Politikerförakt

När man inte respekterar eller litar på politiker längre så kan det väl inte gå annat än åt helvete? Det gäller ju både i det stora och i det lilla. I DN står det om kommunskandaler som ett hot mot demokratin, där tas det upp exempel med resor och representation. Men nog är det bara symptom på något värre?

Det handlar om att politiker inte respekterar väljarna vilket i sin tur skapar det motsatta, politikerförakt uppstår inte ur tomma intet! När folk märker att politiker är oärliga i sitt uppsåt så får det effekter, samma sak när man märker att politiker jobbar enbart för sig själva dvs de tror att andra är till för deras skull. Det har varit mycket de senaste 20 åren, politikerna har jobbat stenhårt för att folk ska förakta dem…

Olika människor har ju olika frågor som är viktiga för dem och så ska det ju vara.

För en del är miljöpolitiken viktigast och då duger det inte med företrädare som vill energibeskatta folk till döds samtidigt som de själva har råd oavsett, eller som Peter Eriksson köra en stor SUV samtidigt som partiet vill förbjuda dem. Eller som Yvonne Ruwaida ensam försörja taxibolagen… Mer galet från MP.

En del tycker att invandringspolitiken är det viktigaste men då duger det inte med företrädare som är rasister. Sen kan man ha synpunkter på vad som är rasism egentligen, enligt gaphalsarna på twitter (där en del är politiker på någon nivå) är det allt som de har bestämt ska vara det plus allt som de inte gillar. Detta i symbios med media ska skapa en bild som kanske inte är helt korrekt. Folk fattar sånt…

Löfven vill inte svara på om en röst på S innebär en röst på V eller MP i praktiken, dvs om S tillsammans med V och MP bildar regering vid valseger. Helt ofattbart att man inte avkräver ett jättetydligt svar på den frågan! Jag gissar att den vanliga S-väljaren inte tycker att V eller MP är särskilt lämpliga i en regering då de är extremister och är så maktkåta att de skulle döda sin egen mor för en plats.

Jag skulle kunna fylla på med hur mycket som helst av liknande och värre!

Det handlar om att man föraktar väljarna och inget annat! Politikerna tror att de ensamma vet bäst och tycker att de där jobbiga väljarna bara är i vägen. De vill påtvinga väljarna saker som de inte vill ha genom att kalla det andra saker vilket för mig in på en för mig viktig fråga, nämligen feminismen och vad som följer i kölvattnet på den.

Det är ett problem när nästan alla partier ser feminismens jämställdhet som en riktig jämställdhet eftersom den inte alls handlar om det utan om att ge speciella fördelar till kvinnor på alla plan, deras jämställdhet är ren diskriminering! Man har gett manshatare en stor betydelse, de är remissinstanser för lagförslag, dit hör t ex Roks och Kvinnolobbyn. Roks består av rena fascister som flera gånger har ertappats med att hjälpa till att få bort pappor från sina barn med skattepengars hjälp, se gärna Könskriget, den är fortfarande väldigt aktuell! Kvinnolobbyn har kampanjer om att det är dags att ”Klippa kuken”, jag har bland annat skrivit om det här och här. Remissinstanser alltså…

Samtliga av de feminister som har något att säga till om tycker att kvotering är något bra, dvs de tycker att diskriminering är bra. Kvotering är bara ett annat ord för diskriminering. Men kvotering gäller ju bara till statusjobb givetvis, det gäller att ha koll på feministspråket!

De har en egen ideologiproduktion i manshat och penisräknande som kallas genus”vetenskap”, där feministisk ”forskning” rankas högst av allt och är det något som motsäger den feministiska ”forskningen” så slängs det helt enkelt i soporna, nu senast på Vetenskapens Värld där de kom fram till att det var Patriarkatet genom könsmaktsordningen som är orsaken till att kvinnor generellt är kortare än män… Och gissa om de lättlurade feministerna gick bananas över det påståendet! Bland annat Bittergubben har gjort en ordentlig genomgång av programmet, där finns även länkar till andra som skrivit om det.

Så en röst på något av de partier som tar något med genus”vetenskap” på minsta lilla allvar, låter dem vara med i utredningar, låter dem påverka någonting överhuvudtaget är en röst på ett parti som inte bryr sig om etablerad och väldokumenterad kunskap och vill införa och basera beslut på fantasi istället för fakta. Det är inte konstigare än så. Detta vill de påtvinga folk som inte vill ha det genom att kalla det jämställdhet istället för vad det egentligen är, dvs manshat.

Jag har röstat blankt sen valet 91 då den otroligt osympatiska, enormt giriga och maktkåta Bengt Westerberg spottade demokratin och flera hundra tusen väljare rakt i ansiktet med en riktig snorloska när han reste sig ur soffan när Ny Demokrati hade valts in. Och nej, jag röstade inte på clownerna utan på S i det valet… Jag blev förbannad för att det är en principfråga om att respektera demokratin!

Idag är den stora variga finnen i röven inte NyD utan SD, de är där och irriterar hela tiden, de plockar upp frågor som de andra inte riktigt vill befatta sig med och uppenbarligen så tycker många i Sverige att SD:s frågor är viktiga. Vad gör då de etablerade partierna? Jo de spottar på demokratin likt en snorig Westerberg gjorde, de spottar på dem som tycker att SD:s frågor är viktiga, kallar dem lågpannade, lågutbildade, rasister, nazister, dumma i huvudet mm mm mm. Det är ju så att är deras politik luft så avslöjas det brutalt och skoningslöst ganska fort och då blir de bortröstade, så fungerar demokrati.

Jag har som sagt röstat blankt sen 91 och funderar på att använda min röst igen. Nu är det så att den viktigaste frågan för mig är just det där med feminismen som fått så starkt fäste i alla partier, feminismen är en enormt antidemokratisk kommunistisk ideologi och jag vill inte rösta på ett parti som tycker sådant är bra helt enkelt.

Så kanske bra att komma ihåg att en röst på ett parti som inte tar avstånd från feminism och vad de vill är en röst på Vetenskapens Värld-typer, en röst på de som vill indoktrinera era barn på dagis och skolor. Kanske på det här viset? Det är en röst på det som gör att manshatet i media fortsätter att strömma ut. Det är en röst på de som tycker att heterohatare, kvinnor och radikalfeminister är de bästa att utreda frågan Män och Jämställdhet… Det är en röst på sånt som skapar ett samhälle där t o m den nya ärkebiskopen verkar tycka så illa om pojkar att hon tycker att det är ok att skära i dem… Och en röst på sådana som vill göra kritik mot t ex feminism olagligt! Och så otroligt mycket mer korkat finns att jag skulle få skriva i flera dagar om jag ville få med några procent av allt idiotiskt!

Så vad ska man rösta på? Och var kommer politikerföraktet ifrån?

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

118 kommentarer

  1. Pelle2

     /  10/15/2013

    Håller helt med dig. Det är inte konstigt att det finns ett politikerförakt när allldeles för många av politikerna, inte sällan på högsta nivå, inte lever som de lär. När de dessutom, i sann populistisk anda, för fram extremfeministiska tankar och ideer som en del av sina program så ledsnar jag totalt på dom.Jag funderar också på att för första gången i mitt liv rösta blankt om det inte finns något parti som tar avstånd från tokfeminismen.Förvisso gör SD det men jag ställer inte upp på deras politik.

    Svara
    • MiT

       /  10/15/2013

      Pelle2:
      Det är så uppenbart att de sväljer skiten för att gynna sig själva ett tag till. Jag nöjer mig nog inte med avstånd från tokfeminismen utan vill se ett avvecklande av genustramset där de i ett slag gör alla examnen där genus varit inblandat till ett papper som bara duger till att återvinnas…

      Svara
  2. MiT

     /  10/15/2013

    Är det fel på denna bara för att det är en kvinna som diskar och en man som tvättar bilen? Det blir ju lika konstigt hur man än gör, det bästa är väl att inte ha en ensam som gör något på bilder i så fall. Eller menar han att kvinnor inte ska diska och att män inte ska tvätta bilen?

    Svara
    • Ser du inte felet? Mannen hjälper ju inte till med disken!

      Svara
      • @ bashflak skrev den 10/15/2013 kl. 21:31:
        ”Ser du inte felet? Mannen hjälper ju inte till med disken!”

        Tiina Rosenberg:
        ”Män som diskar varannan tallrik är möjligen ett framsteg
        för jämställdheten, men inte nödvändigtvis för feminismen”.
        http://www.expressen.se/kultur/krigsforklaring/

        Svara
      • MiT

         /  10/15/2013

        bashflak:
        Meh, hon hjälper ju inte till att tvätta bilen, det måste vara där felet är!

        Svara
        • Pelle2

           /  10/15/2013

          Och mannen diskar inte ! Herregud vilken stenålder och uppvisning i patriarkalt förtryck och kvinnlig underkastelse. Jag dör ;-).

          Svara
          • MiT

             /  10/15/2013

            Pelle2:
            Gigantiska på gränsen till oöverstigliga problem uppenbarar sig… 😉

        • Men tvätta bilen är ju hans hobby!

          Svara
          • MiT

             /  10/15/2013

            bashflak:
            Ajfan, tänkte inte på regeln om att allt mannen gör är intresse och hobby och allt kvinnan gör är obetalt arbete!

          • Andra hobbies är vedhuggning, gräsklippning, lövräfsning, garagestädning, cykelreparationer, snöskottning och staketmålning.

    • markus

       /  10/15/2013

      Jag tror han syftar på att mannen i bilden har köpt sig en rosa bil och att de inte tydliggör könen på barnen medelst olika färger.

      Svara
    • lavazza1891

       /  10/16/2013

      Ja, man blir ju nyfiken på vad som skulle sägas om någon av dessa gnällande fegisar ändrade bilden till något de vågar påstå är rätt. Mannen jobbar i hemmet och kvinnan arbetar politiskt kanske. En bild stöter sig alltid med någon. Det är bättre med språkligt snömos om vad man själv vill och gnäll på vad andra säger.

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        lavazza1891:
        Det går alltid att gnälla på en bild om man bara vill, en del går nog igång på det…

        Svara
  3. MiT

     /  10/15/2013

    På hans blogg finns en del…

    Svara
    • Herregud… Vilken pajas.

      Svara
      • MiT

         /  10/15/2013

        Larsson:
        Hehe, du som brukar vara ganska diplomatisk… 🙂

        Svara
        • Ja, det får nog bli förändring.

          Inte pajas. Den inställningen han representerar gör ju ingen glad.

          Vad kan man använda för ord? Anglosaxerna har ”the M-word”, för män som han. Nej, jag har inget ord för sådana. Lindberg, kanske.

          Svara
          • MiT

             /  10/15/2013

            Larsson:
            Haha, jag är glad att jag inte är känd för att vara det minsta diplomatisk! 😉

    • Grodan Boll

       /  10/16/2013

      Janouch skulle vilja ha ett snack med honom.
      Vidare, skulle det inte finnas i manrollen att ge kvinnor njutning? Är han helt från vettet? Det ligger i den manliga praktikan att vara småpackad bara för att kunna hantera prestationsångesten för helvete! Om något måste en ”riktig man” leverera i sängen som en del i mansrollen.

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Grodan Boll:
        Han kanske vill bli den nya Wetterberg?

        Svara
      • Ninni

         /  10/16/2013

        Absolut. Men vissa har inte kopplat mansrollen, så han utgår från att ni andra är som han själv är.

        Svara
  4. skitbra skrivet!

    Ta bara ikväll, när en leende nyhetsuppläsare introducerar oss tittare i Eid Al-Adha firande i Gaza med en liten öm varning, för sen skar de halsen av ett får, alla får presenter och man delar fåret så att en tredjedel ges till de fattiga. Offerlammet so 2 speak.

    Den ”fina” kärleksfulla religionen….. Jag undrar när de ska visa sharia lagar och hatet mot judar på nyheterna?

    Sen var det inslaget om att barn inte får nog med hjälp av studievägledarna, och det främst i syfte att lära sig välja utanför könsnormerna..det är genusväktare i stort sett på alla nivåer i samhället.

    Den nya ärkebiskopan är vald utefter kön och sin sekulära inställning och själv är jag inte med i kyrkan men förvånas ändå över att nån som är det, som ska vara den högsta hönan – jag menar ett ärkehen inte ville säga säkert vem av Jesus eller Mohammed som man ska tro på typ…

    http://www.dagen.se/kronikor/ledarkronika/goran-skytte-forsonligt-och-oforsonligt/

    ”Om kyrkans ledning bidrar till att kyrkan går i tusen bitar, då måste man tvärtom vara oförsonlig. Inte rå och otidig – men klar och tydlig: det finns en punkt där en kristen kyrka slutar vara kristen, då kyrkan blir endast ett hus, ett skelett. Och vi tycks nu definitivt närma oss denna punkt.”

    http://www.dagen.se/nyheter/ledande-teolog-gar-ur-svenska-kyrkan/

    ””– Bara det att de får frågan om huruvida Jesus ger en sannare bild av Gud än Muhammed och inte kan svara tydligt på den frågan, utan svävar på målet. I och med detta vänder sig Svenska kyrkan ifrån den världsvida kyrkan.”

    Att hon sen tycker det är OK att skära sönder spädbarn i underlivet är vämjeligt.

    http://www.dagensmedicin.se/nyheter/flera-sokte-vard-efter-omskarelse/

    Svara
    • MiT

       /  10/15/2013

      Maja:
      De verkar tro att vi lever kvar på 80-talet där information var exklusivt och där det krävdes hårt jobb för att få fram alternativ till det som påstods. Man behöver inte tro på allt som står på de för politiker och media så förhatliga alternativa sidorna för att verkligen undra, det räcker med att 5% är sant och trovärdigt…

      Svara
      • precis, den ”tron” är ju media åxå utövare av eftersom de gång på gång utövar sina yrken som man tvångsmatade gäss förr i tiden…

        När jag på 90 talet upptäckte den omvända könsrasismen ang barns rätt till båda föräldrar blev chocken total. Nu är man ju mer luttrad men ändå svårt frusterad över sakernas tillstånd över tex att det i ett å samma andetag diskuteras ”näthat” utan att livmoderfeministernas hat ”gills”, finns inte med på kartan och OM- så är det ädelt typ..

        Säga vad man vill om ”stridshingsten” men begreppet ”sovande folk” har aldrig varit så aktuellt och då menar jag medias försök att vara en korsning av jättenapp och allomfattande lulluby för att få folket att fortsätta med snuttefilt och rofylld blick ut i tomma intet med den starkaste tron och tilliten tlll att de folkvalda vet och utför det bästa för oss medborgare.

        Vad man ska rösta på 2014 hänger i luften, och det har det inte gjort förut. Iofs har jag under åren varit en politisk slampa, men betänk att jag de senaste 30 åren bott i ett sammanhang där S styrt i över 70 år!! Här törs inte folk säga högt att de röstar på FP ens =)

        Godnatt! Kul å ha hittat hit!

        Svara
        • MiT

           /  10/15/2013

          Maja:
          Vad säg om Expressens chefredaktörs lästips i samma veva (några dagar efter) som Kvinnolobbyn glatt twittrade ut att det var dags för ”Klipp Kuken”?

          Svara
          • Eureka! Jag har på en musblink blivit en mycket smaskigare mumsgumma efter denna aktion! skåda detta bidrag till den feministiska kampen! När man har kommit över tröskeln så är det svåraste över. Eller som en riktig kukklipperska skulle säga;
            -” när man kommit över kulorna äre bara å klippa te´”

            Man vad ska man göra meán?

            behövs bara fyra klipp så kan jag bygga ihop ett eget juver out´f dicks!

          • MiT

             /  10/16/2013

            Maja:
            Hahaha! Obetalbara gifar!

  5. MiT

     /  10/15/2013

    Jaha, är det därför man vill ha in män i förskolan, för att ”motverka traditionella könsmönster”?
    https://twitter.com/Genusskolan/status/390070867427741696

    Svara
    • Svenska förskolan blir nog bättre om de har fler kvinnor.

      Svara
      • MiT

         /  10/15/2013

        Larsson:
        Med tanke på motståndet som genusfolk mött av kvinnor som redan jobbar där så håller jag nog med dig! Faran är om det kommer in en eller två genusfrälsta på varje, då kan det spåra ordentligt.

        Svara
    • Pelle2

       /  10/15/2013

      Fast att kvotera in kvinnor på traditionellt manliga områden ger alltid resultat vad gäller motverkan av traditionella könsmönster och ett bättre samhälle.Hur kan de annars motivera kvoteringen ? Eller kan det vara så illa att genus”forskarna ” inte har kunnat bevisa nyttan med kvinnlig kvotering fast de inte vill prata om det ?

      Svara
      • MiT

         /  10/15/2013

        Pelle2:
        De vet nog om innerst inne att det inte är någon nytta med kvotering men ideologi går före allt.

        Svara
  6. En annan mycket märklig verklighet är att samma personer som säger sig vara feminister, som värnar om allas lika värde, rätt till egen sexualitet osv, försvarar Islamister.

    Det är ett tassande på tå och undanglidande verbala krumbukter för att inte ”stöta sig” Vilka andra i vårt samhälle har dessa frikort på skitåsikter??? det finns inga homosexuella muslimer säger han., jo ett tag iaf, tills de blir upptäckta, sen gör de ju pannbiff av dem!
    Nalin ångrar att hon inte gjort tillräckligt..

    http://www.dn.se/insidan/nalin-pekgul-jag-borde-ha-gjort-mer-i-fragan/

    Hur kan man skrika om Islamofobi då man själv utövar förtryck?

    Det finns mycket skit på nätet, men det finns mycket att hämta åxå. Tyvärr är det väl inte rumsrent att länka till dessa tubalster pga de som har lagt upp dem, men jag måste erkänna att oavsett så är de väldigt talande och tydliga..


    Sen kan man kolla in den här gamla rullen från 2009 med Nima Dervish och där Fatima Doubakil (numera känd iom sin inblandning i olika rättighetsgrupper för muslimer, med en massa pengar rullandes in från olika ställen) Hon stickar en offerkofta som skulle räcka till Jabbadehutt

    Doubakil utropar sig som försvarare av mänskliga rättigheter och demokrati? yeah right….det visade sig vara ngt hon inte kan leva upp till i praktiken då bl.a hon fick villkorade sin medverkan i SVTdebatt med att Bahare Andersson och Sarah Mohamed blev avpolleterade. Ngt som finns att läsa om här–> https://nordicdervish.wordpress.com/2013/04/18/8/ och här

    http://ramona-fransson.blogspot.se/2013/08/anser-fatima-doubakil-att-hedersvald.html

    Fatima gillade Usama, så hon är inte trovärdig för fem öre med sina påståenden om mänskliga rättigheter

    https://twitter.com/FatimaDoubakil/status/244792232408928256

    Svara
    • MiT

       /  10/15/2013

      Maja:
      Det kommer att smälla ordentligt eftersom de inte fattar vad de gör alls, de bara fyller på med mer krut hela tiden. För som sagt, den vanliga människan som läser på nätet ser en annan bild. Det kommer att smälla så in i helvete när de två totalt oförenliga ideologier ryker ihop! Feminister är så jävla korkade att man undrar hur de klarar av att andas och gå samtidigt…

      Svara
  7. Rösta emot genusfeminismen gör man genom att personvalsrösta på KDU-politiker.

    Svara
    • MiT

       /  10/15/2013

      Malte Skogsnäs:
      Det är ju ett år kvar, får se hur det blir faktiskt.

      Svara
  8. MiT

     /  10/15/2013

    Svara
  9. MiT

     /  10/15/2013

    Svara
  10. MiT

     /  10/15/2013

    Lite krystat va?

    Svara
  11. MiT

     /  10/15/2013

    Nej, du är inte ensam, varenda feminist är samma sak. Du är den enda som vågar stå för det däremot…

    Svara
    • Pelle2

       /  10/15/2013

      Det är väl det enda förmildrande med Fanny att hon öppet skyltar med och är stolt över sin galenskap.

      Svara
      • MiT

         /  10/15/2013

        Pelle2:
        Det respekterar jag henne för faktiskt, monumentala galenskaper men hon står för dem. Sen att det brister i argumentationen eftersom i princip allt förklaras med Patriarkatet eller Könsmaktsordningen är en annan femma… 🙂

        Svara
        • Pelle2

           /  10/16/2013

          Hon är väl en perfekt illustration på att extremfeministerna beter sig som en trasig skiva som upprepar samma budskap om och om igen.

          Svara
          • MiT

             /  10/16/2013

            Pelle2:
            Och märkligt nog blir det alltid ett hack i skivan på just de ställena!

  12. MiT

     /  10/15/2013

    Alltså, sånt här ska man inte fnissa åt men kolla noga vem hon ställer frågan till och det är inte första gången 🙂

    Svara
    • AV

       /  10/16/2013

      Hmm, undrar om de även begär försvarets bild när en man misstänks mördat sin fru? Jag luktar dubbelmoral här.

      Svara
      • AV

         /  10/16/2013

        Här är ett exempel där man nästan uteslutet utgått från försvaret. Det borde de väl tycka om? Fast jag undrar jag. Det handlar ju om försvaret av den misstänkte styckmördaren i Boden. Då kanske det är fel att skriva ur misstänkte gärningsmannens vinkel.
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17670344.ab

        Svara
        • MiT

           /  10/16/2013

          AV:
          Där är det absolut fel enligt dem gissar jag. De vill ju att alla män som anklagas för något ska bevisa att de är oskyldiga.

          Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        AV:
        Det är inget fel på ditt luktsinne, tror det är alldeles utmärkt… 🙂

        Men det som är lite roligt är att hon ställer frågan till en @TomasMatsson vilket inte är Expressens chefredaktör för han heter @ThomasMattsson… 😉

        Svara
  13. Pffft

     /  10/15/2013

    ” Jag gissar att den vanliga S-väljaren inte tycker att V eller MP är särskilt lämpliga i en regering då de är extremister och är så maktkåta att de skulle döda sin egen mor för en plats.”

    Fast där tror jag att du har fel. Jag tror de flesta S-väljare faktiskt inser att de antagligen kommer skapa en regering med V och MP. Däremot så inser de flesta S-väljare (samt V- och MP-väljare) att det kommer vara som det alltid varit i alla röda regeringar – de små aktörerna kommer med extrema förslag eftersom de vet att pappa S aldrig kommer att gå med på det. Till och med många av de som röstar på V och MP förstår nog detta, vilket är anledningen till att extremisterna får hållas.

    Genus är för övrigt bara en trend i tiden i min mening. Det kommer att försvinna gradvis, men just nu så är det populärt att lägga till ett ”genusperspektiv” för att få genom ett förslag.

    Svara
    • MiT

       /  10/16/2013

      Pffft:
      Det är mycket möjligt att jag har fel men nog är väl både V och MP väldigt extrema även sett med S-ögon som är mer vänster?

      Svara
      • Pffft

         /  10/16/2013

        Det är lätt att leka extrem när man i slutändan vet att man i praktiken inte behöver stå för det. 😉

        Svara
  14. Anonymouse

     /  10/16/2013

    Bör ej visas för talgboll. 😉

    Svara
    • Antero

       /  10/16/2013

      Haha, ja där sparade man inte krutet. 😀

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Antero:
        Haha, de fläskade på så mycket de bara kunde på utrymmet de fick!

        Svara
    • AV

       /  10/16/2013

      Om herrarna har problem med att förhålla sig till ”maskulinitetsnormen” och tycker det är jobbigt att inte följa den karikatyr av manlighet tokfeminister målar upp, bör de lämpligen prata med en kurator eller psykolog. Undvika att blanda in alla andra män i sin problematik.

      Flosklerna om hur ”kvinnliga” branscher värderas sämre orkar man inte svara på längre. Då får man hoppas att de gladeligen betalar skatt så att offentliga sektorn kan betala löner jämförbart med vinstdrivande företag.

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        AV:
        De verkar ha enorma problem med en fantasiprodukt, kanske de hade rätt på 80-talet när de sa att viss musik, filmer och sånt skulle påverka människor negativt? Dessa kanske är just sådana som påverkades… 😉

        Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        AV:
        De verkar ha enorma problem med en fantasiprodukt, kanske de hade rätt på 80-talet när de sa att viss musik, filmer och sånt skulle påverka människor negativt? Dessa kanske är just sådana som påverkades… 😉

        Svara
  15. MiT

     /  10/16/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/16/2013

      Det är väl en variant på den feministiska Tourettesen att dom tvångsmässigt upprepar könsmakt och könsmaktsordning oavsett vad frågan eller påståendet var.

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Pelle2:
        Standardardförklaringen… Varför är hilmen blå? ”ja du vet den där Könsmaktsordningen…”

        Svara
    • Hjalmar

       /  10/16/2013

      Stackare, KBT plus medicinering, kanske?
      Feminism går att bota, vi måste försöka 🙂

      Svara
  16. MiT

     /  10/16/2013

    ”Så med detta vill jag säga, gör era barn en tjänst och köp julklappar som gynnar dem, deras person och deras utveckling. Ge inte barnen något som stoppar in dem i fack och hämmar dem.”

    Nä, se till att stoppa dem i fack som passar sådana som Strömvall istället så blir hon säkert nöjd…

    http://unvis.it/sarastromvall.blogg.se/2013/october/apropa-det-har-med-leksaker-julen-narmar-sig.html

    Kolla också hur hon taggar tweeten, ”#räddamän”… Undrar vem det är som är rädd egentligen, de som ständigt tjatar eller de som tycker de är korkade?

    Svara
  17. MiT

     /  10/16/2013

    Rör en gammal artikel men återigen, vem är rädd?
    https://twitter.com/nennepyttan/status/390367017603457024

    Svara
  18. MiT

     /  10/16/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  10/16/2013

      Har ha inte förstått att han som man är måltavlan för scum-manifestet,har han inte förstått att han är man eller är han ingen man ?

      Svara
    • Hjalmar

       /  10/16/2013

      Det blir festligt! Glöm inte saxen…

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Hjalmar:
        Han kanske redan åtgärdat ”problemet”? Han kanske anmälde sig frivilligt som försöksperson? 😉

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  10/16/2013

      Feministisk godkäntstämpel = Kiss of Death

      Fick just rätt obehagliga ”entartete Kunst”-vibbar. Var det inte sånt där en annan chauvenistisk rörelse höll på med på trettiotalet?

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Blåval Rödval:
        Du menar att det finns likheter?

        Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

        Svara
        • Blåval Rödval

           /  10/16/2013

          Njae, snarare att det finns många likheter mellan dagens feminism och den självförhärligande chauvenismen som har frodats vid olika tidpunkter i historien.

          Propagandan är snarlik. Den evige onda mannen, konspirationsteorier om det förhatliga Patriarkatet som styr och ställer överallt i det fördolda, hyllandet av idén att utrota mannen från jordens yta. Listan blir fort lång och bekymmersam.

          Och allt dom vill ha är en kram.

          Svara
    • AV

       /  10/16/2013

      Tycker ett stort F hade varit lämpligare.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/16/2013

        Eller varför inte en bild på en Fi**a i sann extremfeministisk anda ;-).

        Svara
  19. MiT

     /  10/16/2013

    Sen finns det några som tycker galningarna i mfj säger kloka ord…

    Svara
  20. MiT

     /  10/16/2013

    Ni känner igen den här?

    Detta är samma person.

    Skrämselpropaganda eller sanning?

    Varför är hon inte lika noga med fakta när det gäller feminism? Då är det ju snarare tvärtom, räcker ju att se tweeten ovan…

    Svara
    • Pelle2

       /  10/16/2013

      Om hen känner att det finns kvinnohatande män på #fempol så är det så.
      Kom inte dragandes med unkna, gubbiga saker som fakta ;-).

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Pelle:
        Haha, det roliga är att det räcker med ögon samt vara läskunnig, behövs inte ens fakta 🙂

        Svara
  21. MiT

     /  10/16/2013

    Läs även vad andra har skrivit

    Svara
    • Pffft

       /  10/16/2013

      För att vara så utsatta för näthat så är de väldigt bra på att producera sådant själv. 😉

      Svara
    • Pelle2

       /  10/16/2013

      Är det inte fint när två extremfeminister börjar hata varandra offentligt ?
      Frågan är vem som skall ha tolkningsföreträde i detta fall ?
      Bägge är extremfeminister, vita, nästan medelålders,Svenska och feminister. Vem är då underordnad den andre så att man kan spy ut lite fint, feministiskt vänsterhat i sin strävan att sparka uppåt. Möjligen är Cissi något överordnad pg.a sitt arbete i riksmedia. Pastor Sveland får väl döma i ärendet ;-).

      Svara
      • MiT

         /  10/16/2013

        Pelle2:
        De kommer helt klart att få problem med sitt marxperspektiv 🙂

        Svara
  22. Hjalmar

     /  10/16/2013

    @toklandet +1
    Politikerförakt? Jaföfan, karma is a bitch, brukar jag säga…
    Kortsiktigheten tog över politiken under det röda 70-talet, och det har bara blivit värre. Nu är det väl snart bara journalister som har lägre förtroende än politiker, och inte utan anledning. ‘Att lova runt och hålla tunt’ har blivit politikers devis. Förr eller senare kommer en reaktion på all ytlighet och kortsiktighet.

    Svara
  23. Claes-Peter

     /  10/18/2013

    Det visade sig att alla svenska ”institut” som mäter väljaropinion bojkottade SD – eftersom de antog att de skulle förlora de andra partierna som kunder ifall de tog SD som kund. Déjà vu –
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_boycott_of_Jewish_businesses — ”Stormtroopers outside a Berlin store posting signs with the words ”Germans! Defend yourselves! Do not buy from Jews” (”Deutsche! Wehrt Euch! Kauft nicht bei Juden!”).

    En PR-konsult yttrade att ”SD är inte som de andra partierna” – kan det möjligen vara förklaringen till nästan 10% sympatisörer trots att anhängarna får ett hakkors inbränt i pannan?
    Och hade det varit regel att utvisa invandrare som begått grova brott eller som är återfallsförbrytare, så skulle det mesta av ”främlingsfientligheten” försvinna. Nu låter politikerna det svenska folket betala med liv, hälsa, sinnesfrid och egendom för de helgonglorior som politikerna placerar på sina egna huvuden.

    Svara
  24. Patriarkatet

     /  06/14/2014

    [IMG]http://i60.tinypic.com/zspyr7.jpg[/IMG]

    Svara
  25. Patriarkatet

     /  06/14/2014

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.