Mer om feministsekten

Har ju i två inlägg tagit upp lite om hur feministsekten arbetar, ”Feministsekten igen del 1” och Feministsekten igen del 2”. Nu är det ju så att innehållet i de inläggen kommer ju bara från twitter, det finns ju Facebook också. Och i det här inlägget kommer det mesta från just Facebook och för att att förstå detta så är det bäst att läsa del 1 som länkas ovan för det står lite om just detta där, om hur de kontaktar arbetsgivare och sånt. jag har maskat namnen eftersom det är en sluten grupp. I alla fall kan man säga att den är ”sluten” eftersom den har över 6000 medlemmar… Men jag maskar ändå, inte för att de förtjänar det utan för att det kommer från en sluten grupp! Så här arbetar feminister alltså…

OBSOBSOBS

Jag har tagit bort maskningen även om de finns i en sluten grupp för varför ska jag maska när feminister själva inte gör det när det gäller slutna grupper?

OBSOBSOBS

facebook17

Den första och tredje är samma person. Och alla som har twitter kan själva kolla att det som hon skriver ovan inte är sant alls utan ett resultat av mycket medvetna missförstånd. Mycket medvetna… Men kolla till exempel Annelies twitter från den tiden och se om det stämmer med vad som sägs ovan?

facebook16

Återigen så plockar hon, samma som den första på bilden ovan, 1 tweet av många där Annelie försökte förklara vad hon menade. Men hon hade lika gärna kunnat prata med en vägg som inte ville ta in någonting alls utan bara missförstå allt. Jag såg diskussionerna när de pågick och jag har givetvis allt sparat! Så visst är det tur att man kan printscreena allt så inte skit får stå oemotsagd? Allt som de andra går loss om här gör de alltså på hennes påståenden om hur det ligger till. OBS, flera av dem ska tydligen bli lärare, gissar att källkritik inte hamnar överst på deras kunskapslista…

facebook15

Japp, nu ska det börja kletas. Ungefär som med ”rassebloggen” som ni kan läsa om i del 2. Återigen en framtida lärare som borde gå en kurs i källkritik dyker upp. Märkligt att just den kunskapen inte ens existerar hos blivande lärare? Hör det ihop med att det numera bara krävs 0,1 på högskoleprovet för att komma in på t ex lärarhögskolan? Och det är jättebra att en annan också sparat ner vad som sagts…

facebook14

Den första som kommer in här är väldigt drivande längre fram. De två sista är samma person som startade det hela. Brevet fortsätter i nästa dump.

facebook13

Det var slutet på brevet som hon skrev. Hon är tydligen journalist. Jag skulle nog snarare säga ”journalist” istället. Man kanske ska ta kontakt med hennes arbetsgivare? Skulle inte det vara kul? Ge lite dumpar från Facebook där du hetsar mot andra? Inte så kul va? Men du behöver inte oroa dig för vi andra är över 12 år gamla och håller inte på med sånt jävla trams…

facebook12

En som inte tycker att man ska spela med öppna kort för ”hon är ju farlig”. Och det där med printscreens är intressant, jag GISSAR att det inte är så noga med att ta med ALLA som handlade om detta? Hon är rädd för hot säger hon… Jo eller hur? Men det är inte alls samma sak med sin ”Black Army-brorsa och hans crew”? Vem ska vara rädd, Annelie som har feminazis efter sig som vill att hon ska få sparken och som hetsar på i slutna grupper på Facebook eller en ”journalist” med sin ”Black Army-brorsa och hans crew”?

facebook11

Ja, berätta för storbloggare typ Lady Dahmer (som för övrigt är moderator på den här gruppen, kom ihåg det) så drevet verkligen får fart, som om inte det är nog som det är? Men nu har ”journalisten” pratat med sin mamma och börjar få kalla fötter. För visst har Annelie varit hotfull mot folk? Varför annars säga ”som jag kan tänkas utsättas för av henne och hennes väldigt obehagliga kompisar”? Jag gissar att jag hamnar bland dem och jag är ju jätteobehaglig för att jag visar upp sekten och hur den arbetar. Sist i dumpen ovan kommer han in som från och med nu är ganska aktiv när det gäller det här. Han efterfrågar screenshots och nästa två dumpar är just de han fick

facebook10

facebook9

Han som nu kommer att vara väldigt aktiv och drivande, vi kan kalla honom R, har sparat ner och frågar efter telefonnummer och ”journalisten” hjälper ju gärna till trots de kalla fötterna. Undrar om R känner till att de tweets han fått kanske bara är 1/10 av alla som rör detta? För ”journalisten” har ju bara tagit med 13 och skitit i resten som visar att det är en orgie i medvetna missförstånd. Men R är obekymrat omedveten om det verkar det som. Det är nog inte så viktigt heller. Flera har ju sagt att det finns dumpar på ALLT men ingen har ju varit intresserad av att posta dem…

facebook8

Ops, en som säger emot till slut! Men det krävdes en som går på gymnasiet för att fatta det, de andra är nog inte så gamla än verkar det som. Inte mentalt i alla fall. Och bara för att några radfems inte gillade Fittstimsprogrammen så har man rätt att göra vad som helst? Om man inte ogillade Fittstim så är man en dålig lärare? Detta är feminism i sin finaste prydnad… Här funderade jag på att helt enkelt ta bort hennes elev från detta men eftersom jag vet att Annelie har de här dumparna omaskade så känns det ju rätt meningslöst…

facebook7

Intressant att personen som säger att Annelie är skitbra på alla sätt och vis vill göra det TROTS att hon inte är ”jätteinläst på ämnet” och är med i gruppen för att lära sig. Synd bara att det hon lär sig inte är så bra. Hon går enbart på vad ”journalisten” har sagt om detta och ”journalisten” har tagit med 1/10 av alla tweets som har med detta att göra. Så det man lär sig där är att inte vara så noga med sånt som kan skada ”kampen” och ”saken”… Allt som sägs om Annelie är ju bara positivt men ÄNDÅ vill hon göra detta? Vad kan det bero på? Är den feministiska värmen så skön? Jag kan säga att den värmen nog är som att pissa på sig, varmt och skönt i början med kallt och obehagligt senare. Ta dig så långt bort från sekten du kan är mitt råd…

facebook6

Ja varför inte ta med det exemplet? Då kan man samtidigt passa på att ta med när LD skriver att hon hatar 8-åriga pojkar? Eller varför inte ta med när hon vill rövknulla mellanmjölksfeminister med spikklubba? Eller…. Det finns ganska mycket man kan ta med från den feministiska förebilden… Det Annelie gjorde var att ifrågasätta LD.s livsluft, det vill säga slänga fram hur jävla utsatt hon är hela tiden. Fler borde göra det för det var rena självklarheten som hon sa till LD och inget annat.

facebook5

Hon som pratar om att det är mobbing/nätmobbing att säga till LD är samma som i början vill trumma ihop flera för att kontakta skolan där Annelie jobbar. ”Journalisten” tycker att det är jättebra… Sen kommer det in ett par till som vill vara med.

facebook4

Återigen en blivande lärare. Jag antar att om man inte har den minsta aning om källkritik så kommer det inte under de sista 3 åren heller. För OM man har den minsta lilla logiska förmåga så ser man att det är orgier av medvetna missförstånd. Men det är klart, det är ju feminism vi pratar om här och om hur den funkar så då kanske det inte är så konstigt? Logik och förnuft saknas ju fullständigt i feminismen idag. Det är R som är inne och beklagar sig.

facebook3

Lite härlig planering så det ska få mesta möjliga effekt! Men av någon anledning så gissar jag att de inte är så intresserade av att verkligen maila ALLT som har med detta att göra. Frågan är om de ens vet om att det som ”journalisten” postat bara är en bråkdel och det som passar ”kampen” bäst?

facebook2

Japp, R har skickat till rektorn. Flera stycken har gjort det verkar det som och fler som ska göra det. Och de som gör detta har GARANTERAT inte läst allt utan nöjt sig med ”journalistens” version om vad det handlar om. Och lite SD-kletande i slutet också för säkerhets skull.

facebook1

Det avslutas med ännu mer kletande av de som inte ens har läst alla tweets om detta…

Alla tweets om detta finns på twitter, bara att söka och själva bilda en uppfattning. men en sak vet jag och det är att ”journalisten” bara postade 1/10 av de som finns… Men det räckte för sådana som inte klarar av att kritiskt granska vad det handlar om skulle gå loss. Och särskilt stor verkar den bristen vara hos blivande lärare.

Så här ser det alltså ut när feminister planerar vad som ska ske i slutna grupper. Observera att INGEN moderator dök upp och sa till, LD är bara en av tre men de andra två tyckte att det var bra skit tydligen. Så här jobbar feminister för att få bort sådana som de inte gillar och som de vet identiteten på. Och så undrar en del varför man är anonym…

Jag har som sagt maskat namnen BARA för att det faktiskt är en sluten grupp, de flesta av er förtjänar det inte…

I morgon eller i övermorgon kommer nästa del som har med detta att göra och då blir det mer aktuella grejer, det ovan är ju egentligen bakgrund till mina två senaste inlägg.

Här är vad Annelie själv skrev om feministträffen hon var på och spelade in:

Gästinlägg: Reflektioner efter feministisk paneldebatt

Avslutningsvis vill jag också tillägga att jag INTE fått dumparna av Annelie, jag har dock varit i kontakt med henne så jag vet att hon också har dumpar, om det är samma eller andra vet jag inte.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

125 kommentarer

  1. Anders

     /  05/11/2014

    Jösses, vilka nötter. Först att som ”journalist” klippa ut saker ur sitt sammanhang för att få fram sin poäng. Blir en intressant D-uppsats. Sen buffelhjorden som rusar iväg på det. Detta var ju ett tag sedan, vad hände egentligen. Om Annelie lägger fram hela diskussionen och detta konspirerande kan jag inget annat tro än att rektorn skrattar gott åt detta.

    Som jag förstår det menar Annelie att man ska jobba med tjejers självförtroende att sätta gränser och vara tydlig i att kommunicera dem. Detta skulle underlätta väldigt för dem att inte hamna i fel situationer. För detta får hon kritik från feministiskt håll? Men det är ju bl a precis det som de gör på ”feministiskt självförsvar”. Sätta värde på sig själv, sätta tydliga gränser vad man själv vill och tydligt säga NEJ! när man menar nej. Ja, sen lite brottande och tjuvknep med nycklar och skrevsparkar. Är det fel på Annelies råd, är det fel på feministiskt självförsvar.

    Vad gäller detta med att säga nej och bådas ansvar. Vi har ett spel mellan könen där det är killens roll att ta initiativ och visa sig duglig. Han ska vägas och riskerar att bli ratad. När han då gör det är det viktigt att han är lyhörd för hennes signaler. Verkar hon uppskatta detta? Eftersom hon inte tar på sig att ta initiativ är det hennes ansvar att ge tydliga signaler. Säga ja om hon vill det, säga nej om hon inte vill det. Inte köra något spel där tre nej ska bli ett ja om han försöker lite extra. Killar är inga tankeläsare och tro man kan hålla på med subtila signaler på kvinnligt vis är dömt att misslyckas. För att kunna visa tydliga signaler för andra måste man först kunna göra det för sig själv. Här kommer självbilden in. Att se sig som en värdefull individ som kan skriva bra saker i sin livsbok. Att våga säga ja eller nej oavsett vad andra kommer att kalla en.

    Dessa nötter verkar inte vilja stärka unga tjejer alls. De ska gå runt som osäkra potentiella offer för de hemska männen, som har all agens och ansvar. Själva kan de inte göra något för att inte hamna i fel situationer. Ja, man SKA kunna gå naken och full hem genom parken, men nu är världen inte sån. Varken för killar eller tjejer. Då får man lära sig navigera i den världen som den är, inte som den borde vara.

    Svara
  2. Den här läsningen var en ”härlig” start på söndagsmorgonen…

    Det handlar inte ett dugg om victim blaming, det handlar om att försöka undvika att utsätta sig för risker och att man TYVÄRR kan behöva göra det för att minimera risken att bli utsatt för de få IDIOTER som ändå finns mitt ibland oss.

    Jag KAN gå över gatan på ett övergångsställe UTAN att se mig om. Jag KAN låta bli att informera mig om hur den faktiska trafiksituationen ser ut. Zebralagen ger mig RÄTT att gå över gatan och ENLIGT LAG SKA alla bilister stanna och släppa över mig. Jag KAN välja att blunda och gå baklänges över gatan. Jag KAN välja att supa mig aspackad en fredagseftermiddag och ragla runt bland bilar med trötta och irriterade människor som har bråttom hem i fredagsrusningen. När jag sen ligger där på sjukhuset med bruten nacke och är totalförlamad resten av mitt liv KAN jag FAKTISKT hävda att jag har RÄTTEN PÅ MIN SIDA och att skulden till 100% ligger hos det där jävla äckliga rattfyllot som inte stannade vid övergångsstället TROTS att lagen säger att han ska göra så.

    Svara
  3. Och jag låser fast min cykel. Och jag låser min ytterdörr, även när jag är hemma. Jag skyddar min kod när jag står vid bankomaten. Jag byter trottoar om jag möter ett gäng högljudda ungdomar som sparkar på papperskorgar kl ett på natten. Jag skyddar och gömmer dagskassan och bär den inte öppet i handen när jag går till banken. Och så vidare.
    INGET av detta ska jag ENLIGT LAG behöva göra.
    Men VERKLIGHETEN kan göra att jag behöver det.
    Tyvärr.

    Svara
    • Sofie

       /  05/11/2014

      Men hur skyddar man sig från en våldtäkt och vilka situationer bör man undvika att sätta sig i? Ett sådant resonemang måste ju innebära att det säkraste sättet för en kvinna att slippa bli våldtagen är att helt sluta existera i utrymmen där män befinner sig. Det handlar då inte längre om något som tar ett par sekunder extra (att låsa cykeln) utan om att lägga om hela sitt liv.

      Svara
      • Muertosan

         /  05/11/2014

        Precis vad som menas om man vägrar förstå med flit. Du måste väl hålla med om att det finns situationer man bör undvika. Ingen påstår att det går skydda sig mot allt till 100% men man kan ju åtminstone tänka efter för att minska risken. Är det verkligen så mycket begärt? Man går väl inte blint rakt ut i världen och bara tror att inget ont kan drabba mig?

        Svara
        • Sofie

           /  05/11/2014

          Jag tror att majoriteten kvinnor redan undviker de allra mest uppenbara situationerna som kan leda till våldtäkt. Mycket mer ansvar än så tycker jag inte att man ska förväntas ta, för då får man just lägga om hela sitt liv.

          Svara
      • Det händer förstås att personer faller offer för oprovocerade attacker. En väninna till mig blev utsatt för ett våldtäktsförsök på vägen hem från jobbet, men lyckades komma undan. Men tittar man på statistiken är denna typ av våldtäkt mycket ovanlig. För några dagar sedan skrev en svensk tidning om en sådan händelse i någon amerikansk småstad som jag aldrig hört talas om förut. När man läser en sådan notis bör man betänka att det egentligen är bevis för hur ovanligt det är, och dessutom att tendensen tycks vara att göra en nyhet av det, även om man måste leta utomlands för att fylla ‘behovet’.

        Problemet i våldtäktsdebatten är förstås att man rör sig fram och tillbaka mellan vad som rimligen borde kallas ‘dåligt sex’ – när man gått med på saker man egentligen inte ville – och ren våldtäkt där förövaren antingen kommer från ingenstans, eller ”trålar” på barer och andra ställen efter lämpliga offer. Just det där hoppandet mellan tolkningar är det fullt av om du läser twittertråden där Sofia C försöker snärja Annelie i något ‘olämpligt’ påstående om hur tjejer bär skulden om de blir våldtagna.

        Oavsett vilken typ av våldtäkt man talar om finns det saker som är värda att diskutera, men min känsla är att det allt för ofta inte handlar om just hur man faktiskt skall minska risken, utan snarare om att skuldbelägga ‘mansnormen’ och framhäva kvinnors utsatthet.

        Svara
      • Hej Sofie!
        Ja, det är knivigt det där. Att låsa cykeln är bara ETT av MÅNGA sätt där vi ”tvingas” lägga om våra liv. Som man löper jag mångdubbel risk, jämfört med dig som kvinna, att drabbas av våld. VARJE DAG anpassar jag mig efter den risken. Det handlar om att ha ett ”split vision” och vara medveten om vad som försiggår. Kolla över axeln, lyssna osv. Små små grejer som är en del av vardagen. Genom att ha koll på min omgivning så blir jag väldigt sällan rädd. Snarare är jag alert. Jag tror att de flesta män har sådana rutiner där vi anpassar kartan efter verkligheten och inte tvärtom. Enligt ditt resonemang så borde det säkraste för mig som man vara att helt sluta existera i offentliga utrymmen så jag slipper utsätta mig för att bli utsatt för våld av olika slag. Men istället har jag valt att ”lägga om hela mitt liv”. För mig är det ingen big deal och det mesta går på autopilot. Det är en del av livet och livet är inte riskfritt, men jag tror samtidigt att människans och civilisationens ständiga utveckling gör att riskerna blir mindre och mindre.

        Nu spånar jag lite:
        Män har genom historien varit ute och jagat och krigat och därigenom utsatt sig för sammanhang där man MÅSTE vara uppmärksam och vara beredd på att skydda sig själv. Kvinnor har å sin sida historiskt sett varit hemma och tagit hand om barnen i en tryggare miljö och dessutom skyddats av sina män, vilket förmodligen lett till att kvinnor inte blivit tränade i att uppmärksamma faror på samma sätt som män. I kvinnorollen ingår det att förvänta sig att mannen skyddar kvinnan. Så när det pratas om att kvinnor har ett ansvar för vad de ev utsätts för så handlar det INTE – ABSOLUT INTE – om skuldbeläggning, utan kanske snarare om att bryta sig ut ur kvinnorollen och lära sig lite av det manliga sättet att möta verkligheten. Att ta ansvar för det man KAN ta ansvar för. Att minimera riskerna.

        Svara
  4. Blåval Rödval

     /  05/11/2014

    Svara
    • Dreadlock

       /  05/11/2014

      En enkel problemsammanfattning . Mer än så behövs egentligen inte 😀

      Svara
  5. Och folk acceptetar och följer verkligheten i alla lägen. Men det finns ETT sammanhang där det anses att man inte ska behöva ta hänsyn till hur verkligheten faktiskt ser ut. Och det handlar om hur kvinnor förhåller sig till män. Där upphör devisen att man bör se till den faktiska verkligheten att gälla. Där tror folk att vi helt plötsligt lever i Utopia.
    Det är bara det… att i Utopia finns inga våldtäktsmän.

    Svara
  6. Ja, de missade några tweets som annars hade kunnat ge lite sammanhang:

    ”Sofia C” är uppenbart ute på en fiskeexpedition för att försöka ”lura” fram något tweet som ryckt ur sitt sammanhang kan fås att se fruktansvärt ut.

    Tydligen lyckas det inte något vidare, och hon blir irriterad över att Annelie inte vill gå i fällan.

    Ovanstående tweet tar man sedan, och kapar sista biten: ”…att inte ha sex om man inte vill”. Det står helt klart från flödet att Sofia vet att Annelie inte syftar på våldtäkt. Efter två dagars trollande tvingas man alltså medvetet fulcitera för att få det att se illa ut.

    Svara
  7. Livet kommer ALDRIG bli 100% riskfritt, hur mycket man än försöker skydda sig. Men man kan försöka MINIMERA riskerna så att sannolikheten att man drabbas av t ex våld blir extremt liten.

    Svara
  8. Anders

     /  05/11/2014

    Haha. Kul med en besökare som tror man gör ett statement genom att ge alla kommentarer -1. Väx upp!

    Svara
  9. Jan

     /  05/11/2014

    Dagens feminism har starka drag av svaghetsideologi. Det är därför den lär unga kvinnor att de är ständiga offer, oansvariga för sina handlingar. Bara att påpeka för dem att det finns sätt för kvinnor att undvika att hamna i situationer där de kan utsättas för övergrepp är för dem ett övergrepp.

    Svara
  10. notsure

     /  05/11/2014

    @Anneli
    Jag kan bara beklaga bemötandet från extremvänstern och hoppas att du kan få stöd av din rektor och dina kollegor. Jag hoppas också att du kan få emotionellt stöd av närstående. Jag hoppas också att du förstod vad du gav dig in på när du kritiserade denna politiska ideologi.

    Bemötandet gentemot en kvinna och en man i dessa frågor är nämligen diametralt olika. Män lyssnas inte på överhuvudtaget och de kan därför skriva i princip vad som helst för att endast bli avfärdade som VKM och bli blockade och hånade. Kvinnor däremot tar man ofta debatten med på ett annat sätt då man anser att ”man sitter i samma båt”. Skulle man kränka och håna kvinnor så skulle man så att säga ”gå patriarkatets ärenden”. Eller något sådant.

    Kritik mot rörelsen måste således komma från kvinnor. Män som kritiserar rinner ofta av, om det ens läses eller lyssnas på överhuvudtaget. AVfM, denna blogg eller genusdebatten kan jämföras med en samling judar som försökte kritisera nazismen för deras ideologi i mitten på 30-talet i Tyskland. Helt meningslös för att påverka nazisterna.

    Tredje vågens feminism är utbredd inom politik. Alla retoriker i politiken utom de i SD och några i KD skriver (officiellt) under på budskapet om könsmaktsordning. I princip hela journalistkåren går under deras fanor. Som du märker så kommer det uppenbarligen att öka inom lärarkåren. Det är utbrett inom akademiens ”mjuka” ämnen och har en alldeles egen institution för ideologiskapande i genusvetenskapen.

    För att komma in med kritik mot budskapet och bli tagen på allvar (inom media, politik och även i hög grad akademien) så måste man vara kvinna, eller man som är godkänd av prästerskapet, t.ex. vara medlem i ”Män för jämställdhet”.
    Som du märkt är det bra att vara medveten om vad man ger sig in på och i och med att du verkar förvånad över reaktionerna så är jag osäker på om du var det.

    Svara
    • ”Bemötandet gentemot en kvinna och en man i dessa frågor är nämligen diametralt olika. Män lyssnas inte på överhuvudtaget och de kan därför skriva i princip vad som helst för att endast bli avfärdade som VKM och bli blockade och hånade.”

      Ja, det är så absurt. Man säger sig vilja skrota den traditionella mansrollen. Samtidigt gör man allt för att upprätthålla den traditionella mansrollen genom att försöka tysta ner alla män som öppnar munnen. Just att tiga och ta skit ÄR en stor del av mansrollen. Män som ”gnäller” tar ett steg ifrån just den traditionella mansrollen. Att tysta, blocka, håna och hata män som kommunicerar är att skicka dessa män (och andra som låter sig påverkas) direkt tillbaka till den enligt feminister så förhatliga mansrollen.
      #kontraproduktivt

      Svara
    • Både och ska jag väl säga. Nog visste jag att det kunde ses som en kontroversiell åsikt men för mig är det bara att stå upp för något självklart, att vi ska betrakta varandra som jämlikar. Jag var nog däremot inte beredd på intensiteten i det motstånd jag skulle möta och absolut inte beredd på att det skulle utlösas ett hatdrev och en lynchmobb mot mig som skulle drabba mig som person och i min yrkesutövning. Jag är väl kanske naiv som tror på att alla människor har något slags inre förnuft och att man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Det känns som att jag rörde om i ett litet oskyldig getingbo men ut flög det gigantiska mördarbin.

      Svara
  11. Sofie

     /  05/11/2014

    Nyfiken fråga: anser du det någonsin vara okej att kontakta arbetsgivaren angående en lärares åsikter? Om läraren är nazist eller rabiat manshatare, exempelvis?

    Svara
    • Om du frågar mig så tycker jag väl inte att varken åsikter eller annat såsom sexuell läggning, religion eller vad det nu än månde vara, är skäl att kontakta arbetsgivaren. Det är väl först om det riskerar att påverka undervisningen eller om några elever känner sig otrygga. I det här fallet tror jag det snarare är hatdrevet mot mig som kan ha påverkat mina elever negativt och kanske skolan. De känner inte alls igen bilden av mig som de nu nås av. Och det gör mig riktigt, riktigt arg. Mina elever och min skola ska inte få lida för att jag vågar ifrågasätta extremistiska och odemokratiska rörelser som bygger på så svag vetenskaplig grund.

      Svara
      • Sofie

         /  05/11/2014

        Jag blev våldtagen när jag var i tonåren. Min lärare var den första som fick veta då min situation hemma gjorde det svårt för mig att berätta. Jag kan bara tala för mig själv och säga att jag aldrig hade klarat av att berätta för henne om hon hade sagt de saker som du twittrat. Med det sagt är hatdrev förstår inte okej, jag diskuterar nu bara huruvida det enligt er är okej eller inte att kontakta arbetsgivaren om man känner att personens åsikter kan påverka arbetet negativt.

        Svara
        • Gusev (f.d. ^_^)

           /  05/11/2014

          Och vad får dig tro att Annelie skulle förminska dig om du kom till henne i en sådan situation? Hon har aldrig uttalat sig om våldtäkt. Allt hon vill göra är att lära människor att säga nej och vara självständiga. Blir du våldtagen så har du inte fått ett annat val än brottet du utsatts för.

          Det är trist att du blivit våldtagen, men samtidigt måste du inse att alla har rätt till sina personliga tankar och åsikter. Vi lever – tack och lov – i ett land där det råder både yttrande- och åsiktsfrihet. Det kallas demokrati.

          Dessa drev där man ska kontakta arbetsgivare är mer lika trakasserier om något. ”Tycker du inte som oss så ska vi minsann”, liksom.

          Svara
        • Patrik

           /  05/11/2014

          Jag har inte läst alla tweets. Men jag håller med om att det är viktigt att lärare ska kunna vara ett stöd för våldtagna elever. Samtidigt ska en lärare även kunna vara ett stöd för elever som blir falskanklagade för våldtäkt. En radikalfeministisk lärare som menar att pojkar/män är strukturella förtryckare och som tror att varje anklagelse är sann, är inte till mycket hjälp i ett sådant fall. En radikalfeministisk lärare lockas istället att svika en sådan elev och lockas dessutom att ge lägre betyg åt pojkar och förvärra det nuvarande betygsgapet ännu mer.

          Svara
        • anonym

           /  05/11/2014

          Jag har motfrågor. Jag känner en person som utsatt mig för trakasserier, hot och rent sabotage. Den personen håller troligen på att göra karriär inom F!, är det ok om jag och mina bekanta som personen utsatt för de här sakerna kontaktar F! och berättar om det?

          Svara
          • Carl

             /  05/11/2014

            Om du utsatts för trakasserier och hot av sådan art att de bryter mot lagen tycker jag du ska polisaanmäla det. Det borde få F! att dra öronen till sig men annars kan man bara hoppas att media gör det. Det är inte ditt ansvar att stoppa dennes karriär, det låter som att denne gör det ganska bra själv.

          • För mig är det helt ok! Jag har ju valt att inte vara anonym. Värre saker än vad dessa människor redan har ställt till med kan jag knappast drabbas av.

        • notsure

           /  05/11/2014

          Det finns ingen här som tycker att våldtäkt är något som är ok på något sätt. Att du får reda på av radfems att meningsmotståndare tycker det är oansvarigt från deras sida.
          Våldtäkt är ett mycket allvarligt brott och skall så vara, vilket också återspeglas i de straff som utdöms för detta brott.
          Det jag (och många andra meningsmotståndare) kritiserar är analysen av samhället. Juridiskt sett, i en fungerande rättstat, så är individen den minsta gemensamma nämnaren. Man dömer inte för att någon tillhör någon sorts fiktiv grupp typ män eller araber. Det både vänstern och högern vill göra är att göra skuld kollektiv genom att påstå att män som grupp är skyldiga för våldtäkt eller att araber skulle vara skyldiga för vad ett fåtal araber gör. Så får man en icke-fungerande rättstat, med följd att folk anser den vara orättvis och människor går tillbaka till defaultläget, vilket är ett hederssamhälle. Detta gynnar (med historien som bevis) inte någon.

          Om jag skulle träffa på ett våldtäktsoffer eller misshandelsoffer så skulle jag följa med till polisen, jag skulle köra till sjukhuset, jag hade lyssnat och jag hade ansett att det fanns en förövare och ett offer. Så funkar alla vettiga människor.

          Om jag hade träffat en GAIS:are som tyckte att det verkar vara en bra idé att ställa sig mitt bland black army och skrika ”måtte djävulen ta alla stockholmare” på bredaste göteborgska så hade jag avrådit från detta.

          Svara
        • Jag har också blivit våldtagen om det är någon tröst. Men jag skällde ut fanskapet några år efteråt och han har bett om ursäkt 🙂 Idag har jag inga som helst problem att träffa och prata med honom. Men nej, jag kan försäkra dig att jag aldrig skulle klandra någon elev som kom och berättade om sexuella övergrepp. Om du tror det, hur kommer det sig då att de så ofta kommer till mig och berättar??? Både tjejer och killar? Själv tror jag att det beror på att de känner att jag inte dömer dem på något sätt. Jag lyssnar hellre och försöker förstå utan att moralisera. Jag har fått höra saker som gör ont i mig, unga människor som är väldigt vilsna i sin sexualitet. Det gäller både tjejer och killar. Tjejer som tror att killar är sexgalningar och att de måste gå med på sex även om de inte vill. Tjejer som är rädda att bli kallade horor och vilket de ibland blir men oftare av andra tjejer än av killar. Killar som drömmer om att träffa en tjej men som inte alltid vet hur de ska vara. Är de för mesiga blir de friendzonade. Jag har träffat killar som säger ” Men vad fan! Hon sa ju att hon ville och visade det på alla sätt” och ändå blir de anklagade för våldtäkt. Tjejer som nästan missbrukar sin sexualitet för att få uppskattning och bekräftelse när det kanske i första hand är värme och kärlek de vill ha. Det vill jag ändra på. Jag är själv övertygad om att antalet våldtäktsanmälningar skulle sjunka om framför allt unga lärde sig kommunicera sin sexualitet bättre. Vissa tror på samtyckeslag och visst, det får de göra. Själv tror jag det är bättre att alla blir tydligare på vad man vill och inte och däri ingår att säga nej när man inte vill. Att tjejer tror att de måste gå med på sex för att killen vill det men när de inte talar om det är taskigt mot båda. Jag trodde också länge på att män kunde läsa tankar men nu har jag lärt mig att de är rätt urdåliga på det.

          Men att antyda att jag skulle försvara våldtäkt eller klandra våldtäktsoffer är att smeta på mig en åsikt jag aldrig haft och aldrig kommer att ha. Så det hoppas jag att alla har FATTAt nu!

          Svara
        • Våldtäkt är ett ärende för polisen, inte skolan. Om det sker på skolan behöver dess administration förstås se över sina rutiner för att förebygga framtida upprepningar, men det är fortfarande polisen i första hand som ska utreda.

          Svara
    • Gusev (f.d. ^_^)

       /  05/11/2014

      Givetvis ”får” man kontakta någons arbetsgivare om man anser att det påverkar på något sätt i dennes arbetsutförande. MEN! Att skapa ett drev på detta viset, dra saker ur kontext, med mera är det rimligt? Tänk om alla ”antifeminister”/”jämställdister”/(sätt in uttryck här) skulle till exempel kontakta sagda journalists arbetsgivare för att man inte håller med om dennes åsikter? Hur kul tror du hon skulle känna att det var?

      Jag kan givetvis inte uttala mig om hur Annelie är som lärare, men rimligtvis så borde det vara elever och deras föräldrar som i första hand borde oroa sig?

      Svara
      • Gösta B

         /  05/11/2014

        Jag tänkte precis likadant, så jag tog kontakt med några skolor där dessa unga kvinnosakskvinnor går, och jag har bett rektorer och klassföreståndare att ge dem en reprimand, gärna genom sänkta betyg. Låt oss hoppas att någon enhetschef nappar på denna utmärkta idé.

        Svara
        • Gusev (f.d. ^_^)

           /  05/11/2014

          Äh, jag är för vuxen för att pyssla med sådan skit.

          Vem bryr sig, liksom? De får väl ha sina åsikter om de vill.

          Svara
    • Sofie,

      Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att kontakta mina barns lärares arbetsgivare, om jag upplever att det finns problem. Jag och min hustru har alltid haft en dialog med såväl lärare som rektor på våra barns skolor.

      Skillnaden är att där har jag dels ett konkret intresse, eftersom det är mina barn det gäller. Dessutom handlar det om arbetssituationen, inte om vad de gör på fritiden.

      Svara
    • notsure

       /  05/11/2014

      Knasiga idéer får mindre genomslag i öppna demokratier, just på grund av att man kan visa att de är knasiga. Detta görs genom att meningsmotståndare debatterar saker och belyser brister i den andres resonemang.
      Om någon är nazist i hemlighet så skadas ju inte elever av detta. Om denne är öppen nazist så är det bara att debattera med honom/henne. Det är därför nazismen är obefintlig i västvärlden, inte för att twittrare har anmält folk till deras chef.
      Rektorer, chefer, prefekter, mfl. har förhoppningsvis viktigare saker för sig än att bedöma hur kränkta folk blir på twitter.

      Svara
  12. mats

     /  05/11/2014

    vänta tills kvällspressen får nys om detta fall. Undrar om rubriken blir
    Mobb på facebook försöker få lärare avskedad
    eller
    lärare tycker våldtagna får skylla sig själva

    man kan nog vara 100 på att faktakollen blir minimal. rektorn tvingas införa värdegrundskurser. temadagar kring mäns våld mot kvinnor mm.

    Svara
    • Patrik

       /  05/11/2014

      Inte ett helt otänkbart scenario, tyvärr.

      Svara
  13. Men@Work

     /  05/11/2014

    Ni vet väl att de email som skickats till skolan kan begäras ut enligt offentlighetsprincipen? 😉

    Svara
    • notsure

       /  05/11/2014

      Fast å andra sidan kanske rektorer och lärare kan fokusera sina dagar på hur man skall lära eleverna matte istället för att gräva omkring i inkorgen efter kränkta människor, så att vi kan sluta falla i kunskapsligan?

      Svara
  14. anonym

     /  05/11/2014

    Var det inte feminister som hade enorma problem med doxxing och outing? Eller var det bara när det drabbade de egna?

    Svara
  15. Patrik

     /  05/11/2014

    Annelie: Modigt gjort och jag håller till stor del med dig. Men underskatta inte de krafter och det getingbo du utmanar. De har riksmedier, en betydande del av skolbyråkratin, och autonoma våldsrörelser på sin sida, bland annat.

    Om jag vore du så skulle jag ligga lågt ett tag, vänta in att stormen lägger sig, och fundera noga på hur du ska kunna jobba vidare med dessa frågor utan att behöva betala ett alltför högt personligt pris för det. Det handlar inte om att vara feg utan om att vara taktisk och samtidigt någorlunda snäll mot sig själv.

    Svara
  16. Patrik

     /  05/11/2014

    De tongivande feministerna på Twitter är mer upprörda idag över Isabella ”Blondinbella” Löwengrip. Hon skriver under eget namn, men ganska sällan om feminism, och när det väl händer blir det kaos hos twittermaffian. Blondinbella kommer de däremot inte åt, eftersom hon är egenföretagare.
    http://blondinbella.se/2014/05/sexism-eller-inte/

    Svara
  17. Lövet

     /  05/11/2014

    Brotsbalken 5 Kap:

    ”1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
    Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”

    Här! Torde det vara på sin plats med att följa den uppmaning som trummade runt på ”Fannys” blogg: Polisanmäl!

    Svara
  18. Jonte

     /  05/11/2014

    Fyfan vad vidrigt beteende man blir ju fan mörkrädd. Styrka och kramar till dig Annelie. Låt dig inte knäckas, vi är många som står på din sida!

    Svara
  19. När (F!) får ministerposter kommer alla centerpartister att rensas ut ur lärarkåren…

    Svara
  20. MiT

     /  05/11/2014

    Jag skulle nog säga att den är MYCKET värre…
    https://twitter.com/ladydahmer/status/465501092097572864

    Svara
    • Jonte

       /  05/11/2014

      Det finns iof mycket hat i ditt kommentatorsfält MiT, problemet är bara att det är LD själv som tillsammans med sinoes, Alicia Dickner med flera som står för det.

      Svara
    • Patrik

       /  05/11/2014

      Brukar vi kalla folk könsförrädare? Brukar vi uppmana till att kontakta någons arbetsgivare pga privata åsikter?

      Svara
      • Jonte

         /  05/11/2014

        Könsförrädare, landsförrädare, rasförrädare, klassförrädare…

        Kollektivistiska ideologier är lätta att känna igen

        Svara
    • Pelle2

       /  05/11/2014

      Skrattretande när Lady D påstår att det förekommer mobbing i jämställdistbloggarnas kommentarsfält. I hennes fall är det ju hon själv som bloggare som står för hat och mobbing mot dom som inte håller med henne.Skulle också vilja påstå att de värsta kommentarerna som förekommer i jämställdistbloggarnas kommentarsfält kommer från feminister..

      Svara
  21. MiT

     /  05/11/2014

    Nä, hon har inte gjort det utan det får hennes ”prospekts” sköta. Däremot dra i trådar, twittra, punkta framför tweets mm mm mm sånt som ska attackeras går bra.
    https://twitter.com/ladydahmer/status/465497728441925632

    Svara
  22. MiT

     /  05/11/2014

    Kleta lite, så ovanligt… Kolla resten under också

    Svara
  23. joli

     /  05/11/2014

    Efter att ha haft denna Annelie till mentor på Nyströmska skolan under 3års tid så kan vi tjejer i klassen skriva under på att Annelie kan skilja på sitt privatliv och hennes yrkesliv. Då hon håller ett professionellt förhållningssätt. Man kan fråga sig om de som uttrycker sig om hennes roll som lärare har varit och tagit del av hennes lektioner? Det tror inte vi! Med tanke på hur rättvis hon är och hennes vilja till att vi ska bli starka och självständiga individer. Så det finns ingen anledning till att de behöver oroa sig för att Annelie är en fara!

    Vi lever i ett land med yttrandefrihet, så låt då alla få tala och tycka så som dom vill. I detta fall går de endast på en människa av kanske flera tusen som tänker och tycker likadant, varför bli så hatiska mot en människa? Jo, för ensam är svag men i slutänden är det nog den ensamma individen som får mest uppbackning av människor runt omkring. Hade det däremot varit en grupp som skapat eller skrivit/talat om något hade detta aldrig blivit så stort samtal och diskussionsämne.

    Svara
    • anonym

       /  05/11/2014

      ”Efter att ha haft denna Annelie till mentor på Nyströmska skolan under 3års tid så kan vi tjejer i klassen skriva under på att Annelie kan skilja på sitt privatliv och hennes yrkesliv.” Det personliga är politiskt utom om du är vit arg medelklasskvinna med feministisk övertygelse då är dina egna livsval ingenting som någon annan har något med att göra.

      Svara
  24. Rami Sharaya

     /  05/11/2014

    Hej, kan du vara snäll och bevara alla dessa bilder på konversationerna inom den slutna gruppen (ocensurerat). Det kan ev komma att bli en anmälan till juridikinstitutet och då är det nödvändigt att ha underlag. Tack.
    / före detta elev

    Svara
  25. Leif

     /  05/11/2014

    Kuslig läsning, änmer kuslig när blivande lärare så tydligt visar upp sin intolerans i toleransens namn. Deprimerande att tänka sig att personer med en sådan inställning ska vägleda unga människor i decennier framöver. DDR-stämning i lärarrummet är garanterad.
    Om jag verkade som svensklärare på gymnasiet skulle jag låta eleverna läsa William Golding Flugornas herre. Som ett diskussionsunderlag för undersökningen av mekanismerna som förvandlar människor till en pöbelhop skulle jag därefter låta eleverna ta del av detta (anonymiserade) facebookmaterial.
    Otroligt att blivande lärare tycks se som sin uppgift att verka som ett slags åsiktspoliser. Allt stöd till dig Annelie Sjöberg!

    Svara
    • MiT

       /  05/11/2014

      Undrar vad man får fram om man kollar hur många av dem som också läst genus?

      Svara
  26. Patrik

     /  05/11/2014

    Minns ni journalisten Gabriella Bark, som petade runt i getingboet härom året? Här är en färsk, rättfram, explosiv artikel från henne, med tillhörande feministisk kommentar.

    Svara
  27. Patrik

     /  05/11/2014

    BRÅ har nu till sist fått resultat som liknar utländsk forskning om våld i nära relation. Som ett brev på posten får BRÅ även feministisk kritik för det.

    Svara
    • Gusev (f.d. ^_^)

       /  05/11/2014

      ”Utländsk forskning”?

      FEMINISTISK forskning är den enda giltiga!

      Svara
    • Casey Jones

       /  05/11/2014

      Frågan man borde ställa sig är väl snarare varför det tog sån tid innan det kom en undersökning från BRÅ som visar hur det egentligen ser ut. Kommentaren från Vizzlan visar också ganska tydligt vad genusperspektivet egentligen handlar om. Snacka om att klänga sig fast vid offerrollen till varje pris.

      Svara
  28. Jonte

     /  05/11/2014

    Verkar som alla uppmaningar att googla patriarkatet på twitter har fått viss effekt

    Svara
  29. MiT

     /  05/11/2014

    De vill kapa allt och påstå att det är feminism

    Svara
  30. MiT

     /  05/11/2014

    Svara
    • Patrik

       /  05/11/2014

      Blondinbella har en klockren poäng som uppenbarligen är svår att bemöta sakligt.

      Svara
    • Jag reagerade också på detta. Kommentatorerna hetsade mot Polen och kallade det sexistiskt för att de visade attraktiva kvinnor men prisade samtidigt Österrike som hade en skäggig man klädd som kvinna för han var så modigt. PK sverige är minst sagt bisarrt.

      Svara
  31. MiT

     /  05/11/2014

    Han har besökt Klippa Kukenbakgrunden

    Svara
    • Patrik

       /  05/11/2014

      Ännu ett klipp för Kvinnolobbyn!

      Svara
    • David8

       /  05/11/2014

      Vilken massiv tönt han är. Att ställa sig i ”klippa kuken”-båset är sådant som amöbor sysslar med.

      Svara
    • Jag utgår från att alla S-styrda kommuner redan idag erbjuder heltidsjobb som standard inom vård, skola & omsorg? Eller var det inte ett löfte, utan bara en målsättning?

      Svara
  32. Patrik

     /  05/11/2014

    Sexköpsvänlig artikel i F!:s partiorgan. Kan tänka mig att den inte förblir obesvarad. Ej uppskattat hos en viss twittrare.

    Svara
    • David

       /  05/12/2014

      Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle läsa en artikel i feministiskt perspektiv och instämma totalt. Tydligen händer det saker under ytan även här. Närmare bestämt tycks den svenska moralfeminismen ha svårt att övertyga resten av världen om att de har rätt och alla andra fel när det gäller sexköpslagen och idéerna bakom denna.

      Svara
  33. Ligneto

     /  05/11/2014

    Trodde Bund Deutscher Mädel blev avskaffat efter 2a världskriget

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  05/11/2014

      Njae, då är du lite felunderrättad. Den organisationen upplöstes inte, den flyttade norröver.

      Svara
  34. Patrik

     /  05/11/2014

    On topic igen, tror jag. Lady Dahmer verkar trots allt ha ett samvete.
    https://twitter.com/ladydahmer/status/465564291937366016

    Svara
    • MiT

       /  05/11/2014

      Men den rubriken är ju jätteful! de enda som betett sig illa på nätet är de som jagat Annelie. Det är ju DE som betett sig illa som fan!

      Svara
    • Jonte

       /  05/11/2014

      Tror inte det har med samvete att göra, snarare så märker hon att det börjar slå tillbaka mot henne. Då gäller det att skydda sig själv.

      http://ladydahmer.nu/hej-hej-patriks-framtida-arbetsgivare-kul-att-du-hittade-hit/

      Svara
      • Gusev (f.d. ^_^)

         /  05/12/2014

        Precis. Det här handlar om att hon har börjat inse att beteendet kan slå tillbaka på dom själva. Inte om ett dåligt samvete.

        Svara
    • Patrik

       /  05/11/2014

      Jag har ingen aning om LDs motiv och jag håller med MiT om att formuleringen i tweeten är helt åt skogen. Och hon hängde ut min namne och gjorde honom googlebar med uppmaningen att framtida arbetsgivare skulle läsa det så sent som den 1 maj 2014, vilket man kan se i Jontes länk. Men blogginlägget ser jag som ett försök i elfte timmen att gjuta olja på vågorna i detta fall. Oavsett motiv och oavsett sen timing så tycker jag att det var bra gjort och något av det vettigaste som jag har sett LD skriva. Vi ska alla ge fan i att kontakta meningsmotståndares arbetsgivare angående privata åsikter, det är Stasi-fasoner.

      Svara
      • Muertosan

         /  05/11/2014

        ”Jag har länge tänkt på en sak som fått mig att känna mig lite illa till mods”

        Svårt att tro att det är så värst länge. Det är en fin gest, visst. Men lite för sent för att verka helt ärlig.

        Svara
    • Jonte

       /  05/11/2014

      Tror ni dom uppskattar om man går dit och säger att man identifierar sig som kvinna och börjar gasta om transfobi när dom protesterar?

      Svara
  35. MiT

     /  05/12/2014

    Svara
    • Casey Jones

       /  05/12/2014

      Med risk för att använda ett slitet uttryck, men kränktheten verkar ha tagit fart på riktigt på vänsterflanken senaste tiden 🙂 Var var jag nu… Ja, jag skulle ju poppa popcorn ju…

      Svara
    • David8

       /  05/12/2014

      Håller med Fanny. Han är gubbslemmig den där Kawa. Om han inte byter Avatar så hatar han alla kvinnor. (Är han måntro på väg till ”nyttig idiot”-högen nu?)

      Svara
  36. mats

     /  05/12/2014

    Att få någon avskedad för sina åsikter. Välkommen till absurdistan.
    Undrar hur många lärare som fått sparken eller sitter och väger varje ord i klassrummet på guldvåg.
    Detta är troligen inte första försöket.
    Enligt mig är detta exempel mer än tillräckligt för att strypa alla bidrag till allt som har med genus och feminism att göra med omedelbar verkan.
    Hoppas rektorn är stark och klarar av att stå emot mobben.
    Dessa stasifssoner måste få påföljder och stoppas på direkten annars kommer Sverige inom kort bli ett Nordeuroperiskt nordKorea .
    Mats

    Svara
  37. Jisses amalia! När jag nu återigen läser detta och ser att jag anklagas för att påstå att våldtäkt enbart existerar för att tjejer inte kan säga nej. När i hela friden har jag sagt det? Aldrig för det är inte sant! Vilken tur att jag inte har censurerat bort ett enda inlägg vare sig på twitter eller någon annanstans! Varenda tweet finns kvar om någon vill kontrollera vad jag faktiskt skrev.

    Svara
  1. Overkligheten i att behöva uttrycka stöd för modiga kvinnor som Annelie Sjöberg, gång på gång. | Jussi H. Lundell
  2. Demokratiskt av feminister att förfölja gymnasielärare? – Del 1 | Genusdebatten
  3. Ännu mer om feministsekten | WTF?
  4. Det finns en särskild plats i helvetet…. – AVFM Sverige
  5. F! hotar gymnasielärare med kontakt av arbetsgivaren | Häxanmexan
  6. Är jag ute efter Lady Dahmer? | WTF?
  7. Annelie Sjöberg pilloried by The Sisterhood for Asking Inconvenient Questions
  8. SVT lär folk att bli lesbiska | WTF?
  9. Cissi Wallin under attack igen | WTF?
  10. Man blir ju lite nyfiken på nyheter24 | WTF?
  11. Frireligiösa vibbar och manshat | WTF?
  12. Inga andra åsikter på våra gator! | WTF?
  13. Reaktioner på gårdagens inlägg från Apor-gruppen | WTF?
  14. Äckliga mobbare på twitter | WTF?
  15. Mer om feministsekten – No MSM News
  16. Slutna grupper som hetsar, Honey & the bees den här gången | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.