Gäller inte rätt person på rätt plats längre?

Det handlar om Kawa Zolfagary som inbjudits av Juridikinstitutet till ”Internetdagarna”, som hålls den 24 och 25 november, för att prata om bland annat näthat

internetdagarna

Är Kawa verkligen rätt person för en sån här sak? Sveriges i särklass största nätmobbare bjuds alltså in för att prata om näthat! Undrar om Juridikinstitutet vet vem som skapat till exempel just den här bilden med tillhörande text?

kawabild

Den är bara ETT exempel på vad Kawa sysslar med på nätet…

internetdagarna1

Han glömde visst nämna Kawa själv och hans väldigt organiserade ”arbete”…

Sen får man se den här och blir lite nyfiken

internetdagarna2

Märklig föreläsning eller vad man kan kalla det när man kan stå på en scen och samtidigt twittra? Och man undrar ju givetvis vad tweeten handlar om? Jag kollade lite och hittade det här från @Kringland

kawakringlan

Jag har skrivit ett inlägg förut där Kringlan var i fokus lite, ”Shitstorm mot komiker”. Detta var för lite drygt en månad sedan. Jag ”gissar” att det är därför Kawa skriver som han gör…

kawakringlan36

Sen kan det som Kringlan ska ha sagt ha med saken att göra också…  😀 Fast otroligt träffande måste jag säga!

Nåja, det ”utvecklade” sig så att säga och här kommer fortsättningen

kawakringlan1

kawakringlan2

kawakringlan3

kawakringlan4

kawakringlan5

kawakringlan6

kawakringlan7

kawakringlan8

Här har Kringlan en stor poäng, för DIREKT så dök det upp folk som frågade Kawa om det var Kringlan det handlade om. Men av någon anledning, som ni kommer att se, så har Kawa enormt svårt att säga ja eller nej på om det handlar om Kringlan… Det är nästan som om han vill att folk ska spekulera och sprida rykten. Men så är det givetvis inte, så tokigt tänkt av mig…

kawakringlan9

kawakringlan10

kawakringlan11

Inget svar…

kawakringlan12

En berättigad fråga tycker jag.

kawakringlan13

kawakringlan14

Ojdå, helt plötsligt så ska han vara RÄDD för att ta det på telefon? Det verkar snarare vara Kawa som är så rädd att det nästan kommer en klick i byxorna över att ta det på twitter? Han verkar ju helt plötsligt ha förvandlats till en twitterofob… Och vem av de båda är det som inte verkar våga stå för det man säger?

kawakringlan15

kawakringlan16

Hmmm, intressant…

kawakringlan17

kawakringlan18

kawakringlan19

Som sagt, det var många som på twitter frågade Kawa om det var Kringlan det handlade om, är det inte han och de tar saken på telefon så kommer alla de att tro att det handlade om honom i alla fall.

kawakringlan20

kawakringlan21

kawakringlan22

Ett ja eller nej tycker jag är det minsta man kan begära, är väl inget konstigt med det?

kawakringlan23

Ok, så först triggar man folk med en teaser, när personen (troligtvis) upptäcker det så vägrar man svara på om det är han det handlar om och skyller sen på personens ”svans”… Kanske inte Mobbningsformulär 1A men ganska tidigt kommer det nog…

kawakringlan24

kawakringlan25

kawakringlan26

kawakringlan27

kawakringlan28

kawakringlan29

kawakringlan30

kawakringlan31

kawakringlan32

kawakringlan33

kawakringlan34

Det är ju ganska rimligt? Kawa slänger ut en teaser för att folk ska bli intresserade och börja spekulera, så ”ryktet” börjar gå. Folk frågar personen som eventuellt finns med i teasern och han har inte en aning och hänvisar därför frågorna till Kawa som var den som slängde ut teasern. Då blir Kawa sur…

kawakringlan35

 Som sagt, Kawa kan det här med nätmobbning, han är expert på det.

Några tidigare inlägg om just Kawa

Kränkta Kawa Kurdistan

Anonymitet och makt

internetdagarna3

Undrar varför Mårten Schultz tycker att Kawa Zolfagary är grym? Känner han inte till Kawas nätmobbarhistoria? Eller skiter han i det bara? Om han vet om det men skiter i det och bjuder in honom för att prata om näthat, vad säger det om juridikprofessorn själv då? Och är det inte extremt ironiskt att Kawa, när han håller i en föreläsning om näthat, passar på att försöka nätmobba lite samtidigt som han håller föreläsningen?

Frågan är som sagt vad som hände med ”rätt person på rätt plats” egentligen? När slutade det gälla?

Här passar Cattas inlägg ”De vuxna sätter nivån” väldigt bra, det handlar om drevet mot Birro.

Mina inlägg om det med Birro

Lite som Marcus Birro fått på twitter

Menar Virtanen att Marcus Birro är fascistsympatisör?

Virtanen verkar vara besatt av Marcus Birro

TILLÄGG

Bilden tidigt i inlägget förnekar Kawa att han skapat

kawaljuger

Han har ”råkat” ta bort inlägget på sin blogg där bilden fanns och där det framgick ganska tydligt vem som skapat den. Men han har ju sådan tur att Wayback Machine finns och vad hittar man där om inte ett numera borttaget inlägg från hans blogg med diverse bilder…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. anonym

     /  11/25/2014

    Mårten Schultz ska vi nog räkna ut. Han gör ju allt för att fjäska för Johanna Sjödin, en av de värsta rasisterna.
    Juridikintitutet är Robert Aschbergs brännvinsadvokater.

    Svara
    • QED

       /  11/25/2014

      Vänta nu, Mårten Schultz är _professor_ i civilrätt vid Stockholms universitet, och står alltså bakom inbjudan av KZ genom Juridikinstitutet. Vilken förebild för studenterna!

      Svara
  2. QED

     /  11/25/2014

    Det var det jävligaste!

    ”Juridikinstitutet är partipolitiskt neutralt och vilar på tanken att alla människor, oavsett personliga egenskaper eller åsikter, har rätt att slippa utsättas för brott och allvarliga kränkningar.”

    Svara
    • robjoh

       /  11/25/2014

      om du inte är vit, heterosexuell och man samt att du vågar kritisera feminismen. I ett sånt läge är det självklart att du inte är en människa längre.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/25/2014

      De har inte specifierat vad ”allvarliga” innebär eller vem som definierar det. Brott kommer de hänvisa till brottsbalk/domstol med. Läs inte in det de vill förleda dig att tro att det står.

      Svara
  3. Pelle2

     /  11/25/2014

    Kawa har visat många gånger vilken ryggradslös människa han är. Han har inget emot att nätmobba andra men börjar direkt gråta och skrika om rasism och näthat om han får mothugg på något sätt. En hycklare och nätmobbare är vad han är.
    Det är helt sjukt att någon vill ha med honom i något sammanhang och definitivt i ett sammanhang där han skall prata om andras näthat.Han är ju själv en av Sveriges värsta näthatare.

    Svara
  4. Jo, men det är nog ändå rätt man på rätt plats. Zolfagary är ju Sveriges största expert på näthat och har byggt hela sin karriär på det, ska det pratas om näthat bör absolut han vara med och berätta om sin framgång som näthatare. Men det förvånar mig om han ställt upp på det… 😉 I TV-programmet ”Trolljägarna” drog han ju istället på sig offerkoftan och påstod att han var UTSATT för näthat, den djävla hycklaren.

    Sen att han är grym… Ja, det kan man väl konstatera. Elak, inhuman, hård, hjärtlös, obarmhärtig, hårdhjärtad, känslolös, känslokall. Kort sagt grym. En bra beskrivning om Sveriges störste mobbare.

    Svara
    • anonym

       /  11/25/2014

      Han kan mycket väl vara utsatt för näthat, även om han utsätter andra för näthat samtidigt.

      Svara
      • Intenso

         /  11/25/2014

        svårt att klaga då kanske, i alla fall för en normalt funtad.

        Svara
      • Jo det har du nog rätt i. Om man sätter sig i bilen och kör på någon stackare med flit så är man ju med om en trafikolycka! 🙂

        Svara
  5. Kanske någon här?

    ”PÅLÄST PERSON SÖKES!
    Teamet bakom denna sida söker en mycket intellektuell person som har tillräcklig vilja och kompetens för att på en Facebooksida eller en blogg publicera inlägg där man bemöter klassiska feministiska myter så som att ”kvinnor tjänar mindre än män för samma arbete” eller att ”kön är en social konstruktion”, men även göra mer lättsamma inlägg där man bemöter feministiska debattartiklar eller inlägg på sociala medier. Tanken är att personer ska kunna referera till dessa inlägg när man stöter på feministiska myter och även att bidra till folkbildning.
    Personen bör känna till Pär Ströms och Pelle Billings arbete och ha någorlunda koll på forskning gällande genetiska skillnader mellan könen och liknande. Personen ska ha goda kunskaper i det svenska språket och kunna skriva väldisponerade texter där relevanta aspekter förs fram på ett kort och koncist sätt.
    Det den intresserade erbjuds är publicitet. Det blir alltid mer motiverade att tycka till när man når ut till en stor publik. Bara denna sida når ut till hundratusentals svenskar per vecka. Totalt sjusiffriga antal. Det är även därför vi ställer ganska höga krav.
    Givetvis behöver det inte bara vara en skribent utan det kan också vara flera som inriktar sig på lite olika områden. Det allra lämpligaste vore såklart om några personer som sedan tidigare kände varandra ville ställa upp.
    Som skribent behöver man inte vara offentlig utan kan skriva under alias. Du kan känna dig säker på att din identitet kommer hållas hemlig om du så önskar.
    Tror du dig besitta eller känna till någon som besitter den kompetens vi eftersöker? Då är det bara att kontakta oss via ”Meddelanden”-funktionen. Likaså om du har frågor som inte redan besvarats.
    Vi ser fram emot ett potentiellt samarbete!
    /Feministisk ironi
    P.S. Vi har ett vagt minne av en person som gick under namnet Linda Wong här på Facebook. Denna personen uppvisade i kommentarsfälten på denna sida den kompetens vi söker. Är du den personen eller vet vem den personen var? Hör av dig! D.S.”

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/25/2014

      Fråga sexisterna i flashback/feminism, eller länka rätt in i genusdebattenas arkiv.

      Båda lär ha gott om data. Tyvärr lär inte meningsmotståndarna bry sig då de sitter på en bred mediaplattform och skiter i rationella argument om de inte passar dem.

      Svara
  6. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • anonym

       /  11/25/2014

      Kolla tidsstämplarna på hans tweets ska inte en pressekreterare på kommunal sköta sitt arbetet vid 10 på förmiddagen en vardag.

      Svara
  7. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • AV

       /  11/25/2014

      Han menar nog porträttet, men bilden med texten har han gjort.

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2014

        Det är möjligt men han gjorde bilden väldigt tillgänglig så att andra också kunde skapa lite bilder med andra texter, så tillgänglig att han länkade direkt till mallen som ”någon” lagt upp på Memegenerator.

        Svara
  8. michael

     /  11/25/2014

    Intressant att Kawa inte även räknar upp kvinnor,feminister eller vänsterextremister när det gäller utövare av näthat.
    Det betyder att Kawa godkänner näthat från sådana han själv sympatiserar med dvs det som är ett klassiskt kännemärke för hur en näthatare tänker och rättfärdigar sitt näthat med.

    Svara
  9. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • TrolletPlit

       /  11/25/2014

      Kawa är illa ute.
      Han gör inte ditt jobb utan leker på Twitter
      Han ljuger
      Han kan inte stå för det han skriver.

      Svara
  10. MiT

     /  11/25/2014

    Och om man kolla via wayback machine så ser man ju även kommentarsfältet och vem dyker upp där om inte Sofia från Londonbloggen. Hon har skapat den här bilden

    Det är samma Sofia som finns med här och som var väldigt aktiv när det skulle drevas mot Annelie. Det var alltså hon som skapade tråden i Aporgruppen

    Mer om feministsekten

    Svara
    • TrolletPlit

       /  11/25/2014

      Det borde väl komma fram till många att han är en näthatare av rang. En hycklare av yppersta klass.
      Vi vet.
      Varför vet inte företag myndigheter mm?

      Svara
      • QED

         /  11/25/2014

        En bra pressekretare kan desarmera dålig publicitet.

        Svara
  11. MiT

     /  11/25/2014

    Diskussionen med Kawa och Juridikinstitutet började med den här
    https://twitter.com/esyl_teop/status/537169983311454209
    För att se alla svar får ni klicka på tidsstämpeln i tweeten

    Svara
    • chade

       /  11/25/2014

      Verkar som att hon tagit bort sin tweet ovan, länken fungerar inte längre i alla fall.

      Trots mitt twitteruppehåll så passade jag på att fråga juridikinstitut om vad de menar med vad som utgör juridiskt näthat (finns inget sådant juridiskt begrepp) samt påpeka för Zolfagary att även om det möjligtvis inte var hans bild så spred han den stort samt skrev texten. Väntar mig inget svar direkt.

      Svara
      • MiT

         /  11/25/2014

        Nä, det kommer nog inget gissar jag. Och ganska talande att Juridikinstitutet inte har kommit med en enda reaktion till mig på länken till Kawas blogg via WayBack Machine. Inte den minsta lilla reaktion. Så pålitliga är de…

        Svara
  12. Kawa är den grymmaste näthataren. Kristian II var den grymmaste kungen.

    Svara
  13. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
  14. MiT

     /  11/25/2014

    Man kan läsa hela inlägget här om man inte bara vill nöja sig med Kawas utdrag

    Vad jag tycker om invandringsfrågan och det som hör till

    Svara
    • anonym

       /  11/25/2014

      Kawa fortsätter Twitterkriget på LOs bekostnad ser jag.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Snyggt klipp och klistra av Kawa från ditt inlägg. Hen visar verkligen vilken fin feminist hen är…

      Svara
  15. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • michael

       /  11/25/2014

      Fascinerande så jag som liberal och jämställdist har nu helt plötsligt blivit rasist och högerextremist.

      Svara
    • Att klistra ”rasist” och ”kvinnohatare” på meningsmotståndare fungerar helt enkelt inte lika bra längre. Som tur är blir det urvattnat när det för tusende gången står uppenbart att de som kallas för ”rasister” och ”kvinnohatare” inte har något med rasism eller kvinnohat att göra.

      Snarare skyddsmurarna som tillåter feministisk hat, hyckleri och dårar som Kawa att härja fritt för skattemedel som börjat brista. Bra det!

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Den vite rioddaren Axel är på gång ser jag och jämför dig med högerextremister. Manshataren Axel är väl ett lämpligt sällskap till den andre manshataren Kawa.Axel tar ju även hatet lite längre när han önskar livet ur meningsmotståndarnas husdjur och barn.
      Är det någon jag inte skulle vilja bli förknippad med så är det han..

      Typiskt också att kawa skyller på att någon annan hade tagit fram nidbilderna på Pär ström. Han hade inte behövt publicera dom om han inte stod bakom dom. Det är ju också patetetiskt att han försöker skylla på att det var länge sedan han publicerade bilderna och hade”glömt bort dom”.
      Om karljäveln hade någon som helst ryggrad så skulle han stå för sina tweets och sluta föreläsa om näthat eftersom han själv är en av de värsta näthatarna och mobbarna som internet har sett i Sverige.Istället virar han in sig i en supertjock offerkofta och anklagar motståndarna för rasism och kvinnohat när de inte delar hans åsikter.

      Begriper inte hur LO kan anställa en dåre som han. Antingen är de helt blinda för vad han har gjort eller så har deras moraliska kompass totalt havererat. Jag är så otroligt glad att jag inte är LO-medlem och finansierar den dårens lön !

      Svara
    • robjoh

       /  11/25/2014

      Jag skulle faktiskt lyssna på vad alla säger om politiska motståndare. Sedan skulle jag utvärdera om jag tycker det individerna säger är sant eller ej.

      Svara
  16. halvgrek

     /  11/25/2014

    En fisare är i farten igen: ”Vi måste inse att män är en säkerhetsrisk”
    https://archive.today/c4CVX

    Och en ung gröngöling vill inte va sämre: ”Statistiken ljuger inte – patriarkatet existerar utan tvekan”
    https://archive.today/rMBqc

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Citat från Sindra Liebes(grön ungdoms) inlägg:

      ”Jag tror att det är viktigt att dra genomsnitt i grupper och generalisera. Det var därför som Statistiska Centralbyrån inrättades 1858. Med hjälp av statistiken kan vi se tillbaka i historien, förutse framtiden och vi kan upptäcka strukturer som tär på vårt samhälle. Patriarkatet är just en sådan. Statistik är bland annat att kunna räkna ut ett genomsnitt, därmed blir den generell. ”
      Undrar om hon tycker detsamma om statistiken t,.ex skulle visa att utlandsfödda eller människor med utländsk härkomst statistiskt sett skulle vara mest kriminellt belastade?
      Vore det ok att skriva att invandrare är kriminella ?
      Eller vore det ok att skriva att muslimer är självmordsbombare om statistiken visar att den gruppen är överrepresenterad i det hänseendet ?
      Skulle inte tro det.

      Lite mera citat:
      ”Vi måste kategorisera människor för att få syn på strukturer i samhället som är negativa för oss alla. När jag pratar om att män gör si eller så pratar jag om att min pappa, lillebror, farbror eller kollega enligt statistiken är mer benägen att begå och utsättas för våldsbrott, våldta en kvinna eller förlora vårdnadstvisten. Precis exakt det pratar jag om.”

      Undrar om hon har sagt till sin pappa,sina manliga vänner och kollegor och sina bröder,om hon har några, att dom är våldtäktsmän ? Skulle tro att hon istället räknar in dom bland offren och att just dom är undantagen som aldrig skulle bete sig illa. Det är ju så det brukar gå till. De feminister som är gifta eller är sambo med män har på ett mirakulöst sätt alltid råkat hitta de enda bra männen…

      Att företrädaree för kvinnosekten Fi skriver en massa skit om män är väl inget som förvånar någon av oss. det komiska är bara att i nästa andetag förklarar dom hur bra feminismen är för alla och att de är för jämställdhet. Vilket skämt !

      Svara
      • anonym

         /  11/25/2014

        Jag till skillnad från gröngölingen har läst matematisk statistik på universitetet om det var något som betonades där så var det att man inte kan använda sin regression på observationer utanför intervallet.

        Svara
        • anonym

           /  11/26/2014

          Föga förvånnande så anser gröngölingen att Machokulturen är en läsvärd satsning. Erik Alvekrans fjäskprojekt där män skriver och flaggelerar sig själva.

          Svara
      • Johan A

         /  11/26/2014

        Du glömmer en viktig statistik: den som visar att den procentuella andelen kvinnor som ljuger om att ha blivit våldtagna är mycket högre än den procentuella andelen män som gör det. Med hennes logik kan vi sluta oss till att risken för att en kvinna ska ljuga om våldtäkt är mycket stor.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Kanonbra skrivet av Sanna Rayman. En vit kvinna,Malin Axelsson,beklagade sig i media över att de flesta chefer inom kulturen är vita. Nu har hon själv, en vit kvinna,blivit chef för radioteatern. Undrar varför hon inte steg år sidan och lämnade plats för en rasifierad nu när hon hade chansen ?
      Fast det är som vanligt med hycklarna inom kultur och mediesfären. Det är alltid någon annan som skall lämna plats och inte de själva…

      Svara
    • Leif

       /  11/25/2014

      Nu har hon fått sin belöning för framgången med Marken brinner!

      Svara
  17. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • QED

       /  11/25/2014

      Pressekreterar-talang utan tvekan.

      Svara
    • Nu får han väl ändå ge sig, är det någon mer än han själv som tror på fablerna?

      Sandlådemetaforen har tjänat ut nu är det den madrasserade cellen som gäller.

      Svara
    • robjoh

       /  11/25/2014

      När en person har släppt böcker där kön och hudfärg är det viktigaste kanske personen ifråga inte ska säga att andra är rasister.

      Svara
    • Liten

       /  11/26/2014

      Aha, han bor i Narnia! Jag har också en fantasivärld där jag är kung!

      Svara
  18. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Så bekvämt att man inte skall prata om hans gamla hatarblogg. Har aldrig hört att han har bett om ursäkt för den men nu skall den tystas ner när han har fått ett jobb tack vare sitt kändisskap som kom från bloggen..

      Svara
    • TrolletPlit

       /  11/25/2014

      -oj krisläge. Fram med pärmen.
      Bläddra bläddra.
      1 avledningsmanöver. ; vi pratar om det sen”
      2. Om 1 inte fungerar. Ljug.
      3 om 1+2 inte fungerar. Attackera.Klistra hat etiketter på den andra. Ex. Rasist. Antifeminist. Näthat.
      4. Om 1-3 inte fungerar. Sympati. Jag har fått mordhot.osv.
      Kawa! Vi vet om pärmen. Lite mer intellektuell nivå tack.

      Svara
  19. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Om jenny Bengtssonn från hennes Twitterkonto:
      ”Enade vi stå söndrade vi falla. All makt åt facket. Ordförande @HRF_Facket Stockholm Gotland. Socialist. Aktivist. Feminist.
      undrar hur kul det skulle vara att vara medlem i HRF och ”företrädas” av henne i en tvist om man är icke socialist och icke feminist ? Hon verkar ju anse att man förtjänar sparken om man inte delar hennes åsikter så jag skulle tippa att arbetsgivaren skulle vinna på walk over från hennes sida.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Undrar vad Lady D med anhang skulle säga om en man skrev något liknande till dom ? Kvinnohat och sexism kanske ?

      Svara
      • xavier245

         /  11/25/2014

        Hon sparkar ju uppåt ju. Backa och se ditt privilegium!

        Svara
      • wigwag

         /  11/26/2014

        Män skriver liknande till dom och vad LD menar med sin tweet är att hon minsann kan vara lika ful i mun hon. Meningen är att män ska känna obehag och sluta vara sexistiska och backa. Sandlåda. Det enda som händer är ju att den sexistiska strukturen stärks och gränserna för vad som blir legitimt att skriva vidgas. Snart börjar även du Pelle skriva kuk och fittinlägg för att du känner att du inte har nåt att förlora på det vilket du gör nu. Det är för låg nivå för dig. Men bara ett litet tag till.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/26/2014

          Nej, jag kommer inte skriva kuk och fittinlägg för det är så oerhört barnsligt. Det är på en femårings nivå.
          Känns som om Tourettesfeministerna fortfarande vid relativt vuxen eller helt vuxen ålder tycker att det är fascinerande eller provocerande att skriva könsord.

          Svara
  20. Anders Senior

     /  11/25/2014

    Problemet är väl egentligen inte Herr Kawasaki själv, utan att institutioner som Juridikinstitutet bjuder in sådana som honom och tar dem på allvar….

    Jag ser två förklaringar på det:
    Antingen är Juridikinstitutet riktigt infekterat och illa ute som lyssnar seriöst på honom, eller att de bjudit in honom som (omedveten om det) fallstudie på hur just sådana personer fungerar….

    Man kan ju hoppas på det sistnämnda, annars är det nog snart dags att fly landet.

    Svara
  21. Blåval Rödval

     /  11/25/2014

    ”Gäller inte rätt person på rätt plats längre?”

    Självklart. Om jag vill veta hur man drar om elen i en myrstack så pratar jag med en elektriker. Om jag vill veta hur man näthatar som ett proffs så pratar jag med Kawasaki.

    Rätt person på rätt plats.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Til skillnad från Axel då som helt öppet hatar män och stödjer stenkastarvänstern i Afa.
      Tänk vilken fin och inkännande människa han är…

      Svara
  22. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  11/25/2014

      Ja, vad kul det skulle vara att få läsa vad dåren Fanny tycker om killar och dataspel.
      Jag skulle kunna skriva ihop texten själv. Den kommer att vara ett veritabelt feministiskt floskelbingo…

      Svara
    • anonym

       /  11/26/2014

      Så om det nu är så tråkigt. Varför spelar hon det?

      Svara
  23. morpheus

     /  11/25/2014

    http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/11/25/vit-kvinna-chef-for-radioteatern/

    ”Exempelvis beklagade hon att inom länsteatern var bara en av tjugo chefer inte vit. Ett ”väldigt problem”, slog Axelsson fast. ”Varför tillsätter man cheferna på det här sättet?””

    Men alltså… hur stor del av Sveriges befolkning är egentligen icke-vit? Det måste man ju ha i beaktning. Bara ca 15% av befolkningen är födda utomlands, och en stor del av dem kommer från våra grannländer eller andra Europeiska länder, dvs vita.

    För flyktingar tar det i snitt 8 år innan de är helt integrerade, vilket inkluderar att man inte kan språket osv. En hel del av dessa är alltså inte direkt aktuella att bli teaterchefer…

    Hittar visserligen inte hur stor del av de inrikes födda som är andragenerationsinvandrare (eller mer). Men att 1 av 20 chefer inom länsteatern är icke-vit känns väl inte så där fantastiskt orimligt rent statistiskt. Eller?

    Svara
  24. Pether

     /  11/25/2014

    Svara
  25. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
  26. MiT

     /  11/25/2014

    Svara
  27. Vore det problematiskt om signaturen ”GE12” skulle visa sig vara samma person, som har ritat denna kroppslösa AB-bild: https://www.aftonbladet.se/kultur/article15392187.ab/binary/kulturhuvud%20725×78?

    Svara
  28. Jan

     /  11/26/2014

    Vad har vi lärt oss? A) Juridikinstitutet är en underavdelning åt Expo B) Det finns gott näthat som Kawas C) Det finns ont näthat som Kringlans. Dags för nästa ämne.

    Svara
  1. Vem har skapat bilden? Och lite reaktioner… | WTF?
  2. Ragga clickbait | WTF?
  3. Tweetar från 2014 del 6 | WTF?
  4. En rolig sak med skandalerna runt Kommunal | WTF?
  5. Anne Ramberg | WTF?
  6. ”Inte en ärta ska flytta till Tyskland” | WTF?

Lämna ett svar till Pelle2 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.