Lady Dahmer, andra inlägget

Då tar jag ett till då, det första hittar kan ni läsa här. Jag gör detta för att det ska finnas samlat på ett ställe, ingen verkar ha gjort det innan så det kanske var på tiden? Lady Dahmer i egen hög person har klagat i kommentarsfältet under det första inlägget på att jag inte tar med bakgrund till varför hon skriver som hon gör. Jag skrev att jag inte gör det eftersom hon och till exempel nyheter24 struntar i det och tydligen inte anser det viktigt. Så varför ska jag det när det gäller dem? När jag gör som LD själv gör så är det fel och när jag gör som jag brukar så är det också fel.

Och det är så här att allt som kommer från henne ÄR bakgrund till väldigt mycket av det som hon själv får. Det får man ju ha i bakhuvudet när folk skriver drygt till henne. Det är alltså en enorm bakgrund som har tornat upp sig med tiden, det behöver inte bara vara en enskild tweet eller kommentar utan en massa som samlat ihop till det. Jag skuldbelägger inte heller som en del andra tror utan konstaterar varför det sker. Jag försvarar inte skiten hon fått som hon säger att jag gör utan jag förstår varför hon får den. Det är helt skilda saker. Det är ingen raketforskning att förstå det…

Så återigen, de kommer utan bakgrund utan bara rakt upp och ner. Jag vet att det finns bakgrund till varför hon ibland skriver vissa saker men det finns det när andra skriver till henne också! Men det tycker hon själv inte är så viktigt att redovisa så varför ska jag? Ska hålla ner antalet den här gången så det inte blir så mycket.

ld50hatar8årigapojkar

ld50_46

ld50_53

ld50_54

ld50_56

ld50_57

Jag gissar att de tre ovan har en bakgrund och syfte. Men bakgrund och sånt är ju enligt LD själv inte så viktigt…

ld50_59

ld50_61

ld50_62

ld50_63

ld50_67

ld50_72

Hmmm, den ovan är jag faktiskt lite kluven till ska jag erkänna. Men det behövs nog inte tipsas, sånt sprider sig ändå.

ld50_77

ld50_80

ld50_81

ld50_85

ld50_87

ld50_91

Lite kortare den här gången. Det är fortfarande förhandsgranskning på kommentarer, jag tar tag i det så fort jag kan!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
  2. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Självklart, för vem bryr sig om männens ekonomi ?

      Svara
    • Tobbe

       /  06/25/2014

      Det är väl bara för bondkärringarna att lyfta på röven och gå upp på 5 på morgonen och börja mjölka, fortsätta ut på fältet och harva på förmiddagen, ät lunch i traktorn, sedan ut i skogen och röj upp efter senaste stormen, för att sedan avsluta eftermiddagen med att mocka rent i ladugården. Efter en kort middag är det sedan dags att gör redovisningen på kvällen.

      Förstår inte varför bondkärringarna hellre sitter inne och glor på en sovande bäbis.

      Svara
  3. MiT

     /  06/25/2014

    Men det är väl dumt att prata med bisonblogg, han kommer ju bara att #tackanej

    Svara
  4. MiT

     /  06/25/2014

    Kolla gärna länken, de ska nu mäta känslor
    https://twitter.com/jamstallnu/status/479518143128535040

    Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Är det en slagruta, en kristalllkula,kaffesump,teblad eller aborrfenor som är den väsentliga komponenten i denna maskin 😉

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      bolaget har tagit fram ett verktyg för att samla in anställdas åsikter och känslor kring jämställdhet.

      Totalt 10 frågor? Åsikter? Känslor?
      Mest stabila vetenskap™ jag sett på länge.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Hörde om en festival i Umeå eller Luleå som medvetet enbart skulle ha med kvinnliga musiker. När P3 frågade de ansvariga om varför det enbart var med kvinnliga musiker
      på denna festival så sa den ansvariga kvinnan något liknande att de andra festivalerna
      dominerades av manliga musiker och att de därmed gjorde ett bra jobb med att låta män
      få uppträda. Självklart fick hon inga följdfrågor på det.
      Samtidigt har feministerna spytt galla över Bråvallafestivalen som trots allt har ett antal kvinnliga artister. Med andra ord är det ok att medvetet enbart ha kvinnnliga artister men inte ok att det finns ett antal kvinnliga artister på en festival som domineras av män.

      Dubbelmoralen är lysande..

      Svara
  5. MiT

     /  06/25/2014

    Intressant för er som bor i Tokholm?

    Svara
  6. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Skulle ju vara kul om de gör detta seriöst så att alla parametrar som ålder,utbildning,antal år i yrket,arbetad tid,risknivå mm tas med i bedömning. Men det sannolika är väl att det kommer att landa i att kvinnor är diskriminerade och alla män tjänar alltid mer än alla kvinnor..

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/26/2014

        Samtliga kommentarer stöder den jämställdistiska uppfattningen utom en, vilken är en lobbyist från fackföreningen Vision. Vision som förutom att göra mycket reklam om sig under förevändningen att det diskuteras jämställdhet antagligen även är den som initierat brännpunkts ”debatt”.

        Svara
  7. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Alla män har råd alltså och inga kvinnor ? Veckans affärer har tydligen också blivit drabbade av tokfeminismen..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      Män åker oftare på semester och har bättre tillgång till fritidshus. Endast var tredje arbetskvinna kunde åka på semester under förra sommaren.

      Så arbetarmän+tjänstemän reser på mer semester i snitt än bara arbetarkvinnor.
      Verkligen statistisk raketkirurgi.

      Och om man väljer att förmedla informationen med lite mer heder i kroppen (vilket kommer längre ner i brödtexten):

      Samtidigt har en större andel av kvinnorna än männen inte åkt på semester, 32 procent av arbetarkvinnorna och 15 procent av kvinnliga tjänstemän, att jämföra med 27 respektive 14 procent för männen.

      32/27 och 15/14, eller på svenska: typ lika.
      Men varför sabba ett tillfälle att propagera i Kampen när det ges ett.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Ja, det är konstigt att dom starka och kapabla kvinnorna, som det alltid pratas om, alltid behöver specialsatsningar för att kunna göra sådant som de svaga och värdelösa männen förväntas fixa själva..

      Svara
  8. MiT

     /  06/25/2014

    Mmmm, troligt…

    Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Ja,det verkar ju vara ett troligt scenario….

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  06/26/2014

      Inget bandat samtal? Då har det aldrig hänt. Tack, det var bra så. Sitt ner.

      Svara
  9. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      Kika på reaktionerna på den senaste i raden av fri­ande våldtäktsdomar när facebookflödet i raseri utbrister att kvinnan ju hade kunnat vara din/någons ”fru, mamma, eller dotter!”. Denna välmenande tankelek är riktad till män får vi anta eftersom kvinnor kan ta den kortare vägen och helt enkelt konstatera ”det hade kunnat vara jag”. Avsikten är naturligtvis att få fler män att känna, relatera och reagera, och det är ju förbaskat viktigt. Kanske viktigast av allt.

      Men smaka på det där igen. Hon skulle kunnat vara din fru, dotter eller mamma. Vem är egentligen i fokus här? Hon, eller någon (du)? Vad är det viktigaste – att en medmänniska inte råkar illa ut, eller att medmänniskan inte är din?

      Dessutom, enligt den här principen, ligger inte de kvinnor som inte råkar vara någons fru, dotter, eller mamma (dom finns), rätt pyrt till?

      Fortsätt spinna Lina:
      Varför frågar man inte ”och om det var du som blev våldtagen?” till en man?

      Svaren kan förstås komma att variera beroende på hur ointresserad man är av ett objektivt svar. Två varianter som Thomsgård borde ha full koll på är

      den postmodernistiska strukturen
      ”Därför att män inte är värda något och deras öden ointressanta att uppmärksamma i den här matriarkala världen. Bara genom att kanalisera problemet genom en kvinna, hon som har ett värde, kan en uppfattning om skändningen fås.”

      och den feministiska
      ”Därför att män per definition inte kan våldtas.”

      vilka båda borde ge att fullgott nonsenssvar.
      Meeeen varför fokusera på den retoriska frågon hon själv tog upp när hon istället glatt kan hoppa vidare till andra knappt relaterade och kvinnocentrerade infallsvinklar.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Skulle väl snarast vilja säga att mäns feministkritik kallas hat av feminister.

      Svara
  10. MiT

     /  06/25/2014

    Men FATTA kan fortfarande inte berätta VILKA normer de menar och VILKA som har dem. För vad de är ute efter gäller inte 99% av männen alls men de sopar med stor borste och menar ALLA män

    Svara
    • anonym

       /  06/26/2014

      Åh vad sugen jag är på mer självflagelering. Börja prata med de fina pojkarna i AFA och RF istället.

      Svara
  11. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
  12. MiT

     /  06/25/2014

    Undrar om det finns några frivilliga genustalibaner här i Sverige som ställer upp?

    ”Isis går ”dörr till dörr” för att hitta fruar”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19112289.ab

    Svara
  13. MiT

     /  06/25/2014

    Samma sak? Det ena ses av ca 1 miljard tv-tittare, det andra?

    Svara
    • Chade

       /  06/26/2014

      Det är ju heller inte ens i närheten av sant (det första påståendet då).

      Svara
  14. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      Och vem är målgruppen som envisas med att konsumera skiten och därmed reproducera den?

      Svara
    • Pelle2

       /  06/26/2014

      Det är väl helt ointressant huruvida en feminist som skriver att hon hatar män är ett hot mot dig eller ej och att du påstår att du inte tar åt dig. Det är ju ett helt sjukt uttalande som aldrig skulle accepteras om det uttalades mot en annan folkgrupp eller religion.

      Försök inte ens komma dragandes med skitsnacket om intersektionalitet som feministerna tydligen tycker skall göra vilka uttlanden som helst om män rumsrena.Jag kan också hitta på ett ord och ta det som intäkt för att få skriva vilka nedsättande saker som helst om feminister men jag tvivlar på att du skulle acceptera det..

      Att jag som man reagerar på att feminister skriver att de hatar män är väl fullt naturligt och inte trakasserier som du försöker få det till. Fast det är ju typiskt feminister att själva vilja
      kunna vräka ur sig vad som helst men sedan bli kränkta om någon ifrågasätter det de säger.

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/26/2014

      ” sociopaterna som organiserar trakasserier mot dem.”

      Det är vi det . Vi organiserar oss för rätten att slippa bli hunsade, smutskastade och hatade . Då dyker det upp fler och fler kvinnliga bloggare som på skämt ,eller allvar åskådliggör en fascism som är rent häpnadsväckande.

      Svara
  15. MiT

     /  06/25/2014

    Nä, då skriver allt från hormonstinna 14+-åriga feminister till hormonstinna 50+-åriga feminister att han inte är en man, att han har liten penis, att han är ”kränkt”, att han är liten, att han är vit!, att han är cis, att han är heterosexuell, att han är värdelös, att han ska DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, att han ska misshandlas, att han ska… Ja det går att fylla på med ganska mycket som han skulle få. Allt skulle sägas av gruppen ovan. Plus av en och annan dörrmatta.också
    https://twitter.com/strawmanberry/status/481144031205146624

    Svara
  16. MiT

     /  06/25/2014

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      Jargongen mellan manliga TV-spelare kan lätt anta skämtsamt föraktfull.
      Det är ett vanligt sätt för män att ”bonda”. En kvinna som utsätts för detta är en kvinna som mottar respektlöst (d.v.s. respektfullt) asexuellt kompisskap från en man, den mest hedervärda och feministiskt likavärderande komplimang som kan ges henne.

      Vafan gnäller idioten över?
      Hon är ju vettlös enligt alla förklaringsmodeller.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/26/2014

      2. Förklarade hon för sin dåvarande pojkväns aspie-kompis att hon inte gillade det?
      3. Varför skulle någon komma till en kapabel kvinnas försvar?
      Etc.

      Troll?

      Svara
  17. Alex Nyström

     /  06/25/2014

    Det där om ”negrer”, ”zigenare” och ”tattare” MÅSTE komma ut till en större publik. Seriöst, det här snackar hon sig inte ur.

    Svara
    • anonym

       /  06/26/2014

      Såklart hon gör. Notera hur hon lyckades klara sig ur att använda penisstorlek som en förolämpning.

      Svara
  18. Jag ser långt fler explicit rasistiska uttalanden från radfemrörelsen än från någon annan gruppering. Hudfärgstänkande tycks vara ganska centralt för dem.

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/26/2014

      Och har varit så i över 30 år, just för den gruppen. Oturligt nog har det spillt över till våra statsråd också. Arnholm t.ex. använder sig av samma idioti.

      Svara
  19. wigwag

     /  06/26/2014

    Kommer ihåg en tråd där hon på fullt allvar argumenterade för att folk som är svarta i ansiktet kommer från ett annat land med jättemycket sol! Folk blev både lessna och förbannade men hon stod på sig. Hur är det nu LD? Tycker du fortfarande den ”förklaringen” är lämplig till ett undrande barn? Är det feministisk kunskap som ska läras ut i våra förskolor tycker du?

    Svara
  1. Lady Dahmer, tredje inlägget | WTF?
  2. Lady Dahmer, fjärde inlägget | WTF?
  3. Slutna facebookgrupper | WTF?
  4. På Lady Dahmers blogg | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.