
  7. michael

     /  08/08/2015

    Sahlins schackrande påminner en hel del om Sabunis mansutredning när sedermera Maria Arnholm även hon folkpartist tog över så byttes flera personer ut till mer renläriga feminister,så utredningen skulle komma fram till rätt slutsatser enligt Arnholm.

    Svara
  8. Pelle2

     /  08/08/2015

    Gillar också Widar Anderssons frispråkighet och ifrågasättande av Sossarnas politik som totalt har havererat i radikalfeminism och postmodernism.
    Har aldrig varit Sosse men förr i tiden kunde jag åtminstone respektera dom. Det kan jag inte längre göra. Sedan är det sorgligt att även de borgerliga partierna har havererat i nästan lika stor grad.
    Som jag har sagt tidigare så önskar jag att någon kunde starta ett parti baserat på sunt förnuft och inte på radikalfeminism,socialism och postmodernism. Dom skulle få många röster.

    Svara
  9. MiT

     /  08/08/2015

    Det här är så sant!
    ”Inrikes utrikesrapportering”
    http://fnordspotting.blogspot.se/2015/08/inrikes-utrikesrapportering.html

    Svara
  10. MiT

     /  08/08/2015

    ”Tjejbad fick 100 000 i bidrag”
    https://archive.is/CJopc

    Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Klart dom fick bidrag eftersom det handlar om att särbehandla kvinnor och dessutom rasifierade sådana.Om några män hade ansökt om bidrag så hade det blivit avslag direkt.

      Svara
      • MJ

         /  08/08/2015

        Japp. Det finns ju en särskild lag om bidrag till kvinnors organisering. Klart att bara kvinnor får de bidragen.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/09/2015

          Fast paragraf 37-medel är väl könsneutrala integreringspengar?

          Svara
    • Anonymiserad

       /  08/09/2015

      ” Hur är simkunnigheten bland de männen i den här gruppen?
      – Jag tror, att männen kan simma men jag vet faktiskt inte om de kan det. ”

      Klart det är skit-samma ändå, det är ju bara män,spelar roll om de drunknar.

      Svara
  11. MiT

     /  08/08/2015

    Kolla alla svar han får

    Hur fan ska man hålla koll på sånt? Och varför? Är ju inte direkt att han favoritmarkerat något anmärkningsvärt eller kontroversiellt utan bara slickat i sig beröm?

    Svara
    • Daniel

       /  08/08/2015

      Tragiskt när det är viktigare vem som säger något än vad dom säger. Det gör ju inte bara att ”dumma” personer inte får säga bra saker och få cred, utan även att ”bra” människor kan säga hur jävla idiotiska saker somhelst och folk tycker det är bra sagt.

      Svara
      • Erik

         /  08/09/2015

        Jag tycker visserligen inte att det är något konstigt att Niklas Svensson slentriangillar ett positivt inlägg om sig själv och jag tycker definitivt att det ofta är alldeles för mycket fokus på avsändare än sakinnehåll.
        Dock vet jag inte hur nice det är med beröm för att man blivit ”grymt mycket skönare på slutet” från någon som rent rimligtvis inte står en särskilt nära politiskt.
        Det blir ju lite som när MUF:s Oliver Rosengren retweetar beröm från Daniel Swedin. (Fast nuförtiden är det väl förvisso rätt små skillnader mellan MUF och SSU och Ung Vänster.)

        Svara
    • MJ

       /  08/08/2015

      Koll på vad?
      Skillt är väl mest känd för att han ljugit om hur han ensam bekämpade hela ryska armén i Ukraina och nynazister i Ukraina är väl fortfarande den goda sidan?

      Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Po Tidholm är ännu en försvarare av åsiktskorridoren. Om du inte är vänster så är du nazist och Breivikare.Skulle dock tro att Tidholm inte har något problem med vänsterextremister.Det brukar inte vänstermänniskor ha..

      Svara
    • Erik

       /  08/09/2015

      Det är så praktiskt när någon kallar Nyheter Idag rasistisk för då vet man med en gång att den här personen behöver man inte lyssna på.

      Svara
  12. MiT

     /  08/08/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/08/2015

      Feminism och liberalism brukar aldrig gå att förena.Feminismen som vi känner den idag är detsamma som radikalfeminism.

      Svara
      • Jan

         /  08/09/2015

        Feminismen är en liberal ideologi från början. Rätt ska vara rätt. Liberalism är för övrigt en ganska meningslös fras som många gillar eftersom den betyder allting eller ingenting…

        Svara
        • Pelle2

           /  08/09/2015

          Feminismen kanske var liberal från början men nu är den kidnappad av vänstern.

          Svara
          • Den blev kidnappad i spjälsängen. Feminism har alltid varit att beskylla män för allt ont i världen. Samma rabiata feminism ser vi i början av 1900talet o i mitten av 1850 talet. Det är helt enkelt vanlig o riktig feminism vi ser idag. De skvättar feminism som inte passar in är extremen istället.

        • Lövet

           /  08/09/2015

          …och d e t gäller inte ”feminism” då menar du? Har du bytt namn förresten MJ?

          Svara
  13. MiT

     /  08/08/2015

    ”Nyhetschef på Halland nyheter”…

    Svara
  14. MiT

     /  08/09/2015

    Käre gode gud…

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630116206071128064

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630117344422068224

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630119437924990976

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630119754058088448
    https://twitter.com/PoTidholm/status/630120248490897408

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630121363756421120

    https://twitter.com/PoTidholm/status/630122208166346752

    Svara
  15. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  16. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/09/2015

      Japp.
      En ska bara ha med likasinnade att göra. Bra för vidsyntheten och toleransen har jag hört.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Att Jenny hatar alla som inte håller med henne om hennes ideologi och tycker att det är ok att riva ner politiska motståndares reklam är däremot ok…
      Yttrandefrihet är inte värt ett skit för den kommunistiska Jenny men det brukar det ju å andra sidan inte vara för kommunister….
      Är verkligen tacksam för att jag inte jobbar inom hotell och restaurangsfären i Stockholm eller på Gotland så att jag skulle behöva ha dåren Jenny som ordförande i facket.

      Svara
  17. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      HRF måste vara stolta över sin fina representant Jenny som är så tolerant och uttrycker sig så väl..

      Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      Varför är hon distriktsordförande? Vem litar på en person med jennys uppenbart dåliga omdöme och impulsiva läggning?

      Svara
  18. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/09/2015

      Nej Jenny! Gör det inte!
      Kom ihåg GBA:n, det är aldrig värt det.

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  08/09/2015

      Kom igen ”go all in full arnstad ” Jenny ge den satans borgaren vad han tål och gör dig själv till åtlöje ännu en gång.

      Svara
  19. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  20. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Jenny är inte havens skräck utan alla tänkande människors skräck.Vilken dåre !!

      Svara
      • Fredrik

         /  08/09/2015

        Man får inte ha för högt ställda krav på en individ som skriver att hon vill äta sin egen skit.

        Svara
  21. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
  22. MiT

     /  08/09/2015

    Svara
    • Jan

       /  08/09/2015

      Så här går det när alltför många unga kvinnor som aldrig satt sin fot utanför skolvärlden anställs, och till och med blir chefer, på landsortstidningarnas ledarsidor. Kappvänderi som ideologi. Självinsikten är dessutom noll. Om Folkbladets ledarsida försvann skulle ytterst få invända mot det. Den betydelsen har inte lokaltidningen längre. Det finns andra nyhetsmedier nuförtiden….

      Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      Kan även konstatera att Westerlind koketterar med liten duckmouth och blick. Precis som all unga narcissistiska kvinnor klarar hon inte av stundens allvar utan bara måste posera för att se bra ut på bild. Svårt att ta en sådan person på allvar.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/10/2015

      Jobbar hon kvar kan ni ju alltid be henne om en kommentar?

      Svara
  23. MiT

     /  08/09/2015

    https://twitter.com/ladydahmer/status/627763183709749249

    https://twitter.com/ladydahmer/status/627802768913338368

    https://twitter.com/ladydahmer/status/628131503986339840

    https://twitter.com/ladydahmer/status/628178867723890688
    https://twitter.com/JohanssonJSG/status/628205119109222400
    https://twitter.com/ladydahmer/status/628213207518289921
    https://twitter.com/JohanssonJSG/status/628215310932418560

    https://twitter.com/ladydahmer/status/628224024791920640
    https://twitter.com/JohanssonJSG/status/628225016392470528

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  08/09/2015

      Vad hon egentligen menar är att hon är frustrerad över sin dåliga karaktär när det gäller mat. Nu är inte jag någon expert, men Twitter känns inte som rätt plats att ventilera detta. Kanske KBT skulle vara en framkomlig väg.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/09/2015

      Hon försöker väl bara hitta ursäkter för att kunna skylla sin övervikt på någon annan.Är man ett proffsoffer så är man.

      Svara
      • MJ

         /  08/09/2015

        Hon bytte ju offernarativ när hon insåg att hon inte kunde besegra sexuellt avvikande och att hon inte kunde passera som rasifierad. Då hoppade hon på det här med att tjocka (kvinnor) är de mest förtryckta och att smala inte fick prata om det osv.

        Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      LD är sinnebilden för en rabiatfeminist. Överviktig, barnslig, lat besserwisser med onaturligt färgat hår.

      Svara
    • Björn

       /  08/09/2015

      För att flagrant stjäla lite kommentarsfältshumor från reddit:
      ”- Fat genes run in my family!
      – Bitch, nobody runs in your family!”

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/10/2015

      Ah, det beprövade Inti Chavez-Perezförsvaret: ”Läs på” för att slippa bemöta argument och istället tvinga motståndaren in i en kontinuerligt backande position av att behöva hävda sina meriter.

      Så hur gick det med det?

      https://twitter.com/JohanssonJSG/status/628215310932418560

      Såpass, tolkningsföreträde pga kränkt. Så otippat:

      https://twitter.com/ladydahmer/status/628224024791920640

      #BackaNatasja eller om man vill vara elak #BackaNatasja

      Svara
  24. QED

     /  08/09/2015

    OT: ”Olaglig diskriminering vid Luleå tekniska universitet: manlig sökande fick inte professur trots eniga sakkunniga”

    http://academicrightswatch.se/?page_id=46

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  08/09/2015

      Intressant läsning. Som jag ser det finns det två vägar det här med positiv särbehandlng kan gå. Antingen blir diskrimineringsmål för DO så att man till slut avskaffar det. Eller så lagstiftas det om ett fullfjädrat apartheidsystem i Sverige som baserar sig på kön.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/10/2015

        Då kommer hudfärg och etnicitet som ett brev på posten också.

        Det skulle iofs vara skönt att äntligen få se hela kränkthetshierarkilistan i svart och vitt. Listan brukar annars bara refereras till styckevis. Extra intressant läsning skulle vara förarbetet där de ingående förklarar den intersektionella analysen bakom posternas absoluta placeringar.

        Fet chans dock, då SD kommer få egen majoritet innan en sådan lagstiftning kommer till skott.

        Svara
  25. Larsson

     /  08/09/2015

    Bra, som vanligt 🙂

    Min tanke när jag läser detta är att från socialdemokratiskt håll finns det en annan tanke, nämligen hur man av tradition kidnappar idéer från vänster och förpackar dem. Förvånansvärt ofta har denna metod fungerat bra och gjutit olja på vågorna. Men problemet är att partiet är kraftigt på dekis och som en konsekvens därav tror jag vi ser början på en ny era: den inre splittringen, Lite som Sovjet föll sönder i två omgångar.

    Det finns nu en inre stridighet inom (s) som vi aldrig sett förut.och utspelas inför öppen ridå. Det gamla gardet, fackförbundskärnan, som tidigare höll ihop partiet, finns knappast längre. Ett parti på 30% är inte heller statsbärande, det kan ju inte ens bära sig själv. Vad som kommer ske är svårare att utröna, men det troliga verkar vara att partiet drar åt vänster och folkpartiet (ev center, ev SD) kommer att fånga upp de väljare som ogillar denna svängning. Men då pratar vi om ett parti med väljare kring 25%. Som i de övriga nordiska länderna för övrigt.

    Svara
  26. QED

     /  08/09/2015

    Just precis vad som behövs i dessa dagar av lågmälda och eftertänksamma politiska samtal:

    ”SSU har valt en ny förbundsordförande – 24-årige Philip Botström från Värmland. Han tar över efter Ellinor Eriksson.
    – Min ambition är att vi ska vara den mest högljudda megafonen i svensk politik, säger han till SvD.”

    http://unvis.it/www.svd.se/vi-ska-vara-den-mest-hogljudda-megafonen/om/ssu-kongressen-2015

    Svara
  27. Sven

     /  08/11/2015

    Jag håller med om att s nu är ute på helt fel väg vad gäller EU-migranter och annan invandring. Men historiskt sett så insåg ju i alla fall Göran Persson och den person som då var någon sorts ”invandringsminister” problemet med sociala turismen och stod upp för en broms mot social turism. Det presenterades en utredning som var ca en full pärm tjock med argument för reglering av invandring inom EU. Men blev nedröstade av borgarna som ansåg att tillgången på billig arbetskraft var viktigare och MP och v som gärna vill ha invandrare av alla slag.
    Problemet med rumänerna är ju att det är så väldigt demoraliserande för den svenske skattebetalaren som historiskt har lagt otroligt mycket pengar på att hjälpligt försöka motverka gatutiggeriet bland svenskar men nu blev hela den insatsen värdelös när det kommer en massa annat folk och tigger. På något sätt har man lyckats lösa detta i andra länder, varför ska det vara så svårt för oss???

    Svara
  1. Vår (in)kompetenta regering | Löjesguiden

Lämna ett svar till Fredrik Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.