Cissi Wallin under attack igen

Jag har skrivit om Cissi Wallin flera gånger när jag anser att hon varit ute och seglat, senast till exempel när hon klagade på att Filip och Fredrik fick göra program men inte hon. Wallin har tillhört den mer rabiata falangen av feminismen men har blivit ”avprogrammerad” från den så att säga. I alla fall avprogrammerad från den värsta sortens feminism, den som bara går ut på att hata män och som skyller allt från dåligt läppstift till skoskav till självhat till psykiska problem med mera med mera på män. Hon vill inte hata män och för det får hon nu känna på systerskapets härliga värme…

Men inte bara det, de rättrogna tokfeministerna gör även allt för att försöka smutskasta andra som inte håller med dem, den ena efter den andra blir indragen och de bara kör på med ibland rena lögner på sånt som går att kontrollera…

Detta blir ett långt inlägg men det mesta är tweetar helt enkelt! Allt kommer inte i kronologisk ordning men det gör inget utan det viktiga är vad som skrivs, hur det skrivs och mängden.

Jag TROR att den senaste attacken egentligen började med att Wallin postade det här

cissiattack

För det tog inte jättelång tid förrän en av de i den rabiata falangen dök på henne

cissiattack1

Här är en annan tweet som säger en del. Detta är bara två stycken av många, resten hittar ni här, kan vara bra att se alla för en bättre bild av vad som sägs både innan och efter.

cissiattack2

Det är så jag TROR att den senaste attacken började alltså. Sen finns ju @sinoes också med alla sina subtweetar och på gränsen till fixering av vad Wallin säger och gör

cissiattack3

Om man inte känner till att hon är just en manshatare så räcker det ju att se vad hon kallar sig nu? Hon har själv sagt flera gånger att hon är just en manshatare och 2/3 av hennes texter och tweets går ju ut på att bara klaga på män så varför ska någon behöva be om ursäkt för att man sagt det om henne? Jag menar, humorn når nya höjder när @sinoes blir sur över att någon twittrar ut att hon är en manshatare 😀 Ni får läsa en LÅNG twitterkonversation här för att se vad som sägs, ni måste ha twitter för att kunna se hela tror jag. Jag kan bara inte låta bli att visa den här

cissiattack4

Så ni vet lite om vad som sägs menar jag… 😉

Sen blev Sundholm och hans blogg Tenebrism inblandad på något sätt, hur vet jag inte…

cissiattack5

Och här kan ni återigen se Lady Dahmer när hon bara kastar ur sig påståenden och sen inte kan visa några utan genast försöker få det till att bloggen läses av ”arga antifeministiska män”… Hon har givetvis inte en aning om vilka som läser vilka bloggar utan drar som vanligt fram sin ”fakta” från ett ställe där solen aldrig skiner. Och om det nu skulle vara som Dahmer säger så borde det inte vara så svårt att länka men som ni ser så lyser länkarna med sin frånvaro. Som vanligt. Här finns ett lite annat spår av diskussionen ovan.

Det finns ytterligare ett sidospår på diskussionen ovan som ni kan hitta här, kolla ovanför tweeten som länkas. Det mesta finns i dumparna nedan

cissiattack6

cissiattack7

cissiattack8

Bara det att länka till NBT som faktakälla… Och sen fortsätter det med lite illa dolda metoder att försöka kleta på grejer på Wallin. Och här ska man veta att det som är till exempel kvinnohatare för dem är de som inte håller med de mest extrema tokfeministerna… Men Wallin är ju ganska rutinerad när det gäller sånt, både för att hon själv har gjort det och att hon varit under attack från dem tidigare så hon märker det direkt.

cissiattack10

Såg att Halmgubben tyckte det var mycket märkligt att NBT inte dög som referenskälla. Han är ganska ensam om att tycka det är konstigt tror jag. Gå gärna in på hans blogg och titta lite…

cissiattack9

Vittnesmål från feminister som anser att de som inte håller med den värsta sortens tokfeminister automatiskt är kvinnohatare som äter spädbarn glömde hon säga att det var. Alltså sådana som ser vidriga män som förtrycker bakom varje litet grässtrå i gräsmattan.

wallinchockad

Cissi Wallin sitter nu i samma båt som alla andra som inte håller med de värsta tokfeministerna i precis all smörja de hasplar ur sig…

cissiattack11

Det där sammanfattar väl ganska bra hur det är att diskutera med tokfeminister i allmänhet? Bara att byta ut namnet @sinoes mot valfri tokfeminist så är tweeten allmängiltig…

cissiattack12

Sundholm sammanfattar hur det funkar ganska bra tycker jag.

Sen blir jag inblandad också på något sätt

cissiattack13

Nu vet ni det, om man tror på något som jag skriver så är man dum i huvudet! Dumma mig som alltid har med länkar till det jag skriver om och påstår till skillnad från Lady Dahmer som bara påstår och där länkarna nästan alltid lyser med sin frånvaro när någon frågar efter dem. Det som det handlar om är ju sörjan som man kan läsa om i mina inlägg om Feministsekten. Jag tycker att många ska läsa dem så man vet hur det går till bakom kulisserna. Men fan också, det är ju länkar och sånt till det som jag skriver om även där så då är det väl inte trovärdigt antar jag. Kanske ska börja göra som Lady Dahmer och bara påstå istället och sen låtsas som om det regnar när folk frågar efter länkar och var man kan hitta mer info?

Men det finns ännu fler spår i tidigare diskussioner, här kommer ett nytt

cissiattack14

Bara för att visa hur omfattande det varit mot henne det senaste, allt möjligt har dragits in på det ena sättet efter det andra. De drar sig inte för att skamlöst ljuga om saker och ting heller.

Sen kan ju en diskussion ta nya spår också, vilken nyhet va?  😉 Här är alltså ännu ett spår

cissiattack15

Här kommer det in en och påstår saker om bland annat Sundholm, om ni kan kolla alla tweetar i länken innan den här dumpen så ser ni att han själv också kommer in och säger till.

cissiattack16

Det ovan är alltså Amandas hårda bevis för att Sundholm är en förkastlig människa som ska smutskastas så fort det finns en möjlighet. Och jag skulle nog också säga att det inte är en slump…

Nåja, det finns mycket mer än det ovan, jag har bara tagit med en del. Och det är intressant att åtminstone två stycken av de som finns med i det tredje inlägget om feministsekten också har pratat med Cissi Wallin på ett eller annat sätt.

Men det är intressant att tokfeminister alltid ska ta varje tillfälle att försöka smutskasta andra. Inte ett tillfälle får missas. Det som börjar som en attack på Wallin slutar i smutskastning av alla möjliga för som vi sett, alla som inte håller med dem är ju kvinnohatare och allt annat dåligt som man kan hitta på.

Det räcker alltså med att bara inte hålla med de värsta tokfeministerna för att de ska gå igång med sina påståenden. För här ska Wallin minsann övertygas om att alla andra utom de i sekten är fruktansvärda människor så att hon förstår att det är bäst att hon går tillbaka till sekten igen…

Jag har ju skrivit ett inlägg förut om vad som händer när de anser att någon gjort något som de tycker är förkastligt i inlägget Sekten som handlar om Tenebrism och en feminist som gjorde misstaget att hålla med honom om en sak. Samma metoder då som nu…

Jag tycker Cissi Wallin har skött hela den här attacken med medföljande smutskastning av olika personer på ett schysst sätt faktiskt! Hon har ju tillhört den mer rabiata delen av feminismen men gör det inte längre utan nu är hon ganska vettig för det mesta! Men hon får nog vänja sig vid sånt som ovanstående så länge hon inte går tillbaka till den mer extrema delen av sekten. För de kommer att fortsätta och fortsätta och…

Det blev ett lite halvrörigt och långt inlägg men det finns så många stickspår hela tiden att det är är nästan omöjligt att få det strukturerat på något sätt…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

50 kommentarer

  1. Two Different Shoes On

     /  06/19/2014

    Jösses!!!
    Låt ”rödstrumporna” leka i sin sandlåda.
    Ingen med sunt förnuft bryr sig det minsta om deras kackel.

    Svara
  2. ericr45

     /  06/19/2014

    Redan på tidigt 90-tal läste jag, på nätet förstås, talesättet om ”att det har alltid varit lätt att vara en idiot, nu, tack vare Internet kan man nu också visa det för hela världen..”
    Anse fö att den svenska sk feminismen är nån form av lyxdiskkussion för svenska överklassare, både i ekonomisk och kulturell mening. SÄker i nån mening till..
    Jag skulle fullständigt sk-ta i den om det inte vore att den till stor del finansieras med mina skattemedel tilldelade av korkade obildade poltiker.!
    Om vi bara tar ETT exempel från verkligheten, kan någon ens tänka på att karakterisera Schyman som feminist? Tanten driver visserligen sitt feministiska FI men görs det för förtryckta kvinnors skull eller för Schymans personliga vinning?
    Håller nog starkt på det senare alternativet.
    Hörde vi ens ett pip från FI eller Schyman ang de av Boko Haram 200 bortrövade tjejerna ? Nä….
    Ändå är ord gratis..
    Bara några simpla rader i allmän irritation

    Svara
  3. MiT

     /  06/19/2014

    Eller så läser man Bittergubbens inlägg om detta och får reda på hur det verkligen ligger till

    Genusideologi i DN: När mansrollerna ifrågasätts höjer pojkarna sina betyg

    Svara
  4. anonym

     /  06/19/2014

    Jag har väldigt svårt för Cissi Wallin sedan hon gick ut och försvarade Johanna Sjödins eviga twittrande om svarta jättepenisar, samtidigt som vi ska lyssna på hur synd det är om unga kvinnor.

    Svara
    • MJ

       /  06/19/2014

      Vad var det för fel på det då? Om jag var en ung kvinna skulle jag också vara intresserad av stora penisar, precis som att unga killar är intresserade av kvinnors sexuella attribut.. JS verkar ju dessutom ha ett ganska överdrivet sexintresse.

      Svara
      • anonym

         /  06/19/2014

        Att kvinnor som vanligt ska ha rätt att säga precis vad de vill utan att behöva bry sig om vad andra känner, medan män ska väga varje ord på guldvåg för att det kanske får någon kvinna att känna sig kränkt.

        Svara
        • MJ

           /  06/19/2014

          Ja, det är ju dubbelmoral.
          Men just företeelsen, att (särskilt unga) kvinnor ofta tycker att stora penisar är sexuellt tilltalande är ju inget kränkande för någon.

          Svara
        • Jonte

           /  06/19/2014

          Det som är dåligt är att feminister inte vill tillåta heteromän att ha preferenser om kvinnor, inte att dom tillåter kvinnor ha preferenser om män.

          Välj dina strider, stå upp för din rätt uttrycka dina egna preferenser istället för att hindra kvinnor från att uttrycka deras.

          Svara
          • MJ

             /  06/19/2014

            Ja precis. Kvinnor har sexuella preferenser när det gäller mäns utseende. Vuxna kvinnor vill oftast ha magra, muskulösa, långa män, med stor penis och tydligt markerade anletsdrag.
            Att man inte lever upp till de skönhetsnormerna betyder inte att kvinnors biologi förtrycker en.
            Precis som att män generellt vill ha kurviga, smala kvinnor med stora bröst och gulliga ansiktsdrag. Det förtrycker inte kvinnor utan markerade höfter eller kvinnor med små bröst.

            Problemet uppstår när feminister menar att man inte får låtsas om mäns skönhetspreferenser eftersom det skulle få kvinnor som inte når upp till dem att må dåligt. (Punkt, att samma inte gäller för motsatt kön är dubbelmoral, inte ett problem).
            Lösningen på att (unga) kvinnor mår dåligt av att inte vara (tillräckligt) vackra är ju att lära dem det som vuxna har lärt sig. Att utseendet har klart sekundär betydelse efter tonåren och att det finns väldigt mycket annat som har väldigt mycket större betydelse.

          • anonym

             /  06/19/2014

            Och jag kommer fortsätta att fråga. varför ska jag bry mig om ifall unga kvinnor lider av kroppskomplex? Det är inte direkt som att någon diskuterar vad kvinnors uttalanden gör för mäns kroppskomplex.

          • MJ

             /  06/19/2014

            Varför kan man inte bry sig om båda sakerna?
            Att någon översexualiserad tonåring uttrycker sitt intresse för stora snoppar betyder ju inte att andra tjejer kan må dåligt av kroppskomplex på riktigt.

          • anonym

             /  06/19/2014

            Det är inte bara Johanna Sjödin. Det är också Lady Dahmer och Fanny Åström och så vidare. En del går till och med så långt att de kräver att mannen ska ta ansvar för deras sexuella njutning. Och precis som feministerna har slagit fast så är det inte alls samma sak att skriva om vad man gillar som att hävda att alla som inte uppfyller det man själv gillar är värdelösa. Det borde de börja berätta för unga kvinnor.

          • anonym

             /  06/19/2014

            Låt oss inte heller förglömma att det är helt ok att skriva om hur viktigt det är med en stor penis, men självklart så är det männens fel när de får för sig att penisen är källan till sexuell njutning för kvinnor.

          • Jonte

             /  06/19/2014

            Jag håller helt med dig om att dubbelmoralen är helt förkastlig. Men som sagt, problemet är att feminister inte vill tillåta män ha några preferenser vad gäller kvinnor. Inte att dom tillåter kvinnor ha detsamma.

  5. LD tweetar:

    ”man behöver inte skriva ut direkta hot eller hatfulla kommentarer för att det skall upplevas hotfullt.”

    ”kvinnor som berättar om sin utsatthet från män förtjänar att bli trodda. Oavsett personlig beef.”

    Dvs det beprövade ”damsel in distress”, som kvinnor använt sig av i alla tider. Det jag brukar kalla ”sträcka sig efter luktsaltet”: En kvinnas rätt att förklara sig hotad och kränkt övertrumfar alla rationella argument.

    Tyvärr tar det även bort kvinnans agens, eftersom hon visat att hon har noterat var flyktvägarna finns och tänker använda dem om det börjar hetta till. Inte något man vill ha i en ansvarsfull position.

    Kvinnor är förstås fria att välja, precis som män: Är man beredd att axla sitt ansvar och stå för sina handlingar, eller föredrar man att andra gör det? Problemet för män är förstås att de män som väljer det andra alternativet bara ses som mesar och parasiter.

    Svara
  6. michael

     /  06/19/2014

    Jag tycker det är fascinerande hur man målar upp en bild av en person inte på vad den skriver,utan vad man anser att personen kunde ha skrivit enligt ens egna fördomar.Och sedan angriper den bilden som är egenproducerad,vilket egentligen betyder att man angriper sina egna fördomar.
    Jag har själv debatterat med en person på GD som nästan skrivit ett helt manus om vilken karaktär och vilka egenskaper jag har,det blir som en surrealistisk film där man med fascination väntar på hur karaktären ska utvecklas och vilka vägar den ska ta.
    Nätet skulle ha varit Freuds våta dröm för att studera det mänskliga psyket 🙂

    Svara
    • Crltr

       /  06/19/2014

      Ja visst är det märkligt. Man har ett halmgubbeargument som man inte bara står fast vid när det påpekas utan även tycker har extra starkt. Det är tyvärr så att argumentationsteknik sällan är flera extremfeministers styrka och twitter knappast verkar vara platsen för det ändå.

      Svara
  7. Jan

     /  06/19/2014

    Cissi Wallin är, precis som nästan alla unga kvinnor, feminist. Dock inte av den narcissistiska eller manshatande modell som tycks vara legio i diverse twitterflöden. De flesta unga kvinnor vill ju, av självbevarelsedrift, hålla dörren uppe också för männen. Cissi är dessutom klassiskt vacker och parant vilket säkert orsakar avundsjuka hos, i detta avseende, mindre lyckligt lottade feminister. Avundsjuka som, i värsta fall, projiceras som hat och påhopp.

    Svara
  8. trollan

     /  06/19/2014

    Spännande detta, såg ett annat inlägg där Cissi blir attackerad. Såg denna kommentar:

    https://twitter.com/cissiwallin/status/478550293438033920

    Vilket känns som en ganska neutral och inte fördömande på något sätt utan irritation över en person man är missnöjd över servicen på. Och genast kommer då detta svar:

    Det blir lite att har du hamnat i onåd så letar folk efter saker att missförstå och reta upp sig på. Man blir aningen matt alltså. Men jag tycker väl ändå det är intressant att detta drabbar en som varit rabiat och själv huggit som fan på folk – kanske leder det till insikter?

    Svara
    • Muertosan

       /  06/19/2014

      Steget mellan idol och hackkycklig är litet bland feminister.

      Svara
    • Gusev (f.d. ^_^)

       /  06/19/2014

      De är så fåniga. Givetvis måste man ha viss hyfs och ge ett trevligt bemötande bakom kassan, oavsett om man arbetar där av eget val eller inte.

      Sedan så klagade väl knappast Cissi hos hans chef.

      Svara
  9. Larsson

     /  06/19/2014

    En galenpanna kommer sällan ensam men halmgubben spelar verkligen i en egen liga.

    Svara
  10. Det är spännande att se hur jag omnämns här av LD: ”Det var Annelie som bar sig illa åt och sen spårade det ur.” Jaså? I stort sett började det med att jag rådde LD att sluta lägga upp bilder på sin kropp eftersom hon mådde dåligt av kommentarerna hon fick. Nu är det så att jag kan inte betraktar LD som annat än en vuxen kvinna som får ta konsekvenserna av sitt eget beteende på olika sociala medier. Hon vill på något märkligt sätt företräda tonårstjejer men skapar mer skada än hon gör nytta. Hade LD:s kommentarer kommit t ex från en av mina elever hade jag hanterat det på ett helt annorlunda sätt. Då hade jag stöttat både tjejen och talat allvar med dem som skickat elaka kommentarer.

    Det andra spåret är ju hur jag försökta diskutera det stora antalet anmälda sexövergrepp med en ur LD: s svans. Hur de sedan lyckades vrida det till att jag är våldtäktsförsvarare och nazist mm är ju bara helt sjukt. Jag har nu läst alla mail mm som kommit in till min arbetsgivare om hur de försökte få dem att ge mig sparken, få mig misskrediterad mm. Det är helt sanslösa brev helt enkelt från en hel hoper med knasbollar

    Dessa tokfeminister fattade verkligen inte att det är dessa unga tjejer jag är mån om i första hand, att jag inte vill att en enda ung tjej ska behöva hamna i en situation där hon upplever sig våldtagen eller utsatt för sexuella övergrepp. Men lika rädd är jag om unga killar som inte heller ska hamna i dessa situationer. Att i efterhand få veta att tjejen inte ville och plötsligt befinna sig på polisstationen och stämplas som våldtäktsman, kanske redan som tonåring

    Jag tycker dessa tokfeminister är riktigt obehagliga och ett reellt hot eftersom de ges utrymme i media och når en stor grupp av unga människor. Att de säger sig företräda kamp för tjejer och kvinnor är bara blaha blaha!

    Svara
    • MJ

       /  06/19/2014

      När det gäller den första biten, om LD:s utseende, så blir jag alltid förvånad över att de här tokfeministerna (som alltid verkar ha olika sorters ångestproblematik) verkar leva kvar i någon slags tonårsvärld.
      Om man är tjock och vuxen så brukar man vara fullt medveten om att man är tjock samt fullt medveten om varför man är tjock (äter för mycket av fel saker), dessutom så brukar alla vuxna ha kommit till insikten att tonårens utseendehets hörde till den tid då man ännu inte hade fattat att livet hade mer att erbjuda. När man tyckte att det var mer givande att ha en tjusig tjej i sängen än att ha ett givande filosofiskt samtal med en livskamrat, innan man förstod att skönheten sitter på insidan på riktigt och att det inte bara är en floskel.

      Om någon kommenterar mitt utseende så rör det inte mig i ryggen

      Men om nu LD är en förebild för en massa unga tjejer så kanske hon kunde förmedla utseendets oviktighet för dem istället för att bete sig som en kränkt tonåring.

      Svara
    • Patrik

       /  06/19/2014

      Dumheter24 bör ses som en ovanligt påkostad tokfeministblogg. Undrar hur länge det dröjer innan annonsörerna inser det?

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/19/2014

      Läste länken och jag begrep inte riktigt det här stycket :

      ” Återuppstod i nytt namn

      Gruppens administratörer och medlemmar anade nyligen att de hade så kallade ”spioner” i gruppen, det vill säga personer som läckte ut information om vad de sysslade med.

      Nyheter24 har talat med Emma, en av dem som har haft tillgång till gruppen. Hon berättar hur den plötsligt ”försvann” den 14 juni, strax efter att gruppens grundare gått ut med att ingen fick släppa in nya medlemmar.

      Nu kan Nyheter24 berätta att den inte upplösts utan startat på nytt – i nytt namn men med samma ledning och i samma hatiska anda.

      Karaktären på inläggen har inte ändrats, gruppen har snarare stärkts. De flesta följarna har hängt med från den förra gruppen, och likt tidigare är merparten av de aktiva män, oftast unga killar i tonåren. De uppmuntras av grundaren och administratören och de rasistiska, sexistiska och trakasserande inläggen och kommentarerna försätter att skrivas, gillas och kommenteras.”

      ”Spioner i gruppen” ” Läckte ut information om vad de sysslade med ” Menas att man är spion om man besöker varandras bloggsidor för att återkommentera på en annan blogg?

      LOL . Det är så fjantigt ,det finns inga ord…

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/19/2014

        Vilken ”hatsida” är det , förresten.som det talas om här ?

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  06/19/2014

          Sidan har aldrig funnits. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

          Svara
          • Finns mycket skrivet om hatgruppen men läs t.ex. det här inlägget av Lady Dahmer.

          • MiT

             /  06/20/2014

            Du Jordgubbe, kan du förklara för mig varför du finner det underligt att folk inte tycker NBT är en bra källa? Jag har mina aningar men kan du motivera varför? Du verkar vara väldigt förvånad och besviken över det.

          • NBT har skrivit bra om bland annat mansrätts- och papparättsaktivisterna, tycker jag.

            Sundholm å andra sidan verkar vara någon sorts ”anarkokapitalist”. Tror han är ganska far-out även för flertalet toklandare, men vad vet jag? Tycker du att han verkar vettig?

          • Dreadlock

             /  06/20/2014

            Jordgubbe : Ja, Sundholm är vettig. Dina länkningar till LD är bra mycket mindre vettiga. Betydligt mer far-out för toklandet i.a.f.

  11. MiT

     /  06/19/2014

    En bisarr diskussion som rör Roger Sahlström på Dispatch och hans medverkan i Journalisten för ett tag sedan. Kolla tweetarna innan denna

    Det som Hamrud har hängt upp sig på är vad Arpi skrivit i Neo nyligen
    http://magasinetneo.se/blogg/aven-roger-sahlstrom-fortjanar-en-rattelse/

    Svara
  12. wigwag

     /  06/19/2014

    Jag känner väl till Henrik Sundholms blogg Tenebrism och kan bara säga att den var/är ett föredöme för godton-skolan. Det är så mycket god ton där så wigwag stod inte ut till slut.

    Det nya hatobjektet Robert Hermansson är ju ett betydligt mer legitimt mål att hatdreva mot. Att oja sig över och gråta ut för hur dum han är. Verkar vara en elak typ på riktigt. Men något riktigt kvinnohat har jag ännu inte heller från det hållet sätt. Jag säger till när jag ser det! Typ ”Alla kvinnor förtrycker alla män” eller ”Alla kvinnor är en könssjukdom”. Ja ni fattar. Varifrån citaten funnit sin inspiration. Och sen räcker det inte heller med något hatiskt uttryck lite här och då som respons på feminism man inte gillar utan det ska vara ett strukturellt och konsekvent upprepat mönster under lång tid för att jag ska beteckna det som kvinnohat. Ungefär så som vissa feministiska hatbloggare sysselsatt sig med under flera års tid.

    Svara
    • anonym

       /  06/20/2014

      Så? Det är inte olagligt att bli sexuellt attraherad av barn. Det är olagligt att förgripa sig på små barn. Idéen om tankebrott verkar återigen vara något som förenar radikalfeminister och ultrakonservativa.

      Svara
      • Sundholm ska enligt det länkade inlägget bland annat ha sagt:

        Pedofili räknas som störning, enbart på grund av det allmänna sexualpolitiska klimatet, och inte därför att någon välrenommerad neurologisk undersökning har påvisat att så är fallet. […]

        Det ”normala” samlaget finns inte, det är en referensram som konservativa har spikat ihop för att känna viss trygghet i en alltmer sexliberal tidsålder (med rester ifrån kyrkans makt, naturligtvis). […]

        Jag sade uttryckligen att jag ville avskaffa byxmyndighetslagen till förmån för lagarna mot övergrepp och våldtäkt. Fortfarande är det alltså olagligt att begå övergrepp eller våldtäkt, men den som sedan vill ha sex får ha det, när denne själv vill.

        (Har twitter-pingat Sundholm med länk till blogginlägget men han har ej kommenterat ännu)

        Svara
  13. Inlägg av en konservativ debattör om Henrik Sundholm.

    Svara
    • När en 16-årig bokstavstroende kristen för 6 år sedan angrep mig på det enda sätt han hade förstånd till — genom att svartmåla folk som ungefär det värsta man kan vara — trodde jag inte att en annan, lika inskränkt och rörelse, skulle komma dragandes med det många år senare. Lika inskränkt, men med ännnu mindre moralisk kompass, då ”twitterfeminismklubben” allmänt verkar anse att det är okej att knivhugga ihjäl folk med fel åsikter.

      Jag har svarat på detta karaktärsmord här.

      Svara
      • Du skriver ”… en 16-årig bokstavstroende … det enda sätt han hade förstånd till … inskränkt … ännu mindre moralisk kompass … knivhugga ihjälp folk med fel åsikter … karaktärsmord”.

        Förstår inte riktigt hur ditt inlägg med rubriken ”Den som ger sig in i leken får leken tåla” är relevant här?

        Står du fast vid de sexualpolitiska åsikter som uppmärksammats och ifrågasatts av bland annat ”16-åring[en]”?

        Henrik Sundholm (via NBT): Man menar att det är omoraliskt och fel med pedofili, men man får svårt att motivera sig utifrån något slags universell moralkodex. Det handlar till sidst og syvende om att upphöja personlig preferens och fördom till etiskt imperativ, vilket är ett hugskott vi snabbt identifierar och avfärdar. Jag verkar däremot absolut för en ökad tolerans och förståelse för pedofili (såväl som andra läggningar och preferenser) därför att den här häxjakten gör mig arg. Den äcklar mig.

        Svara
  14. Jag är inte anarkokapitalist och har skrivit fler essäer mot anarkokapitalismen än vad en så marginaliserad rörelse egentligen förtjänar.

    Svara
    • Tycker ändå den etiketten är närmare sanningen än ”feminist” som du väl kallar dig själv emellanåt?

      Kan väl tilläggas att det nog knappast bara är radikalfeminister och kristna konservativa som lyfter på ögonbrynen över din ”sexualmoral”.

      Svara
  15. wigwag

     /  06/21/2014

    ”Förstår inte riktigt hur ditt inlägg med rubriken ”Den som ger sig in i leken får leken tåla” är relevant här?”

    Förstår inte riktigt på vilket sätt H.S åsikter kring barn,sex och samhällssyn eller politiska uppfattning har med hans blogg Tenebrism att göra. Tycker du ämnena är relevanta där? Är det möjligen så att när du, NBT,WDF,LD eller nån annan förkortning hittar en blogg som sakligt bemöter framförda påståenden på bloggar ni gillar så börjar ni reflexmässigt spekulera i sexualitet, pedofili, barnporr, kvinnohat eller bara allmänt hur jävla obehaglig bloggaren ifråga är? Låter rätt sjukt. Tycker du inte? NI kanske är en äcklig grupp pedofiler som finner njutning i att dra till er unga, ju yngre desto bättre, vilsna tjejer med trasigt självförtroende till era äckliga skitbloggar. Sannolikheten för det är betydligt större än nåt av de många etiketter ni försökt kleta på H:S och hans fina blogg. Och jag motiverar det med att den som frispråkigt framför kontroversiella åsikter i känsliga tabubelagda ämnen oftast känner sig trygg och har rent mjöl i påsen medan de som försöker svartmåla en meningsmotståndare i ett ovidkommande sammanhang ofta och gärna gör det i form av självprojektion. Det är ett känt psykologiskt fenomen. Så lägg ner hatandet och etikettklistrandet för du och dina kompisar gör bara bort er.

    Svara
  16. Hur ska man förklara intellektuellt vågade resonemang för den som vägrar lyssna? De synpunkter Henrik Sundholm för fram är djärva och utmanande men förskönar eller förespråkar INTE pedofili. Däremot förståelse för den lilla grupp människar som har denna sexuella läggning. Jag är lika chockad och förvånad som många andra över hur någon kan tända på barn, i synnerhet prepubertala barn. JAg tycker det är äckligt och vidrigt men om en person med den läggningen fanns i min närhet och inte kunde rå för sin läggning tycker jag att den personen ska mötas med förståelse, inte hat, avksy och stigmatisering. Därmed kan denna person förhoppningsvis finna lyckan utan att leva ut sina sexuella preferenser i verkligheten. Hur svårt ska det vara? Eller tycker du Jordgubbe att alla med fel sort sexuell läggning ska avrättas? Vill du ens försöka förstå vad Henrik Sundholm skriver?

    Svara
  1. I könsmaktens vågskålar | Genusdebatten
  2. Vita Virtanen kommer ut ur garderoben som SD-röstare! | WTF?
  3. Lever jag i Sverige nu eller i 30-talets Tyskland? | Genusdebatten
  4. LEVER JAG I SVERIGE NU ELLER I 30-TALETS TYSKLAND? | ANSTÄNDIGT
  5. Tweetar från 2014 del 3 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.