I begynnelsen

Peter Wolodarski hamnade lite i blåsväder när han twittrade ut vad Bengt Ohlsson skrivit. Att det blev blåsväder beror ju på hur Wolodarski kommunicerade ut artikeln, han låtsades vara bekymrad och förvånad över hur debattklimatet ser ut. Det är inte klädsamt att vara falsk nämligen så folk blev lite sura och dristade sig till att säga det också. De framförde kritik, dvs Wolodarski drabbades av ”hat”…

Där är tweten. Han mötte som sagt ganska hård kritik och han gjorde direkt som alla makthavare gör, kallar det hatvåg osv och drar på sig offerkoftan och tycksyndommig-tröjan.

ALLA vet ju hur det ser ut från DN:s håll och deras agendajournalistik sen Wolodarski tog över, de har varit drivande i att brunmåla och stämpla alla med åsikter till höger om MP i migrationsdebatten som nazister. DN har matat på med massor av guilt by association så fort de fått chansen.

De har publicerat rena Kalle Anka-rapporter som ska visa att vi kommer att tälja guld med smörknivar om vi bara proppar in så många lågutbildade asylsökare som det bara går i landet och man har stämplat de som protesterar som rena Hitler. Sandviken-rapporten är ett sådant exempel, där sa man att Sandviken tjänade en halv miljard per år på asylflyktingarna medan sanningen var att Sandviken blev konkursmässigt. Sanning och verklighet har under Wolodarski fått stå tillbaka för agendan. Det är inga misstag vi pratar om utan systematiskt.

De har publicerat rena fantasier om hur otroligt rasistiskt Sverige är exemplifierat med en brandman från Boden. En brandman som visade sig endast existera i skribentens aktivistens egna huvud. Endast där alltså.

DN har aktivt och medvetet mörkat sexuella övergrepp i massor på festivaler för att det var ”fel” förövare, sen försökte de dölja det genom att taffligt skylla på polisen. När inte det funkade så försökte man med att heja på när en skribent föreslog att det var Putin som låg bakom ”drevet” mot DN. Det som han tycker är ”bra skrivet” är alltså foliehattsteorin om att det var Putin som låg bakom att DN överöstes med kritik för sitt mörkande av sexövergreppen på festivalen

Det finns alltså MASSOR från just DN och deras agenda-journalistik som alla visste, och vet, leder till det han nu låtsas vara förvånad över. Inte bara det ovan utan massor alltså! Inte bara rapportering om Sverige, ta bara hur DN rapporterat om Trump…

Det är inte klädsamt att ta på sig offerkoftan och gnälla som en ledsen hundvalp när folk faktiskt talar om att DN är de som ivrigast orsakat problemet. Det är gigantiskt hyckleri!

Men givetvis så måste ju DN-anställda rycka ut till försvar också

Det är verkligen inte det hans handlingar på DN säger utan det är ju tvärtom? Annars skulle ju inte så många så hårt kritisera honom nu? Folk kritiserar ju honom för att det han säger nu är tvärtom mot just hans handlingar? Och det är inte bara vi vanliga ondingar som kritiserar honom nu. Och den där rika kören av röster, synd att de råkar mässa samma budskap. Han ÄR en repressiv tystande kommissarie.

”Undersök det! Det vill man veta mera om.” var nog inte vad han sa när han fick reda på vilka det var som massextrakasserade unga tjejer på festivalen i Stockholm gissar jag…? Då var det nog snarare ”Gräv ner det! Det vill man inte veta mera om.” som gällde. Det är inte så mycket publicistiskt mod att mörka vad som sker, troligtvis pga av vilka förövarna var, så att fler kunde drabbas av övergreppen och ofredande. Det är faktiskt motsatsen till publicistiskt mod att mörka för att man inte gillar det eller inte vågar publicera för att man är rädd för reaktionerna.

Halleluja! Journalistisk guldålder.

1. I begynnelsen skapade Peter sanning och lögn och brunsmetande.

2. Och DN var öde och tom, och brunt mörker var över Sverige, och Peters Ande svävade över DN-skrapan.

3. Och Peter sade: »Varde agenda»; och det vart agenda.

4. Och Peter såg att agenda var gott; och Peter skilde agendan från sanningen.

5. Och Peter kallade agendan journalistik, och sanningen kallade han brun. Och det vart afton, och det vart morgon, den första dagen.

Och DN blev en tidning med en rik kör av röster som alla sjöng den ende Peters lov.

Å andra sidan, vad ska Orrenius säga egentligen? ”Ja det är ett jävla hycklande från chefen!”? Det skulle ju knappast funka för då hamnar han väl i frysboxen. Och vem skulle säga så om sin egen chef offentligt om man inte vill ha sparken? Men det där närmast religiösa mässandet, det passar rätt illa tycker jag.

MVH

MiT

Annonser

Är svenska artister verkligen så här korkade?

Som rubriken säger, är verkligen svenska artister så här korkade?

Är det möjligt att delta i en musiktävling (låttävling) och inte ens förstå det utan tro att det är en artisttävling? En låttävling som dessutom har funnits i mer än 50 år? Mer än 50 år alltså och ändå förstår inte artister att tävlingen inte är för dem utan för låtarna? Hur är det möjligt?

Man kritiserar de som röstar för att de röstar fel! Det är alltså vuxna människor som deltar i en låttävling som kritiserar folk för att de röstar på låtar och inte på artisterna!

De vill att man ska ”tänka på hur man röstar” så man inte röstar på låten i en låttävling…

Escobar säger att de måste få en chans att skina utan att förstå att man inte alls måste FÅ en chans utan att man TAR chansen när den dyker upp. Chansen i en låttävling är en bra låt, inte en som slutar sist. Slutar den sist så är det inte en chans att skina utan faktiskt raka motsatsen.

De verkar tro att tävlingar är nån sorts rättvisefördelare.

Jag har inte sett en enda minut av spektaklet men det behöver jag inte heller för att veta att det är en låttävling och inte en artisttävling.

Det här är alltså vad radikalfeminismen levererar, artister som är med i en låttävling men inte förstår det själva utan tror att de är med i en rättvisetävling. Artister som anser att folk ska tänka på hur de röstar så de inte röstar på en låt i en låttävling utan röstar på artister i stället.

MVH

MiT

Teoriprovet

För snart två veckor sedan så hade ju SVT en artikel med tillhörande filmklipp om en syrier som inte får jobba som läkare här i Sverige trots att han påstås ha 15 års erfarenhet från Syrien. Dvs man ska anta att han är en utbildad läkare.

Artikeln var en vanlig agenda-artikel som det går 13 per dussin av där man ska utmåla Sverige som stelbent och rasistiskt och som bara står i vägen för det välutbildade kompetensregn som fallit över landet.

Det var ett teoretiskt prov som stoppade honom enligt SVT:s vinkel på berättelsen. Bara det alltså.

Vad SVT inte var så noga med att berätta från början var att han frivilligt valt att INTE göra provet som stoppade honom. Man undrar ju varför… Han hade inte ens försökt skriva teoriprovet. Men det var inte vinkeln från SVT utan den var att det hemska Sverige stoppar läkare från att jobba som läkare enbart pga av ett jättesvårt prov. Men så började Samhällsnytt att kolla upp det där och upptäckte att ”läkaren” inte ens skrivit teoriprovet.

SVT har uppdaterat artikeln men t ex rubriken är fortfarande den som syns ovan.

Men man kanske kan använda det där om att teoriprovet stoppar någon inom fler områden?

Vad sägs om den ovan? Kanske är något för t ex SVT att ta upp, ”Teoriprovet stoppar honom från att köra bil trots 15 års erfarenhet av bilkörning i Syrien”?

Klart att SVT inte skulle skriva en agenda-artikel om nåt sånt. Det fattar ju vem som helst eftersom alla direkt skulle se hur rubbat det är är.

Men om ”läkare” går det fint av någon anledning.

Jag undrar om de som skriver såna här artiklar eller jobbar för att minska på svårighetsgraden för läkarlegitimation i Sverige själva skulle kunna tänka sig att gå till sk ”snabbspårsläkare” själva? Skulle de ta sina barn till en sådan? Skulle de vilja opereras av en ”snabbspårskirurg”?

Kanske är dags att tvinga de som aktivt jobbar för att det ska bli lättare att jobba som t ex läkare att gå till just de läkarna när de har behov?

– Du misstänker hjärtinfarkt? Vilken tur du har, vi har en utmärkt snabbspårshjärtläkare som jobbat i Tjotahejti som hjärtläkare i 15 år. Han säger att han har en examen från Bribe University. Du har sådan tur att han inte har skrivit teoriprovet för att kunna bli läkare i Sverige så han får visa att han kan i stället. Bra att du ställer upp som frivillig!

Eller

Du har drabbats av en din 5:e hjärnskakning men som tur är har vi en snabbspårshjärnspecialist som jobbat som just det i Långtbortistan i 15 år som kan ta hand om dig! Han har inte skrivit något teoriprov som visar på kunskaper här i Sverige men han säger ju att han har jobbat med detta i 15 år i Långtbortistan! Det är bara det elaka provet som stoppar honom.

Kommer något att hända i Sverige om inte de som beslutar om något också själva drabbas av besluten? Jag gissar att en snabbspårsläkare med högst ev examen från Tjotahejti inte är aktuellt för t ex Strandhäll om hon behöver hjälp någon gång…

MVH

MiT

Forskningsämnet Genus och teknik riskerar att avvecklas, professorer vid tekniska högskolor är bekymrade över att spetskompetens försvinner

Genus och teknik ligger i farozonen för att läggas ner vid Luleå tekniska högskola där de verkat sen 1993

Genus och teknik vid Luleå tekniska universitet, som etablerades 1993 som Sveriges första forskarutbildningsämne i genusforskning, står inför nedläggningshot. Rektorn förväntas ta beslut om en eventuell avveckling senast mars 2018.

Genus och teknik sen 1993 alltså.

En professor vid LTU är bekymrad. Hon anser att Feministisk teknovetenskap är spetskompetens som går förlorad.

Men Feministisk teknovetenskap? Handlade det inte om Genus och teknik?

Det är samma sak. En seniorprofessor (vad fan är det…?) vid Blekinge tekniska högskola ser allvarligt på förslaget att lägga ner Feministisk teknovetenskap i Luleå. Hon är också bekymrad över att man riskerar att få noll genusforskningsprofessurer vid tekniska lärosäten och att det skulle vara svårt att acceptera den vetenskapliga kompetensförlusten vid nedläggning.

Undrar hur många professorer i tekniska ämnen det finns inom genusfältet? Riktiga professorer alltså och inte typ professor i Feministisk teknovetenskap och liknande? Hur många teknikprofessurer finns det inom genusvetenskapen?

Det finns ett svar från rektorn vid LTU också i artikeln på genus.se.

Man kan dock studera Feministisk teknovetenskap vid Umeå universitet om man vill. Där vill man behålla spjutspetsen!

Här kan man läsa lite mer om vad Feministisk teknovetenskap är för något.

Fun fact om May-Britt Öhman, hon anser sig vara sk ”rasifierad” (eller nåt liknande i alla fall) i egenskap av att vara same.

Gissa vem som gjorde ett försök till satir i Tidningen Curie 2016? Jag tror det ska vara satir i alla fall men man vet aldrig när såna är igång, det är nämligen väldigt svårt att skilja satir från vad de normalt matar ut.

**********

Om ni bor i Dalarna kan ni läsa vad era skattepengar går till

En metod att jobba med vad man låtsas är ”jämställdhet”. Alla vet ju att det är genusfältets definition av begreppet som gäller. Dvs det är vänsterextremisters definition.

Man ska utbilda chefer i länet och landskapet i jämställdhet. Och när man ska göra det så vet man ju vad det innebär.

Influenser från galningar.

Där kan man se att de gärna förordar ”jämställ.nu” som jag nämnde häromdagen, en propagandakanal enbart för Sekretariatet för även om det är flera ägare så kommer ALLT som publiceras där från Sekretariatet. Enbart en kanal rakt in i makthavares plånböcker och öron.

länsstyrelsen för Dalarna kan man läsa mer om metodmaterialet man ska utbilda cheferna med.

Om man klickar på länkarna på sidan så kommer man till resp del i metodmaterialet.

Man ska spela rollspel och teater. Det ovan är ett exempel på övning.

Och förslag på påståenden man kommer med.

Det ovan är bara en del av metodmaterialet, det finns massor att kolla på! Jag tycker ni ska gå in och kolla själva helt enkelt!

Grejen är att detta belyser infiltrationen som skett från genusfältet under ganska många år nu, googlar man alla namnen som är inblandade så är det bara genusfolk. Jag såg detta via Sverige Idag på SVT igår och då såg jag namnet Saga Hillerström och googlade namnet direkt. Bl a så hittade jag den här.

De påstås vara experter och kunniga på jämställdhet när det enda de är experter på är att införa postmodernism. Vilket kommer att leda till att organisationerna raseras till slut, tyngda av alla perspektiv och inkluderanden. Postmodernism kan inte bygga upp utan endast rasera sånt som funkar. Och dem har man anställt på positioner där de ska ”utbilda” dem som bestämmer över andra. Och man har gjort det med breda leenden.

Bara en sådan sak att man rekommenderar FATTA och FATTA Man, som anser att svenskar uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän (om klippet inte startar vid ca 8 min och 40 sek in så börjar det där i alla fall), är så bisarrt att man saknar ord.

För att inte tala om MÄN, fd Män för jämställdhet som jag tror är skapare av Den Vetenskapliga Triangeln. Förutom att vara VÄLDIGT vänsterextrema. MÄN är nog den mest radikalfeministiska organisationen som finns i Sverige.

Ni vet väl om att om man inte gör sig av med alla såna här på olika positioner så kommer inget att förändras va? Det kommer bara att rulla på…

MVH

MiT

Arpi fortsätter granska genuskyrkan

Ivar Arpi har ju tidigare granskat genuskyrkan i fyra läsvärda artiklar i SvD. Idag är det del 5

De andra delarna finns i början av artikeln som ni kan se på bilden.

Nämner bara en grej i artikeln

Spindeln i nätet för jämställdhetsintegreringen av så gott som alla svenska myndigheter och lärosäten är det Nationella sekretariatet för genusforskning.

Så här går det när man inte vaknar i tid utan låter dem diktera villkoren. Då blir det för sent att göra nåt. Om t ex media agerat i tid hade det förmodligen sett annorlunda ut för det är ju inte så att tecknen började dyka upp i slutet av 2017 och början av 2018 utan de har funnits där otroligt länge.

Nationella sekretariatet för genusforskning har själva sett sig som en myndighet långt innan de blev en i jan i år och har t ex portalen jämställ.nu som en kanal för sin propaganda. Jämställ.nu ägs av Sveriges kommuner och landsting, länsstyrelserna, Svenska ESF-rådet, Sveriges Kommuner och Landsting samt Vinnova. Men ALLT som publiceras där kommer från Sekretariatet. ALLT alltså… Jämställ.nu är en egen och exklusiv propagandakanal för Sekretariatet. In och kolla själva och se om ni hittar något som inte kommer Sekretariatet… Det är en direktkanal från Sekretariatet rakt in till makten. Det är bara det jämställ.nu är till för, inget annat.

Man låtsas också som om Sekretariatet och den sk ”Jämställdhetsmyndigheten” är två olika saker på jämställ.nu.  Det är Sekretariatet som drar i trådarna på marionettdockan ”Jämställdhetsmyndigheten”.

Ses Nationella sekretariatet för genusforskning som en myndighet?

Sent uppvaknande om den nya jämställdhetsmyndigheten

Repetition

En som heter Mikael Almén nämns i Arpis artikel

I klippet ovan kan ni höra honom sjunga in #jimställdhet i myndigheter.

Några notiser från genusfältet förra året

Södertörns tingsrätt: Feminism innebär erkännandet att vi lever i ett patriarkalt samhälle där män som grupp har mer makt än kvinnor som grupp

MVH

MiT

Svenska regeringen vill styra Wikipedia

Regeringen vill bestämma vad som står på Wikipedia enligt ett pressmeddelande från Utrikesdepartementet.

Man anser att det är ett jätteproblem att det är fler män än kvinnor som skriver på, och också som det skrivs om, på Wikipedia. Man kallar det för ”WikiGap”. Man ska genom att anordna ”skrivarstugor” göra internet mer ”jämställt”.

I Stockholm sker samarbetet med Wikimedia Sverige och KTH. Temat är kvinnor inom teknik och vetenskap.

I Stockholm sker det i samarbete med KTH.

Jag är glad varje gång KTH kommer på tapeten för då får jag anledning att länka mina inlägg om just KTH och deras väg in i vänsterextremismens politiserande.

I det här finns länkar till flera av mina inlägg om KTH.

Man spelade mångfaldsspelet ”Mr Norm” på KTH 2014.

Man hade en ”jämställdhetsvecka” på KTH 2016 med bara extremister som deltagare.

Nu tror jag inte att det blir särskilt svårt att ”infiltrera” Wikipedia med extremism eftersom de redan är genomdränkta av det.

Men grejen med Wikipedia är ju att vem som helst kan skriva där, finns ju liksom inget hinder alls? Och har väl aldrig funnits heller?

Men det är väldigt obehagligt när regeringar trycker på ovanifrån om att man önskar ett visst innehåll på en webbsida. Eller att innehållet ska vara skrivet av någon särskild.

Men det är inte första gången man är på Wikipedia och vill politisera det ännu mer.

2014 arrangerade Kvinnolobbyn också sk ”skrivarstugor” med ”skrivledare”

– Det är ett demokratiproblem att Wikipedia nästan bara har information ur mäns perspektiv. Kunskapen som återspeglas är systematiskt skev och det finns en fara i att bara viss kunskap först vidare, säger Axel Pettersson, projektledare på Wikimedia Sverige.

//

– När kvinnor inte är med och skriver på Wikipedia försvinner kvinnors erfarenheter och historia. Exempelvis har kvinnor i akademien ibland ”glömts bort”. Även information om kvinnorörelser, feministisk verksamhet och jämställdhet genom tiderna saknas ofta och nu vill vi rätta till historieskrivningen, säger Johanna Dahlin, organisationssekreterare på Sveriges Kvinnolobby som är medarrangör till skrivarstugorna.

Då skulle man ”rätta till” historien.

Och likadant 2015. Då var det Wikimedia Sverige som regelbundet fått massor av pengar från MUCF för att politisera verksamheten så mycket som möjligt. För att ”uppmuntra” kvinnor att skriva på Wikipedia. Som om man tränar en hund att göra konster med hjälp av belöningar.

Hur blev resultatet av alla miljoner till Wikimedia Sverige som skulle ”uppmuntra” kvinnor att skriva på Wikipedia? Var det väl investerade pengar?

Såklart inte. Och därför var det extra viktigt att man fortsatte ”uppmuntra”, helst med ännu fler miljoner i bidrag såklart.

Rätt konstigt ändå, massor av män och ett lite mindre antal kvinnor klarar ju av att skriva på Wikipedia utan denna ”uppmuntran”? Hur kommer de sig att de inte behöver ”uppmuntras” medan andra måste ”uppmuntras” för miljoner?

Men tur att man kan fokusera på saker som ”WikiGap”, det måste ju betyda att det finns ont om riktiga problem att ta hand om i Sverige.

**********

Massor av folk har skrivit ett ”öppet brev” till den nya rikspolischefen om att han måste prioritera ”hatbrotten”. Jag skriver ”hatbrott” i stället för hatbrott för det är ju vad det nästan alltid handlar om. Inget hat utan för det mesta folk som inte håller med extremister och också har mage att säga/skriva det.

Vilket blir ganska klart när man ser frontansiktet för debattartikeln, ALEXANDRA PASCALIDOU.

Och några fler av undertecknarna gör det bara ännu tydligare. Det är sådana extremister som klassar hat som att man inte håller med dem eller kritiserar dem för korkade grejer. Det står att om man vill se vilka resten är så ska man klicka på ordet ”här” i artikeln men gör man det så kommer man bara till artikeln igen.

MVH

MiT

Studera Feministisk teknovetenskap på Umeå universitet

Jag har ju nämnt det där fantastiska universalgenialiska Feministisk teknovetenskap förut här på bloggen, den gången i samband med ett mindre jordskalv i Norrland och en som hävdade sig vara en dammsäkerhetsexpert uttalade sig. Det visade sig att hennes expertis var följande:

Där är hennes expertis om dammsäkerhet, den kunskapen är så massiv att hon tyckte att hon brädade en professor i geoteknik.

Vad det handlade om hittar ni här. Missa inte, mycket information finns att hämta där!

Nu är det så att Umeå universitet ger alla den unika möjligheten att ta till sig av spjutspetsforskningen som ska bli Sveriges framtida kunskapsexport! Det som ska få övriga världen att titta på lilla Sverige med avundsjuka.

15 poäng Feministisk teknovetenskap innanför västen och ni erövrar världen och sätter alla ingenjörer på plats!

Jösses…

För säkerhets skull så har den ett engelskt namn också, ”Feminist Technoscience”.

Där är de förväntade studieresultaten. Kan nog inte vara så svårt, t ex genusforskningens relevans inom teknikvetenskap är väl typ 0, det behöver man nog  inte gå kursen för att inse?

Seså, anmäl er nu och slå världen med häpnad med er kunskap och ge Umeå universitet det goda rykte det förtjänar!

Det finns ingen gräns för vad ni kan åstadkomma med Feminist Technoscience, feministiska broar, feministiska dammar, feministiska flygplan, feministiska bilar, feministiska lastbilar, feministiska tåg osv. Allt material, all hållfasthet, all byggteknik osv tas fram med den Feministiska tekonovetenskapen för bästa möjliga kvalitet! Endast fantasin sätter gränserna!

MVH

MiT

Sverige blir bara mer och mer bisarrt

MSB, ni vet de som ska vara sista frontlinjen vid katastrofer och liknande och som också ska arbeta mot sk Fake News? De har lagt upp en film på Youtube som om man är snäll var en ren kampanj mot SD. Nu säger de att det bara råkade bli så vid klippning och att det inte alls var meningen. Bara en slump. Ni vet, ungefär som vänsterextremister bara råkar skrika ”KAMPEN FORTSÄTTER” med knuten näve upp i luften.

Eller som när SVT ska fråga den vanliga stockholmaren om skattehöjning

Och stöter på en Diina Rosenberg på gatan. Otrolig slump! I alla fall jag tycker hon är misstänkt lik Tiina Rosenberg, hon som står så långt till vänster att hon var med och grundade Fi. Eller så drog de ett namn ur burken med folk man mer än gärna frågar ”på gatan”.

Men filmen skulle användas för intern utbildning sa MSB. Och lägger upp den på Youtube. MSB har alltså hand om övervakningen över vilka hot Sverige utsätts för via internet. Men de begriper inte att om man lägger upp en film på Youtube så är den liksom inte intern längre…

En från Afghanistan, eller förmodligen Iran, som fått bostad hemma hos en äldre dam som i sin tur låtsas att hon fått ett barnbarn.

En ensamkommande i Sjöbo som går i skolan. Med tillhörande äldre dam förstås. Hon ser honom som sin son och han läser in samhällsvetenskapligt program för gymnasiet och vill läsa statskunskap på universitet. Han kom 2015 med exakt 0 år skolgång i bagaget. Han sägs ha lärt sig svenska på 2 år i Sverige. Osv.

Ni har hört och läst tugget så många gånger nu, alla är sådana mönsterungdomar som alla har lärt sig flytande svenska på bara ett år eller två i Sverige. Tills man hör dem prata eller ser dem skriva, då inser man att det där prata svenska eller ha lärt sig svenska är ett väldigt flytande begrepp, att det är det enda som är flytande…

Alla som kommit hit med ungefär 0 års skolgång ska dessutom utbilda sig till civilingenjörer, läkare eller nåt annat högutbildat. Och alla är jätteduktiga i skolan minsann.

Finns det då ingen som har lärt sig språket ordentligt på 2 år och som också kan läsa ifatt 10+ missade skolår i vuxen ålder och som då faktiskt kan utbilda sig vidare till t ex civilingenjör? Knappast. Om man är generös så kanske det är ett par st av de ca 35 000 som kom 2015. Det krävs något extraordinärt för att klara av sådana saker och hur många sådana svenskar finns det ens som skulle kunna fixa det trots att de har språket och kulturen? Att då tro att det det kom en ström av sådana från t ex Afghanistan är rätt korkat. Man lurar bara sig själv. Och dem. De ligger alltså 10+ år efter de svenska eleverna bara vad gäller skolgång, sen tillkommer språket också. Och kulturen. Men de ska ändå bli läkare osv? Really?

– Du har inte varit och klippt dig, bryter Carina in och drar handen genom Abolfazls hår.

En god man alltså…

Snälla, jag förstår verkligen att det finns de som brinner för de här afghanerna. Jag förstår att de tydligen sätter era hjärtan i brand och att ni vill göra allt för dem. Jag förstår att de fyller ett tomrum i er.

Men bara sluta med såna här historier i media. De är pinsamma. Det finns säkert de som tycker det är solskenshistorier men det är bara pinsamma försök till propaganda. Alla förstår det. Alla ser att det inte handlar om några barn. Alla vet att de inte kommer att läsa på universitetet inom rimlig tid. Alla vet att de inte pratar bra svenska efter två år i Sverige. Osv. ALLA VET!

Alla förstår att kanske en promille av dem kommer att kunna studera något mer avancerat på universitet inom rimlig tid. Alla förstår att det är en bragd om de ens lyckas traggla sig genom grundskolenivå inom överskådlig tid. Det är inget konstigt utan tvärtom helt normalt. De kommer hit utan språket och har 0 års skolgång i bagaget men ska ändå studera statskunskap, till civilingenjör, till läkare osv? Man behöver inte låtsas som om de är genier som kommit hit eftersom alla fattar att det inte är så.

Vem försöker man lura? Tror man inte att folk fattar?

Det kryper i mig när jag läser historierna. Man ljuger så öppet och ogenerat och enbart för att man tror att man lurar folk. Man gör det för propagandans skull.

Men jag tror det får motsatt effekt. Det har varit så mycket lögner, hittepå, skojerier, batikhäxor, turer hit och dit, lögner om ålder osv i oändlighet, grova brottslingar som ljugit om sin ålder och enkelt i princip sluppit straff, lokalpolitiker som engagerat sig i dem och försvarar dem med näbbar och klor trots sexualbrott osv att folk bara ser sånt här som ännu mer av samma bara.

Det kryper i mig.

Det kryper ännu mera i mig.

1 april varje dag del 43: Batikdam gillar afghan mer än sin egen dotter

MVH

MiT

Hur mycket Sarnecki tål Sverige?

När passerades ”bäst före”-datumet egentligen för t ex Jerzy ”ökad anmälningsbenägenhet” Sarnecki? Han har så länge jag kommer ihåg att jag sett honom uttala sig på tv eller i tidningar alltid sagt att ökningar av något beror på ”ökad anmälningsbenägenhet” eller ”att man inte kan veta” vad det beror på. Jag pratar alltså om flera decennier nu.

Han har legat som en våt tung obehaglig filt över hela forskningsområdet och bromsat all ny kunskap som inte matchar hans egen från 70-talet om den inte handlar om ”socioekonomiska faktorer”.

Debatten i Agenda i jan förra året, alltså för ca 1 år sedan. Han ville absolut INTE ha någon mer kunskap. Det var helt onödigt eftersom det redan fanns tillräckligt med kunskap enligt Sarnecki. Kunskap från 1974.

Vem är det som i feb 2018 säger att ”Läget är jävligt allvarligt” tror ni?

Jerzy Sarnecki minsann… Han låter ju riktigt alarmistisk…

Han säger att det har tagit både honom och polisen med total överraskning… För ett år sedan var han HELT OINTRESSERAD av fakta och kunskap (liksom han har varit under alla åren dessförinnan också…). Och efter att under ett helt liv varit totalt ointresserad av fakta och kunskap så har han mage att säga att han är totalt överraskad!

Om ni inte har läst artikeln i FoF så gör det, det står väldigt mycket intressant i den. Synd bara att folk som ständigt tillfrågas av svensk media i en roll som ”experter” förmodligen inte kommer att läsa den och ta till sig vad som faktiskt står där. Den som mest behöver läsa artikeln och förstå vad det står i den är själv med i den och är totalt överraskad…

Hon i klippet räknas som en av Sveriges främsta experter på gängkriminalitet. Hon anser helt öppet att vi inte behöver mer kunskap och fakta, det kom fram under samma inslag i Agenda för ca 1 år sedan. Hon ser inget behov och inget användningsområde med en ny ordentlig undersökning om kriminaliteten och vilka som begår den och var de kommer ifrån. Hon verkar tro, eller snarare vill tro, att det en sådan undersökning handlar om är etnicitet, det är vad hon säger i alla fall. Vad hon däremot lyfter upp är sk ”socioekonomiska faktorer”. Det är BARA det som gäller för en av de främsta experterna på gängkriminalitet i Sverige.

I FoF-artikeln säger Per-Olof Wikström, en MYCKET erkänd kriminolog

Per-Olof Wikström poängterar att de flesta som växer upp i dessa miljöer inte blir brottslingar, trots dåliga förutsättningar.

– Socioekonomiska faktorer är inte så viktiga som många tror. Att försöka förutsäga någons brottslighet utifrån föräldrarnas utbildning och ekonomi och så vidare är svårt, då sambandet är mycket svagt. Men eftersom polis och socialtjänst oftast kommer i kontakt med personer med sådan bakgrund, så tror många att det finns ett starkt samband. Men merparten blir ju inte kriminella, trots dessa faktorer, säger han.

att socioekonomiska faktorer inte är så viktiga som många tror. Vem är Wikström tänker säkert många inkl jag själv? Varför har man inte tillfrågat honom under åren i stället för Sarnecki eller Salazar (experten på gängkriminalitet…)? Ja varför? Varför ser vi ständigt denna Sarneckis nuna malande om att vi inget vet och att det vi vet är socioekonomiska faktorer? Tidigare i FoF-artikeln kan man läsa det här

Även om Jerzy Sarnecki är förvånad över utvecklingen, så finns det andra som inte är det, till exempel Per-Olof Wikström, som är professor i kriminologi vid Cambridge university. Han fick år 2016 som förste svensk det prestigefulla Stockholm criminology price för sin forskning om ungdomsbrottslighet. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, varit forskningschef på Brå och jobbat på Polishögskolans forskningsenhet. Han har nu varit forskare i Cambridge i tjugo år, och följer utvecklingen i Sverige via medier. Han avstår i regel från att själv medverka i medier.

– Redan när jag jobbade på Brå på 1990-talet varnade vi för utvecklingen i vissa stadsdelar, säger han.

Han avstår från att medverka i medier. Det är synd eftersom vi då i stället fått Sarnecki. Men det hade vi nog fått oavsett är jag rädd för. Men det är oavsett ett dåligt byte. Där Sarnecki är totalt överraskad är Wikström (och många andra…) inte det minsta överraskad. Det är intressant tycker jag, kanske finns logiska skäl till att han inte vill medverka i media, han ”tycker fel” helt enkelt och det har media låtit honom förstå? Svensk media är ju inte direkt kända för att vilja ha faktabaserade kommentarer…

För ett år sedan var alltså Sarnecki inte det minsta intresserad av fakta och kunskap för att nu vara totalt överraskad. Han har varit totalt ointresserad av fakta och kunskap i decennier för att nu helt plötsligt vara totalt överraskad och inte fatta någonting. Och han försöker dra med sig andra i den illusionen.

Sarnecki och andra sk ”experter” har under decennier enbart varit verktyg för att mörka. Sarnecki, Salazar och allt vad de kan heta, deras enda uppgift har varit, och är, att mörka allvarliga problem med sina egna fantasier. Sen när deras mörkande varit så effektivt att det får synliga och påtagligt märkbara konsekvenser i hela samhället så låtsas de vara överraskade. När man offrat massor av människor så låtsas man bara vara överraskad…

Det verkar faktiskt som om Sarnecki har börjat använda skrämselvapnet så här under valåret. Han låter ju som en alarmist i FoF-artikeln! För inte ens Sarencki kan väl med att påstå att de som ligger bakom det han är så totalt överraskad över heter Kasper, Jesper och Jonatan…?

Men en sak är säker, när Sarnecki säger att läget är jävligt allvarligt, han som för bara ett år sedan försökte raljera bort problemen med en egen lista med riktiga problem blandat med hans egna hjärnspöken för att förminska allvaret och att man då ska förstå att allt bara är ”problem”, då är nog läget så katastrofalt dåligt att det förmodligen inte ens går att åtgärda. Vi är där tack vara just sådana som Sarnecki själv…

sarnecki fanihelvete

Frågan är hur mycket Sarnecki Sverige egentligen tål?

Ett inlägg som sammanfattar hur media och andra behandlade Springare fram till mars 2017.

MVH

MiT

Det går inget vidare nu…

Sverige är inte på väg åt rätt håll alltså. Det finns inget som tyder på det i alla fall. Ett exempel

En man som dömts för TVÅ våldtäkter på en skola får två månaders fängelse och skyddstillsyn. Thats it.

Hur kan det komma sig att han får så lindrigt straff?

Det handlar om den man som åtalades för två fall av våldtäkt mot barn i december 2016. Övergreppen ska ha skett vid två tillfällen under december månad. I det ena fallet hade mannen, enligt åtalet, sex med en 14-årig flicka i en lägenhet i Östersund på lucia. I det andra fallet ska en 13-årig flicka ha våldtagit på en gymnasieskola i Östersund 21 december.

Åldern ger reducerat staff

Initialt uppgavs mannen att vara 19-år men tingsrätten godtog hans egna uppgifter om att han är född år 1999.

Initialt så ska han alltså ha varit 19 år vid tillfället men han sa bara att han var 17 år och vips så var han 17 år. HÄPP!

Är det så enkelt i Sverige? Begå vidriga brott och sen bara säga att man är under 18 år så fixar det sig? Gäller det bara vissa brottslingar eller kan vem som helst få en sådan enorm fördel? Gäller det alla brott eller bara vid vissa?

Och vad gör en man som man vet så lite om att man inte ens vet hur gammal han är på en skola? Vad är det mer man inte vet om honom? Vem har släppt in honom där? Hur många sådana finns det på våra skolor runt om i landet?

Man kan inte ha en uppsättning lagar och regler för vissa och en helt annan uppsättning för andra. Det funkar liksom inte.

Godtycklighet är aldrig bra…

Kommer ni ihåg det där ovan? Var en 18-åring som våldtog en 12-årig flicka och fick 180 timmars samhällstjänst som belöning. Jag jämförde det med ett jaktbrott så man verkligen kan se vad som räknas som allvarligt brott i Sverige.

Sen efter att han blev belönad så blev tjejen så hårt trakasserad av mannens familj och vänner med misshandel och hot att de fick flytta (har för mig att det ledde till det till slut). Jag gissar att det inte blev något av misshandel, hoten och trakasserierna. Det brukar ju inte hända något när nyadeln är igång. Först får de rena skämt till ”straff” och sen när de fortsätter så händer ingenting. Han som våldtog hade nog rätt när under våldtäkten sa att ”svart snopp är dyrt” för priset hon och hennes familj har fått betala är rätt högt…

Kommer ni ihåg det här från Mariestad?

Ni vet han som var så väletablerad i Sverige att han våldtar 13-åringar? Våldta 13-åringar är ändå själva definitionen av att vara väletablerad i Sverige verkar åklagaren anse.

Men hur gammal var han egentligen? Passet han hade sa 20 år. Men det går ju inte att vara 20 år och våldta 13-åringar för då kan man ju dömas till fängelse! Så man plockar helt enkelt fram en annan ålder ut gottepåsen! Och vips så slipper man fängelse och utvisning…

Vad har ni gjort med vårt fina land?

Ni förstår väl att det är extremt stötande?

MVH

MiT

Ensamkommande byggnadsarbetare

De sk ensamkommande barnen som kom 2015 är tydligen byggnadsarbetare som jobbat med byggen i hela sitt liv.

I alla fall om man ska gå efter vad den där Fatemeh, som är talesperson för Ung i Sverige som organiserar de sk ensamkommande barnen, säger om dem.

Tänk ändå, jag trodde bilden ovan var elak satir när den dök upp för ett par år sedan men så visar det sig att det är sanning?

För hur ska man annars förklara miraklen som sker när vuxna män barn blir barn under några år och sen magiskt blir vuxna igen och då har jobbat på byggen hela sina liv? Det måste väl vara magi inblandat?

Alternativt så kan någon ta ett snack med den som sköter Fatemehs kommunikation åt henne, bara säga till den personen att sluta. Det har varit rätt löjligt ganska länge nu.

Men visst, i sak kan personen som sköter hennes kommunikation faktiskt ha rätt, en del av dem kan faktiskt ha jobbat på byggen i många år. Men då kan de inte samtidigt vara barn. För kom ihåg, de har varit här i över två år också och ingen som kom var äldre än 17 år påstods det. Det man menar är alltså barn på MAX 17 år med massor av års erfarenhet från byggen. Troligt…

Man kan inte både ha kakan och äta den, antingen är man barn eller så är man vuxen med massor av år på byggen bakom sig. Man kan inte vara båda samtidigt.

Frågan är om inte ungdomens källa faktiskt är mer trolig i det här fallet.

MVH

MiT

Morgans magi

Är ju åter aktuellt med en studie om vilka som begår brotten i Sverige och efter att i flera år ha sagt att man absolut inte vill ha en sådan studie så sa Morgan Johansson häromdagen att det är upp till BRÅ om de vill göra en sådan på eget initiativ.

BRÅ är såklart inte så sugna eftersom signalerna från bl a Morgan Johansson under flera år har varit väldigt tydliga: Ingen sådan studie ska släppas! Signalen från Morgan har också varit lika tydlig om varför: Vi är livrädda för vad den ska visa!

Nu var Morgan och Tobé med i Aktuellt häromdagen om just en studie om vilka som ligger bakom framför allt den grövre brottsligheten i Sverige eftersom vissa kategorier har ökat enormt. Då säger Morgan Johansson såhär

Exakt så sa han. Han säger att om man ”rensar” för socioekonomiska faktorer och ålder så försvinner överrepresentationen nästan helt.

Sådär ser det ut i BRÅ 2005 sid 10, överrepresentationen minskade från 2,5 till 2,1. Minskning med ca 16%, rätt långt ifrån ”försvinner nästan helt”. Jag vet inte var Morgan har fått sitt ”försvinner nästan helt” ifrån men kan väl gissa att det är något från Jerzy ”ökad anmälningsbenägenhet” Sarnecki som har lagt en blöt illaluktande filt över verklighet och sanning under flera decennier nu. Dags att sparka ut honom och alla andra #krimideologer från deras positioner! Borde gjorts för länge sedan!

Nu ska man också veta att i BRÅ 2005, vars data är från 1997-2001, har man slagit ihop alla brott. Dvs även ”skitgrejer” ingår i deras beräkningar om överrepresentation. Varför man gör så i stället för att räkna på varje brottstyp kan man bara gissa eftersom det är helt ointressant men en GOD gissning är för att få ner siffran så den inte blir skrämmande hög. Då har man en siffra att slänga fram, en siffra som i o f är groteskt hög men ändå hanterbar. 2,1 gångers överrepresentation låter ju mycket bättre att kasta fram än 5 vid vissa brottstyper. Eller kanske 10. Eller 20. Och det är så man använt det. Det är så Morgan vill göra, han vill ”rensa” bort verkligheten.

Man har i BRÅ även slagit ihop danskar, norrmän och finnar med irakier, syrier osv till en enda klump, ”utländsk bakgrund”. Ni kan nog själva gissa varför man gjorde så antar jag…

Jag tycker Morgans uttryck ”rensar för socioekonomiska faktorer” är extremt obehagligt, det är ett enormt hån mot alla brottsoffer!

Ledsen men du förstår väl att om vi rensar för socioekonomiska faktorer så har du faktiskt aldrig blivit gruppvåldtagen” skulle han lika gärna kunna säga. Det är så han använder uttrycket. För att försöka dölja verkligheten.

Eller som min favorittwittrare sa

Om man blir knivmisshandelsrånad eller överfallsvåldtagen så kan man bara rensa för socioekonomiska faktorer.

Morgan verkar faktiskt tro att om man ”rensar” för socioekonomiska faktorer så förändrar man verkligheten genom magi.

En sa ”Om man bortser från socio-ekonomiska faktorer så tigger ungefär lika många svenskar som romer utanför våra matvarubutiker

Jag gissar att han menar ”rensar” eller ”tar hänsyn till” i stället för ”bortser”.

Eller som en annan sa ”Bilägare är överrepresenterade bland fortkörare, men rensar man för körkort så visar det sig att alla, även spädbarn, är lika sannolika att vara fortkörare.

Alla tre givetvis som en pik mot Morgan…

Och rensar man för ”människor” så sker faktiskt inga fortkörningar alls!

Eller om man konstaterar att bilägare är överrepresenterade vid utsläpp av växthusgaser men om man rensar för bilkörning så försvinner nästan överrepresentationen helt.

Det är inte bra att hålla på och ”rensa” för faktorer och använda ett ”rensat” material som faktaunderlag eftersom man då ger en falsk bild av verkligheten och baserar politiska beslut på den falska bilden av verkligheten. Verkligheten ändras inte bara för man ”rensar” i siffrorna vilket Morgan faktiskt verkar tro på riktigt. Det som sker det sker oavsett vad man ”rensar” för, hålla på och skylla på olika faktorer är enbart för att försöka lura och manipulera för att försöka dölja och inget annat.

Det som ska studeras är hur det faktiskt ser ut, så man har ett underlag så man kan fatta välunderbyggda faktabaserade beslut. Det måste vara transparent och avskalat, kategori för kategori, med så mycket information som det bara går. Man ska inte ta fram underlag och fatta beslut från hur man önskar att verkligheten såg ut. Där man önskat (rensat…) bort vissa obehagliga saker.

Man kan ”rensa” för vad man vill men det kommer inte att påverka verkligheten ett enda dugg även om man tror på Morgans magi. Man kan rensa för så många olika saker att till slut finns inget kvar som säger något.

Det är dags att sluta använda ”socioekonomiska faktorer” som förklaring till i alla fall vissa typer av brottslighet. Om man är luspank och inte ens har mat på bordet och t ex snattar mat, då köper jag det. Då är det en godtagbar och rimlig förklaring till beteendet. Inte en ursäkt men en rimlig förklaring. Men om samma person också går ut och hugger kniven i någon på gatan så är socioekonomisk utsatthet INTE en förklaring till det. Inte heller till att man våldtar någon. Inte till att man är med och gruppvåldtar någon. Inte till att man misshandlar någon. Inte till att man mördar någon, inte till att man går ut bränner av ett magasin med en AK47 på torget eller på restaurangen osv.

Grövre brottslighet kan aldrig ursäktas eller förklaras med socioekonomiska faktorer!

Problemet med ”socioekonomiska faktorer” är att man inte vet vad som är hönan och vad som är ägget. Är de kriminella pga av socioekonomisk utsatthet eller är de i socioekonomisk utsatthet pga av kriminalitet (och andra orsaker)?

En mycket läsvärd twitterrant om detta med de socioekonomiska faktorerna.

Man vet om att yngre män är kraftigt överrepresenterade vid brottslighet, det är ingen hemlighet. Det problemet försöker man i Sverige komma tillrätta med genom att ösa in massor av… yngre män! Som man inte har en aning om vilka de är. Man vet inte ens om namnet de uppgett stämmer. Och de kommer från områden/länder/kulturer som man också vet är kraftigt överrepresenterade vid grövre brott, de är alltså kraftigt överrepresenterade bland de överrepresenterade! Och sen försöker man dölja den accelererande brottsligheten som uppstår genom att ”rensa” i siffrorna med hittepå!

Verkligheten ändras inte bara för att Morgan tror på magi. Han tror att man ändrar verkligheten om man rensar i siffrorna.

Fruktansvärt obehagligt beteende från justitieministern!

MVH

MiT

Glasklart med Annie

Annie Lööf var ju med i Agenda igår och allt blev såklart glasklart som alltid när Annie är igång. Hon svarade faktiskt på frågor men synd bara att det inte var på frågorna som Kvartoft ställde utan några helt andra som vi inte har en aning om vem som ställde.

Så jag samlade ihop lite från Agenda men också lite från hennes tidigare glasklara saker.

MVH

MiT

Då var det dags för den där otäcka krypande känslan igen

Det där när nånting är så obehagligt att det kryper i en har blivit en liten följetong nästan. Det handlar såklart igen om den där Arif som verkar ha lindat hundratals medelålders och äldre svenska kvinnor runt sina fingrar och vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att trigga dem. Han verkar ha samma effekt på dem som champagne. De blir helt till sig i tr[insert valfri passande vokal här]sorna helt enkelt.

Det spelar ingen roll vad han gör eller har gjort, kvinnorna samlas och skriker i falsett så fort han visar sig eller säger nåt, de är som en flock småtjejer som skriker utanför hotellet där pojkbandet bor.

De har vad jag vet inte kastat några trosor till honom än

utan de har hållit det på en lite mer städad nivå så en kudde med han på är det närmaste. Vad jag vet.

För att bättre förstå vad detta handlar om så måste man först läsa igenom de andra delarna i följetongen

Det kryper i mig

Handlar om när han blivit fälld för att ha sexofredat en 14-årig tjej på ett konfirmationsläger enbart för tjejer i den åldern. Han hade lyckats dupera kyrkan också så han var med som ledare trots att man inte visste vem han var eller hur gammal han är. Det har senare framkommit att han sökt asyl i Ungern under helt annat namn så man har verkligen inte haft en enda liten aning om vem han är men trots detta så fick han vara med på konfirmationslägret smörgåsbordet med tjejer 14-15-år gamla som ledare!

Det blev en grotesk kärleksstorm från kvinnorna han lindat runt sina fingrar till honom när han blev dömd. Jag har aldrig sett nåt så bisarrt i hela mitt liv!

De ÖSTE kärleksbetygelser över honom helt öppet och utan hämningar samtidigt som en del gav sig på den 14-åriga tjejen, som om det var hon som var den skyldiga.

Det kryper i mig. Igen.

Handlar om när han satt i Migrationsverkets förvar. Återigen så öste de kärleksförklaringar över honom. Det var meddelanden på hans fb med bultande hjärtan i massor. Plus kudden också.

Man jämförde honom med Nelson Mandela och Dalai Lama och så var han Mahatma Gandhis reinkarnation också.

Och så blev han då släppt ur förvaret, trots alla oklarheter kring honom, för några dagar sedan och kärleksstormen satte fart igen

Det där var det som triggade igång kärleksarmén den här gången.

Versaler och hjärtan. Många hjärtan.

Versaler och hjärtan.

Inte så många versaler men hjärtan i alla fall.

Nåt med Frälsningsarmén får hjärtan i blicken.

Tiia är med i det första inlägget också.

”Älskade bästa …”. Och ÅTTA hjärtan på rad.

Hjärtan.

Ett stort hjärta.

Asta i mitten finns faktiskt med i det här inlägget också, i slutet

”Älskade Arif”.

Versaler och hjärtan.

Brittmarie tycker att han är en viking som vi behöver i landet. Kanske bara är jag men dömda sexbrottslingar som vi inte vet vilka de egentligen är och som dessutom ljugit om sin ålder är kanske inte vad vi behöver mer av i det här landet?

o_O

Hjärtan i blicken.

Susann nöjer sig inte med ett eller två hjärtan utan hon skickar ÅTTA st.

Carina skickar ett jättestort hjärta.

Lollo skickar två jättestora hjärtan.

Som sagt, är det verkligen vad Sverige behöver…?

Undrar om den där numera 15-åriga tjejen tycker det är fantastiskt roligt…?

Det hoppas jag verkligen inte! Där sitter alla möjliga som ska utvisas, mördare, någon enstaka våldtäktsman (de döms ju nästan aldrig till utvisning trots horribla grejer…). Det fåtal som trots allt dömts till utvisning ska INTE ut på gatorna igen!

Alla ovan kommer från den här tråden.

Samma sak den här gången, man tävlar om vem som kan skicka flest hjärtan, vem som kan skicka de rödaste, vem som har flest hjärtan i ögonen, vilka som har det mest bultande hjärtat, vem som kan skicka det största osv. Det är bisarrt!

Visst, jag kan förstå att om man är kompis med, eller känner, någon som hamnar i förvaret så blir man glad när han släpps ut. Det är normalt. Men alla hjärtan? Och språket! Ingen kan få mig att tro att det är normalt!

Men den där Arif måste ha något speciellt som får det att pirra extra i damerna (och någon enstaka man), det är helt klart. Varför går de annars loss så här? Han har lindat dem runt sina fingrar och när han vickar på fingrarna så triggas de igång med sina kärleksbetygelser. För dem spelar det ingen roll vem han är och vad han gjort, i deras ögon är han perfekt och varje gång han vickar på fingret så tror varje enskild att det är just till henne han vänder sig.

Någon framstående psykolog borde granska det här bisarra fenomenet vi ser i Sverige.

MVH

MiT

 

World Hijab Day

Det var ju World Hijab Day igår och den ena artikeln efter den andra i den ena tidningen efter den andra gjorde såklart allt för att låtsas som att det absolut inte är nåt underligt alls, att det bara är helt frivilligt och som vilka kläder som helst.

I förra inlägget om Lustigkurden som know nothing fanns ett exempel från Dagens Nyheter där en reporter tog på sig det helt oproblematiska klädesplagget med en otroligt fånig min. Nästan som om hon inser att det här är inget bra alltså. Men bara nästan.

Det finns ett officiellt konto för World Hijab Day också som postar massor av bilder

Jag antar att hon t ex tänker på att absolut inte ta av den…?

Säkert absolut frivilligt…

Ja kolla leendet, visst ser det naturligt ut?

Skottarna har lite att jobba med. Det var massor av skotska politiker som paraderade i twitterkontots bildpostningar.

För att säkerställa frivilligheten och kontrollera så ingen frivilligt tar av den så står det några övervakare där också.

Helt frivilligt såklart, vuxna kan ju som tur är bestämma själva!

Man får ju inte lura barn så den lilla har på sig hijab för fira det goda och snälla studenterna.

Ännu fler vuxna som helt oproblematiskt hat tänkt igenom vad det står för och har efter moget övervägande beslutat sig för att ta på sig en hijab.

Avslutar med en som twitterkontot postade förra året. Personen på bilden har verkligen tänkt igenom det här noga innan hon fattade det livsavgörande beslutet.

I många länder kämpar man för att slippa den påtvingade slöjan, man kan fängslas, få syra i ansiktena, överfallas, vara ”lovligt byte” osv om man inte har slöja. I Sverige deltar reportrar från tidningar med saliga och fåniga leenden i jippon för att förminska allvaret.

MVH

MiT

Lustigkurden

Özz Nujen är ju i lite blåsväder pga av renoveringar på Gotland med hjälp av tveksamt laglig arbetskraft. Det har ju visat sig att en av de som anlitats var Akilov, terroristen på Drottninggatan. Det var Özz syrra, som är asyladvokat, och hans far som betalat ut stora klumpsummor, totalt 85 000 kronor, till Akilov för arbete på Gotland under två månader och där Akilov själv säger att han jobbade svart på Gotland.

Betalningarna är gjorda till Akilov själv från Nujens, det är alltså inte någon annan som anlitat honom.

Özz har försvarat sig med ”i know nothing, i’m from Kurdistan”. Ungefär. Han har sagt att han inte vet någonting alls. Och att ingen annan vet något heller. Och det är ju just det, det finns så mycket tveksamt runt den där renoveringen på Gotland och ingen vill tala klarspråk om vad som hänt. Då spekulerar och raljerar folk.

För hur man än vänder på det, det är familjeföretaget, där Özz är delägare, som har köpt en fastighet på Gotland. Det är bl a Özz som ska (skulle…?) använda den i verksamheten, den renoveras med arbetskraft som troligtvis har betalats svart. Det går inte att bara säga ”I know nothing” i det läget. Och OM allt gjorts utan hans vetskap så ligger det i allra högsta grad i hans intresse att ta reda på det och tala om hur det ligger till, lägga alla korten på bordet. Man kan inte heller frånsäga sig ansvar för vad ens företag gör…

Att driva företag kan ju inte bara innebära att plocka ut utdelningar utan det ingår rätt mycket skyldigheter också! Som att veta vilka man anlitar för jobb…

Det går inte att kalla sådana som vill minimera sin skatt för nazityskar och sen några år senare anlita svart arbetskraft för att slippa skatt. Det funkar inte så. Man kan inte skriva krönikor om den nya importerade underklassen av migranter och själv vara den som ivrigt göder den och ser till att den permanentas genom att anlita migranter, som dessutom fått avslag på asylansökan, svart för att renovera en fastighet som man själv ska uppträda i och där tala om hur usla svenskar och Sverige är.

Nu är det knappast någon som på allvar tror att Nujens (Özz, syrran, svåger och farsa) är några terrorfinansiärer då man aldrig kan veta vad en person gör ett par år senare. Spå framtiden på det viset funkar liksom inte. Men det är faktiskt resultatet av det hela även om syftet inte var det.

Men man kan minimera risken för sånt här genom att vara öppen, vara ärlig, inte sitta på höga hästar själv, inte moralisera över andra, inte spotta på svenskar för att de gillar Sverige samtidigt som man själv önskar sig ett Kurdistan, inte sitta på positionen i tidningar, TV och Radio och där ständigt attackera svenskar och Sverige, vara dryg om skattemoral på twitter osv i oändlighet.

Framför allt så kan man slippa det genom att inte låta företaget man äger betala ut svarta pengar till migranter som inte ens har rätt att vara i landet.

Men det man inte slipper är att man faller extra hårt om man sitter på en extra hög häst.

Sen finns det annat också som egentligen bara rör hans syrra, Debbie Nujen. Hon är alltså asyladvokat och betalar ut stora summor pengar till asylsökanden som inte ska vara i Sverige. Här är det läge för Skatteverket att granska ordentligt många år tillbaka för detta var knappast första gången. Det är på gränsen till trafficking att utnyttja migranter för svartjobb om man är asyladvokat! Det är lätt att tänka sig att migranterna inte vågade säga till om det var något eftersom hon faktiskt är asyladvokat och har goda kontakter med Migrationsverket.

Det finns nog massor med underligheter om Skatteverket rotar lite i det där…

**********

Så här ser naivitet ut på bild för den som undrar

Det är en reporter från DN som testar slöjan på någon Hijab-dag. Klippet som bilderna kommer från finns på DN facebook för den som är intresserad.

Slöjan är ju bara en högst frivillig och piffig modedetalj

Man gapar om att slöjan minsann är heeeeeeelt frivillig och att ingen tvingat dem att ta på den. Tror jag inte ett skit på!

**********

Det nedan är idag exakt 1 år sedan och man blir ju lite nyfiken hur det gick?

Man undrar hur mycket pengar Liv Elf Karlén och hennes sambo drog in till Marios tiggarhövding? Till hans högst troligtvis organiserade brottslighet? Kanske till hans människohandel? Till hans prostitutionsverksamhet?

Det blev ett inlägg till där jag bevisade att Stockholm Direkt troligtvis var med på tiggarkuppen från Karlén och hennes sambo men inte ville låtsas om det. De använde t o m bilder från deras facebook  i artikeln. Bilden ovan är t ex från hennes inlägg där hon talar om att det är en planerad aktion. Stockholm Direkt ville aktivista lite helt enkelt men blev avslöjade så byxorna hamnade nere vid anklarna.

MVH

MiT

Genus infiltrerar evolutionsbiologin i Uppsala

Genus gör framstötar på områden där de har som minst att göra och turen har kommit till evolutionsbiologin. Nu är jag ingen expert på evolutionsbiologi, jag kan absolut ingenting om det. Men jag vet att Genus är humbug! Att det är religion mer än något annat och står så långt från vetenskap som det bara går. Något säger mig att genus och evolutionsbiologi helt enkelt är sämsta möjliga kombinationen. Inte för att genus är en bra kombination med något men är det någon som är extra dålig så är det nog med evolutionsbiologi.

Men jag förstår varför genus desperat vill in där, de vill snylta på renommé och vetenskaplighet och låtsas att de också tillhör en riktig vetenskap som står för viktig forskning. Så folk ska luras att tro att de också står för samma saker, att det genus står för är riktig forskning och inte bara ord från präster. Det är därför de vill in i riktiga vetenskaper. Vetenskap och fakta är motsatser till genusfältet.

Nu ska man ha en workshop på Uppsala universitet.

På Evolutionary Biology Center vid Uppsala universitet.

Vill verkligen evolutionsbiologin förknippas med genusfältet? Vill man verkligen bara bli en megafon för politisk propaganda långt ut på vänsterkanten? Om inte, varför tillåta dem att infiltrera på det här viset? Fysiskt på institutionen dessutom? De säger ju också rakt ut att de tror att de kan fylla viktiga luckor i evolutionsbiologin och dess forskning, dvs att de står för minst lika mycket riktig och viktig forskning, kanske t o m bättre också, eftersom de ju anser att de kan fylla viktiga luckor i forskningen inom evolutionsbiologin.

Där är det preliminära schemat för de två dagarna. Det ena namnet känner jag igen, Malin Ah-King.

Hon är fastbultad i genusfältet även om hon själv säger att hon är evolutionsbiolog och genusforskare men det är en omöjlighet att kombinera med trovärdighet, det är ungefär som att offentligt vara både brandman och pyroman samtidigt och förvänta sig uppskattning för att man släcker de bränder man själv anlagt.

Det här är intressant.

Från 2006 i The Scientist.

Kommer ni ihåg KTH våren/sommaren 2016? När några studenter skrev att de ville ha in genus på alla tekniska utbildningar och möttes av massiv kritik? Kritik som KTH omedelbart ljög om så mycket de kunde och kallade det för hat och hot?

Länkar till alla inlägg om den saken finns i det här som är det sista. Man kan säga att byxorna blev ordentlig neddragna på KTH där. De ljög hejvilt och helt ogenerat om saker som var otroligt lätta att kontrollera. T o m rektor och vicerektor blandade sig i soppan!

Man verkade hörsamma de där båda studenterna. Det där är alltså en obligatorisk del i kursen ”Datateknik” verkar det som. Intersektionalitet. Maktkamp.

Nu kan man tycka att det spelar inte så stor roll, att det bara är något poäng här och där och inte speciellt tungt osv. Lite vänsterextremistisk propaganda av Anna Wahl om #metoo som om det är sanningar kan ju inte göra så stor skada. Och så är det ju. Just nu. Men nästa gång är det ytterligare ett litet poäng här och där. Sen fyller man på med lite till. Och sen lite till osv.

Längst ner kan man se det där. Namnet är bekant

Hon var med som lekledare (övervakare alltså, så ingen tänkte fel och begick tankebrott…) när man på KTH spelade mångfaldsspelet Mr Norm för drygt 3 år sedan.

Mer från KTH, Genus och teknik. Vet ni vad det är för något?

Det är Feministisk teknovetenskap. Som implementeras på KTH.

Sen har vi Maskinteknik på KTH också. Då tycker man att det ovan är relevant.

Sen blev det ännu ett inlägg om Maskinteknik på KTH. Och titta vem som dyker upp, Malin Ah-King! De ska läsa en text av henne, ”genusperspektiv på biologi”…

Som gjort för att knyta ihop inlägget!

Så den där lilla poängen här och där blir ganska mycket totalt när man kollar lite närmare på vad som faktiskt finns…

MVH

MiT

Det inre hotet

Det meddelades idag att Dan Eliasson slutar som rikspolischef. För att bli ny generaldirektör på MSB…

För polisen gäller det nu att skrapa ihop resterna efter Eliassons arbete och försöka få det att fungera igen. I det arbetet gäller nog att göra sig av med alla Eliassonianer som fortfarande sitter på höga positioner och försöker sänka verksamheten.

För om man inte gör sig av med dem också så kommer inte mycket att hända. Och det är nog en hel del sådana…

Men Eliasson hoppar från tuva till tuva utan att bli blöt om fötterna och utses alltså till ny generaldirektör för MSB av alla myndigheter! Varför? MSB, kanske den viktigaste myndigheten vi har? Eller en av de viktigare i alla fall. Vad ska han där att göra?

Han har alltså varit tillförordnad chef chef på Säpo, generaldirektör på Migrationsverket, generaldirektör på Försäkringskassan och nu senast rikspolischef. Vad han gjorde för nytta på Säpo vet nog ingen men kanske var där han samlade på sig hållhakar på ansvariga politiker? För det måste han väl ha? Finns väl inte en chans att han kan hoppa runt på höga positioner annars?

Hur Migrationsverket funkade under hans ledning vet jag inte men det är väl ingen slump att just den myndigheten förmodligen är en av Sveriges mest korrupta myndigheter? Där man t ex anställt aktivister vars enda uppgift har varit att sänka både Sverige och verksamheten, och islamister som ser till släktingar/klanmedlemmar släpps in till livslång bidragsförsörjning, och där man själva fattar beslut som rör hela riket, vilket t ex var fallet när man beslutade att syrier automatiskt skulle få PUT? Och nu för ett tag sedan var det nåt liknande fast i mindre skala, tror det handlade om de där ensamkommande och studier eller liknande. Det är nog som sagt ingen slump…

På Försäkringskassan såg han personligen till att begå extremt grovt tjänstefel när han beordrade att enorma mängder e-post, ja miljontals, raderades för att försvåra utredning om korruption och utredning om anställdas samröre med organiserad brottslighet. Eller ja, i ett någorlunda normalt land hade han såklart åkt ut med ändan först så hårt att han hade haft ont än och blivit åtalad för grovt tjänstefel. Men här är det inte ett någorlunda normalt land utan Sverige vi pratar om så inget alls hände. Mer än att han blev högste chef för landets polis. Som han försvårat arbetet för genom att radera e-posten…

Och hans historia hos Polisen vet vi ju. I nov 2016 fick han några veckor på sig att åtgärda alla problem för annars var förtroendet förbrukat enligt då ansvariga minister Ygeman. De där några få veckorna blev till ca 60 veckor av någon underlig anledning. Han lämnar alltså en myndighet i kaos, en myndighet som i ibland inte ens utreder mord och våldtäkter. Eliasson ensam och personligen var ansvarig för att ca 100 000 asylsökare kunde ta sig in i landet då han ensam och personligen såg till att gränskontroller inte kom på plats i tid. Sen skyllde han ifrån sig ang de mängder av brott som aldrig utreddes osv och sa att det berodde på att den stora mängden asylsökare tärde så hårt på verksamheten. Obs, Eliasson ensam och personligen är ansvarig för att ytterligare 100 000 asylsökare kom in via vidöppna gränser efter det kom fram att läget var extremt ansträngt…

Nu ska han alltså leda Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, i princip den viktigaste vid kriser osv. En extremt viktig myndighet! Den sätter man alltså i händerna på en jävla klåpare.

För visst är han en klåpare? Vad är hans kompetens som gör att han förtjänar den ena höga posten efter den andra? Vad har han åstadkommit för positivt på myndigheterna han tidigare lett?

Genus och mångfald är ett av MSB:s sex SÄRSKILDA perspektiv. Vänsterextremism alltså, vars enda syfte är att rasera sånt som funkar, rakt in i en av de viktigaste myndigheter vi har.

Man skapade en ”granskningsrutin” för att säkerställa att inga kritiska röster hördes, se till att bara troende uttalade sig så att säga. Det är häpnadsväckande!

Man har pressat in genus i MSB också de senaste åren och öst miljoner över dem. Ja man har (hade?) t o m en plats i MSB:s Vetenskapliga råd, då i alla fall, via Ulf Mellström vid Karlstad universitet som öppet på sin sida på Karlstads universitet sa att det var ett sätt att gnida pengar till genusverksamheten.

Och nu alltså Dan Eliasson som generaldirektör för MSB. Det inre hotet mot Sverige har nog aldrig varit större än vad det är nu…

Finns det någon lag i Sverige som säger att värdelösa klåpare inte bara kan få sparken utan måste belönas i stället? Hur många år framåt är han garanterad 150 000 i månaden den här gången oavsett vad som händer och hur mycket han förstör?

Är ju inte första gången oduglingar inte sparkas utan belönas

TILLÄGG:

steget efter dan eliasson msb.jpg

Bild från @StegetEfter

**********

Sen har vi terroristen i Stockholm vars rättegång snart börjar. Det kommer fram en hel del intressanta saker i FUP:en, läs mer på Katerina Magasin där några av bilderna nedan kommer från!

Massa pengar från Debbie Nujen och Marmoste Nujen. Visst är namnet Nujen bekant? Det är Özz Nujens syrra och farsa. Som också råkar vara asyladvokat. Man ska tydligen ha anlitat Akilov som hantverkare på Gotland.

Media har vaknat till lite, i alla fall media på Gotland. Ett antal timmar efter Jaouch förvisso men ändå.

Men hur går det ihop? Nästan inga inkomster under 2015 men ändå har Nujens överfört ca 85 000 kr till honom under kort tid hösten 2015? Har Akilov haft F-skattsedel? Kan man ens ha det om man inte har rätt att vistas i landet och har utvisningsbeslut?

Det luktar svartlöner lång väg här! Om det är så är det väldigt anmärkningsvärt att en asyladvokat utnyttjar asylsökande för svartjobb! Vi pratar om ganska framstående personer i Sverige. Där t ex Özz också sitter på höga moraliska hästar.

Och hur får man kontakt med just Akilov? Visst verkar det som om asyladvokaten har utnyttjat sin position här? Hur ofta har man gjort på det här viset i Nujens företag…? Kanske Skatteverket omedelbart borde göra en revision?

Sen handlar det inte bara om svarta pengar, man understödjer också trafficking när man utnyttjar asylsökande för svartarbete.

Det stinker!

MVH

MiT

Faktagranskarna SVT:s egna inställning till fakta, desinformation och förvanskning

SVT ska ju tillsammans med SR, SvD och DN faktagranska nyheter så det inte sprids några Fake News, desinformation och förvanskningar av fakta.

Hur är t ex SVT:s egna förhållningssätt till fakta, förvanskning och desinformation? Den är minst sagt generös. SVT går ut HÅRT och ska verkligen visa var skåpet ska stå när det gäller att presentera en faktabaserad och korrekt debatt på sitt Opinion Live, utan desinformation och förvanskning, med det nedan

Facebookinlägget finns här.

Det är alltså på det här viset SVT ska förhålla sig till fakta och se till att inget förvanskas och att ingen desinformation sprids under valåret? Tillsammans med SR, SvD och DN?

Kommer ni ihåg Opinion Live från i höstas?

SVT har lite att fila på innan de blir så pålitliga att de kan tala om för andra vad som är Fake News och inte, vad som är förvanskningar och inte och vad som är desinformation och inte.

Om det om Staffanstorp ovan är sant, vilket man inte har anledning att betvivla, så är det själva mallen för Fake News, desinformation och förvanskning. Under valåret…

MVH

MiT

Granskning av granskarna som ska granska Fake News!

För några dagar sedan så kom det fram att SVT, SR, DN och SvD ska gå samman i Projekt Pravda, en gemensam plattform för att granska sk ”Fake News” inför valet. De ska bekosta det helt själva förutom en pyttepytteliten del som Vinnova ska stå för, typ hela den digitala plattformen via Södertörns högskola… Så redan där, i artikeln om att SVT ska granska Fake News, så spred de Fake News, Det höll inte ens en minut.

Men detta fick Bashflak att starta en inlägg på sin vilande blogg om att granska granskarna under valåret, hur sköter de sig själva när det gäller påhittade saker? Redan samma dag hittade han direkt ett rent påhitt i DN. Och det är ju sen gammalt i Sverige att här granskar inte medier varandra så ingen risk att t ex SVT skulle skriva om att DN redan har börjat sin påverkanskampanj under valåret med påhittad fakta.

Det är ett jättejobb att granska det här och det finns ingen chans att han klarar det själv så därför behöver han hjälp med tips. Det ni hittar i DN, SvD, SR och SVT som är rent falska och påhittade fakta kan ni med fördel klistra in i kommentarsfältet under hans inlägg. Eller om det blir tungrott efter ett tag, vilket stora kommentarsfält tenderar att bli, så kan ni klistra in i mitt kommentarsfält under vilket inlägg som helst och markera det på något sätt så man direkt kan se att det handlar om påhittade saker i någon av de stora drakarna så vidarebefordrar jag det på något sätt.

De stora drakarna ser sig inte ens själva som makthavare utan verkar nästan anse att alternativmedia är de riktiga makthavarna, de som ska granskas. För vi kommer inte att få se en enda granskning där de granskar varandra, belyser felaktigheterna och förvanskningar utan endast från alternativmedia.

Så varje gång ni ser falska nyheter och desinformation i SVT, SR, DN och SvD så postar ni i kommentarsfältet på Bashflaks inlägg eller i kommentarsfältet hos mig. Postar ni hos mig så märk kommentaren så det blir tydligt att det handlar om detta.

MVH

MiT

Annonser
%d bloggare gillar detta: