Krisen är djup!

Det är ingen hemlighet att svensk skola rasar som ett blylod, en del beror på invandring men inte allt, det finns annat som går mycket djupare än så. Pratar om giftet postmodernism såklart, som i Sverige drivs främst av genusfältet.

genus på kth

Tänk bara på hur förgiftat hela landet är om studenter till och med på KTH börjar kräva genus på utbildningarna? Problemet är ju inte att det inte finns så mycket på KTH utan att studenter börjar kräva sådant flum på ett tekniskt universitet och TROR att det är något bra och att det har det minsta med jämställdhet att göra.

I vår kontakt med studenter och lärare på civilingenjörsprogrammen Maskinteknik samt Design och produktframtagning har vi insett att den här felaktiga uppfattningen av teknik är djupt rotad på KTH. Majoriteten av uppgifterna handlade om att utforma fordonsdelar som motorer, kolvar och bromsskivor. Alla dessa komponenter har en uppenbar koppling till funktion med utmärkande maskulina attribut.

Vilken tur att det finns två studenter på KTH som vet bättre än KTH vad som är teknik! Komponenter med ”maskulina attribut” är det som gäller på KTH tydligen.

genus på kth2

Som om inte Sverige ligger illa till som det är, nu vill en del ha postmodernism som en kärnfråga i avveckl… utvecklingsarbetet i allt från avancerad forskning till grundnivå.

Man verkar i Sverige tro att man ska komma undan det nödvändiga som måste göras, nämligen att SLÄNGA UT POSTMODERNISMEN! Släng ut den totalt, sparka alla som är insyltade i den för mycket, lägg ner allt som har med detta att göra, stryp varenda skattekrona till dem, vill de leka så får de göra det för egna pengar. Sverige slipper inte undan men skadan blir djupare och mer svårläkt ju längre man väntar.

Några inlägg som har med genus att göra den senaste tiden

kritiska djurstudier1

Vad säg om en doktorandkurs i ”Kritiska djurstudier med genusvinkel”?

ge mus

Genusmusik, är det något att satsa på?

genusmiljö

Om man är intresserad av Genusmiljö så får man till exempel lära sig fantastiska saker som ”naturupplevelser i en ”eko- och vithetskritisk belysning” och om ”Feministiska sopor”. Det tar dock inte slut där utan vad sägs om ”samband mellan kvinnors kroppar och till exempel översvämningar, avfallshantering och kärnavfallsförvaring”?

 dammsäkerhetsexpert

Genusdammar är tydligen framtiden och extra säkra. Eller nåt sånt. För Öhman forskar inte alls om dammsäkerhet utan Genus, Indigenious studies, samiskrelaterade studier, postkoloniala teorier och dekoloniserande metoder, Arktis och Feministisk teknovetenskap…

Det ovan på bara lite drygt den senaste månaden från genusfältet.

vinnova lär dig ragga

Sen har vi Vinnova som i sig verkar vara helt galna och ÖSER ut pengar över allt möjligt underligt. Det galna Vinnova har något som är ännu galnare, nämligen deras Mångfaldslabb. Precis ALLT som kommer därifrån är totalt rubbat. Man ska lära sig ragga som en lesbisk singel för skattepengar. Behöver jag tillägga att i Mångfaldslabbet dyrkas allt som genusfältet hittar på…?

Så hur djup är krisen för Sverige egentligen? Går det ens att kravla sig uppåt eller är vi rökta för mycket lång tid framåt?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

87 kommentarer

  1. Kristian

     /  05/03/2016

    Oj.
    Jag trodde KTH och kanske Chalmers var de svenska universitet som fanns med på världsrankingen. Tydligen hamnar Karolinska och Lund före beroende på vilken lista man ser på.
    http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2015#sorting=rank+region=+country=203+faculty=+stars=false+search=

    Vi kan få bort dem allihop! Mer genus!

    Svara
    • Jans

       /  05/03/2016

      Ja, de lär ju inte locka dit toppforskare om sådan där muppverksamhet vinner terräng på bekostnad av riktig forskning.

      Svara
  2. Pelle2

     /  05/03/2016

    Ja, det är helt sjukt hur mycket som de radikalfeministiska postmodernisterna har förstört redan och nu vill dom förstöra ännu mera…
    Underbart citat av de båda KTH studenterna om deras utbildning
    ”Majoriteten av uppgifterna handlade om att utforma fordonsdelar som motorer, kolvar och bromsskivor. Alla dessa komponenter har en uppenbar koppling till funktion med utmärkande maskulina attribut.”
    Ja, teknik brukar handla om funktion och vad är det som säger att en bil har maskulina attribut ? Förvisso skapades bilen av män men det är väldigt många kvinnor som använder en sådan också.
    Även traditionellt kvinnliga saker som dammsugare och tvättmaskiner har väl skapats av män så vad är det dom vill läsa om ?
    Om dom vill kramas och prata om mjuka värden kanske dom skall satsa på psykologlinjen eller något sådant.
    Skulle väl dock tro att dom vill öppna upp ytterligare en möjlighet för genustomtar och radikalfeminister att försörja sig på att producera snömos.
    Om dom vill leka får dom väl göra det på sin fritid och på egen bekostnad.

    Intressant också att dom skriver att dom kräver kurser i genus.
    Dom kan inte kräva ett skit ! Om dom vill läsa genus får dom väl söka sig till Södertörns lekskola.

    Svara
    • Rikard

       /  05/03/2016

      Hej.

      Vänta nu här lite granna! Funktion är ett maskulint attribut? Antingen är flickorna felciterade eller så har de totalt missförstått genusteori.

      Att se funktionalitet som maskulint implicerar att feminint är brist på funktionalitet. Har de inte tänkt på det? Om de kunnat sin egen teori hade de förstått att de själva genom sitt resonemang tillskriver funktionalitetsbegreppet kön, vilket det i sig självt saknar, då det är de som gör kopplingen maskulint-funktionalitet. En genusteoretisk analys skulle snarare syfta till att se om det finns maskulina och feminina sätt att analysera och tolka teknologi i idé och implementation. Utöver ren symbolism lär det inte finnas något sådant: kolvar, pistonger, kugghjul och jag vet inte allt är vad de är oavsett vem som tittar eller tillämpar. Könet i genusteoretisk-sociokulturell bemärkelse är det betraktaren som tillför; i det här fallet kvinnorna själva.

      När jag ser sådant här känner jag mig som Baloo i Disneys version av ‘Djungelboken’, i scenen när Mowgli försöker ryta som en björn.

      Jösses.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  05/03/2016

        Det illustrerar ju deras problem och anledningen till deras önskan om mera genus i utbildningen..
        Dom behöver gå en genuskurs så att dom kan problematisera sin egen bristande kunskap i den feministiska och genusteoretiska diskursen 😉

        Svara
      • Jans

         /  05/04/2016

        Kanske blandar de ihop feminitet med genusteori. Genusteori saknar nämligen (användbar) funktion.

        Svara
  3. Bo

     /  05/03/2016

    Brudarna kan väl räkna på värmeledning i en locktång, mekaniska vågor som fortplantar sig i en dildo, frekvensanalys av skitsnack från genusvetare etc, etc, etc. Bara fantasin bestämmer vad du vill räkna på (även på KTH tror jag lektorer o kursansvariga är öppna för förslag) under förutsättning att du kan räkna. En kunskap jag betvivlar genusdårar besitter (vanligen är de som går designavslutningar på maskinutb de som har svårast att klara klassiska ämnen som hållfasthetslära och grundkurser i Fysik och matematik).

    Svara
  4. Är tanken att köra resten av utbildningsväsendet till botten? Vi är på god väg. Mera trams, mindre kunskap!

    Svara
  5. Mike

     /  05/03/2016

    Dessa studenter borde inte få godkänt i de naturvetenskapliga ämnena, då de uppenbart inte har någon som helst känsla för evidensbaserad kunskap och heller inte kan känna igen pseudo-vetenskap när de ser den.

    Svara
  6. Grodan Boll

     /  05/03/2016

    Släng ut den totalt, sparka alla som är insyltade i den för mycket, lägg ner allt som har med detta att göra, stryp varenda skattekrona till dem

    Det kanske är lite att ta i. Det här är filosofi och bör få vara kvar i sitt fält. Tydligen har den någon funktion inom konstanalys (litteraturkritik?), så jag gissar att den borde få vara kvar även där. Med skattepengar. En viss (liten) mängd statligt finansierad ”smeta bajs på väggarna och kalla det konst” är tydligen hälsosamt, av någon outgrundlig anledning.

    Svara
    • Rikard

       /  05/03/2016

      Hej.

      Postmodernismen och dess ättelägg är analysredskap vid kommunikationsanalys (ursprungligen litteratur, och som du skriver konst av olika slag). Det är tillsammans med andra liknande (dekonstruktion, feministisk, strukturalistisk, et cetera) verktyg som den som vill kunna göra olika analyser för att genomlysa materialet från olika vinklar och aspekter måste lära sig, så att man inte alltid använder sin favoritmodell och därmed så att säga väljer resultat via modellen.

      Vad det inte är, eller borde vara, är en ontologisk och ideologisk position. Resultatet ser vi i dumheter som androstolar, feministisk naturvetenskap och så vidare.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/03/2016

        Visst är det så, modernismen är ett begrepp för att beskriva den period och ideér som man kan beskriva som modernistiska. Postmodernismen den period som kommer efter modernismen.

        ”Modernism är en kulturell rörelse inom västerländsk kultur på det sena 1800-talet och tidiga 1900-talet synlig inom konst, arkitektur, musik, litteratur. På den mest grundläggande nivån kan modernism beskrivas som ett experimenterande av den mänskliga upplevelsen[1] och graden av självmedvetenhet, karakteriserad av avvikelser från samhällets normer.”

        Det är dock inte så rackarns lätt att komma överens om vad postmodernism är. Att prata om postmodern arkitektur har väldigt lite att göra med postmodern litteratur, och det är ju inte så att postmodernism av princip är något slags motsats till modernism. Ibland är det kanske det, i andra är det snarare en utvecklad modernism.

        Själv undviker jag begreppet eftersom det egentligen inte säger så mycket, på samma sätt låter jag bli andra postmoderna multibegrepp som feminism.

        Men visst har du rätt, det finns en inneboende nihilism och blindhet för alla slags värden i många postmodernistiska teorier som gör att man har svårt att ta dem på allvar.

        Den radikalfeminism som vi ser idag är moralistiskt faktaresisten och på många sätt religös. Det vore därför väldigt kul att se någon sund och skojfrisk humanist beskriva feminismen, gärna med det mest flummiga postmoderna verktyg som går att uppbringa i relation till förmodernistisk tanketradition. Jag är rätt säker på att det är enklare än att säga flaskhals att se slående likheter med t.ex. frikyrkornas framväxt, deras retorik och inflytande från cirkus 1870 till någonstans runt första världskriget och motbokens intåg.

        /Frida

        ps. På samma sätt som vi skrattar åt Maoister idag, kommer vi med all säkerhet skratta åt F! i framtiden.

        Svara
        • Rikard

           /  05/04/2016

          Hej.

          Det finns två slutpunkter (egentligen tre, men den tredje är konkret, inte abstrakt) när man applicerar dagens postmoderna (för att använda termen som ett samlande begrepp för värdenihilism och verklighetsförnekande) ontologi och metodologi på sig själv.

          Vårt ena terminus är en kritisk massa av tro. Den med tolkningsföreträde har rätt. Den som bäst och mest avancerat kan sno ihop långa resonemang med obskyr terminologi och kan stödja sig på antingen egna varken replikerbara eller observerade personliga upplevelser, eller offentligt självstympande, blir den som är ledare och därmed har rätt. En sorts kult således, så din liknelse med extatiska sekter är fullt korrekt: profeten är den som fått uppenbarelsen av den högre, sannare än verkligheten, sannaste sanningen. Att ifrågasätta profeten är att ifrågasätta själva läran, och tvärtom.

          Vårt andra terminus är mer tragiskt, då en del människor lever i den värld som postmodernisterna skapar; först begreppsmässigt men alltmer konkret. Verkligheten görs till perception och subjektiv normativitet in absurdum – allt ifrågasätts på sådant sätt att det slutar existera som begrepp. Konsekvensen rent konkret blir att individen blir oförmögen att skilja tanke från upplevelse, observerbar verklighet från fantasi, och att tolkningen görs till verklighet inte bara inåt utan även utåt. Schizoid psykos med hallucinatoriska perceptionsstörningar är den logiska konsekvensen, och en djupt bitter människa med ett omättligt behov av att fly från sig själv samt att skuldbelägga själva existensen har skapat sig själv.

          Syntesen av dessa hos individen blir den pöbel vi ser idag: rasande, rabiata, fyllda av hat och fanatiska i sin iver att krossa varje tanke på att något utanför den profetiska läran kan existera.

          Även den här texten är ett exempel på sig själv, då den är skriven med tillämpande av resonemanget enligt inledningen. Det som skiljer den från postmodernister (i den ideologiska betydelsen) är att den endast skuldbelägger individer som tillämpar detta – inte en vagt definierad (snarare odefinierad) grupp.

          Den konkreta effekten nämnd inledningsvis är den att vaghet och odefinierbara begrepp och tillstånd blir det enda som finns, och att all debatt devolverar till meta-debatt: en vanlig teknik på nätet är att inleda med falsk liknelse/likställighet.
          Exempel: att benämna avrättning/abort/dödshjälp som mord. Genom att ignorera de olika omständigheterna i de olika ordens definitioner läggs förutsättningarna för att diskutera vad ordet skall betyda – inte tinget i sig.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      SVT kör ju verkligen med gamla nyheter, trodde att alla visste/misstänkte, men SVT:s nyhetsredaktion bemödar sig inte att själva gräva i frågan.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/03/2016

        Men SVT vill kanske inte peta för mycket i saken efter deras klavertramp i Agenda där islamisten i fråga inte presenterades med sin partitillhörighet.

        Svara
  7. Skeptisk

     /  05/03/2016

    Den första frågan man ställer sig är hur man vet vilka delar inom tekniken som är maskulint kopplat respektive feminint kopplat. Hur vet de det? Är det deras egna fördomar eller har de faktiskt frågat människor hur de t ex kopplar funktionen i ett kylskåp till manligt/kvinnligt? Skulle gissa på det första. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor också är måna om att prylarna verkligen fungerar och inte bara är snygga. Design är starkt förknippat med funktion och tillverkningsteknik. Man kan inte tillverka en snygg stol som blir svindyr att tillverka och obekväm att sitta i. Att den estetiska utformningen skulle vara speciellt kvinnlig? Bara se på klassisk dansk design av Arne Jacobsen, PH mfl. Funktion och estetik i kombination. Mest män.
    Formgivning för t ex möbler och andra vardagsföremål bortom funktion, är ändå en lyxprodukt. Något vi kan tillåta oss när vi har energi över. Men om vi ska utvecklas i t ex hur vi använder naturresurser, är det funktionen som är central. En bränslesnålare motor, effektivare bromsar som räddar liv, kylskåp utan växthusgaser, mekaniska ogräsmaskiner så man slipper herbicider etc etc. Om de kopplar det till ”manlighet”, ska vi då dra slutsatsen att män jobbar mer för en grönare framtid än kvinnor som mest tänker på snygg design? Det är ju det de egentligen säger.
    Det verkar som att de egentligen har egna fördomar de behöver jobba med. Eller att de vill att andra ska uppvärdera deras intresse för estetisk formgivning bortom funktion och de vill använda genus som redskap.

    Svara
    • Skeptisk

       /  05/03/2016

      F ö läs kommentarerna till artikeln. De får en del mothugg s a s.

      Svara
      • Noger

         /  05/04/2016

        Det som fascinerar mig är alla inlägg som dök upp ungefär samtidigt efter ca 12 timmar:

        ”Superbra artikel!”

        ”Jättebra inlägg! ”

        ”Skitbra förslag!”

        ”Utmärkt förslag! ”

        Oftast bara en one-liner utan fördjupningar eller sakargument.

        Svara
  8. Feministiska sopor? Är det dom 2 från KTH?

    Svara
  9. MiT

     /  05/03/2016

    Jädrar vilken slump alltså, att hon, som han fotat förut, bara råkade stå där när han dök upp!
    https://twitter.com/WALLSTAM/status/727437542572867584

    Svara
  10. Ratatosk

     /  05/03/2016

    Någon, inte allt för begåvad, får för sig att jämn könsfördelning skall införas överallt, även bland KTH:s studenter. Två flickor, som i denna iver har lurats in i tekniska utbildningar, upptäcker att de inte är intresserade av teknik. I stället för att söka sig någon annan stans, Södertörn t.ex., vill dessa personer ersätta den teknik och naturvetenskap, som de inte gillar, med pseudovetenskapligt flum, s.k. genuskurser. Det finns en mycket god anledning till att KTH har ett gott anseende ute i världen, och att Södertörn, lyckligtvis, är mer eller mindre okänt.
    Ingenting är så illa, att det inte kan bli sämre. Om någon betvivlar detta, tillsätt bara lite ”genusvetenskap”.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      Det du ser är två representanter för ”generation offerkofta”. Om de nu var så sugna på genusutbildning så går det utan problem att läsa en extrakurs på kvällstid. Men så fungerar tyvärr inte representanter för ”generation offerkofta”, de vill att alla andra ska göra allt åt dem själva, på alla andras bekostnad.

      Det kanske är dags att leka radikala nätaktivister. Låt oss därför föreslå ”generation offerkofta” som nyord.

      Fridas förklaringsförslag:
      Generation offerkofta är en benämning på den generation som föddes från slutet på åttiotalet till slutet på nollnolltalet. Det sägs att just denna generation i högre grad än sina föregångare kunde formulera, förstå och överskatta sitt egna värde jämte andra individer, och vanligt var också att de särskilt som tonåringar och unga vuxna under 2000-talets två första decenier använde vedertagna politiskt korrekta kommentarer i sitt vardagliga språkbruk.

      Det mest ironiska med ”generation offerkofta” är att några av dess mest framträdande representanterna, som t.ex. Schyffert, Virtanen, genom ett slags metafysisk generationstransformation lämnat den ”ironiska generationen” och numera tillhör ”generation offerkofta”.

      nyord@sprakochfolkminnen.se

      /Frida

      Svara
  11. KTH bör vara ett ‘Safe Space’ för folk som får problem med blodtrycket när de hör ordet genus

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2016

      Såg att det var en amerikansk kvinna som förde fram idiotierna så även dom är drabbade av diverse dårar som vill ha förmåner utifrån sitt kön.
      Det var tydligen mest viktigt att kvinnor utan barn får ledigt men på nåder skulle även män kunna få det Och som vanligt är det någon annan som betalar…

      Svara
    • Jans

       /  05/04/2016

      Även friska människor borde få handikappbidrag, parkera på handikapp-plats. Ickegravida borde få tillgång till rum på förlossningsavdelningar. Folk med perfekt hörsel borde få hörapparat. Ungdomar borde få pension. barnlösa borde få barnbidrag….

      Svara
    • Rikard

       /  05/04/2016

      Hej.

      Allt åt alla är ju nutidens paroll.

      Själv föredrar jag: Man får inte alltid det man vill ha, men ibland får man vad man förtjänar.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  12. ”Meghann Foye has never had a kid, but believes childless women are entitled to a ”meternity” leave of their own to reflect on their lives.
    Meghann Foye, 38, was jealous of co-workers clocking out for maternity leave, and decided she needed a break of her own. Here, the author of the novel “Meternity” (Mira, out now), tells The Post’s Anna Davies why she believes every woman deserves mandated “me time.”!

    http://nypost.com/2016/04/28/i-want-all-the-perks-of-maternity-leave-without-having-any-kids/

    Svara
    • Motkraft

       /  05/03/2016

      HA HA HA…. den som skrev texten har verkligen kämpat med att få in ”svensk” och ”svenskar” då att ingen ska komma på tanken att detta har något med invandringen att göra. Jag menar… det framgår ju utan att skriva ut det att detta handlar om en händelse i Sverige och normalt hade de inte skrivit ut det så explicit i en artikel av denna typen.

      På den lista av fuskare jag sett (som inte behöver vara samma som denna) så hade en eller två på listan av fuskare svenskklingande namn. En förkrossande majoritet hade utlandsklingande namn. Nu kanske de flesta (alla?) var svenska medborgare men så otroligt PK att skriva ut det. Tydlig agenda av journalisten som skrev texten.

      Svara
      • Bo

         /  05/04/2016

        När detta ”svenskande” utförs så övertydligt i artikeln inser man direkt att det förhåller sig precis tvärtom (m reservation för medborgarskapet). Nästa så att jag misstänker att det är en tyst ”protest” från artikelförfattaren. Eller så är författaren bara extremt korkad.

        Svara
  13. Svara
  14. T

     /  05/03/2016

    Inglorious Morons. En internationell beskrivning av de som ägnar sig åt trams.

    Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  05/03/2016

    ”Vi tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om genusfrågor och jämställdhet samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    Usch vad peppigt. Men det räcker inte. Det behövs fler kurser för att en ska bli en duktig tekniker och därigenom kunna lösa samhällets alla problem. Här kommer en hel rad kurskrav från Frida.

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om nyliberala frågor och marknadsekonomi samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om socialistiska frågor och planekonomi samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om rasbiologi och nazism samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om Shariafrågor och islamism samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om apokryfiska frågor och kristenhet samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Frida tycker att universiteten inte bara ska examinera tekniskt skickliga ingenjörer, utan även ingenjörer som är medvetna om objektiva moralfrågor och värderealiam samt om hur vi kan jobba för att eliminera problemen i dagens samhälle.”

    ”Vi Fridor tycker att universiteten inte bara ska examinera ingenjörer, utan ingenjörer som är medvetna om nästan allt förutom tekniska frågor, för det är bara så vi kan jobba för att eliminera dagens samhälle.”

    /pepp

    Svara
  16. MiT

     /  05/03/2016

    Svara
    • MiT

       /  05/03/2016

      Apropå det ovan alltså
      ”Kommentar med anledning av SVT:s inslag om Mohamed Temsamani”
      http://www.mp.se/solna/just-nu/kommentar-med-anledning-av-svts-inslag-om-mohamed-temsamani-0

      Svara
      • Kristian

         /  05/03/2016

        ”Mohameds intresse för Frihets- och rättvisepartiet, Muslimska Brödraskapet och andra muslimska organisationer och rörelser runt om i världen är kopplat till hans studier.”

        ”Akademiskt intresse” duger inte som försvar för att befatta sig med nazism, vissa typer pornografi, islamism, terrorism, …

        Gräv djupare, miljöpartiet!

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  05/03/2016

          ”Frihets och rättvisepartiet” – vilket otroligt vackert namn på ett Islamiskt parti med Sharia som referens för lag och ordning. Det är helt omöjligt för en kulturrelatvist som en själv att liksom inte digga namnet till 100%!

          FRIHET för 13 årig brådmogna fruar att stå vid spisen, FRIHET för mannen att gifta sig med flera minderåriga. FRIHET från andra religioner.

          RÄTTVISA: att få stena bögar, flator, kättare och förnekare av Islam. RÄTTVISA: att få slippa andra religioner, då Islam är fredens religion!

          Inte bara pepp!
          Mer än dubbelpepp!
          Helt klart ett trippelpepp!

          Svara
  17. MiT

     /  05/03/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      Det som faktiskt är lite positivt är att journalisten, klipparen, och textsättaren faktiskt kan ha missat vem den för svensk politik helt irrelevanta Tiina faktiskt är.

      Vilket betyder att de i vilket fall inte är radikal-F!:are.

      Svara
  18. Mike E

     /  05/03/2016

    Det som betraktas som extremt och löjligt i andra länder är nu mainstream i Sverige.

    Svara
  19. Kristian

     /  05/03/2016

    Visar tydligt på skillnaden mellan rationalism och empirism. Världsåskådningar som kommunism håller inom det förra men överlever inte kontakt med det senare.

    ”Logic is the beginning of wisdom, not the end.”
    ”Even logic must give way to physics.”
    -Spock

    Svara
  20. MiT

     /  05/03/2016

    ”Tankebrott – Nu gör polisen husrannsakan om du skriver “fel” saker på Facebook”
    http://avpixlat.info/2016/05/03/tankebrott-nu-gor-polisen-husrannsakan-om-du-skriver-fel-saker-pa-facebook/

    Svara
    • Jans

       /  05/04/2016

      Artikeln och fallet lämnar många frågetecken. Jag köper inte Avpixlats historia rakt av även om den naturligtvis kan vara en av många möjliga förklaringar på vad som hänt. Det är i vart fall ofullständig journalistik från Avpixlats sida.
      På Flashback diskuteras den:
      https://www.flashback.org/t2716711

      Svara
  21. MiT

     /  05/03/2016

    Den där bilden från Borlänge, kvinnan ifråga verkar vara en proffsdemonstrant på yttersta vänsterkanten som synts på många olika demonstrationer. Skulle inte förvåna mig om fotografen och hon åkt till Borlänge tillsammans.

    Svara
  22. MiT

     /  05/03/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      Det stavas korruption.

      Vi får se hur Sverige står sig framöver, vi ligger idag på plats tre från toppen, Danmark och Finland i täten, och legat topp fem de senaste fem åren enligt (CPI) Vi trillar fort ner om sådant här beteende fortplantar sig.

      Härvan i Södertälje och den syriskortodoxa kyran ej att förglömma, nu Botkyrka, tiden lär visa hur risigt den tiden vi lever i faktiskt är.

      /Frida

      Svara
    • Hmm

       /  05/03/2016

      Kommer aldrig att gå att städa. Enda raka att göra att att slänga hela skiten och starta om från början.

      Svara
  23. Cain

     /  05/03/2016

    Sveket mot svenska barn och ungdomar är nog den allra värsta effekten av feminism, postmodernism och andra radikala vänsteridéer. Jag har själv noggrant följt utvecklingen i skolan de senaste 10-15 åren och blir fortfarande förfärad över hur det står till. En gång i tiden producerade KTH så skickliga ingenjörer att man i princip var garanterad ett jobb var som helst i Europa. Nu har ryktet dalat rejält, de utländska tekniska företagen vet om detta, och har ändrat beteende.

    Jag är bekant med en lärare på KTH som beskriver läget som en katastrof. Han blir tvungen att godkänna elever som egentligen skulle fått underkänt för 20 år sen, annars skulle det vara en minoritet som går ut med godkända betyg.

    Jag själv är djupt intresserad av matematik och utbildar mig fortfarande då jag jobbar i en väldigt teknisk bransch. Nyligen fick jag några nyutexaminerade KTH elever att tappa hakan då jag löste några enkla matteproblem i huvudet när vi diskuterade lösningar. De var förundrade över att man kan lösa sånt utan miniräknare. Jag var lika förundrad själv, men också nedslagen av reaktionen.

    Sen kommer de postmoderna pedagogerna med sina bortförklaringar:

    1. ”Det finns ju miniräknare och datorer.”

    Ja, det gjorde det på min tid också. Matematik är dock något som man drar enorm fördel av att nöta in, på alla nivåer. Dessa ”pedagoger” kan omöjligt ha en susning om hur man lär sig och applicerar avancerad matematik. Det finns inga genvägar.

    2. ”Kina har 1.35 miljarder människor och producerar massor av tekniker. Vi kan ändå inte hävda oss mot dem. Men vi kan lära våra barn att vara *kreativa*” (Jo, detta argument återkommer hela tiden)

    Så, vi ska kasta in handduken nu, och alla bli bloggers och tjäna vårt levebröd på publicera sköna Youtube-klipp? Man kan inte vara kreativ inom något ämne om man inte förstår grunderna.

    Långt inlägg men inget gör mig så förbannad som utbildningssveket mot våra barn. Detta kommer att ha långtgående negativa effekter.

    Svara
    • Jag hävdar att vi hade varit utan många av våra politiska problem om politiker kunde göra enkla överslagsberäkningar och rimlighetsbedömningar i huvudet. Apropå miniräknare.

      Svara
      • Jans

         /  05/04/2016

        Och journalister, inte minst när de får någon färsk ”forskningsrapport” (d.v.s. någon skit från ett propagandainstitut) med statistik i handen.

        Svara
    • Rikard

       /  05/04/2016

      Hej.

      Gissa vad man får för respons från kollegor när man som jag undervisar i språk och samhällsvetenskap (samt fuskar i en del andra ämnen) och säger att matematik är nyckeln till all kunskap, och därmed det viktigaste ämnet.

      Disciplinen skall jag inte tänka på, för då får jag en aneurysm. Jag nöjer mig med att påpeka att lärarkåren egentligen vet att sträng disciplin och strikt ordning är en förutsättning, att kåren egentligen vet att upprepning och in-nötande av kända fakta är av nöden, och att kåren vet att vi idag gör fel. Men det blir så många konflikter och strider och bråk och gräl, och inte minst: vi lärare kommer återigen att kunna kvalitetsgranskas, om vi återskapar en fungerande skola.

      Skolan är som en förälder som låter barnet bestämma.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  24. Jan

     /  05/03/2016

    Slutsats: Det behövs kritisk journalistik i stil med ”Hjernevask” för att hålla yrkesfeminismen stången. Tyvärr är medierna delaktiga i galenskapen själva så få, nästan inga, röster tränger igenom vansinnet. Och de som gör det stigmatiseras och förföljs av politikens hantlangare – journalisterna.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      Själv ser jag fram emot några riktigt göttiga reportage i äkta Wallraffstil som, peppar, peppar, skrivs i detta nu. Miljöpartiet borde vara det absolut enklaste partiet att Wallraffa i, alla är tydligen välkomna.

      Svara
    • MiT

       /  05/03/2016

      Och som av en händelse så hade en postat en länk till ett Hjernvas-avsnitt bland kommentarerna till artikeln. Kommentaren togs givetvis bort av NyTeknik…

      Svara
      • Bo

         /  05/04/2016

        Jag hann se den kommentaren. Fullständigt obegripligt varför den togs bort? Var inte otrevlig och länkade till relevant klipp. Iofs är ju den kända ”Blaffan” C Red på NyT, och när hon tog över ändrades inriktningen och mycket mer genus och annat skit syns i artiklarna numera (och även en hel del illa underbyggd ”grön” propaganda). Tekniken får ge vika för genus och viss postmodernism/identitetstänkande även där och således har då jag tappat intresset för publikationen.

        Svara
  25. Svenne

     /  05/03/2016

    Ännu en manshatare som tänker till…
    https://twitter.com/charlieafnord/status/727512866597789696

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2016

      Undrar om hon ens förstår ironin i att hon klagar på män som hatar kvinnor för att sedan visa upp sitt eget flagranta manshat ?
      Kollade på hennes twitterkonto och hon är uppenbarligen en genuin manshatare.Det kryllar av manshatiska tweets redan på första sidan…

      Svara
      • Jans

         /  05/04/2016

        Fast ibland kan man undra om en del av dessa inte bara är klickmonster. Alltså, de skiter i princip i vad de skriver, de vill bara ha uppmärksamhet, reaktioner, klick… Hon kan ju inte på allvar mena att hon undrar varför män existerar om hon inte är gravt psykiskt störd.

        Svara
  26. Svenne

     /  05/03/2016

    Breitbart om MP-skandalen:

    Svara
  27. Svenne

     /  05/03/2016

    DailyMail skriver om övergreppen i Årjäng:
    https://twitter.com/DVATW/status/727560305249792000

    Svara
  28. Svenne

     /  05/03/2016

    ”ickebinära Freja…”

    Svara
  29. Svenne

     /  05/03/2016

    ”Special snowflake level: God” 😀
    https://twitter.com/Jenn_Abrams/status/727567936328622080

    Svara
    • Jans

       /  05/04/2016

      Kan detta kallas ett I-landsproblem?

      Egentligen är det ju ganska komiskt alltihop, nu när det i stora delar av Väst blivit möjligt att juridiskt byta kön så måste hen-maffian hitta på något nytt ”problem” för kampen måste alltid gå vidare. Vips så är någon ”icke binär” och måste därför få en egen könskategori. Finns det någon sansad människa som tror att det kommer att vara bra med det? När banken infört en tredje ruta så kommer debatten handla om vad den kallas. Om den kalls ”varken man eller kvinna” kommer henmaffian kräva en fjärde box med ”både man och kvinna” och om det står t.ex. ”annat” kommmer det att vara kränkande eftersom det osynliggör personens egentliga könsidentitet och så vidare. En fjärde ruta kommer att krävas och till slut som kommer det att finnas 100 rutor att klicka för och när det gör det kommer det att uppstå en debatt om rangordningen. Varför står t.ex. ”man” och ”kvinna” först… O.s.v.

      Svara
  30. Svenne

     /  05/03/2016

    Parallellsamhällen…

    Svara
  31. Jans

     /  05/03/2016

    Slutsatsen man måste dra av de två KTH-tjejernas engagemang är att de antagligen kommit på att de inte vill jobba med teknik. Hur annars orkar de engagera sig i sådana där låtsasproblem. Hur kan en utbilding i maskinteknik inte handla om att utforma fordonsdelar och liknande. Har de ens funderat på vad en maskin är för något?

    Lustigt att kritiska vithetsstudier ser kritiskt på vita medan kritiska djurstudier ser kritiskt på, inte djur, utan människor. Antagligen vita förresten. Samma soppa, olika namn.

    Dammkvacksalvartanten var ju riktigt skrämmande. En dilettant som ger sig själv falska titlar med uppbackning av ett renommérat lärosäte och kanske i värsta fall skrämmer upp politiker så de fattar fel beslut, det är otäckt och visar hur totalt hämningslös genusvetenskapen är. Det är verkligen en osund kultur de har utvecklat. De tror de vet allt.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/03/2016

      Vore ju intressant med ännu mer kritiska studier.

      Kritiska gulhetsstudier – allt som går att identifera med asiater, som asiater tycker är fel, är de vitas fel.

      Kritiska rödhetsstudier – allt som går att identifera med indianer och andra naturfolk, som dessa tycker är fel, är de vitas fel.

      Kritiska svarthetsstudier – allt som går att identifera med mycket mörkhyade som mycket mörkhyade tycker är fel, är självklart vitas fel.

      Kritiska brunhetsstudier – allt som går att identifiera med allt som inte ingår i kritiska röd-, gul-, svart- respektive vithetsstudier är självklart de vitas fel.

      Vita män förstås, glömde det, som grupp oxå för att va övertydlig.

      Pepp på kritisk vetenskap!

      Svara
  32. Jerry

     /  05/04/2016

    Om man ser till naturen så är funktion det viktiga som resulterar i design. Kanske är det energisnålhet som eftersträvas eller förmågan att locka till sig en partner. Blommor är vackra men färgerna endast till för att locka insekter. Bladen sitter symmetriskt för att vattendroppar ska rinna av. Inom bildesign hämtas ofta inspiration från naturen. Man vill ha en bil som är aerodynamisk. Kofisken är ett exempel som gav upphov till en mercedes.
    http://denblaaplanet.dk/kofisk/
    Kanske moder natur behöver inskolas i genusvetenskap eftersom funktionen prioriteras och sådant är maskulina attribut. Hur skulle naturen se ut om den var feministisk? Rätt flummig tror jag.

    Svara
  33. elwee

     /  05/04/2016

    Det bästa vore att genusteoretikerna fick en egen teknisk högskola där de ska konstruera flygplan som de själva ska flyga i.
    Kan Vinnova ge pengar till detta http://vrproj.vr.se/detail.asp?arendeid=58411 så kan de säkert finansiera nämnda högskola också.

    Svara
  34. Ack ack ack…mitt arma Alma Mater!

    Svara
    • Jans

       /  05/06/2016

      Tiderna förändras. Huvuddelen av studenterna blir nog ändå bra ingenjörer trots tramset. Hela genustokerierna ser jag som en slags dekadens skapad av det överflöd som trots allt ännu finns i samhället. Vi är nog lite som romarna på det viset och det kan nog sluta likadant också. En ny medeltid. Men kanske inte nästa år.

      Svara
  1. Drabbas de av näthat? | WTF?
  2. Det borttagna kommentarsfältet | WTF?
  3. Sked i trosorna | WTF?
  4. KTH är mycket oärliga! Ja de rentav ljuger rakt ut! | WTF?
  5. Maskinteknik på KTH | WTF?
  6. Försök till satir på tidningen Curie | WTF?
  7. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?
  8. Påskgodis | WTF?
  9. Påminnelse inför valet: Del 5 | WTF?
  10. MöRkhyad Flata | PornoBuci
  11. KTH är sexistiska | WTF?

Lämna ett svar till Frida Gustavlin Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.