Hjärndöda texter

Att till exempel en reklamfilm från ICA kan trigga igång den ena hjärndöda texten efter den andra från krönikörer och ”journalister” är egentligen ofattbart.

Den första att gå loss var Matilda Andersson på smurfheter24

icastig

Matilda har uppenbara problem med att acceptera äldre män då hon i nedsättande syfte använder ordet ”gubbe” i någon form i den korta artikeln fem gånger. Starkt jobbat feministen! Kanske bättre att bunta ihop alla gubbar och bara slå ihjäl dem? Åldersgränsen kan ju Matilda bestämma så den går vid ca 30 eller nåt. Jag tar inte med något från Matildas hjärndöda text för ni kan säkert gissa ungefär hur den ser ut.

Expressen vill ju inte vara sämre så  de skickar fram Malin Roos. Varför vet jag inte när de ändå har Irena Pozar där, hon kan ju sno ihop en artikel med feministisk vinkel om en torr trädgren? Men nu blev det Roos istället och här är hennes hjärndöda text.

roosicastig

Texten som syns där är ju inget konstigt egentligen, eller hur? Men lugn det kommer mer!

roosicastig1

Lite ”gubbig” minsann. Hur många år har Roos kvar innan hon ser precis sådär lagom media-kärringaktig ut?

roosicastig2

Men vad vänligt att kalla en 70-åring och en 67-åring för medelålders! Eller är det bara för att kunna ge sig på ”medelålders vita heterosexuella män” som hon kallar dem för just medelålders? Kanske poänglöst att klaga på 70-åringar, man kanske inte får så många bravoryggdunkningar om man attackerar pensionärer? Det kanske inte upplevs som speciellt sympatiskt?

roosicastig3

Ahhh, där finns ju svaret, om man väljer en vit medelålders man så ska det framstå som en reklamfilm för SD, det vill säga något så dåligt att om man äter den maten så ska man minst få sparken och mobbas på twitter. Vit medelålders man ska man förstå är något extremt dåligt i alla fall. Hade ju sett väldigt illa ut om hon attackerade pensionärer i alla fall. Men det är precis vad hon gör fast hon försöker maskera det som vita medelålders män. Är det inte bättre att bara bunta ihop och slå ihjäl alla hemska vita män, ung som gammal?

Även Eva Franchell har en totalt hjärndöd text idag

franchell3

Man kan tro att det ska handla om sittande på tunnelbanor

franchell1

Manliga knän ni vet… Det är säkert otroligt mycket jobbigare än kvinnliga väskor och vassa skor antar jag.

Men hon får sittande på bussar och tunnelbana att snabbt glida över i sånt här

franchell

Att män förmodligen startat fler än 75 procent av de bolagen är visst oviktigt. Det är också oviktigt att berätta att med på privatplanen följer också fruar ganska ofta. Men jag har ett tips på ett jobb som är ÄNNU mer mansdominerat än just styrelser

franchell2

Där är ett jobb för Franchell att söka, eller åtminstone slå ett slag för i Aftonbladet. För hon är väl intresserad av att det ska vara jämställt? Jag gissar att den branschen är extremt mansdominerad, ja till och med mycket mer mansdominerad än de så för feministerna intressanta styrelserna. Och även om det kanske kommer som en överraskning för Franchell så man bygger man faktiskt en pyramid nerifrån och upp och inte tvärtom…

Hur ska man få ett slut på hjärndöda texter? Enda möjligheten är att ALLTID använda till exempel Unvis.it eller Archive.today istället för att länka direkt. Gäller på bloggar, twitter, facebook eller vad det nu handlar om. Alltid alltså! Däremot bra texter ska man ju länka direkt.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

56 kommentarer

  1. Kvinnor är också rätt bra på att ta plats i tunnelbanan. De brukar dock inte skreva just, utan tenderar att markera sitt revir genom utplacering av väskor, lägga upp fötterna på sätet mittemot, m.m.

    http://movethefuckoversis.tumblr.com/

    Svara
    • Varangian

       /  02/03/2015

      Att det ska behövas en blogg som visar hur kvinnor brer ut sig, som svar på en ”femnazi” blogg om hur ”bros” brer ut sig och är äckliga män i kollektivtrafiken tycker jag visar hur jäkla långt västvärlden sjunkit.
      Jag bryr mig inte om vilket kön eller hudfärg personerna har (vad är det för fel på mig?), det jag bryr mig om är idiotin och bristen på uppfostran (eller vad man vill kalla det) som gör att människor sätter sina skor på tygsäten, helst under regniga dagar eller vintertid. Det är inte många bussar som inte har rejält skitiga säten i ”4 sits-grupperna”.

      Svara
  2. norskgoy

     /  02/02/2015

    Ja den eldre damen forstår ikke at hun kan ha veska ved siden av seg:) Hun er jo kvinne som tilfeldig har mistet sin hjernekapasitet fordi det er et mannlig kne i veien.

    Svara
  3. Trolletplit

     /  02/02/2015

    vi ska nog tänka på att kvinnor har betydligt sämre split vision än män.
    Källa?
    Empiri.
    Ställ er i valfri bankomatkö(det finns visst några kvar) och studera när en kvinna ställer sig i kön och sedan går fram till automaten och gör sitt ärende.

    I 8 fall av 10 är hon inte medveten om att någon väntar bakom henne utan stoppar lugnt ner allt i väskan utan att lämna automaten; det tar tid, det ska studeras uttag etc. Inte en millimeter lämnar hon plats för nästa person.
    Notera sedan hennes överraskande blick när hon inser att det står någon och väntar på henne.

    Jag tror jag ska ägna mig åt sånt här påpekande så fort jags er ”hjärndöda artiklar” från kvinnor om män. Ja, skriva om det alltså. Inte ställer mig i bankomatköer.

    Just såna här skreva med benen artiklar är manshat i dess finaste form.
    Tänk bara om det stått. Judar, muslimer, kvinnor i dem istället. Vilket liv det hade blivit.

    Journalister måste vara imbecilla dårar. De som undrar vad de ska bli och kommer på svaret när de läser om något de håller med. ” Jag vill också bli som hon som skriver såååå braaaa om kvinnor. Jag är ju så orättvist behandlad i hela gymnasiet.”

    De manliga feminazijournalister är antagligen …. nej jag ids inte mer. Sverige är förlorat snart.

    Svara
  4. MiT

     /  02/02/2015

    Samma som länkas via archive.today i inlägget så klicka helt inte på länken i tweeten… 😛

    Svara
    • Malin Roos hade världens chans att visa lite nytänk när hon skrev sin krönika, istället blev det samma gamla kärringgnäll…

      Svara
    • michael

       /  02/03/2015

      När jag surfat runt har jag upptäckt att alltfler unga svenska män skriver uppskattande om kvinnor från andra länder som dom gärna vill knyta sina band med,och där svenska kvinnor snabbt har förlorar sin status och som många skriver varför lägga ner tid på svenska söndercurlade gnälliga bittra feministiska kvinnor när man kan få något bättre.Förut brukade svenska män tycka att svenska kvinnor var det bästa som fanns numer har dom fått konkurrens,visst svenska kvinnor brukar själva skriva artiklar och höja sig själva till skyarna och även då plocka in några män som ska bekräfta att dom är jordens salt men alltfler män anser att dom tappat sin sälta.Visst dom kan vara roliga att ligga med men när man ska bilda familj söker alltfler en kvinna av annan etnicitet.
      Jag gissar att många av dessa unga svenska män har upptäckt att alltför ofta så är det mer problem än nöje med svenska kvinnor som missuppfattat vad att vara en stark kvinna innebär,och nej det är inte att bete sig som ett svin.
      Man kan säga att Malin och hennes gapiga feministsystrar är dålig pr för den svenska kvinnan även om dom tror tvärtom,men varför ska dom bry sig om det vad män tycker är ju av underordnad betydelse i sann feministisk anda.

      Svara
  5. MiT

     /  02/02/2015

    Svara
  6. Gränsen för att vara gubbe enligt feminister går vid cirkus 20. Måns blev kallad gubbe när han skulle leda allsången, när han va 22. Tror det går så här Spädbarn > Man(typ vid 10) > Gubbe

    Svara
    • norskgoy

       /  02/02/2015

      På krisentrene i Norge, jour på svensk?, så ble barn av kvinner som var over 13 nektet adgang…..

      Så, 10 år kan sikkert stemme i dag 🙂

      Svara
  7. MiT

     /  02/02/2015

    Svara
    • Hur många parodikonton finns det på Twitter egentligen. #confused

      Svara
    • Pelle2

       /  02/02/2015

      Och det konstiga är att hon och hennes radikalfeministiska kamrater kommer undan med att skriva nedsättande saker om medleålders,vita män varenda dag. Tänk om någon man hade skrivit något om vita,medelålders kärringar. Då hade hela Södermalm sjunkit i flodvågen av feministiska tårar över den oerhörda kränkningen.

      Svara
    • Betyder det att Cissi Wallin kommer att bidra jämställt till barnets försörjning, eller är det som vanligt med feminister, att ansvaret för barnet upphör utanför ytterdörren och att pengar bara uppstår magiskt med hjälp av soljus och kärlek?

      Svara
    • Leif

       /  02/03/2015

      Narcissism i sin prydno. Behöver hon delge hela världen detta?
      Gilla mig! Beundra mig! Snälla!

      Svara
    • Jag kan inte hjälpa det, men jag har svårt att ta till mig något från henne efter att Paolo Roberto fullständigt ägde henne på radion..

      Här kommer en repris att njuta till, denna kan man inte höra för många gånger! 🙂

      Svara
      • MiT

         /  02/03/2015

        Fast det var ju inte Wallin utan Fahl som Roberto pratade med?

        Svara
  8. Pelle2

     /  02/02/2015

    Ovanstående artiklar i kombination med dåren Veronica Palms debattartikel är en fin uppvisning på en vanlig dag i media i radikalfeminismens paradis Sverige.
    Jag tycker att samtliga medelålders, vita män som ovanstående så kallade journalister vill anlita för någon typ av uppdrag eller som dom vill arbeta för skall tacka nej. Hänvisa dom till deras duktiga feministkamrater för hjälp.
    Tycker också att vi alla skall bojkotta alla tidningar som dom medverkar i så att de slipper bli besudlade av att ta emot våra pengar och vi slipper förnedra oss genom att bidra till deras lön.

    Svara
    • Bra ide!
      Motiveringen är ju dessutom solklar.
      ”Jag vill inte ägna mig åt mansplaining, så det är nog bättre du ber någon av dina kvinnliga feministkollegor om hjälp.”

      Svara
  9. MiT

     /  02/02/2015

    Svara
  10. MiT

     /  02/02/2015

    Svara
  11. Fåniga texter som man kan vänta sig när texterna är feministiska. 🙂

    Dock är det EN sak jag håller med om: ICA har rett ut det här problemet dåligt. Vad är vitsen med att behålla karaktären och byta skådis?
    ”ICA-Stig” borde istället försvunnit i samma veva som Hans Mosesson. Endast fantasin sätter gränserna på hur det hade kunnat ordnas: Han hade kunnat gå i pension och sälja butiken, han hade kunnat bli överkörd av en buss och dött, han hade kunnat vinna en massa pengar och flytta till Hawaii och så vidare… Om han gått i pension eller nåt sånt, hade ju Mosesson dessutom kunnat gästskådespela som Stig nån enstaka gång om han haft lust.
    Och så hade Loa Falkman eller vem fan som helst kunnat spela en NY karaktär- inte Stig. Det hade varit bättre.

    Svara
  12. Jan

     /  02/03/2015

    För det första: Det finns inte särskilt många kvinnliga ICA-föreståndare. Förmodligen eftersom det är ett jobb utan akademisk status som däremot kräver många arbetstimmar och lite ledighet. Något som passar få kvinnor.
    För det andra: ICA-Stig görs ständigt till åtlöje i reklamsketcherna. Det går bra att driva med män men det är tabu att driva med kvinnor. Mycket riktigt så anmäldes inslaget där en av de kvinnliga karaktärerna visade sig vara en usel truckförare. Det gick inte för sig!

    Svara
    • lavazza1891

       /  02/03/2015

      Ja, mycket humor bygger på att någon är dum och gör bort sig. Vita, medelålders heteromän är de enda som får framställas på det sättet.

      Svara
      • lavazza1891

         /  02/03/2015

        För några decennier sedan förekom det däremot att kvinnliga komiker gjorde karriär på att spela dumma rollfigurer,

        ”Lucy is naïve and ambitious, with an undeserved zeal for stardom and a knack for getting herself and her husband into trouble whenever Lucy yearns to make it in show business. The Ricardos’ best friends, Fred and Ethel, are former vaudevillians and this only strengthens Lucy’s resolve to prove herself as a performer. Unfortunately, she has few marketable performance skills. She does not seem to be able to carry a tune or play anything other than off-key renditions of songs such as ”Glow Worm” or ”Sweet Sue” on the saxophone, and many of her performances devolve into disaster. However, to say she is completely without talent would be untrue, as on occasion, she is shown to be a good dancer and a competent singer. …

        The show provided Ball ample opportunity to display her considerable skill at clowning and physical comedy.”

        Svara
      • Jan

         /  02/03/2015

        Det är just det som är det populistiska i Roos kvinnochauvinism. Om reklambyrån hade valt en kvinnlig skådespelare (trots att det i verkligheten finns väldigt få kvinnliga ICA-föreståndare) och denne hade framställts lika aningslös och vimsig som ICA-Stig så hade samma journalist (Roos) genast anklagat reklambyrån för kvinnoförtryck och brist på jämställdhet. Lika säkert som ingen ränta på banken…

        Svara
  13. Jan

     /  02/03/2015

    Gnälltanten Franchell får vi dras med tills hon går i pension. Hon har nämligen lovat att gå i pension som kolumnist på Aftonbladet. Det där var inte den sista offerkofta-krönikan från henne. Det värsta är att gnälligheten verkar tillta efter klimakteriet. Förmodligen finns det en psykologisk förklaring till det. Men det får jag utveckla någon annan gång.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2015

      I radikalfeministernas fall pågår i så fall klimakteriet från vaggan till graven 😉 Dom gnäller ju oavbrutet från vaggan till graven.

      Svara
  14. Leif

     /  02/03/2015

    Malin Roos, låt Barbie ta över!
    https://computer-engineer-barbie.herokuapp.com/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2015

      Det skulle i alla fall inte kunna bli sämre än det som Roos presterar.

      Svara
    • MJ

       /  02/03/2015

      Vad är det bisarra?
      Det känns naturligt att det är olagligt att pressa eller tvinga andra att ingå avtal.
      Att straffa folk för saker som inte varit olagligt där eller när det gjordes känns märkligt, men inte så bisarrt heller eftersom Sverige gjort så med den mesta sentida feministlagstiftningen.

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  02/03/2015

        Det bisarra är att man i det förment sekulariserade Sverige tvingas tala om för vissa människor att livegenhet och träldom är avskaffat sedan snart sjuhundra år tillbaka.

        Svara
        • MJ

           /  02/03/2015

          Det finns väl gott om sekulära regler om livegendom och träldom? T.ex. så har vi ju slavarbete lagstiftat för alla fångar i Sverige och ett särskilt straff som innebär straffarbete utanför murar.
          Att staten kriminaliserar gärningar som är lagliga där de begås är ju också ett tydligt tecken på tanken att staten äger medborgarna och inte tvärtom.

          Att staten talar om något betyder inte att staten tvingas tala om det. Som t.ex. de återkommande fall där staten talar om för män att de inte får slå kvinnor, inte våldta osv.

          Svara
          • Blåval Rödval

             /  02/03/2015

            Om det är sysselsättningsplikten du syftar på så omfattar även den studier. Så om du jämställer studier med slavarbete så har du prickat helt rätt. Men i min värld är inte studier ett exempel på slavarbete.

            Ett fängelse är trots allt ett fängelse. Där utmäts straff och ges rehabilitering. Hade det inte funnits tvång med i bilden så hade det varit ett dagcenter.

            Straffbarheten för en handling är knivig fråga. Men i fallet med tvångsgifte så drabbar gärningen tredje person till skillnad från exempelvis prostitution.

            Byt ut ”tvingas” mot ”ser sig tvungna” så hamnar du närmare andemeningen i min formulering.

          • MJ

             /  02/03/2015

            Nja, man kan få undantag från straffarbetet för att studera på grundskolenivå eller grundämnen på gymnasienivå, till högst halvtid.

            Att du tycker att slavarbetet är motiverat innebär ju inte att det slutar bara slavarbete. Det innebär bara att du förespråkar slavarbete.

            Vadå drabbar tredje person? Målsägande vid sexköp är ju den prostituerade.
            Ska allt som drabbar tredje person och som är brott i något land vara straffbart oavsett var det sker? Så att en svensk som är otrogen mot sin fru i Sverige ska kunna straffas för det i alla länder där otrohet är straffbart?

            Ja, som staten ser sig tvungen att informera dig om att du ska fatta att du inte får våldta kvinnor.

          • Blåval Rödval

             /  02/03/2015

            Du väljer att kalla det slavarbete när det är en plikt. Att du sen försöker få det till att jag förespråkar slaveri är djupt ohederligt och grovt felaktigt.

            Om två personer ingår ett avtal där pengar byts mot tjänst är de parter i uppgörelsen. Inga andra parter är direkt inblandade eller påverkas av uppgörelsen. Det finns ingen målsägare.

            Ett arrangerat äktenskap (om vi ska använda oss av en poetisk omskrivning) är en uppgörelse mellan två parter som påverkar tredje part och även potentiellt fjärde part.

          • MJ

             /  02/03/2015

            Du får väl definiera slavarbete då så att jag vet vad du är emot för något. Att låsa in folk och tvinga dem att jobba för förtjänster till arbetsgivaren är slavarbete enligt mig.

            Är det bara så om pengar byts? Om något annat byts då?
            Men då är det alltså så att om man betalar någon för äktenskap så är det ok?
            Om det är ok att ingå avtal även mot andra saker än pengar så är det ok att få andra att ingå äktenskap i utbyte mot t.ex. goda omnämnanden, fortsatta sociala förhållanden osv?

            Hur drabbar det en tredje part? Om, hypotetiskt, föräldrarna till A kommer överens med A att A ska gifta sig med B, och föräldrarna till B kommer överens med B om att B ska gifta sig med A. Då är väl alla som ingår första och andra part?

            Låt säga att entreprenadfirman A kommer överens med kommunen B om att anlägga en väg, och det vägbygget stör privatpersonen C. Är C då tredje part och offer för ett brott?
            Eller när gäller den här straffrättsliga principen om ”saker som drabbar tredje part”?

            Det du uppfattade som bisarrt verkar grunda sig på principer som du inte har tänkt igenom särskilt väl.

  15. MiT

     /  02/03/2015

    Svara
    • MJ

       /  02/03/2015

      Ja som sagt, det första var redan olagligt och det senare är typiskt för Sveriges sedan 90-talet.
      Men vad är det som är obetalbart?

      Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2015

      Man skulle nästan kunna tro att det var någon från Fi som skrev texten och inte en ssu-ordförande.Texten var fylld av feminism,HBTQ och patriarkatet. Om sossarna vill bli som Fi så förstår jag inte varför de inte lägger ner partiet.

      Svara
  16. MiT

     /  02/03/2015

    ”Om män känner ett ­ansvar för andra mäns våld i nära relationer kommer de att ingripa.”
    https://archive.today/bRdMs

    Svara
    • Hade varit intressant om studien tog upp hur vanligt det är att folk ingriper beroende på förövarens kön. Fast det kanske den har gjort, hon väljer bara att ignorera det? Notera att hon nämner att unga män är de som hjälps minst när de blir utsatta, men tydligen kom hon till slutsatsen att man ska hjälpa kvinnor mer ändå.

      Svara
  17. Jag gjorde misstaget att lyssna på Beatrice Ellis hyllade låt ”Girls” igår. Låten handlar alltså om hur hon hela tiden går omkring och objektifierar kvinnor och bara ser på dem som sexpartners. Detta är alltså vad som anses vara grammisvärdigt?

    Svara
  18. Gulligt att Malin Roos, hög (helt stenad) på feminism, tror sig ha bättre koll på marknadsföring än King (Reklambyrån). Monologen om vilket kön nya Stig ska få och efterföljande stortjutet om fel kön genererar givetvis bara 10-tals miljoner i reklamvärde. Arbetsuppgift: Klickgenererande gnällkärring. Självbild: Mahatma Gandhi.

    Svara
  19. Svensk feminist prøver seg med de vante floskler i angrep på Rollnes;

    http://www.dagbladet.no/2015/02/02/kultur/meninger/kronikk/debatt/likestilling/37461197/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2015

      Ja, hon tog upp att det dröjer 100 år innan kvinnor och män har lika lön trots att en av få seriösa undersökningar visar att det rörde sig om några få procent oförklarliga löneskillnader mellan män och kvinnor om man tittade på utbildning ,arbetstid och tid i yrket.
      Löneskillnaden drabbade även män.
      Hon tog även upp kvinnors dubbelarbete som gjorde dom sjuka trots att om man räknar mäns arbetstid utanför och i hemmet inte skiljer sig i tid.SCB säger följande:
      ”Sett till totalt arbete, alltså både betalt och obetalt arbete, så arbetar kvinnor och män i snitt lika mycket – åtta timmar per dygn.”.
      Man kanske skall fråga sig varför kvinnorna då blir mera sjuka av hemarbete än arbete för någon annan ?Skulle dom fortfarande vara lika sjuka om männen jobbade mera hemma och de jobbade mera åt någon annan ? Vill dom släppa kontrollen över hemarbetet ?

      Vidare tog hon upp att unga kvinnor mår dåligt av utseendehets. Tror nog att unga pojkar också känner sig stressade över utseendeidealen.Dessutom kommer väl mycket av hetsen från de unga kvinnorna själva.
      Hon tyckte också att det var förlöjligande att skoja om feministernas midsommarfitta.
      Personligen tycker jag att hon kanske skall fundera över hur man på fullt allvar kan hitta på idiotgrejer som midsommarfitta, fittbyxor ,genustrumpeter och patriarkala järnvägsstationer…

      Svara
      • norskgoy

         /  02/03/2015

        Prøver du deg med fakta? Slutt med det. Det er patriarkalsk.

        Svara
  20. Leif

     /  02/03/2015
    Svara
  21. Nito

     /  02/03/2015

    Vita kränkta medelklasskvinnor som säkert på ett eller annat har dåliga erfarenheter av vita medelålders män är i stort behov av akut psykiatrisk vård.

    Svara
  1. Frågan man alltid ska ställa sig | WTF?
  2. Vitt eller bajsbrunt? | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 2 | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.