Lär er ragga som en lesbisk singel med stöd av Vinnova!

Statliga Vinnova, vars enda syfte verkar vara att kasta bort skattepengar på saker som man vet ingen vill ha eller som man vet inte kommer att göra någon nytta alls, har slagit ett nytt rekord. Man ska vara delaktig i ett projekt som ska lära ut ”Konsten att ragga bortom den heterosexuella normen”. Om det är skattepengar inblandade vet jag inte men Vinnova SKA ju dela ut pengar till olika projekt och är ju också kända för att dela ut sådana till allt möjligt märkligt. Så det förekommer säkert här också.

vinnova lär dig ragga

Jag har kollat på datumet flera gånger och det är inte 1 april än på ett par veckor så något aprilskämt är det inte.

”När vi hade skrivit vår raggningsguide för heterosexuella män som vill bli bättre på att få till det utan att vara manipulativa, fick vi många frågor från homosexuella bekanta som sa att något sånt där skulle de verkligen ha glädje av. Det blev starten på en spännande process som har visats sig kräva innovativt och normkritiskt tänkande på många olika plan.” – Lovisa Appelqvist, projektledare

//

Projektet är relevant för alla som intresserade av hur man kan göra kunskapsöverföring mellan representanter för en minoritet och ett team som arbetar med produktinnovation, samt för alla som är nyfikna på hur man – på ett schyst sätt – gör för att få ligga, särskilt om man inte känner sig tillhöra normen.

//

Projektet leds av Lovisa Appelkvist från Good Word-Insititutet – ett företag som arbetar med interaktionsdesign och innovationsprocesser. Projektet genomförs i samarbete med Peder Isaksson och Albin Balthasar från Dunkelbyrån – en ideell förening specialiserad på tvärdisciplinär innovation. Våra främsta samarbetspartner är de homosexuella kvinnor som utgör våra fokusgrupper

Där ser man. Vinnova ska lära lesbiska att ragga och ligga med något som kallas ”Liggaskolan”. Inte visste jag att det låg inom Vinnovas, och därmed statens, verksamhet att lära lesbiska att ragga och ligga…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

131 kommentarer

  1. Men ändå så följer de den unkna patriarkala heteronormen och använder ordet ”man” istället för ”en” i sin text! 😉

    Svara
    • MiT

       /  03/13/2016

      Hahaha! De glömde bort sig 😛

      Men faktum är att precis allt som kommer från den där Sophie på Vinnovas mångfaldslabb är totalt rubbat. Allt alltså, har varit så i flera år. Finns inget från henne på Vinnovas mångfaldslabb som inte är sinnessjukt…

      Svara
    • ”…berättar mamman, som menar att det nu är dags för kommunen att ta sitt ansvar.”

      Nej!, det är dags för barnens pappor att gå ut och ta slynglarna i öronen.
      Svenskens patologiska feghet och oförmåga att agera får mig att skämmas som en hund.

      Svara
      • Svenne

         /  03/13/2016

        ”Svenskens patologiska feghet och oförmåga att agera” beror på myndigheterna – ingen vill ha en anmälan på sig och Socialen efter sig på grund av en något hård uppfostran av barn.

        Det är inte barnen som uppfostras längre – det är de vuxna som blir uppfostrade…

        Internationellt torde det ses som ”normbrytande”.

        Svara
      • Cain

         /  03/13/2016

        Svar från fritidschefen Daniel Kåreda:

        ”– Världen har förändrats mycket de senaste månaderna. Alla har ett gemensamt ansvar att arbeta med värdegrundsfrågorna så att vi kan hitta en stabil och trygg väg framåt för alla.”

        Med andra ord oroliga mamma: ”Fuck you.”

        Svara
        • Senior

           /  03/14/2016

          Observera ”värdegrund”, denna svepande icke lagstadgade men ändock nya lag som gäller i sverige.

          Svara
  2. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
    • Lövet

       /  03/13/2016

      …eller det för män typiska beteendet att skita i gamla bitterfittor och gå vidare i livet..,

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/13/2016

      Underbar dubbelmoral och blindhet. Om han inte vill läsa hennes bittra alster har han en strutsmentalitet men hon vet minsann redan vad han skriver och behöver inte läsa.
      För det kan ju inte vara så att hon är lika förutsägbar?

      Svara
    • Pelle2

       /  03/13/2016

      Citat Av Witt-Brattström:
      ”Nej. Han besitter en för många män typisk strutsmentalitet. Den verklighet de inte erkänner finns inte.”
      Det låter väl mera som en valfri feministisk postmodernists sätt att resonera ?
      Hon verkar ju också vara ordentligt självgod och tycker att hennes bok är fantastisk medan Engdahls bok inte är läsvärd.

      Hon säger också följande om förhållande mellan män och kvinnor:
      ” Sluta ställa frågan till kvinnorna som kämpar med sina relationer. Vi ska fråga männen varför de gör så här mot sina kvinnor. De har länge kunnat ”köpa två, betala för en”, det vill säga ha en hemmafru som sköter om barn och det gemensamma hemmet – samtidigt som hon försörjer sig själv. Männen måste börja ta ansvar fullt ut för att relationerna ska fungera.”
      Uppenbarligen försörjer inte män sig själva och sin del av familjen och de tar aldrig hand om barnen i hennes värld.Annars brukar ju feminister klaga på att kvinnor går ner till deltid under barnaåren och då måste det vara svårt att försörja sig själv antar jag.

      Tycker att Engdahl skall vara glad att han blev av med gnällkärringen och narcissisten Witt-Brattström

      Svara
  3. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/13/2016

      Läge för en fotokonfrontation med offren i de andra överfallen. Hur många sådana gäng springer runt på en liten ort som Östersund? Stor sannolikhet för att det är samma.

      Svara
      • T

         /  03/13/2016

        Eventuell fotokonfrontation kommer säkert att pixlade bilder.

        Svara
  4. Haha! Hur svårt är det att ragga? Släng en blick, titta bort, släng en till blick och se om den är besvarad.

    Kanske ska JAG börja med en raggningsskola? Anmäl er nu och be staten att ge mig skattebidrag för att min raggningsskola ska existera.

    Svara
  5. Pelle2

     /  03/13/2016

    Om Vinnova:
    ”Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vår uppgift är att främja hållbar tillväxt genom att förbättra förutsättningarna för innovation och att finansiera behovsmotiverad forskning. Varje år investerar vi ca 2,7 miljarder kronor i olika insatser.
    Vinnova är en statlig myndighet under Näringsdepartementet. Vi är drygt 200 personer och har kontor i Stockholm och Bryssel. Generaldirektör är Charlotte Brogren. ”
    Hur förbättrar dom Sveriges innovationsfömåga genom att sponsra en skola för hur homosexuella skall bli bättre på att ragga?Eller menar dom att det handlar om behovsmotiverad forskning ?
    Det som står först i deras beskrivning av sig själva är ju dock Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Då borde dom väl satsa på det och inte på att stötta diverse radikalfeministiska idiotprojekt som androstolen ?

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Vinnova visar med önskvärd tydlighet att den typen av innovationsstöd via skattebetalarna uppenbarligen är pengarna i sjön bigtime.
      De borde ha något slags avkastningskrav på sina innovationsinvesteringar som går i retur till staten (d.v.s. skattebetalarna).
      Den bittra sanningen är nog att det är riskkapitalbolag som står för den här typen av tillväxtfrämjande innovationsinvesteringar i realiteten. Vinnova är bara en dyr lekstuga.

      Svara
  6. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
    • Men gör någonting då! Du har inte varit så pigg på att hjälpa kristna som hotas av islamisternas framfart.

      Svara
      • Olof

         /  03/13/2016

        Ja, kyrkan har rätt stora tillgångar, det är bara att börja sälja av för att hjälpa till. Fast det är klart, hjälpa andra i nöd är ju lätt att tjata om om man inte själv gör uppoffringarna.

        Svara
    • Pelle2

       /  03/13/2016

      Skall hon be till gud om mera pengar,bostäder,skolor,sjukvårdspersonal,lärare och så vidare eller hur skall vi kunna fortsätta ta emot lika många människor som förra året utan att vårt samhälle rasar ihop och vi själva behöver söka hjälp ?
      Hon,precis som de andra godhetsapostlarna, blandar mellan att prata om Sverige och Europas flyktingpolitik.Sverige har tagit emot ett oproportionerligt stort antal flyktingar i jämförelse med de flesta andra länderna i Europa.Varför tror hon att vi kan klara av att fortsätta att göra det och varför skall inte de andra Eu-länderna ta sin del ?

      Svara
      • Kanske skulle Mellanösterns muslimer sluta kriga? kan vi kräva det i stället?

        Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Det kan hon absolut få tycka. Men numera tycker jag det åligger personer som talar om hur fel åtgärder för att rädda Sverige/Västvärlden (är d.v.s. diverse vänsterfolk, religiösa, FN e.t.c.) att berätta hur vi istället – konkret – skall lösa de här problemen. Den som inte har en alternativ lösning som verkar rimlig tycker jag skall hålla tyst. De åker moralisk snålskjuts på dem som försöker reda upp situationen.

      Svara
    • Rikard

       /  03/13/2016

      Hej.

      Mig veterligen förfogar Svenska Kyrkan över ansenliga ekonomiska tillgångar. Det åligger ärkebispen att använda dessa i enlighet med sina uttalanden, sin herre Jesus Kristus, samt den av denne förespråkade moralen, eljest är ju ärkebispen blott ekande brons, en skrällande cymbal.

      Annars är det gott om plats här bland de gudlösa, fast vi måste ju själva reda ut saker och ting, istället för att hänvisa till en eller annan gudom.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  7. MiT

     /  03/13/2016

    Herregud…
    ”Från buske till Barbie”
    http://www.sydsvenskan.se/reportage/fran-buske-till-barbie/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/13/2016

      Snacka om konspirationsteoretiker:
      ” Att man avbildar snippor som streck handlar ju inte bara om att det är ett enkelt sätt att rita på. Utan det är ett ideal. Ett jättekonstigt ideal, för så ser inte kvinnor ut. Men på grund av det går kvinnor runt och känner sig felskapta.”
      Varför skulle det vara ett ideal att anse att kvinnors kön skall se ut som ett streck och
      handlar det inte om ett enkelt sätt att illustrera det kvinnliga könet ? Det är väl heller inte så många som ritar en anatomiskt riktig kuk?
      Hur skall man tänka om streckgubbar i så fall ? Är det en önskan om ett anorektiskt kroppsideal ?
      Dom skriver följande om manliga konstnärer som inte traditionellt har avbildat kvinnokönet som det ser ut:
      ”Har det inget att göra med att de konstnärer som historiskt sett fått internationell berömmelse har varit män?
      – Det har det säkert. Som sagt, att vara en naken kvinna har varit att stå för det sköna och det goda, vilket inte är en mänsklig egenskap utan en omskrivning för en massa egenskaper som betraktaren är intresserad av. Medan manskroppen är en individuell kropp, den betyder något specifikt. Så det har ju något att göra med en manlig blick”
      På vilket sätt är en manskropp mera individuell än en kvinnokropp ?

      Sedan kan jag hålla med om att det är sjukt att kvinnor väljer att förminska sina inre blygdläppar utan medicinsk anledning.Det är ju dock ingen som tvingar en kvinna att göra detta lika lite som att kvinnor tvingas att förstora sina bröst.Men som vanligt vill dom framställa kvinnor som offer för manligheten och utan egen vilja.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/13/2016

      Vi behöver få tillbaka den öppna psykvården.

      Svara
    • ”Att man sedan väljer att till exempel avlägsna sina blygdläppar är ju en form av infantilisering, man återgår till att se ut som ett barn, och blir mindre ”farlig”.”

      Nej, man blir mer kvinnlig. Speciellt yngre fertilare kvinnor har mindre hår–> dvs dom är mer attraktiva och har mer sexuell makt.

      Svara
      • Hmm

         /  03/14/2016

        Sök hjälp!

        Svara
        • Hmm

           /  03/14/2016

          Ni som tryckt tumme ned till mig, ni borde också söka hjälp.

          En ”kvinna” som har mindre hårbeklädnad är oftast under 12 års ålder. Efter puberteten och vid ca 15 års ålder så har hon samma hårväxt som alla kvinnor har tills de blir gamla, dvs förbi 70 års ålder då de får mindre hår igen pga ökad testoseron och minskat östrogen.

          Att finna detta mer attraktivt är att vara så ung ar detsamma som att vara hebefil. Om ni inte tycker att hen ska söka hjälp för det så är ni lika störda och borde också söka hjälp då det inte är normalt att vara intresserade av 11-14-åringar.

          Svara
    • Rikard

       /  03/13/2016

      Hej.

      Björn Fritz är en person man med fördel kan snoka lite om. Hans tidiga resonemang om memetisk förståelse av budskap och förenklandet av komplexa åsikter till en sorts post-it version var förutseende på nittiotalet; twitter är det yttersta beviset. Tråkigt att se honom användas som alibi för (det ständiga) politiserandet av kvinnokönet.

      Kanske har vi här en parallell till moderna feministers vägran att fördöma och diskutera kulturellt/religiöst motiverad könsstympning (en tradition som upprätthålls av de äldre kvinnorna); det handlar om politisk kontroll av kvinnokönet inte bara i värderingar utan i dess fysiska skepnad. Lämnas kontrollen över det egna könsorganets utseende (för att inte tala om användningen) till individen kanske denna inte formar sitt kön (och sitt genus) enligt feministisk politisk korrekt värdegrund.

      Texten i övrigt är en flod av nonsens, och har ett tydligt narrativ; att kvinnor modifierar sin kropp är ett problem. Hur man på feministisk väg kombinerar den berättelsen med att kvinnor skall ha kontroll över sin kropp vete katten, men rationalisering hjälper mot all kognitiv dissonans.

      Delar av kvinnans kön kan ibland vara beskaffade på sådant sätt att de vållar smärta och obehag, att jämföra med förhudsförträngning eller för kort frenulum hos män. Det enda som hjälper i sådana fall är gyno- eller falloplastik, och skall vara individens och läkarens beslut, inte genusteoretikers, journalisters eller andra tyckares.

      Alla sådana här texter handlar om makt, precis som någon skrev i en kommentar angående genus i skogsbruket: du skall veta att vi ser dig, du skall veta att det är vi som låter dig hållas; tro inte att det är du som bestämmer hur du skall tänka och tycka.

      Med ursäkt för att jag inte kommer ihåg vem idén i ovanstående stycke är stulen från,
      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  8. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
  9. Jag har en liten glad nyhet. Träffade igår en tjej som brukade förr se över vår lägenhet när vi var bortresta. Hon började höstas i Södertörns högskola. Hon hoppade av ganska snabbt. Det var inte undervisning. Det var propaganda.

    Svara
    • Senior

       /  03/13/2016

      Samma sak redan på SO lektionerna i högstadiet.

      Som tur är så har jag lärt mina grabbar källkritik så de är ganska bra på att se igenom detta, dock har jag för deras betygs skull bett dem tona ner sin kritik mot läraren som tyvärr inte kan ta att bli ideologiskt ifrågasatt. Men de ifrågasätter åtminstone när läraren frångår fakta och svävar ut ideologiskt, vilket jag tycker är bra.

      Svara
      • Rikard

         /  03/13/2016

        Hej.

        Tråkigt att höra om sådana kollegor. Elever och studenter som ifrågasätter är en tillgång och ett verktyg på flera sätt.

        En användbar metod, särskilt när man har förmånen att ha en klass under tjoget i antal, är att slänga fram ett påstående och moderera elevernas diskussion. Min roll där är att vara neutral kunskapsbank, samt den som vet hur man söker mer kunskap (och vid behov även Djävulens advokat). Tyvärr är sådana tillfällen sällsynta.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Senior

           /  03/13/2016

          Ja, vore alla lärare som dig såg jag inga problem.

          Svara
          • Rikard

             /  03/13/2016

            Hej.

            Tack för det.

            Jag tror många av oss är institutionsskadade. Vi är så vana vid att vara den som har rätt, att vi blir desperata att vara just den personen. Det blir vårt enda sätt att vara en auktoritet gentemot eleverna, då yrket och kåren inte bär med sig någon respekt. Just detta är vad som gör oss mottagliga för att bli propagandister; om vi predikar den rådande allmängiltiga politiska sanningen har vi dels rätt, dels ryggen fri för kritik.

            Min personliga erfarenhet är att de flesta lärare sällan eller aldrig har jobbat med något utanför institutioner, annat än som vikariat eller korttidsjobb under studierna. Den mer resultat och uppdragsorienterade inställning och anda många arbetsplatser har saknas i skolans arbetskultur. Även det tror jag är en faktor som gör oss mottagliga för dagens relativiserande; det är viktigare med personers eller parters strukturella relation än själva händelsen. I exempelvis skogsindustrin spelar det ju ingen roll om den som kör maskinen är [valfri grupp], bara jobbet blir rätt.

            Jaja, kunde jag leva på att gnälla om mitt yrke vore jag rikare än själve Crassus. 🙂

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Senior

             /  03/13/2016

            Det har nog inte så mycket med instutitionen och skolan att göra, utan samhällsvärderingar i helhet som (tyvärr) ändrats.

            Prestationsorienteringen försvinner tyvärr mer och mer även utanför skolorna. Det finns tyvärr arbetsplatser där fenomenet att det är viktigare vem som säger något än vad de säger blivit ganska vanliga.

            Bara en sådan sak som könskvotering, 50/50 mål etc. som många arbetsplatser öppet har idag vore väl inte ens värd att ta upp till diskussion om man enkom skulle gå på resultat och uppdrag?

          • Senior

             /  03/14/2016

            Elinas kommentar ovan är ganska talande gällande morgondagens lärare och poliser, eller alla som studerar på Södertörn för all del.

            De som inser och inte håller med propagandan som serveras hoppar av, återstår gör alltså de som antingen redan håller med, eller blir hjärntvättade under resans gång.

            Södertörn utbildar lärare och poliser. Hur kommer nästa generation av dessa yrken att bli i sin yrkesutövning då alla oliktänkande hoppar av?

            Detta är en mycket skrämmande utveckling!

  10. MiT

     /  03/13/2016

    Så jävla dryg och arrogant Federly är…

    https://twitter.com/charlieafnord/status/708917682683379712

    Svara
    • Björn

       /  03/13/2016

      Det här: ”jag välkomnar det nyväckta engagemanget för kvinnors rätt till sina kroppar o frihet från ofredande”.
      Så oerhört drygt. Övermoraliserande arrogans!

      Svara
      • Jans

         /  03/13/2016

        Den taktiken dyker ständigt upp (Kawa Zolfagary har t.ex. kört med den) – antydan om att män med kritisk inställning till invandring egentligen alltid per definition föraktar kvinnor och att reaktionen mot ofredandevågen enbart handlar om rasism.

        Den man kan fråga sig är ju om en sådan som Federley på något sätt själv engagerat sig för kvinnors rättigheter annat än när det gynnat hans karriär. Gissningsvis inte. Han är antagligen precis likadan som de flesta andra av oss och engagerar sig först när någon i hans närhet (t.ex. där man bor – Östersund) drabbas. Det förakt som ett sådant där uttalande utstrålar är oerhört obehagligt. Att människor som engagerar sig när deras lokalort är utsatt egentligen bara är rasister som vill knacka utlänningar.

        Svara
      • Rikard

         /  03/13/2016

        Hej.

        Att svenskar som folkgrupp visar respekt för kvinnors och mäns rätt att slippa sexuellt ofredande genom lagstiftning och fördömanden sedan Alsnö stadga känner inte Federley till. Att invandrade folkgrupper skiljer på kvinnors värde beroende på den specifika kvinnans folkgruppstillhörighet, leverne och äktenskapliga status känns inte Federley vid. Att olika folkgrupper har olika värderingar och värderingssystem kan han inte tillåta sig att tänka, då han i så fall måste värdera dessa olika.

        Federley är en feg svikare av frihet, jämlikhet, kamratskap, och av Europas kvinnors kamp för likhet inför lagen; en äkta kulturrelativist

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  11. Finns det överhuvudtaget någon statligt finansierad verksamhet som lär heterosexuella ungdomar att ragga?

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Nej, sådan brukar gå ut på att lära dem att inte skaffa barn i för unga år och akta sig för könssjukdomar.

      Svara
  12. MiT

     /  03/13/2016

    Av Linnea Swedenmark, skriver på Aftonbladet och är såklart en relativiserande feminist…
    ”Gästkrönika: Vardagen efter stormen mot polisens uttalande”
    http://www.ltz.se/opinion/ledare/gastkronika-vardagen-efter-stormen-mot-polisens-uttalande

    Svara
    • Jan

       /  03/13/2016

      Problemet är här att Linnea ljuger medvetet. Det hon säger är att hotet mot utegående kvinnor i Östersund var lika stort före asylinvandringen och ankomsten av de ensamkommande ”barnen”. Detta efter feminismens och kulturrelativismens tes att det bara är könet som får anklagas inte etniciteten eller kulturen.
      Emellertid så har hon fel. Således är hennes artikel vilseledande.

      Svara
  13. Senior

     /  03/13/2016

    Detta och annat (tex. androstolen, genustrumpeten) påvisar bara socialismens/feminismens sanna natur.
    Precis som med berättelsen om kejsarens kläder har nu tjuvarna infiltrerat maktens korridorer och håller på att plundra samhället för egen vinning med en massa hitte-på-projekt. Allihop specialsydda för att passa tjuvarnas eget cv så ingen annan än deras eget anhang kan ta del av det.

    Svara
  14. Jans

     /  03/13/2016

    Vinnova:
    ”Stärker Sveriges innovationskraft
    för hållbar tillväxt och samhällsnytta”

    Det måste vara 1 april.

    Svara
  15. MiT

     /  03/13/2016

    https://twitter.com/persikan32/status/708967564106407936

    Svara
    • Pelle2

       /  03/13/2016

      En identitetspolitisk idiot,Sosse och radikalfeminist alltså. Vilken härlig kombination…

      Svara
    • Jan

       /  03/13/2016

      Förmodligen har det också med kvoter att göra. Någon sitter ju och mäter hur många kvinnor respektive män (och vite resp rasifierade) som förekommer i nyhetsmedia. Marwa är då ett, sett ut SVT:s perspektiv, intervjuoffer. Att hon dessutom alltid tycker ”rätt” är då bara ytterligare en bonus.

      Svara
      • Jans

         /  03/13/2016

        Ungefär:
        Vi behöver en ”rasifierad” på gatan som uttalar sig. Har du lust lust att åka till Husby och göra en enkät?
        Nej, det ”hinner jag inte” (= vågar jag inte) men jag känner en rasifierad som brukar vara jättebra.

        Svara
    • Yrke: Föreläsare och bloggare. Säger allt.

      Svara
      • Jans

         /  03/13/2016

        Du betalar antagligen hennes lön via skattsedeln dessutom.

        Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      1. Sven Pernils lär ju knappast gråta. Han har precis dragit ner byxorna på ”oberoende” SVT vilket ju Marwas låga motargument visar med all önskvärd tydlighet.
      2. Vad tyst det blev efter Fredriks relevanta passning.

      Svara
    • Senior

       /  03/13/2016

      ”Vita är inte utsatta…..”
      Nehe, det är precis exakt det hon gör med sina kommentarer, utsätter vita.

      Det finns inget som heter omvänd rasism, antingen är du rasist, eller inte.
      Rasistiska kärringjävel.

      Svara
      • Jan

         /  03/13/2016

        Vita är visst utsatta. Utsatta för att ta hand om och försörja bruna som invaderar de vitas länder.

        Svara
    • Senior

       /  03/14/2016

      Gissningsvis finns hon på ”rättviseförmedlingens” lista över personer med rätt värdegrund, förlåt jag menar rött värdegrund! Nej nu blev det visst fel igen! Rätt ursprung och enfald, nej rätt ursprung och mångfald! Så var det ja! Mångfald!

      Svara
  16. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/13/2016

      Är det någon som är en offerkofta så är det väl Karim.
      Vad är det som ger henne och hennes identitetspolitiska vänner rätten
      att ha tolkningsföreträde om vad som är rasism ?
      Om de inte är rasister när dom slänger ur sig kränkande saker om vita så kan vi ju gå över till att kalla dom ouppfostrade idioter som inte kan uppföra sig i umgänget med människor med annan hudfärg än deras egen,
      Om Sverige och svenskarna nu är så rasistiska så föreslår jag att hon flyttar någon annanstans där hon inte blir diskriminerad.Jag kommer inte sakna henne…

      Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Vad fint det kommer att bli när allt fler med hennes inställning via partier som S, MP och M tar plats i riksdagen. De kommer att bli de sanna förespråkarna för rasism i Sverige. Dels genom sin egen rasistiska inställning till vita och dels genom den motrasism som det förmodligen kommer att föda hos en del av den via befolkningen.

      Sedan när de dessutom riktigt gift ihop diverse konservativa muslimska intresseorganisationer med t.ex. S och MP blir det riktigt trevligt och mysigt i Sverige.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2016

      Kanske att Marwa är okunnig på grund av en alltför okritisk och ensidig mediekonsumtion.

      T.ex. har hon nog missat följande fall:

      ”Inte nog med att hon utsätts för två överfallsvåldtäkter samma natt. Innan våldtäkten hånas hon med glåpord som anspelar på hennes etnicitet av en av våldtäktsmännen.

      ”I det här fallet var båda gärningsmännen asylsökande. Båda våldtäkterna skedde utanför ett gammalt hotell i Strängnäs som numera är asylboende. Vad den ena av dem sade var: ‘I’m gonna fuck you little Swedish girl’. Detta har dock inte återgivits i nyhetsrapporteringen.”
      http://www.svd.se/aven-vita-drabbas-av-hat

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/14/2016

      När du gör det är det rasism/diskriminering/oetiskt/fel.
      När jag gör det är det ok, ja t o m en god kamp, eftersom jag definierar mig själv i underläge och hotad. Då ”sparkar jag uppåt” och slåss för en god sak. Ändamålet helgar medlen. Jag är den ende i historien som har rättfärdigat mitt annars dåliga beteende på detta sätt. Om så inte är fallet är jag iaf den enda i historien som har haft rätt när jag gjort det. De andra hade ju bevisligen fel eftersom de inte kämpade för den rätta saken.
      Frågor på det?

      Det är bara att beklaga skolans tillkortakommanden att lära henne grundläggande historia och logik.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/14/2016

        Skulle väl säga att det mera handlar om att hon köper en sjuk ideologi som låter henne låtsas vara ett offer och ger henne ett carte blanche att bete sig som en idiot..

        Svara
        • Skeptisk

           /  03/14/2016

          Om man inte kan sin historia och ser det ologiska i att ha dubbla måttstockar är det starkt bidragande till att man köper offerideologin. Även nazismen är en offerideologi. De rättfärdigade sitt massmord med att den germanska rasen var hotad, att judarna med ZOG tagit över världen och hotade civilisationen. Därför var det ok att ta till medel de aldrig skulle acceptera att andra skulle göra, allra minst mot dem själva. Kan man sin historia och kan dra likhetsparallellerna blinkar stora röda lampor när folk argumenterar som henne.

          Svara
  17. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
  18. Svenne

     /  03/13/2016

    OT: Sydsvenskan: Blodtransfusion från motsatt kön förkortar livet:

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Fasen att inte blodkropparna kan hålla sig undan från binära könsval. Jag tror det är viktigt med normkritisk transgendergenusgenterapi i fosterstadiet. Vinova borde satsa en miljard på feministisk crisprteknik. Såhär kan vi inte ha det i ett land med en feministisk regering.

      Svara
    • Dags att ge blod inför planerade operationer som man kan göra i flera andra länder. Det är i regel brist på blod.
      Men att välja mellan att dö nu eller få blod och kanske förkorta livet något senare väljer jag blod oavsett givaren.
      Men feminister måste hädanefter vägra. Vilka kval måste de känna nu, de som fick blod någon gång!

      Svara
      • The Perfect Man

         /  03/14/2016

        Kval och kval, det bästa man kan göra är väl att inte tänka på det så mycket. Hjärtopererad tre gånger, som man är.

        Svara
  19. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
  20. Jerry

     /  03/13/2016

    Kanske man borde prova. Könet är en social konstruktion och intresse för tjejer har man så då kan man väl kalla sig lesbisk om man vill.

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Absolut, det är dags att utmana den stereotypa lesbonormen att enbart kvinnor kan vara lesbiska. Mycket bra och normkritiskt förslag!

      Svara
  21. Svenne

     /  03/13/2016

    OT: Åsiktskorridoren krackelerar:

    Svara
  22. michael

     /  03/13/2016

    Antagligen raggar majoriteten av bögarna som heterosexuella män gör,och majoriteten av lesbiska raggar som heterosexuella kvinnor gör.
    Så ser det i alla fall ut bland dom bögar jag känner.

    Svara
  23. Ivar L

     /  03/13/2016

    En som sakta vaknar upp ur törnrosasömnen:

    ”Tror” än så länge bara att Svenskar diskrimineras.
    Han behöver inte leta länge för att få tillräckligt många exempel för att veta:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6388457

    Svara
  24. Jans

     /  03/13/2016

    Jag minns inte om det här fallet nämnts här. Det är så sjukt så man tror inte att det är sant.
    Lars Hedegaard, dansk yttrandefrihetskämpe (och för all del kraftigt islamkritisk också) utsattes för ett mordattentat 2013. När attentatsmannen släpptes beslöt Lars Hedegaard sig för att publicera mannens identitet. För att skydda sig själv.
    För det vill Danmark nu straffa honom:
    http://www.d-intl.com/2016/02/26/lars-hedegaards-forsvarstal-i-ratten-i-dag/

    Visst är det fint? Den som blir utsatt för mordförsök skall straffas för att publicera namnet på sin förövare.

    Svara
  25. Eva

     /  03/13/2016

    Fyfan! det är det enda jag kan komma på att skriva, tyvärr.

    Svara
  26. MiT

     /  03/13/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  03/14/2016

      Så ändamålen helgar medlen för SSU till den grad att dom tycker att det är ok att samarbeta med dom kriminella i Afa ? Snygg framtid S har med sådana företrädare…

      Svara
  27. MiT

     /  03/13/2016

    https://twitter.com/VixNilsson/status/709121823368151041

    https://twitter.com/VixNilsson/status/709122926474338304

    Svara
  28. Var det inte Vinnova som låg bakom genustrumpeten?
    Skumt skit statliga myndigheter pysselsätter sig med.

    Svara
  29. Såg någon på Agenda? Per Twitter så verkar Löfven gjort ett digert framträdande.

    Att vara Socialdemokrat känns mer och mer som självskadebeteende. Förlåt världen!

    Svara
  30. Svenne

     /  03/13/2016

    Patriarkatet har tappat stinget, även i USA…

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2016

      Cirkulera!
      Inget att se här.
      Kampen går vidare.
      –visslar och tittar upp i himlen–

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/14/2016

      För att kunna tolka dessa siffror rätt bör man också veta hur antalet dropouts förändrats med tiden. Siffrorna visar att av de som verkligen fullföljer high school är det en ökad andel kvinnor som läser vidare. Om antalet/andelen dropouts är konstant är det alltså inte färre män som går vidare, det är kvinnornas andel som ökar. Den riktigt stora ökningen är bland hispanics och svarta. Där drar kvinnorna ifrån, medan männens situation är ungefär den samma. Kvinnorna ser utbildning som en väg ut ur fattigdom, medan männen är fast.
      Om männens antal på universiteten minskar är det alltså på highschool som utslagningen sker. Då är det ökade antal manliga dropouts på gymnasienivå man ska ta tag i. Om antalet är konstant är det istället mellan highschool och college man bör sätta in stöten, samt att jobba på att höja deras betyg.

      Svara
    • Jans

       /  03/14/2016

      Socialistisk samhällsanalys:
      Blunda för förtryck som inte passar in i ideologins bild av var ondskan (kapitalismen) finns.

      Det kan vara Sovjets kommunistiska diktatur, Venezuelas socialistiska haveri eller det kan vara islamiskt eller patriarkalt färgat hedersvåld och hedersförtryck. Sak samma.

      Samma tänkande bara nya bortförklaringar. Kommunister är och förblir kommunister i ord, tanke och slutligen i handling – om de får makten.

      Svara
      • Jag har börjat skämmas extremt att ha röstat på Socialdemokraterna och Vänsterpartiet en gång i valet 2006. Att det ska behöva vara modigt att publicera dessa undersökningar är en skam – vad hände med att kavla upp ärmarna och göra något åt skiten istället?

        Svara
      • Jan

         /  03/14/2016

        Det här har egentligen ingenting med socialistisk samhällsanalys att göra. Det handlar snarare om identitetspolitik och kulturrelativism. Något som samtliga riksdagens partier ägnat sig åt med undantag för SD. Hedersvåldet blir en pk-krock för Rossana. Därför beslutar sig hon, och många andra, för att det helt inte existerar.

        Svara
        • Jans

           /  03/14/2016

          Nej, helt klart. Men ”socialistisk/ kommunistisk samhällsanalys” är ett kommunistiskt honnörsord med annan betydelse än vad som verkar. Lite i stil med ord som ”reaktionär”, ”kontrarevolutionär” med mera. Orden används somemblmém. Vad de betyder egentligen är underordnat.

          Svara
  31. Jans

     /  03/14/2016

    Kalla in Arnstad!
    Detta måste upp på agendan. Lejonkungen är fascistisk!
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/andrevwalden/article22430107.ab

    Hur en monarkis återupprättande kan betecknas som fascism är naturligtvis en gåta för alla som vet vad ordet betyder men det bekymrar antagligen inte skribenten Andrev Walden som nog läst sin Arnstad och ”vet” att det ändå är fascism.

    Och vara så ni vet, om man har ett är i ansiktet så är man ”feminiserad”. För det är väl något man verkligen lärt sig i filmer och berättelser – att det är feminina typer som brukar ha ärr på kroppen?

    Svara
    • Inge Post

       /  03/15/2016

      ”Och vara så ni vet, om man har ett är i ansiktet så är man ”feminiserad”. För det är väl något man verkligen lärt sig i filmer och berättelser – att det är feminina typer som brukar ha ärr på kroppen?”

      Då skulle jag nog påstå att jag är extremt feminiserad.Perfekt,då kan jag på riktigt kalla mig lesbisk då jag enbart tycker kvinnor är sexiga.Mina ärr(flera) i ansiktet ger mig tolkningsföreträde.

      Apropå Arnstad.Som man letar ,så man finner.

      Svara
    • Jan

       /  03/14/2016

      Lovisa verkar vara massinvandringsförespråkare och islamofil och ser som sin livsuppgift att undanröja alla hinder för massinvandringen. Det går inte att tolka henne på något annat sätt.

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/14/2016

      Nä, för det är ju ingen skillnad på att familjen och hela byn går ihop och skär i småflickor och att vuxna kvinnor själva väljer och betalar för sin ickemedicinska kirurgi. Mycket kirurgi görs efter jobbiga förlossningar och där vederbörande känner obehag vid t ex cykling. Då är den dessutom medicinskt motiverad och ingår i den vanliga sjukvården. Och ska så göra. Det är ytterst få svenska familjer som går ihop och förklarar för en kvinna att nu är det minsann dags att skära och sy lite.
      Kan man inte skilja på dessa två har man ställt sig själv offside i debatten.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/14/2016

      Hur kan man jämföra att bli stympad i underlivet mot sin vilja av en ej medicinskt utbildad människa och under undermåliga hygieniska förhållanden med att av fri vilja bli skönhetsopererad av en kvalificerad kirurg under optimala förhållanden ?
      Man kan ju diskutera varför någon av fri vilja väljer att skönhetsoperera sig i underlivet
      men det är ändå ett fritt val. Könsstympning syftar ju dessutom till att minska kvinnans sexuella njutning vilket inte skönhetsoperationen gör.
      Loan Sundman tar kulturrelativismen till nya höjder.Hon är verkligen en praktdåre !!

      Svara
  32. MiT

     /  03/14/2016

    Det är det här de får leva med, håller man på att tjata om att ”lyfta”, ”fokusera på”, ”kvotera” och så vidare så landar man i misstänksamhet mot alla. Nu kommer man ju att fundera på vilka av dem som helt enkelt kvoterats in bara för att få slut på tjatet.
    https://twitter.com/emmlof/status/709341202412392448

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/14/2016

      De största förlorarna av kvotering är de kvinnor som inte behöver den, som inte ska lyftas utan kan klättra själva. Man kan inte både äta och ha kakan kvar.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/14/2016

      Hur man än gör så är feministerna missnöjda. Hade dom inte valt att lyfta fram 50% kvinnor hade dom gnällt för det men när de gör det så är det också fel…

      Svara
    • Jans

       /  03/14/2016

      Tyvärr är det ju den bistra sanningen att alla som vågar tänka lite fritt framledes alltid kommer att misstänka att smygkvotering föreligger i sådana här sammanhang. Vilket naturligtvis på ganska kort tid sänkt statusen på pris som dessautanför klubben för innebördes beundran.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/15/2016

        Det är ju ändå ganska sjukt att tidningen väljer att fokusera och sätta rubriken om hur många % som var av det ena eller det andra könet,nu efter att de tvingat på oss ”vanliga” att könet bara är en social konstruktion.
        Något som är minst lika sjukt är att personligheter så som Bouvin ,Sahlin och Persson helt enkelt har missat(!) att könet är en social konstruktion och om de hade varit män hade blivit beordrade om att ta ner sina twitter-konto, samt be om ursäkt för att de använt sig av patriarkala strukturer så som Man och Kvinna.

        Svara
  33. MiT

     /  03/14/2016

    Eller så visar det bara vilka som har fördomar om vem?

    https://twitter.com/elvekjaer/status/709336835072335872

    https://twitter.com/mariakuchen/status/709344911615782917

    Svara
    • Jans

       /  03/14/2016

      Resultatet av att läsa Aftonbladet och kompani är uppenbarligen inskränkthet och dålig allmänbildning. Undrar hur många av de som säger saker i stil med ”SD:are som pratar med en invandrare riskerar uteslutning” som ens vet att det finns invandrare som röstar på SD.

      Svara
    • Nilsson

       /  03/14/2016

      Mariaforsellen har verkligen INTE förstått vad SD står för.

      Svara
  34. Jan

     /  03/14/2016

    Umeås, lätt imbecille, före detta kommunalråd, Lennart Holmlund, ”avslöjar” Sverigedemokraterna med god hjälp av Södertörns högskoledagis: http://blogg.vk.se/lennart-holmlund-kommunalrad/2016/03/14/intressant-avslojande-om-sverigedemokraterna/

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/14/2016

      Med tanke på hans egna pampfasoner på 90-talet är han en stark bidragande orsak till politikerföraktet och att folk misstror systemet. Det är inte så lätt att se bjälken i sitt eget öga.

      Svara
    • Jans

       /  03/14/2016

      Kom de ihåg att göra en undersökning i utanförskapsområdena också. T.ex. med kategorier som religiösa fundamentalister vs. ateister?
      Attans, de glömde det. Vad synd.

      Svara
    • Pether

       /  03/14/2016

      Som om det vore en överraskning att människor skulle vara egoistiska… Snarare personer som inte tror att människan är egoistisk som har några skruvar lösa. Tog ju bara några minuters studier att komma fram till den slutsatsen. Alla gör allt för egen vinning.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/15/2016

        Men Pether,det var ju precis det Lövén menade när han sa att ”vi” har varit naiva.
        I Lövéns värld är det bara politiker och ”fackpampar” som är egoistiska,Alla vi andra är naiva och oegoistiska och vill hellre hjälpa resten av världen, än vår sjuka mormor som får sitta i sitt eget piss i 2 dagar.

        Svara
    • Björn

       /  03/14/2016

      ” De tycker inte heller att det är lika viktigt att leva i en demokrati som andra partiers väljare”… Intressant. V-anhängare kan ju knappast tycka att det är viktigt med demokrati, annars skulle de ju inte rösta på V? Undrar om man kan läsa den så kallade rapporten, som sannolikt snarare är att betrakta som propaganda från gaphalsarna på Slöddertörns lekskola.

      Svara
  35. Skeptisk

     /  03/14/2016

    Vi är i grunden egoistiska som små, men vi lär oss att om vi samarbetar kommer vi längre än om vi ska göra allt själva. Dock är det förnuftigt att vara sunt skeptisk och inte blåögt ge hela tiden. Det går matematiskt att bevisa (spelteori) att det lönar sig att bjuda först, men om man inte får något tillbaka ska man inte fortsätta ge.
    Detta givande och tagande finns även hos en del sociala djur, varför vi kan anta att det både har en genetisk och en kulturell faktor.

    Svara
    • Pether

       /  03/14/2016

      Fast du ger ju bara ifall du får något tillbaka. Alltså egoistiskt.

      Svara
  1. Klockrent projekt för Vinnovas mångfaldslabb! | WTF?
  2. Vinnova igen | WTF?
  3. Krisen är djup! | WTF?
  4. Veckans Vinnova | WTF?
  5. Nästa naturliga steg efter feministiska lastbilar: Feministisk Logistik | WTF?
  6. Nästa naturliga steg efter Feministisk Logistik: Feministiska lastbilar! | WTF?
  7. Är du inte nöjd med allt? Då är du en skrikande vit kränkt medelålders 3-åring | WTF?
  8. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?
  9. Omröstning om värsta genuseriet 2016 | WTF?
  10. Önsketänkande | WTF?
  11. Svenska statens alla bortkastade miljarder du betalar | Fria Sidor
  12. Påminnelse inför valet: Del 3 | WTF?
  13. Svenska statens alla bortkastade miljarder du betalar – Bakom kulisserna

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.